Ik hoorde van een kapster dat ze overwegen plexiglas tussen de stoelen te zetten, zodat de klanten tegen elkaar beschermd zijn. En dan de kapper zelf met handschoenen en mondpakje, klant ook mondkapje. Zoiets.quote:Op maandag 27 april 2020 19:32 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Hoe doen de kappers dat dan? Iedereen een mondkapje?
Het is inderdaad onbegrijpelijk, is het nu simpelheid, ontkenning of zijn mensen wereldvreemd?quote:Op maandag 27 april 2020 19:29 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Hij leeft in zijn eigen safe space.
Voor beide kanten is wat zeggen economie werkloosheid onrust in de maatschapij en zorg.
Echter overheid kijkt alleen naar de zorg omdat in hun advies clubje alleen zorg gerelateerde adviseurs zitten en ja genoeg users die beleid van Jaap "god" geweldig vinden die kijken niet verder dan hun neus lang is ook vinden ze het dood normaal dat journalisten wob verzoeken niet in kunnen zien
bij lange na en echt bij lange na worden niet alle kosten vergoed. Het is een pleister op een slagadelijke bloeding.quote:
Jep mondkapje verplicht voor beide.quote:Op maandag 27 april 2020 19:32 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Je zal misschien een punt hebben, maar je metafoor is natuurlijk schromelijk overdreven.quote:Op maandag 27 april 2020 19:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
bij lange na en echt bij lange na worden niet alle kosten vergoed. Het is een pleister op een slagadelijke bloeding.
Yep, het "eerste" doel zorgen dat de IC overeind blijft (het "wij zorgen met de zorg") blijft is "behaald". Ons benne trotsquote:Op maandag 27 april 2020 19:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We zijn voortvarend begonnen icm een redelijke liberale lockdown. Maar onderhand begin ik de visieloosheid wel te haten.
Ik krijg ook steeds meer de indruk dat de beste zet is geweest om de grote evenementen op te schorten. En niet het krampachtig 1,5 meter afstand houden als je iemand op straat passeert of je winkelmandje terugzet.quote:Op maandag 27 april 2020 19:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan beperkt blijft tot lokale uitbraakjes die statistisch te overzien en acceptabel zijn.
Wat men wil voorkomen dat de verspreiding zich (te veel) gaat verplaatsen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nveiligheid-a3997274quote:Op maandag 27 april 2020 19:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep mondkapje verplicht voor beide.![]()
Is ook hier een hele grote groep die het bullshit vind trouwens, maar goed ze kunnen iig werken.
30% maar, velen hangen dan de vlag uit...quote:Op maandag 27 april 2020 19:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je zal misschien een punt hebben, maar je metafoor is natuurlijk schromelijk overdreven.
En dat je er met een regeling financieel iets op achteruit gaat lijkt me evident.
Als ik in de WW terecht zou komen, zou dat ook een behoorlijk terugval in inkomsten betekenen.
Met als eindstadium dat alsnog iedereen het al dik gehad heeft voordat er een vaccin beschikbaar is voor iedereen. Jij isoleert jezelf niet, dus hou jezelf niet voor de gek dat je het niet gaat krijgen.quote:Op maandag 27 april 2020 18:10 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is een aanname. Rare gedachte ook: je krijgt het toch wel, dus voorzorgsmaatregelen hebben geen zin" Dat is natuurlijk onzin. Deze intelligente lockdown bewijst gewoon dat het werkt de verspreiding tegen te gaan.
Oh, ik dacht dat we het over mensen in loondienst hadden.quote:Op maandag 27 april 2020 19:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
30% maar, velen hangen dan de vlag uit...
laatst op nieuwsuur gezien van een fam met 2 contactberoepen die prive aansprakelijk zijn voor alle kosten. Geen inkomsten en tienduizenden euro's per maand aan kosten.
Uhuh, als de overheid ff bepaald dat je winkel wel ff naar de tifus mag dan is dat "gewoon ondernemers risico" kom nou.quote:
Zo vind iedereen wel wat. Niet dat het dan gebeurt ofzo.... Iets meer realiteitszin is in deze niet verkeerd.quote:Op maandag 27 april 2020 19:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik vind dat contactberoepen weer open kunnen.
Die van mij hoeft zelf geen mondkapjes gedoe en zal dat alleen doen als de geknipte dat echt wil.quote:Op maandag 27 april 2020 19:32 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Volgens mij koopt het ''systeem'' tijd door persconferenties te geven waarin gepreveld wordt over ''volhouden'' en ''denk aan je kwetsbare dierbaren''. Voort laat Mark Rutte ook wel eens doorschemeren dat we nog niet immuun zijn en dat er geen vaccin voorhanden is, ik krijg daarbij het donkerbruine vermoeden dat men wil wachten op een vaccin. Maar de mensen die aan de knoppen zitten zijn veelal mensen die al decennia gewend zijn dat het maandelijkse salaris een vanzelfsprekendheid is.quote:Op maandag 27 april 2020 19:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, het "eerste" doel zorgen dat de IC overeind blijft (het "wij zorgen met de zorg") blijft is "behaald". Ons benne trots.
Nu moet er een doel op de horizon worden gezet. wat idd ontbreekt (terwijl in de tussentijd de slachtoffers blijven komen)
Ik heb ook moeite om nog te bekijken waarmee de regering bezig is.
Is dat virusbestrijding, tegengaan verspreiding, zorg human maken e/of samenleving aka economie kickstarten. Ik overzie het redelijk en mis desondanks en plan tot (super)visie.
Een exit plan geloof in niet in want het virus zal nog geruime tijd ons doen en laten aansturen.
Als ondernemer heb je toch gewoon risico dat je geen vastigheid hebt qua inkomsten, zoals je dat in loondienst wel hebt. Zo bedoel ik het.quote:Op maandag 27 april 2020 19:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Uhuh, als de overheid ff bepaald dat je winkel wel ff naar de tifus mag dan is dat "gewoon ondernemers risico" kom nou.
Zou naar een krachtige tweede golf de ziekte ook weer gaan luwen zoals we zagen bij de Spaanse griep?quote:Op maandag 27 april 2020 19:37 schreef Za het volgende:
Speciaal voor @:Vosss:
Duitslands belangrijkste viroloog waarschuwt voor krachtigere tweede coronagolf die overal tegelijk begint
We krijgen dan situaties waarbij tankwagens met ontsmettingsmiddel door de straten rijden, omdat dat dan nog de enige maatregelen zijn om, in een wanhopige poging, er nog een schepje bovenop te doen”, aldus Drosten.
https://www.welingelichte(...)tegelijk-begint.html
ah dus het is dan maar hun eigen schuld omdat het niet past binnen je mening....quote:Op maandag 27 april 2020 19:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat we het over mensen in loondienst hadden.
Voor andere geldt gewoon ondernemersrisico. Voor veel van hen geld dat ze altijd beetje schamper doen over mensen in loondienst, en zelf een stuk meer verdienen dan voor een baas werken. Prima, maar dat is dan het risico dat je loopt, voor hen hoop ik nu dat ze een goede buffer hebben opgebouwd met dat geld dat ze extra verdiend hebben t.o.v. mensen in loondienst.
Ja maar daar valt een bewust aanleiding - je huis wordt in de fik gezet door persoon x - niet als "normaal risico"quote:Op maandag 27 april 2020 19:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als ondernemer heb je toch gewoon risico dat je geen vastigheid hebt qua inkomsten, zoals je dat in loondienst wel hebt. Zo bedoel ik het.
Zou een kapper niet b.v. in de zomermaanden extra uren mogen draaien (indien gewenst) om extra inkomsten te pakken als ze weer open mogen? Of druist dat weer in tegen andere arbeidsafspraken.quote:Op maandag 27 april 2020 19:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die van mij hoeft zelf geen mondkapjes gedoe en zal dat alleen doen als de geknipte dat echt wil.
Waar hij mee zit (als werkgever) dat hij allerlei omslachtig en (semi)verplicht gestelde maatregelen moet gaan nemen en hij sws minder klanten kan afhandelen. De prijs zal dus fors omhoog moeten.
(En nee, hij wilde mij niet illegaal knippen....)
quote:Op maandag 27 april 2020 19:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nveiligheid-a3997274
Advies WHO staat hier ook in.
En iedereen die nog niet immuun is is mogelijk ziek/besmettelijk (als zieke mensen duidelijk herkenbaar waren zou het geen wereldwijde pandemie geworden zijn), dus ...quote:De WHO uit niet openlijk kritiek naar landen die wel een mondkapjesplicht instellen, maar geeft wel een duidelijk advies over welke drie groepen ze wel moeten dragen: mensen die zelf ziek zijn, mensen die zorgen voor een zieke patiënt en zorgpersoneel in verpleeg- en ziekenhuizen.
Duur pandje?quote:Op maandag 27 april 2020 19:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
30% maar, velen hangen dan de vlag uit...
laatst op nieuwsuur gezien van een fam met 2 contactberoepen die prive aansprakelijk zijn voor alle kosten. Geen inkomsten en tienduizenden euro's per maand aan kosten.
Eigen schuld is een groot woord, eigen risico wel. En natuurlijk vind ik dat de schrijnende gevallen wel door de overheid geholpen moeten worden hoor.quote:Op maandag 27 april 2020 19:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ah dus het is dan maar hun eigen schuld omdat het niet past binnen je mening....
Mijn zoon is eind vorig schooljaar afgestudeerd als fysiotherapeut.quote:Op maandag 27 april 2020 19:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat we het over mensen in loondienst hadden.
Voor andere geldt gewoon ondernemersrisico. Voor veel van hen geld dat ze altijd beetje schamper doen over mensen in loondienst, en zelf een stuk meer verdienen dan voor een baas werken. Prima, maar dat is dan het risico dat je loopt, voor hen hoop ik nu dat ze een goede buffer hebben opgebouwd met dat geld dat ze extra verdiend hebben t.o.v. mensen in loondienst.
Punt is dat de overheid nu het risico van de ondernemer eenzijdig bepaalt, dat risico kan je de ondernemer echt niet verwijten. En het is op zijn minst slecht leiderschap.quote:Op maandag 27 april 2020 19:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als ondernemer heb je toch gewoon risico dat je geen vastigheid hebt qua inkomsten, zoals je dat in loondienst wel hebt. Zo bedoel ik het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |