abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 april 2020 @ 00:03:56 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192791751
Hier weer verder.
KuikenGuppy
pi_192794807
Onderwijs is wat mij betreft zeker meer dan taal, spelling en rekenen. Ik word een beetje verdrietig als ik dit lees: https://www.ad.nl/binnenl(...)ig-toetsen~abbe6631/
pi_192794997
Hier op school geven ze aan dat ze naast de basisvakken (taal en rekenen) vooral aandacht zullen besteden aan sfeer, groepsvorming en de sociale impact van de afgelopen weken en huidige situatie. Dat vind ik wel heel fijn.
  zaterdag 25 april 2020 @ 08:00:40 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192795200
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:28 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Maar waar gaat het dan om vraag ik me af?
Het is voor de kinderen onderwijskundig veel beter om elke dag een halve dag te gaan; voor de belangrijkste vakken goede instructie te krijgen en thuis te gaan verwerken/de meer kunstzinnige/culturele vakken te gaan doen.
Nu moeten ze 2 dagen op school zijn, heb je nooit die volledige onderwijstijd ECHT om instructie te geven (want op een gegeven moment zijn ze verzadigd), en moeten de ouders alsnog thuis die belangrijke vakken zelf gaan onderwijzen.

Maar nee, 2 hele dagen is wel een stuk fijner voor de ouders, gelukkig :')
Als je naar school kunt lopen maakt het weinig uit, maar dat konden wij al niet vanuit ons oude huis en vanuit het nieuwe is het zelfs niet meer te fietsen, en hij is niet de enige die niet op loopafstand woont, heel veel kinderen wonen aan de andere kant van de stad en ik zie ook dat het vaker gebeurt dat kinderen na een verhuizing binnen ongeveer 30 km wel op die school blijven.
Dit jaar Soneal en een klasgenoot, en vorig jaar een klasgenootje van 2 jaar geleden, en dat vind ik best veel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192795344
Niemand doet het onderwijs tekort, want iedereen beseft hoe belangrijk het is. Aan de andere kant is het voor ouders wél een enorm gepuzzel als je 4 dagen in de week aan het halen/brengen bent, alsnog halve dagen thuis zit met je kinderen en ook nog moet werken zelf.
Het is lastig voor de BSO, want kinderen zijn maar een halve dag op school, hoe los je dat dan op?
Er zijn meer contactmomenten bij wisseling.

Ik snap dat het voor de pure leeropbrengst niet ideaal is, maar dat is deze situatie toch al niet.
Daarnaast is een school zoveel meer dan een plek om taal en rekenen te leren. Het samenzijn, sociale contacten, ik vind het zeker ook belangrijk.

En laten we eerlijk zijn, school is geen opvang, maar we werken wel bijna allemaal op tijden dat de kinderen op school zijn, dat is nu eenmaal het meest praktisch. Dus op dat moment is school toch ook een soort opvang, eentje die onze kinderen heel veel bij brengt voor de rest van hun leven.
Daarmee doe je onderwijs en leerkrachten niet tekort, het is gewoon zoals het is.

Overigens is het voor mij allemaal niet zo belangrijk, ik mag voorlopig toch niet werken ;( -O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192795364
Bij ons dus wel halve dagen. Ze krijgen op school instructie, kunnen vragen stellen en krijgen taken. Thuis gaan ze daarmee verder.
Er zit 3 kwartier tussen einde van de ochtend groep en begin van de middag groep.

*O* wij gaan een bod doen op het huis wat we gisteren bekennen hebben *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 25 april 2020 @ 08:47:51 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192795481
Spannend Vicky *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 april 2020 @ 08:51:16 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192795504
Overigens werk ik niet en zie ik de school helemaal niet als opvang, maar gaat het me om de belasting van mijn kind, en die is veel groter bij het dagelijks heen en weer reizen voor 2,5 uur dan bij 2 hele dagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192795522
Bij ons hele dagen. En het protocol is zo strikt dat het bij ons alles wat school school maakt onderuit haalt. Hele kleine groepen die absoluut niet mogen mixen (wat überhaupt een utopie is) en ineens in een vaste ruimte werken. We twijfelen op dit moment zelfs of we het jongste wel gaan aanbieden, we vrezen dat hij het niet trekt en dan na een halve dag al opgehaald moet worden.
Dat protocol is een echt polder protocol. RIVM zegt 'kinderen spelen geen rol in besmetting' maar het protocol gaat daar niet vanuit. En ik snap dat docenten zich willen beschermen maar de enige echte manier om je te beschermen is door binnen te gaan zitten wachten tot het over is.
Ik ga vanaf 7 mei ook uren in lokalen zitten met pubers, kans dat ik het van hen krijg is best aanwezig. Kei fijn dat ze daarvoor maatregelen nemen, maar dat heeft dus ook als basis dat pubers wel een rol spelen in besmetting.

Maar nu, vakantie! En nog ff heel mooi weer. Vandaag weer in de tuin klussen.

Vicky wat voor huis? Vertel!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:10:34 #10
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192795665
Bij ons worden het twee hele dagen, maandag en dinsdag of donderdag en vrijdag. Normaal gaan de kleuters maar tot 12.45 naar school, maar die krijgen nu ook twee dagen tot 14.45. Dus dan hebben ze nog wat meer uurtjes per week erin kunnen stoppen.
We nemen normaal 4 uur per week bso; (dus van 12.45 tot 14.45); hopelijk kunnen we die dan op de twee dagen inzetten dat N gaat, zodat ze dan tot 17.00 kan blijven. Maar dat lijkt me een hele puzzel voor de opvang! Ook al werkt de school maar met 1 opvang die in hetzelfde gebouw zit, dan nog is het lastig.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192795685
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 08:54 schreef mefke79 het volgende:


Vicky wat voor huis? Vertel!
Een grote mensen huis, 3 verdiepingen en een tuin van 14m ❤
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:21:52 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192795836
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:12 schreef Vicky het volgende:

[..]

Een grote mensen huis, 3 verdiepingen en een tuin van 14m ❤
Oh wow O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192796115
Spannend vicky
pi_192796126
Het idee dat hele dagen beter zijn dan halve dagen komt gewoon van de onderwijsorganisaties: https://www.nos.nl/artike(...)dag-naar-school.html Het lijkt me dat die het belang van onderwijs op waarde weten te schatten?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192796221
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:45 schreef Clubsoda het volgende:
Het idee dat hele dagen beter zijn dan halve dagen komt gewoon van de onderwijsorganisaties: https://www.nos.nl/artike(...)dag-naar-school.html Het lijkt me dat die het belang van onderwijs op waarde weten te schatten?
Ze geven zelf in dat protocol aan dat het is "om minder 'verkeer' op de been te krijgen en beter aan te sluiten op de BSO" dus ik betwijfel of ze het onderwijskundige op de 1e plaats hebben gezet.

Sowieso hoor je van heel veel collega's/besturen dat het personeel veel meer waarde ziet in halve dagen maar dat onder druk van de media (!!!) en ouders toch naar hele dagen wordt gegaan.

En dat vind ik echt heel bezwaarlijk.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192796225
Dat komt uit dat polder protocol waar allerlei onderwijsorganisaties bij betrokken zijn. Maar het doel lijkt niet kinderen onderwijs geven maar juist docenten beschermen en extra verkeer voorkomen. Wat ik echt snap, maar zeg dan niet dat je dit doet voor het welzijn van de kinderen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192796309
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:52 schreef mefke79 het volgende:
Dat komt uit dat polder protocol waar allerlei onderwijsorganisaties bij betrokken zijn. Maar het doel lijkt niet kinderen onderwijs geven maar juist docenten beschermen en extra verkeer voorkomen. Wat ik echt snap, maar zeg dan niet dat je dit doet voor het welzijn van de kinderen.
En vooral; als die docenten dan zelf beslissen wat zij beter vinden voor de kinderen, dat teruggedraaid willen zien... :N
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192796325
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 08:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je naar school kunt lopen maakt het weinig uit, maar dat konden wij al niet vanuit ons oude huis en vanuit het nieuwe is het zelfs niet meer te fietsen, en hij is niet de enige die niet op loopafstand woont, heel veel kinderen wonen aan de andere kant van de stad en ik zie ook dat het vaker gebeurt dat kinderen na een verhuizing binnen ongeveer 30 km wel op die school blijven.
Dit jaar Soneal en een klasgenoot, en vorig jaar een klasgenootje van 2 jaar geleden, en dat vind ik best veel.
Daar kies je wel zelf voor op zich hoor, ver wonen en naar school blijven gaan...

Overigens ben je dan weer meer een 'gevaar' want Rutte had het over de basisscholen als 'lokale' scholen waar de meeste mensen toch dicht bij elkaar woonden.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192796418
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ze geven zelf in dat protocol aan dat het is "om minder 'verkeer' op de been te krijgen en beter aan te sluiten op de BSO" dus ik betwijfel of ze het onderwijskundige op de 1e plaats hebben gezet.

Sowieso hoor je van heel veel collega's/besturen dat het personeel veel meer waarde ziet in halve dagen maar dat onder druk van de media (!!!) en ouders toch naar hele dagen wordt gegaan.

En dat vind ik echt heel bezwaarlijk.
Ik vind 'minder verkeer' een maatschappelijk belang dat zwaarder weegt dan een onderwijskundig belang. Dat is voor mij echt niet hetzelfde als 'makkelijker voor de ouders'.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192796469
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:03 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik vind 'minder verkeer' een maatschappelijk belang dat zwaarder weegt dan een onderwijskundig belang. Dat is voor mij echt niet hetzelfde als 'makkelijker voor de ouders'.
het makkelijker voor de ouders gaat ook niet over de po raad, dat gaat over (verrassend) de ouders en de media die hier over lopen te zeuren
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192796616
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:06 schreef tombolafan het volgende:

[..]

het makkelijker voor de ouders gaat ook niet over de po raad, dat gaat over (verrassend) de ouders en de media die hier over lopen te zeuren
Ik ben in ieder geval blij met onze school die helder in de communicatie een lijn gekozen heeft en blijft aangeven dat we de klus samen moeten blijven klaren ipv aan te geven hoe verwend ouders aan het zeuren zijn. Jeetje zeg, we hebben weken niets anders gedaan dan elkaar veren in de reet te steken en nu zijn ouders van de ene op de andere dag de boeman omdat ze even moeten omschakelen en plannen hoe ze deze zoveelste verandering in korte tijd nu weer vorm gaam geven. Dóei saamhorigheidsgevoel -O- ik moet me blijkbaar schamen omdat ik 2 hele dagen prima vind voor mijn kind?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192796638
En Rutte zelf die in de persconferentie zelf zei dat scholen open 'makkelijk' was voor ouders.
Normaal is polderen prima, maar nu hadden ze beter strikt kunnen zijn. Helemaal open of helemaal dicht in plaats van half en dan ruimte geven voor eigen invulling om vervolgens die eigen invulling weer af te straffen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192796672
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:15 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik ben in ieder geval blij met onze school die helder in de communicatie een lijn gekozen heeft en blijft aangeven dat we de klus samen moeten blijven klaren ipv aan te geven hoe verwend ouders aan het zeuren zijn. Jeetje zeg, we hebben weken niets anders gedaan dan elkaar veren in de reet te steken en nu zijn ouders van de ene op de andere dag de boeman omdat ze even moeten omschakelen en plannen hoe ze deze zoveelste verandering in korte tijd nu weer vorm gaam geven. Dóei saamhorigheidsgevoel -O- ik moet me blijkbaar schamen omdat ik 2 hele dagen prima vind voor mijn kind?
Nee, je hoeft je nergens voor te schamen, wat jij wil is logisch. Maar we hoeven ook niet met z'n allen zo blij te zijn hoe goed we wel niet bezig zijn voor de kinderen terwijl dat misschien helemaal niet zo goed is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192796682
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:06 schreef tombolafan het volgende:

[..]

het makkelijker voor de ouders gaat ook niet over de po raad, dat gaat over (verrassend) de ouders en de media die hier over lopen te zeuren
Je werkt zelf dus duidelijk niet voor een werkgever die je onder druk zet om gewoon te blijven presteren zoals normaal.
Ik snap echt het stuk onderwijs wat je wil bieden, maar er zit natuurlijk een enorme maatschappelijke kwestie achter. Ik vind het best beperkt om ouders ‘zeuren’ te noemen als ze zich al wekenlang in bochten wringen om het hoofd boven water te houden en als iedereen iets van je verwacht.

Nogmaals, het maakt mij allemaal niet uit, ik zit thuis en heb tijd genoeg om op en neer te fietsen, maar ik vind het best kortzichtig als je mensen als zeur neerzet omdat ze de boel niet meer draaiende kunnen houden thuis/op het werk/met school.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:25:32 #25
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_192796768
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:20 schreef LeSage het volgende:

[..]

Je werkt zelf dus duidelijk niet voor een werkgever die je onder druk zet om gewoon te blijven presteren zoals normaal.
Ik snap echt het stuk onderwijs wat je wil bieden, maar er zit natuurlijk een enorme maatschappelijke kwestie achter. Ik vind het best beperkt om ouders ‘zeuren’ te noemen als ze zich al wekenlang in bochten wringen om het hoofd boven water te houden en als iedereen iets van je verwacht.

Nogmaals, het maakt mij allemaal niet uit, ik zit thuis en heb tijd genoeg om op en neer te fietsen, maar ik vind het best kortzichtig als je mensen als zeur neerzet omdat ze de boel niet meer draaiende kunnen houden thuis/op het werk/met school.
Ontzettend mee eens.

Dit is een struggle voor werkelijk iedereen, zullen we elkaar ook de ruimte laten om even te balen van hoe een en ander is besloten?
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:26:28 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192796780
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:58 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Daar kies je wel zelf voor op zich hoor, ver wonen en naar school blijven gaan...

Overigens ben je dan weer meer een 'gevaar' want Rutte had het over de basisscholen als 'lokale' scholen waar de meeste mensen toch dicht bij elkaar woonden.
Op onze oude locatie kon hij ook niet lopend naar school.
En nee, er was geen schook dichterbij, alleen speciaal onderwijs.
Voor de enige school in de wijk woonden wij "te ver weg" want ze hanteerden een postcodebeleid om kinderen uit andere wijken te weren, dat wij daardoor in dezelfde wijk ook buiten de boot vielen was het gevolg.
Dus ja, dat mijn kind nu na de verhuizing op dezelfde school blijft is idd een keuze, dat hij op de oude locatie al een paar km moest fietsen om naar school te kunnen was dat niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192796789
Onze dochter zit sinds 3 jaar op een Vrije School en daar is er maar 1 van in onze regio. Daar woont bijna iedereen op een grote(re) afstand. En ja, daar kies je voor.

Normaliter rijdt ze iedere dag met mij mee want mijn werk ligt vlakbij haar school maar ja, ik mag nu niet naar kantoor dus dan wordt het heen en weer rijden. Dat kost me dan een uur per dag.
Ik hoop dus ook dat ze niet kiezen voor halve dagen. Dat is toch niet raar?

Als het wel zo is dan is dat nu eenmaal zo, ik ga er echt geen mails over sturen oid. Ze gaan hier 4 mei over vergaderen. Ik ben benieuwd 🙂
  Moderator zaterdag 25 april 2020 @ 10:28:09 #28
5428 crew  miss_sly
pi_192796807
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:58 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Daar kies je wel zelf voor op zich hoor, ver wonen en naar school blijven gaan...

Overigens ben je dan weer meer een 'gevaar' want Rutte had het over de basisscholen als 'lokale' scholen waar de meeste mensen toch dicht bij elkaar woonden.
In buitengebieden wonen kinderen sowieso ver van school. Niet iedereen heeft uberhaupt de optie om een school op loopafstand te kiezen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:28:56 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192796820
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:15 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik ben in ieder geval blij met onze school die helder in de communicatie een lijn gekozen heeft en blijft aangeven dat we de klus samen moeten blijven klaren ipv aan te geven hoe verwend ouders aan het zeuren zijn. Jeetje zeg, we hebben weken niets anders gedaan dan elkaar veren in de reet te steken en nu zijn ouders van de ene op de andere dag de boeman omdat ze even moeten omschakelen en plannen hoe ze deze zoveelste verandering in korte tijd nu weer vorm gaam geven. Dóei saamhorigheidsgevoel -O- ik moet me blijkbaar schamen omdat ik 2 hele dagen prima vind voor mijn kind?
En dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:30:16 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_192796840
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:25 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ontzettend mee eens.

Dit is een struggle voor werkelijk iedereen, zullen we elkaar ook de ruimte laten om even te balen van hoe een en ander is besloten?
Amen.

En even oprecht, het enige waar ik nu blij om ben is dat mijn kind weer naar school mag, voor haar en voor niemand anders. Dat ze weer met andere kinderen kan spelen en haar eigen wereldje weer een beetje terug krijgt. Voor mezelf zal het echt roesten hoé ze het inrichten.
disclaimer
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:30:38 #31
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_192796844
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ze geven zelf in dat protocol aan dat het is "om minder 'verkeer' op de been te krijgen en beter aan te sluiten op de BSO" dus ik betwijfel of ze het onderwijskundige op de 1e plaats hebben gezet.

Sowieso hoor je van heel veel collega's/besturen dat het personeel veel meer waarde ziet in halve dagen maar dat onder druk van de media (!!!) en ouders toch naar hele dagen wordt gegaan.

En dat vind ik echt heel bezwaarlijk.
Oprechte vraag: wat is vanuit onderwijskundig oogpunt beter aan halve dagen?
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:30:52 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192796846
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In buitengebieden wonen kinderen sowieso ver van school. Niet iedereen heeft uberhaupt de optie om een school op loopafstand te kiezen.
Ha, ja idd... en toen ik 7 jaar geleden van een dorpje naar de stad verhuisde was iedereen van "oh... dan heb je weer alles lekker dichtbij".
Behalve dat mijn kind dan niet lopend naar school kon, want dat kon in het dorp prima.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192796852
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:19 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Nee, je hoeft je nergens voor te schamen, wat jij wil is logisch. Maar we hoeven ook niet met z'n allen zo blij te zijn hoe goed we wel niet bezig zijn voor de kinderen terwijl dat misschien helemaal niet zo goed is.
Dit. Maar prima hoor, ieder z'n mening, ik ben wel weg hier. Ik werd een beetje getriggerd door 'daar heb je niks aan' bij een rooster dat voor de kinderen t beste is.

Maar fijn weekend allen :W
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192796863
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:19 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Nee, je hoeft je nergens voor te schamen, wat jij wil is logisch. Maar we hoeven ook niet met z'n allen zo blij te zijn hoe goed we wel niet bezig zijn voor de kinderen terwijl dat misschien helemaal niet zo goed is.
Ik wíl verder helemaal niets anders dan dat mijn kind zijn normale leven weer wat op kan pakken. Dat heb ik eerder deze week ook al duidelijk aangegeven. Als ik lees dat de onderwijsorganisaties aangeven dat hele dagen beter is, dan ben ik als ouder blij dat onze school daarvoor kiest. Mijn gut feeling zegt dat dat veiliger is ivm aantal verplaatsingen en contacten. Dus ja, dan denk ik dat we er daarmee goed aan doen voor de kinderen. En dan ben ik daar tevreden over. Dat er blijkbaar achter de schermen een hoop gebeurt waar ik geen weet heb en men meent dat de onderwijskwaliteit daarmee in gevaar komt omdat er buiten mijn bubbel blijkbaar een leger ontevreden ouders rondloopt, daar hou ik geen rekening mee als ik denk 'nou mooi, 2 dagen, helder programma, duidelijk voor kind en goed te combineren met de rest van zijn leven (sport! Andere ouder!)

Overigens kunnen we het wel egoïstisch gezeur vinden dat het voor mij toevallig ook prettig te combineren is met mijn baan, maar de mensen die al tijden zitten te wachten op hun 'niet-urgente zorg' zijn mogelijk heel blij dat ik op meer kracht mee kan draaien. Er spelen zoveel belangen hierbij mee.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zaterdag 25 april 2020 @ 10:32:45 #35
5428 crew  miss_sly
pi_192796868
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:19 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Nee, je hoeft je nergens voor te schamen, wat jij wil is logisch. Maar we hoeven ook niet met z'n allen zo blij te zijn hoe goed we wel niet bezig zijn voor de kinderen terwijl dat misschien helemaal niet zo goed is.
Ik vind het vreemd dat twee hele dagen naar school ineens niet goed is voor kinderen, terwijl ze anders vier hele en een halve dag gaan.
Sowieso ga ik er niet vanuit dat ze optimaal leren nu, niet thuis, niet halve dagen, en niet hele dagen, en zelfs niet als scholen nu volledig open zouden gaan zonder restricties. Het zijn hele rare en moeilijke tijden geweest voor veruit de meeste kinderen. De cognitieve ontwikkeling staat nu even niet voorop.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192796870
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:20 schreef LeSage het volgende:

[..]

Je werkt zelf dus duidelijk niet voor een werkgever die je onder druk zet om gewoon te blijven presteren zoals normaal.
Ik denk dat je je verkijkt op hoeveel extra werk leerkrachten de afgelopen tijd hebben gehad door deze situatie.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator zaterdag 25 april 2020 @ 10:34:55 #37
5428 crew  miss_sly
pi_192796889
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:30 schreef SQ het volgende:

[..]

Amen.

En even oprecht, het enige waar ik nu blij om ben is dat mijn kind weer naar school mag, voor haar en voor niemand anders. Dat ze weer met andere kinderen kan spelen en haar eigen wereldje weer een beetje terug krijgt. Voor mezelf zal het echt roesten hoé ze het inrichten.
Zo ontzettend dit.
Mijn kind is er ook heel blij mee. En het maakt me werkelijk helemaal niks uit of ze nog wat leert dit schooljaar, als ze maar weer onder de kinderen komt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192796892
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:30 schreef SQ het volgende:

[..]

Amen.

En even oprecht, het enige waar ik nu blij om ben is dat mijn kind weer naar school mag, voor haar en voor niemand anders. Dat ze weer met andere kinderen kan spelen en haar eigen wereldje weer een beetje terug krijgt. Voor mezelf zal het echt roesten hoé ze het inrichten.
Daar was ik dus ook zo blij mee tot ik zag hoe ze het moeten inrichten. Namelijk zo dat alles wat onze school zo leuk maakt niet kan en mag. En dat ze niet samen mogen spelen. En dat maatregelen die buiten school niet gelden, ineens wel weer in school gelden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192796916
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:30 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Oprechte vraag: wat is vanuit onderwijskundig oogpunt beter aan halve dagen?
Wat onze school zegt:

Leerlingen krijgen hun instructies verdeeld over de week i.p.v. veel op 1 dag, wat niet effectief is;
2. De leerkrachten kunnen de leerlingen op vier dagen van de week direct feedback geven;
3. De spanningsboog van de leerlingen komt zo beter tot zijn recht en kan als we weer helemaal
open mogen van hieruit worden vergroot naar meer uren per dag


Naast argumenten rondom vriendjes zien, makkelijker in het gewone schoolritme komen en een eerlijke verdeling van schooltijd in de gebroken weken rondom Hemelvaart en eventueel Pinksteren.
pi_192796917
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het vreemd dat twee hele dagen naar school ineens niet goed is voor kinderen, terwijl ze anders vier hele en een halve dag gaan.
Sowieso ga ik er niet vanuit dat ze optimaal leren nu, niet thuis, niet halve dagen, en niet hele dagen, en zelfs niet als scholen nu volledig open zouden gaan zonder restricties. Het zijn hele rare en moeilijke tijden geweest voor veruit de meeste kinderen. De cognitieve ontwikkeling staat nu even niet voorop.
En dit :)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zaterdag 25 april 2020 @ 10:37:53 #41
5428 crew  miss_sly
pi_192796925
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:33 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik denk dat je je verkijkt op hoeveel extra werk leerkrachten de afgelopen tijd hebben gehad door deze situatie.
Ik denk dat er niet veel mensen zijn die denken dat het voor leerkrachten een extra vakantie was. Integendeel.
Jij lijkt wel te denken dat ouders school als opvang zien en het dus op een manier die voor hun lekker gemakkelijk is ingevuld willen zien. Ik vind dat een beperkte en niet heel sympathieke invulling. Ze zullen er zeker zijn, en ik snap best dat als jij daar mee in aanraking komt, je daarover wil spuien, maar om dan zo breed ouders van alles te verwijten, gaat echt te ver.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:38:03 #42
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_192796927
Overigens is het hier geen groot ding, in welke vorm de scholen weer open gaan. Wij hadden gisteren twee jarige kinderen, en Stickers grootste zorg rondom school nu is wanneer hij kan gaan uitdelen. :')
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:39:03 #43
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_192796944
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:37 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Wat onze school zegt:

Leerlingen krijgen hun instructies verdeeld over de week i.p.v. veel op 1 dag, wat niet effectief
is;
2. De leerkrachten kunnen de leerlingen op vier dagen van de week direct feedback geven;
3. De spanningsboog van de leerlingen komt zo beter tot zijn recht en kan als we weer helemaal
open mogen van hieruit worden vergroot naar meer uren per dag


Naast argumenten rondom vriendjes zien, makkelijker in het gewone schoolritme komen en een eerlijke verdeling van schooltijd in de gebroken weken rondom Hemelvaart en eventueel Pinksteren.
Ah, dank! Ik herken mijn eigen kinderen hier helemaal niet in, maar ik geloof meteen dat dat voor een groot deel van de kinderen kan gelden. :)
pi_192796949
O en over inhoudelijk leren gaat het me niet. Scholen gaan aandacht besteden aan verwerken van deze periode, dat vind ik veel belangrijker inderdaad. Maar die ruimte is er dus niet, fysiek niet. Niet als je heel strikt stromen wilt scheiden en kinderen in vaste groepjes gaat houden. Maar goed, dat komt deels doordat onze school geen klassen heeft. Vriendjes zitten in hetzelfde domijn van drie klassen die normaal door elkaar lopen maar elkaar nu niet mogen zien.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192797073
quote:
0s.gif Op zaterdag 0s.gif [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2549760/2/25#p192796870]zaterdag 25 april 2020 10:33 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik denk dat je je verkijkt op hoeveel extra werk leerkrachten de afgelopen tijd hebben gehad door deze situatie.
Ik denk dat er genoeg andere beroepsgroepen zijn voor wie dat geldt. Daarom zou het ook zo mooi zijn als we het gevoel van 'we zijn allemaal onzeker, we hebben het allemaal (bij vlagen) zwaar, laten we het samen doen', kunnen vasthouden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192797118
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:30 schreef SQ het volgende:

[..]

Amen.

En even oprecht, het enige waar ik nu blij om ben is dat mijn kind weer naar school mag, voor haar en voor niemand anders. Dat ze weer met andere kinderen kan spelen en haar eigen wereldje weer een beetje terug krijgt. Voor mezelf zal het echt roesten hoé ze het inrichten.
Mee eens!

T was wersr niet blij want vriendinnetje zat in de B groep. Vriendinnerje is nu naar de a groep. T blij en heeft weer zin in school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:50:19 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192797133
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zo ontzettend dit.
Mijn kind is er ook heel blij mee. En het maakt me werkelijk helemaal niks uit of ze nog wat leert dit schooljaar, als ze maar weer onder de kinderen komt.
Eens! Zeker voor de jongste, net overgestapt van school, is het hard nodig weer wat feeling bij de groep en school te krijgen.

En ik maak echt een héél diepe buiging voor de leerkrachten die zich aan alle kanten uit de naad werken, maar dat doe ik ook voor iedereen die thuis alle ballen hoog moeten zien te houden. Die gun ik wat lucht om zo meer aan hun verplichtingen mbt werk te kunnen voldoen. :Y
***
pi_192797162
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:50 schreef BE het volgende:

[..]


En ik maak echt een héél diepe buiging voor de leerkrachten die zich aan alle kanten uit de naad werken, maar dat doe ik ook voor iedereen die thuis alle ballen hoog moeten zien te houden. Die gun ik wat lucht om zo meer aan hun verplichtingen mbt werk te kunnen voldoen. :Y
absoluut mee eens
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192797164
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:33 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik denk dat je je verkijkt op hoeveel extra werk leerkrachten de afgelopen tijd hebben gehad door deze situatie.
Nee, dat doe ik zeker niet. Ik wéét namelijk dat het onderwijs ontzettend onder druk is gezet (mijn moeder is docente).
Maar juist daarom had ik van jou dan verwacht dat je je kon inleven in de enorme maatschappelijke ontwrichting die is ontstaan.
Mensen zeuren niet omdat ze geen zin hebben om naar school te fietsen, ze uiten zich in hun paniek om alles op de rit te houden.
Zullen we elkaar daarin dan niet afvallen?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 25 april 2020 @ 11:00:25 #50
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192797286
Ik denk dat het best afhangt van in welke kringen je dit navraagt. Het is bekend dat hier op fok men bewust met ouderschap bezig is en dus over de sociaal emotionele gevolgen voor kinderen van dit alles nadenkt.
Maar in de school app groepen en in de omgeving zijn heel wat andere geluiden ook.
Daar is men niet bezig met risico’s en pedagogisch klimaat.
Die zijn enkel blij dat ze de kinderen weer bij school af kunnen gooien en het liefst zo lang mogelijk en zij hebben hele andere argumenten dan jullie hier ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator zaterdag 25 april 2020 @ 11:07:08 #51
5428 crew  miss_sly
pi_192797392
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:00 schreef laziness het volgende:
Ik denk dat het best afhangt van in welke kringen je dit navraagt. Het is bekend dat hier op fok men bewust met ouderschap bezig is en dus over de sociaal emotionele gevolgen voor kinderen van dit alles nadenkt.
Maar in de school app groepen en in de omgeving zijn heel wat andere geluiden ook.
Daar is men niet bezig met risico’s en pedagogisch klimaat.
Die zijn enkel blij dat ze de kinderen weer bij school af kunnen gooien en het liefst zo lang mogelijk en zij hebben hele andere argumenten dan jullie hier ;)
Natuurlijk zijn die er ook.
Dat wil niet zeggen dat je alle ouders maar over één kam moet scheren en ouders als groep weg moet zetten als zeurpieten die alleen hun kinderen maar weer hele dagen kwijt willen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 25 april 2020 @ 11:08:53 #52
5428 crew  miss_sly
pi_192797415
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:31 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dit. Maar prima hoor, ieder z'n mening, ik ben wel weg hier. Ik werd een beetje getriggerd door 'daar heb je niks aan' bij een rooster dat voor de kinderen t beste is.

Maar fijn weekend allen :W
Jammer dat je dan weggaat als mensen het niet met je eens zijn. Als je met open blik zou lezen wat er gepost wordt, zou je misschien zien dat de groep zeurende ouders dat niet voornamelijk doet uit eigenbelang.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192797533
Jeetje ik lees even niet mee en mis een hele discussie :D

Ik was als ouder ontzettend blij met 2 volle dagen, die ook nog eens samenvallen met de BSO dagen en KDV dagen van Juul. 2 hele dagen om eindelijk eens echte meters te maken voor mijn werk. De stress liep aardig op de afgelopen weken en ik loop op veel gebieden achter.

Maar toen mijn vriendin, juf dus, uitlegde waarom halve dagen volgens haar beter is, baalde ik zelfs een beetje van de 2 volle dagen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben vooral blij dat B weer naar school kan en Juul weer naar het KDV. Dat betekent namelijk vooral dat het risico er niet tot amper is. Daarnaast is het fijn dat die 2 koters weer onder de kinderen komen en een ritme krijgen.

Maar als je puur en alleen naar het kind kijkt, zijn halve dagen beter. Mooi verwoord door de school bij Luna. Dat zegt niet dat hele dag rampzalig zijn, halve dagen is gewoon net water beter. Met de hele dagen is het inderdaad vooral de ouders die tegenmoed worden gekomen. Is daar iets mis mee? Niet perse nee.

Maar let wel op als ouder: ze krijgen nog maar 2 dagen les, de overige 3 zal je nu geheel zelf in moeten vullen. Er is geen bij veel scholen geen onderwijs op afstand meer. Mijn vriendin gaat online dingen aanbieden die ze niet hoeft naar te kijken en die geen voorbereiding vergen, that's it. Ze is dus ook niet beschikbaar die andere 3 dagen....want dan geeft ze namelijk de andere helft les.

Voor ons met B geen probleem, in groep 2 is dat helemaal niet zo erg, maar in de hogere groepen wellicht wel. Want nu moeten ouders hun kind meer uren gaan bezighouden.

Maar laten we vooral blij zijn dat het allemaal weer een beetje opstart en hopen dat we na 3 weken weer volle klassen hebben. Dat betekent namelijk vooral dat we het virus nog steeds onder controle hebben.

Ik begrijp de pijnpunten vanuit de docenten hier heel goed, ik lees hier ouders die meedenken en open staan voor meningen en discussies. Een gemiddelde docent heeft 30 paar ouders waarvan er meerdere echt ZEUREN. En wat er hier wordt geschreven valt daar niet onder wat mij betreft.
  zaterdag 25 april 2020 @ 11:18:38 #54
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192797579
Je weet niet wat Tombo al over zich heen heeft gekregen op haar school en ik zie om me heen toch wel heel veel mensen die dit toch echt wel uit eigenbelang benaderen dus scheren we hier niet ook over één kam dat de meeste het allemaal vanuit pedagogisch oogpunt zouden benaderen?
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 25 april 2020 @ 11:21:12 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192797615
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:38 schreef Nanukerst het volgende:
Overigens is het hier geen groot ding, in welke vorm de scholen weer open gaan. Wij hadden gisteren twee jarige kinderen, en Stickers grootste zorg rondom school nu is wanneer hij kan gaan uitdelen. :')
Ik hoop voor hem dat het mag. Op de school waar ik werk mag er voorlopig niet meer getrakteerd worden. En ook geen “hapje ruilen” oid.
  Moderator zaterdag 25 april 2020 @ 11:27:44 #56
5428 crew  miss_sly
pi_192797730
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:18 schreef laziness het volgende:
Je weet niet wat Tombo al over zich heen heeft gekregen op haar school en ik zie om me heen toch wel heel veel mensen die dit toch echt wel uit eigenbelang benaderen dus scheren we hier niet ook over één kam dat de meeste het allemaal vanuit pedagogisch oogpunt zouden benaderen?
Daarom is spuien zeker te begrijpen, maar niet handig om daarmee een groep volledig als zeurpieten weg te zetten?

Ik O+ nuance en groepen niet als homogene eenheden zien ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 25 april 2020 @ 11:32:35 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_192797804
Ik zie tombo nergens zeggen dat alle ouders zeuren. Echt niet. Kunnen we dat hoofdstuk daarom even afsluiten en de tenen weer intrekken?
disclaimer
pi_192797823
Hier zal het weer flink wennen worden.
Ze vindt het thuisonderwijs ontzettend fijn. Het loopt ook lekker. Ze wilde mijn man als meester, zei ze laatst (hij zat een paar uurtjes per dag met haar, ik werk 40 uur).

Het is wel een einzelgängster hoor. Ze mist school helemaal niet.
En het is totaal geen ochtendmens. Ze is in de middag en avond op haar best en daar kunnen we nu aan toegeven natuurlijk.

Dus straks weer met mijn ochtendhumeurtje in de auto wordt zeker wennen :P
pi_192797906
Ik vind het juist zo kwalijk dat mensen neergezet worden als zeuren wanneer ze ‘uit eigenbelang’ balen van 4 halve dag school.
Ik kan me best indenken dat je als leerkracht de leeropbrengst als hoogste doel stelt, maar ouders hebben meer om handen dan alleen dat. En ik mis daar af en toe wel wat begrip voor.
School is nu toch niet optimaal, laten we dan zorgen dan we een middenweg vinden die voor iedereen werkbaar is. En dat is geloof ik de keuze die nu door de overheid is gemaakt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 25 april 2020 @ 11:43:07 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192797957
Gaat er nog iemand woningsdag vieren? En hoe?
Vlag uit?
Kleedje op marktplaats en Facebook?
Oranje tompoezen bij de Hema halen?
  zaterdag 25 april 2020 @ 11:45:16 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_192797999
Nah, nee. Het is nog steeds een gekke dag omdat het voor altijd gelinkt blijft aan de dood van mijn moeder. Misschien dat ik het over een paar jaar wel weer ga vieren, maar zeker dit jaar echt helemaal niet :P
disclaimer
  Moderator zaterdag 25 april 2020 @ 11:46:08 #62
5428 crew  miss_sly
pi_192798017
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:33 schreef lily het volgende:
Hier zal het weer flink wennen worden.
Ze vindt het thuisonderwijs ontzettend fijn. Het loopt ook lekker. Ze wilde mijn man als meester, zei ze laatst (hij zat een paar uurtjes per dag met haar, ik werk 40 uur).

Het is wel een einzelgängster hoor. Ze mist school helemaal niet.
En het is totaal geen ochtendmens. Ze is in de middag en avond op haar best en daar kunnen we nu aan toegeven natuurlijk.

Dus straks weer met mijn ochtendhumeurtje in de auto wordt zeker wennen :P
Onze dochter miste school wel, vooral omgang met andere kinderen. Ze heeft echt een week of 3-4 geen enkel ander kind live gezien of gesproken. Lang leve de smartphone waarmee ze toch contacten kon onderhouden. Nu speelt ze regelmatig buiten met vriendinnetjes, dus dat is erg fijn, maar ze vindt naar school gaan ook weer erg fijn.

Enig kind zijn is dan wel lastig, denk ik. Ze verzuchtte tenminste wel eens dat ze dan voor de tijd van de corona-crisis een broertje of zusje zou willen toveren...als die maar wel weer wegging als alles weer normaal was :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192798043
Wij doen normaal al weinig aan Koningsdag (leve de Republiek!), hoogstens een rondje vrijmarkt voor goedkoop kinderspul. Dus dit jaar doen we helemaal niks denk ik. Verkoop via FB en MP gaat normaal ook al matig, ik verwacht geen verbetering als er door Koningsdag ineens een veel groter aanbod is. :P
pi_192798172
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:16 schreef exode het volgende:
Maar let wel op als ouder: ze krijgen nog maar 2 dagen les, de overige 3 zal je nu geheel zelf in moeten vullen. Er is geen bij veel scholen geen onderwijs op afstand meer. Mijn vriendin gaat online dingen aanbieden die ze niet hoeft naar te kijken en die geen voorbereiding vergen, that's it. Ze is dus ook niet beschikbaar die andere 3 dagen....want dan geeft ze namelijk de andere helft les.
Bij onze school gaat dit gewoon door. Op woensdag is de school niet open zodat het thuisonderwijs voorbereid kan worden en op alle dagen is er een docent online beschikbaar om de kinderen te helpen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192798186
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:43 schreef amaranta het volgende:
Gaat er nog iemand woningsdag vieren? En hoe?
Vlag uit?
Kleedje op marktplaats en Facebook?
Oranje tompoezen bij de Hema halen?
Oranje muffins zijn al besteld bij de bakker en het kind heeft de oranje Wuppie-sjaal al gedibst :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192798202
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Bij onze school gaat dit gewoon door. Op woensdag is de school niet open zodat het thuisonderwijs voorbereid kan worden en op alle dagen is er een docent online beschikbaar om de kinderen te helpen.
Zo dat is ambiteus, bij B niet en op school van mijn vriendin ook niet.
  zaterdag 25 april 2020 @ 11:57:56 #67
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192798226
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oranje muffins zijn al besteld bij de bakker en het kind heeft de oranje Wuppie-sjaal al gedibst :+
Gheghe
  zaterdag 25 april 2020 @ 11:58:19 #68
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192798234
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:45 schreef SQ het volgende:
Nah, nee. Het is nog steeds een gekke dag omdat het voor altijd gelinkt blijft aan de dood van mijn moeder. Misschien dat ik het over een paar jaar wel weer ga vieren, maar zeker dit jaar echt helemaal niet :P
Dat blijft wel beladen zo ;-(
pi_192798244
Ik heb net oranje tompoucen gehaald bij de Hema en that's it. Voor de kinderen waren we altijd 2 dagen aan het feesten, de afgelopen jaren waren we altijd op vakantie. Dit jaar zouden we ook vakantie zijn.

Sterker nog mijn vriendin had per ongeluk maandagochtend een gesprek met leerling en IB'er gepland. Totdat de IB'er zei dat het Koningsdag is.
  zaterdag 25 april 2020 @ 11:59:15 #70
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192798252
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:47 schreef lunapuella het volgende:
Wij doen normaal al weinig aan Koningsdag (leve de Republiek!), hoogstens een rondje vrijmarkt voor goedkoop kinderspul. Dus dit jaar doen we helemaal niks denk ik. Verkoop via FB en MP gaat normaal ook al matig, ik verwacht geen verbetering als er door Koningsdag ineens een veel groter aanbod is. :P
Ik verkoop de laatste tijd wel wat via Vinted.
  zaterdag 25 april 2020 @ 12:00:16 #71
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192798267
Wij waren de laatste jaren ook op vakantie.

Ik heb van mijn moeder geld gekregen om een staatslot te gaan kopen. Dus dat ga ik zo doen bij de sigarenboer
pi_192798283
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:56 schreef exode het volgende:

[..]

Zo dat is ambiteus, bij B niet en op school van mijn vriendin ook niet.
Wat vind je er ambitieus aan?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192798302
Hier tompoucen van de hema, een kleedje op marktplaats en met de buren in de voortuin zingen :P
Normaal hangen hier altijd vlaggetjes voor de optocht door de wijk, dat gaat nu niet door. Dus dan maar gezamenlijk het Wilhelmus ten gehore brengen.
Verder misschien maar een spelletjesdag ofzo, geen wilde plannen nog.

Bij ons nemen de kwetsbare leerkrachten het thuisonderwijs voor hun rekening. Dat kunnen ze vanuit huis. Maar het zal minder werk zijn en met instructies van de leerkracht ook beter zelf te doen.
pi_192798345
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:58 schreef exode het volgende:
Sterker nog mijn vriendin had per ongeluk maandagochtend een gesprek met leerling en IB'er gepland. Totdat de IB'er zei dat het Koningsdag is.
Mijn vriend had ook zijn werkagenda vol staan, tot een van de collega's opmerkte dat het een verplichte vrije dag was ivm Koningsdag :D
Wij doen niks. Normaal staat hier in het dorp een grote feesttent waar activiteiten zijn voor de kinderen en gaan we in een ander dorp naar de rommelmarkt.
Ik heb al mijn advertenties op Marktplaats laten verlopen omdat ik liever niemand aan de deur heb en bij verzenden gaan mensen zeuren dat ik het niet meteen de dag zelf al verstuur (ik ga er niet speciaal voor naar een winkel, dus soms moeten ze dan een paar dagen wachten). Dat was ik zat. Dan maar even niet verkopen.

Kind bladerde door het dorpskrantje en kwam er achter dat de kermis dit jaar niet doorgaat. Ineens was het virus toch weer extra stom.
pi_192798347
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jammer dat je dan weggaat als mensen het niet met je eens zijn. Als je met open blik zou lezen wat er gepost wordt, zou je misschien zien dat de groep zeurende ouders dat niet voornamelijk doet uit eigenbelang.
Ik ga weg omdat me woorden in mond gelegd worden en me dat meteen het stempel 'beperkt en niet heel sympathiek' oplevert kennelijk. En dat terwijl ik vooral reageerde op een ouder die letterlijk zegt 'wat een drama, daar heb je net niks aan' op het schoolrooster dat het beste is voor kinderen.

En nee dan heb ik geen trek in een verdere discussie, sorry als dat voor jou meteen betekent dat ik niet met een open blik lees. Wederom een invulling. :)

En ja, ik zou niet meer posten, maar dit raakt me, dat ik meteen dergelijke stempels krijg.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192798369
Het gaat om 12 lesdagen voorlopig! Dus nu 6 per kind. Dat redden we wel na deze periode toch :)

Ik heb vandaag geen goede dag. De oudste heeft na een heftige luchtweg infectie begin van dit schooljaar (3 maanden lopen kwakkelen en pas toen eindelijk antibiotica gekregen en toen was hij er binnen 2 dagen vanaf) een heel raar kuchje aan over gehouden. Het is eigenlijk meer een soort van schrapen van de keel, wat klinkt als een kuch.
Maar in de brief van school waren ze zeer duidelijk: passende klachten is thuis blijven, ook al weet je dat het niet zo is. Dus dan mag Ow dus niet naar school. En hij gaat sociaal emotioneel echt flink achteruit. Kleine stapjes die we hadden gemaakt op school, zijn grote stappen terug geworden. Hij durft niet eens meer normaal te praten tegen opa en oma, en als hij tijdens de meet in de aandacht werd gezet kroop hij onder de tafel. Ook durft hij weer niets tegen vriendjes te zeggen, waar het eerst heel goed ging. En als hij al niet op school mag komen zijn zijn vriendjes hem zo vergeten denk ik. En ik verwacht dat deze regel sowieso de rest van het schooljaar zo blijft.

En dan heb ik het nog niet eens over praktische zaken. Thuis blijven is geen instructie dus dat moet ik zelf gaan doen. En ik zit straks zelf ook weer op mijn werk. Dus dan moet manlief het doen, maar dan praat ik nog niet eens over mijn chronisch verkouden dreumes die waarschijnlijk ook niet naar de opvang kan. En nu kan Ow de leerstof prima aan, maar is hij ook nog eens ontzettend ongemotiveerd omdat hij het te gemakkelijk vindt en dus wil hij pluswerk maar weet hij niet hoe dat aan te pakken. En dat zorgt ook weer voor drama’s. Dus dan niets doen? Maar ja als dat het rest van het schooljaar zo is, hoe komt hij dan ooit weer in het ritme.

En als het dan nog langer duurt, thuisonderwijs? Manlief moet ooit weer naar kantoor, dus dan? Ik ontslag nemen? Behalve dat ik daar zelf heel ongelukkig van wordt, komen we dan in financiële problemen. En dan....

Nou ik hoef mijn verhaal verder niet af te maken denk ik. Gewoon even een rotdag waarbij de zorgen overheersen. Want ik maak me echt zorgen om de oudste, maar ik kan ook nergens echt heen voor hulp. En misschien komt het wel goed en doet school niet moeilijk. Maar bleh moest het even kwijt.
pi_192798400
Het is ook lastig, Loj :* En even klagen lucht soms op.
pi_192798486
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 12:06 schreef Loj het volgende:
Het gaat om 12 lesdagen voorlopig! Dus nu 6 per kind. Dat redden we wel na deze periode toch :)

Ik heb vandaag geen goede dag. De oudste heeft na een heftige luchtweg infectie begin van dit schooljaar (3 maanden lopen kwakkelen en pas toen eindelijk antibiotica gekregen en toen was hij er binnen 2 dagen vanaf) een heel raar kuchje aan over gehouden. Het is eigenlijk meer een soort van schrapen van de keel, wat klinkt als een kuch.
Maar in de brief van school waren ze zeer duidelijk: passende klachten is thuis blijven, ook al weet je dat het niet zo is. Dus dan mag Ow dus niet naar school. En hij gaat sociaal emotioneel echt flink achteruit. Kleine stapjes die we hadden gemaakt op school, zijn grote stappen terug geworden. Hij durft niet eens meer normaal te praten tegen opa en oma, en als hij tijdens de meet in de aandacht werd gezet kroop hij onder de tafel. Ook durft hij weer niets tegen vriendjes te zeggen, waar het eerst heel goed ging. En als hij al niet op school mag komen zijn zijn vriendjes hem zo vergeten denk ik. En ik verwacht dat deze regel sowieso de rest van het schooljaar zo blijft.

En dan heb ik het nog niet eens over praktische zaken. Thuis blijven is geen instructie dus dat moet ik zelf gaan doen. En ik zit straks zelf ook weer op mijn werk. Dus dan moet manlief het doen, maar dan praat ik nog niet eens over mijn chronisch verkouden dreumes die waarschijnlijk ook niet naar de opvang kan. En nu kan Ow de leerstof prima aan, maar is hij ook nog eens ontzettend ongemotiveerd omdat hij het te gemakkelijk vindt en dus wil hij pluswerk maar weet hij niet hoe dat aan te pakken. En dat zorgt ook weer voor drama’s. Dus dan niets doen? Maar ja als dat het rest van het schooljaar zo is, hoe komt hij dan ooit weer in het ritme.

En als het dan nog langer duurt, thuisonderwijs? Manlief moet ooit weer naar kantoor, dus dan? Ik ontslag nemen? Behalve dat ik daar zelf heel ongelukkig van wordt, komen we dan in financiële problemen. En dan....

Nou ik hoef mijn verhaal verder niet af te maken denk ik. Gewoon even een rotdag waarbij de zorgen overheersen. Want ik maak me echt zorgen om de oudste, maar ik kan ook nergens echt heen voor hulp. En misschien komt het wel goed en doet school niet moeilijk. Maar bleh moest het even kwijt.
Oei dit is niet fijn idd! Nu kan ik me wel voorstellen dat in zo'n geval de school wél onderwijs op afstand biedt. Zo is bij ons op school overleg over realtime-videoles tijdens de lessen die op school gegeven worden.

Volledige ondersteuning zal niet makkelijk zijn omdat de leerkrachten in principe allemaal bezet zijn waarschijnlijk, maar niet kunnen/mogen komen is iets anders imho

Qua sociaal emotioneel is het lastiger. Wellicht toch het gesprek aangaan met leerkracht/directie en desnoods andere ouders ook... één op één afspreken met de vriendje bv
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192798574
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:43 schreef amaranta het volgende:
Gaat er nog iemand woningsdag vieren? En hoe?
Vlag uit?
Kleedje op marktplaats en Facebook?
Oranje tompoezen bij de Hema halen?
Koningsdag niet.
Maar woningsdag ook niet.
  zaterdag 25 april 2020 @ 12:17:07 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_192798580
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 12:00 schreef amaranta het volgende:
Wij waren de laatste jaren ook op vakantie.

Ik heb van mijn moeder geld gekregen om een staatslot te gaan kopen. Dus dat ga ik zo doen bij de sigarenboer
Wel bij die ene he :P
disclaimer
pi_192798623
Ik zou dus verlof hebben tot half augustus, maar door het hele corona gebeuren is de druk op mijn collega’s zo hoog dat mijn baas heeft gevraagd of ik al eerder wat zaken kan oppakken. Dus ik ben aan het puzzelen hoe en wat. Ik wil baby nog niet wegbrengen (kind is dan pas 6 weken), maar de gesprekken die ik moet voeren zijn niet te combineren met kleuter en dreumes. Het wordt met baby als een uitdaging denk ik. Dreumes
kan dan weer naar de opvang. En kleuter moet dan maar naar de noodopvang ofzo.

Nouja, we zien het wel.

Ik krijg de kriebels van dat hele “woningsdag”. ‘T is al weken elke dag “woningsdag”. Ik sla dus over.
  zaterdag 25 april 2020 @ 12:22:32 #82
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192798649
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 12:17 schreef SQ het volgende:

[..]

Wel bij die ene he :P
Ik koop weleens een Oudejaarslot. En als ik dat doe dan doe ik dat inderdaad daar.
Maar hij is ook mijn vaste DHL punt.
pi_192798696
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 12:20 schreef silliegirl het volgende:
Ik zou dus verlof hebben tot half augustus, maar door het hele corona gebeuren is de druk op mijn collega’s zo hoog dat mijn baas heeft gevraagd of ik al eerder wat zaken kan oppakken. Dus ik ben aan het puzzelen hoe en wat. Ik wil baby nog niet wegbrengen (kind is dan pas 6 weken), maar de gesprekken die ik moet voeren zijn niet te combineren met kleuter en dreumes. Het wordt met baby als een uitdaging denk ik. Dreumes
kan dan weer naar de opvang. En kleuter moet dan maar naar de noodopvang ofzo.

Nouja, we zien het wel.

Ik krijg de kriebels van dat hele “woningsdag”. ‘T is al weken elke dag “woningsdag”. Ik sla dus over.
Pfoei dat is een lastige keuze ook! Per wanneer zou je dat dan moeten gaan doen? Ik bedoel; er zit nog best tijd tussen nu en augustus :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192798823
Ik sluit aan bij Loj wat betreft zorgen, stress en gedoe. Dirk mag en kan met grote waarschijnlijkheid niet naar de opvang. Ik kan niet zo weinig uren blijven draaien als ik nu doe. Man ruilt z'n diensten al zo veel mogelijk om mij te ontlasten. En dan is er ook nog een huishouden en Dirk de hele dag om me heen hangend. Ik trek het niet, en het uitzicht dat dit tot het einde van het jaar of langer duurt is niet heel helpend.

Woningsdag vier ik alleen als we woensdag te horen krijgen dat de financiering rond is, dan trek ik een fles wijn open en loop de polonaise.

Edit; Maar goed, genoeg gezeurd, het is wat het is en we zoeken wel een oplossing. Ik zie net dat de wok in de buurt gaat bezorgen, dat maakt het leven wel wat beter. Pokébowl, goede sushi. :9

[ Bericht 12% gewijzigd door Nanuke op 25-04-2020 12:54:06 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_192798844
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 12:25 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Pfoei dat is een lastige keuze ook! Per wanneer zou je dat dan moeten gaan doen? Ik bedoel; er zit nog best tijd tussen nu en augustus :D
Per wanneer ik wil in principe. Maar liefst wel zsm, begreep ik . Officieel mag ik volgens mjj pas weer als baby 6 weken is, dat zou half mei zijn. Dus ik ben aan het kijken per wanneer ik iets kan doen en ook vooral wat dan.

Best lastig dit; al mijn collega’s hebben wel enige routine gevonden in het thuiswerken, ik was er natuurlijk uit door mn verlof en ik moet nu nog gaan uitvogelen hoe en wat (want thuiswerken zit echt niet in mijn systeem).
pi_192799036
Bah... mijn man zijn oma is positief getest op Corona....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192799149
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 12:52 schreef Vicky het volgende:
Bah... mijn man zijn oma is positief getest op Corona....
;( He jakkes, is ze verder goed gezond?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192799266
oh bah, Vicky. Dat is balen.

Hier gister de voorlopige exitstrategie bekend gemaakt. Ik ga er niet vanuit dat mijn kind naar school gaat nog dit schooljaar. De scholen beginnen op 18 mei weer, maar niet de kleuterklassen. Voor 8 juni is er niets bekend over kleuterklassen, en dan is het nog 3 weken tot vakantie, lijkt me ook niets waard. Opvang ook niets over bekend.

Speeltuinen blijven ook gesloten. Ik ben het wel een beetje zat, we kunnen vrij weinig en dat zal nog lang zo blijven. Ook even naar Nederland kan tot 8 juni minstens niet...
pi_192799382
Verder ben ik al zolang weg uit Nederland dat ik pas door jullie discussie aan koningsdag dacht. Voor mij blijft het koninginnedag op 30 april...

Maar, hier hebben we 1 mei vrij, dus ook lang weekend gelukkig!
pi_192799403
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 13:00 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

;( He jakkes, is ze verder goed gezond?
Nee, longpatiënt, 88 jaar, zwaar dement
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192799567
Sterkte vicky
pi_192799602
Och jeetje Vicky wat naar. ;( Wat een onzekere tijd, heel veel sterkte. :*
pi_192799673
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 12:01 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wat vind je er ambitieus aan?
Als ik naar mijn eigen schatje kijk: ze werkt 24 uur, 3 dagen dus. Ze staat daarvan vanaf 11 mei gewoon weer 3 dagen voor de klas. Ze moet daarvoor voorbereiden, nakijken, gesprekken voeren etc. Gewoon zoals normaal zeg maar. En dan zou ze daarnaast op afstand les moeten geven. Wanneer dan? En tijdens het lesgeven, is ze niet bereikbaar voor thuiswerkende kinderen.
Maar bij haar op school is geen docent over, sterker nog ze hebben al 2 jaar formatieproblemen. Misschien is dat bij jou anders?
pi_192799701
Ach jee Vicky, dat is heel erg naar. Sterkte daar, vooral voor je man.

Loj :* Het is gewoon zwaar en naar. Vooral spuien als dat wat helpt!

Vandaag is mijn eerste dag vakantie en ik ben ineens zooooo moe. Pffff. Kan weinig hebben van B en dat is niet eerlijk. Gelukkig heeft mijn vriendin hem net in bad gezet terwijl ze zelf de bedden gaat verschonen etc. Het is even ik, koffie en mijn zaterdagkrant.
pi_192799996
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 13:40 schreef exode het volgende:

[..]

Als ik naar mijn eigen schatje kijk: ze werkt 24 uur, 3 dagen dus. Ze staat daarvan vanaf 11 mei gewoon weer 3 dagen voor de klas. Ze moet daarvoor voorbereiden, nakijken, gesprekken voeren etc. Gewoon zoals normaal zeg maar. En dan zou ze daarnaast op afstand les moeten geven. Wanneer dan? En tijdens het lesgeven, is ze niet bereikbaar voor thuiswerkende kinderen.
Maar bij haar op school is geen docent over, sterker nog ze hebben al 2 jaar formatieproblemen. Misschien is dat bij jou anders?
Geen formatieproblemen inderdaad en veel fulltimers. Sowieso hebben ze een dag in de werk waarop er geen onderwijs op school wordt gegeven, daarop bereiden ze het thuisonderwijs voor. Verder zijn er drie parallelklassen, dus een docent kan om principe alledrie de klassen voorbereiden. Onze klas heeft twee juffen, op de dag dat een van de twee werkt is de ander het aanspreekpunt voor drie klassen
En tot slot werken ze altijd al met weekplanningen waar kinderen zelfstandig uit kiezen. Ik denk eigenlijk dat het maken hiervan en klaarzetten van de digitale lessen niet heel veel meer werk is dan bij normaal onderwijs. Maar misschien verkijk ik me erop hoor, we merken wel of het zo werkt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192800317
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 14:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Geen formatieproblemen inderdaad en veel fulltimers. Sowieso hebben ze een dag in de werk waarop er geen onderwijs op school wordt gegeven, daarop bereiden ze het thuisonderwijs voor. Verder zijn er drie parallelklassen, dus een docent kan om principe alledrie de klassen voorbereiden. Onze klas heeft twee juffen, op de dag dat een van de twee werkt is de ander het aanspreekpunt voor drie klassen
En tot slot werken ze altijd al met weekplanningen waar kinderen zelfstandig uit kiezen. Ik denk eigenlijk dat het maken hiervan en klaarzetten van de digitale lessen niet heel veel meer werk is dan bij normaal onderwijs. Maar misschien verkijk ik me erop hoor, we merken wel of het zo werkt.
Ah ja over die dag geen onderwijs keek ik heen. Bij haar krijgen ze digitaal wel dingen aangeboden maar dat gaat via online programma's. Dat is zonder instructie van leerkracht, geen nakijken en dus niet bereikbaar gedurende lesdagen.
pi_192800755
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:43 schreef amaranta het volgende:
Gaat er nog iemand woningsdag vieren? En hoe?
Vlag uit?
Kleedje op marktplaats en Facebook?
Oranje tompoezen bij de Hema halen?
Ik vind dit de beste Koningsdag in NL ooit :D. Los van de keren dat ik in het buitenland was (al vierden we toen nog Koninginnedag). Ik heb oranje tompoezen bij de bakker besteld en verder geen gezeur *O*.

Onze school gaat ook werken met 2 hele dagen, wel iets korter dan normaal (14 uur uit ipv 15 uur). Kinderen zijn heel blij dat ze bij hun beste vriendjes zitten. Ik minder blij want zij gaan beide op dinsdag en vrijdag naar school en dat zijn nou net dagen dat 1 van ons vrij is. What are the odds... :+. Maar ik denk wel dat ik iets kan schuiven in mijn werkdagen, zodat ik in ieder geval deels (meer) wel beschikbaar kan zijn als de kinderen thuis aan school moeten werken. De maandag en donderdag shift was voor ons echt veel handiger geweest, maar so be it. Scheelt wel dat we geen bso hoeven in te zetten, dus minder verschillende contactmomenten en minder verschillende kinderen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 25 april 2020 @ 15:51:57 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192801034
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 15:22 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind dit de beste Koningsdag in NL ooit :D. Los van de keren dat ik in het buitenland was (al vierden we toen nog Koninginnedag). Ik heb oranje tompoezen bij de bakker besteld en verder geen gezeur *O*.
In onze vorige woonplaats was Koningsdag zo'n geweldig leuk feest. Het hele centrum één grote vrijmarkt, groot maar net groot genoeg om alles te kunnen zien zonder er flauw van te worden. Er was een reveille, aubade, braderie en 's avonds groot feest.
Wij verheugden ons vorig jaar dus al enorm op iets soortgelijks in ons nieuwe dorp. Kwamen wij even van een koude kermis thuis: de vrijmarkt hier bestond uit 10 kraampjes van kinderen die speelgoed verkochten. Geen leuke curiosa, zolderopruimingen, kleine geluksvondstjes, geen eetkraampjes, helemaal niks. :').
KuikenGuppy
  zaterdag 25 april 2020 @ 16:11:27 #99
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192801248
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 13:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder ben ik al zolang weg uit Nederland dat ik pas door jullie discussie aan koningsdag dacht. Voor mij blijft het koninginnedag op 30 april...
Vriendinnen hadden het over zoomborrelen op koningsdag en ik moest inderdaad even vragen wanneer dat is.

En Vicky, veel sterkte 😘
pi_192801391
Vicky. Sterkte :*
pi_192801577
Sterkte Vicky ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192801614
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:56 schreef exode het volgende:

[..]

Zo dat is ambiteus, bij B niet en op school van mijn vriendin ook niet.
Bij ons zijn er een aantal leraren die niet voor de klas willen/kunnen staan. Die gaan zich bezig houden met opdrachten voor Classroom en online hulp bij vragen. Waarschijnlijk wordt het aanbod wel wat beperkter, maar dat lijkt me logisch en prima :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_192801704
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 12:52 schreef Vicky het volgende:
Bah... mijn man zijn oma is positief getest op Corona....
Hè jakkes wat een naar nieuws :'(. Sterkte.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_192801862
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 15:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

In onze vorige woonplaats was Koningsdag zo'n geweldig leuk feest. Het hele centrum één grote vrijmarkt, groot maar net groot genoeg om alles te kunnen zien zonder er flauw van te worden. Er was een reveille, aubade, braderie en 's avonds groot feest.
Wij verheugden ons vorig jaar dus al enorm op iets soortgelijks in ons nieuwe dorp. Kwamen wij even van een koude kermis thuis: de vrijmarkt hier bestond uit 10 kraampjes van kinderen die speelgoed verkochten. Geen leuke curiosa, zolderopruimingen, kleine geluksvondstjes, geen eetkraampjes, helemaal niks. :').
Wat een verschil!! :o . In mijn oude woonplaats was het ook altijd gezellig, deels ook nostalgie omdat ik er ben opgegroeid. Hier is de vrijmarkt wel heel groot maar ook erg onoverzichtelijk en ik mis een bepaalde dorpsgezelligheid, denk ik. Gaat meer om drank en vreten, zeg maar. Te druk en niet mijn ding. Maar even naar oude woonplaats rijden gaat ook niet zo makkelijk op Koningsdag (ook al is het maar 20 min rijden). Vorig jaar heb ik daar op de vrijmarkt gestaan (ik kon daar een heel centraal plekje krijgen, voor de deur van kennissen, wat heel goed uitkwam met het weer van vorig jaar) maar het was me toch een heisa om er te komen en alle spullen daar te krijgen... :X. Doe ik ook niet snel meer.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 25 april 2020 @ 18:11:45 #105
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_192802549
Ik heb hem weer!!!

Ouwe desktopbak aangeslingerd, uren gewacht tot ie een keer was opgestart maar daar stond ie gelukkig nog op!!!
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  zaterdag 25 april 2020 @ 18:24:07 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_192802727
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:11 schreef Ireth het volgende:
Ik heb hem weer!!!

Ouwe desktopbak aangeslingerd, uren gewacht tot ie een keer was opgestart maar daar stond ie gelukkig nog op!!!
Goed zo! En nu meteen even een paar afdrukken maken ;)
disclaimer
pi_192803329
Vicky, sterkte.

Basisschool van jongste worden 4 halve dagen, ene week de ochtenden, andere week de middagen.
Lijkt me prima. Alleen wel jammer dat ze niet bij haar vriendinnetje in de groep zit, ook omdat vriendinnetje in de vakantie gaat verhuizen en ze dan niet meer zo makkelijk naar elkaar toe kunnen fietsen en het spelen dan wat lastiger wordt.
Maar daar vinden we vast ook wel een manier voor.
En dit is in eerste instantie voor 4 weken toch... nou ja we zien wel.
Mijn hoofd heeft nog wel moeite met het weer omschakelen en alle regeltjes en dingen enzo.
Maar we hebben nog 2 weken om te schakelen ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator zaterdag 25 april 2020 @ 19:39:16 #108
5428 crew  miss_sly
pi_192803894
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:11 schreef Ireth het volgende:
Ik heb hem weer!!!

Ouwe desktopbak aangeslingerd, uren gewacht tot ie een keer was opgestart maar daar stond ie gelukkig nog op!!!
Fijn!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 25 april 2020 @ 20:53:40 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192805024
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 12:05 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik ga weg omdat me woorden in mond gelegd worden en me dat meteen het stempel 'beperkt en niet heel sympathiek' oplevert kennelijk. En dat terwijl ik vooral reageerde op een ouder die letterlijk zegt 'wat een drama, daar heb je net niks aan' op het schoolrooster dat het beste is voor kinderen.

En nee dan heb ik geen trek in een verdere discussie, sorry als dat voor jou meteen betekent dat ik niet met een open blik lees. Wederom een invulling. :)

En ja, ik zou niet meer posten, maar dit raakt me, dat ik meteen dergelijke stempels krijg.
Lekker makkelijk om daar op te blijven hakken, en ja, ik zou dat ook zwaar waardeloos vinden als we nog wel op fietsafstand zouden wonen.
Mag ik mijn mening hebben? Ik ken mijn kind en dit schema van 2 hele dagen op school werkt voor hem veel beter dan 4 halve dagen waarin alles hap snap snel gedaan moet worden en er de andere helft van de dag nog thuisonderwijs gedaan moet worden. En nee, mijn kind is vast niet het enige kind dat daar zeker niet beter op zou reageren.

Nu zijn het dagen waarvan hij weet wat er gaat gebeuren, niet rennen vliegen naar school en vervolgens weer naar huis om thuis schoolwerk te doen, maar 2 dagen school en 2 dagen thuis, lekker overzichtelijk, plus dat het sociale aspect op school op deze manier ook veel meer ruimte heeft dan tijdens die 4 x 2½ uur en dat vind ik ook belangrijk, want het educatieve deel geloof ik wel.

En ja, ik heb alle respect voor wat leerkrachten doen en in het bijzonder voor wat ze de afgelopen tijd gedaan hebben, ik heb absoluut niet de illusie dat dit voor wie dan ook een vakantie geweest is, maar ik blijf er gewoon bij dat ik om diverse reden een voorkeur heb voor 2 hele dagen en ik neem aan dat het me vrij staat die voorkeur te hebben, en dat ik nog steeds mag vinden dat 4 halve dagen drama zou zijn.
En "wat het beste is voor de kinderen" is redelijk afhankelijk van het kind lijkt me, er zullen best kinderen zijn waarvoor 4 halve dagen beter is, maar ik denk dat mijn kind het beter doet op 2 hele dagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 april 2020 @ 21:01:32 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192805137
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 12:52 schreef Vicky het volgende:
Bah... mijn man zijn oma is positief getest op Corona....
Och, wat een narigheid :{
Sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 april 2020 @ 21:31:29 #111
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192805761
Het zijn 5 dagen van 2,5 uur hier ;)
12,5 uur lestijd per week wat neerkomt op 50% van normaal al dus de school.
En ze hoeven ‘s middags dan niet persé nog aan schoolwerk. Er staan altijd werkpakketten klaar want daar werken ze ook in de klas mee maar het hoeft niet.

En dat scheelt ook wel voor veel ouders en kinderen denk ik. Dat er thuis niet meer de druk is van ze persé aan het werk moeten zetten want alle dagen naar school.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 25 april 2020 @ 21:33:31 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192805805
Hier zijn de dagen dat ze niet naar school gaan wel thuiswerkdagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192805930
Hier hebben ze op de dag dat er geen school is, wel thuis zoals het de afgelopen weken ging.
Maar ze willen vooral de instructie in de klas kunnen geven en dan hebben ze waarschijnlijk ook nog wat werk voor thuis. Het is niet anders, we moeten het er maar even mee doen.

En als ik de mail van onze school lees hebben ze zorgvuldig de opties overwogen, ik denk dat dit binnen de mogelijkheden de meest passende oplossing is op dit moment.
Dat zal op een andere school misschien een andere oplossing zijn.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_192806187
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 19:03 schreef Nijna het volgende:
Vicky, sterkte.

Basisschool van jongste worden 4 halve dagen, ene week de ochtenden, andere week de middagen.
Lijkt me prima. Alleen wel jammer dat ze niet bij haar vriendinnetje in de groep zit, ook omdat vriendinnetje in de vakantie gaat verhuizen en ze dan niet meer zo makkelijk naar elkaar toe kunnen fietsen en het spelen dan wat lastiger wordt.
Maar daar vinden we vast ook wel een manier voor.
En dit is in eerste instantie voor 4 weken toch... nou ja we zien wel.
Mijn hoofd heeft nog wel moeite met het weer omschakelen en alle regeltjes en dingen enzo.
Maar we hebben nog 2 weken om te schakelen ;).
Hier hetzelfde ;) zelfde scholenorganisatie he..
Ik baal er wel van, ivm reistijd heb ik zelf een blok van 2,5 uur waarin ik dan kan werken op de momenten (van 3 uur) dat ze (gelukkig tegelijk) op school zijn. Hoe dan?

Met school thuis kon ik echt meer uren maken..
  zaterdag 25 april 2020 @ 22:24:29 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192806912
Oh @Vicky wat een schrik! :{
***
pi_192807130
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:24 schreef BE het volgende:
Oh @:Vicky wat een schrik! :{
We waren er al bang voor nadat vorige week een bewoner (na een week met klachten) op de afdeling positief getest had.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 25 april 2020 @ 22:38:26 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192807197
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:34 schreef Vicky het volgende:

[..]

We waren er al bang voor nadat vorige week een bewoner (na een week met klachten) op de afdeling positief getest had.
Het is echt zo'n ^*(^&&*)%) ziekte, en je kunt de kwetsbaren er vrijwel niet tegen beschermen, helemaal niet als ze in een tehuis zitten ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192807324
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is echt zo'n ^*(^&&*)%) ziekte, en je kunt de kwetsbaren er vrijwel niet tegen beschermen, helemaal niet als ze in een tehuis zitten ;(
Nee inderdaad.
En ze zit al op een gesloten afdeling, waar de bezoek al een tijd niet meer toegestaan in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 25 april 2020 @ 23:33:19 #119
269689 crew  Viv
pi_192808214
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:44 schreef Vicky het volgende:

[..]

Nee inderdaad.
En ze zit al op een gesloten afdeling, waar de bezoek al een tijd niet meer toegestaan in.
Bij mijn tante was dat dus ook, en haar man/kinderen kwamen zelfs uit voorzorg al niet meer op bezoek toen het nog wel toegestaan was. :X
pi_192808411
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Bij mijn tante was dat dus ook, en haar man/kinderen kwamen zelfs uit voorzorg al niet meer op bezoek toen het nog wel toegestaan was. :X
Het is ook niet te traceren bij wie het vandaan komt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 26 april 2020 @ 01:10:02 #121
269689 crew  Viv
pi_192809224
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:47 schreef Vicky het volgende:

[..]

Het is ook niet te traceren bij wie het vandaan komt.
Voor de gemoedsrust van diegene misschien maar goed ook.

Sterkte in ieder geval. :*
  zondag 26 april 2020 @ 05:57:36 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192809879
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:47 schreef Vicky het volgende:

[..]

Het is ook niet te traceren bij wie het vandaan komt.
Ze testen ook helemaal niet om een patiënt heen, en dan heb je in zo'n verpleeghuissituatie een grote kans dat het via het personeel van bewoner A naar bewoner B meegenomen wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192810224
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 05:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze testen ook helemaal niet om een patiënt heen, en dan heb je in zo'n verpleeghuissituatie een grote kans dat het via het personeel van bewoner A naar bewoner B meegenomen wordt.
Nee..
Er was een bewoner met klachten, die hadden ze getest en dat was negatief. Bewoner bleef klachten houden, na een week is ie weer getest en toen was het positief.
Bewoner is een week lang op de afdeling gebleven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192810236
Bij mijn schoonmoeder in het huis zijn de eerste 2 officieel getest, maar wat er daarna ging niet meer. Huis met 30 kamers, 7 overleden. En nog 2 die uit een ander huis zijn gekomen voor de laatste dagen. Gelukkig lijkt het daar nu wel stabiel, nog 2 weken vooral op de kamer en vol bescherming. Dan hopen ze weer iets meer samen te kunnen bewegen, samen eten etc. Er komen nu ook even geen nieuwe bewoners, dus ze zorg heeft het wat rustiger ook. Kan even op adem komen en mensen individueel aandacht geven.

Schoonmoeder is hem inmiddels ook al 2 keer gesmeerd. Beide keren nabij het ouderlijk huis (10 minuten lopen) opgehaald door de zorg :X
pi_192810338
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 08:45 schreef Vicky het volgende:

[..]

Nee..
Er was een bewoner met klachten, die hadden ze getest en dat was negatief. Bewoner bleef klachten houden, na een week is ie weer getest en toen was het positief.
Bewoner is een week lang op de afdeling gebleven.
Jeetje aan de ene kant was de test negatief, maar aan de andere kant had het ondanks dat en wetende dat we nog lang niet precies weten hoe corona te werk gaat toch niet heel vreemd geweest om die persoon even een tijdje af te zonderen van de rest. :{
pi_192810500
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:11 schreef Ireth het volgende:
Ik heb hem weer!!!

Ouwe desktopbak aangeslingerd, uren gewacht tot ie een keer was opgestart maar daar stond ie gelukkig nog op!!!
Geweldig O+
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_192810546
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:31 schreef laziness het volgende:
Het zijn 5 dagen van 2,5 uur hier ;)
12,5 uur lestijd per week wat neerkomt op 50% van normaal al dus de school.
En ze hoeven ‘s middags dan niet persé nog aan schoolwerk. Er staan altijd werkpakketten klaar want daar werken ze ook in de klas mee maar het hoeft niet.

Ik heb begrepen dat dat hier ook zo wordt, alleen is nog niet duidelijk of hij in de ochtend of in de middag moet, want het voorstel moet nog door de MR. De tijden zijn nog niet bekend, wel dat er een uur tussen moet. Ik ga dus maar uit van 8:30-11:00 of 12:00-14:30 (normaal 8:30-14:15).
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_192810586
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:34 schreef Vicky het volgende:

[..]

We waren er al bang voor nadat vorige week een bewoner (na een week met klachten) op de afdeling positief getest had.
Vicky sterkte!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 26 april 2020 @ 09:34:57 #129
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192810691
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:24 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat dat hier ook zo wordt, alleen is nog niet duidelijk of hij in de ochtend of in de middag moet, want het voorstel moet nog door de MR. De tijden zijn nog niet bekend, wel dat er een uur tussen moet. Ik ga dus maar uit van 8:30-11:00 of 12:00-14:30 (normaal 8:30-14:15).
De tijden die je noemt zijn exact hoe het hier is, incl de normale tijden.
O is ingedeeld in de ochtend.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192810731
Toevallig, alleen moeten wij dus nog wachten op de MR. Oh, gistermiddag bericht gehad:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ze er al even op gewezen dat Groep B wel erg kort naar school gaat. Thijs zal wel in de B groep komen, dat is vaak het lot van een achternaam met een V ;) Hoewel juf ook anders gesorteerd kan hebben.

[ Bericht 49% gewijzigd door McLaura op 26-04-2020 09:45:50 ]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_192810829
Ik vraag me echt af wat ze hier leren van 2 dagen 8:30-15:30 en dan focus op rekenen, taal en spelling. Voor het leren hoeft D er niet zolang heen. En qua sociaal zit hij niet bij zijn vriendjes. Gelukkig is het maar 5 keer. En anders blijft hij gewoon een dagje thuis (in overleg).
  zondag 26 april 2020 @ 09:47:18 #132
100412 mefke79
komt goed!
pi_192810838
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:03 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Jeetje aan de ene kant was de test negatief, maar aan de andere kant had het ondanks dat en wetende dat we nog lang niet precies weten hoe corona te werk gaat toch niet heel vreemd geweest om die persoon even een tijdje af te zonderen van de rest. :{
Het had ook leuk geweest als de verzorging beschermingsmiddelen gekregen had en wel zo dat ze goed gebruikt konden worden. Maar de ouderenzorg heeft weken achteraan gestaan bij het uitdelen van beschermingsmiddelen. Hoe denk je dat sommige Brabantse gemeenten aan 6x het normale sterftecijfer gekomen zijn? Nederland was niet voorbereid en er is gekozen voor de ziekenhuizen, de rest moest wachten. En isoleren van dwalende ouderen is een onmogelijke taak en levert ook geen goede zorg op. Dan gaan die oudjes misschien niet dood aan corona maar omdat ze vergeten te eten en drinken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192810970
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:46 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik vraag me echt af wat ze hier leren van 2 dagen 8:30-15:30 en dan focus op rekenen, taal en spelling. Voor het leren hoeft D er niet zolang heen. En qua sociaal zit hij niet bij zijn vriendjes. Gelukkig is het maar 5 keer. En anders blijft hij gewoon een dagje thuis (in overleg).
Hier t/m 29 mei.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_192811098
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:56 schreef McLaura het volgende:

[..]

Hier t/m 29 mei.
Hier hoefden ze pas 11 mei te starten. En Hemelvaart valt weg. Die allemaal 5 van die lange dagen. En dan hopelijk gewoon weer open. Of hij naar de andere groep...
pi_192811146
Als ik die spoiler lees ben ik zo blij dat er hier gekozen is voor hele dagen.
R zou elke dag heel moeilijk vinden. Maar ook voor mezelf zijn halve dagen omslachtiger.

Hier vertelde de juf dat ze voor de dagen school een thema aan het bedenken zijn. Dus ik denk dat ze zich niet alleen maar focussen op rekenen, taal en spelling, maar ook op de andere dingen (sociaal, knutselen, het gewoon weer samen zijn)
  zondag 26 april 2020 @ 10:16:52 #136
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192811199
Normaal gaan ze ook 5 dagen per week dus ik zie daar het probleem niet in?

En dat ze zich met halve dagen alleen op de basisvakken richten betekent natuurlijk niet dat er geen ruimte is voor sociaal.
Uiteindelijk gaan ze met halve dagen 12,5 uur naar school. Dat is net zoveel of meer als 2 hele dagen.

[ Bericht 62% gewijzigd door laziness op 26-04-2020 10:22:05 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192811214
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:07 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hier hoefden ze pas 11 mei te starten. En Hemelvaart valt weg. Die allemaal 5 van die lange dagen. En dan hopelijk gewoon weer open. Of hij naar de andere groep...
Oh zo. Hier is het dan 11 t/m 29 mei dus 13 dagen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_192811226
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:16 schreef laziness het volgende:
Normaal gaan ze ook 5 dagen per week dus ik zie daar het probleem niet in?
Ik ben heel blij met deze regeling, juist door de onderbouwing.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_192811241
Hier vullen ze de hele dagen in door in de ochtend bezig te zijn met rekenen/taal/spelling/lezen, en in de middag is de focus op sociaal aspect: Bv knutselen en samenwerkingsopdrachten.

Ik vind het niet belangrijk of het voor ons praktisch is, maar ik ben blij dat school ook kijkt naar het sociale aspect.
  zondag 26 april 2020 @ 10:25:49 #140
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192811293
Ik denk dat elke school naar het sociale aspect kijkt. Alleen er zijn meerdere manieren om dat in te vullen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192811469
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:16 schreef laziness het volgende:
Normaal gaan ze ook 5 dagen per week dus ik zie daar het probleem niet in?

En dat ze zich met halve dagen alleen op de basisvakken richten betekent natuurlijk niet dat er geen ruimte is voor sociaal.
Uiteindelijk gaan ze met halve dagen 12,5 uur naar school. Dat is net zoveel of meer als 2 hele dagen.
Mijn dochter ziet er tegenop om weer naar school te gaan. Ze gaf zelf ook aan dat ze het fijner vindt om twee hele dagen te gaan. Dan elke dag een halve dag. Ook al komt het qua uren op hetzelfde uit.

Ik kan me niet zo vinden ook in de uitleg van de halve dagen ook. Normaal gaan ze hele dagen naar school en krijgen ze ook een groot deel daarvan les.
In deze situatie heb je toch dat je minder lesstof dan normaal kan aanbieden. Welke keus je als school ook maakt.
pi_192811534
Tja, wij weten nog niks, krijgen het pas 6 mei te horen. Dat vind ik onhandig want nu kan ik nog niks regelen op mijn werk. Maar het zij zo.

Hele of halve dagen? Iets regelen moeten we toch, ongeacht wat er besloten wordt. Ik ben vooral blij dat hij weer naar school mag, puur voor hemzelf. Hij mist het zo.

En hij mag. Gisteren belde zijn kinderarts me terug (ja, op zaterdag) en hij gaf aan dat we Twix niet thuis hoeven te houden.
Wel moesten we nadenken over onze eigen contacten met volwassenen ivm kans op besmetting waarna we het zelf mee naar huis kunnen nemen. Man werkt thuis en blijft dat voorlopig doen. Maar ik kan niet thuis werken... En mijn kind wel naar school maar ik thuis ivm risico voor datzelfde kind voelt heel gek. Ook naar mijn werkgever toe. Dus daar dub ik nog even over.
pi_192811554
Maar los van wat er wordt gekozen en of iemand er wel/niet blij mee is, ik neem aan dat elke school met de beste intenties een rooster heeft gemaakt.
Toch? :+
pi_192811575
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:56 schreef GotC het volgende:
Maar los van wat er wordt gekozen en of iemand er wel/niet blij mee is, ik neem aan dat elke school met de beste intenties een rooster heeft gemaakt.
Toch? :+
Ja dat denk ik ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 26 april 2020 @ 11:02:22 #145
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192811602
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:56 schreef GotC het volgende:
Maar los van wat er wordt gekozen en of iemand er wel/niet blij mee is, ik neem aan dat elke school met de beste intenties een rooster heeft gemaakt.
Toch? :+
Precies. Het doet er niet zo toe of het handig of onhandig voor jou als ouders is en of je de uitleg gegrond vindt.
Elke school heeft het beste met zijn leerlingen en leerkrachten voor.
Ze hebben allemaal heus oog voor de sociale aspecten en ze kregen ruimte om het zelf in te vullen en dat is dus gedaan.

Overigens is het voor die leerlingen die zoek zijn en het moeilijk thuis hebben denk ik juist heel goed om 5 dagen per week weer te gaan. Is ook een overweging voor een school in de schilderswijk bijvoorbeeld.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192811663
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:56 schreef GotC het volgende:
Maar los van wat er wordt gekozen en of iemand er wel/niet blij mee is, ik neem aan dat elke school met de beste intenties een rooster heeft gemaakt.
Toch? :+
Ja. Dat denk ik ook hoor. O+

Afgelopen donderdag belde de juf weer. En ik heb haar ook bedankt voor hun bereikbaarheid en wat ze allemaal doen.
pi_192811673
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:56 schreef GotC het volgende:
Maar los van wat er wordt gekozen en of iemand er wel/niet blij mee is, ik neem aan dat elke school met de beste intenties een rooster heeft gemaakt.
Toch? :+
Dit. Amen!
pi_192811680
Mijn vriendin heeft de 1e mailtjes van ouders die willen ruilen al binnen. Ze verwijst ze allemaal naar de directie door. Er is gecommuniceerd dat ruilen niet kan overigens.
  zondag 26 april 2020 @ 11:31:08 #149
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192811928
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:56 schreef GotC het volgende:
Maar los van wat er wordt gekozen en of iemand er wel/niet blij mee is, ik neem aan dat elke school met de beste intenties een rooster heeft gemaakt.
Toch? :+
Jij bedoelt. Zijn we klaar met opsommen? :o :+
  zondag 26 april 2020 @ 11:42:20 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_192812078
Zonder opsommen heeft de OUD SC helemaal geen bestaansrecht joh :P
disclaimer
pi_192812152
Gister kwam er een nichtje langs (ja langs) en vroeg me waar de oudste bij was hoe wij nu dachten over weer naar school. De oudste zei haar dat ze nog steeds niet wil en de jongste stond te juichen want ze mocht weer. De oudste had een gesprek met één van mijn collega’s gehad en wat heen en weer gemaild met school. Dus ik dacht dat het allemaal beter ging. Maar gistermiddag was het weer drama en niet willen eten want misselijk en barstende hoofdpijn. Zo druk maakt ze zich er over. Sneu hoor. ;(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_192812303
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 11:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Jij bedoelt. Zijn we klaar met opsommen? :o :+
:D!
Nóóit!
  zondag 26 april 2020 @ 12:11:06 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192812415
Wat triest Tally, dat ze zich zo druk maakt :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192812449
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 11:09 schreef exode het volgende:
Mijn vriendin heeft de 1e mailtjes van ouders die willen ruilen al binnen. Ze verwijst ze allemaal naar de directie door. Er is gecommuniceerd dat ruilen niet kan overigens.
Wij hebben nog geen indeling gekregen, maar ik heb de directeur gemaild of er, indien mogelijk, rekening gehouden kan worden met mijn 5-dagen-in-de-week-gastkind zodat Thijs en hij samen kunnen fietsen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 26 april 2020 @ 13:54:30 #155
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192813512
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 12:13 schreef McLaura het volgende:

[..]

Wij hebben nog geen indeling gekregen, maar ik heb de directeur gemaild of er, indien mogelijk, rekening gehouden kan worden met mijn 5-dagen-in-de-week-gastkind zodat Thijs en hij samen kunnen fietsen.
Vang jij nog dagelijks een kind op?
  zondag 26 april 2020 @ 13:55:24 #156
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192813524
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 11:42 schreef SQ het volgende:
Zonder opsommen heeft de OUD SC helemaal geen bestaansrecht joh :P
True. Maar nu zijn we toch wel rond denk ik? :P
pi_192813613
ik wil ook weer mee opsommen. Het zou voor m'n kind zo goed zijn weer onder andere kinderen te zijn.
  zondag 26 april 2020 @ 14:18:07 #158
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192813787
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:02 schreef Jagärtrut het volgende:
ik wil ook weer mee opsommen. Het zou voor m'n kind zo goed zijn weer onder andere kinderen te zijn.
Heb je nog een voorkeur? Mag je hier doorgeven.
Hele dagen of halve dagen. Met of zonder vriendjes. Met Broertjes en of zusjes of zonder. Wel of geen voorkeur voor het digitaal leren op de dagen waarop ze niet fysiek naar school gaan.
Volgens mij heb ik alles zo wel.
  zondag 26 april 2020 @ 14:23:11 #159
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192813829
Bram gaat straks 3 hele dagen naar school en de meiden 2.

Blijkbaar zijn er ook kinderen die halve dagen gaan, ik heb geen inspraak erop gehad en zou dat ook niet hebben gegeven. Ik vind het allemaal wel best.

Misschien dat die van ons de hele dag mogen komen omdat we niet aan thuisscholing doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_192813835
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 14:18 schreef amaranta het volgende:

[..]

Heb je nog een voorkeur? Mag je hier doorgeven.
Hele dagen of halve dagen. Met of zonder vriendjes. Met Broertjes en of zusjes of zonder. Wel of geen voorkeur voor het digitaal leren op de dagen waarop ze niet fysiek naar school gaan.
Volgens mij heb ik alles zo wel.
Nee, geen voorkeur. Als hij dit schooljaar nog maar naar school mag. Maart-September is echt lang om niet naar school te gaan.
  zondag 26 april 2020 @ 14:28:35 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192813887
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:23 schreef Ticootje het volgende:
Bram gaat straks 3 hele dagen naar school en de meiden 2.

Blijkbaar zijn er ook kinderen die halve dagen gaan, ik heb geen inspraak erop gehad en zou dat ook niet hebben gegeven. Ik vind het allemaal wel best.

Misschien dat die van ons de hele dag mogen komen omdat we niet aan thuisscholing doen.
Als in? Jullie school doet daar niet aan of jullie doen daar niet aan?
Geen oordeel hoor, kan me voorstellen dat het met jullie volle huishouden nu helemaal de hel is.
***
  zondag 26 april 2020 @ 14:39:46 #162
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192814036
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:28 schreef BE het volgende:

[..]

Als in? Jullie school doet daar niet aan of jullie doen daar niet aan?
Geen oordeel hoor, kan me voorstellen dat het met jullie volle huishouden nu helemaal de hel is.
Ik ben gewoon ongeschikt als juf en daar hebben we allemaal vrede mee. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 26 april 2020 @ 14:40:20 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192814045
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben gewoon ongeschikt als juf en daar hebben we allemaal vrede mee. :D
:D ^O^
***
pi_192814532
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 13:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

Vang jij nog dagelijks een kind op?
Ja :) sowieso 4 keer, maar regelmatig 5 keer in de week.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_192816807
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:51 schreef mrien het volgende:

[..]

Hier hetzelfde ;) zelfde scholenorganisatie he..
Ik baal er wel van, ivm reistijd heb ik zelf een blok van 2,5 uur waarin ik dan kan werken op de momenten (van 3 uur) dat ze (gelukkig tegelijk) op school zijn. Hoe dan?

Met school thuis kon ik echt meer uren maken..
Die reistijd hebben wij dan minder "last" van. Want ze kan zelf naar school en naar huis, maar dat is voor jullie te ver.
Oudste hier heeft 6 mei weer online les, moet net die dag weer voor het eerst naar de ortho.
Ben benieuwd of dat hekwerk bovenin er intussen al bijna uit mag, dat moest geloof ik 6 mnd zitten, daar zitten we bijna aan. En dan komen de slotjes boven volgens mij.

Wel apart, wij kregen bericht van de tandarts waarin stond dat als je corona klachten had gehad, je pas na 2 weken klachten vrij weer mag komen en bij hooikoorts ook niet komen. Bij de ortho is dit na 24 uur klachtenvrij. Zit nogal een verschil in. Maar goed. Gaatje van de jongste is gevuld 2 weken terug en we hadden pas in augustus een controle afspraak staan, neem aan dat die vooralsnog gewoon blijft staan.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 26 april 2020 @ 22:21:21 #166
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_192820913
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 14:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben gewoon ongeschikt als juf en daar hebben we allemaal vrede mee. :D
+1

Ik ben om allerlei redenen heel blij dat ze na de vakantie weer naar hun eigen meesters en juffen gaan *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_192824407
Vrolijk koningsdag w/

Gaan jullie nog leuke dingen doen vandaag?

Ik weet het nog niet.
Wel zo tompoucen halen. En de vlag hangt buiten.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192824424
Wat heftig, Deepfreeze :*
  maandag 27 april 2020 @ 08:52:10 #169
100412 mefke79
komt goed!
pi_192824435
Jemig Deepfreeze dat is een klote situatie! Hopelijk horen jullie snel goed nieuws.

Koningsdag mis ik niks aan, normaal doen we er al weinig aan, nu helemaal niks. Even genieten van de laatste dag met veel zon.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192824439
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 08:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Vrolijk koningsdag w/

Gaan jullie nog leuke dingen doen vandaag?

Ik weet het nog niet.
Wel zo tompoucen halen. En de vlag hangt buiten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een klote situatie DF :*

Wij krijgen mijn ouders op bezoek in de tuin.
Vlag hebben wij niet (misschien maar eens naar op zoek) en mijn man heeft van die jumbollen gehaald *ril* :r .
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 27 april 2020 @ 08:54:01 #171
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192824452
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 08:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Vrolijk koningsdag w/

Gaan jullie nog leuke dingen doen vandaag?

Ik weet het nog niet.
Wel zo tompoucen halen. En de vlag hangt buiten.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oi, wat naar! En helemaal voor je schoonmoeder. Heel veel sterkte :*
  maandag 27 april 2020 @ 08:54:47 #172
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_192824459
Wat vreselijk Deepfreeze! Hopelijk komt hij er goed uit.

Ik baal ontzettend van geen Koningsdag, want ik ben dol op vrijmarkten. :'( Zelfs vorig jaar, 8 dagen postpartum en met een borstontsteking heb ik me nog even over de vrijmarkt gesleept.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_192824597
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 08:54 schreef Mariposas het volgende:
Wat vreselijk Deepfreeze! Hopelijk komt hij er goed uit.

Hij heeft een paar jaar geleden al een hartinfarct gehad, waardoor zijn hartfunctie maar 25% is. Dat geeft wel zorgen.
pi_192824708
Deep, sterkte.
pi_192824714
gaan vandaag een paar spellen doen. Op internet zag ik een leuke poster met allerlei activiteiten.
Het is mooi weer. Dus we gaan het voor onze deur doen.
  maandag 27 april 2020 @ 09:27:57 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_192824747
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:14 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hij heeft een paar jaar geleden al een hartinfarct gehad, waardoor zijn hartfunctie maar 25% is. Dat geeft wel zorgen.
Gets, wat naar. Sterkte :*
disclaimer
pi_192824802
Oh bah DF! Wat naar. Sterkte!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192824825
Sterkte deepfreeze.
  Licht Ontvlambaar maandag 27 april 2020 @ 09:46:16 #179
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192824999
Jeetje Deepfreeze, dat zijn berichten die je liever niet krijgt. Sterkte :*

Vicky, sterkte ook met oma :*

Koningsdag/woningsdag, ik vind het allemaal niet zo interessant. We gingen meestal de grens over. Maar nu is het een redelijk nutteloze vrije dag. Net als Bevrijdingsdag volgende week, heb je die eindelijk weer eens vrij, kun je niks. Ach ja...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 27 april 2020 @ 09:54:27 #180
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192825134
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 09:46 schreef Sjeen het volgende:
Jeetje Deepfreeze, dat zijn berichten die je liever niet krijgt. Sterkte :*

Vicky, sterkte ook met oma :*

Koningsdag/woningsdag, ik vind het allemaal niet zo interessant. We gingen meestal de grens over. Maar nu is het een redelijk nutteloze vrije dag. Net als Bevrijdingsdag volgende week, heb je die eindelijk weer eens vrij, kun je niks. Ach ja...
Ja, wij gaan zo het Wilhelmus spelen voor de bejaarde achterburen. Dat is het wel. Mijn woning heb ik al vaak genoeg gezien om dat niet te hoeven vieren :P

Ik vrees ook een beetje dat de zomervakantie net zo gaat worden... nog eens zes weken rondhangen terwijl alles dicht is en je niet op vakantie kan (in elk geval niet naar het buitenland).

Sterkte DF :*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 27 april 2020 @ 09:54:29 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192825136
Schrikken DF, sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 27 april 2020 @ 09:59:47 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192825244
Wij gaan vandaag de laatste spullen uit het oude huis halen, morgen overdracht.

En morgen nog maar even met het verhuisbedrijf bellen of er nog een paar kuub opslag bij kan, het is allemaal een beetje krap hier :') :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 27 april 2020 @ 10:22:27 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192825588
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 08:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Vrolijk koningsdag w/

Gaan jullie nog leuke dingen doen vandaag?

Ik weet het nog niet.
Wel zo tompoucen halen. En de vlag hangt buiten.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:* wat naar. Sterkte
  maandag 27 april 2020 @ 10:24:38 #184
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_192825622
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:03 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Jeetje aan de ene kant was de test negatief, maar aan de andere kant had het ondanks dat en wetende dat we nog lang niet precies weten hoe corona te werk gaat toch niet heel vreemd geweest om die persoon even een tijdje af te zonderen van de rest. :{
Dat is toch niet haalbaar? Dan moet je iedereen die een beetje hoest in isolatie stoppen, dat is voor die doelgroep echt een hel. Je moet er op kunnen vertrouwen dat een testuitslag juist is, en dat je dan niet kiest voor isolatie omdat de test negatief is lijkt me een heel verdedigbaar beleid.
  maandag 27 april 2020 @ 10:25:10 #185
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_192825631
Oh Deepfreeze, wat heftig ;( Veel sterkte!
  maandag 27 april 2020 @ 10:29:11 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192825684
DF, sterkte. :*
***
  maandag 27 april 2020 @ 11:00:44 #187
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192826113
Ik wilde naar de Hema gaan. Maar ik keek net op Twitter en zag dat de hashtag Hema trending was. Lange rijen bij de Hema voor tompoucen. Zal hier dan niet anders zijn.
Haal ik wel jumbollen ofzo
  maandag 27 april 2020 @ 11:01:14 #188
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192826117
Ik heb ze gewoon bij de deka gehaald.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_192826162
Jeetje DF, sterkte daar!

Wij hebben de vlag uithangen, de voor- en achtertuin versierd, mijn vriendin en B hebben oranje kleding aan, oranje tompoucen zijn al op en we gaan spelletjes zoals blikgooien doen.
Nu we een keer niet op vakantie zijn, gaan we ook full Oranje ook :)
pi_192826335
Wij hebben het hoogtepunt van het dorp praktisch voor de deur... :') een draaiorgel
  maandag 27 april 2020 @ 11:19:04 #191
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192826349
Als ik trouwens Facebook moet geloven staan er overal kraampjes bij de mensen thuis.
Kan eigenlijk niet de bedoeling zijn, maar goed.
  maandag 27 april 2020 @ 11:19:15 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192826353
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:18 schreef Hupje het volgende:
Wij hebben het hoogtepunt van het dorp praktisch voor de deur... :') een draaiorgel
Vet!
pi_192826377
Normaal is op Koningsdag hier op de hoek een vrijmarkt en een straat verder een braderie, waardoor ik altijd een compleet overprikkeld kind heb (want ook al gaan we er niet naartoe, herrie is er dan genoeg). Nu is er niets O+ Sjaak heeft het heerlijk rustig en is lekker ontspannen.

@Hupje Oh my... Dat is ook wel een beetje jammer van dat draaiorgel...

@Deepfreeze Wat naar zeg! Sterkte.
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 11:35:07 #194
5428 crew  miss_sly
pi_192826545
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 11:19 schreef amaranta het volgende:
Als ik trouwens Facebook moet geloven staan er overal kraampjes bij de mensen thuis.
Kan eigenlijk niet de bedoeling zijn, maar goed.
Wordt allemaal Corona-prof gedaan, zo vindt men. Kraampje of kleedje voor de deur en spaarpot ernaast.
Alsnog gaat iedereen dus aan de wandel n de wijk of nog verder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 11:35:40 #195
5428 crew  miss_sly
pi_192826554
Deepfreeze, wat heftig. Is er al meer bekend? Sterkte 😘
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192826741
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:35 schreef miss_sly het volgende:
Deepfreeze, wat heftig. Is er al meer bekend? Sterkte 😘
Niet echt. De nacht is stabiel gegaan. Zijn hartritme is wel wat onregelmatig, dus dat baart zorgen. Maar kunnen ze nu niks aan doen. Ze maken hem eind van de middag/begin van de avond wakker. En dan kan het 30 minuten tot 24 uur duren voor dat lukt.
Het is dus echt afwachten hoe dat wakker worden gaat, of dat lukt. En als het lukt hoe hij eruit komt.

Het is een hele trotse, onafhankelijke man. Hij is ook wars van hulp, dus bij restschade wordt dat natraject ook een uitdaging.
pi_192826874
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:51 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Niet echt. De nacht is stabiel gegaan. Zijn hartritme is wel wat onregelmatig, dus dat baart zorgen. Maar kunnen ze nu niks aan doen. Ze maken hem eind van de middag/begin van de avond wakker. En dan kan het 30 minuten tot 24 uur duren voor dat lukt.
Het is dus echt afwachten hoe dat wakker worden gaat, of dat lukt. En als het lukt hoe hij eruit komt.

Het is een hele trotse, onafhankelijke man. Hij is ook wars van hulp, dus bij restschade wordt dat natraject ook een uitdaging.
Dat was mijn Oma ook. Ontzettend trots en wilde nooit hulp. Maar toen er iets gebeurde had ze echt wel door dat ze hulp nodig had. :* Hopelijk valt het mee. Sterkte :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_192827114
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 11:19 schreef amaranta het volgende:
Als ik trouwens Facebook moet geloven staan er overal kraampjes bij de mensen thuis.
Kan eigenlijk niet de bedoeling zijn, maar goed.
Bij mijn nichtje hebben ze met de buurt voor de kinderen allemaal spelletjes bedacht. Kinderen lopen dan het rondje voor de spelletjes. De ouders houden 1,5m afstand.
Ik vond het een tof idee.

Hier waren R en ik de enige die spelletjes deden in een hele rustige straat. R heeft genoten van de spelletjes en we sloten af met een oranje ijsje (toevallig haar lievelingsijs). Dus een geslaagde ochtend.
pi_192827134
Via de schoolapp krijg ik van verschillende ouders die roepen dat hun kinderen voor de deur zitten met spulletjes of met cakejes. Ik vind het maar niets.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 27 april 2020 @ 12:27:01 #200
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192827182
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wordt allemaal Corona-prof gedaan, zo vindt men. Kraampje of kleedje voor de deur en spaarpot ernaast.
Alsnog gaat iedereen dus aan de wandel n de wijk of nog verder.
Dat dus. Ze roepen mensen op om langs te komen.
  maandag 27 april 2020 @ 12:29:30 #201
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192827219
Hier mag dat dus echt niet... politie zei dat ze erop gingen letten.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 27 april 2020 @ 12:29:47 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192827224
Actief beboeten zou wel helpen.

Er waren geen tompoucen en ook geen jumbollen meer. Heb nu oranje Dunkin Donut
pi_192827330
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:29 schreef SaskiaR het volgende:
Hier mag dat dus echt niet... politie zei dat ze erop gingen letten.
Hier ook. Een paar buren waar het ook van plan maar zien er vanaf omdat de politie op facebook aangaf dat het niet de bedoeling is. Nu komt er een voortuinbingo 8-)

Tompoucen en andere oranje gebak waren bij de bakker hier op voorbestelling. Daar stonden we om half 9 al in een lange rij, maar het ging gelukkig vrij snel.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 27 april 2020 @ 12:46:37 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192827446
Ik heb 1 iemand op Facebook aangesproken. En die heeft z’n bericht igg verwijderd. Of dat ook voor het kraampje geldt weet ik niet
  maandag 27 april 2020 @ 12:48:28 #205
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_192827470
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:29 schreef SaskiaR het volgende:
Hier mag dat dus echt niet... politie zei dat ze erop gingen letten.
Ja hier ook... desondanks toch al wel een aantal kleedjes gezien. Was ook al behoorlijk druk vanochtend bij de strandopgangen.
Oh en rijen bij de Hema... stond hier even. Toen kwam er iemand beteuterd de winkel uit. Tompoucen alleen nog beschikbaar voor mensen die besteld hadden.

@SQ sterkte vandaag!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 27 april 2020 @ 13:05:05 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192827658
Sterkte SQ :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 27 april 2020 @ 13:05:50 #207
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192827666
Hier geen kleedjes. Wel mensen die een springkussen op het speelveldje neer hebben gezet |:(
pi_192828228
DF heel veel sterkte ;(.
Dat afwachten is echt vreselijk.

Hier kwamen de kinderen opeens om geld vragen omdat er een kraampje stond. Van ons mocht het niet, want uit principe niet verstandig en dat willen we niet stimuleren. Maar toen kwamen ze alsnog met speelgoed thuis, hadden ze het gratis meegekregen :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_192828649
SQ 😘

Normaal staan we met een kraampje met meuk.
Ik heb het huis gedweild, 2 wassen gedaan, er zijn 2 fietsen schoongemaakt en op MP gezet.
En nu lig ik op het balkon in het zonnetje...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192828700
Sq sterkte vandaag :*
pi_192829011
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 12:13 schreef McLaura het volgende:

[..]

Wij hebben nog geen indeling gekregen, maar ik heb de directeur gemaild of er, indien mogelijk, rekening gehouden kan worden met mijn 5-dagen-in-de-week-gastkind zodat Thijs en hij samen kunnen fietsen.
He, ze zitten in andere groepen. Thijs ochtend en D in de middag. Ook goed.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 27 april 2020 @ 14:56:53 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192829047
Sterkte SQ
  maandag 27 april 2020 @ 14:57:29 #213
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192829052
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:53 schreef McLaura het volgende:

[..]

He, ze zitten in andere groepen. Thijs ochtend en D in de middag. Ook goed.
Hebben zijn ouders een vitaal beroep dan? Dat jij de opvang doet? Of is het een soort van pleegkind?
  maandag 27 april 2020 @ 14:58:35 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192829063
SQ :*
***
pi_192829090
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 14:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hebben zijn ouders een vitaal beroep dan? Dat jij de opvang doet? Of is het een soort van pleegkind?
Ik wil die vraag wel beantwoorden, maar dan graag in DM.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_192829104
SQ en DF sterkte met alles! Hoe is het met je schoon-oma, Vicky?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_192829190
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 15:01 schreef McLaura het volgende:
SQ en DF sterkte met alles! Hoe is het met je schoon-oma, Vicky?
Nog niks gehoord helaas.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192829278
Sq Sterkte vandaag
  maandag 27 april 2020 @ 15:49:42 #219
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192829609
Biedt er net via marktplaats iemand 1 euro (ik heb niet veel geld) op een doos technische Lego die nieuw 309 euro kost bij bol.com
Uh, nou nee....
😅
pi_192829659
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 15:49 schreef amaranta het volgende:
Biedt er net via marktplaats iemand 1 euro (ik heb niet veel geld) op een doos technische Lego die nieuw 309 euro kost bij bol.com
Uh, nou nee....
😅
Dat is wel erg optimistisch geboden;)

Hier wel een kleedje online gelegd. De kinderen vragen er niet meer naar en er komen ook geen reacties. Dus dat kan zo terug de kast in/naar de kringloop
  maandag 27 april 2020 @ 18:03:16 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192831145
Zo, net terug uit de stad. Drúk jongens, druk! Maar wel heel gezellig. Super leuke dingen gescoord op de vrijmarkt en er was nog een feest waar we allemaal bekenden tegen kwamen. Ben er helemaal moe van, maar vanavond komen er nog een aantal DJ's optreden in het buurtcentrum, dus we gaan na het eten gewoon nog even door.

Oh wacht, ander universum -O- :P.
KuikenGuppy
pi_192831907
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 18:03 schreef Burdie het volgende:

Oh wacht, ander universum -O- :P.
Hier op straat is het echt rustig. Maar de achtertuinen klinken me net iets te gezellig.

Komende week lekker regen. Iedereen binnen, en mijn tuin krijgt mooi water.
Er staan allemaal groente en fruit planten in. Die kunnen wel iets gebruiken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192832073
Fijn DF! Dat is in ieder geval een hele grote zorg minder.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192832239
Ahh. Zonde. Regen volgende week -O-
pi_192832259
Deepfreeze. Dat is een zorg minder. Nu hopen dat hij goed wakker wordt. :*
  maandag 27 april 2020 @ 19:37:06 #226
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192832485
Sterkte DF en SQ!

En hier niks koningsdagigs hoor, gewoon verder met verhuisdozen uitpakken en verder klussen... Wel even een rondje gewandeld door het bos hierachter. Niemand tegengekomen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 27 april 2020 @ 20:01:28 #227
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192832966
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:23 schreef Omentielvo het volgende:
Ahh. Zonde. Regen volgende week -O-
Weet je hoe lang het al droog is joh?! Al weken, volgens mij. De bodem kan echt wel wat water gebruiken inmiddels.

Burdie ik ben moe dus nam je bericht in eerste instantie serieus en dacht wtf :o . |:( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 27 april 2020 @ 20:20:25 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_192833345
Nou ik baal wel een klein beetje van die regen want ik heb na 7 weken huilstress van het thuiswerken met veel te kleine kinderen eindelijk een week vrij gepakt. KUNNEN WE NIET NAAR BUITEN. The irony :') ;(
disclaimer
  maandag 27 april 2020 @ 20:22:11 #229
73386 Fazz
onderweg
pi_192833372
Vandaag was toch een zonnige dag? O-)
pi_192833602
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:01 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Weet je hoe lang het al droog is joh?! Al weken, volgens mij. De bodem kan echt wel wat water gebruiken inmiddels.

Burdie ik ben moe dus nam je bericht in eerste instantie serieus en dacht wtf :o . |:( .
Je hebt gelijk. Wat regen is wel goed voor de bodem nu. O+
  maandag 27 april 2020 @ 20:39:54 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_192833647
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2020 20:22 schreef Fazz het volgende:
Vandaag was toch een zonnige dag? O-)
Ja vandaag konden we niet echt lekker naar buiten ivm graafwerkzaamheden :')
disclaimer
  maandag 27 april 2020 @ 20:48:00 #232
73386 Fazz
onderweg
pi_192833741
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 20:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja vandaag konden we niet echt lekker naar buiten ivm graafwerkzaamheden :')
:{ Matig.

Geen werk & school maakt het hopelijk toch wat relaxter :*

M’n tuin gaat heel blij zijn van wat water, ondanks sproeien zien de grote struiken er nog steeds sneu uit. Kleigrond hier en het water leek er gewoon vanaf te lopen ipv erin :{
pi_192834099
De grond is overal gortdroog, laat het maar regenen hoor. Ik blijf watergeven.

Wij hebben vanmiddag nog een stuk gefietst, ijsje gehaald en einde middag met de overburen geborreld op straat. Nou ja op, de straat tussen ons in zeg maar.
pi_192838731
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:01 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Weet je hoe lang het al droog is joh?! Al weken, volgens mij. De bodem kan echt wel wat water gebruiken inmiddels.

Burdie ik ben moe dus nam je bericht in eerste instantie serieus en dacht wtf :o . |:( .
Ja, super voor de tuin idd! Maar ik baal wel een beetje dat het in mijn eerste weekje vrij sinds kerst opeens regent na wéken van prachtig weer }:|.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_192838815
Ik moet dadelijk wat gemeens doen :{ Gisteren ontdekte ik een nest in aanbouw tussen ons wc raampje en de buitenmuur (daar zit een jaren 70 gemetseld luchtgat). Dat heb ik weggehaald. Maar vanochtend zat er een duif op een paar takjes en een ei... zucht. Die ga ik dus weghalen, anders wordt het daar een vieze stinkende zooi.
  dinsdag 28 april 2020 @ 10:53:10 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192840004
Zo, overdracht huis gedaan, stonden na een kwartiertje bij de notaris weer buiten.
Kwartiertje later een appje van de koper dat ze zo blij is met ons huis o+

Verhuisbedrijf gebeld of ze nog meer opslag kunnen komen halen want het is een beetje een hindernisbaan hier :D
Dus ik ga maar weer eens verder met dingen weer in verhuisdozen doen :') :X

En als alles weg is ga ik eens helemaal instorten geloof ik.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 28 april 2020 @ 10:58:31 #237
269689 crew  Viv
pi_192840062
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:15 schreef Hupje het volgende:
Ik moet dadelijk wat gemeens doen :{ Gisteren ontdekte ik een nest in aanbouw tussen ons wc raampje en de buitenmuur (daar zit een jaren 70 gemetseld luchtgat). Dat heb ik weggehaald. Maar vanochtend zat er een duif op een paar takjes en een ei... zucht. Die ga ik dus weghalen, anders wordt het daar een vieze stinkende zooi.
Niet alleen gemeen, maar ook verboden. :o
quote:
Zo mogen duivennesten niet verwijderd worden. Als er overlast is van een duivennest en je besluit een duivennet te plaatsen, dan mag dit alleen geplaatst worden als het nest verlaten is. Ook duiven krijgen namelijk extra rust op het moment van broeden en moederen. Ook dieren die wij beschouwen als ongedierte hebben rechten en dat respecteren we.
https://www.rentokil.nl/duiven-en-andere-vogels/duivennest/
quote:
Soms komen die op plaatsen die voor mensen net niet helemaal handig zijn. Toch mogen nestjes niet weggehaald of vernield worden.

In Nederland zijn alle inheemse vogels beschermd. Dat betekent onder meer dat de nesten tijdens het broedseizoen niet weggehaald of vernield mogen worden. Sterker nog: het is strafbaar.
https://www.dierenbescher(...)plaatsen-of-weghalen
quote:
1 Het is verboden opzettelijk van nature in Nederland in het wild levende vogels van soorten als bedoeld in artikel 1 van de Vogelrichtlijn te doden of te vangen.

2 Het is verboden opzettelijk nesten, rustplaatsen en eieren van vogels als bedoeld in het eerste lid te vernielen of te beschadigen, of nesten van vogels weg te nemen.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0037552/2017-03-01#Hoofdstuk3
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:00:48 #238
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_192840087
Bah het regent. Nu kan ik niet trainen.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:16:10 #239
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192840350
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:53 schreef Leandra het volgende:
Zo, overdracht huis gedaan, stonden na een kwartiertje bij de notaris weer buiten.
Kwartiertje later een appje van de koper dat ze zo blij is met ons huis o+

Verhuisbedrijf gebeld of ze nog meer opslag kunnen komen halen want het is een beetje een hindernisbaan hier :D
Dus ik ga maar weer eens verder met dingen weer in verhuisdozen doen :') :X

En als alles weg is ga ik eens helemaal instorten geloof ik.
Gefeliciteerd met de overdracht
pi_192840914
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:58 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Niet alleen gemeen, maar ook verboden. :o
Dat wist ik niet!
Great :')
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:04:15 #241
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_192841150
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:15 schreef Hupje het volgende:
Ik moet dadelijk wat gemeens doen :{ Gisteren ontdekte ik een nest in aanbouw tussen ons wc raampje en de buitenmuur (daar zit een jaren 70 gemetseld luchtgat). Dat heb ik weggehaald. Maar vanochtend zat er een duif op een paar takjes en een ei... zucht. Die ga ik dus weghalen, anders wordt het daar een vieze stinkende zooi.
Ik herken wat je zegt, ik heb een kauwennest in mijn dakgoot/onder dakpannen genesteld, precies boven mijn slaapkamer raam. Hopelijk zijn ze niet te beschermend en kan ik van de zomer lekker in mijn tuin zitten.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:29:54 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192841522
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:16 schreef amaranta het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met de overdracht
Thnx!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192841580
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:04 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik herken wat je zegt, ik heb een kauwennest in mijn dakgoot/onder dakpannen genesteld, precies boven mijn slaapkamer raam. Hopelijk zijn ze niet te beschermend en kan ik van de zomer lekker in mijn tuin zitten.
Let op je dakbeschot dat hadden ze hier kapot gemaakt
pi_192842433
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:46 schreef Hupje het volgende:

[..]

Dat wist ik niet!
Great :')
Maar met die paar takjes hebben ei en duif niet heel veel kans....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:00:36 #245
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_192842899
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:34 schreef F_r het volgende:

[..]

Let op je dakbeschot dat hadden ze hier kapot gemaakt
Daar ben ik mij van bewust, het beest mag niet worden verjaagd indien ze eitjes hebben. Kauwen zijn blijkbaar beschermde vogels..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_192842971
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:00 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Daar ben ik mij van bewust, het beest mag niet worden verjaagd indien ze eitjes hebben. Kauwen zijn blijkbaar beschermde vogels..
Klopt het stikt er hiervan. Wij hebben er nu een vogelwering in liggen kunnen ze niet meer onder de pannen komen
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:17:52 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192843150
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:53 schreef Leandra het volgende:
Zo, overdracht huis gedaan, stonden na een kwartiertje bij de notaris weer buiten.
Kwartiertje later een appje van de koper dat ze zo blij is met ons huis o+

Verhuisbedrijf gebeld of ze nog meer opslag kunnen komen halen want het is een beetje een hindernisbaan hier :D
Dus ik ga maar weer eens verder met dingen weer in verhuisdozen doen :') :X

En als alles weg is ga ik eens helemaal instorten geloof ik.
Gefeliciteerd!

Wij mogen niet naar binnen bij de notaris, maar moeten buiten, in het zicht van een medewerker, nadat we ons door het raam geïdentificeerd hebben, een volmacht tekenen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192843252
We hebben hier ook bericht van school gehad.
De groep wordt verdeeld in 2 groepen: groep A en groep B. Groep A gaat maandag en donderdag naar school. Groep B gaat dinsdag en vrijdag naar school. In week 1 gaat groep A op woensdag naar school. In week 2 gaat groep B op woensdag naar school. Zo is in 2 weken de tijd precies verdeeld.
Wat doen we op school?
Instructie voor taal, rekenen, spelling (inclusief dictee), WO vakken, Engels, Nieuwsbegrip, verkeer.
De (werk)boeken voor spelling en rekenen (ook schriften) blijven altijd op school, hierin werken we alleen op school. De andere (werk)boeken/schriften gaan wel mee naar huis.

Wat doen de kinderen thuis?
Thuis gaan de kinderen hun spelling en rekenen maken in Gynzy kids, tenzij anders vermeld. Hiervoor krijgen jullie een inlogcode gemaild. Voordeel hiervan is dat de kinderen gelijk feedback krijgen of het goed/fout is gemaakt. Dus niet meer nakijken. Verder kunnen wij, Margreet en Lisette, zien wat er is gemaakt en hoe het is gemaakt. Bij thuiswerken krijgen de kinderen eerst instructie via google meet, na deze instructie wordt de desbetreffende les 'open' gezet in Gynzy kids.Verder maken de kinderen het werk dat op de weektaak staat bij de dag dat ze thuis werken. Hiervoor hebben ze op school instructie gehad of dezelfde dag via google meet.

Klinkt als een goede oplossing vind ik.
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:19:08 #249
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192844214
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:04 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik herken wat je zegt, ik heb een kauwennest in mijn dakgoot/onder dakpannen genesteld, precies boven mijn slaapkamer raam. Hopelijk zijn ze niet te beschermend en kan ik van de zomer lekker in mijn tuin zitten.
Afgelopen zomer werden zowel mijn (toen nog) dreumes en mn hond opgejaagd door kauwen als we een bepaald rondje langs een stukje bomen liepen _O- ze deden niet daadwerkelijk wat, vooral vlak over hun heen langs scheren met de klauwen open, maar vond t toch niet heel tof :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192844428
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:33 schreef McLaura het volgende:

[..]

Maar met die paar takjes hebben ei en duif niet heel veel kans....
De afgelopen jaren zat er een duivennest in de boom in de achtertuin. Vorig jaar kwamen er jonge duifjes, alle jaren daarvoor zijn de eieren te pletter gevallen... We zien dan wel hier bij m'n raampje. Kan me niet voorstellen dat het beest daar rustig zit als bijv 's avonds de lamp bij de wc aan gaat :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 28 april 2020 @ 15:35:08 #251
269689 crew  Viv
pi_192844456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:19 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Afgelopen zomer werden zowel mijn (toen nog) dreumes en mn hond opgejaagd door kauwen als we een bepaald rondje langs een stukje bomen liepen _O- ze deden niet daadwerkelijk wat, vooral vlak over hun heen langs scheren met de klauwen open, maar vond t toch niet heel tof :')
Filmtip:
oO<

[ Bericht 8% gewijzigd door Viv op 28-04-2020 19:11:46 ]
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:43:46 #252
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_192844582
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:06 schreef F_r het volgende:

[..]

Klopt het stikt er hiervan. Wij hebben er nu een vogelwering in liggen kunnen ze niet meer onder de pannen komen
Dat gaat er hier ook direct in, zodra alles weer achter de rug is. Oh en die p@#_&(!;) herrie, als ze in die dakgoot zitten te flikflooien. :o

@littledrummergirl, hopelijk blijft dat hier achterwege.. ;(
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_192845504
Wij hadden gisteren mijn ouders op bezoek in de tuin, was prima te doen met dat mooie weer en ruimte genoeg voor 1,5m. Was ook fijn om ze weer even te zien.

Hier in de straat werd er geborreld een paar huizen verderop, 3 gezinnen bij elkaar.
En weer verderop ook een paar buren bij elkaar.
Verder niet zoveel volk gezien. Man had jumbollen gehaald zondag, we hebben er nog 2 voor vanavond, de kinderen vonden ze niet lekker *) .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_192846190
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Filmtip:
[ afbeelding ]
Moet dit?

Ik heb dus echt een giga vogelfobie ;( :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192846220
Als je denkt, vogelfobie, zo erg kan het niet zijn? Vorig jaar in de zomer vloog er een mus in ons huis. Ik ben in paniek naar buiten gerend, mus vloog achter me aan, ik ben eerst buiten een uur aan de telefoon geweest met mijn vader die me moest kalmeren (hartkloppingen, paniek en daarna pas van schrik huilen) en toen durfde ik pas heel voorzichtig binnen te komen.

Heel onhandig.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:19:29 #256
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192846751
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 17:39 schreef LeSage het volgende:
Als je denkt, vogelfobie, zo erg kan het niet zijn? Vorig jaar in de zomer vloog er een mus in ons huis. Ik ben in paniek naar buiten gerend, mus vloog achter me aan, ik ben eerst buiten een uur aan de telefoon geweest met mijn vader die me moest kalmeren (hartkloppingen, paniek en daarna pas van schrik huilen) en toen durfde ik pas heel voorzichtig binnen te komen.

Heel onhandig.
Heftig. De Dam is dus niks voor jou?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 28 april 2020 @ 19:11:25 #257
269689 crew  Viv
pi_192847512
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 17:37 schreef LeSage het volgende:

[..]

Moet dit?

Ik heb dus echt een giga vogelfobie ;( :')
Oh sorry :@ vond het wel toepasselijk bij de omschrijving van @littledrummergirl

Weggehaald :*
pi_192847980
Wij hadden bij ons oude huis onder de pannen een spreeuwennest. Dat was behoorlijk vervelend, een deel van de isolatie was weggehaald voor het nest en ze scheten echt de hele gevel onder. Een paar maanden later stond ons huis te koop en hadden ze de vogelstront eraf gephotoshopt _O-

Vorig jaar zomer hadden we een duivennest in onze trompetboom in de voortuin. Vanuit het badkamerraam kon je zo het nest inkijken. B keek elke avond even of er al mini duifjes waren. Die hebben een stuk minder troep achter gelaten.

Vandaag de Lego Boost aan mijn gezin gegeven :+ Een hit! Het bouwen was leuk, alle functies per categorie uitproberen was leuk en daarna het programmeren steeds. Echt een leuk ding. Juul vindt hem best eng, dansen mag ie wel, maar lopen vindt ze niet zo leuk.

Ik vond deze regendag eigenlijk wel even fijn.... :@ Dagje binnen, lekker even niets, geen kinderen aan de deur, B en Juul vermaakten zich ook prima binnen. (mede dankzij dus die Boost)
  dinsdag 28 april 2020 @ 20:13:32 #259
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192848787
Vogels. Ik hoor ze de hele dag door. Onze notenboom achterin de tuin heeft een duivennest, en in de leilinden en de haag wonen merels en mezen. Ik vind die kleine vogeltjes zo leuk, maar helaas vindt onze kat ze ook erg interessant om mee te ‘spelen’.

En regendag: hier is vandaag de woonkamer omgetoverd tot dierentuin. Werkelijk álle knuffels waren naar beneden gesleept, en van (bank) kussens waren hokken gebouwd 🦥🐇🐾

Ook bericht van school gehad. Beide jongens op de ma/ do groep. Alfabetisch ingedeeld, en dan blijkt de jongens/ meisjes verhouding in beide klassen niet echt mooi uit te komen. J. met 9 jongens (o.a. al zijn vriendjes) en 2 meiden (helaas niet z’n beste vriendin), F met 9 meiden en 4 jongens (waaronder 2 goede vriendjes). BSO volgt vrijdag met bericht.

We hebben met J afgesproken aanstaande maandag weer te beginnen met schoolwerk (computertaken, lezen en werkbladen die nog afgemaakt mochten worden) om weer in t ritme te komen. F heeft nog lekker even vrij, de voordelen van groep 1 😊
pi_192849316
MM, bij B op school zijn de verhoudingen altijd zoek :D In zijn klas zitten 20 meisjes en 6 jongens....leuk voor B die thuis ook wordt omring door vrouwen. Volgend jaar komt er 1 groep 3 (3 kleuterklassen) en is de verhouding ongeveer hetzelfde.

Wij worden elke ochtend ook door de vogels wakker gemaakt en 's nachts komt er met regelmaat een uil voorbij. We worden omringd door bomen, nu de bomen weer volledig in blad staan, lijkt het net alsof wij aan de achterkant vrij wonen. In werkelijkheid hebben onze buren een belachelijk grote tuin vol bomen.

Wij hebben ook 2 katten en daarom hebben we vorig jaar een beginnend nest 'verwijderd' uit onze heg. Die was op nog geen meter hoogte, we hebben buitenkatten dat was een moordpartij geworden. Ze waren net begonnen met verzamelen van takjes, ze zijn wel 3 keer opnieuw begonnen.

Ik heb net de economie wederom gestimuleerd. We kwamen erachter dat Juul nog 1 shirt past....kind groeit veel te hard. Zit met haar 22 maanden nu in 98 en de shirts waren allemaal nog 86, ze kon er amper in ademhalen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 21:09:52 #261
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192849816
Ik heb laatst ook een hele nieuwe zomergarderobe besteld :P twee maten groter dan vorige zomer. Kind zit nu met ruim 2.5 in maat 104 (en schoenmaat 26.5 :o )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192850044
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 19:11 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh sorry :@ vond het wel toepasselijk bij de omschrijving van @:littledrummergirl

Weggehaald :*
Oh :@ was een beetje sarcastisch hoor. Tegen dit plaatje kan ik nog wel. Hoewel, ik heb door zulke dingen dus ooit al nachtmerries :') _O-

Toch nog maar eens nadenken over therapie misschien...
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192850066
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:09 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb laatst ook een hele nieuwe zomergarderobe besteld :P twee maten groter dan vorige zomer. Kind zit nu met ruim 2.5 in maat 104 (en schoenmaat 26.5 :o )
:o dat is mijn kleuter van 4 en een beetje _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192850416
Ik heb voor de heren dreumes een zomergarderobe maat 92 aangeschaft. De t-shirts maat 86 zitten al aardig krap.
Dat beloofd wat, ze zijn morgen 1.5....
pi_192850467
Oh, doen we weer een matenopsomming? Welpje is 19 maanden en zit tussen 92 en 98 in, afhankelijk van het kledingstuk. Hij heeft shirts in 98 die gewoon al goed zitten, maar ook een paar waarin hij nog verzuipt. Voornamelijk doorgevertjes van zijn broer, dus weinig stimulans voor de economie dit keer.

Ketel is bijna 5 en zit in maat 128.
pi_192850505
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:54 schreef lunapuella het volgende:
Ketel is bijna 5 en zit in maat 128.
Ik vind dat altijd zo grappig, J is net 5 en zit nu net in maat 110. Maat 128 is nog zó ver weg.
pi_192850542
Sac is 6 en zit in 128
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:03:38 #268
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192850600
Weet je wat pas irritant is? Als je kind net zulke grote voeten heeft als jij. Ik zie het verschil niet meer in sokken en mik steevast mijn sokken in zijn mandje, schijnbaar.
En met enkelsokken grijp ik altijd mis. Die heeft hij dan net allemaal aan gehad als ik een paar nodig heb.

Mijn 9 jarige heeft maat 37 en ik 38 :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192850618
Zoon is net 7 en draagt 135/140.
Dochter is bijna 2,5 jaar en draagt 92.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:07:26 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192850666
Ik zag vandaag iemand een soort van sokschoenen dragen. Wat een gruwelijke dingen. Ik denk dat ze maat 39 droeg, om maar even in het thema te blijven.


  dinsdag 28 april 2020 @ 22:09:57 #271
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192850703
Brrr wat een vreselijke dingen :X
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:10:39 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_192850716
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:07 schreef amaranta het volgende:
Ik zag vandaag iemand een soort van sokschoenen dragen. Wat een gruwelijke dingen. Ik denk dat ze maat 39 droeg, om maar even in het thema te blijven.


[ afbeelding ]
Oh my :') is dat de nieuwe badslipper?
disclaimer
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:11:03 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192850723
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:09 schreef laziness het volgende:
Brrr wat een vreselijke dingen :X
Ja maar Reinders he! Das kei hip! Dus dan draag je afgrijselijke sok schoenen.
pi_192850730
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:07 schreef amaranta het volgende:
Ik zag vandaag iemand een soort van sokschoenen dragen. Wat een gruwelijke dingen. Ik denk dat ze maat 39 droeg, om maar even in het thema te blijven.


[ afbeelding ]
Mijn hemel. :X
Dagobert Duck comes to mind. :')
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:11:51 #275
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192850732
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh my :') is dat de nieuwe badslipper?
Ik vind de badslipper bijna classy vergeleken hierbij
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:12:35 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_192850739
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja maar Reinders he! Das kei hip! Dus dan draag je afgrijselijke sok schoenen.
Is dat hip?
Ben ik blij dat ik saai en muf ben :P
disclaimer
pi_192850747
Ha, ik doe mee *O*! Oudste is bijna 8 en zit in 122-128. Jongste van 5 net in 104. En zojuist sandalen besteld in maat 30 en 27. Jongste heeft wel een centimeter verschil tussen rechts en links dus hoop dat het past oO<.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:13:33 #278
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192850752
Je kan er ook een passend joggingpak bij kopen
pi_192850756
J van 7 1/2
Boven maat 140
Beneden 134
Schoenmaat 35 :')
Lengte 134cm
28kg

zo.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:14:36 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_192850765
Wat ik me altijd afvraag bij die opsommingen. Lezen mensen dan ook echt wat anderen posten? En wat doe je met die informatie? :D

Ik heb het overigens alleen bij wastopics hoor, dat het me echt raakt. O+ maten zeggen me geen fuck :')
disclaimer
pi_192850778
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:14 schreef SQ het volgende:
Wat ik me altijd afvraag bij die opsommingen. Lezen mensen dan ook echt wat anderen posten? En wat doe je met die informatie? :D

Ik heb het overigens alleen bij wastopics hoor, dat het me echt raakt. O+ maten zeggen me geen fuck :')
Vergelijken ofcouse :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:15:42 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_192850780
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:13 schreef amaranta het volgende:
Je kan er ook een passend joggingpak bij kopen
[ afbeelding ]
Moet populair zijn onder priscilla's lijkt me.

Waarom ken jíj deze trends altijd amaranta? Schaduwtokkie :')
disclaimer
pi_192850783
Ean is 8 en heeft schoenmaat 36. Ik hoop dat ze niet maat slagschip krijgt.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:17:07 #284
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192850797
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:12 schreef SQ het volgende:

[..]

Is dat hip?
Ben ik blij dat ik saai en muf ben :P
Dr zit een zaak in Eindhoven.
Uhm, even cryptisch..... met de naam van de hoofdrolspeler van “vrienden voor het leven“.
Is denk ik momenteel een van de best lopende winkels uit Eindhoven. Verkoopt Reinders, Nikkie en meer van dit soort merken.
Laat ik zo zeggen. Eigenaar woont er riant van.
Deze wanstaltige kleding doet het heel goed onder de jeugd
pi_192850799
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:03 schreef laziness het volgende:
Weet je wat pas irritant is? Als je kind net zulke grote voeten heeft als jij. Ik zie het verschil niet meer in sokken en mik steevast mijn sokken in zijn mandje, schijnbaar.
En met enkelsokken grijp ik altijd mis. Die heeft hij dan net allemaal aan gehad als ik een paar nodig heb.

Mijn 9 jarige heeft maat 37 en ik 38 :')
Die fase zijn er voorbij. Mijn man en ik delen wel sokken (maat 41&42), maar mijn twaalfjarige heeft zijn eigen sokken met maar 44 :D
pi_192850815
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:14 schreef SQ het volgende:
Wat ik me altijd afvraag bij die opsommingen. Lezen mensen dan ook echt wat anderen posten? En wat doe je met die informatie? :D

Ik heb het overigens alleen bij wastopics hoor, dat het me echt raakt. O+ maten zeggen me geen fuck :')
Ja, ik ben niet zo goed in posts skippen :@ _O- . Maar ik verbaas me echt hoe groot andere kinderen kunnen zijn! En verder doe ik natuurlijk mee om jou te irriteren >:) >:) >:).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:18:54 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_192850819
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dr zit een zaak in Eindhoven.
Uhm, even cryptisch..... met de naam van de hoofdrolspeler van “vrienden voor het leven“.
Is denk ik momenteel een van de best lopende winkels uit Eindhoven. Verkoopt Reinders, Nikkie en meer van dit soort merken.
Laat ik zo zeggen. Eigenaar woont er riant van.
Deze wanstaltige kleding doet het heel goed onder de jeugd
Oh oké.
Ik bestel nog even wat bij zalando.
:')
disclaimer
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:19:25 #288
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192850826
Ja ik ken dat hele Reinders ook niet :D

O zijn papa heeft maat 47 dus maat slagschip wordt het sowieso wel. Hij doet het er maar mee. Kan er weinig aan veranderen.
Heb mijn best gedaan er mini voeten tegenover te zetten en het heeft niks uitgehaald :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:19:36 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192850829
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:15 schreef SQ het volgende:

[..]

Moet populair zijn onder priscilla's lijkt me.

Waarom ken jíj deze trends altijd amaranta? Schaduwtokkie :')
Uhja... mijn inner tokkie wil ook zulke sloffen
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:20:39 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_192850842
Over maten gesproken, ik knal inmiddels bijna uit de 85F doe ik laatst gekocht heb en nu kan ik dus geen reguliere (lees: betaalbare) bh's meer kopen en dat vind ik kut. :{w want momenteel pas ik ze maar kort :')
disclaimer
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:20:47 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192850843
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:19 schreef laziness het volgende:
Ja ik ken dat hele Reinders ook niet :D

O zijn papa heeft maat 47 dus maat slagschip wordt het sowieso wel. Hij doet het er maar mee. Kan er weinig aan veranderen.
Heb mijn best gedaan er mini voeten tegenover te zetten en het heeft niks uitgehaald :P
Volgens mij is het Nederlands. 2 (tweeling?) zussen ofzo? Loopt echt heel goed dat merk.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:26:23 #292
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192850903
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

Volgens mij is het Nederlands. 2 (tweeling?) zussen ofzo? Loopt echt heel goed dat merk.
Reinders is a Dutch fashion label, owned and created by the twin sisters Julie and Marie Reinders.

We started four years ago with our first collection. Because we have a different view on fashion, Reinders became a huge success in the Netherlands. Reinders is known for its knitwear styles. Reinders fills the gap between the high end and high-street fashion labels.

We verschillen van mening over wat voor soort fashion dit is geloof ik :{w
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:27:34 #293
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192850914
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:20 schreef SQ het volgende:
Over maten gesproken, ik knal inmiddels bijna uit de 85F doe ik laatst gekocht heb en nu kan ik dus geen reguliere (lees: betaalbare) bh's meer kopen en dat vind ik kut. :{w want momenteel pas ik ze maar kort :')
Dat is ook gewoon kut -O-
Geen tips helaas.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192850920
Mijn 9 jarige wacht op de dag dat ze mijn schoenen aan kan. Ik vrees dat 't met 1,5 tot 2 jaar zo ver is. Ze zit nu in 36. Sokken ben ik al regelmatig kwijt. Ze kijkt nu al verlekkerd naar mijn sneakers. :9
*poef* nu is het weg
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:28:11 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_192850921
Nee hoeft ook niet, ik wilde gewoon even klagen :P
disclaimer
pi_192850929
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:13 schreef Declan-Harp het volgende:
J van 7 1/2
Boven maat 140
Beneden 134
Schoenmaat 35 :')
Lengte 134cm
28kg

zo.
Scheelt dus weinig met de mijne. Maar dan 33 kilo. :P Grote, gespierde beer.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:31:32 #297
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192850952
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:28 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn 9 jarige wacht op de dag dat ze mijn schoenen aan kan. Ik vrees dat 't met 1,5 tot 2 jaar zo ver is. Ze zit nu in 36. Sokken ben ik al regelmatig kwijt. Ze kijkt nu al verlekkerd naar mijn sneakers. :9
Haha mijn dochter zit ook in 36 ong.
Toen ze haar enkel brak en dun gips kreeg was dat een uitgelezen kans om mijn sneakers te jatten. Want daar kon haar voet met gips helemaal in.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:33:56 #298
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192850981
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:28 schreef SQ het volgende:
Nee hoeft ook niet, ik wilde gewoon even klagen :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192850988
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha mijn dochter zit ook in 36 ong.
Toen ze haar enkel brak en dun gips kreeg was dat een uitgelezen kans om mijn sneakers te jatten. Want daar kon haar voet met gips helemaal in.
Altijd fijn.
*poef* nu is het weg
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 april 2020 @ 22:36:15 #300
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192851015
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:13 schreef amaranta het volgende:
Je kan er ook een passend joggingpak bij kopen
[ afbeelding ]
Daar ga je toch niet mee over straat :X
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:37:40 #301
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192851042
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:36 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Daar ga je toch niet mee over straat :X
Vraag je puber eens of zij het mooi vindt ;-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')