abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:18:17 #251
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192850813
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:00 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap die hele fixatie op de mondmaskers niet. Wat dat betreft zijn we ook een stel schapen: Duitsland doet die aanbeveling en gelijk denken Nederlanders; dan moeten wij dat ook! Het RIVM zal het wel weer eens niet weten! De Duitsers hebben echter ook geen flauw idee wat de effecten zijn.

Maar overal waar de 1,5 meter afstand wordt gerespecteerd heeft het weinig toegevoegde waarde. De kans dat mensen het als vervangende maatregel gaan zien voor die 1,5 meter is ook best groot. En dan hebben we het nog niet over de vraag of zo'n mondmasker door verkeerd gebruik niet juist besmettingen in de hand werkt.

Laten we eerst maar zorgen dat mondmaskers beschikbaar zijn op plekken waar de 1,5 meter niet kan worden nageleefd: gezondheidszorg, verpleeghuizen, thuiszorg, leraren, kappers, enzovoort.

Dat lukt al niet eens, dus laten we daar eerst eens mee beginnen.
Duitsland heeft ook geen experts natuurlijk en andere landen hebben ook niet zo'n geweldig RIVM die het beter weet dan zo ongeveer de hele wereld.

Overigens grote Onzin dat mensen die een mondkapje dragen het als vervanging zien van de 1.5 meter.

Mensen die Nu in het bezit zijn van mondkapjes hebben deze maanden geleden al gekocht.
Deze groep zag het gevaar toen het in China uitbrak en daarna in Italië.
Zij namen dit virus serieus in tegenstelling tot het merendeel dat zich er amper in verdiepte en rond toeterde dat het niet meer dan een griepje was.

Het stoort mij enorm dat juist Deze groep wordt afgeschilderd als de "Henkie's en Irma's".
Dit slaat echt compleet nergens op.

Het is de omgekeerde wereld. Juist de groep die tegen mondkapjes is, tegen de 1.5 meter, vind dat de terrassen morgen weer open moeten zijn de Henkie's en Irma's van dit land.
Zij nemen dit virus absoluut niet serieus. Zij prijzen het zelfs aan als mensen naar overvolle parken, bouwmarkten ect ect gaan.
In het dagelijks leven kom ik deze mensen (gelukkig) niet tegen maar op dit forum maar al te veel.

Overigens hoef je voor een mondkapje op te doen geen raketgeleerde te zijn maar sommigen hier schijnen dat wel te denken.
Zegt ook wel weer genoeg natuurlijk
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:18:51 #252
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192850817
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

Amen, dit.

Meeste onderzoeken kijken, zoals @:crystal_meth ook al aangeeft, of je besmet kan raken met mondkapje en niet naar of je iemand kan besmetten. Dat blijft ook een punt wat door elkaar gebruikt blijft worden.
Alexander Friedrich zei dit ook. Hij is van het UMCG, dus niet alleen het RIVM vindt dit.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:19:02 #253
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192850820
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:16 schreef Breekfast het volgende:
En mensen die denken dat het de overheid om geld te doen is _O- _O-

We geven in een paar maand tijd 92 miljard extra uit, maar wat extra mondkapjes werd Rutte toch net even wat te gortig _O-
wat is dan de reden? in Duitsland landen Russische vliegtuigen met zes motoren en 50 miljoen mondmaskers/kapjes.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:19:40 #254
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192850830
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:17 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hou toch op. _O-
goede onderbouwing, man
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:22:12 #255
68638 Zwansen
pi_192850860
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

goede onderbouwing, man
Sorry hoor, maar de overheid geeft nu tientallen miljarden uit, denk je echt dat die ‘paar’ euro zal uitmaken? Dat geloof je toch zelf ook niet?
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:28:21 #256
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192850924
quote:

[..]

wat is dan de reden? in Duitsland landen Russische vliegtuigen met zes motoren en 50 miljoen mondmaskers/kapjes.
Geld is een reden want iedereen in Nederland voorzien van een dagelijkse hoeveelheid mondkapjes loopt aardig in de papieren.
pi_192850938
https://www.auping.com/nl/mondkapjes
En nog vele bedrijven die zich in de laatste maanden gericht hebben op mondkapjes fabricage.
Den Haag wil niet dat mensen mondkapjes gaan gebruiken...… groepsimmuniteit sneller zonder goed gebruik van mondkapje en 1,5 meter plus bril om ogen te beschermen.

Zelf in de politiek geven ze als antwoord..... Ze zijn er niet??
En als mensen beweren dat ze wel aan mondkapjes kunnen komen...… te duur ….niet geschikt...bla bla
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:30:07 #258
68638 Zwansen
pi_192850939
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:28 schreef Markesh het volgende:

[..]

Geld is een reden want iedereen in Nederland voorzien van een dagelijkse hoeveelheid mondkapjes loopt aardig in de papieren.
Wie zegt iedereen dagelijks voorzien? Het gaat vooral om de zorg. Dat is een relatief beperkte groep.
pi_192850957
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:28 schreef Markesh het volgende:

[..]

Zelf betalen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:32:07 #260
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192850959
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar de overheid geeft nu tientallen miljarden uit, denk je echt dat die ‘paar’ euro zal uitmaken? Dat geloof je toch zelf ook niet?
ja, en zie andere users antwoorden
pi_192851003
quote:

[..]

In principe zou iedereen 1,5 meter afstand moeten houden en thuis blijven als hij/zij verkouden is.

Daarnaast klinkt 50 miljoen natuurlijk heel mooi, maar dat is 0,75 kapje per Duitser, nog even los van de distributie.

Waarschijnlijk creëert het ook een vorm van veiligheid waardoor andere regels minder streng worden nageleefd.
pi_192851028
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zelf betalen.
Dat gaat er natuurlijk nooit doorkomen.
De rijken kunnen het wel betalen en de armen zijn aan hub lot overgelaten etc.
pi_192851068
Die ijswinkel in Amsterdam koopt net zoveel mondkapjes als ze willen.... Bij deze vriend de importeur..... Deze importeur heeft ze bij div overheid instellingen aangeboden..... Ze zijn te duur.
Mensen in de verzorging werken zonder......ik vind dit dus een slechte zaak.

En dan zeggen " Mondkapjes ze zijn er gewoonweg niet " vind ik geen normale manier van doen.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:39:20 #264
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192851074
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wie zegt iedereen dagelijks voorzien? Het gaat vooral om de zorg. Dat is een relatief beperkte groep.
Waarom? Omdat er in heel veel landen gratis gezorgd wordt voor mondkapjes voor alle inwoners.

Dan hebben we het niet over een paar euro...
Dan spreken we over 6.5 miljard per maand als iedereen voor 2,50 aan mondkapjes krijgt per dag.(zomaar een bedrag genomen, kan ook neerkomen op de helft, 1.25 per inwoner aan mondkapjes per dag)

Is het heel raar dat Nederland liever zegt dat ze nutteloos zijn voor de gewone burger en dit geld liever bespaard?
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:41:03 #265
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192851112
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:35 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

In principe zou iedereen 1,5 meter afstand moeten houden en thuis blijven als hij/zij verkouden is.

Daarnaast klinkt 50 miljoen natuurlijk heel mooi, maar dat is 0,75 kapje per Duitser, nog even los van de distributie.

Waarschijnlijk creëert het ook een vorm van veiligheid waardoor andere regels minder streng worden nageleefd.
En weer de aanname dat het schijnveiligheid is.
pi_192851128
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:39 schreef Oekelele het volgende:
Die ijswinkel in Amsterdam koopt net zoveel mondkapjes als ze willen.... Bij deze vriend de importeur..... Deze importeur heeft ze bij div overheid instellingen aangeboden..... Ze zijn te duur.
Mensen in de verzorging werken zonder......ik vind dit dus een slechte zaak.

En dan zeggen " Mondkapjes ze zijn er gewoonweg niet " vind ik geen normale manier van doen.
O, maar ik zou ook geen hoofdprijs gaan betalen om een ander zijn zakken te laten vullen.\
Van die smerige typjes die geld verdienen over de rug van anderen. bah.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:42:55 #267
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192851145
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zelf betalen.
Voor mij is dat geen enkel probleem maar er zullen genoeg mensen zijn die het niet zo goed hebben en voor wie iedere cent er 1 is
pi_192851163
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:42 schreef Markesh het volgende:

[..]

Voor mij is dat geen enkel probleem maar er zullen genoeg mensen zijn die het niet zo goed hebben en voor wie iedere cent er 1 is
Die liever de maag van hun kinderen vullen dan de hoofdprijs betalen aan een of andere schurk.
pi_192851182
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:30 schreef Oekelele het volgende:
En nog vele bedrijven die zich in de laatste maanden gericht hebben op mondkapjes fabricage.
Den Haag wil niet dat mensen mondkapjes gaan gebruiken...… groepsimmuniteit sneller zonder goed gebruik van mondkapje en 1,5 meter plus bril om ogen te beschermen.

En als mensen beweren dat ze wel aan mondkapjes kunnen komen...… te duur ….niet geschikt...bla bla
Ik heb hier 50 mondmaskers, chirurgische. Gewoon bij AliExpress besteld en na 3 weken binnen. Net zo lang als die Chinese prullen normaal duren.
.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 22:46:12 #270
249559 crew  Lavenderr
pi_192851190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:44 schreef Chanel5 het volgende:

[..]

Die liever de maag van hun kinderen vullen dan de hoofdprijs betalen aan een of andere schurk.
Juist.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 22:46:37 #271
5428 crew  miss_sly
pi_192851199
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:41 schreef Markesh het volgende:

[..]

Er zijn echt heel veel wetenschappers die dat zeggen. Het is dus een door velen gedragen mening. Dus kennelijk zijn er minstens twee kampen. Welk kamp dan goed zit, weten we toch als leken helemaal niet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192851206
92 miljard verdeeld over 17miljoen mensen is ¤5400 per inwoner.
De meeste mensen hebben hier niet veel van gemerkt..... Een paar grote multinationals wel.
Maar iets geld uitgeven aan mondkapjes...… AUB people wake up.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:47:57 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192851214
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

@:Vallon
thx. Dus dit onderzoek van 2003 dat eind-maart 2020 is bijgewerkt voor/op Covid19
https://www.medrxiv.org/c(...).20047217v2.full.pdf en gericht is of mondmaskers besmetting kan voorkomen.

Opvallend: Statistische studie/gericht/vanuit van griep en veelal in een beperkte testsetting.
NB: Ik ben onvoldoende ervaren om door de vraagsetting heen te kijken maar krijg een gevoel dat het onderzoek vooral is om maskers niet te laten of willen overwegen.
quote:
Only one study was blinded to staff. All trials were conducted in non-pandemic settings.
... SARS-CoV-2 is spread through respiratory droplets and/or contact routes which places it in the route of transmission for which health care workers would be required to wear masks. .......
..... The (hygienic and barrier) have shown to be effective in observational studies carried out during the SARS 1 epidemic. ........
Vervolgens een hele serie (oude) onderzoeken reviewen die vooral zijn doorgedacht naar Covid19 in leefgroepen op waar Influenza heerste. De oriëntatie is dus anders.

Dit zelfde verhaal zie je als resultaat hier terug bij de WHO. De WHO adviseert 1m afstand en dragen maskers alleen door zieken en behandelende medici.

Onderzoekers maken nauwelijks verschil tussen besmettingsrisico tussen (hoest)druppels en spray. Terwijl die anders zullen uitwerken. Druppeltjes zijn makkelijker tegen te houden dan een spray.
De kans dat mensen een "spray" veroorzaken - zoals bij de tandartsboor of op de IC - lijkt mij sws gering.

Wanneer je de druppels tegenhoudt, zal je ook het daarin opgenomen virus tegenhouden. De lifecycle van Influenza is verder ook echt een andere. Allemaal net wat andere insteek qua nuance.

Mijn "vraag" was hier is niet zozeer of het dragen van een masker besmetting voorkomt maar of het de verspreiding zal voorkomen en/of (met hoeveel dan) beperken.

Maar goed, er is dus geen concreet bewijs wat daarmee als gebrek de huidige maatregelen rechtvaardigt. Ik laat het verder maar even voordat dit weer een SAR missie wordt.
Wel buttig om te onthouden en af te vragen wanneer instanties zomaar wapperen met "mondkapjes helpen niet" tegen verspreiding wat net als "kan helpen tegen besmetting" onbewezen is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:48:23 #274
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192851223
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:30 schreef Oekelele het volgende:

Die mondkapjes zijn ook niet het ei van Columbus. Die Chinezen dragen al jaren standaard mondkapjes buiten en dat is waar de ellende is begonnen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192851234
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:41 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ik maak de aanname niet dat een mondkapje schijnveiligheid is, ik weet niet of het verspreiding tegen gaat ja/nee.

Wat ik wel denk is dat door het gebruik van mondkapjes andere regels minder streng worden nageleefd, immers hoef ik geen afstand te houden of thuis te blijven bij verkoudheid want ik heb toch een mondkapje op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')