bij lange na en echt bij lange na worden niet alle kosten vergoed. Het is een pleister op een slagadelijke bloeding.quote:
Jep mondkapje verplicht voor beide.quote:Op maandag 27 april 2020 19:32 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Hoe doen de kappers dat dan? Iedereen een mondkapje?
Je zal misschien een punt hebben, maar je metafoor is natuurlijk schromelijk overdreven.quote:Op maandag 27 april 2020 19:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
bij lange na en echt bij lange na worden niet alle kosten vergoed. Het is een pleister op een slagadelijke bloeding.
Yep, het "eerste" doel zorgen dat de IC overeind blijft (het "wij zorgen met de zorg") blijft is "behaald". Ons benne trotsquote:Op maandag 27 april 2020 19:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We zijn voortvarend begonnen icm een redelijke liberale lockdown. Maar onderhand begin ik de visieloosheid wel te haten.
Ik krijg ook steeds meer de indruk dat de beste zet is geweest om de grote evenementen op te schorten. En niet het krampachtig 1,5 meter afstand houden als je iemand op straat passeert of je winkelmandje terugzet.quote:Op maandag 27 april 2020 19:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan beperkt blijft tot lokale uitbraakjes die statistisch te overzien en acceptabel zijn.
Wat men wil voorkomen dat de verspreiding zich (te veel) gaat verplaatsen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nveiligheid-a3997274quote:Op maandag 27 april 2020 19:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep mondkapje verplicht voor beide.![]()
Is ook hier een hele grote groep die het bullshit vind trouwens, maar goed ze kunnen iig werken.
30% maar, velen hangen dan de vlag uit...quote:Op maandag 27 april 2020 19:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je zal misschien een punt hebben, maar je metafoor is natuurlijk schromelijk overdreven.
En dat je er met een regeling financieel iets op achteruit gaat lijkt me evident.
Als ik in de WW terecht zou komen, zou dat ook een behoorlijk terugval in inkomsten betekenen.
Met als eindstadium dat alsnog iedereen het al dik gehad heeft voordat er een vaccin beschikbaar is voor iedereen. Jij isoleert jezelf niet, dus hou jezelf niet voor de gek dat je het niet gaat krijgen.quote:Op maandag 27 april 2020 18:10 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is een aanname. Rare gedachte ook: je krijgt het toch wel, dus voorzorgsmaatregelen hebben geen zin" Dat is natuurlijk onzin. Deze intelligente lockdown bewijst gewoon dat het werkt de verspreiding tegen te gaan.
Oh, ik dacht dat we het over mensen in loondienst hadden.quote:Op maandag 27 april 2020 19:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
30% maar, velen hangen dan de vlag uit...
laatst op nieuwsuur gezien van een fam met 2 contactberoepen die prive aansprakelijk zijn voor alle kosten. Geen inkomsten en tienduizenden euro's per maand aan kosten.
Uhuh, als de overheid ff bepaald dat je winkel wel ff naar de tifus mag dan is dat "gewoon ondernemers risico" kom nou.quote:
Zo vind iedereen wel wat. Niet dat het dan gebeurt ofzo.... Iets meer realiteitszin is in deze niet verkeerd.quote:Op maandag 27 april 2020 19:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik vind dat contactberoepen weer open kunnen.
Die van mij hoeft zelf geen mondkapjes gedoe en zal dat alleen doen als de geknipte dat echt wil.quote:Op maandag 27 april 2020 19:32 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Hoe doen de kappers dat dan? Iedereen een mondkapje?
Volgens mij koopt het ''systeem'' tijd door persconferenties te geven waarin gepreveld wordt over ''volhouden'' en ''denk aan je kwetsbare dierbaren''. Voort laat Mark Rutte ook wel eens doorschemeren dat we nog niet immuun zijn en dat er geen vaccin voorhanden is, ik krijg daarbij het donkerbruine vermoeden dat men wil wachten op een vaccin. Maar de mensen die aan de knoppen zitten zijn veelal mensen die al decennia gewend zijn dat het maandelijkse salaris een vanzelfsprekendheid is.quote:Op maandag 27 april 2020 19:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, het "eerste" doel zorgen dat de IC overeind blijft (het "wij zorgen met de zorg") blijft is "behaald". Ons benne trots.
Nu moet er een doel op de horizon worden gezet. wat idd ontbreekt (terwijl in de tussentijd de slachtoffers blijven komen)
Ik heb ook moeite om nog te bekijken waarmee de regering bezig is.
Is dat virusbestrijding, tegengaan verspreiding, zorg human maken e/of samenleving aka economie kickstarten. Ik overzie het redelijk en mis desondanks en plan tot (super)visie.
Een exit plan geloof in niet in want het virus zal nog geruime tijd ons doen en laten aansturen.
Als ondernemer heb je toch gewoon risico dat je geen vastigheid hebt qua inkomsten, zoals je dat in loondienst wel hebt. Zo bedoel ik het.quote:Op maandag 27 april 2020 19:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Uhuh, als de overheid ff bepaald dat je winkel wel ff naar de tifus mag dan is dat "gewoon ondernemers risico" kom nou.
Zou naar een krachtige tweede golf de ziekte ook weer gaan luwen zoals we zagen bij de Spaanse griep?quote:Op maandag 27 april 2020 19:37 schreef Za het volgende:
Speciaal voor @:Vosss:
Duitslands belangrijkste viroloog waarschuwt voor krachtigere tweede coronagolf die overal tegelijk begint
We krijgen dan situaties waarbij tankwagens met ontsmettingsmiddel door de straten rijden, omdat dat dan nog de enige maatregelen zijn om, in een wanhopige poging, er nog een schepje bovenop te doen”, aldus Drosten.
https://www.welingelichte(...)tegelijk-begint.html
ah dus het is dan maar hun eigen schuld omdat het niet past binnen je mening....quote:Op maandag 27 april 2020 19:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat we het over mensen in loondienst hadden.
Voor andere geldt gewoon ondernemersrisico. Voor veel van hen geld dat ze altijd beetje schamper doen over mensen in loondienst, en zelf een stuk meer verdienen dan voor een baas werken. Prima, maar dat is dan het risico dat je loopt, voor hen hoop ik nu dat ze een goede buffer hebben opgebouwd met dat geld dat ze extra verdiend hebben t.o.v. mensen in loondienst.
Ja maar daar valt een bewust aanleiding - je huis wordt in de fik gezet door persoon x - niet als "normaal risico"quote:Op maandag 27 april 2020 19:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als ondernemer heb je toch gewoon risico dat je geen vastigheid hebt qua inkomsten, zoals je dat in loondienst wel hebt. Zo bedoel ik het.
Zou een kapper niet b.v. in de zomermaanden extra uren mogen draaien (indien gewenst) om extra inkomsten te pakken als ze weer open mogen? Of druist dat weer in tegen andere arbeidsafspraken.quote:Op maandag 27 april 2020 19:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die van mij hoeft zelf geen mondkapjes gedoe en zal dat alleen doen als de geknipte dat echt wil.
Waar hij mee zit (als werkgever) dat hij allerlei omslachtig en (semi)verplicht gestelde maatregelen moet gaan nemen en hij sws minder klanten kan afhandelen. De prijs zal dus fors omhoog moeten.
(En nee, hij wilde mij niet illegaal knippen....)
quote:Op maandag 27 april 2020 19:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nveiligheid-a3997274
Advies WHO staat hier ook in.
En iedereen die nog niet immuun is is mogelijk ziek/besmettelijk (als zieke mensen duidelijk herkenbaar waren zou het geen wereldwijde pandemie geworden zijn), dus ...quote:De WHO uit niet openlijk kritiek naar landen die wel een mondkapjesplicht instellen, maar geeft wel een duidelijk advies over welke drie groepen ze wel moeten dragen: mensen die zelf ziek zijn, mensen die zorgen voor een zieke patiënt en zorgpersoneel in verpleeg- en ziekenhuizen.
Duur pandje?quote:Op maandag 27 april 2020 19:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
laatst op nieuwsuur gezien van een fam met 2 contactberoepen die prive aansprakelijk zijn voor alle kosten. Geen inkomsten en tienduizenden euro's per maand aan kosten.
Eigen schuld is een groot woord, eigen risico wel. En natuurlijk vind ik dat de schrijnende gevallen wel door de overheid geholpen moeten worden hoor.quote:Op maandag 27 april 2020 19:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ah dus het is dan maar hun eigen schuld omdat het niet past binnen je mening....
Mijn zoon is eind vorig schooljaar afgestudeerd als fysiotherapeut.quote:Op maandag 27 april 2020 19:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat we het over mensen in loondienst hadden.
Voor andere geldt gewoon ondernemersrisico. Voor veel van hen geld dat ze altijd beetje schamper doen over mensen in loondienst, en zelf een stuk meer verdienen dan voor een baas werken. Prima, maar dat is dan het risico dat je loopt, voor hen hoop ik nu dat ze een goede buffer hebben opgebouwd met dat geld dat ze extra verdiend hebben t.o.v. mensen in loondienst.
Punt is dat de overheid nu het risico van de ondernemer eenzijdig bepaalt, dat risico kan je de ondernemer echt niet verwijten. En het is op zijn minst slecht leiderschap.quote:Op maandag 27 april 2020 19:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als ondernemer heb je toch gewoon risico dat je geen vastigheid hebt qua inkomsten, zoals je dat in loondienst wel hebt. Zo bedoel ik het.
quote:Op maandag 27 april 2020 19:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Punt is dat de overheid nu het risico van de ondernemer eenzijdig bepaald, dat risico kan je de ondernemer echt niet verwijten. En het is op zijn minst slecht leiderschap.
Zoals ik al zei, voor dit soort gevallen zouden er wat mij betreft wel tegemoetkomingen mogen komen.quote:Op maandag 27 april 2020 19:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn zoon is eind vorig schooljaar afgestudeerd als fysiotherapeut.
Hij kon als zzp-er aan de slag binnen een praktijk. Net begonnen, nog bezig een klantenbestand op te bouwen. Buffer? Hoe dan?
Gelukkig is er ook een tekort aan woningen en woont hij derhalve nog thuis.
https://thehill.com/polic(...)ling-live-animals-inquote:People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) is pushing the Pentagon to end the use of live animals during an annual survival training in Thailand that has involved U.S. troops drinking cobra blood.
In a letter Monday to Defense Secretary Mark Esper, the animal rights group argued that the use of live animals at what's known as the Cobra Gold exercise puts troops at risk of contracting zoonotic diseases like the coronavirus.
“Considering the danger zoonotic diseases pose to the troops — and indeed to all humanity — it is imperative that you end the use of live animals in Cobra Gold and instead use more effective and ethical non-animal training methods,” wrote Shalin Gala, PETA’s vice president of international laboratory methods.
The Pentagon did not immediately respond to a request for comment.
Cobra Gold is a multinational military exercise and the largest in the Indo-Pacific region. It has several stages, including live fire training, landmine destruction and an amphibious assault demonstration.
The event includes jungle survival training led by Thai instructors, and photos released by the U.S. military of this year’s exercises in late February and early March show Marines drinking cobra blood and eating live scorpions.
Tienduizenden euro's aan kosten, waaraan dan met hun contactberoep?quote:Op maandag 27 april 2020 19:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is cobra's en schorpioenen eten of sterven, maar PETA probeert ook weer makkelijk puntjes te scoren.quote:Op maandag 27 april 2020 19:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://thehill.com/polic(...)ling-live-animals-in
Dat 'hou vol' is intussen de houdbaarheidsdatum wel voorbij. Rutte moet volgende maand gewoon met concrete richtlijnen en oplossingen komen, anders gaat het volk straks echt aan het muiten. Zeker met het oog op de zomer die voor de deur staat, en mensen die niet op vakantie kunnen.quote:Op maandag 27 april 2020 19:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij koopt het ''systeem'' tijd door persconferenties te geven waarin gepreveld wordt over ''volhouden'' en ''denk aan je kwetsbare dierbaren''. Voort laat Mark Rutte ook wel eens doorschemeren dat we nog niet immuun zijn en dat er geen vaccin voorhanden is, ik krijg daarbij het donkerbruine vermoeden dat men wil wachten op een vaccin. Maar de mensen die aan de knoppen zitten zijn veelal mensen die al decennia gewend zijn dat het maandelijkse salaris een vanzelfsprekendheid is.
Wat mij betreft moet er gewoon werk gemaakt gaan worden van het structureel ophogen van de ic-capaciteit, anders kun je simpelweg niet eens (significant) versoepelen of uberhaubt terug naar normaal. Daarnaast moet er ook meer beleidsmatig uitgewerkt worden voor welke (risico) groepen de beperkingen zouden moeten gelden.
Ik zie het niet meer zo positief in als een maand geleden
klopt dat zijn de bedrijven.... niet de zelfstandigen waar ik het over heb.quote:Op maandag 27 april 2020 19:48 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Eigen schuld is een groot woord, eigen risico wel. En natuurlijk vind ik dat de schrijnende gevallen wel door de overheid geholpen moeten worden hoor.
Maar er zijn ook zat ondernemingen die de afgelopen jaren tonnen/miljoenen nettowinst behaald hebben. Laat hen dan maar even interen op hun reserves.
Heb je een griepje te pakken ben je de pineut.quote:Op maandag 27 april 2020 19:59 schreef RipCity het volgende:
https://thepointsguy.co.u(...)pBaFORxNnThJukSQZZ_E
Dit zal in NL ook wel niet ingevoerd worden. Op Schiphol nog steeds 0 temp checks zelfs (nee dat houdt niets tegen maar zorgt wel voor een simpele extra laag preventie).
en terecht dat dat niet mag. Het zijn medische gegevens namelijk.quote:Op maandag 27 april 2020 19:59 schreef RipCity het volgende:
Dit zal in NL ook wel niet ingevoerd worden. Op Schiphol nog steeds 0 temp checks zelfs (nee dat houdt niets tegen maar zorgt wel voor een simpele extra laag preventie).
2 praktijken dan gaat het hard....quote:Op maandag 27 april 2020 19:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Tienduizenden euro's aan kosten, waaraan dan met hun contactberoep?
Misschien even naar uitgaven patroon kijken?
Kap eens met die valse aannames. Het is moeilijk voor te stellen, maar er zijn zowaar mensen die de economie erbij halen omdat ze zich zorgen maken om de mensen die werkloos raken nu, die in depressies terecht komen, die in de schulden belanden, etc. Mensen vergeten nog wel eens dat we niet enkel stil moeten staan bij de directe zieken van Corona, maar ook bij de mensen wiens leven indirect geraakt wordt. Irritant dat dat dagelijks gezegd moet worden...quote:Op maandag 27 april 2020 19:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We hebben hier dagelijks een hoop users die om deze specifieke reden alles open willen gooien.
Een hoop van die "muh economy" "denk aan de horecasector" posts zijn verkapte ergenissen om niet een biertje op het terras te kunnen doen.
Je kan ook gewoon met iemand een biertje in de tuin drinken of een pizza splitten, maar goed.
Tuurlijk jongen vooral in geloven ja er is wat maar alsnog dekt dit lang niet allesquote:Op maandag 27 april 2020 19:32 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Daar zijn toch gewoon regelingen voor?
[..]
Nederlanders in opstand?quote:Op maandag 27 april 2020 19:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat 'hou vol' is intussen de houdbaarheidsdatum wel voorbij. Rutte moet volgende maand gewoon met concrete richtlijnen en oplossingen komen, anders gaat het volk straks echt aan het muiten. Zeker met het oog op de zomer die voor de deur staat, en mensen die niet op vakantie kunnen.
Schiphol gaat sowieso straks de tol betalen.quote:Op maandag 27 april 2020 19:59 schreef RipCity het volgende:
Volk gaat muiten omdat ze niet op vakantie kunnen?quote:Op maandag 27 april 2020 19:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat 'hou vol' is intussen de houdbaarheidsdatum wel voorbij. Rutte moet volgende maand gewoon met concrete richtlijnen en oplossingen komen, anders gaat het volk straks echt aan het muiten. Zeker met het oog op de zomer die voor de deur staat, en mensen die niet op vakantie kunnen.
Dat is toch belachelijk ook, he. Wij worden geacht netjes onze winkelkar te ontsmetten, terwijl ze op Schiphol zelfs toen de maatregelen hier al van kracht waren nog gewoon vluchten uit brandhaard Iran zonder checks lieten landen.quote:Op maandag 27 april 2020 19:59 schreef RipCity het volgende:
Ik hoop dat ze dat realiseren. Anderzijds zijn wij Nederlanders niet erg rellerig aangelegd, dus of daar echt angst voor is..quote:Op maandag 27 april 2020 19:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen opstand a la we gaan naar het Binnenhof.quote:Op maandag 27 april 2020 20:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nederlanders in opstand?
Ach man, als de Duitsers weer zouden binnenrijden gaan we niet eens protesteren want dat is al teveel moeite.
Moeten mensen niet sowieso twee weken in quarantaine bij binnenkomst?quote:Op maandag 27 april 2020 19:59 schreef RipCity het volgende:
Zie post onder je. Geen keiharde rellen, maar gewoon schijt krijgen aan de regeltjes.quote:Op maandag 27 april 2020 20:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze dat realiseren. Anderzijds zijn wij Nederlanders niet erg rellerig aangelegd, dus of daar echt angst voor is..
Dat is geen verplichting maar een dringend advies.quote:Op maandag 27 april 2020 20:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Moeten mensen niet sowieso twee weken in quarantaine bij binnenkomst?
nederlandwereldwijd.nl/do(...)en-naar-nederland#35quote:Wat houdt een quarantaine in als ik uit een hoog-risicogebied terug ben gevlogen?
Als u afkomstig bent uit een hoogrisicogebied, is het dringende advies 14 dagen in quarantaine te gaan. U wordt hierover door de luchtvaartmaatschappij geïnformeerd. Dit betekent dat u 14 dagen uw woning of verblijfplaats niet mag verlaten.
Het dringende advies is daarnaast het contact met eventueel aanwezige familieleden en derden te vermijden.
Voor nadere vragen kunt u contact opnemen met de huisarts. Bemanningsleden van luchtvaartmaatschappijen, medisch personeel, zeevarenden en diplomaten zijn uitgezonderd van de quarantainemaatregel.
quote:Op maandag 27 april 2020 19:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn zoon is eind vorig schooljaar afgestudeerd als fysiotherapeut.
Hij kon als zzp-er aan de slag binnen een praktijk. Net begonnen, nog bezig een klantenbestand op te bouwen. Buffer? Hoe dan?
Gelukkig is er ook een tekort aan woningen en woont hij derhalve nog thuis.
Problem solved dus![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |