quote:13 hours of Trump: The president fills briefings with attacks and boasts, but little empathy
(..)
The president has spoken for more than 28 hours in the 35 briefings held since March 16, eating up 60 percent of the time that officials spoke, according to a Washington Post analysis of annotated transcripts from Factba.se, a data analytics company.
Over the past three weeks, the tally comes to more than 13 hours of Trump — including two hours spent on attacks and 45 minutes praising himself and his administration, but just 4½ minutes expressing condolences for coronavirus victims. He spent twice as much time promoting an unproven antimalarial drug that was the object of a Food and Drug Administration warning Friday. Trump also said something false or misleading in nearly a quarter of his prepared comments or answers to questions, the analysis shows.
Bron: WaPo
Veelzeggende feiten.quote:Op zondag 26 april 2020 19:42 schreef Montov het volgende:
Overzicht en cijfers hoe Trump de briefings heeft gebruikt de afgelopen weken.
[..]
twitter:EricColumbus twitterde op zondag 26-04-2020 om 20:50:30Two errors in one word, and repeating that word three times in a thread, is next level. https://t.co/s3NMxOPt4a reageer retweet
twitter:akarl_smith twitterde op zondag 26-04-2020 om 20:38:36The president is now mixing up Pulitzer prizes with Nobel prizes https://t.co/LP26W3hSFs reageer retweet
Niet zo'n nobele reactie van jou.quote:Op zondag 26 april 2020 21:37 schreef Kansenjongere het volgende:
Hihihi, de kleuter zei lamestream media![]()
Je zal er maar op gestemd hebben...
Net zo min goed als de grappig bedoelde titels van het pro Trump kamp.quote:
Noble!quote:
Leider van de vrije wereld.quote:Op zondag 26 april 2020 21:33 schreef Kijkertje het volgende:
twitter:EricColumbus twitterde op zondag 26-04-2020 om 20:50:30Two errors in one word, and repeating that word three times in a thread, is next level. https://t.co/s3NMxOPt4a reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:akarl_smith twitterde op zondag 26-04-2020 om 20:38:36The president is now mixing up Pulitzer prizes with Nobel prizes https://t.co/LP26W3hSFs reageer retweet
Ah, I see what you did here. Op zijn Trumpies.quote:Op zondag 26 april 2020 22:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
LIJDER van de VREIE wereld!!!
Het is toch om je KAPOT voor te schamen!!!
quote:Op zondag 26 april 2020 21:33 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]twitter:akarl_smith twitterde op zondag 26-04-2020 om 20:38:36The president is now mixing up Pulitzer prizes with Nobel prizes https://t.co/LP26W3hSFs reageer retweet
Ik zou het wel willen nuanceren met het feit dat hij natuurlijk ook heel veel antwoorden aan de pers geeft en dat kost veel tijd. Condoleances en empathie tonen doe je toch vooral in de opening statements enzo, wat minder tijd kost.quote:
twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 27-04-2020 om 00:54:17Does anybody get the meaning of what a so-called Noble (not Nobel) Prize is, especially as it pertains to Reporters and Journalists? Noble is defined as, “having or showing fine personal qualities or high moral principles and ideals.” Does sarcasm ever work? reageer retweet
twitter:AshleyRParker twitterde op maandag 27-04-2020 om 01:08:10One more and we’ve got a sarcasm-as-excuse trend story... https://t.co/MMqpvtG5CZ reageer retweet
twitter:MollyJongFast twitterde op maandag 27-04-2020 om 01:18:47So he’s just going to say he was kidding every time he says something insane? reageer retweet
twitter:gtconway3d twitterde op maandag 27-04-2020 om 03:31:31Is that sarcasm? https://t.co/PgktJjADAZ reageer retweet
Het is alleen sarcasme als het zo stompzinnig is dat zelfs zijn trouwe schapen zien dat het fake news van hun grote leider zelf was.quote:Op maandag 27 april 2020 03:36 schreef Kijkertje het volgende:
twitter:MollyJongFast twitterde op maandag 27-04-2020 om 01:18:47So he’s just going to say he was kidding every time he says something insane? reageer retweet
twitter:gtconway3d twitterde op maandag 27-04-2020 om 03:31:31Is that sarcasm? https://t.co/PgktJjADAZ reageer retweet
All of the newspapers. Hoeveel verschillende kranten worden er nog uitgegeven in Amerika. Zou hij echt ook de alaska daily met de walvisvet koersen lezen?quote:Op maandag 27 april 2020 08:49 schreef AnneX het volgende:
“ President Trump’s schedule is so packed amid the coronavirus crisis that he sometimes skips lunch, his aides told The Post — refuting a report that the commander-in-chief spends his days obsessing over TV coverage and eating fries.”
“ Note to the New York Times: spending time in the morning reading all of the material that’s given to him by his staff secretary, as well as virtually all of the newspapers, ”
https://nypost.com/2020/0(...)tter_impression=true
Eerlijk is eerlijk...dat is andere koek dan in de wash post.
Ik wist niet eens dat hij lezen kon..quote:Op maandag 27 april 2020 08:49 schreef AnneX het volgende:
“ President Trump’s schedule is so packed amid the coronavirus crisis that he sometimes skips lunch, his aides told The Post — refuting a report that the commander-in-chief spends his days obsessing over TV coverage and eating fries.”
“ Note to the New York Times: spending time in the morning reading all of the material that’s given to him by his staff secretary, as well as virtually all of the newspapers, ”
Er zijn nog zo’n 1200 kranten in de VS. Variërend van de Nome Nugget of The Big Bend Sentinel tm USA today. Das best veel leesvoer.quote:Op maandag 27 april 2020 09:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
All of the newspapers. Hoeveel verschillende kranten worden er nog uitgegeven in Amerika. Zou hij echt ook de alaska daily met de walvisvet koersen lezen?![]()
Met de media die hij als fake bestempeld is het een dagtaak voor hem om al deze fake kranten in een shredder te stoppen.
Misschien bedoelt de woordvoeder het ook sarcastisch en 1 is ook al zo goed als virtually all.quote:Op maandag 27 april 2020 09:23 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Er zijn nog zo’n 1200 kranten in de VS. Variërend van de Nome Nugget of The Big Bend Sentinel tm USA today. Das best veel leesvoer.
Virtually all betekent toch zeker 80% Lijkt mij. Waar haalt hij nog de tijd om te golven vandaan? Respect ✊
Wat ik in het verleden wel eens gehoord heb is dat zijn staf artikelen uit de kranten uitknipten en de stukjes tekst over hem met een marker aangaven.quote:Op maandag 27 april 2020 09:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
All of the newspapers. Hoeveel verschillende kranten worden er nog uitgegeven in Amerika. Zou hij echt ook de alaska daily met de walvisvet koersen lezen?![]()
Met de media die hij als fake bestempeld is het een dagtaak voor hem om al deze fake kranten in een shredder te stoppen.
Tan suit anyone.quote:Op maandag 27 april 2020 08:49 schreef AnneX het volgende:
Biden is seniel.quote:Op zondag 26 april 2020 21:33 schreef Kijkertje het volgende:
quote:COURIC: And when it comes to establishing your world view, I was curious, what newspapers and magazines did you regularly read before you were tapped for this—to stay informed and to understand the world?
PALIN: I've read most of them again with a great appreciation for the press, for the media, coming f—
COURIC: But like which ones specifically? I'm curious that you—
PALIN: Um, all of 'em, any of 'em that, um, have, have been in front of me over all these years. Um, I have a va—
COURIC: Can you name a few?
PALIN: I have a vast variety of sources where we get our news too. Alaska isn't a foreign country, where, it's kind of suggested and it seems like, 'Wow, how could you keep in touch with what the rest of Washington, D.C. may be thinking and doing when you live up there in Alaska?' Believe me, Alaska is like a microcosm of America.
Nonsense berichten die worden uitvergroot.quote:
Een 'tan suit' heeft op geen enkele manier te maken met het uitvoeren van het ambt van president. De vraag wat je uitspookt als president voor wat betreft de uitvoering van je ambt wel.quote:Op maandag 27 april 2020 10:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nonsense berichten die worden uitvergroot.
Trump eet hamburgers etc ipv werken ~NYT.
Obama wears a tan suit ~Fox News.
Ik zat er op te wachten.quote:Op maandag 27 april 2020 10:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een 'tan suit' heeft op geen enkele manier te maken met het uitvoeren van het ambt van president. De vraag wat je uitspookt als president voor wat betreft de uitvoering van je ambt wel.
Dus nee, dat zijn niet hetzelfde soort verhalen.
Trump komt op jou over als een belezen persoon?quote:Op maandag 27 april 2020 10:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zat er op te wachten.
Maar ik ben benieuwd hoe ze er bij komen, een anonieme bron zeker?
Misschien eerder bedoek als een leuke aanvulling op de ervaring van de president. Een soort van side story.quote:Op maandag 27 april 2020 10:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nonsense berichten die worden uitvergroot.
Trump eet hamburgers etc ipv werken ~NYT.
Obama wears a tan suit ~Fox News.
Hier te lezen:quote:Op maandag 27 april 2020 10:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zat er op te wachten.
Maar ik ben benieuwd hoe ze er bij komen, een anonieme bron zeker?
Hij is nu eenmaal een kleuter die in het middelpunt van de belangstelling moet staan.quote:Op maandag 27 april 2020 11:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Wat heb ik nu weer gemist? Zo te zien was de verjaardag van zijn vrouw nogal saai en besloot ie dat dus maar te negeren om weer eens een tirade af te steken op twitter?
Jij vond het toch prima dat Trump met ideeën kwam, zoals het injecteren van desinfectanten laten onderzoeken? Was het nu iets wat een president gewoon moet kunnen doen (zoals jij zei) of was het sarcasme?quote:
Doe eens een quote aub.quote:Op maandag 27 april 2020 14:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jij vond het toch prima dat Trump met ideeën kwam, zoals het injecteren van desinfectanten laten onderzoeken? Was het nu iets wat een president gewoon moet kunnen doen (zoals jij zei) of was het sarcasme?
Blijkbaar was jij het niet. Mijn excuses. Het waren de andere verdedigers op de FB.quote:
Geen probleem.quote:Op maandag 27 april 2020 14:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Blijkbaar was jij het niet. Mijn excuses. Het waren de andere verdedigers op de FB.
Ik ga door het stof.
Die hebben nog lang op Twitter gestaan iig.quote:Op maandag 27 april 2020 14:28 schreef AnneX het volgende:
Ow...gelukkig...the very-stable-genius-in-chief of éen van zijn trawanten heeft de nobele tweets gedelete.
“ Trump deleted his tweets about the "Noble" prize, despite defending them as "sarcasm."
https://mobile.twitter.com/aaronblake/status/1254735609538777088
Wat een zielige lafaard.quote:Op maandag 27 april 2020 14:28 schreef AnneX het volgende:
Ow...gelukkig...the very-stable-genius-in-chief of éen van zijn trawanten heeft de nobele tweets gedelete.
“ Trump deleted his tweets about the "Noble" prize, despite defending them as "sarcasm."
https://mobile.twitter.com/aaronblake/status/1254735609538777088
En dat er nog lui hier op fok achter hem aan lopen...BIZARquote:Op maandag 27 april 2020 14:49 schreef -XOR- het volgende:
Het is zo'n ongelofelijk mongooltje. Als je zo'n zwakzinnige als president kiest en hij staat ook nog eens op de drempel om herkozen te worden kun je beter gewoon je land opheffen.
twitter:pantomath__ twitterde op maandag 27-04-2020 om 14:34:03@jeremynewberger @realDonaldTrump https://t.co/s8rZRX1FCG reageer retweet
Wat ik eerder al zei dat is als gevolg van een soort politiek tribalisme. Je bent voor Terry en/of Greet, voor Orban, voor Poetin, voor ome Boris, voor Trump. Dus alles wat uit de koker van Trump komt ga je verdedigen ook al is dat nauwelijks te verdedigen en zou een, in hun ogen, politiek-tribalistische tegenstander hetzelfde beweren, het tot op de grond worden afgebrand.quote:Op maandag 27 april 2020 15:01 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
En dat er nog lui hier op fok achter hem aan lopen...BIZAR
Werkt dat politiek tribalisme ook de andere kant op?quote:Op maandag 27 april 2020 15:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik eerder al zei dat is als gevolg van een soort politiek tribalisme. Je bent voor Terry en/of Greet, voor Orban, voor Poetin, voor ome Boris, voor Trump. Dus alles wat uit de koker van Trump komt ga je verdedigen ook al is dat nauwelijks te verdedigen en zou een, in hun ogen, politiek-tribalistische tegenstander hetzelfde beweren, tot op de grond worden afgebrand.
Zeggen die ook elke dag de meest idiote dingen?quote:Op maandag 27 april 2020 15:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Werkt dat politiek tribalisme ook de andere kant op?
Pro Democraat dus per definitie pro EU, pro Macron, pro Merkel en fel gekant op het ziekelijke af wat lijkt op het verderfelijke populisme.
Vast wel bij sommige mensen. Maar de volledige aanbidding van bepaalde politici, zie ik toch vooral aan de rechts-populistisch kant.quote:Op maandag 27 april 2020 15:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je bedoelt dat sommige lieden er een tegengesteld politiek tribalisme op nahouden? Of dat ze zo'n afkeer hebben gekregen van het politiek-tribalisme van bepaalde lui dat het lijkt alsof ze een tegengesteld politiek-tribalisme hanteren? Dat laatste zal namelijk in de meeste gevallen wel zo zijn onderhand idd.quote:Op maandag 27 april 2020 15:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is dat zo? Een 16 jarig Zweeds meisje word aanbeden door de progressieven. Iemand als AOC word ook op handen gedragen door de progressieven. Hier in eigen land kwamen de dames bijna klaar op het idee van Klaver en hetzelfde in het kwadraat gebeurde met Trudeau in Canada.quote:Op maandag 27 april 2020 15:51 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Vast wel bij sommige mensen. Maar de volledige aanbidding van bepaalde politici, zie ik toch vooral aan de rechts-populistisch kant.
Ik ben geen Amerikaan, maar zou wel Democratisch stemmen als ik Amerikaan zou zijn, ben geen enorme fan van Biden zou eerder Sanders gestemd hebben, ik heb geen reet met Macron, over het algemeen ook niet met Merkel, alhoewel ze het in de pandemie-crisis wel goed doet, EU kunnen wij niet zonder, maar ik zou wel graag zien dat er veel wordt hervormd, en ja, dankzij deze crisis is me wel duidelijk geworden dat al die populistische zwetsers en zwatelaars slangen-olie verkopers zijn en ongelofelijke prutsers, dus ieder voordeel van de twijfel dat ik misschien had is nu verdwenen iig.quote:Op maandag 27 april 2020 15:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Pro Democraat dus per definitie pro EU, pro Macron, pro Merkel en fel gekant op het ziekelijke af wat lijkt op het verderfelijke populisme.
Ik ben geen Amerikaan maar ik had liever op Rand Paul gestemd dan Trump. Ik heb helemaal niets met Orban of Putin. Boris vind ik wel oké bij gebrek aan beter Wilders vind ik een schreeuwlelijk en Baudet vind ik maar net iets beter.quote:Op maandag 27 april 2020 15:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben geen Amerikaan, maar zou wel Democratisch stemmen als ik Amerikaan zou zijn, ben geen enorme fan van Biden zou eerder Sanders gestemd hebben, ik heb geen reet met Macron, over het algemeen ook niet met Merkel, alhoewel ze het in de pandemie-crisis wel goed doet, EU kunnen wij niet zonder, maar ik zou wel graag zien dat er veel wordt hervormd, en ja, dankzij deze crisis is me wel duidelijk geworden dat al die populistische zwetsers en zwatelaars slangen-olie verkopers zijn en ongelofelijke prutsers, dus ieder voordeel van de twijfel dat ik misschien had is nu verdwenen iig.
Volgens mij vindt die kritiekloze verering van die personen vooral in jouw hoofd plaats. Niet te vergelijken met hoe Trump wordt aanbeden.quote:Op maandag 27 april 2020 15:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is dat zo? Een 16 jarig Zweeds meisje word aanbeden door de progressieven. Iemand als AOC word ook op handen gedragen door de progressieven. Hier in eigen land kwamen de dames bijna klaar op het idee van Klaver en hetzelfde in het kwadraat gebeurde met Trudeau in Canada.
Vandaar dat je Trump promoot hier. Die partij heeft zich verbonden aan Trump namelijk. leuk dat je mijn analyse wederom bewijst.quote:Op maandag 27 april 2020 16:16 schreef zalkc het volgende:
Zo kritiekloos ben ik niet op politici, maar ik zoek ook niet naar goed of slecht, maar naar beter of slechter.
Ik zou liever de PVV in NL aan de macht hebben dan de democratische partij.
Je hebt een hekel aan alles wat links is?quote:Op maandag 27 april 2020 16:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben geen Amerikaan maar ik had liever op Rand Paul gestemd dan Trump. Ik heb helemaal niets met Orban of Putin. Boris vind ik wel oké bij gebrek aan beter Wilders vind ik een schreeuwlelijk en Baudet vind ik maar net iets beter.
Ik denk dat wij prima zonder EU kunnen, ik geloof niet dat we een politieke unie nodig hebben om op bepaalde gebieden samen te werken. Vooral niet als het geforceerd word op de burger en zoveel mogelijk via de achterdeur.
Het lijkt erop dat je hokjes niet erg veel van toepassing zijn op mij en ik denk dat er veel meer zijn waar dat voor geld.
Beter stoppen we met dit soort rare flauwekul want het leid werkelijk waar nergens toe.
geen Rutte, geen Wilders, geen Baudet? mischien de Volksunie? ril.quote:Op maandag 27 april 2020 16:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt een hekel aan alles wat links is?
Hij zou Rand Paul stemmen, zegt-ie, nu is die geen kandidaat, maar dat is zo'n figuur die tegen alles wat links is. Typisch Amerikaans product, beetje libertarisch ook net als zijn vader, 2nd amendment, pro-life, small governement, originalisten mbt GW etc. In NL zie je niet zoveel lui met precies dezelfde standpunten. Ja, groepje "lolbertariërs", neem ook een Yernaz Ramautarsing bijvoorbeeld. Voor dat soort lui zijn Rutte, Wilders en Baudet links vaak.quote:Op maandag 27 april 2020 17:00 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
geen Rutte, geen Wilders, geen Baudet? mischien de Volksunie? ril.
kan ook een verdwaalde SGP- er zijn. dat zit hij hier duidelijk niet op zijn plek. ik denk persoonlijk dat hij een "gefabriceerde"user is, die in een topic gegooid wordt om dit actief te houden. Betaald.quote:Op maandag 27 april 2020 17:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij zou Rand Paul stemmen, zegt-ie, nu is die geen kandidaat, maar dat is zo'n figuur die tegen alles wat links is. Typisch Amerikaans product, beetje libertarisch ook net als zijn vader, 2nd amendment, pro-life, small governement etc. In NL zie je niet zoveel lui met precies dezelfde standpunten. Ja, groepje "lolbertariërs", neem ook een Yernaz Ramautarsing bijvoorbeeld. Voor dat soort lui zijn Rutte, Wilders en Baudet links vaak.
Nee hoor, ik vond Tulsi Gabbard wel een goede kandidaat. En er zullen best wel wat standpunten bij links Nederland zijn waar ik mij eigen in kan vinden.quote:Op maandag 27 april 2020 16:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt een hekel aan alles wat links is?
Gaat meer over of je er een hekel/afkeer aan/tegen hebt hè. Ik denk dat mensen daar wel vaak door geleid worden bij rechts, maar ook wel bij links. Hekel aan of afkeer van wat eigenlijk een sterotypering vaak is.quote:Op maandag 27 april 2020 17:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vond Tulsi Gabbard wel een goede kandidaat. En er zullen best wel wat standpunten bij links Nederland zijn waar ik mij eigen in kan vinden.
De wereld is niet zo zwart wit zoals dit topic doet vermoeden.
Heb ik ergens geclaimd dat ik een hekel of een afkeer heb aan.....quote:Op maandag 27 april 2020 17:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat meer over of je er een hekel/afkeer aan/tegen hebt hè. Ik denk dat mensen daar wel vaak door geleid worden bij rechts, maar ook wel bij links. Hekel of afkeer aan of afkeer van wat eigenlijk een sterotypering vaak is.
Is niet verboden hoor. Ik heb wel bijvoorbeeld een enorme hekel aan en afkeer van die rechtsradicalen, hoe ze eruit zien, wat ze schreeuwen, hoe ze zich gedragen, wat hun standpunten zijn etc. wat mij betreft allemaal moreel verwerpelijk. En ja, als je naar de foto's kijkt en filmpjes ziet van de doorsnee Trumpaanhangers dan zie ik dat soort volk.quote:Op maandag 27 april 2020 17:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heb ik ergens geclaimd dat ik een hekel of een afkeer heb aan.....
Je vult behoorlijk wat in zonder te vragen hoe of wat.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat iemand inderdaad een bepaalde agenda heeft als die nog steeds Trump steunt. Ten eerste kun je je afvragen wat hij zou moeten doen dat zelfs jij zegt dat hij niet geschikt is. Ten tweede is mijn beste maat iemand in dat zelfde schuitje. Ik vind het prima gezellig met hem, maar hij heeft tenminste nog momenten dat hij een discussie aangaat en niet gelijk gaat zeuren over Clinton, Obama of AOC.Toch moet hij ook wel toegeven dat iemand die de media vijand van het volk noemt in Nederland niet lang zal regeren. Uiteraard zou hij nu op FvD stemmen, want Baudet is zo'n sterke leider. Mijn mening is dat die partij veel groter kan zijn als Baudet niet zo'n oorlog aan het voeren was met alles dat links en policor is. Daaraan kun je namelijk zien dt zo iemand helemaal geen sterke leider is, net als Trump. Een sterke leider verbindt.quote:Op maandag 27 april 2020 17:15 schreef Chivaz het volgende:
Het is ook niet zo raar ook hoor dat die gedachtegang speelt in een topic vol cultisten.
Het is toch een beetje het kenmerk van een sekte, alles wat niet valt in het hokje moet aangevallen worden. Steun je Trump dan moet je wel alt right zijn. Typisch cult gedrag.
Ik heb een hekel aan wat voor soort radicalen of ze nu op links zitten die een ieder die rechts is van Lenin een nazi noemt, of op rechts met name die identitaire bewegingen zoals de alt right.quote:Op maandag 27 april 2020 17:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is niet verboden hoor. Ik heb wel bijvoorbeeld een enorme hekel aan en afkeer van die rechtsradicalen, hoe ze eruit zien, wat ze schreeuwen, hoe ze zich gedragen, wat hun standpunten zijn etc. wat mij betreft allemaal moreel verwerpelijk. En ja, als je naar de foto's kijkt en filmpjes ziet van de doorsnee Trumpaanhangers dan zie ik dat soort volk.
'How do you detect zombies, when you are one yourself?'quote:Op maandag 27 april 2020 17:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan wat voor soort radicalen of ze nu op links zitten die een ieder die rechts is van Lenin een nazi noemt, of op rechts met name die identitaire bewegingen zoals de alt right.
Wat ik zie als ik de doorsnee Trump aanhanger zijn gewoon normale mensen met een “blue collar” baan. Ja er zitten radicalen tussen maar om zoals jij doet een ieder maar te betichten van rechts-radicale gedachten gaat wel een beetje te ver.
En wat is het alternatief? Een man die moeite heeft een zin af te maken? Hoe goed je Biden op dit moment ook vind, de echte aftakeling begint wanneer hij een aantal jaar in het witte huis zit.quote:Op maandag 27 april 2020 17:36 schreef Zwoerd het volgende:
Ik neem in ieder geval mensen die daadwerkelijk volgen wat Trump allemaal doet en zegt en hem nog steeds steunen, totaal niet meer serieus, die heb ik helemaal afgeschreven.
Er zijn genoeg alternatieven natuurlijk. Omdat Michael Jackson er niet meer is ben ik niet ineens fan van Drake omdat er geen alternatief is.quote:Op maandag 27 april 2020 17:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En wat is het alternatief? Een man die moeite heeft een zin af te maken? Hoe goed je Biden op dit moment ook vind, de echte aftakeling begint wanneer hij een aantal jaar in het witte huis zit.
Punt met die linksradicalen is dat die wrs nooit enige politieke macht zullen krijgen dus de bedreiging die er vanuit gaat is een stuk minder groot.quote:Op maandag 27 april 2020 17:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan wat voor soort radicalen of ze nu op links zitten die een ieder die rechts is van Lenin een nazi noemt, of op rechts met name die identitaire bewegingen zoals de alt right.
Wat ik zie als ik de doorsnee Trump aanhanger zijn gewoon normale mensen met een “blue collar” baan. Ja er zitten radicalen tussen maar om zoals jij doet een ieder maar te betichten van rechts-radicale gedachten gaat wel een beetje te ver.
Zichzelf uitroepen tot keizer, een oorlog starten op foute gronden, individuele rechten beperken, mentaal zo ver achteruit gaan dat hij onbekwaam is voor het vak. Genoeg redenen, om idiote uitspraken of vijandig zijn naar de pers is in mijn ogen geen reden om hem op te laten stappen.quote:Op maandag 27 april 2020 17:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'How do you detect zombies, when you are one yourself?'
Toch zie ik je vaak bepaalde talking points hier komen herhalen, over AOC bijvoorbeeld.
Serieuze vraag: Wat zou Trump moeten doen waarvan jij zelfs zegt dat hij moet opstappen?
Maar de rechts radicalen wel? Tenzij je Trump een rechts radicaal vind. Dan mag je mij wel eens uitleggen wat er precies zo radicaal is aan die man.quote:Op maandag 27 april 2020 17:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Punt met die linksradicalen is dat die wrs nooit enige politieke macht zullen krijgen dus de bedreiging die er vanuit gaat is een stuk minder groot.
Slechter dan Trump kan haast niet ook Biden niet. En dan nog, ook al heb je liever Trump dan Biden, dan nog mag je je wel kritisch uitlaten over Trump. Dat ontbreekt er bij het overgrote deel van de Trump supporters aan. Die hebben zich volledig overgegeven aan de grootste idioot die ooit in het witte huis gezeten heeft.quote:Op maandag 27 april 2020 17:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En wat is het alternatief? Een man die moeite heeft een zin af te maken? Hoe goed je Biden op dit moment ook vind, de echte aftakeling begint wanneer hij een aantal jaar in het witte huis zit.
Er zijn maar 2 smaken in de VS. Dat is hoe het systeem in elkaar zit. Trump is niet ideaal, mijn ideale kandidaat is er al vroeg uitgestapt. Mocht Tulsi de kandidaat zijn geworden dan had ik wel eens Tulsi kunnen steunen. Ik vind de rest gewoon minder dan Trump ondanks zijn idiote uitspraken af en toe.quote:Op maandag 27 april 2020 17:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg alternatieven natuurlijk. Omdat Michael Jackson er niet meer is ben ik niet ineens fan van Drake omdat er geen alternatief is.![]()
Dan nog snap ik niet dat je Biden juist op dat punt wil pakken en het over en alternatief is, terwijl Trump amper kan lezen. Ik zie daar dus geen alternatief in.
Ja, radicaalrechtse standpunten zie je idd bij de populisten en je ziet sommige centrumpartijen duidelijk hengelen naar die kiezers door ferme uitspraken te doen.quote:Op maandag 27 april 2020 17:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar de rechts radicalen wel? Tenzij je Trump een rechts radicaal vind. Dan mag je mij wel eens uitleggen wat er precies zo radicaal is aan die man.
Dat is dus het probleem, ik huil niet hard genoeg mee met de wolven in het bos.quote:Op maandag 27 april 2020 17:46 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Slechter dan Trump kan haast niet ook Biden niet. En dan nog, ook al heb je liever Trump dan Biden, dan nog mag je je wel kritisch uitlaten over Trump. Dat ontbreekt er bij het overgrote deel van de Trump supporters aan. Die hebben zich volledig overgegeven aan de grootste idioot die ooit in het witte huis gezeten heeft.
Doe eens een voorbeeld. Want ik zie de rechts-radicale standpunten niet zo.quote:Op maandag 27 april 2020 17:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, radicaalrechtse standpunten zie je idd bij de populisten en je ziet sommige centrumpartijen duidelijk hengelen naar die kiezers door ferme uitspraken te doen.
Dus jij zou er geen problemen mee hebben als een Nederlandse politicus zegt dat de media de vijand van het volk is? Overigens zijn al jouw punten makkelijk invulbaar met Trump's activiteiten.quote:Op maandag 27 april 2020 17:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zichzelf uitroepen tot keizer, een oorlog starten op foute gronden, individuele rechten beperken, mentaal zo ver achteruit gaan dat hij onbekwaam is voor het vak. Genoeg redenen, om idiote uitspraken of vijandig zijn naar de pers is in mijn ogen geen reden om hem op te laten stappen.
Tja, op zich is dat wel een compliment, komend van iemand als jijquote:Op maandag 27 april 2020 16:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En ik denk dat jij een hypocriet schertsfiguur bent die nog minder waard is dan het vuil onder mijn voeten.
Met de juiste context heb ik daar geen moeite mee. De media hier zijn de vriendjes van de macht. Rutte heeft nog geen kritische vraag gehad over het gebrek aan beschermingsmiddelen in de verzorgingstehuizen.quote:Op maandag 27 april 2020 17:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus jij zou er geen problemen mee hebben als een Nederlandse politicus zegt dat de media de vijand van het volk is? Overigens zijn al jouw punten makkelijk invulbaar met Trump's activiteiten.
Overigens ik vergeet nog te zeggen dat ze niet met AK-47s en AR-15s lopen rond te marcheren die linksradicalen.quote:Op maandag 27 april 2020 17:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Doe eens een voorbeeld. Want ik zie de rechts-radicale standpunten niet zo.
Bedankt Hans, als je nog een complimentje wilt dan hoor ik het wel.quote:Op maandag 27 april 2020 17:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja, op zich is dat wel een compliment, komend van iemand als jij
Een grondwettelijk recht is dat, de linksradicalen daar slaan mensen daar met fietssloten en ijzeren pijpen tegen de vlakte. Om nog maar niet over de vernieling van Washington D.C. te spreken ten tijde van zijn inauguratie.quote:Op maandag 27 april 2020 17:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Overigens ik vergeet nog te zeggen dat ze niet met AK-47s en AR-15s lopen rond te marcheren die linksradicalen.
Trump zou je klassiek rechtsconservatief kunnen noemen, wrs.
Kijk dit is precies het standpunt waar ik moeite mee heb. Ik vind het eigenlijk best radicaal, sterker nog het druist in tegen de grondwet en alles waar we voor staan. Zodra je gaat denken dat de media de vijand is, neem je de eerste stappen naar extremiteiten. En dat omdat men wel of geen kritische vragen stelt?quote:Op maandag 27 april 2020 17:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Met de juiste context heb ik daar geen moeite mee. De media hier zijn de vriendjes van de macht. Rutte heeft nog geen kritische vraag gehad over het gebrek aan beschermingsmiddelen in de verzorgingstehuizen.
Hans. Hmm. Wiegel. Dijkstal. Van Mierlo? Anders?quote:Op maandag 27 april 2020 17:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bedankt Hans, als je nog een complimentje wilt dan hoor ik het wel.
Sorry maar welke grondwet word precies geschonden als je de media de vijand van het volk noemt?quote:Op maandag 27 april 2020 18:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk dit is precies het standpunt waar ik moeite mee heb. Ik vind het eigenlijk best radicaal, sterker nog het druist in tegen de grondwet en alles waar we voor staan. Zodra je gaat denken dat de media de vijand is, neem je de eerste stappen naar extremiteiten. En dat omdat men wel of geen kritische vragen stelt?
quote:The White House officially cancels a planned Covid-19 coronavirus task force press briefing, according to an updated version of the president’s daily schedule.
The briefing was initially scheduled for 5pm EST.
https://www.theguardian.c(...)-latest-news-updates
Ja, prettige klanten zijn het niet van beide zijden natuurlijk sws, maar dat rondsjouwen met assault weapons is toch wel wat bizar zou ik zeggen en daar wordt het stereotype op gebaseerd natuurlijk. Ook al is dat een grondwettelijk recht (overigens niet in alle staten mbt assault weapons).quote:Op maandag 27 april 2020 18:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een grondwettelijk recht is dat, de linksradicalen daar slaan mensen daar met fietssloten en ijzeren pijpen tegen de vlakte. Om nog maar niet over de vernieling van Washington D.C. te spreken ten tijde van zijn inauguratie.
Omdat ze dat soort standpunten verkondigen.quote:Maar goed als je Trump rechts-conservatief noemt waarom noem je zijn supporters dan rechts radicalen?
Maar alleen Fake News als het over Trump gaat, correct? Als het over Biden gaat sta jij vooraan om het als waar te bestempelen wat diezelfde Fake News media bericht. Wat was dat eerder wat je zei? Oh, ja, hypocriet.quote:Op maandag 27 april 2020 18:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Sorry maar welke grondwet word precies geschonden als je de media de vijand van het volk noemt?
Overigens is het de fake News media, dus er word nog onderscheid gemaakt.
Welke standpunten?quote:Op maandag 27 april 2020 18:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, prettige klanten zijn het niet van beide zijden natuurlijk sws, maar dat rondsjouwen met assault weapons is toch wel wat bizar zou ik zeggen en daar wordt het stereotype op gebaseerd natuurlijk. Ook al is dat een grondwettelijk recht (overigens niet in alle staten mbt assault weapons).
[..]
Omdat ze dat soort standpunten verkondigen.
Worst? daar maak je dus geen vrienden mee,.quote:Op maandag 27 april 2020 18:05 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hans. Hmm. Wiegel. Dijkstal. Van Mierlo? Anders?
Welke Hans moet ik als belediging zien?
De Nederlandse grondwet.quote:Op maandag 27 april 2020 18:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Sorry maar welke grondwet word precies geschonden als je de media de vijand van het volk noemt?
Overigens is het de fake News media, dus er word nog onderscheid gemaakt.
Geen kritiek? Heb je Google wel eens geprobeerd? Of bing? Of wellicht DuckDuckGo? Moet je eens proberen. En dan iets als “kritiek kabinet beschermingsmiddelen” intypen. Er zal een wereld voor je open gaan.quote:Op maandag 27 april 2020 17:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Met de juiste context heb ik daar geen moeite mee. De media hier zijn de vriendjes van de macht. Rutte heeft nog geen kritische vraag gehad over het gebrek aan beschermingsmiddelen in de verzorgingstehuizen.
De grondwet specificeert niet welke wapens nu wel legaal of niet zijn. Dat is aan de staten om dat te bepalen?quote:Op maandag 27 april 2020 18:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, prettige klanten zijn het niet van beide zijden natuurlijk sws, maar dat rondsjouwen met assault weapons is toch wel wat bizar zou ik zeggen en daar wordt het stereotype op gebaseerd natuurlijk. Ook al is dat een grondwettelijk recht (overigens niet in alle staten mbt assault weapons).
[..]
Omdat ze dat soort standpunten verkondigen.
quote:In the early weeks of the coronavirus epidemic, the United States recorded an estimated 15,400 excess deaths, nearly two times as many as were publicly attributed to covid-19 at the time, according to an analysis of federal data conducted for The Washington Post by a research team led by the Yale School of Public Health.
https://www.washingtonpos(...)counted/?arc404=true
In zijn geval wel denk ik.quote:Op maandag 27 april 2020 18:09 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Worst? daar maak je dus geen vrienden mee,.
Nee, het is een overheid die de pers monddood probeert te maken.quote:Op maandag 27 april 2020 18:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting? Het is geen oproep tot geweld nog is het een belediging.
Dan zal diezelfde overheid toch tot actie moeten overgaan wil er een grondwet geschonden worden.quote:Op maandag 27 april 2020 18:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, het is een overheid die de pers de monddood probeert te maken.
ik denk eerder dat een ander persbureau die door woorden in de mond van een president te leggen dit probeert. Trump is nauw verbonden met Fox News. Dit is ideaal voor ze; ze kunnen een niet zo snuggere president zó manipuleren dat die concurrerende nieuwsbureaus uit de pers kamer stuurt zodat alleen zij kunnen blijven zitten.quote:Op maandag 27 april 2020 18:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, het is een overheid die de pers de monddood probeert te maken.
Dat snap ik ook wel, maar waarom zou je zoiets willen uitlokken? Ik snap dat de actie er nog niet is, maar als de president zelf het zegt, hoe kun je dat dan in hemelsnaam prima vinden? Overigens gaat het hier niet om Fake News media, maar hij bedoelde duidelijk CNN, Wapo e.d. Jij vindt het blijkbaar prima dat die als vijand worden neergezet, omdat .... ja wel eens fouten maken (en dat rectificeren) of links zijn? Dus het is prima om ze als vijand neer te zetten, omdat het niet jouw keuze is qua media outlet?quote:Op maandag 27 april 2020 18:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan zal diezelfde overheid toch tot actie moeten overgaan wil er een grondwet geschonden worden.
Mijn probleem hiermee is dat er steeds meer en meer een beeld wordt geschetst en als je maar blijft herhalen zullen veel mensen er toch door beinvloedt worden. Hier op Fok zie ik hel veel mensen doen alsof de media zich hier bezighoudt met propaganda en dat kleine obscure sites of YTkanalen wel als waarheid worden gezien.quote:Op maandag 27 april 2020 18:20 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
ik denk eerder dat een ander persbureau die door woorden in de mond van een president te leggen dit probeert. Trump is nauw verbonden met Fox News. Dit is ideaal voor ze; ze kunnen een niet zo snuggere president zó manipuleren dat die concurrerende nieuwsbureaus uit de pers kamer stuurt zodat alleen zij kunnen blijven zitten.
Maar dit is ook het fundamentele probleem van de aanhangers van populistisch rechts. Paranoïde wanen over "de media" daargelaten hebben ze ook totaal niet door dat vrijwel alle politici kritische vragen voorgeschoteld krijgen. De strategie van mensen als Rutte en de Jonge is dan om antwoord te geven. Die van Trump is dan om te gaan lopen janksmoelen.quote:Op maandag 27 april 2020 18:11 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Geen kritiek? Heb je Google wel eens geprobeerd? Of bing? Of wellicht DuckDuckGo? Moet je eens proberen. En dan iets als “kritiek kabinet beschermingsmiddelen” intypen. Er zal een wereld voor je open gaan.
De volgende tip is om ook eens te zoeken op “trump Corona” te zoeken.
Ik begrijp nu je verwarring. Je hebt de cursus “internet voor dummies” nooit gevolgd
En weg te lopen, zich in zijn bunker te verschansen en onzin via Twitter verspreiden.quote:Op maandag 27 april 2020 18:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar dit is ook het fundamentele probleem van de aanhangers van populistisch rechts. Paranoïde wanen over "de media" daargelaten hebben ze ook totaal niet door dat vrijwel alle politici kritische vragen voorgeschoteld krijgen. De strategie van mensen als Rutte en de Jonge is dan om antwoord te geven. Die van Trump is dan om te gaan lopen janksmoelen.
Is dat dan geen verkooptactiek? WAT proberen Trump en zijn cronies te verkopen? Ik denk dat dit een mediabedrijf is. Per slot van rekening komt Trump uit dit wereldje. Josef Göbbels zei al; wie het nieuws controleert, controleert de wereld.quote:Op maandag 27 april 2020 18:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mijn probleem hiermee is dat er steeds meer en meer een beeld wordt geschetst en als je maar blijft herhalen zullen veel mensen er toch door beinvloedt worden. Hier op Fok zie ik hel veel mensen doen alsof de media zich hier bezighoudt met propaganda en dat kleine obscure sites of YTkanalen wel als waarheid worden gezien.
Hij had het specifiek over de fake News media. Welke media dat dan precies is is niet relevant. Blijkbaar reageerde hij op het nieuwsbericht dat de president zijn dagen vult met hamburgers eten. Als hij zich dan verongelijkt voelt dan heeft hij het recht om daar wat van te zeggen. Ik zie niet in waarom uitgerekend de media een uitzonderingspositie zou moeten hebben.quote:Op maandag 27 april 2020 18:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, maar waarom zou je zoiets willen uitlokken? Ik snap dat de actie er nog niet is, maar als de president zelf het zegt, hoe kun je dat dan in hemelsnaam prima vinden? Overigens gaat het hier niet om Fake News media, maar hij bedoelde duidelijk CNN, Wapo e.d. Jij vindt het blijkbaar prima dat die als vijand worden neergezet, omdat .... ja wel eens fouten maken (en dat rectificeren) of links zijn? Dus het is prima om ze als vijand neer te zetten, omdat het niet jouw keuze is qua media outlet?
Je kan daar een hoop van vinden, feit blijft dat hij het slechts bij woorden houd en niet bij daden.quote:Dit is toch juist het probleem? Het is behoorlijk hypocriet om het in het ene geval wel prima te vinden en in het andere geval niet? Het gaat hier niet om discutabele complotsites oid. Als je al in je hoofd hebt dat de pers slecht is en een vijand, dan is dat een behoorlijke stap naar extremiteiten. En leuk dat je die media ook als fout ziet door fouten e.d, maar maakt dat het niet extra belachelijk dat je dan weer aangeeft dat je fouten of uitspraken van Trump dan weer niet erg vindt.
Links/rechts betekent weinig als het gaat om kritiek uiten. Ik vind dat Rutte er goed vanaf komt ondanks zijn complete falen met betrekking beschermingsmiddelen in de zorg. En ik heb tijdens dat vragenuurtje maar weinig kritische vragen gehoord over mondkapjes laat staan dat er goed doorgevraagd werd.quote:Overigens heb je het over dat media hier vriendjes van de macht zijn en Rutte geen kritische vragen stelt, maar is Rutte niet juist rechts en wil je nu beweren dat de linkse media hem geen kritische vragen stelt omdat ze vriendjes zijn met de macht?
Weer complete onzin. Het is gevaarlijk om als hoofd van een land media te bestempelen als vijand van het volk. Hij kan zeggen dat hij het ergens niet mee eens is, maar vijand van het volk? Daarnaast kom je nu weer aan met dat Rutte en Cuomo weinig tegenstand krijgen, maar zielige Trump wel! En als hij dan iets positiefs doet (wat dan??) dan vind je dat er te weinig over wordt geschreven. Prima, maar VIJAND VAN HET VOLK?quote:Op maandag 27 april 2020 18:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hij had het specifiek over de fake News media. Welke media dat dan precies is is niet relevant. Blijkbaar reageerde hij op het nieuwsbericht dat de president zijn dagen vult met hamburgers eten. Als hij zich dan verongelijkt voelt dan heeft hij het recht om daar wat van te zeggen. Ik zie niet in waarom uitgerekend de media een uitzonderingspositie zou moeten hebben.
[..]
Je kan daar een hoop van vinden, feit blijft dat hij het slechts bij woorden houd en niet bij daden.
Zeg nu eens eerlijk hoeveel positieve verhalen krijgt die man voor zijn kiezen al doet hij iets goeds? Kijk bijvoorbeeld eens naar het verschil hoe Cuomo word bejegend en kijk eens naar Trump? Dan kun je zeggen ja maar Trump stelt zich vijandig op, dat komt natuurlijk ergens vandaan.
[..]
Links/rechts betekent weinig als het gaat om kritiek uiten. Ik vind dat Rutte er goed vanaf komt ondanks zijn complete falen met betrekking beschermingsmiddelen in de zorg. En ik heb tijdens dat vragenuurtje maar weinig kritische vragen gehoord over mondkapjes laat staan dat er goed doorgevraagd werd.
Ik kan mij goed voorstellen dat als je kritisch bent je volgende keer word overgeslagen of dat je niet meer welkom bent op bepaalde gelegenheden. Al is dat maar speculatie van mijn kant.
Nee, Trump is nu de man bij de Republikeinen. Er is/was zeker kritiek op hem maar uiteindelijk is dat electoraal gezien niet verstandig.quote:Op maandag 27 april 2020 18:55 schreef Zwoerd het volgende:
Chivaz, vind jij dat er te weinig kritiek is richting Trump vanuit de Republikeinense/recht conservatieve kan van Amerika?
Vertel eens waarom het gevaarlijk is om media van kritiek te bedienen? Althans fake News media, want dat is wat hij heeft gezegd.quote:Op maandag 27 april 2020 18:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Weer complete onzin. Het is gevaarlijk om als hoofd van een land media te bestempelen als vijand van het volk. Hij kan zeggen dat hij het ergens niet mee eens is, maar vijand van het volk? Daarnaast kom je nu weer aan met dat Rutte en Cuomo weinig tegenstand krijgen, maar zielige Trump wel! En als hij dan iets positiefs doet (wat dan??) dan vind je dat er te weinig over wordt geschreven. Prima, maar VIJAND VAN HET VOLK?
![]()
quote:Op maandag 27 april 2020 18:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, Trump is nu de man bij de Republikeinen. Er is/was zeker kritiek op hem maar uiteindelijk is dat electoraal gezien niet verstandig.
Beter kun je als Republikein constructief meewerken en proberen je invloed op een positieve manier te gebruiken. Tegendraads zijn daar schiet je gewoon niets mee op. De man is simpelweg veel te populair.
Kritiek is wat anders dan VIJAND VAN HET VOLK... wat vind je daar zo lastig aan?quote:Op maandag 27 april 2020 19:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vertel eens waarom het gevaarlijk is om media van kritiek te bedienen? Althans fake News media, want dat is wat hij heeft gezegd.
Eerst kom je aan met de grondwet, waar je nog steeds niet hebt kunnen weerleggen dat het de grondwet schend.
Maar blijkbaar heeft de media in jou ogen een aparte status en zijn ze vrij van enige vorm van kritiek want het zou mensen wel eens op ideeen kunnen brengen.
Er is een onderscheid tussen je eigen partijgenoten en de media. Maar blijkbaar vind jij verdeeldheid zaaien in je eigen partij een prima plan.quote:Op maandag 27 april 2020 19:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]![]()
'De media is te kritisch tegen Trump maar niet tegen Rutte en Cuomo' en nu juich je kritiekloos zijn juist toe en sterk.
Het is dus vooral een vorm dingetje bij jou. Waarom negeer je dan trouwens het Fake News gedeelte?quote:Op maandag 27 april 2020 19:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kritiek is wat anders dan VIJAND VAN HET VOLK... wat vind je daar zo lastig aan?
Als ik kritiek op mijn baas heb, noem ik hem ook altijd de vijand van het volk en dan zegt hij: 'dank je wel voor je kritische feedback'
Hij zij kant van Amerika niet van de partij. Verdeeldheid zaaien in een partij vind ik minder interessant dan verdeeldheid zaaien in een land. Ik snap niet helemaal wat er mis is met verdeeldheid zaaien in een party, het laat een beetje doorschemeren dat je de grote leider moet volgen en verder vooral geen kritiek mag uiten in je eigen party. Wat een vreemde gedachtegang. Maar het geeft precies aan wat er op het moment mis is in Amerika. Veel mensen vinden Trump bij de GOP echt een ontzettende aanfluiting, maar men zegt er niets van uit partijbelang. Vind je dat echt een sterk punt?quote:Op maandag 27 april 2020 19:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is een onderscheid tussen je eigen partijgenoten en de media. Maar blijkbaar vind jij verdeeldheid zaaien in je eigen partij een prima plan.
Het volk heeft duidelijk gekozen voor Trump, dat werd in de primaries wel duidelijk. Vind je dat Trump niet de idealen van de partij goed vertegenwoordigt dan stap je toch op? Waarom verdeeldheid zaaien? Je ziet wel waar dat toe leid bij de Democraten, veel van de Sanders stemmers zijn echt niet blij met de gang van zaken bij de Democraten. En uiteindelijk heeft dat geleid tot een verdeelde partij waar AOC roept dat Biden en zij niet in dezelfde partij horen.quote:Op maandag 27 april 2020 19:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hij zij kant van Amerika niet van de partij. Verdeeldheid zaaien in een partij vind ik minder interessant dan verdeeldheid zaaien in een land. Ik snap niet helemaal wat er mis is met verdeeldheid zaaien in een party, het laat een beetje doorschemeren dat je de grote leider moet volgen en verder vooral geen kritiek mag uiten in je eigen party. Wat een vreemde gedachtegang. Maar het geeft precies aan wat er op het moment mis is in Amerika. Veel mensen vinden Trump bij de GOP echt een ontzettende aanfluiting, maar men zegt er niets van uit partijbelang. Vind je dat echt een sterk punt?
Het maakt niet uit, ant eerst noemde hij dag in dag uit specifieke media Fake News (Cnn, MSNBC, WSJ, Wapo) en als hij dan later Fake news zegt bedoelt hij duidelijk die groep. Kom op nou, ga nu niet net doen alsof hij met fake news een vage ondefinieerbare groep aanwijst.quote:Op maandag 27 april 2020 19:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is dus vooral een vorm dingetje bij jou. Waarom negeer je dan trouwens het Fake News gedeelte?
Gast, dit is toch juist het probleem. De rest zijn dus schapen zonder kritiek? Wat een aanfluiting weer, zeg! Blijkbaar denk jij zo in hokjes dat het tweepartijensysteem zo inelkaar moet zitten dat iedereen het grote plan volgt. En dat is dan geen Deep State?quote:Op maandag 27 april 2020 19:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het volk heeft duidelijk gekozen voor Trump, dat werd in de primaries wel duidelijk. Vind je dat Trump niet de idealen van de partij goed vertegenwoordigt dan stap je toch op? Waarom verdeeldheid zaaien? Je ziet wel waar dat toe leid bij de Democraten, veel van de Sanders stemmers zijn echt niet blij met de gang van zaken bij de Democraten. En uiteindelijk heeft dat geleid tot een verdeelde partij waar AOC roept dat Biden en zij niet in dezelfde partij horen.
Principieel is het natuurlijk wel maar je bereikt er verder niets mee.
Als je verhalen de wereld in slingert die niets met de realiteit te maken hebben doe je aan opruiing tegen een zittende president. Een president die gekozen is door het volk, waarom dat soort gedrag niet benoemt mag worden is mij een raadsel. Misschien is het een idee om niet elke scheet wat via een anonieme bron de media bereikt meteen de wereld in te slingeren. Niet alleen doe je daar het volk een plezier mee, je kweekt ook weer wat vertrouwen bij het volk.quote:Op maandag 27 april 2020 19:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het maakt niet uit, ant eerst noemde hij dag in dag uit specifieke media Fake News (Cnn, MSNBC, WSJ, Wapo) en als hij dan later Fake news zegt bedoelt hij duidelijk die groep. Kom op nou, ga nu niet net doen alsof hij met fake news een vage ondefinieerbare groep aanwijst.
Maar iemand of een groep vijand van het volk noemen is geen vorm, het is regelrecht opruien. Kritiek hebben staat absoluut niet gelijk aan vijand van het volk.
Zoals ik al heb gezegd, laat ze maar kritiek uiten en zie wat er gebeurt. Een verdeelde partij en ontevreden kiezers. En wat heb je dan precies bereikt? Probeer dan op een positieve manier het beleid te beïnvloeden, ga constructief aan het werk ipv janken en schoppen. Daar schiet je gewoon niets mee op.quote:Op maandag 27 april 2020 19:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Gast, dit is toch juist het probleem. De rest zijn dus schapen zonder kritiek? Wat een aanfluiting weer, zeg! Blijkbaar denk jij zo in hokjes dat het tweepartijensysteem zo inelkaar moet zitten dat iedereen het grote plan volgt. En dat is dan geen Deep State?
En daarom blijf je dus iemand steunen... ondanks zijn uitspraken en acties... Ik begin je nu wat beter te begrijpen.quote:Op maandag 27 april 2020 19:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zoals ik al heb gezegd, laat ze maar kritiek uiten en zie wat er gebeurt. Een verdeelde partij en ontevreden kiezers. En wat heb je dan precies bereikt? Probeer dan op een positieve manier het beleid te beïnvloeden, ga constructief aan het werk ipv janken en schoppen. Daar schiet je gewoon niets mee op.
Er is simpelweg geen beter alternatief, bovendien vind ik dat hij het niet zo slecht doet. Je gedroomde kandidaat heb je gewoon nooit, althans dat is mij nog nooit overkomen dat ik het 100% met iemand eens ben. Je kiest altijd voor de persoon die het dichtst staat bij je idealen. En in de VS heb je nu eenmaal 2 smaken. Vind je beiden 3 keer niks dan blijf je thuis of stem je op een klein partijtje die nooit wat zullen winnen.quote:Op maandag 27 april 2020 19:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En daarom blijf je dus iemand steunen... ondanks zijn uitspraken en acties... Ik begin je nu wat beter te begrijpen.
quote:Op maandag 27 april 2020 17:07 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
kan ook een verdwaalde SGP- er zijn. dat zit hij hier duidelijk niet op zijn plek. ik denk persoonlijk dat hij een "gefabriceerde"user is, die in een topic gegooid wordt om dit actief te houden. Betaald.
Stel jij woont in de VS, was je dan überhaupt ooit gaan stemmen zo principieel je nu bent?quote:Op maandag 27 april 2020 19:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En daarom blijf je dus iemand steunen... ondanks zijn uitspraken en acties... Ik begin je nu wat beter te begrijpen.
Als dit de maatstaf voor “niet zo slecht” is dan hoop ik dat er nooit een slechte president komt.quote:Op maandag 27 april 2020 19:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is simpelweg geen beter alternatief, bovendien vind ik dat hij het niet zo slecht doet. Je gedroomde kandidaat heb je gewoon nooit, althans dat is mij nog nooit overkomen dat ik het 100% met iemand eens ben. Je kiest altijd voor de persoon die het dichtst staat bij je idealen. En in de VS heb je nu eenmaal 2 smaken. Vind je beiden 3 keer niks dan blijf je thuis of stem je op een klein partijtje die nooit wat zullen winnen.
Bedankt Hans, je bijdrage word bijzonder op prijs gesteld.quote:Op maandag 27 april 2020 19:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Als dit de maatstaf voor “niet zo slecht” is dan hoop ik dat er nooit een slechte president komt.
Even weer van de fabeltjes naar de feiten.
1. Trump heeft in een periode van hoogconjunctuur de staatsschuld sterk laten oplopen
2. Trump heeft het begin van een zorgstelsel om zeep geholpen zonder alternatief
3. Trump heeft internationale verdragen opgezegd zonder alternatief
4. Trump heeft bezuinigd op onder andere FEMA en CDC
Trump praat daarbij eigenlijk alleen poep zoals nu bij het bestrijden van de Corona crisis. Inhoudelijk draagt het eigenlijk nooit iets bij. Kortom gewoon inhoudelijk een extreem slechte president, zonder enige twijfel
En zonder verzekering ben je als arm persoon nog veel verder van huis.quote:Op maandag 27 april 2020 20:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bedankt Hans, je bijdrage word bijzonder op prijs gesteld.
Ik zie trouwens niets slechts in het opheffen van internationale verdragen. Ook zie ik niets slechts in het opheffen van de verplichting om mee te doen met de ACA. Met zulk soort premies ben je als arm persoon niet geholpen.
Dat is het risico, maar je begrijpt hopelijk ook wel dat als je de premie niet kan opbrengen het niet fijn leven is als gezond mens?quote:Op maandag 27 april 2020 20:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En zonder verzekering ben je als arm persoon nog veel verder van huis.
Je snapt waarom zorgverzekering in ons land verplicht is?
Daar hebben ze Medicaid voor. Uitbreiding van Medicaid onder de ACA is echter nou juist iets waar veel Republikeinse staten niet aan willen.quote:Op maandag 27 april 2020 20:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is het risico, maar je begrijpt hopelijk ook wel dat als je de premie niet kan opbrengen het niet fijn leven is als gezond mens?
Volgens mij kreeg je ook nog eens een boete als je de premie niet kan opbrengen, dus buiten het feit dat je een waanzinnig hoge premie betaald als gezond mens word je ook nog eens in de schulden gedrukt.
Ik kan mij goed voorstellen dat mensen dan liever de gok wagen om onverzekerd te zijn.
Als je moet kiezen tussen onbetaalbare premies en je gezondheid, dan is er iets goed mis met het land waar je in woont.quote:Op maandag 27 april 2020 20:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is het risico, maar je begrijpt hopelijk ook wel dat als je de premie niet kan opbrengen het niet fijn leven is als gezond mens?
Volgens mij kreeg je ook nog eens een boete als je de premie niet kan opbrengen, dus buiten het feit dat je een waanzinnig hoge premie betaald als gezond mens word je ook nog eens in de schulden gedrukt.
Ik kan mij goed voorstellen dat mensen dan liever de gok wagen om onverzekerd te zijn.
Voor lage inkomens wel ja, je zal er maar net tussenvallen wat voor veel mensen ook het geval is.quote:Op maandag 27 april 2020 20:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar hebben ze Medicaid voor. Uitbreiding van Medicaid onder de ACA is echter nou juist iets waar veel Republikeinse staten niet aan willen.
Natuurlijk Hans. Maar zoals gewoonlijk en net als je meester heb je wel een mening over het afbreken, maar niets over het gebrek aan opbouwen.quote:Op maandag 27 april 2020 20:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bedankt Hans, je bijdrage word bijzonder op prijs gesteld.
Ik zie trouwens niets slechts in het opheffen van internationale verdragen. Ook zie ik niets slechts in het opheffen van de verplichting om mee te doen met de ACA. Met zulk soort premies ben je als arm persoon niet geholpen.
Dat bleek toch complex te zijn en dat had niemand kunnen weten.quote:Op maandag 27 april 2020 20:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je moet kiezen tussen onbetaalbare premies en je gezondheid, dan is er iets goed mis met het land waar je in woont.
Trump had beloofd dat hij ACA op de eerste dag van z'n presidentschap zou vervangen door een systeem dat in alle opzichten beter is. Van die belofte is weinig terechtgekomen.
Dit schuif ik volledig op het conto van de Republikeinen die een plan klaar hadden moeten liggen na jarenlang gezeur over Obamacare.quote:Op maandag 27 april 2020 20:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je moet kiezen tussen onbetaalbare premies en je gezondheid, dan is er iets goed mis met het land waar je in woont.
Trump had beloofd dat hij ACA op de eerste dag van z'n presidentschap zou vervangen door een systeem dat in alle opzichten beter is. Van die belofte is weinig terechtgekomen.
Obama blijkbaar ook, geen debat over het hoe of wat met het invoeren.quote:Op maandag 27 april 2020 20:28 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Natuurlijk Hans. Maar zoals gewoonlijk en net als je meester heb je wel een mening over het afbreken, maar niets over het gebrek aan opbouwen.
Arm en geen toegang tot betaalbare zorg vind jij wel een succesformule blijkbaar?
Tja, dat er nog steeds problematische gevallen zijn daar doe je weinig aan. En het ligt toch echt vooral aan de GOP dat de Amerikaanse zorg niet veel rigoureuzer op de schop is gegaan. De ACA biedt hier en daar verbetering, maar het zorgt bij lange na nog niet voor een systeem zoals we dat in Europa veelal hebben. Ook mét een verzekering heb je vaak nog idiote deductibles en co-pays, als je niet verzekerd bent kost een coronabehandeling je $40000 en ga zo maar door.quote:Op maandag 27 april 2020 20:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Voor lage inkomens wel ja, je zal er maar net tussenvallen wat voor veel mensen ook het geval is.
Ik ben verhalen tegengekomen van mensen die maandelijks over de 1500 dollar kwijt waren. Maken die ook aanspraak op medicaid? Het lijkt mij dat je een aanzienlijk inkomen moet hebben om dat soort bedragen op te hoesten. Tel daarbij op dat de premies elk jaar omhoog vliegen.
Trump persoonlijk heeft jaren lang lopen roeptoeteren hoe slecht Obamacare was en hoe hij met een veel beter plan zou komen. Toen hij zijn grote mond moest waarmaken kwam hij niet verder dan dat niemand had kunnen voorzien hoe complex de materie was. Maar dat is niet de schuld van Trump maar van de Republikeinen? Waarom mag je de verantwoordelijke niet verantwoordelijk houden?quote:Op maandag 27 april 2020 20:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit schuif ik volledig op het conto van de Republikeinen die een plan klaar hadden moeten liggen na jarenlang gezeur over Obamacare.
Aha betrapt Hans, een kazannetje, we gaan weer afleiden. Obama, Biden, Rutte, mevrouw of meneer Clinton, de paus, Gandhi, geen van allen heeft iets te maken met wat meneer trump nu doet.quote:Op maandag 27 april 2020 20:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Obama blijkbaar ook, geen debat over het hoe of wat met het invoeren.
“You have to pass the Bill to find out whats in it” aldus Pelosi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |