Ik hoop het, maar vrees dat dat de oplossing niet is.quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien nog even voorzichtig zijn en dan hopelijk het leven zoals het voor de corona was weer terug. Geldt voor iedereen. Jong en oud.
Topquote:Op dinsdag 28 april 2020 20:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Groepsvorming tot max. 5, afstand 2 m. En 't standaard advies thuiswerken.
Handhaven weinig van gemerkt qua boetes, parken / bos in weekenden vol, mensen aan t zonnen.
Kappers, nagelsalons,massage etc open sinds gisteren. 11 Mei dienstregeling normaal waarschijnlijk + gefaseerd openen gastro, geen mondkappen eis in super/ov.
Het is discriminerend omdat je daarmee anderen in de groep uitsluit die niet voldoen aan het risicoaspect. Omgekeerd idem, in de -50/jonkies groep zitten veel mensen die risico lopen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:13 schreef koemleit het volgende:
Wat een gelul over die 50 min economie.
Dat is niet te scheiden. Je kunt zeggen "kroegen alleen voor 50 min". Maar die 50 minners komen die 50 plussers dan weer tegen in de supermarkt bv.
Zoals het nu gaat raakt iedereen langzaamaan besmet, en zonder vaccin is dit niet tegen te houden.
Maar moeten we het verstandig doen, dus met de maatregelen. De ene keer wat strenger dan de andere keer om de zorg niet overspoeld te krijgen.
En ook inderdaad "de oudjes" de mensen die godbetert hun hele leven gewerkt hebben maar even voor onbepaalde tijd wegstoppen op een centerparcs zodat de jonkies lekker naar de kroeg kunnen.
Gewoon een dom asociaal bizar kut idee.
Als je de moeite niet neemt om op te zoeken wat voor kennis van Mers en Sars nuttig kan zijn voor de ontwikkeling van Covid dan kun je beter niet reageren. Je blijft natuurlijk liever in je paniekmodus dan dat je echte kennis opdoet.quote:Op maandag 27 april 2020 14:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Welke kennis is tav vaccins opgedaan met SARS/MERS dat bruikbaar is voro SARS-Cov-2 ?
Hooguit dat de wetenschap wat meer weet van Corona virussen.
Ruim 15 jaar geleden is dat onderzoek allemaal gestopt wegens gebrek aan proefkonijnen , noodzaak of zo men wilt besmettingen. In dit laatste zit ook het probleem voor ontwikkeling van een preventief vaccin. Hoe ga je dat testen en wie/wat moet hoe daarvoor besmet worden om de uitkomsten daarvan vast te stellen ?
We kunnen nog niet eens met zekerheid vaststellen dat iemand op grond waarvan, is besmet met SARS-Cov-2.
Natuurlijk snap ik de enorme focus om de "winnerprice" binnen te halen maar je kunt niet "duurtesten" gaan verkorten door er mee van te doen.
Wat er nu gebeurd dat men zg. meerdere kandidaten naast elkaar test in de hoop er iets mee op te schieten om op door te gaan. Ik noem dat gokken dat je een lucky shot hebt.
Noch kan je (imho) normaal van toepassing zijnde testprotocollen overslaan - zoals die van bijwerkingen - omdat die tijd kosten.
Dat men nu al de diertesten (b)lijkt te (willen) gaan overslaan - op hamsters/nertsen - is ook omdat ook die dieren in voldoende maten representatief zijn voor mensen.
Men zal dus moeten gaan "testen" op 'gezonde' mensen die doorgaande sws geen last zullen hebben van -en op de besmettingsgevolgen.
Ik ga hele benieuwd zijn hoe men denkt de testen samen te stellen en de groepen gaat vaststellen. En dan is een steekproefje in een groep van 10 of 100 personen toch echt veel te klein om te gaan gebruiken om zeg 2-6 miljard mensen FF mee in te enten.
Rest my case.
Ik zeg ook niet dat het volgend jaar al terugverdiend wordt.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat moet ik nog zien. Ik denk niet dat de KLM de komende jaren geld gaat verdienen.
Een fuctioneel onderscheid is ook een praktisch werkbaar onderscheid.quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:52 schreef Vallon het volgende:
Als je al een onderscheid wil maken moet je dat functioneel doen.
En het is ook niet alleen de KLM die het terug moet verdienen, maar ook alle bedrijvigheid rond Schiphol en Schiphol zelf die door het overeind houden van KLM kunnen blijven bestaan.quote:Op dinsdag 28 april 2020 21:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het volgend jaar al terugverdiend wordt.
Want?quote:Op dinsdag 28 april 2020 21:03 schreef houdafstand het volgende:
Alex Friedrich is tegen mondkapjes in de publieke ruimte. Verrassend.
Gekozen?quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:25 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ouderen die op hun 70/80e zelfstandig wonen hebben hier voor gekozen. Daar zit met of zonder corona altijd risico's vast. De staat is overigens wel verantwoordelijk voor de ouderen in tehuizen, niet voor zelfstandigen. Dus die zullen toch echt voor hun eigen bescherming moeten zorgen indien men dat nodig acht. We hebben het wel hier over een periode als de economie opgestart moet worden. Dan kun je gewoon niet rekening met iedereen houden. Ik heb zelf ook ouders in de risicogroep, maar zij willen deze situatie van lockdown ook niet voor eeuwig.
Die mensen in een tehuis zijn zwaar behulphoevend. Die hebben daar helemaal niks aan en het is bovendien onpraktisch met de dagelijkse verzorging die ze nodig hebben.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:15 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nou de huidige situatie ( opgesloten in een tehuis ) vind ik schrijnender dan dat deze oudjes in vrijheid mogen genieten op zo'n vakantiepark. Dit ga je toch niet vergelijken met Auschwitz.
Jouw link is nog niet eens in klinische testfase.quote:Op dinsdag 28 april 2020 21:02 schreef falling_away het volgende:
[..]
Als je de moeite niet neemt om op te zoeken wat voor kennis van Mers en Sars nuttig kan zijn voor de ontwikkeling van Covid dan kun je beter niet reageren. Je blijft natuurlijk liever in je paniekmodus dan dat je echte kennis opdoet.
Ik heb je genoeg pointers geven die je negeert in je posts (oa spike proteïne)
Daarbij zijn er andere zaken die de ontwikkeling versnellen.
--------
Hoopvol nieuws in sombere coronatijden: wetenschappers van de universiteit van Oxford zeggen dat ze in september een werkend vaccin tegen het virus op de markt kunnen brengen. Er zitten meerdere Nederlandse tintjes aan het vaccin.
Zeker is dat nog niet, maar een test van het vaccin op zes resusapen in de Verenigde Staten verliep erg succesvol, schrijft The New York Times. Deze succesvolle proef had een belangrijk Nederlands tintje: hij stond onder leiding van de Nederlander Vincent Munster. Die was niet bereikbaar voor een toelichting.
De zes resusapen in het laboratorium van de National Institutes of Health kregen allemaal een dosis van het door Oxford ontwikkelde vaccin toegediend. Daarna werden ze blootgesteld aan grote hoeveelheden van het coronavirus.
Volgens Munster waren de apen na 28 dagen stuk voor stuk nog gezond, verklaart de Nederlander tegenover The New York Times. ,,De resusaap is zo’n beetje het dier dat het dichtst bij mensen in de buurt komt’’, aldus Munster, die wel aantekent dat de resultaten van de proef nog nader worden onderzocht. Volgende week wordt de studie voorgelegd aan andere wetenschappers.
Belangrijk voordeel
Het Jenner Institute van de universiteit in Oxford heeft een belangrijk voordeel ten opzichte van andere vaccinmakers. Ze hadden vóór de uitbraak van Covid-19 al een basisvaccin op de plank liggen. Dat middel liet bij toediening aan mensen geen schadelijke reactie zien en daarom kan nu sneller worden begonnen met het testen op een grote groep mensen. Oxford denkt eind mei al klaar te zijn voor een test onder zesduizend mensen.
https://m.limburger.nl/cn(...)ember-al-op-de-markt
I rest my case
Bovenmatig bijdragen aan de verspreiding lijkt mij niet, alleen dat ze veel meer risico lopen op nare gevolgen indien besmet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 21:10 schreef MichaelScott het volgende:
Ben benieuwd of we straks daadwerkelijk kunnen constateren dat ouderen bovenmatig bijdragen aan de verspreiding van het virus en we naar een lockdown voor 55+ toegaan.
Ik dacht dat hij het Duitste standpunt ging verdedigen. Maar hij volgt de lijn van het RIVM.quote:Op dinsdag 28 april 2020 21:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Want?
Lijkt me overigens ook prima hoor. Sowieso Alex Friedrich.
twitter:CochraneCAM twitterde op woensdag 15-04-2020 om 02:56:29Not enough evidence currently available to make recommendations on use of facial barriers without other measures; but based on observational evidence wearing #masks, combined with other interventions such as #socialdistancing, is recommended:
https://t.co/7CjLFdULop https://t.co/5wqf3xDZJR reageer retweet
quote:Compared to no masks there was no reduction of influenza-like illness (ILI) cases (Risk Ratio 0.93, 95%CI 0.83 to 1.05) or influenza (Risk Ratio 0.84, 95%CI 0.61-1.17) for masks in the general population, nor in healthcare workers (Risk Ratio 0.37, 95%CI 0.05 to 2.50). There was no difference between surgical masks and N95 respirators: for ILI (Risk Ratio 0.83, 95%CI 0.63 to 1.08), for influenza (Risk Ratio 1.02, 95%CI 0.73 to 1.43). Harms were poorly reported and limited to discomfort with lower compliance. The only trial testing quarantining workers with household ILI contacts found a reduction in ILI cases, but increased risk of quarantined workers contracting influenza. All trials were conducted during seasonal ILI activity. CONCLUSIONS: Most included trials had poor design, reporting and sparse events. There was insufficient evidence to provide a recommendation on the use of facial barriers without other measures. We found insufficient evidence for a difference between surgical masks and N95 respirators and limited evidence to support effectiveness of quarantine. Based on observational evidence from the previous SARS epidemic included in the previous version of our Cochrane review we recommend the use of masks combined with other measures.
Er kwam hier een paar dagen terug een interessante tweet voorbij met voorlopige resultaten uit dat onderzoek naar de bijdrage van kinderen in de verspreiding.quote:Op dinsdag 28 april 2020 21:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Bovenmatig bijdragen aan de verspreiding lijkt mij niet, alleen dat ze veel meer risico lopen op nare gevolgen indien besmet.
twitter:mkeulemans twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 23:42:26Dan: @RIVM zou zijn onderzoeksresultaten transmissie bij kinderen stilhouden.
Werkelijkheid: hier heb je ze. 6/8 https://t.co/VH85xQOHEl reageer retweet
Als dit hem is, zijn ze op zich als aan het recruiten voor de klinische testfase, wat betekent dat ie technisch begonnen is. Alleen, de studie duurt tot mei 2021 (maar ze zullen het aanvragen wel ruim genomen hebben om niet opnieuw door de METC te hoeven gaan bij vertraging)quote:Op dinsdag 28 april 2020 21:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jouw link is nog niet eens in klinische testfase.
Dat diertesten zijn geslaagd zegt alleen maar dat mensen er ws niet aan dood gaan.
Woorden als mogelijk en hoopvol doet mijn kennishart niet echt opspringen.
Hier in COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #629 Maak er het beste van aangegeven waar we nu staan t.a.v. vaccin ontwikkeling.
Veronderstellen dat ik geen moeite doet en zo maar wat zeg, is vooral spelen op karakter.
PS Waarom steeds de confrontatie in een gewenst conflict opzoeken ?
Wat is een softe lockdown?quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:36 schreef Jed1Gam het volgende:
Nog maar +100 Nieuwe Cases hier in Zwitserland. Morgen sub 100, dan nog 2 weekjes tot corona helemaal dood is.Natuur.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom niet? Als het weg is is het toch weg?quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar vrees dat dat de oplossing niet is.
Ik denk niet dat het zo makkelijk weg te krijgen is, het zal blijven sluimeren. Voordat je alles naar 0 hebt gaat maanden duren, zo niet langer. En het bijvoorbeeld weer terug komt via het buitenland of door mensen zonder symptomen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 21:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom niet? Als het weg is is het toch weg?
Grappig.... de testgroep: "Healthy adults aged 18-55 years." en dat is niet om lullig te doen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 21:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Als dit hem is, zijn ze op zich als aan het recruiten voor de klinische testfase, wat betekent dat ie technisch begonnen is. Alleen, de studie duurt tot mei 2021 (maar ze zullen het aanvragen wel ruim genomen hebben om niet opnieuw door de METC te hoeven gaan bij vertraging)
https://clinicaltrials.go(...)cond=covid-19&draw=2
Je hebt een flinke indicatie nodig wil je een plekje krijgen in het verzorgingstehuis.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:25 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ouderen die op hun 70/80e zelfstandig wonen hebben hier voor gekozen. Daar zit met of zonder corona altijd risico's vast. De staat is overigens wel verantwoordelijk voor de ouderen in tehuizen, niet voor zelfstandigen. Dus die zullen toch echt voor hun eigen bescherming moeten zorgen indien men dat nodig acht. We hebben het wel hier over een periode als de economie opgestart moet worden. Dan kun je gewoon niet rekening met iedereen houden. Ik heb zelf ook ouders in de risicogroep, maar zij willen deze situatie van lockdown ook niet voor eeuwig.
@Vallonquote:Op dinsdag 28 april 2020 21:17 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij het Duitste standpunt ging verdedigen. Maar hij volgt de lijn van het RIVM.
Aura Timen (RIVM) lijkt veel waarde te hechten aan deze studie van Cochrane:[..]twitter:CochraneCAM twitterde op woensdag 15-04-2020 om 02:56:29Not enough evidence currently available to make recommendations on use of facial barriers without other measures; but based on observational evidence wearing #masks, combined with other interventions such as #socialdistancing, is recommended:
https://t.co/7CjLFdULop https://t.co/5wqf3xDZJR reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |