Mmm, deze post stemt tot nadenken. Denk dat je een valide punt hebt mbt die besmettingen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Natuurlijk maar is dat of werkt dat beter. Het scherm was/is (imho) vooral dat je het niet in je ogen zou krijgen. Wat nu als er geen sprake is van contact besmetting via je ogen ?
Dat afscherming en isolatie sws voorkomt, is mij duidelijk. De vraag is alleen of dit in verhouding staat tot het vermeende risico ? Een wijze die wel eens heel veel makkelijker in te dammen is dan overal 1.5m schermen neer te gaan zetten.
Klopt het gezegde wel dat het virus via je handen kan worden overgedragen ? Is daar überhaupt een Covid19 onderzoek als bewijs voor ?
Ik heb dat eerlijkheidshalve zelf voor zoete koek aangenomen omdat dit immers ook andere virussen - denk aan mazelen, aids en zelfs ebola - het geval kan zijn. Strikt genomen heb ik geen onderzoek gezien dat contactbesmetting een substantieel risico is met Covid19.
Ik denk nu dat ik "mij" er wat tussen heb laten nemen.
Het gevolg dat er minder besmettingen zijn, zou best wel eens ergens anders kunnen liggen.
Simpelweg omdat er minder overdracht plaatsvindt...... door elkaar niet dichtbij op te zoeken en dan uitgebreid te kunnen besproeien.
Dat besproeien kun je ook voorkomen door een doekje voor je mond te dragen.
Het geld van de KLM krijgen we gewoon terug, dat geld voor de IC is potentieel weggegooid geld over X aantal jaar.quote:Op dinsdag 28 april 2020 18:44 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wij allemaal. Net zoals de 4 miljard voor KLM, niet waar?
Ik hoor ze al roepen: Auswitz , dat ik dat nog meemaak, enz. Afschuwelijk, doet u maar ook gelijk een 70+ badge op mijn jas.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:40 schreef MakkieR het volgende:
Wat vinden jullie van dit idee: Als de corona en de 1.5m economie lang aanhoud, dat we de oudjes gaan zetten in vakantieparken zoals de Eemhof, Huttenheugte en andere vakantie parken. Daar heb je de ruimte, je bent geïsoleerd in een vakantiebungalow, die huisjes staan toch leeg, en de parken krijgen compensatie van de overheid of bewoners, want je betaalt ook geld aan het verzorgingstehuis. Zo kun je de verzorgingshuis ontlasten en heeft men daar ook weer meer bewegingsvrijheid. En de huisjes zijn gelijkvloers dus erg geschikt voor oudjes. En voor de verzorger is het ook makkelijker want die heeft buiten alle vrijheid en kan de auto gebruiken om van huisje naar huisje te gaan. Ik zag een man hierover spreken bij Max. En hij leek er wel verstand van te hebben.
Corona is even uitgesteld omdat met de Tweede Kamer op reces, er dan geen Jaap update nodig is ... denk ik dan.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:06 schreef MMXMMX het volgende:
Was er niet een Live: Persconferentie Rutte over de coronamaatregelen na 28 april
Nope. Niet nodig kennelijk:quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:06 schreef MMXMMX het volgende:
Was er niet een Live: Persconferentie Rutte over de coronamaatregelen na 28 april
quote:Er komt vooralsnog geen versoepeling van de coronamaatregelen, ook niet voor mensen met een contactberoep, zoals kappers. Een deel van de Tweede Kamer drong er vorige week op aan dat die, met beschermingsmiddelen, snel weer aan het werk moeten kunnen. Maar bronnen rond het kabinet melden dat zo'n verruiming er nog niet in zit.
Morgen komen de meest betrokken ministers weer bijeen in crisisberaad. Na afloop worden geen grote beleidswijzigingen verwacht, zeggen de bronnen. Er is ook geen persconferentie aangekondigd.
Dat moet ik nog zien. Ik denk niet dat de KLM de komende jaren geld gaat verdienen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het geld van de KLM krijgen we gewoon terug, dat geld voor de IC is potentieel weggegooid geld over X aantal jaar.
Het is natuurlijk het ene probleem tegenover het andere. Je zou deze keuze bij de oudjes en hun kinderen kunnen leggen. Ik denk namelijk dat de huidige situatie ook niet ideaal is. Ik zeg natuurlijk niet meteen alle parken, maar begin eerst eerst experimenteel met een park. De overheid compenseert en het park wordt inderdaad tijdelijk een vakantiepark voor ouderen. Ik kan me voorstellen dat er genoeg parken dicht zijn of slechte zaken heeft. Deel het zo in dat de oudjes zoveel mogelijk van hun vrijheid kan genieten. Immers buiten de bungalow kun je makkelijk 2 meter afstand houden in de ruime bossen, landerijen of velden. Het centrum zou je ook kunnen aanpassen op de 1.5m economie of niet. Hangt een beetje af hoe je het park indeelt. gehele quarantaine of niet. en de verzorgers zou je kunnen opdelen, of er kunnen verzorgers daar werken in de regio.quote:Op dinsdag 28 april 2020 18:17 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Leuk idee, maar is dat echt wel uitvoerbaar? Dan kunnen heel veel mensen toch niet meer een weekendje naar Center Parcs of zo? Maar dan missen ze ook contacten met anderen in hun eigen woonplaats. Maar dat zou het leukste zijn dat oudjes gaan zwemmen in een mooie zwembad, zo echt kan het nog niet in deze coronaperiode. En de restaurants zijn dan ook nog gesloten denk ik. Dus mooi bedacht, maar dat willen oudjes niet graag dat ze opnieuw gaan verhuizen toch?
Haha, rustig an. Was gewoon blij te zien dat je ook zover was. En niet langer zo gekant bent tegen het gebruik. Stemt me blij.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Low fruit reactie..... waar het dan weer jammer is dat dat men dat niet duidelijk wist te maken en ik nu wel aannemelijk.
Nou de huidige situatie ( opgesloten in een tehuis ) vind ik schrijnender dan dat deze oudjes in vrijheid mogen genieten op zo'n vakantiepark. Dit ga je toch niet vergelijken met Auschwitz.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik hoor ze al roepen: Auswitz , dat ik dat nog meemaak, enz. Afschuwelijk, doet u maar ook gelijk een 70+ badge op mijn jas.
Hoe zie je dat praktisch voor je? Wat doen die oudere mensen dan met hun huur of koophuis?quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:12 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het is natuurlijk het ene probleem tegenover het andere. Je zou deze keuze bij de oudjes en hun kinderen kunnen leggen. Ik denk namelijk dat de huidige situatie ook niet ideaal is. Ik zeg natuurlijk niet meteen alle parken, maar begin eerst eerst experimenteel met een park. De overheid compenseert en het park wordt inderdaad tijdelijk een vakantiepark voor ouderen. Ik kan me voorstellen dat er genoeg parken dicht zijn of slechte zaken heeft. Deel het zo in dat de oudjes zoveel mogelijk van hun vrijheid kan genieten. Immers buiten de bungalow kun je makkelijk 2 meter afstand houden in de ruime bossen, landerijen of velden. Het centrum zou je ook kunnen aanpassen op de 1.5m economie of niet. Hangt een beetje af hoe je het park indeelt. gehele quarantaine of niet. en de verzorgers zou je kunnen opdelen, of er kunnen verzorgers daar werken in de regio.
Geld kost het sowieso, de huidige situatie of de nieuwe situatie. De vraag is of je met dit experiment de oudjes kunt beschermen terwijl de de economie opengooit. Zijn ze in een vakantiepark beter beschermt dan in een verzorgingstehuis, en dan is er nog de vraag van kwaliteit van leven. is dat beter in een vakantiepark of de huidige situatie opgesloten zitten in een tehuis.
Ik denk dat verzorgers dit ook zal meenemen in hun besluit. verder rijden maar dan wel zorg bieden aan gelukkige bewoners. Dichterbij maar dan met ongelukkige opgesloten bewoners. Wat maakt je werk makkelijker.
Idd. In Vlaanderen is het 5% van de 65+ groep.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt om de maatschappij weer op te starten? Wat doe je dan met al die 80-plussers, en 60 - 80, die nog zelfstandig wonen?
De mensen in verpleeghuizen zijn niet echt het grootste probleem wb open gooien van de maatschappij.
Tja, maar het grote voordeel is dat ze van het natuur kunnen genieten. Misschien een optie een bungalowtje omvormen tot een kantoor voor verzorgers waar men 1 of 2 collega kan blijven slapen voor nachtwerk om b.v. oudjes te helpen. En dan kan er ook mogelijkheid zijn dat een familielid op bezoek kan komen bij oudjes in hun eigen bungalow. Dit is heel goed plan lijkt me... vooral kan het virus niet zo snel meer bij oudjes terecht komen dan in een verzorgingstehuis of verpleeghuis.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:12 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het is natuurlijk het ene probleem tegenover het andere. Je zou deze keuze bij de oudjes en hun kinderen kunnen leggen. Ik denk namelijk dat de huidige situatie ook niet ideaal is. Ik zeg natuurlijk niet meteen alle parken, maar begin eerst eerst experimenteel met een park. De overheid compenseert en het park wordt inderdaad tijdelijk een vakantiepark voor ouderen. Ik kan me voorstellen dat er genoeg parken dicht zijn of slechte zaken heeft. Deel het zo in dat de oudjes zoveel mogelijk van hun vrijheid kan genieten. Immers buiten de bungalow kun je makkelijk 2 meter afstand houden in de ruime bossen, landerijen of velden. Het centrum zou je ook kunnen aanpassen op de 1.5m economie of niet. Hangt een beetje af hoe je het park indeelt. gehele quarantaine of niet. en de verzorgers zou je kunnen opdelen, of er kunnen verzorgers daar werken in de regio.
Geld kost het sowieso, de huidige situatie of de nieuwe situatie. De vraag is of je met dit experiment de oudjes kunt beschermen terwijl de de economie opengooit. Zijn ze in een vakantiepark beter beschermt dan in een verzorgingstehuis, en dan is er nog de vraag van kwaliteit van leven. is dat beter in een vakantiepark of de huidige situatie opgesloten zitten in een tehuis.
Ik denk dat verzorgers dit ook zal meenemen in hun besluit. verder rijden maar dan wel zorg bieden aan gelukkige bewoners. Dichterbij maar dan met ongelukkige opgesloten bewoners. Wat maakt je werk makkelijker.
Er zit een risico vast aan zelfstandig wonen, we kunnen uiteindelijk niet voor eeuwig thuis zitten. Vroeg of laat moet de economie weer draaien. Het gaat mij vooral om de ouderen in tehuizen, kun je die geen beter leven geven dan waar ze nu in zitten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt om de maatschappij weer op te starten? Wat doe je dan met al die 80-plussers, en 60 - 80, die nog zelfstandig wonen?
De mensen in verpleeghuizen zijn niet echt het grootste probleem wb open gooien van de maatschappij.
Ouderen die op hun 70/80e zelfstandig wonen hebben hier voor gekozen. Daar zit met of zonder corona altijd risico's vast. De staat is overigens wel verantwoordelijk voor de ouderen in tehuizen, niet voor zelfstandigen. Dus die zullen toch echt voor hun eigen bescherming moeten zorgen indien men dat nodig acht. We hebben het wel hier over een periode als de economie opgestart moet worden. Dan kun je gewoon niet rekening met iedereen houden. Ik heb zelf ook ouders in de risicogroep, maar zij willen deze situatie van lockdown ook niet voor eeuwig.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe zie je dat praktisch voor je? Wat doen die oudere mensen dan met hun huur of koophuis?
Dat begrijp ik dat je ouders dat niet voor eeuwig willen maar nu is het blijkbaar nog even nodig, dus kan het niet anders. En ik begrijp ook dat er voor de zelfstandige ouderen-oudjes vind ik een betuttelende, beetje neerbuigende benaming-genoeg hulp is van kinderen die de boodschappen voor de deur zetten en ze kunnen ook in hun eentje even naar buiten om een paar boodschappen te doen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:25 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ouderen die op hun 70/80e zelfstandig wonen, Hebben hier voor gekozen. Daar zit met of zonder corona altijd risico's vast. De staat is overigens wel verantwoordelijk voor de ouderen in tehuizen, niet voor zelfstandigen. Dus die zullen toch echt voor hun eigen bescherming moeten zoeken indien men dat nodig acht. Heb hebben het wel hier over een periode als de economie opgestart moet worden. Dan kun je gewoon niet rekening met iedereen houden. Ik heb zelf ook ouders in de risicogroep, maar zij willen deze situatie van lockdown ook niet voor eeuwig.
En dit doe jij trouw?quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat het beter is om winkels te vermijden eerlijk gezegd. Zo'n centraal punt waar iedereen langsgaat lijkt me besmettingshaard #1.
[..]
Na het aanpakken even ergens neerzetten, gelijk je handen wassen en vervolgens 24 uur later pas open maken
Snap ikquote:Op dinsdag 28 april 2020 19:15 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, rustig an. Was gewoon blij te zien dat je ook zover was. En niet langer zo gekant bent tegen het gebruik. Stemt me blij.
Het is niet alsof ik dagelijks pakketjes laat bezorgen, hoor. Maar de 2 à 3 keer dat ik de afgelopen weken iets ontvangen heb, ja sure. Kleine moeite toch.quote:
Het land gaat er helemaal niet aan, paniekzaaierquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:13 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Hoezo? Land gaat eraan. Wees blij dat er mensen opstaan.
Je moet het zelf weten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is niet alsof ik dagelijks pakketjes laat bezorgen, hoor. Maar de 2 à 3 keer dat ik de afgelopen weken iets ontvangen heb, ja sure. Kleine moeite toch.
Intelligente out of the box maatregelen zijn een goed idee. Ouderen uit met name grote steden halen kan er daar 1 van zijn. 50- opstarten ook. Maar alles met controle en voorzichtig als uitgangspunt lijkt mij.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:25 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ouderen die op hun 70/80e zelfstandig wonen hebben hier voor gekozen. Daar zit met of zonder corona altijd risico's vast. De staat is overigens wel verantwoordelijk voor de ouderen in tehuizen, niet voor zelfstandigen. Dus die zullen toch echt voor hun eigen bescherming moeten zorgen indien men dat nodig acht. We hebben het wel hier over een periode als de economie opgestart moet worden. Dan kun je gewoon niet rekening met iedereen houden. Ik heb zelf ook ouders in de risicogroep, maar zij willen deze situatie van lockdown ook niet voor eeuwig.
Juistemquote:Op dinsdag 28 april 2020 20:00 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Intelligente out of the box maatregelen zijn een goed idee. Ouderen uit met name grote steden halen kan er daar 1 van zijn. 50- opstarten ook. Maar alles met controle en voorzichtig als uitgangspunt lijkt mij.
Ik denk dat wij juist het soort land zijn waar flexibiliteit mogelijk is. Maar dat kan alleen wanneer er wel een soort basis zelfdiscipline is.
In dit geval was het niet de wetenschap, maar de deductie van de tegenstrijdigheid in de adviezen.quote:
Ze zouden wel gek zijn. Iets wat hier wel vaker gesuggereerd wordt. Die 'oudjes' die het allemaal niet meer zo goed weten. Allemaal over één kam geschoren.quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:06 schreef capricia het volgende:
Alsof mensen van 70 die gewoon normaal zelfstandig thuis wonen zich naar een CenterParcs voor onbetaalde tijd laten verbannen.
Denk dat je die echt niet zomaar verplaatst krijgt.
Die zitten net in hun pensioen, huis afbetaald ed.
Dit.quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze zouden wel gek zijn. Iets wat hier wel vaker gesuggereerd wordt. Die 'oudjes' die het allemaal niet meer zo goed weten. Allemaal over één kam geschoren.
Ja het gaat hard.quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:13 schreef koemleit het volgende:
Wat een gelul over die 50 min economie.
Dat is niet te scheiden. Je kunt zeggen "kroegen alleen voor 50 min". Maar die 50 minners komen die 50 plussers dan weer tegen in de supermarkt bv.
Zoals het nu gaat raakt iedereen langzaamaan besmet, en zonder vaccin is dit niet tegen te houden.
Maar moeten we het verstandig doen, dus met de maatregelen. De ene keer wat strenger dan de andere keer om de zorg niet overspoeld te krijgen.
En ook inderdaad "de oudjes" de mensen die godbetert hun hele leven gewerkt hebben maar even voor onbepaalde tijd wegstoppen op een centerparcs zodat de jonkies lekker naar de kroeg kunnen.
Gewoon een dom asociaal bizar kut idee.
Hee, daar is hij toch weer, het kroegargument:)quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:13 schreef koemleit het volgende:
Wat een gelul over die 50 min economie.
Dat is niet te scheiden. Je kunt zeggen "kroegen alleen voor 50 min". Maar die 50 minners komen die 50 plussers dan weer tegen in de supermarkt bv.
Zoals het nu gaat raakt iedereen langzaamaan besmet, en zonder vaccin is dit niet tegen te houden.
Maar moeten we het verstandig doen, dus met de maatregelen. De ene keer wat strenger dan de andere keer om de zorg niet overspoeld te krijgen.
En ook inderdaad "de oudjes" de mensen die godbetert hun hele leven gewerkt hebben maar even voor onbepaalde tijd wegstoppen op een centerparcs zodat de jonkies lekker naar de kroeg kunnen.
Gewoon een dom asociaal bizar kut idee.
Zo'n vakantiepark slaat ook nergens op, het zal dan toch een tijd zelfisolatie worden. Beetje zoals nu ook aan de gang is, contacten vermijden en niet naar drukke plaatsen gaan.quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja het gaat hard.
Eerst ging het over 'hulpbehoevende oudjes' van 80. Toen over 70.
En nu al over 50plus.
Hup naar een kamp. Lekker wegstoppen.
Ik vind het ook smakeloos. Zo ga je niet met mensen om.
Economie = kroeg toch?quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hee, daar is hij toch weer, het kroegargument:)
Met kroeg bedoel ik natuurlijk economie. En ik chargeer inderdaad een beetje.quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hee, daar is hij toch weer, het kroegargument:)
Wat alle ouderen die ik ken allemaal keurig doen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zo'n vakantiepark slaat ook nergens op, het zal dan toch een tijd zelfisolatie worden. Beetje zoals nu ook aan de gang is, contacten vermijden en niet naar drukke plaatsen gaan.
De meest kwetsbare groep waar we het nu over hebben steekt gewoon elkaar aan. En deels door het personeel die klagen dat er nog steeds tekorten zijn en zich zorgen maken:quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
Stel de jonkies gaan "gewoon" alles doen, raken dus snel besmet. Denk jij dat er niet 1 jonkie is die toch even snel z'n vader/moeder aansteekt? Die vervolgens half centerparcs besmet?
Het kan ook echt niet. Dit soort bedenksels zijn bedenkelijk.quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
Met kroeg bedoel ik natuurlijk economie. En ik chargeer inderdaad een beetje.
Wat ik bedoel. Het is onmogelijk alles te starten en "de oudjes" maar weg te stoppen zodat we daar geen last van hebben.
Stel de jonkies gaan "gewoon" alles doen, raken dus snel besmet. Denk jij dat er niet 1 jonkie is die toch even snel z'n vader/moeder aansteekt? Die vervolgens half centerparcs besmet?
Het hele plan is onuitvoerbaar.
Wat zou er wezenlijk anders zijn dan nu voor risicogroepen, die gaan hopelijk niet naar Ikea nu toch? Kinderen en kleinkinderen komen niet bij opa en oma, opa en oma gaan ook niet naar de bridgeclub, risicogroepen kunnen niet voetballen, tennissen, verenigingsleven etc. Dat zal ook met het voortzetten van de intelligente niet veranderen. Gewoon thuis net als nu.quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
Met kroeg bedoel ik natuurlijk economie. En ik chargeer inderdaad een beetje.
Wat ik bedoel. Het is onmogelijk alles te starten en "de oudjes" maar weg te stoppen zodat we daar geen last van hebben.
Het hele plan is onuitvoerbaar.
Zeker, lolquote:Op dinsdag 28 april 2020 20:05 schreef _I het volgende:
In dit geval was het niet de wetenschap, maar de deductie van de tegenstrijdigheid in de adviezen.
...
Nice dit. Haha, als je soms weer eens los ging over hoe anderen mondkapjes wilden verplichten, miste ik even de connectie.
Wie niet horen wil moet maar voelen blijkbaar.quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:35 schreef Wantie het volgende:
In België zijn ze helemaal gek geworden.
Daar kan je smartphone in beslag worden genomen en verbeurd verklaard als je de maatregelen overtreedt. De motivatie is dat je een misdrijf pleegt en de smartphone een middel is die daarvoor is gebruikt..
Dat met anderen afspreken een misdrijf is die je een strafblad oplevert vind ik eigenlijk al te gek. Ook in Nederland is dat zo. Maar dan ook je smartphone afnemen...
https://m.hln.be/nieuws/b(...)t-te-spelen~a011809e
Dat zei ik, dat park slaat nergens op. Hoe denk jij dan dat het gaat als zaken weer open gaan, bijvoorbeeld scholen. Ouderen weer op het schoolplein om kinderen te halen? Ouderen straks met mondkapje bij de kapper? In het OV om in Amsterdam te winkelen? Of zouden ze voorzichtig zijn en zich nog even afzijdig houden?quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat alle ouderen die ik ken allemaal keurig doen.
En nee, die willen niet gezellig in een busje stappen om luid zingend naar een dolletjes leuk parkje te gaan voor onbepaalde tijd. Het is echt stuitend, dit soort bedenksels.
Misschien nog even voorzichtig zijn en dan hopelijk het leven zoals het voor de corona was weer terug. Geldt voor iedereen. Jong en oud.quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat zei ik, dat park slaat nergens op. Hoe denk jij dan dat het gaat als zaken weer open gaan, bijvoorbeeld scholen. Ouderen weer op het schoolplein om kinderen te halen? Ouderen straks met mondkapje bij de kapper? In het OV om in Amsterdam te winkelen? Of zouden ze voorzichtig zijn en zich nog even afzijdig houden?
Wat zijn in een notendop jullie maatregelen?quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:36 schreef Jed1Gam het volgende:
Nog maar +100 Nieuwe Cases hier in Zwitserland. Morgen sub 100, dan nog 2 weekjes tot corona helemaal dood is.Natuur.
[ afbeelding ]
Dit virus zorgt wel voor een hemel op aarde voor een aantal handhavers.quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:35 schreef Wantie het volgende:
In België zijn ze helemaal gek geworden.
Daar kan je smartphone in beslag worden genomen en verbeurd verklaard als je de maatregelen overtreedt. De motivatie is dat je een misdrijf pleegt en de smartphone een middel is die daarvoor is gebruikt..
Dat met anderen afspreken een misdrijf is die je een strafblad oplevert vind ik eigenlijk al te gek. Ook in Nederland is dat zo. Maar dan ook je smartphone afnemen...
https://m.hln.be/nieuws/b(...)t-te-spelen~a011809e
Groepsvorming tot max. 5, afstand 2 m. En 't standaard advies thuiswerken.quote:Op dinsdag 28 april 2020 20:43 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Wat zijn in een notendop jullie maatregelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |