abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:34:35 #101
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193253144
Hoe gaat FOK! om met users die oproepen om
• zich niet aan de wet te houden
• de aanwijzingen van daarvoor bevoegde personen niet op te volgen
• zich met fysiek geweld te verzetten

Wat zo'n user zelf doet maakt me niet uit, wie meent dat hij een boa/agent/andere burgers moet gaan uitschelden of wegduwen moet dat vooral zelf weten, het gaat me om het op FOK! oproepen aan anderen om dit te gaan doen.
Wie dit leest is gek
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 12:34:07 #102
249559 crew  Lavenderr
pi_193255506
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:34 schreef Nieuwschierig het volgende:

Wat zo'n user zelf doet maakt me niet uit, wie meent dat hij een boa/agent/andere burgers moet gaan uitschelden of wegduwen moet dat vooral zelf weten, het gaat me om het op FOK! oproepen aan anderen om dit te gaan doen.
Als we dat zien wordt het genote en verwijderd en zonodig aan de FA's gemeld..
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 13:48:25 #103
236264 crew  capricia
pi_193256543
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:34 schreef Nieuwschierig het volgende:

Wat Lavenderr zegt.
Laat maar weten als je het ziet. Je mag gerust een TR zetten.
Oproepen van anderen om dit te doen, vinden we niet okay.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 24 mei 2020 @ 15:18:31 #104
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193289664
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 17:40:41 #105
236264 crew  capricia
pi_193291265
quote:
Zie dat mijn collega hem al op slot gedaan heeft.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_193360612
@lavender vergelijkt mensen die coronaovertredingen melden met Jodenverraders en als je daar dan wat van zegt dan gaat hij zelf die posts aanpassen/verwijderen. Het zou fijn zijn als hij in zo'n geval de moderatie aan een collega over laat.
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #700 Nog even mondkapvrij
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 22:31:09 #107
236264 crew  capricia
pi_193360846
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
@:Lavender vergelijkt mensen die coronaovertredingen melden met Jodenverraders en als je daar dan wat van zegt dan gaat hij zelf die posts aanpassen/verwijderen. Het zou fijn zijn als hij in zo'n geval de moderatie aan een collega over laat.
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #700 Nog even mondkapvrij
Ik kan mijn licht er wel over laten schijnen. Maar ik ben niet meer of minder dan Lav. En een collega.
Als je het serieus meent (en dat denk ik wel), kun je wellicht beter een FA erbij vragen.

My 2 cents: Lavenderr heeft haar persoonlijke mening gepost. En de edits die ze deed zijn vnl scheldpartijen die ze weggehaald heeft. De argumenten tegen haar posts heeft ze laten staan.

Altijd lastig als moderator..reacties op je eigen post editen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_193360938
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik kan mijn licht er wel over laten schijnen. Maar ik ben niet meer of minder dan Lav. En een collega.
Als je het serieus meent (en dat denk ik wel), kun je wellicht beter een FA erbij vragen.

My 2 cents: Lavenderr heeft haar persoonlijke mening gepost. En de edits die ze deed zijn vnl scheldpartijen die ze weggehaald heeft. De argumenten tegen haar posts heeft ze laten staan.

Altijd lastig als moderator..reacties op je eigen post editen.
Gescheld was er niet. Ik weet niet of jullie kunnen lezen wat er in mijn posts stond, maar het was een milde woordkeuze ivm de vergelijking van Lavender.

Ik vind het schokkend dat een user (Lavender is soms ook gewoon user in het subforum wat ze mod) coronamelders vergelijkt met Jodenverraders en nog schokkender dat ze bij die vergelijking blijft. Maar ze mag die mening hebben, daar hoeft geen FA naar te kijken.

En als een mod in discussie is met een user dan moet zo'n mod uiteraard geen posts in die discussie aan gaan pakken. Maar dat vind ik minder erg dan zulke vergelijkingen.
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 22:51:54 #109
236264 crew  capricia
pi_193361165
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gescheld was er niet. Ik weet niet of jullie kunnen lezen wat er in mijn posts stond, maar het was een milde woordkeuze ivm de vergelijking van Lavender.

Ik vind het schokkend dat een user (Lavender is soms ook gewoon user in het subforum wat ze mod) coronamelders vergelijkt met Jodenverraders en nog schokkender dat ze bij die vergelijking blijft. Maar ze mag die mening hebben, daar hoeft geen FA naar te kijken.

En als een mod in discussie is met een user dan moet zo'n mod uiteraard geen posts in die discussie aan gaan pakken. Maar dat vind ik minder erg dan zulke vergelijkingen.
Ik deel haar mening niet in die discussie, en dat hoeft ook niet. Maar ik zou wel hetzelfde weggehaald hebben. Iets met 'debiel' en 'zwakzinnig'. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_193361209
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik deel haar mening niet, en dat hoeft ook niet. Maar ik zou wel hetzelfde weggehaald hebben. Iets met 'debiel' en 'zwakzinnig'. :D
Daar kan ik me wel in vinden. Of dat gescheld is in die context , is subjectief.
Maar vooral dat een mod posts van een user aanpast in een eigen discussie is fout.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 13:32:07 #111
249559 crew  Lavenderr
pi_193368329
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar kan ik me wel in vinden. Of dat gescheld is in die context , is subjectief.
Maar vooral dat een mod posts van een user aanpast in een eigen discussie is fout.
Je kunt je grieven tav mij sturen naar forum@fok.nl.
pi_193368375
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je kunt je grieven tav mij sturen naar forum@fok.nl.
Ik ken je verder als een redelijke mod en heb nog niet eerder zoiets meegemaakt dus daar heb ik geen behoefte aan. Ik hoop alleen dat je voortaan niet in je eigen discussie gaat lopen modden en vooral dat je zulke vergelijkingen voortaan achterwege laat.
pi_193369425
Mensen, moderators, ik heb niet snel problemen met jullie, maar nu is er iets dat me wel stoort.

Vanmorgen omstreeks 8.30 heb ik 2 reacties geplaatst, waarvan een reactie over de bovenstaande discussie/gedoe tussen een moderator en een user.

Als reactie op Red 85 heb ik volgens mij in nette bewoordingen aangegeven dat ik de vergelijking van de moderator bovenmatig dubieus vond. Het was echt een normale, nette post.
Ik gaf aan dat iedereen zijn/haar mening mag hebben, maar dat het laatste gedeelte van betreffende post, "waar kennen we dat van?" nu juist datgene is waar mensen over gevallen zijn. De rest niet.
Alleen dat gedeelte heeft gezorgd voor escalatie in mijn ogen. Totaal overbodig.

Nog even afgezien van het wel of niet klikken, trouwens. Daar heb ik geen enkele uitspraak over gemaakt (of ik daar achter sta of niet).

Had gewoon even toegegeven dat je fout zat met die uitspraak, wellicht wat te ver bent gegaan, bied excuses aan en door. Geen enkel probleem. Nu blijft het allemaal maar door etteren, totaal onnodig.

Tevens gaf ik aan dat ik van een moderator net nog wat meer verwacht wat betreft posten en verantwoordelijkheid(sgevoel). Dat is op zich normaal toch?

Gewoon een normaal bericht verder.

Nu blijkt dat die post weg is. Graag verneem ik waarom en wie dat heeft gedaan.

Is feedback op mods niet gewenst? Zo nee, waarom niet gewoon dat kleine stukje verwijderen en niet de rest van mijn reactie op Red 85?
Ik vind dit een zéér teleurstellende, dubieuze actie. Valt me wel tegen eerlijk gezegd.

Er zijn daarna nog genoeg andere reacties gekomen over deze geëscaleerde situatie; die zijn wel blijven staan.

Graag hoor ik dan ook van jullie hoe, wat en waarom.

[ Bericht 0% gewijzigd door Salina op 29-05-2020 15:13:45 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 15:06:54 #114
236264 crew  capricia
pi_193369629
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:53 schreef Salina het volgende:
Mensen, moderators, ik heb niet snel problemen met jullie, maar nu is er iets dat me wel stoort.

Vanmorgen omstreeks 8.30 heb ik 2 reacties geplaatst, waarvan een reactie over de bovenstaande discussie/gedoe tussen een moderator en een user.

Als reactie op Red 85 heb ik volgens mij in nette bewoordingen aangegeven dat ik de vergelijking van de moderator bovenmatig dubieus vond. Het was echt een normale, nette post.
Ik gaf aan dat iedereen zijn/haar mening mag hebben, maar dat het laatste gedeelte van betreffende post, "waar kennen we dat van?" nu juist datgene is waar mensen over gevallen zijn. De rest niet.
Alleen dat gedeelte heeft gezorgd voor escalatie in mijn ogen. Totaal overbodig.

Nog even afgezien van het wel of niet klikken, trouwens. Daar heb ik geen enkele uitspraak over gemaakt (of ik daar achter sta of niet).

Had gewoon even toegegeven dat je fout zat met die uitspraak, wellicht wat te ver bent gegaan, bied excuses aan en door. Geen enkel probleem. Nu blijft het allemaal maar door etteren, totaal onnodig.

Tevens gaf ik aan dat ik van een moderator net nog wat meer verwacht wat betreft posten en verantwoordelijkheid(sgevoel). Dat is op zich normaal toch?

Gewoon een normaal bericht verder.

Nu blijkt dat die post weg is. Graag verneem ik waarom en wie dat heeft gedaan.

Is feedback op mods niet gewenst? Zo nee, waarom niet gewoon dat kleine stukje verwijderen en niet de rest van mijn reactie op Red 85?
Ik vind dit een zéér teleurstellende, dubieuze actie. Valt me wel tegen eerlijk gezegd.

Er zijn daarna nog genoeg andere reacties gekomen over deze geëscaleerde situatie; die zijn wel blijven staan.

Graag hoor ik dan ook van jullie hoe, wat en waarom.
Uit mijn hoofd was je post een reactie op een verwijderde post (van red_85..over kaalscheren op een dorpsplein). Als ik een post verwijder, verwijder ik de reacties op die post ook mee (als ik ze snel zie).
Dat is alles. Er zit verders van mijn kant niets achter.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_193369661
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd was je post een reactie op een verwijderde post (van red_85..over kaalscheren op een dorpsplein). Als ik een post verwijder, verwijder ik de reacties op die post ook mee.
OK, dank voor je (snelle) reactie. Uit mijn hoofd - maar kan me vergissen - was mijn reactie een reactie op 2 posts van Red 85. Had je niet beter die ene reactie kunnen verwijderen dan, en die andere kunnen laten staan?
Doe ik daar al die moeite voor. :'( ;)

Ik die dat die andere post van Red ook is verwijderd, van 10.34.
Maar de reacties op die post niet. Dus ik vond het een beetje vreemd overkomen allemaal.

Laat ook maar, ben al niet meer boos en teleurgesteld. ;)

PS ik was alweer vergeten dat ik reageerde op een opmerking over kaalscheren trouwens. Het ging mij voornamelijk om dat grote eerste gedeelte over die escalatie.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 15:11:16 #116
236264 crew  capricia
pi_193369685
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:08 schreef Salina het volgende:

[..]

OK, dank voor je (snelle) reactie. Uit mijn hoofd - maar kan me vergissen - was mijn reactie een reactie op 2 posts van Red 85. Had je niet beter die ene reactie kunnen verwijderen dan, en die andere kunnen laten staan?
Doe ik daar al die moeite voor. :'( ;)
Je post is niet genote ofzo.
En posts los editten, heb ik wel eens commentaar op gekregen..vonden users ook weer niet leuk. En het is lastig mobiel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_193369691
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Je post is niet genote ofzo.
En posts los editten, heb ik wel eens commentaar op gekregen..vonden users ook weer niet leuk. En het is lastig mobiel.
Tis goed zo. :)
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 15:12:06 #118
236264 crew  capricia
pi_193369698
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:11 schreef Salina het volgende:

[..]

Tis goed zo. :)
Je bent altijd welkom hier. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_193369713
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Je bent altijd welkom hier. :)
Haha, niet te vaak hoop ik. :) Weet niet of dat zo'n goed teken zou zijn als ik hier vaak kom. Alles is ok verder, fijne zonnige dagen gewenst iedereen. :*
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:46:30 #121
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_193468035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:41 schreef Za het volgende:
Kan de thread weer open?
COR / Laat jij je vaccineren om ouderen te beschermen?

Corona vaccine may not work on the elderly:
bron:
https://onezero.medium.co(...)elderly-3fc176f75751
Dat het mogelijk niet werkt bij ouderen en zij het vooral moeten hebben van groepsimmuniteit heb ik eerder gehoord inderdaad.
Waar ik vooral benieuwd naar ben: Waar komt dat chimpansee-verhaal vandaan?

Als je voortaan meteen een (betrouwbare) bron bij een topic zet, komt dat discussies zeker ten goede :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_193468064
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:36 schreef Muck het volgende:
Topic is even dicht tot TS de vraag van de mods beatwoord heeft :)
corona vaccin may not work on the elderly:

https://onezero.medium.co(...)elderly-3fc176f75751

Gebruik gemaakt van chimpanzeevirus:

Het vaccin bestaat uit een onschuldig gemaakt chimpanseevirus, dat men in het lab met genetische trucs heeft vermomd als coronavirus.

https://www.demorgen.be/n(...)2550606%252F2%252F25
pi_193468096
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:46 schreef Muck het volgende:

[..]

Dat het mogelijk niet werkt bij ouderen en zij het vooral moeten hebben van groepsimmuniteit heb ik eerder gehoord inderdaad.
Waar ik vooral benieuwd naar ben: Waar komt dat chimpansee-verhaal vandaan?

Als je voortaan meteen een (betrouwbare) bron bij een topic zet, komt dat discussies zeker ten goede :)
Het vaccin bestaat uit een onschuldig gemaakt chimpanseevirus, dat men in het lab met genetische trucs heeft vermomd als coronavirus.

https://www.demorgen.be/n(...)2550606%252F2%252F25
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:54:34 #124
112545 Muck
pi_193468169
Oke, dank je.
Ik zet het topic voor je open, zet je zelf de bronnen in de OP?
pi_193468184
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:54 schreef Muck het volgende:
Oke, dank je.
Ik zet het topic voor je open, zet je zelf de bronnen in de OP?
Is goed.
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:57:25 #126
112545 Muck
pi_193468217
Top, thanks :)
pi_193534330
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:57 schreef Muck het volgende:
Top, thanks :)
Waarom kan de discussie over het rapport van de ambtenaar van binnenlandse zaken Kohn hier niet gevoerd worden?

Een interessante discussie die in Duitsland veel stof heeft doen oplaaien, diverse media berichten erover.

Of de man op eigen initiatief schreef of niet, hij was werkzaam voor het ministerie van binnenlandse zaken en heeft hen hiermee in verlegenheid gebracht. Het rapport is inhoudelijk ook gewoon interessant.

Wanneer ik de titel aanpas is ambtenaar BiZa is het OK neem ik aan?
pi_193534367
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:59 schreef Za het volgende:

[..]

Waarom kan de discussie over het rapport van de ambtenaar van binnenlandse zaken Kohn hier niet gevoerd worden?

Een interessante discussie die in Duitsland veel stof heeft doen oplaaien, diverse media berichten erover.

Of de man op eigen initiatief schreef of niet, hij was werkzaam voor het ministerie van binnenlandse zaken en heeft hen hiermee in verlegenheid gebracht. Het rapport is inhoudelijk ook gewoon interessant.

Wanneer ik de titel aanpas is ambtenaar BiZa is het OK neem ik aan?
Kom eerst maar met fatsoenlijke bronnen op de proppen.
zie email 27 oktober
pi_193535064
zie email 27 oktober
pi_193535924
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:53 schreef trein2000 het volgende:

Ja hoor. Mits je de inhoud daarvan ook weergeeft in je OP en er geen BNW verhaal van maakt.
OK.
Ik maak de thread opnieuw, aangepaste TT etc.
pi_193536820
quote:

Ja hoor. Mits je de inhoud daarvan ook weergeeft in je OP en er geen BNW verhaal van maakt.
Gedaan, keurig aangepast, weer op slot.

Dit keer door @murp.

Wat is het probleem?

@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A @murp

Censuur is onacceptabel.

[ Bericht 21% gewijzigd door Za op 08-06-2020 13:51:17 ]
pi_193536852
quote:

Kun je svp aangeven dat het niet fake is, maar echt heeft plaatsgevonden de TT correct is en de OP een correcte weergave van wat er heeft plaatsgevonden?
pi_193541171

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 08-06-2020 19:21:09 ]
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 19:30:49 #136
249559 crew  Lavenderr
pi_193541329
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:47 schreef Za het volgende:

[..]

Kun je svp aangeven dat het niet fake is, maar echt heeft plaatsgevonden de TT correct is en de OP een correcte weergave van wat er heeft plaatsgevonden?
Ik heb vandaag niets verwijderd, dus ik weet niet precies waar je op doelt, Za.
pi_193545990
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 19:30 schreef Lavenderr het volgende:

Ik heb vandaag niets verwijderd, dus ik weet niet precies waar je op doelt, Za.
FB / Topic gesloten, mods reageren niet.
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 12:59:49 #138
249559 crew  Lavenderr
pi_193551001
quote:
Ja, nu gelezen, dank.

Het topic is weer open, Za.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 09-06-2020 18:27:03 ]
  zondag 14 juni 2020 @ 16:59:38 #139
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193628618
Mag het centrale topic weer gereekst worden, en dan meteen die stiekem toegevoegde eerste regel weer uit de OP?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193628819
quote:
6s.gif Op zondag 14 juni 2020 16:59 schreef hooibaal het volgende:
Mag het centrale topic weer gereekst worden, en dan meteen die stiekem toegevoegde eerste regel weer uit de OP?
Ja.
zie email 27 oktober
pi_193655173
-verkeerde thread-

Fijne dag mensen!
pi_193726450
Zou de gastmod die niet tegen kritiek kan van m'n posts af willen blijven?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193726682
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 17:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Zou de gastmod die niet tegen kritiek kan van m'n posts af willen blijven?
Punt 1. Een moderator is moderator op heel FOK!
Punt 2. Die Posts zijn gewoon terecht verwijderd.
zie email 27 oktober
pi_193726708
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 17:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Punt 2. Die Posts zijn gewoon terecht verwijderd.
Punt 1: dus? Hij is toch gewoon een gastmod hier :').
Punt 2: op welke grond?
In Southern Sun
pi_193727226
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 17:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Punt 1: dus? Hij is toch gewoon een gastmod hier :').
Dat ligt maar net aan je definitie. Maar het is niet relevant.
quote:
Punt 2: op welke grond?
Omdat het op de man is.
zie email 27 oktober
pi_193728214
In dit geval komt deze mod even buurten en vertellen dat hij het snapt en de rest niet. Dat is niet voor het eerst, dus zeg ik daar wat van. Dat had bij een normale user gewoon blijven staan. Dus kom nou niet met dat op de man argument want dat halve topic is op de man.
In Southern Sun
pi_193728234
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 17:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit is niet waar
pi_193728266
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:46 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dit is niet waar
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 08:00 schreef Danny het volgende:
Een moderator is moderator op heel FOK!

zie email 27 oktober
pi_193728287
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:44 schreef Da_Sandman het volgende:
In dit geval komt deze mod even buurten en vertellen dat hij het snapt en de rest niet. Dat is niet voor het eerst, dus zeg ik daar wat van. Dat had bij een normale user gewoon blijven staan. Dus kom nou niet met dat op de man argument want dat halve topic is op de man.
“Ja maar hullie” is geen argument. Je post was op de man en is dus terecht verwijderd.
zie email 27 oktober
pi_193728338
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor de quote. Ik kan dit gebruiken voor mods als ze niet willen ingrijpen want "ik ben hier geen mod"of "hier ben ik gewoon user".

[ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 21-06-2020 19:59:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')