abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:34:35 #101
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193253144
Hoe gaat FOK! om met users die oproepen om
• zich niet aan de wet te houden
• de aanwijzingen van daarvoor bevoegde personen niet op te volgen
• zich met fysiek geweld te verzetten

Wat zo'n user zelf doet maakt me niet uit, wie meent dat hij een boa/agent/andere burgers moet gaan uitschelden of wegduwen moet dat vooral zelf weten, het gaat me om het op FOK! oproepen aan anderen om dit te gaan doen.
Wie dit leest is gek
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 12:34:07 #102
249559 crew  Lavenderr
pi_193255506
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hoe gaat FOK! om met users die oproepen om
• zich niet aan de wet te houden
• de aanwijzingen van daarvoor bevoegde personen niet op te volgen
• zich met fysiek geweld te verzetten

Wat zo'n user zelf doet maakt me niet uit, wie meent dat hij een boa/agent/andere burgers moet gaan uitschelden of wegduwen moet dat vooral zelf weten, het gaat me om het op FOK! oproepen aan anderen om dit te gaan doen.
Als we dat zien wordt het genote en verwijderd en zonodig aan de FA's gemeld..
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 13:48:25 #103
236264 crew  capricia
pi_193256543
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hoe gaat FOK! om met users die oproepen om
• zich niet aan de wet te houden
• de aanwijzingen van daarvoor bevoegde personen niet op te volgen
• zich met fysiek geweld te verzetten

Wat zo'n user zelf doet maakt me niet uit, wie meent dat hij een boa/agent/andere burgers moet gaan uitschelden of wegduwen moet dat vooral zelf weten, het gaat me om het op FOK! oproepen aan anderen om dit te gaan doen.
Wat Lavenderr zegt.
Laat maar weten als je het ziet. Je mag gerust een TR zetten.
Oproepen van anderen om dit te doen, vinden we niet okay.
Definitely not CIA
  zondag 24 mei 2020 @ 15:18:31 #104
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193289664
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 17:40:41 #105
236264 crew  capricia
pi_193291265
quote:
Zie dat mijn collega hem al op slot gedaan heeft.
Definitely not CIA
pi_193360612
@lavender vergelijkt mensen die coronaovertredingen melden met Jodenverraders en als je daar dan wat van zegt dan gaat hij zelf die posts aanpassen/verwijderen. Het zou fijn zijn als hij in zo'n geval de moderatie aan een collega over laat.
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #700 Nog even mondkapvrij
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 22:31:09 #107
236264 crew  capricia
pi_193360846
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
@:Lavender vergelijkt mensen die coronaovertredingen melden met Jodenverraders en als je daar dan wat van zegt dan gaat hij zelf die posts aanpassen/verwijderen. Het zou fijn zijn als hij in zo'n geval de moderatie aan een collega over laat.
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #700 Nog even mondkapvrij
Ik kan mijn licht er wel over laten schijnen. Maar ik ben niet meer of minder dan Lav. En een collega.
Als je het serieus meent (en dat denk ik wel), kun je wellicht beter een FA erbij vragen.

My 2 cents: Lavenderr heeft haar persoonlijke mening gepost. En de edits die ze deed zijn vnl scheldpartijen die ze weggehaald heeft. De argumenten tegen haar posts heeft ze laten staan.

Altijd lastig als moderator..reacties op je eigen post editen.
Definitely not CIA
pi_193360938
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik kan mijn licht er wel over laten schijnen. Maar ik ben niet meer of minder dan Lav. En een collega.
Als je het serieus meent (en dat denk ik wel), kun je wellicht beter een FA erbij vragen.

My 2 cents: Lavenderr heeft haar persoonlijke mening gepost. En de edits die ze deed zijn vnl scheldpartijen die ze weggehaald heeft. De argumenten tegen haar posts heeft ze laten staan.

Altijd lastig als moderator..reacties op je eigen post editen.
Gescheld was er niet. Ik weet niet of jullie kunnen lezen wat er in mijn posts stond, maar het was een milde woordkeuze ivm de vergelijking van Lavender.

Ik vind het schokkend dat een user (Lavender is soms ook gewoon user in het subforum wat ze mod) coronamelders vergelijkt met Jodenverraders en nog schokkender dat ze bij die vergelijking blijft. Maar ze mag die mening hebben, daar hoeft geen FA naar te kijken.

En als een mod in discussie is met een user dan moet zo'n mod uiteraard geen posts in die discussie aan gaan pakken. Maar dat vind ik minder erg dan zulke vergelijkingen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 22:51:54 #109
236264 crew  capricia
pi_193361165
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gescheld was er niet. Ik weet niet of jullie kunnen lezen wat er in mijn posts stond, maar het was een milde woordkeuze ivm de vergelijking van Lavender.

Ik vind het schokkend dat een user (Lavender is soms ook gewoon user in het subforum wat ze mod) coronamelders vergelijkt met Jodenverraders en nog schokkender dat ze bij die vergelijking blijft. Maar ze mag die mening hebben, daar hoeft geen FA naar te kijken.

En als een mod in discussie is met een user dan moet zo'n mod uiteraard geen posts in die discussie aan gaan pakken. Maar dat vind ik minder erg dan zulke vergelijkingen.
Ik deel haar mening niet in die discussie, en dat hoeft ook niet. Maar ik zou wel hetzelfde weggehaald hebben. Iets met 'debiel' en 'zwakzinnig'. :D
Definitely not CIA
pi_193361209
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik deel haar mening niet, en dat hoeft ook niet. Maar ik zou wel hetzelfde weggehaald hebben. Iets met 'debiel' en 'zwakzinnig'. :D
Daar kan ik me wel in vinden. Of dat gescheld is in die context , is subjectief.
Maar vooral dat een mod posts van een user aanpast in een eigen discussie is fout.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 13:32:07 #111
249559 crew  Lavenderr
pi_193368329
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar kan ik me wel in vinden. Of dat gescheld is in die context , is subjectief.
Maar vooral dat een mod posts van een user aanpast in een eigen discussie is fout.
Je kunt je grieven tav mij sturen naar forum@fok.nl.
pi_193368375
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je kunt je grieven tav mij sturen naar forum@fok.nl.
Ik ken je verder als een redelijke mod en heb nog niet eerder zoiets meegemaakt dus daar heb ik geen behoefte aan. Ik hoop alleen dat je voortaan niet in je eigen discussie gaat lopen modden en vooral dat je zulke vergelijkingen voortaan achterwege laat.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193369425
Mensen, moderators, ik heb niet snel problemen met jullie, maar nu is er iets dat me wel stoort.

Vanmorgen omstreeks 8.30 heb ik 2 reacties geplaatst, waarvan een reactie over de bovenstaande discussie/gedoe tussen een moderator en een user.

Als reactie op Red 85 heb ik volgens mij in nette bewoordingen aangegeven dat ik de vergelijking van de moderator bovenmatig dubieus vond. Het was echt een normale, nette post.
Ik gaf aan dat iedereen zijn/haar mening mag hebben, maar dat het laatste gedeelte van betreffende post, "waar kennen we dat van?" nu juist datgene is waar mensen over gevallen zijn. De rest niet.
Alleen dat gedeelte heeft gezorgd voor escalatie in mijn ogen. Totaal overbodig.

Nog even afgezien van het wel of niet klikken, trouwens. Daar heb ik geen enkele uitspraak over gemaakt (of ik daar achter sta of niet).

Had gewoon even toegegeven dat je fout zat met die uitspraak, wellicht wat te ver bent gegaan, bied excuses aan en door. Geen enkel probleem. Nu blijft het allemaal maar door etteren, totaal onnodig.

Tevens gaf ik aan dat ik van een moderator net nog wat meer verwacht wat betreft posten en verantwoordelijkheid(sgevoel). Dat is op zich normaal toch?

Gewoon een normaal bericht verder.

Nu blijkt dat die post weg is. Graag verneem ik waarom en wie dat heeft gedaan.

Is feedback op mods niet gewenst? Zo nee, waarom niet gewoon dat kleine stukje verwijderen en niet de rest van mijn reactie op Red 85?
Ik vind dit een zéér teleurstellende, dubieuze actie. Valt me wel tegen eerlijk gezegd.

Er zijn daarna nog genoeg andere reacties gekomen over deze geëscaleerde situatie; die zijn wel blijven staan.

Graag hoor ik dan ook van jullie hoe, wat en waarom.

[ Bericht 0% gewijzigd door Salina op 29-05-2020 15:13:45 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 15:06:54 #114
236264 crew  capricia
pi_193369629
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:53 schreef Salina het volgende:
Mensen, moderators, ik heb niet snel problemen met jullie, maar nu is er iets dat me wel stoort.

Vanmorgen omstreeks 8.30 heb ik 2 reacties geplaatst, waarvan een reactie over de bovenstaande discussie/gedoe tussen een moderator en een user.

Als reactie op Red 85 heb ik volgens mij in nette bewoordingen aangegeven dat ik de vergelijking van de moderator bovenmatig dubieus vond. Het was echt een normale, nette post.
Ik gaf aan dat iedereen zijn/haar mening mag hebben, maar dat het laatste gedeelte van betreffende post, "waar kennen we dat van?" nu juist datgene is waar mensen over gevallen zijn. De rest niet.
Alleen dat gedeelte heeft gezorgd voor escalatie in mijn ogen. Totaal overbodig.

Nog even afgezien van het wel of niet klikken, trouwens. Daar heb ik geen enkele uitspraak over gemaakt (of ik daar achter sta of niet).

Had gewoon even toegegeven dat je fout zat met die uitspraak, wellicht wat te ver bent gegaan, bied excuses aan en door. Geen enkel probleem. Nu blijft het allemaal maar door etteren, totaal onnodig.

Tevens gaf ik aan dat ik van een moderator net nog wat meer verwacht wat betreft posten en verantwoordelijkheid(sgevoel). Dat is op zich normaal toch?

Gewoon een normaal bericht verder.

Nu blijkt dat die post weg is. Graag verneem ik waarom en wie dat heeft gedaan.

Is feedback op mods niet gewenst? Zo nee, waarom niet gewoon dat kleine stukje verwijderen en niet de rest van mijn reactie op Red 85?
Ik vind dit een zéér teleurstellende, dubieuze actie. Valt me wel tegen eerlijk gezegd.

Er zijn daarna nog genoeg andere reacties gekomen over deze geëscaleerde situatie; die zijn wel blijven staan.

Graag hoor ik dan ook van jullie hoe, wat en waarom.
Uit mijn hoofd was je post een reactie op een verwijderde post (van red_85..over kaalscheren op een dorpsplein). Als ik een post verwijder, verwijder ik de reacties op die post ook mee (als ik ze snel zie).
Dat is alles. Er zit verders van mijn kant niets achter.
Definitely not CIA
pi_193369661
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd was je post een reactie op een verwijderde post (van red_85..over kaalscheren op een dorpsplein). Als ik een post verwijder, verwijder ik de reacties op die post ook mee.
OK, dank voor je (snelle) reactie. Uit mijn hoofd - maar kan me vergissen - was mijn reactie een reactie op 2 posts van Red 85. Had je niet beter die ene reactie kunnen verwijderen dan, en die andere kunnen laten staan?
Doe ik daar al die moeite voor. :'( ;)

Ik die dat die andere post van Red ook is verwijderd, van 10.34.
Maar de reacties op die post niet. Dus ik vond het een beetje vreemd overkomen allemaal.

Laat ook maar, ben al niet meer boos en teleurgesteld. ;)

PS ik was alweer vergeten dat ik reageerde op een opmerking over kaalscheren trouwens. Het ging mij voornamelijk om dat grote eerste gedeelte over die escalatie.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 15:11:16 #116
236264 crew  capricia
pi_193369685
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:08 schreef Salina het volgende:

[..]

OK, dank voor je (snelle) reactie. Uit mijn hoofd - maar kan me vergissen - was mijn reactie een reactie op 2 posts van Red 85. Had je niet beter die ene reactie kunnen verwijderen dan, en die andere kunnen laten staan?
Doe ik daar al die moeite voor. :'( ;)
Je post is niet genote ofzo.
En posts los editten, heb ik wel eens commentaar op gekregen..vonden users ook weer niet leuk. En het is lastig mobiel.
Definitely not CIA
pi_193369691
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Je post is niet genote ofzo.
En posts los editten, heb ik wel eens commentaar op gekregen..vonden users ook weer niet leuk. En het is lastig mobiel.
Tis goed zo. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 15:12:06 #118
236264 crew  capricia
pi_193369698
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:11 schreef Salina het volgende:

[..]

Tis goed zo. :)
Je bent altijd welkom hier. :)
Definitely not CIA
pi_193369713
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Je bent altijd welkom hier. :)
Haha, niet te vaak hoop ik. :) Weet niet of dat zo'n goed teken zou zijn als ik hier vaak kom. Alles is ok verder, fijne zonnige dagen gewenst iedereen. :*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193467964
Kan de thread weer open?
COR / Laat jij je vaccineren om ouderen te beschermen?

Corona vaccine may not work on the elderly:
bron:
https://onezero.medium.co(...)elderly-3fc176f75751
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:46:30 #121
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_193468035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:41 schreef Za het volgende:
Kan de thread weer open?
COR / Laat jij je vaccineren om ouderen te beschermen?

Corona vaccine may not work on the elderly:
bron:
https://onezero.medium.co(...)elderly-3fc176f75751
Dat het mogelijk niet werkt bij ouderen en zij het vooral moeten hebben van groepsimmuniteit heb ik eerder gehoord inderdaad.
Waar ik vooral benieuwd naar ben: Waar komt dat chimpansee-verhaal vandaan?

Als je voortaan meteen een (betrouwbare) bron bij een topic zet, komt dat discussies zeker ten goede :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_193468064
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:36 schreef Muck het volgende:
Topic is even dicht tot TS de vraag van de mods beatwoord heeft :)
corona vaccin may not work on the elderly:

https://onezero.medium.co(...)elderly-3fc176f75751

Gebruik gemaakt van chimpanzeevirus:

Het vaccin bestaat uit een onschuldig gemaakt chimpanseevirus, dat men in het lab met genetische trucs heeft vermomd als coronavirus.

https://www.demorgen.be/n(...)2550606%252F2%252F25
pi_193468096
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:46 schreef Muck het volgende:

[..]

Dat het mogelijk niet werkt bij ouderen en zij het vooral moeten hebben van groepsimmuniteit heb ik eerder gehoord inderdaad.
Waar ik vooral benieuwd naar ben: Waar komt dat chimpansee-verhaal vandaan?

Als je voortaan meteen een (betrouwbare) bron bij een topic zet, komt dat discussies zeker ten goede :)
Het vaccin bestaat uit een onschuldig gemaakt chimpanseevirus, dat men in het lab met genetische trucs heeft vermomd als coronavirus.

https://www.demorgen.be/n(...)2550606%252F2%252F25
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:54:34 #124
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_193468169
Oke, dank je.
Ik zet het topic voor je open, zet je zelf de bronnen in de OP?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_193468184
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:54 schreef Muck het volgende:
Oke, dank je.
Ik zet het topic voor je open, zet je zelf de bronnen in de OP?
Is goed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')