Oei dit is niet fijn idd! Nu kan ik me wel voorstellen dat in zo'n geval de school wél onderwijs op afstand biedt. Zo is bij ons op school overleg over realtime-videoles tijdens de lessen die op school gegeven worden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:06 schreef Loj het volgende:
Het gaat om 12 lesdagen voorlopig! Dus nu 6 per kind. Dat redden we wel na deze periode toch
Ik heb vandaag geen goede dag. De oudste heeft na een heftige luchtweg infectie begin van dit schooljaar (3 maanden lopen kwakkelen en pas toen eindelijk antibiotica gekregen en toen was hij er binnen 2 dagen vanaf) een heel raar kuchje aan over gehouden. Het is eigenlijk meer een soort van schrapen van de keel, wat klinkt als een kuch.
Maar in de brief van school waren ze zeer duidelijk: passende klachten is thuis blijven, ook al weet je dat het niet zo is. Dus dan mag Ow dus niet naar school. En hij gaat sociaal emotioneel echt flink achteruit. Kleine stapjes die we hadden gemaakt op school, zijn grote stappen terug geworden. Hij durft niet eens meer normaal te praten tegen opa en oma, en als hij tijdens de meet in de aandacht werd gezet kroop hij onder de tafel. Ook durft hij weer niets tegen vriendjes te zeggen, waar het eerst heel goed ging. En als hij al niet op school mag komen zijn zijn vriendjes hem zo vergeten denk ik. En ik verwacht dat deze regel sowieso de rest van het schooljaar zo blijft.
En dan heb ik het nog niet eens over praktische zaken. Thuis blijven is geen instructie dus dat moet ik zelf gaan doen. En ik zit straks zelf ook weer op mijn werk. Dus dan moet manlief het doen, maar dan praat ik nog niet eens over mijn chronisch verkouden dreumes die waarschijnlijk ook niet naar de opvang kan. En nu kan Ow de leerstof prima aan, maar is hij ook nog eens ontzettend ongemotiveerd omdat hij het te gemakkelijk vindt en dus wil hij pluswerk maar weet hij niet hoe dat aan te pakken. En dat zorgt ook weer voor drama’s. Dus dan niets doen? Maar ja als dat het rest van het schooljaar zo is, hoe komt hij dan ooit weer in het ritme.
En als het dan nog langer duurt, thuisonderwijs? Manlief moet ooit weer naar kantoor, dus dan? Ik ontslag nemen? Behalve dat ik daar zelf heel ongelukkig van wordt, komen we dan in financiële problemen. En dan....
Nou ik hoef mijn verhaal verder niet af te maken denk ik. Gewoon even een rotdag waarbij de zorgen overheersen. Want ik maak me echt zorgen om de oudste, maar ik kan ook nergens echt heen voor hulp. En misschien komt het wel goed en doet school niet moeilijk. Maar bleh moest het even kwijt.
Koningsdag niet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:43 schreef amaranta het volgende:
Gaat er nog iemand woningsdag vieren? En hoe?
Vlag uit?
Kleedje op marktplaats en Facebook?
Oranje tompoezen bij de Hema halen?
Wel bij die ene hequote:Op zaterdag 25 april 2020 12:00 schreef amaranta het volgende:
Wij waren de laatste jaren ook op vakantie.
Ik heb van mijn moeder geld gekregen om een staatslot te gaan kopen. Dus dat ga ik zo doen bij de sigarenboer
Ik koop weleens een Oudejaarslot. En als ik dat doe dan doe ik dat inderdaad daar.quote:
Pfoei dat is een lastige keuze ook! Per wanneer zou je dat dan moeten gaan doen? Ik bedoel; er zit nog best tijd tussen nu en augustusquote:Op zaterdag 25 april 2020 12:20 schreef silliegirl het volgende:
Ik zou dus verlof hebben tot half augustus, maar door het hele corona gebeuren is de druk op mijn collega’s zo hoog dat mijn baas heeft gevraagd of ik al eerder wat zaken kan oppakken. Dus ik ben aan het puzzelen hoe en wat. Ik wil baby nog niet wegbrengen (kind is dan pas 6 weken), maar de gesprekken die ik moet voeren zijn niet te combineren met kleuter en dreumes. Het wordt met baby als een uitdaging denk ik. Dreumes
kan dan weer naar de opvang. En kleuter moet dan maar naar de noodopvang ofzo.
Nouja, we zien het wel.
Ik krijg de kriebels van dat hele “woningsdag”. ‘T is al weken elke dag “woningsdag”. Ik sla dus over.
Per wanneer ik wil in principe. Maar liefst wel zsm, begreep ik . Officieel mag ik volgens mjj pas weer als baby 6 weken is, dat zou half mei zijn. Dus ik ben aan het kijken per wanneer ik iets kan doen en ook vooral wat dan.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:25 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Pfoei dat is een lastige keuze ook! Per wanneer zou je dat dan moeten gaan doen? Ik bedoel; er zit nog best tijd tussen nu en augustus
quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:52 schreef Vicky het volgende:
Bah... mijn man zijn oma is positief getest op Corona....
Nee, longpatiënt, 88 jaar, zwaar dementquote:Op zaterdag 25 april 2020 13:00 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]He jakkes, is ze verder goed gezond?
Als ik naar mijn eigen schatje kijk: ze werkt 24 uur, 3 dagen dus. Ze staat daarvan vanaf 11 mei gewoon weer 3 dagen voor de klas. Ze moet daarvoor voorbereiden, nakijken, gesprekken voeren etc. Gewoon zoals normaal zeg maar. En dan zou ze daarnaast op afstand les moeten geven. Wanneer dan? En tijdens het lesgeven, is ze niet bereikbaar voor thuiswerkende kinderen.quote:
Geen formatieproblemen inderdaad en veel fulltimers. Sowieso hebben ze een dag in de werk waarop er geen onderwijs op school wordt gegeven, daarop bereiden ze het thuisonderwijs voor. Verder zijn er drie parallelklassen, dus een docent kan om principe alledrie de klassen voorbereiden. Onze klas heeft twee juffen, op de dag dat een van de twee werkt is de ander het aanspreekpunt voor drie klassenquote:Op zaterdag 25 april 2020 13:40 schreef exode het volgende:
[..]
Als ik naar mijn eigen schatje kijk: ze werkt 24 uur, 3 dagen dus. Ze staat daarvan vanaf 11 mei gewoon weer 3 dagen voor de klas. Ze moet daarvoor voorbereiden, nakijken, gesprekken voeren etc. Gewoon zoals normaal zeg maar. En dan zou ze daarnaast op afstand les moeten geven. Wanneer dan? En tijdens het lesgeven, is ze niet bereikbaar voor thuiswerkende kinderen.
Maar bij haar op school is geen docent over, sterker nog ze hebben al 2 jaar formatieproblemen. Misschien is dat bij jou anders?
Ah ja over die dag geen onderwijs keek ik heen. Bij haar krijgen ze digitaal wel dingen aangeboden maar dat gaat via online programma's. Dat is zonder instructie van leerkracht, geen nakijken en dus niet bereikbaar gedurende lesdagen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 14:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Geen formatieproblemen inderdaad en veel fulltimers. Sowieso hebben ze een dag in de werk waarop er geen onderwijs op school wordt gegeven, daarop bereiden ze het thuisonderwijs voor. Verder zijn er drie parallelklassen, dus een docent kan om principe alledrie de klassen voorbereiden. Onze klas heeft twee juffen, op de dag dat een van de twee werkt is de ander het aanspreekpunt voor drie klassen
En tot slot werken ze altijd al met weekplanningen waar kinderen zelfstandig uit kiezen. Ik denk eigenlijk dat het maken hiervan en klaarzetten van de digitale lessen niet heel veel meer werk is dan bij normaal onderwijs. Maar misschien verkijk ik me erop hoor, we merken wel of het zo werkt.
Ik vind dit de beste Koningsdag in NL ooitquote:Op zaterdag 25 april 2020 11:43 schreef amaranta het volgende:
Gaat er nog iemand woningsdag vieren? En hoe?
Vlag uit?
Kleedje op marktplaats en Facebook?
Oranje tompoezen bij de Hema halen?
In onze vorige woonplaats was Koningsdag zo'n geweldig leuk feest. Het hele centrum één grote vrijmarkt, groot maar net groot genoeg om alles te kunnen zien zonder er flauw van te worden. Er was een reveille, aubade, braderie en 's avonds groot feest.quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:22 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind dit de beste Koningsdag in NL ooit. Los van de keren dat ik in het buitenland was (al vierden we toen nog Koninginnedag). Ik heb oranje tompoezen bij de bakker besteld en verder geen gezeur
.
Vriendinnen hadden het over zoomborrelen op koningsdag en ik moest inderdaad even vragen wanneer dat is.quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder ben ik al zolang weg uit Nederland dat ik pas door jullie discussie aan koningsdag dacht. Voor mij blijft het koninginnedag op 30 april...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |