abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 april 2020 @ 21:54:54 #226
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192850473
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:43 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het zo makkelijk weg te krijgen is, het zal blijven sluimeren. Voordat je alles naar 0 hebt gaat maanden duren, zo niet langer. En het bijvoorbeeld weer terug komt via het buitenland of door mensen zonder symptomen.
Het coronavirus zal nooit meer verdwijnen en altijd onder ons blijven volgens Gommers.
Net als de griep die ook nooit meer verdwijnt.
pi_192850479
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:48 schreef Vallon het volgende:

[..]

Grappig.... de testgroep: "Healthy adults aged 18-55 years." en dat is niet om lullig te doen.
Deze fase tot mei 2021 is dus vooral kijken of het vaccin geen schadelijke "bijwerkingen" vertoont.

Toegegeven dat SARS-Cov-2 het toverwoord is om funding te krijgen en een trial die (I/II/II elk) normaal iets van 3 jaar duurt, samen (?) in 3-9 maanden te proppen. Ik stel opnieuw dat het nuttig is en ons als samenleving nu noch op korte termijn (maanden/jaar) gaat helpen.
Vraag me niet waarom maar ik heb begrepen dat bij het testen van vaccins de eerste groep mensen altijd gezonden mannen zijn. Vergeet niet dat er nu waarschijnlijk een veel grotere groep is die als test persoon wil dienen dus kan je ook veel meer data verzamelen dan in normale periode. Zelfs misschien op meerdere plekken in de wereld.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 21:58:19 #228
249559 crew  Lavenderr
pi_192850524
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Bovenmatig bijdragen aan de verspreiding lijkt mij niet, alleen dat ze veel meer risico lopen op nare gevolgen indien besmet.
Jij snapt het.
pi_192850557
Ik snap die hele fixatie op de mondmaskers niet. Wat dat betreft zijn we ook een stel schapen: Duitsland doet die aanbeveling en gelijk denken Nederlanders; dan moeten wij dat ook! Het RIVM zal het wel weer eens niet weten! De Duitsers hebben echter ook geen flauw idee wat de effecten zijn.

Maar overal waar de 1,5 meter afstand wordt gerespecteerd heeft het weinig toegevoegde waarde. De kans dat mensen het als vervangende maatregel gaan zien voor die 1,5 meter is ook best groot. En dan hebben we het nog niet over de vraag of zo'n mondmasker door verkeerd gebruik niet juist besmettingen in de hand werkt.

Laten we eerst maar zorgen dat mondmaskers beschikbaar zijn op plekken waar de 1,5 meter niet kan worden nageleefd: gezondheidszorg, verpleeghuizen, thuiszorg, leraren, kappers, enzovoort.

Dat lukt al niet eens, dus laten we daar eerst eens mee beginnen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:02:23 #230
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192850582
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:17 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Ik dacht dat hij het Duitste standpunt ging verdedigen. Maar hij volgt de lijn van het RIVM.

Aura Timen (RIVM) lijkt veel waarde te hechten aan deze studie van Cochrane:

CochraneCAM twitterde op woensdag 15-04-2020 om 02:56:29 Not enough evidence currently available to make recommendations on use of facial barriers without other measures; but based on observational evidence wearing #masks, combined with other interventions such as #socialdistancing, is recommended:

https://t.co/7CjLFdULop https://t.co/5wqf3xDZJR reageer retweet
[..]

Allemaal studies die kijken of het de drager beschermt, niet of het beschermt tegen besmetting door de dragers. Wel opvallend zijn de resultaten voor "cloth masks":
quote:
MacIntyre 2015 also included a trial arm with cloth masks and found that the rate of ILI was higher in the cloth mask arm compared to medical/surgical masks (RR 13.25, 95%CI 1.74 to 100.97) and compared to no masks (RR 3.49, 95%CI 1.00 to 12.17).
Een risk ratio van 13.25 tov medische maskers, 3.49 tov geen maskers. De 95% confidence intervallen zijn wel erg groot ([1.74, 100.97] en [1.00, 12.17]). Opvolging van de regels voor het dragen tijdens de studie: 56%, gebaseerd op zelf-rapportering.
(was een studie van 5 weken, met verplegers in een ziekenhuis in Vietnam)
are we infinite or am I alone
pi_192850586
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:00 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap die hele fixatie op de mondmaskers niet. Wat dat betreft zijn we ook een stel schapen: Duitsland doet die aanbeveling en gelijk denken Nederlanders; dan moeten wij dat ook! Het RIVM zal het wel weer eens niet weten! De Duitsers hebben echter ook geen flauw idee wat de effecten zijn.

Maar overal waar de 1,5 meter afstand wordt gerespecteerd heeft het weinig toegevoegde waarde. De kans dat mensen het als vervangende maatregel gaan zien voor die 1,5 meter is ook best groot. En dan hebben we het nog niet over de vraag of zo'n mondmasker door verkeerd gebruik niet juist besmettingen in de hand werkt.

Laten we eerst maar zorgen dat mondmaskers beschikbaar zijn op plekken waar de 1,5 meter niet kan worden nageleefd: gezondheidszorg, verpleeghuizen, thuiszorg, leraren, kappers, enzovoort.

Andere keuzes maken kan en is volstrekt legitiem. Wat echter bevreemd is dat het rivm spreekt van schijnveiligheid.
Dat strookt niet met dat de rest van de wereld ze wel aanraadt.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 22:04:41 #232
249559 crew  Lavenderr
pi_192850620
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Andere keuzes maken kan en is volstrekt legitiem. Wat echter bevreemd is dat het rivm spreekt van schijnveiligheid.
Dit. Het is gewoon een smoes om te verbloemen dát ze ze nog niet hebben. Wat mij hogelijk verbaast want die hadden er toch al lang moeten zijn? Waarom heeft de hele wereld ze maar Nederland niet?
pi_192850654
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:00 schreef Breekfast het volgende:

Het hele welles nietus v.w.b. mondkapjes daargelaten...het feit dat beschermingsmiddelen nog steeds niet in voldoende mate beschikbaar is!!!!!! Ik vind het heeeeel erg.
De overheid, of welke instantie dan ook moet zich schamen.
pi_192850663
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit. Het is gewoon een smoes om te verbloemen dát ze ze nog niet hebben. Wat mij hogelijk verbaast want die hadden er toch al lang moeten zijn? Waarom heeft de hele wereld ze maar Nederland niet?
Dat dus.
pi_192850680
quote:

[..]

Nederlandse zuinigheid misschien?
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192850689
quote:

[..]

De keuze van de Duitsers om het wel aan te bevelen is op dezelfde onzekerheid gebaseerd als de keuze van het RIVM om het niet te doen. En ja, bij die onzekerheid zal, gecombineerd met het tekort aan mondmaskers, de keuze snel gemaakt zijn.

De Duitsers nemen echter net zoveel risico als Nederland: er is namelijk nog onvoldoende wetenschappelijk bewijs over de positieve/negatieve invloed van het gebruik ervan op de verspreiding.

Het kan net zo goed zijn dat de Duitsers door het gebruik van mondmaskers minder gedisciplineerd worden in het houden van afstand. Vaak gaat dat onbewust.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:09:55 #237
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192850702
Nederland kwam sterk uit de startblokken met de 'intelligente lockdown' t.o.v. de ophokplicht in veel andere landen.

Helaas worden we nu aan alle kanten ingehaald door gebrek aan doorpakken en is iedereen ook nog een lekker met reces :')
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:10:12 #238
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192850706
quote:

[..]

geld, de regering/politiek is gierig, die denken aan dezelfde prijs kunnen te kopen als voor de Pandemie
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:11:01 #239
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192850722
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

geld, de regering/politiek is gierig, die denken aan dezelfde prijs kunnen te kopen als voor de Pandemie
Kan me moeilijk voorstellen dat dit de echte reden is.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:11:54 #240
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192850733
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:09 schreef Breekfast het volgende:

[..]

De keuze van de Duitsers om het wel aan te bevelen is op dezelfde onzekerheid gebaseerd als de keuze van het RIVM om het niet te doen. En ja, bij die onzekerheid zal, gecombineerd met het tekort aan mondmaskers, de keuze snel gemaakt zijn.

De Duitsers nemen echter net zoveel risico als Nederland: er is namelijk nog onvoldoende wetenschappelijk bewijs over de positieve/negatieve invloed van het gebruik ervan op de verspreiding.

Het kan net zo goed zijn dat de Duitsers door het gebruik van mondmaskers minder gedisciplineerd worden in het houden van afstand. Vaak gaat dat onbewust.
in tijden van crisis is er geen tijd om lang wetenschappelijk onderzoek te doen.
Hoe weet het RIVM dat het schijnveiligheid is? waarop baseren ze die uitspraak?
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:12:51 #241
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192850742
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:11 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Kan me moeilijk voorstellen dat dit de echte reden is.
15 keurmerken/certificaten?
pi_192850748
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:06 schreef Chanel5 het volgende:

[..]

Het hele welles nietus v.w.b. mondkapjes daargelaten...het feit dat beschermingsmiddelen nog steeds niet in voldoende mate beschikbaar is!!!!!! Ik vind het heeeeel erg.
De overheid, of welke instantie dan ook moet zich schamen.
Dat is inderdaad niet best. Het opzetten van een grote nationale productielijn zou toch sneller moeten kunnen.

Maar dit geldt voor heel veel essentiële middelen die we dankzij globalisering niet meer in eigen land hebben: als China en India besluiten om te stoppen met de productie van medicijnen dan zijn we ook zwaar de sjaak.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:14:05 #243
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192850759
quote:

[..]

Maar werkt het wel echt?

In Duitsland neemt de aantal besmettingen toe; iets wat Alex Friedrich ook zei

quote:
Een vraag die velen zal bezighouden is waarom we in Nederland ook niet massaal mondkapjes gaan dragen. Volgens viroloog Alex Friedrich is het antwoord niet heel simpel. "Mondkapjes zijn heel belangrijk, bijvoorbeeld in zorginstellingen. Maar je hebt ze niet overal nodig. Mondkapjes kunnen ook juist onveilig werken, want in Duitsland nemen bijvoorbeeld nu de besmettingen juist weer toe", zegt hij.
Je kunt wel zeggen dat de mondkapjes minder virusdeeltjes doorlaten en dat is heel leuk maar als men er verkeerd mee omgaat helpt het niet. Wat is dan erger, de kwaal of het middel?
pi_192850761
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]

in tijden van crisis is er geen tijd om lang wetenschappelijk onderzoek te doen.
Op aannames die net zo onzeker zijn als die van de Duitsers.
pi_192850774
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ervaring op het gebied van andere virussen zoals bijv influenza.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192850790
En mensen die denken dat het de overheid om geld te doen is _O- _O-

We geven in een paar maand tijd 92 miljard extra uit, maar wat extra mondkapjes werd Rutte toch net even wat te gortig _O-
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:16:55 #247
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192850793
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:15 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Ervaring op het gebied van andere virussen zoals bijv influenza.
meeste landen in Azië hebben meer ervaring, door SARS en MERS
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 april 2020 @ 22:17:32 #248
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192850803
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Amen, dit.

Meeste onderzoeken kijken, zoals @crystal_meth ook al aangeeft, of je besmet kan raken met mondkapje en niet naar of je iemand kan besmetten. Dat blijft ook een punt wat door elkaar gebruikt blijft worden.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:17:39 #249
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192850806
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Hou toch op. _O-
pi_192850807
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

meeste landen in Azië hebben meer ervaring, door SARS en MERS
en met armoede
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')