Dacht je van al die werkende mensen die op een andere manier geld verdienen dan jij op je kantoorquote:Op maandag 27 april 2020 18:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik kan dit wel een jaar volhouden hoor. Kan gewoon naar werk, naar de winkels, naar het park, naar vrienden (geen groepen). Zelfs de mcdrive is gewoon open. Waarom is dit niet maanden vol te houden?
Er zijn genoeg mensen die geen inkomen hebben en wel de kosten.... En dan heb ik het over bedrijfskosten van enkele tienduizenden euro's per maand.quote:Op maandag 27 april 2020 19:09 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dacht je van al die werkende mensen die op een andere manier geld verdienen dan jij op je kantoor
Mensen hebben geen horeca tent voor de lol. Het is hun brood.quote:
Die zullen er best zijn, maar bij lange na niet iedereen die een versoepeling zou voorstaan, denkt zo. Versoepelen betekent ook niet per se mogelijkheid om naar het café of concerten te gaan.quote:Op maandag 27 april 2020 18:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik kan me wel vinden in je woorden, zelf heb ik er ook geen moeite mee. Er zijn echter personen die haast existentiële problemen hebben als men niet op café of naar concerten kan.
Ik zou dit op zich wel kunnen volhouden voor qua praktijk mezelf, maar ik zie mijn kinderen hier langzaam aan onderdoor gaan. Mijn oudste is zwaar autistisch en woont in een instelling dus die kan ik nu niet zien. Hij snapt dit niet en het gaat niet goed met hem omdat zijn routine in één klap weg is. Hij slaat en krabt zichzelf en weigert medicatie. Het personeel is vreselijk lief en doet ontzettend hun best trouwens, daar ligt het niet aan.quote:Op maandag 27 april 2020 18:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik kan dit wel een jaar volhouden hoor. Kan gewoon naar werk, naar de winkels, naar het park, naar vrienden (geen groepen). Zelfs de mcdrive is gewoon open. Waarom is dit niet maanden vol te houden?
We hebben hier dagelijks een hoop users die om deze specifieke reden alles open willen gooien.quote:Op maandag 27 april 2020 19:01 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Sowieso denk ik niet dat we dit jaar nog naar het terras of het cafe kunnen of dat er überhaupt massale evenementen mogen plaatsvinden. Het is toch ontzettend naïef om te denken dat dit straks allemaal weer mogelijk is? Juist dat soort samenkomsten zijn de bron van infectiehaarden is wel gebleken.
voor sommigen betekent het schuldsanering of open gaan en weer kunnen werken, en geen andere optie.quote:Op maandag 27 april 2020 19:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die zullen er best zijn, maar bij lange na niet iedereen die een versoepeling zou voorstaan, denkt zo. Versoepelen betekent ook niet per se mogelijkheid om naar het café of concerten te gaan.
Dit dusquote:Op maandag 27 april 2020 18:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De dagelijks "allemaal op het terras post" is er weer.![]()
Kan me geen donder interesseren, een festival of concert, maar ik weet wel dat het voor veel mensen hun dagelijks brood is, de business er achter.
Egoïsme is enkel denken uit je eigen perspectief, jij zit goed, de rest is maar aan het aanstellen.
Ik weet er alles van, wij hebben nogal wat horeca in onze portefeuille.quote:Op maandag 27 april 2020 19:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
voor sommigen betekent het schuldsanering of open gaan en weer kunnen werken, en geen andere optie.
Hier in Zwitserland zijn de kappers,massagesalons,nagelstudio's al open sinds vandaag, en zoals het er nu uitziet restaurants/cafés ook snel open, mogelijk al vanaf 11 mei gefaseerd.quote:Op maandag 27 april 2020 19:01 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Sowieso denk ik niet dat we dit jaar nog naar het terras of het cafe kunnen of dat er überhaupt massale evenementen mogen plaatsvinden. Het is toch ontzettend naïef om te denken dat dit straks allemaal weer mogelijk is? Juist dat soort samenkomsten zijn de bron van infectiehaarden is wel gebleken.
Wat is je punt fuck hun ?quote:Op maandag 27 april 2020 19:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die geen inkomen hebben en wel de kosten.... En dan heb ik het over bedrijfskosten van enkele tienduizenden euro's per maand.
Zou mooi zijn als dat hier ook gaat gebeuren. We kunnen hopen nietwaar?quote:Op maandag 27 april 2020 19:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hier in Zwitserland zijn de kappers,massagesalons,nagelstudio's al open sinds vandaag, en zoals het er nu uitziet restaurants/cafés ook snel open, mogelijk al vanaf 11 mei gefaseerd.
Exitplan
Dat is nogal een uitspraak.quote:Op maandag 27 april 2020 19:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We hebben hier dagelijks een hoop users die om deze specifieke reden alles open willen gooien.
Een hoop van die "muh economy" "denk aan de horecasector" posts zijn verkapte ergenissen om niet een biertje op het terras te kunnen doen.
Je kan ook gewoon met iemand een biertje in de tuin drinken of een pizza splitten, maar goed.
niet allee horeca, ook overige contactberoepen hebben dit. Velen zijn ook nog prive aansprakelijk bij faillisement en gaan rechtstreeks de schuldsanering in.quote:Op maandag 27 april 2020 19:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet er alles van, wij hebben nogal wat horeca in onze portefeuille.
Ach wat rot voor je oudste. En ook voor jou uiteraard.quote:Op maandag 27 april 2020 19:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zou dit op zich wel kunnen volhouden voor qua praktijk mezelf, maar ik zie mijn kinderen hier langzaam aan onderdoor gaan. Mijn oudste is zwaar autistisch en woont in een instelling dus die kan ik nu niet zien. Hij snapt dit niet en het gaat niet goed met hem omdat zijn routine in één klap weg is. Hij slaat en krabt zichzelf en weigert medicatie. Het personeel is vreselijk lief en doet ontzettend hun best trouwens, daar ligt het niet aan.
Dan heb ik er nog eentje met autistische trekjes die op zich wel prima zo teruggetrokken kan leven, maar die net onder het lijntje is terechtgekomen qua over gaan of niet omdat zijn school heel traag eens iets begon te doen met de situatie en hij dus even niet meer wist wat hij nu moest doen met zijn schoolwerk. Dikke paniek bij het idee dat hij na al zijn harde werk ineens zijn havo uit zijn buik kan schrijven.
Jongste is de sociaalste van allemaal en die vliegt tegen de muren op van de isolatie van haar vriendinnen. En dan heb ik ook nog een ex die geestelijk labiel is en momenteel gelooft dat het Corona-virus niet bestaat, de voorschriften aan zijn laars lapt maar wel recht heeft op omgang met ze. Twee van de kinderen (en ik) hebben onderliggende medische dingen waardoor ze in de risicogroep vallen.
En zo heeft iedereen een ramp of drie op micro-niveau in de omgeving denk ik.
Nederland loopt sinds de uitbraak altijd 4 dagen achter op Zwitserland, dus zal wel ook die kant op gaan. Zie niet in waarom we niet al in juni op terras kunnen zitten in heel Europa.quote:Op maandag 27 april 2020 19:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als dat hier ook gaat gebeuren. We kunnen hopen nietwaar?
Dat weet ik.quote:Op maandag 27 april 2020 19:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
niet allee horeca, ook overige contactberoepen hebben dit. Velen zijn ook nog prive aansprakelijk bij faillisement en gaan rechtstreeks de schuldsanering in.
Precies.quote:Op maandag 27 april 2020 18:55 schreef Hamzoef het volgende:
Waar is die vlag van trouwens? Oost Pruissen?
Misschien helpt het ook tegen al die mensen die op zulke uitspraken allergisch reageren als mensen niet telkens roepen dat ze zsm op een terras willen zitten 👍quote:Op maandag 27 april 2020 19:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nederland loopt sinds de uitbraak altijd 4 dagen achter op Zwitserland, dus zal wel ook die kant op gaan. Zie niet in waarom we niet al in juni op terras kunnen zitten in heel Europa.
Of beide: weer open gaan en dan na 3 maanden moeten constateren dat je het toch niet redt met 30% van je omzet. Hier een ondernemer met flink wat vloeroppervlak die niet verder komt dan 40%: https://www.rijnmond.nl/n(...)halve-meter-economiequote:Op maandag 27 april 2020 19:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
voor sommigen betekent het schuldsanering of open gaan en weer kunnen werken, en geen andere optie.
Punt met gebrek aan contact is dat ik er nu (voor mij) veel te veel over moet nadenken om het nog leuk te maken. Ontspanning is even los van de realiteit dat nu niet/nauwelijks mogelijk is.quote:Op maandag 27 april 2020 19:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We hebben hier dagelijks een hoop users die om deze specifieke reden alles open willen gooien.
Een hoop van die "muh economy" "denk aan de horecasector" posts zijn verkapte ergenissen om niet een biertje op het terras te kunnen doen.
Je kan ook gewoon met iemand een biertje in de tuin drinken of een pizza splitten, maar goed.
Niet precies, ik vind persoonlijk dat restaurants en terrassen wel weer open mogen. Het is zaak om soepel om te gaan met de omstandigheden. Een festival kan simpelweg niet, dat lijkt me overduidelijk.quote:Op maandag 27 april 2020 18:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De dagelijks "allemaal op het terras post" is er weer.![]()
Kan me geen donder interesseren, een festival of concert, maar ik weet wel dat het voor veel mensen hun dagelijks brood is, de business er achter.
Egoïsme is enkel denken uit je eigen perspectief, jij zit goed, de rest is maar aan het aanstellen.
Dan moet de regering werkgevers verplichten dat zij thuiswerken toe blijven staan voor mensen in de risicogroepen, indien mogelijk.quote:Op maandag 27 april 2020 18:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Makkelijker gezegd dan gedaan in veel gevallen hoor. Werkgevers pushen je echt om weer aan de slag te gaan op kantoor ipv thuis.
Vooral als er ook nog nuchtere mensen zijn die ook in de risicogroep vallen maar graag weer op kantoor verschijnen.
Je zegt een risicogeval te zijn, en neemt toch risico's door naar het park en vrienden te gaan. Maar je collega's mogen niet naar de kapper, tandarts of fysio van jou, omdat dit jouw gezondheid in gevaar kan brengen.quote:Op maandag 27 april 2020 18:49 schreef Hamzoef het volgende:
ik vind dat contactberoepen weer open kunnen.quote:Op maandag 27 april 2020 19:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Niet precies, ik vind persoonlijk dat restaurants en terrassen wel weer open mogen. Het is zaak om soepel om te gaan met de omstandigheden. Een festival kan simpelweg niet, dat lijkt me overduidelijk.
Ik zit al op het terras. Thuis. Zo lang als nodig is en het lijkt de goede kant op te gaan als ik de cijfers zie, dus nog ff volhouden. En ja, ik vind het vreselijk voor al die mensen die hun zaak failliet zien gaan en mensen die hun baan kwijtraken. Een ramp is het. Op twee manieren.quote:Op maandag 27 april 2020 19:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nederland loopt sinds de uitbraak altijd 4 dagen achter op Zwitserland, dus zal wel ook die kant op gaan. Zie niet in waarom we niet al in juni op terras kunnen zitten in heel Europa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |