• dinsdag 28 april 2020 @ 19:52 • 168
Op dinsdag 28 april 2020 19:15 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, rustig an. Was gewoon blij te zien dat je ook zover was. En niet langer zo gekant bent tegen het gebruik. Stemt me blij.
Snap ik

..... ook naar mijzelf toe "Tjinggg..." omdat ik ondanks een poging tot een "open blik" onwillekeurig op een verkeerd been zou kunnen hebben gestaan.
Met iets dat
kan helpen,
kan ik gemiddeld niet zoveel. Met iets dat wellicht
zal helpen, weer heel veel.
Ik begin mij ook af te vragen waarom, zoals andere users die om andere redenen afwezen, "graag" onderbouwing van maatregelen onderschreef en accepteerde: simpel omdat dit zo logisch is en altijd het geval is en helpt bij virussen.
Standaard "Hoe virussen te bestrijden" boekje 101, paragraaf 3.4.Ik begin nu allerlei wilde vragen te bedenken om verder kijken en die vooral specifiek te richten op Covid19.
In hoeverre is het aangetoond dat afstandhouden, besmetting en verspreiding voorkomt ?
idem handen wassen ?
Idem groepen isoleren ?
idem ... vulin.... ?
Is er wel enig onderzoek t.a.v. Covid19 die noodzaak van maatregelen duidelijk aantoont, onderbouwd en rechtvaardigt ? Net zoals de noodzaak voor/van een APP ?
Of was, is dat vooral omdat we (iig ik nav. WHO/RIVM) dat zo makkelijk (wilden) aannemen ?
Immers virussen hebben een bepaald algemeen "gedrag" wat er toe leidde dat "we" (zoals virologen) vonden dat het wel ongeveer een beetje zou lijken op "griep" incl. verspreiding.
Toen dat niet zo bleek, werden er maatregelen ingevoerd die erg handig zijn bij ebola; zoals isolatie en de economie platgooien.
Ik zal verder de eerste zijn die met graagte boetekleed aantrekt wanneer blijkt dat dat alles wel kan helpen maar vooral aangetoond wordt dat vooral afdekking van neus/mond; voorkomt dat een besmetting massaal om zich heen kan grijpen.
Hier weer de vermaledijde wetten van wetenschap gebruiken:
1
Question authority.2
Question yourself.
3 Test ideas, by the evidence gained from observation and experiment.
4 Follow the evidence, wherever it leads.
5 Important rule of all: remember
you could be wrong.
NB: 3 & 4 is mij helaas niet mogelijk/Ik hoop nu dat de instituten primair vanuit de invalshoek gaan bekijken vanuit mondkapje gebruik. Het hoeft voor het publiek ws niet eens een FFPx masker te zijn. We gaan het zien.
Nu nog afwachten hoe lang het duurt voordat dit als gedachte ergens binnensijpelt.