Je ziet dat die grafiek weer omlaag komt he? Heb je al door waarom dat is?quote:Op maandag 27 april 2020 17:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ook al is het daar bezig, de snelheid is afgenomen van verspreiding, dat duidt dus aan dat die exponentiële groei tot oneindig in de praktijk niet klopt.
Check logaritmische groei, dat je 't niet wilt zien kan ik verder niks aan doen.quote:Op maandag 27 april 2020 17:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Je ziet dat die grafiek weer omlaag komt he? Heb je al door waarom dat is?
quote:Op maandag 27 april 2020 16:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso word er hier af en toe een plaatje geschetst dat dit topic gevuld word met twee soorten users. Twee extreme partijen. Een partij die er zowat op geilt om maar in lockdown te blijven; en een partij die de oudjes wil opofferen en enkel op een terrasje wil zitten. Die beschuldigingen kom ik zo vaak tegen; beide kanten op. Best storend, want uiteindelijk willen we volgens mij allemaal hetzelfde....uit deze situatie komen. We verschillen soms alleen enkel van mening hoe dat moet gebeuren, maar de meeste mensen posten gewoon met nuance, wat dan meteen word gezien als iets extreems. Een van mijn twee voorbeelden dus.
Wat je hier schrijft is nou net de bedoeling.quote:Op maandag 27 april 2020 15:59 schreef _I het volgende:
[..]
Probeer ik het anders.
Stel; ik ben krakkemikkig en jij niet, en wij delen een heel leuk huishouden samen.
Dan kunnen we samen ons best doen niet ziek te worden, of jij laat je ziek worden en hoopt dat het goed afloopt, zodat ik daarna "beschermd" ben.
Ik stel voor om beide niet ziek te worden, de persoon waar ik op reageerde wilde jou een risico laten lopen, om mij te beschermen. Dat vind ik alleen een goed idee met een vaccin, niet met de ziekte zelf. En op het moment dat er onomstotelijk is vastgesteld dat in de termijn die we doen over groepsimmuniteit, dat de eerste groep niet die immuniteit weer kwijt is geraakt,
Ik weet dat dit de huidige opvatting is, maar ik geloof daar dus niet in. Mensen ziek laten worden, ter bescherming van anderen.quote:Op maandag 27 april 2020 17:25 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Wat je hier schrijft is nou net de bedoeling.
Alleen moet hij die zich laat ziek worden dit buitenshuis doen en geïnfecteerd worden. Hopelijk niet ernstig ziek worden. Wel positief getest zijn. Zich dan buiten jullie leuk huishouden veertien dagen in quarantaine verblijven. Dan weer laten testen. En als blijkt dat hij antibody is mag hij zich weer naar jouw leuke huishouden verplaatsen. Alleen zitten jullie dan veertien dagen minstens van elkaar afgezonderd. En wie zorgt er dan voor jou in die tussentijd. Maar in principe met de wetenschap van nu zou dat moeten kunnen.
In Brazilië heeft men dan ook wel degelijk een quarantaine gehad. Dat de president dat niet wilde maakte weinig uit aangezien de gouverneurs hierover beslissen.quote:Op maandag 27 april 2020 16:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is gewoon schandalig dat de NOS/RIVM een plaat als dit durft te publiceren, een scenario dat zelfs in Brazilië niet is uitgekomen.
Exponentiele groei tot oneindig.
[ afbeelding ]
Ik was vorig jaar in Rio, en daar is de Randstad een lachertje bij qua drukte/Mensen op elkaar.
Die lockdown is er niet omdat mensen er op geilen of om mensen te pesten zoals Miss sly zegt.quote:Op maandag 27 april 2020 16:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso word er hier af en toe een plaatje geschetst dat dit topic gevuld word met twee soorten users. Twee extreme partijen. Een partij die er zowat op geilt om maar in lockdown te blijven; en een partij die de oudjes wil opofferen en enkel op een terrasje wil zitten. Die beschuldigingen kom ik zo vaak tegen; beide kanten op. Best storend, want uiteindelijk willen we volgens mij allemaal hetzelfde....uit deze situatie komen. We verschillen soms alleen enkel van mening hoe dat moet gebeuren, maar de meeste mensen posten gewoon met nuance, wat dan meteen word gezien als iets extreems. Een van mijn twee voorbeelden dus.
Nee het gaat er niet om mensen ziek laten worden. Maar dat mensen die ziek worden ook met milde klachten testen. En indien positief in quarantaine voor veertien dagen.quote:Op maandag 27 april 2020 17:29 schreef _I het volgende:
[..]
Ik weet dat dit de huidige opvatting is, maar ik geloof daar dus niet in. Mensen ziek laten worden, ter bescherming van anderen.
Groepsimmuniteit is iets wat volgt door vaccinatie, niet door een ziekte door een bevolking te laten razen.
Dat weet ik, je leest mijn post verkeerd. Er zijn users in dit topic die dus wel hebben beweerd dat voorstanders van de huidige lockdown dat alleen maar doen omdat ze er stiekem op geilen. Net zoals er users zijn geweest die bepaalde posts af doen als ''ach, die user wil enkel op het terras zitten'', terwijl de user in kwestie enkel benoemd dat hij/zij veel met de economie bezig is en zich daar zorgen om maakt.quote:Op maandag 27 april 2020 17:42 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Die lockdown is er niet omdat mensen er op geilen of om mensen te pesten zoals Miss sly zegt.
Die is gewoon broodnodig om ons zorgsysteem overeind te houden en om zo min mogelijk mensen te besmetten zodat we zo snel mogelijk op 700 IC bedden voor Corona patienten uitkomen.
In de eerste plaats zodat ons zorgpersoneel het aankan, het zijn tenslotte geen robots....
En in de tweede plaats zodat ook de gewone of reguliere zorg weer kan plaatsvinden. Immers, de artsen en verpleegkundigen van andere afdelingen, zoals cardiologie enz., zijn bijgesprongen op de IC vanwege Corona.
Geloof dat ons gesprek uit elkaar is gaan lopen.quote:Op maandag 27 april 2020 17:45 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Nee het gaat er niet om mensen ziek laten worden. Maar dat mensen die ziek worden ook met milde klachten testen. En indien positief in quarantaine voor veertien dagen.
Maar een hoop??? mensen houden zich niet aan die regels en omdat ze geen of milde klachten hebben besmetten ze weer anderen. Is dus gebeurd in de verpleeghuizen en gebeurd nu nog in de haard Brabant anders is het nieuw aantal besmette niet te verklaren in Brabant.
Nee hoor. Ben niet voor bewust infectie. Zeker niet.quote:Op maandag 27 april 2020 17:46 schreef _I het volgende:
[..]
Geloof dat ons gesprek uit elkaar is gaan lopen.
Als je Brazilië niet wilt nemen als voorbeeld, omdat je denkt dat een lockdown in zo'n samenleving enig effect heeft.quote:Op maandag 27 april 2020 17:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In Brazilië heeft men dan ook wel degelijk een quarantaine gehad. Dat de president dat niet wilde maakte weinig uit aangezien de gouverneurs hierover beslissen.
Dat zei ik ook niet. Maar ben kwijt waar je het over hebt. Had een gesprek met iemand die mensen "ziek wilde laten worden" en nu heb jij het over milde klachten en testen.quote:Op maandag 27 april 2020 17:48 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Nee hoor. Ben niet voor bewust infectie. Zeker niet.
Alleen mensen houden zich niet aan de regels.
Dat is wat kort door de bocht, denk ik.quote:Op maandag 27 april 2020 17:44 schreef Gia het volgende:
Ik ben er voor om meer op te starten voor mensen onder de 40.
Vooral om de economische schade niet nog groter te laten worden.
Maar dit handhaven is best lastig, denk ik.
Vermoed ook dat mensen die meer risico lopen eraan te overlijden, vanzelf wel thuis blijven.
Niet als je iets verder kijkt dan je neus lang is en je bedenkt dat iedereen op kantoor het in beide situaties gewoon krijgt binnen 1.5 jaar. Vertragen of niet vertragen.quote:Op maandag 27 april 2020 17:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is wat kort door de bocht, denk ik.
Ik zal dat uitleggen aan de hand van een persoonlijk voorbeeld.
Ik ben zelf risicogroep. Maar ik ga dagelijks nog wel gewoon naar kantoor. Dat is een risico. Vanwege deze lockdown verspreid het virus zich minder snel. Hoe meer lockdown, hoe kleiner de kans dat iemand op kantoor het andere kantoorpersoneel besmet. Meer dan driekwart van ons personeel is onder de 40, de kans dat zij anderen gaan besmet wordt substantieel groter als je de hele boel vrijgeeft.
Nee leeftijd mag niet en kan ook niet. Het onderscheid moet zijn of je wel/niet Covid19 kwetsbaar bent.quote:Op maandag 27 april 2020 17:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Blijf jij maar lekker hangen in "kan niet" gedrag en eerst zaken maanden overpeinzen.
Dat is een aanname. Rare gedachte ook: je krijgt het toch wel, dus voorzorgsmaatregelen hebben geen zin" Dat is natuurlijk onzin. Deze intelligente lockdown bewijst gewoon dat het werkt de verspreiding tegen te gaan.quote:Op maandag 27 april 2020 17:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet als je iets verder kijkt dan je neus lang is en je bedenkt dat iedereen op kantoor het in beide situaties gewoon krijgt binnen 1.5 jaar. Vertragen of niet vertragen.
En dus blijf blijf jij thuis als de anderen wel komenquote:Op maandag 27 april 2020 17:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ben zelf risicogroep. Maar ik ga dagelijks nog wel gewoon naar kantoor. Dat is een risico. Vanwege deze lockdown verspreid het virus zich minder snel. Hoe meer lockdown, hoe kleiner de kans dat iemand op kantoor het andere kantoorpersoneel besmet. Meer dan driekwart van ons personeel is onder de 40, de kans dat zij anderen gaan besmet wordt substantieel groter als je de hele boel vrijgeeft.
Tja, de economie ligt ook niet geheel stil, natuurlijk. Velen werken gewoon vanuit huis. Winkels/supermarkten zijn gewoon open en met behulp van deurbeleid gaat dat ook door. Wat betreft horeca zullen sommige ondernemers er een mouw aan moeten passen. Bijvoorbeeld via afhaalconstructies. Op een terras zitten zou ik niet graag doen vanwege besmettingsgevaar. Niet voor mijzelf maar vanwege ouders en kennissen met een auto-imuun ziekte bv. Zou het niet graag op mijn geweten willen hebben dat zij er niet meer zouden zijn, omdat ik wel een biertje lustte....quote:Op maandag 27 april 2020 17:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat weet ik, je leest mijn post verkeerd. Er zijn users in dit topic die dus wel hebben beweerd dat voorstanders van de huidige lockdown dat alleen maar doen omdat ze er stiekem op geilen. Net zoals er users zijn geweest die bepaalde posts af doen als ''ach, die user wil enkel op het terras zitten'', terwijl de user in kwestie enkel benoemd dat hij/zij veel met de economie bezig is en zich daar zorgen om maakt.
Ik weet dus prima waarom een lockdown nodig was/is.
En dus blijf blijf jij thuis als de anderen wel komenquote:Op maandag 27 april 2020 17:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Klopt, maar de intelligente lockdown is niet maanden tot misschien wel meer dan een jaar (als er ooit een vaccin komt) houdbaar.quote:Op maandag 27 april 2020 18:10 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is een aanname. Rare gedachte ook: je krijgt het toch wel, dus voorzorgsmaatregelen hebben geen zin" Dat is natuurlijk onzin. Deze intelligente lockdown bewijst gewoon dat het werkt de verspreiding tegen te gaan.
Dan blijf je als risicogeval gewoon thuis. Doe ik ook, en mijn man ook, om geen risico te lopen mij te besmetten.quote:Op maandag 27 april 2020 17:56 schreef Hamzoef het volgende:
Als jij tot een risicogroep behoort en gaat naar kantoor...… snap jij volgens mij niet dat een schoonmaakster die in de avonduren langs komt op kantoor jou onbewust kan besmetten.quote:Op maandag 27 april 2020 17:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Prima, maar dat is dan een keuze. En afhankelijk van de persoon die in de risicogroep valt. Simpelweg 50+ in hun huizen opsluiten en 50- hun leven laten leiden, is niet oké.quote:Op maandag 27 april 2020 18:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En dus blijf blijf jij thuis als de anderen wel komen
Makkelijker gezegd dan gedaan in veel gevallen hoor. Werkgevers pushen je echt om weer aan de slag te gaan op kantoor ipv thuis.quote:Op maandag 27 april 2020 18:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan blijf je als risicogeval gewoon thuis. Doe ik ook, en mijn man ook, om geen risico te lopen mij te besmetten.
Waarom niet? Ik kan dit wel een jaar volhouden hoor. Kan gewoon naar werk, naar de winkels, naar het park, naar vrienden (geen groepen). Zelfs de mcdrive is gewoon open. Waarom is dit niet maanden vol te houden?quote:Op maandag 27 april 2020 18:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
Klopt, maar de intelligente lockdown is niet maanden tot misschien wel meer dan een jaar (als er ooit een vaccin komt) houdbaar.
Ik kan me wel vinden in je woorden, zelf heb ik er ook geen moeite mee. Er zijn echter personen die haast existentiële problemen hebben als men niet op café of naar concerten kan.quote:Op maandag 27 april 2020 18:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik kan dit wel een jaar volhouden hoor. Kan gewoon naar werk, naar de winkels, naar het park, naar vrienden (geen groepen). Zelfs de mcdrive is gewoon open. Waarom is dit niet maanden vol te houden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |