Hoewel ik het een mooi gebaar vindt van de Turkse overheid vraag ik me af hoe slecht de toestand van die man is, we weten dit simpelweg niet , die dame in de.video beschrijft eigenlijk zo'n beetje wat Nederland ook doet, ook al.is er een covid diagnose, als je niet ernstig ziek bent en jezelf gewoon kan ademen in thuis quarantaine met de familie, ik vraag me af waar de moeder is van de familie, want ze heeft het over 4 kinderen maar de moeder wordt niet benoemd.quote:Op zondag 26 april 2020 13:38 schreef polderturk het volgende:
In Turkije is dit een hot topic.
Zweden weigerde een Turkse man met Corona en een hartprobleem te behandelen. Zijn conditie is slecht.
Meisje doet video oproep op internet.
Video gaat viraal.
Turkije stuurt vliegtuig om haar vader op te halen.
Zie video.twitter:TurkseMargriet twitterde op zondag 26-04-2020 om 13:27:31This is very great of #Turkey while #Sweden doesn’t act proper, #Turkey choosed for to care about his citizens
▪️
#Covid_19 // #Corona // #ChinaVirus https://t.co/Xcc4KQO3ri reageer retweet
Ieder persoon snapt dat dit nog geen 0.1% effect heeft die 1000 strandgangers als 1000 festival gangers maar okay.quote:Op zondag 26 april 2020 13:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep dat is beleid op dit moment. 1000 mensen op het strand en de alarmbellen gaan af.
Is logisch, maar dat zien we later hoe groot de schade van is... Er zullen veel bedrijven in rode cijers belanden.quote:Op zondag 26 april 2020 13:58 schreef -Chakotay- het volgende:
ok 66 doden.. en de economie moet nog steeds mijarden schulden maken
ik vind er helemaal niks logisch aanquote:Op zondag 26 april 2020 13:59 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Is logisch, maar dat zien we later hoe groot de schade van is... Er zullen veel bedrijven in rode cijers belanden.
Ik kijk graag naar Nieuwsuur en ze maken vaak erg goede rapportages, maar hun berichtgeving was gisteren inderdaad erg ongenuanceerd. Die oud-baas van het RIVM vond ik een heel goed en helder verhaal schetsen. En aan het einde wilde presentator Jeroen Wollaars er toch weer even een belabberde samenvatting van maken.quote:Op zondag 26 april 2020 11:58 schreef Doublepain het volgende:
Ik heb het van Nieuwsuur gemist, maar wat een flater slaan die. Prima draad van Maarten Keulemans, verbaas me dat er mensen roepen dat het RIVM maar wat zondaghobbyisten.
Toen stopte ik met lezenquote:Op zondag 26 april 2020 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik kijk graag naar Nieuwsuur en ze maken vaak erg goede rapportages
Jij hebt liever de dood van miljoenen op je geweten voor wat geld ?quote:Op zondag 26 april 2020 13:59 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
ik vind er helemaal niks logisch aan
bedankt henkquote:
Snap ik niks van...dat binnen zitten.quote:Op zondag 26 april 2020 11:14 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Gelukkig maar niet alleen bange mensen in Nederland die in hun bunker verscholen zitten wachtend op het heilige vaccin
was het allemaal maar zo zwart witquote:Op zondag 26 april 2020 14:02 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Jij hebt liever de dood van miljoenen op je geweten voor wat geld ?
JJa je bent onnodig naar buiten gegaan je hebt bloed aan je handen en vent een gevaar voor de volksgezondheidquote:Op zondag 26 april 2020 14:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Snap ik niks van...dat binnen zitten.
Net stiekem met zijn 2-en de supermarkt in gegaan, nu word ik hier zo afgebrand ben ik bang....
Zucht.quote:Op zondag 26 april 2020 13:59 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
ik vind er helemaal niks logisch aan
We praten niet eens over extra doden als je de ouderen isoleert. Er is pure schade weinig baten.quote:Op zondag 26 april 2020 14:02 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Toch niet ook aan elkaar gezeten in de supermarkt, stiekem?quote:Op zondag 26 april 2020 14:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Net stiekem met zijn 2-en de supermarkt in gegaan, nu word ik hier zo afgebrand ben ik bang....
Het gaat niet om het totale hoeveelheid doden, het gaat om "vermijdbare doden" en dat is pas vermijdbaar als de IC enigszins overspoeld. Als je daaronder zit red je ook niemand met je maatregelen.quote:Op zondag 26 april 2020 14:04 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zucht.
Zoek eens uit hoeveel doden we zouden hebben zonder de genomen maatregelen.
Als iedereen zoals jullie zou denken dan was het snel klaar met de 'intelligente' lockdown. Weinig intelligentie te bespeuren dan.quote:Op zondag 26 april 2020 14:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En ook maar 1 karretje voor ons tweeën...quote:Op zondag 26 april 2020 14:04 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
JJa je bent onnodig naar buiten gegaan je hebt bloed aan je handen en vent een gevaar voor de volksgezondheid
Los van de praktische en juridische bezwaren: mensen motiveren door te dreigen werkt meestal niet zo goed.quote:Op zondag 26 april 2020 11:23 schreef MakkieR het volgende:
[..]
je kan ook denken aan korten op je loon, haal je het ultimatum niet, dan krijg je 90% loon, volgende ultimatum, 80% loon. etc.
Ik denk dat jij niet goed begrijpt wat de meeste wetenschappers drijft. Doorgaans zijn het ontzettend intrinsiek gemotiveerde mensen.quote:Dat het hun niets kan verrotten, zie ik nu soms ook wel een beetje bij deze wetenschappers, immers hun inkomen is veiliggesteld. Of de corona nu 2 maanden duurt of twee jaar, het kan een viroloog niet schelen.
Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen om dit soort opmerkingen.quote:Op zondag 26 april 2020 11:23 schreef MakkieR het volgende:
[..]
je kan ook denken aan korten op je loon, haal je het ultimatum niet, dan krijg je 90% loon, volgende ultimatum, 80% loon. etc.
Dat het hun niets kan verrotten, zie ik nu soms ook wel een beetje bij deze wetenschappers, immers hun inkomen is veiliggesteld. Of de corona nu 2 maanden duurt of twee jaar, het kan een viroloog niet schelen.
Daarom ook gewoon lager loon bieden en 20% bonus als ze het goed doen.quote:Op zondag 26 april 2020 14:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Los van de praktische en juridische bezwaren: mensen motiveren door te dreigen werkt meestal niet zo goed.
Ik eet geen nertsen, maar bedankt voor de waarschuwingquote:Op zondag 26 april 2020 14:11 schreef polderturk het volgende:
Ik adviseer iedereen het vlees goes te bakken, aangezien Corona ook van mens op dier overgedragen kan worden.
Keb het wss al gehad. Dus ik kan mijn kip weer rauw eten?quote:Op zondag 26 april 2020 14:11 schreef polderturk het volgende:
Ik adviseer iedereen het vlees goes te bakken, aangezien Corona ook van mens op dier overgedragen kan worden.
Maar misschien wel tijgers, honden en katten!quote:Op zondag 26 april 2020 14:13 schreef vosss het volgende:
Ik eet geen nertsen, maar bedankt voor de waarschuwing
Ik heb het over varkensvlees, rundvlees, schapenvlees, kippenvlees etc.quote:Op zondag 26 april 2020 14:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik eet geen nertsen, maar bedankt voor de waarschuwing
Nu je het zegt, ik heb vanmorgen wel een tijgerbroodje opquote:Op zondag 26 april 2020 14:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maar misschien wel tijgers, honden en katten!
Daar ga je alquote:Op zondag 26 april 2020 14:15 schreef vosss het volgende:
Nu je het zegt, ik heb vanmorgen wel een tijgerbroodje op
Daar is geen bewijs voor voor zover ik weet.quote:Op zondag 26 april 2020 14:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik heb het over varkensvlees, rundvlees, schapenvlees, kippenvlees etc.
RIP aan mijn nabestaandenquote:
Het was leuk je gekend te hebbenquote:
die dieren zijn toch al doodquote:Op zondag 26 april 2020 14:11 schreef polderturk het volgende:
Dit. En eten is wat anders dan inhaleren.quote:
Kutzooi, ik inhaleer altijd mijn vlees.quote:Op zondag 26 april 2020 14:18 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Dit. En eten is wat anders dan inhaleren.
Dat kan alleen met rookvlees.quote:Op zondag 26 april 2020 14:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kutzooi, ik inhaleer altijd mijn vlees.
En je hebt niet doorgekregen dat we echt net onder die grens zijn.quote:Op zondag 26 april 2020 14:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het gaat niet om het totale hoeveelheid doden, het gaat om "vermijdbare doden" en dat is pas vermijdbaar als de IC enigszins overspoeld. Als je daaronder zit red je ook niemand met je maatregelen.
maar de kans dat het virus het vlees binnendringt is nagenoeg 0 dus dan zou er wat aan de oppervlakte kunnen zitten dat binnen een minuut bakken wel weg is dus daar hoef je niet voor te doorbakkenquote:Op zondag 26 april 2020 14:23 schreef polderturk het volgende:
[..]
Maar de virussen mogelijk nog niet.
Mwoah dat net onder de grens valt echt meer dan mee. Daarnaast zijn er natuurlijk wel gewoon maatregelen die dik prima zijn en veel effect hebben, alleen veel kleine zaken die nu actief zijn zijn economisch meer dan destructief en qua effect op totaal aantal besmettingen wss zeer klein.quote:Op zondag 26 april 2020 14:22 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En je hebt niet doorgekregen dat we echt net onder die grens zijn.
gebleven?
En achteraf is het altijd makkelijk praten. Zonder maatregelen was het gewoon echt uit de hand gelopen, en dan zouden types zoals Chakotay ook moord en brand schreewen dat er geen maatregelen genomen zijn.
Eens maar ik reageerde zo als al.doe angsthazen hierquote:Op zondag 26 april 2020 14:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
We praten niet eens over extra doden als je de ouderen isoleert. Er is pure schade weinig baten.
Volgens mij hebben we één dag 2 of 3 bedden van de toenmalige capaciteit af gezeten... dat noem ik redelijk langs het grensje.quote:Op zondag 26 april 2020 14:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mwoah dat net onder de grens valt echt meer dan mee. Daarnaast zijn er natuurlijk wel gewoon maatregelen die dik prima zijn en veel effect hebben, alleen veel kleine zaken die nu actief zijn zijn economisch meer dan destructief en qua effect op totaal aantal besmettingen wss zeer klein.
Scholen dicht is bijv echt een miskleun. Dat wisten we op voorhand al van het ziektebeeld op de ICs van Italië.
Dat zou ik ook redelijk langs het grensje noemen.quote:Op zondag 26 april 2020 14:32 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we één dag 2 of 3 bedden van de toenmalige capaciteit af gezeten... dat noem ik redelijk langs het grensje.
quote:Op zondag 26 april 2020 14:02 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Hoe wou je dat uitzoekenquote:Op zondag 26 april 2020 14:04 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zucht.
Na gekkies die hun boodschappen ontsmetten krijgen we nu berichten dat je je vlees extra goed moet doorbakkenquote:Op zondag 26 april 2020 14:11 schreef polderturk het volgende:
Oudere mensen isoleren, niet gezonde mensen.quote:Op zondag 26 april 2020 14:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als iedereen zoals jullie zou denken dan was het snel klaar met de 'intelligente' lockdown. Weinig intelligentie te bespeuren dan.
bakken in bleekmiddel schijnt te werkenquote:Op zondag 26 april 2020 14:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Na gekkies die hun boodschappen ontsmetten krijgen we nu berichten dat je je vlees extra goed moet doorbakken
Kleding waarin nertsen zijn verwerkt kun je ook maar beter weggooien. Levensgevaarlijk!quote:Op zondag 26 april 2020 14:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Na gekkies die hun boodschappen ontsmetten krijgen we nu berichten dat je je vlees extra goed moet doorbakken
Kun je gewoon aan de oversterfte zien, statistisch gaat dat om vrij grote aantallen met niet zo heel veel afwijking.quote:
piek over 2 wekenquote:Op zondag 26 april 2020 14:44 schreef THEFXR het volgende:
morgen Koningsdag, ik zie de file al staan bij de bouwmarkten
quote:Op zondag 26 april 2020 14:47 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Kleding waarin nertsen zijn verwerkt kun je ook maar beter weggooien. Levensgevaarlijk!
Het draagvlak voor een nog strengere lockdown verzwakt met de dagquote:
Ik ontsmet het boodschappen. Niks mis mee.quote:Op zondag 26 april 2020 14:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nieuwsuur was idd weinig zuiver journalistiek bezig.quote:Op zondag 26 april 2020 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik kijk graag naar Nieuwsuur en ze maken vaak erg goede rapportages, maar hun berichtgeving was gisteren inderdaad erg ongenuanceerd. Die oud-baas van het RIVM vond ik een heel goed en helder verhaal schetsen. En aan het einde wilde presentator Jeroen Wollaars er toch weer even een belabberde samenvatting van maken.
Sowieso vind ik Jeroen Wollaars te sturend in deze debatten. Ook toen 'ie met z'n eigen mondkapje aan kwam.
Wat zal er voor nodig zijn vraag ik me af - stel over 10-15 dagen ineens een toename van IC opnames met bijvoorbeeld 10% - is dat genoeg om te concluderen dat het juist weer de verkeerde kant op gaat en men de maatregelen strenger moet maken?quote:
Alweer.. dit wordt elk weekend geroepen.quote:
prognoses die nooit te bewijzen valtquote:Op zondag 26 april 2020 14:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kun je gewoon aan de oversterfte zien, statistisch gaat dat om vrij grote aantallen met niet zo heel veel afwijking.
twitter:milenaholdert twitterde op zondag 26-04-2020 om 14:11:14@fransweisglas @jankluytmans Dat kan hij inderdaad zelf bepalen. Maar het zijn zijn eigen woorden. Als hij zich distantieert van zijn eigen woorden prima, maar ons betichten van knip en plakwerk is niet kies en bovendien onjuist. De context was meer dan helder zijn goedkeuring voor het artikel ook. reageer retweet
twitter:milenaholdert twitterde op zondag 26-04-2020 om 14:14:10@fransweisglas @jankluytmans En wat uw punt betreft over het ‘zaaien van twijfel over besluitvorming’: ik noem dat gewoon journalistieke vragen stellen. En u mag mij er niet van betichten dat ik mijn vak uitvoer. U heeft uw vak, ik het mijne. Met wederzijds respect. reageer retweet
Weken onderzoek? Serieus?twitter:ReneevanHest twitterde op zondag 26-04-2020 om 10:43:36@marjanke @MLMeulenbroek @milenaholdert @Nieuwsuur @Jopinie @jankluytmans Dat zijn nogal grote woorden. Wij laten ons niet inpakken. Wij hebben hier weken onderzoek in zitten. Wel heel gemakkelijk om nu vanaf de zijlijn dit te kwalificeren als 'hijgend knip- en plakwerk'. reageer retweet
haha, ik denk dat jullie je uitlaten over iets waar je niks van weet.quote:Op zondag 26 april 2020 14:48 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Precies. Je laat je dus uit over iets waar je niks over weet.
Dan zou de lockdown sneller klaar zijn ja. Als ik nu door de bouwmarkt loop met mijn vriendin zie ik dat de risicogroep ook flink vertegenwoordigd is, daar moeten ze maatregelen voor treffen. Laat mensen die weinig tot geen risico hebben weer de zaak opstarten.quote:Op zondag 26 april 2020 14:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als iedereen zoals jullie zou denken dan was het snel klaar met de 'intelligente' lockdown. Weinig intelligentie te bespeuren dan.
Juist doordat het drukker wordt op bepaalde plekken wordt het fysiek gewoon lastig om die afstand te houden.quote:Op zondag 26 april 2020 14:56 schreef koemleit het volgende:
[..]
Alweer.. dit wordt elk weekend geroepen.
Zolang men zich ook op drukke plekken aan de regels houdt zal dit allemaal wel meevallen.
Waarom moeten mensen altijd een taak hebben?quote:Op zondag 26 april 2020 14:44 schreef THEFXR het volgende:
morgen Koningsdag, ik zie de file al staan bij de bouwmarkten
het is een soort concurrentie van koppels of met buren, dat de ene een beter uitgerust huis heeft dan de ander.quote:Op zondag 26 april 2020 14:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom moeten mensen altijd een taak hebben?
Van het fixen van de tuin, tot een kast in elkaar zetten tot de muur voor de derde keer verven.
Niet stil kunnen zitten maar continue iets om handen moeten hebben.
Niet perse als kritiek hoor maar het komt zo extreem over. Alsof de tijd die je normaal kwijt bent aan visite en verjaardag perse zo opgevuld moet worden om je nuttig te voelen en we daarom rijen bij de bouwmarkten en tuincentra hebben.
Pak dan gelijk Michael Moore mee op Youtube.quote:Op zondag 26 april 2020 14:56 schreef -Chakotay- het volgende:
Mooie docu kijk op nu op NTR NPO2 "Danny op straat"
De kermisbranche die misschien wel ophoudt te bestaan als gevolg van de absurde maatregelen rondom de coronacrisis. Als er een branche deep anal genaaid wordt, is het die branch wel.
We raken in een contact gestoorde maatrschappij waar we nog mensenschuwer worden dan we al waren. Laboratoriumratten waar experimenten op uitgevoerd worden
Dat bakken en doorkoken van voedsel is altijd een goed advies.quote:Op zondag 26 april 2020 14:11 schreef polderturk het volgende:
Eet geen kippenlongen dus moet goedkomenquote:Op zondag 26 april 2020 14:11 schreef polderturk het volgende:
Het probleem met dit virus is dat dit nieuw is, in een samenleving waarin dit wereldwijd nog nooit op een vergelijkbare manier is voortgekomen. We hebben geen 0-meting dus we weten helemaal niet welke actie een bepaald effect heeft. Daarnaast veranderen de parameters continue en weten we nog bitter weinig wat de invloed van die veranderingen zijn.quote:Op zondag 26 april 2020 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat zal er voor nodig zijn vraag ik me af - stel over 10-15 dagen ineens een toename van IC opnames met bijvoorbeeld 10% - is dat genoeg om te concluderen dat het juist weer de verkeerde kant op gaat en men de maatregelen strenger moet maken?
quote:
Jep, vond ik een mooie toevoeging. Laat andere organen (of "gremia", weer een nieuw woord geleerd) maar komen met de rapporten met wetenschappelijke voetnoten.quote:Op zondag 26 april 2020 14:56 schreef Vallon het volgende:
Die voormalige RIVM baas maakte wel een goed punt dat beleidsmaker de "wetenschappelijke" denktanks moet dwingen tot gericht en op tijd afgeleverd onderzoek.
ik weet niet wat het een met het ander te maken heeftquote:Op zondag 26 april 2020 15:05 schreef _I het volgende:
[..]
Michael Moore presents Planet of the Humans, a documentary that dares to say what no one else will this Earth Day — that we are losing the battle to stop climate change on planet earth because we are following leaders who have taken us down the wrong road — selling out the green
Excuses voor de off topic
Toch raad het de WHO, in verband met corona, het extra sterk aan. Omdat het virus blijkbaar 2 jaar kan 'overleven' in ingevroren vlees.quote:Op zondag 26 april 2020 15:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat bakken en doorkoken van voedsel is altijd een goed advies.
Dat doen ihkv om redenen van "corona" is weer onjuist.
Het Zoönotisch overdragen van dier op mens, is primair (airborne) via de luchtwegen cq. indirect slijmvliescontact.
Dat het overal drukker is word al alleen al weken geroepen (en het zal op bepaalde plekken in NL ook echt wel het geval zijn; hier is het bijvoorbeeld elke dag nog erg rustig op straat). Dat is echt puur een onderbuikgevoel (net zoals dat bij mij ook zo is, wanneer ik zeg dat het hier rustiger lijkt natuurlijk) gecombineerd met het punt dat mensen die zich minder aan de afspraken houden gewoon meer opvallen (ook in de media veel meer attentie voor). Het enige zekerheidje momenteel is dat er op de meeste dagen nog steeds een dalende lijn is, of op z'n minst stabilisatie.quote:Op zondag 26 april 2020 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist doordat het drukker wordt op bepaalde plekken wordt het fysiek gewoon lastig om die afstand te houden.
Helemaal mee eens!quote:Op zondag 26 april 2020 14:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nieuwsuur was idd weinig zuiver journalistiek bezig.
Die voormalige RIVM baas maakte wel een goed punt dat beleidsmaker de "wetenschappelijke" denktanks moet dwingen tot gericht en op tijd afgeleverd onderzoek.
Wat mij zo verbaast is dat constante najagen van notulen en/of gebrek aan wetenschappelijke onderbouwingen.
Ik heb gisteren uitgebreid het OMT verslag gelezen en snap niet dat er zoveel kritiek op is.
Je hoeft geen wizzkid te zijn om te weten dat er nauwelijks wetenschappelijke of harde onderbouwing is om de simpele reden dat het een nieuw virus is dat zich weet te nestelen.
Dat het RIVM zg stellig formuleert, prik ik (makkelijk) doorheen. Mensen die niet deskundig zijn (ook ik), een virus niet onderscheiden van een bacterie, moet je nu eenmaal aan de hand nemen.
Dan mag men zeggen dat met de wijze van advies geven; het OMT hiermee een beleidsbeslissing neemt: soit !!.
De beleidsmakers en hun controleurs (TK) moeten dan maar vragen stellen.
Misschien moet de communicatie hooguit vertaald worden en volgebouwd met disclaimers, dan is dat probleem ook onleesbaar geworden, opgelost.
En dan weten dat door manier van de rapportage, weging, accenten leggen en duiden informatie; dat insturen impliciet altijd gebeurd.
Het is niet moeilijk om een beleidsturend rapportje of voorstel op grond van feiten op te stellen
Notulen bekend maken zorgt er juist voor dat "wetenschappers" niet meer vrij kunnen spreken, politiek gaan bedrijven en wellicht hun concullega's gaan cherrypicken. Ik heb genoeg brainstorms en heisessies meegemaakt om te weten; dat je die nooit op "plaatsvinden" moet openbaren. "What happens on the field, remains in the field".
Hooguit dat als iemand een onafhankelijk briljante inbreng heeft; die desgewenst en unaniem vanuit de groep de credits mag hebben.
Natuurlijk mag (en moet) men een mening of er een frustratie over het resultaat hebben en dan nog zal er een beslissing moeten worden genomen. Een beslissing die niet kan wachten op oeverloos kwaken.
Crisismanagement is ook nemen van beslissingen op basis van incomplete informatie.
Dat kun je niet aantonen. Wel weten we dat het aantal onder dat van de "zwartste voorspelling" is gebleven en dat de maatregelen voor nu beter uitpakken dan onze "rode voorspelling".quote:Op zondag 26 april 2020 14:04 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zucht.
Over het algemeen zijn virussen niet heel gevaarlijk wanneer je ze eet, daar zorgt je maag wel voor.quote:Op zondag 26 april 2020 15:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Toch raad het de WHO, in verband met corona, het extra sterk aan. Omdat het virus blijkbaar 2 jaar kan 'overleven' in ingevroren vlees.
dat de 2de kamer ze niet kan inzien, vind ik kwalijk, dat is wat anders als een journalist een wob aanvraagd.quote:Op zondag 26 april 2020 15:09 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
De leden van het OMT komen momenteel elke maandag bijeen. Je kunt 20+ topwetenschappers echt niet vragen om binnen een halve dag een wetenschappelijk stuk op te stellen. Daar is het OMT ook niet voor bedoeld. Het OMT wordt gevraagd om in crisistijd met praktische adviezen te komen. Uiteraard wel gebaseerd op de kennis en ervaring van de beste experts van Nederland op het gebied van infectiebestrijding (die ontzettend veel literatuuronderzoek doen en hebben gedaan).
Er bestaat overigens nu verwarring over wat openbaar is en wat niet: de OMT-adviezen zijn openbaar, de OMT-verslagen niet.
Omdat je anders enorme ruis krijgt, dan heb je continue allerlei politici die zich met zaken gaan bemoeien, zo een commissie moet gewoon rustig zijn werk doen, en updates geven wanneer dat nodig is.quote:Op zondag 26 april 2020 15:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat de 2de kamer ze niet kan inzien, vind ik kwalijk, dat is wat anders als een journalist een wob aanvraagd.
Mwoah je kunt redelijk nauwkeurig voorspellen hoeveel het er zijn, uiteraard niet op 100 nauwkeurig, maar het zal niet heel veel schelen. Daarnaast is het exacte aantal ook helemaal niet zo relevant.quote:Op zondag 26 april 2020 15:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat kun je niet aantonen. Wel weten we dat het aantal onder dat van de "zwartste voorspelling" is gebleven en dat de maatregelen voor nu beter uitpakken dan onze "rode voorspelling".
Wanneer men niets had ondernomen zaten we nu ws op het terras en (educated guess) met een factor 3 tot 5 hoger aan "(verborgen) sterfte" en (sws overbelast & triërend) ziekenhuis.
Voordeel had wel geweest dat de landelijke besmettingsgraad (en daarmee immuniteit) zou zijn gestegen tot 30-50%. De schade zou vooral bestaan uit verdriet, rouw en een eeuwige trauma als toetje.
Lekker toch, iets om handen te hebben.quote:Op zondag 26 april 2020 14:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom moeten mensen altijd een taak hebben?
Van het fixen van de tuin, tot een kast in elkaar zetten tot de muur voor de derde keer verven.
Niet stil kunnen zitten maar continue iets om handen moeten hebben.
Niet perse als kritiek hoor maar het komt zo extreem over. Alsof de tijd die je normaal kwijt bent aan visite en verjaardag perse zo opgevuld moet worden om je nuttig te voelen en we daarom rijen bij de bouwmarkten en tuincentra hebben.
En dan weten dat vanuit virologisch standpunt, die 1.5m geen op zichzelf staand trots doel is.quote:Op zondag 26 april 2020 14:08 schreef koemleit het volgende:
Ik zag in het vorige topic een foto van de binnenstad van Nijmegen voorbij komen, waarop het heel druk leek.
Ik was daar net, en het was echt veeeeelll rustiger dan een normale zondag. En 95procent hield zich keurig aan de anderhalf meter. Winkelmedewerkers hielden toezicht op aantal personen in de winkel etc.
Dus dan weten jullie dat.
Eens met Midas.quote:Op zondag 26 april 2020 15:10 schreef Harmankardon het volgende:
Typisch interview met Midas Dekkers in de Humo (betaalmuur).
https://www.humo.be/nieuw(...)aar-de-pil~bd3274f8/
Hadden we deze wereldwijde crisis kunnen voorkomen?
Dekkers: “Natuurlijk! Iedereen die in de biologieles heeft opgelet, kon deze wereldwijde epidemie zien aankomen. In de jaren 60 werd er al voor gewaarschuwd dat een ongeremde bevolkingsgroei tot pandemieën van deze omvang zou leiden. Maar van een bevolkingspolitiek is het nooit gekomen. Integendeel: nog steeds word je gefeliciteerd als je met een baby aan de overbevolking bijdraagt, terwijl een kind krijgen in feite véél asocialer is dan geen anderhalve meter afstand houden.”
Waarde van een model-prognose kun je prima achteraf "bewijzen"; doe ik zelf vaak ook.quote:Op zondag 26 april 2020 14:57 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
prognoses die nooit te bewijzen valt
Allemaal "what if" questions, met een doom den scenario van hier tot gunder.
ik weet al genoegquote:Op zondag 26 april 2020 15:10 schreef Harmankardon het volgende:
Typisch interview met Midas Dekkers in de Humo (betaalmuur).
https://www.humo.be/nieuw(...)aar-de-pil~bd3274f8/
Hadden we deze wereldwijde crisis kunnen voorkomen?
Dekkers: “Natuurlijk! Iedereen die in de biologieles heeft opgelet, kon deze wereldwijde epidemie zien aankomen. In de jaren 60 werd er al voor gewaarschuwd dat een ongeremde bevolkingsgroei tot pandemieën van deze omvang zou leiden. Maar van een bevolkingspolitiek is het nooit gekomen. Integendeel: nog steeds word je gefeliciteerd als je met een baby aan de overbevolking bijdraagt, terwijl een kind krijgen in feite véél asocialer is dan geen anderhalve meter afstand houden.”
Hoe bedoel je dat?quote:Op zondag 26 april 2020 15:31 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
ik weet al genoeg
overbevolking is niet het resultaat van een baby, maar van massaimmigratie
Die 7 miljard mensen zijn voor een deel geëmigreerd vanuit Mars?quote:Op zondag 26 april 2020 15:31 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
ik weet al genoeg
overbevolking is niet het resultaat van een baby, maar van massaimmigratie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |