Ik koop weleens een Oudejaarslot. En als ik dat doe dan doe ik dat inderdaad daar.quote:
Pfoei dat is een lastige keuze ook! Per wanneer zou je dat dan moeten gaan doen? Ik bedoel; er zit nog best tijd tussen nu en augustusquote:Op zaterdag 25 april 2020 12:20 schreef silliegirl het volgende:
Ik zou dus verlof hebben tot half augustus, maar door het hele corona gebeuren is de druk op mijn collega’s zo hoog dat mijn baas heeft gevraagd of ik al eerder wat zaken kan oppakken. Dus ik ben aan het puzzelen hoe en wat. Ik wil baby nog niet wegbrengen (kind is dan pas 6 weken), maar de gesprekken die ik moet voeren zijn niet te combineren met kleuter en dreumes. Het wordt met baby als een uitdaging denk ik. Dreumes
kan dan weer naar de opvang. En kleuter moet dan maar naar de noodopvang ofzo.
Nouja, we zien het wel.
Ik krijg de kriebels van dat hele “woningsdag”. ‘T is al weken elke dag “woningsdag”. Ik sla dus over.
Per wanneer ik wil in principe. Maar liefst wel zsm, begreep ik . Officieel mag ik volgens mjj pas weer als baby 6 weken is, dat zou half mei zijn. Dus ik ben aan het kijken per wanneer ik iets kan doen en ook vooral wat dan.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:25 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Pfoei dat is een lastige keuze ook! Per wanneer zou je dat dan moeten gaan doen? Ik bedoel; er zit nog best tijd tussen nu en augustus
quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:52 schreef Vicky het volgende:
Bah... mijn man zijn oma is positief getest op Corona....
Nee, longpatiënt, 88 jaar, zwaar dementquote:Op zaterdag 25 april 2020 13:00 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]He jakkes, is ze verder goed gezond?
Als ik naar mijn eigen schatje kijk: ze werkt 24 uur, 3 dagen dus. Ze staat daarvan vanaf 11 mei gewoon weer 3 dagen voor de klas. Ze moet daarvoor voorbereiden, nakijken, gesprekken voeren etc. Gewoon zoals normaal zeg maar. En dan zou ze daarnaast op afstand les moeten geven. Wanneer dan? En tijdens het lesgeven, is ze niet bereikbaar voor thuiswerkende kinderen.quote:
Geen formatieproblemen inderdaad en veel fulltimers. Sowieso hebben ze een dag in de werk waarop er geen onderwijs op school wordt gegeven, daarop bereiden ze het thuisonderwijs voor. Verder zijn er drie parallelklassen, dus een docent kan om principe alledrie de klassen voorbereiden. Onze klas heeft twee juffen, op de dag dat een van de twee werkt is de ander het aanspreekpunt voor drie klassenquote:Op zaterdag 25 april 2020 13:40 schreef exode het volgende:
[..]
Als ik naar mijn eigen schatje kijk: ze werkt 24 uur, 3 dagen dus. Ze staat daarvan vanaf 11 mei gewoon weer 3 dagen voor de klas. Ze moet daarvoor voorbereiden, nakijken, gesprekken voeren etc. Gewoon zoals normaal zeg maar. En dan zou ze daarnaast op afstand les moeten geven. Wanneer dan? En tijdens het lesgeven, is ze niet bereikbaar voor thuiswerkende kinderen.
Maar bij haar op school is geen docent over, sterker nog ze hebben al 2 jaar formatieproblemen. Misschien is dat bij jou anders?
Ah ja over die dag geen onderwijs keek ik heen. Bij haar krijgen ze digitaal wel dingen aangeboden maar dat gaat via online programma's. Dat is zonder instructie van leerkracht, geen nakijken en dus niet bereikbaar gedurende lesdagen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 14:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Geen formatieproblemen inderdaad en veel fulltimers. Sowieso hebben ze een dag in de werk waarop er geen onderwijs op school wordt gegeven, daarop bereiden ze het thuisonderwijs voor. Verder zijn er drie parallelklassen, dus een docent kan om principe alledrie de klassen voorbereiden. Onze klas heeft twee juffen, op de dag dat een van de twee werkt is de ander het aanspreekpunt voor drie klassen
En tot slot werken ze altijd al met weekplanningen waar kinderen zelfstandig uit kiezen. Ik denk eigenlijk dat het maken hiervan en klaarzetten van de digitale lessen niet heel veel meer werk is dan bij normaal onderwijs. Maar misschien verkijk ik me erop hoor, we merken wel of het zo werkt.
Ik vind dit de beste Koningsdag in NL ooitquote:Op zaterdag 25 april 2020 11:43 schreef amaranta het volgende:
Gaat er nog iemand woningsdag vieren? En hoe?
Vlag uit?
Kleedje op marktplaats en Facebook?
Oranje tompoezen bij de Hema halen?
In onze vorige woonplaats was Koningsdag zo'n geweldig leuk feest. Het hele centrum één grote vrijmarkt, groot maar net groot genoeg om alles te kunnen zien zonder er flauw van te worden. Er was een reveille, aubade, braderie en 's avonds groot feest.quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:22 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind dit de beste Koningsdag in NL ooit. Los van de keren dat ik in het buitenland was (al vierden we toen nog Koninginnedag). Ik heb oranje tompoezen bij de bakker besteld en verder geen gezeur
.
Vriendinnen hadden het over zoomborrelen op koningsdag en ik moest inderdaad even vragen wanneer dat is.quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder ben ik al zolang weg uit Nederland dat ik pas door jullie discussie aan koningsdag dacht. Voor mij blijft het koninginnedag op 30 april...
Bij ons zijn er een aantal leraren die niet voor de klas willen/kunnen staan. Die gaan zich bezig houden met opdrachten voor Classroom en online hulp bij vragen. Waarschijnlijk wordt het aanbod wel wat beperkter, maar dat lijkt me logisch en primaquote:Op zaterdag 25 april 2020 11:56 schreef exode het volgende:
[..]
Zo dat is ambiteus, bij B niet en op school van mijn vriendin ook niet.
Hè jakkes wat een naar nieuwsquote:Op zaterdag 25 april 2020 12:52 schreef Vicky het volgende:
Bah... mijn man zijn oma is positief getest op Corona....
Wat een verschil!!quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:51 schreef Burdie het volgende:
[..]
In onze vorige woonplaats was Koningsdag zo'n geweldig leuk feest. Het hele centrum één grote vrijmarkt, groot maar net groot genoeg om alles te kunnen zien zonder er flauw van te worden. Er was een reveille, aubade, braderie en 's avonds groot feest.
Wij verheugden ons vorig jaar dus al enorm op iets soortgelijks in ons nieuwe dorp. Kwamen wij even van een koude kermis thuis: de vrijmarkt hier bestond uit 10 kraampjes van kinderen die speelgoed verkochten. Geen leuke curiosa, zolderopruimingen, kleine geluksvondstjes, geen eetkraampjes, helemaal niks..
Goed zo! En nu meteen even een paar afdrukken makenquote:Op zaterdag 25 april 2020 18:11 schreef Ireth het volgende:
Ik heb hem weer!!!
Ouwe desktopbak aangeslingerd, uren gewacht tot ie een keer was opgestart maar daar stond ie gelukkig nog op!!!
Fijn!quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:11 schreef Ireth het volgende:
Ik heb hem weer!!!
Ouwe desktopbak aangeslingerd, uren gewacht tot ie een keer was opgestart maar daar stond ie gelukkig nog op!!!
Lekker makkelijk om daar op te blijven hakken, en ja, ik zou dat ook zwaar waardeloos vinden als we nog wel op fietsafstand zouden wonen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:05 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik ga weg omdat me woorden in mond gelegd worden en me dat meteen het stempel 'beperkt en niet heel sympathiek' oplevert kennelijk. En dat terwijl ik vooral reageerde op een ouder die letterlijk zegt 'wat een drama, daar heb je net niks aan' op het schoolrooster dat het beste is voor kinderen.
En nee dan heb ik geen trek in een verdere discussie, sorry als dat voor jou meteen betekent dat ik niet met een open blik lees. Wederom een invulling.
En ja, ik zou niet meer posten, maar dit raakt me, dat ik meteen dergelijke stempels krijg.
Hier hetzelfdequote:Op zaterdag 25 april 2020 19:03 schreef Nijna het volgende:
Vicky, sterkte.
Basisschool van jongste worden 4 halve dagen, ene week de ochtenden, andere week de middagen.
Lijkt me prima. Alleen wel jammer dat ze niet bij haar vriendinnetje in de groep zit, ook omdat vriendinnetje in de vakantie gaat verhuizen en ze dan niet meer zo makkelijk naar elkaar toe kunnen fietsen en het spelen dan wat lastiger wordt.
Maar daar vinden we vast ook wel een manier voor.
En dit is in eerste instantie voor 4 weken toch... nou ja we zien wel.
Mijn hoofd heeft nog wel moeite met het weer omschakelen en alle regeltjes en dingen enzo.
Maar we hebben nog 2 weken om te schakelen.
We waren er al bang voor nadat vorige week een bewoner (na een week met klachten) op de afdeling positief getest had.quote:
Het is echt zo'n ^*(^&&*)%) ziekte, en je kunt de kwetsbaren er vrijwel niet tegen beschermen, helemaal niet als ze in een tehuis zittenquote:Op zaterdag 25 april 2020 22:34 schreef Vicky het volgende:
[..]
We waren er al bang voor nadat vorige week een bewoner (na een week met klachten) op de afdeling positief getest had.
Nee inderdaad.quote:Op zaterdag 25 april 2020 22:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is echt zo'n ^*(^&&*)%) ziekte, en je kunt de kwetsbaren er vrijwel niet tegen beschermen, helemaal niet als ze in een tehuis zitten
Bij mijn tante was dat dus ook, en haar man/kinderen kwamen zelfs uit voorzorg al niet meer op bezoek toen het nog wel toegestaan was.quote:Op zaterdag 25 april 2020 22:44 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nee inderdaad.
En ze zit al op een gesloten afdeling, waar de bezoek al een tijd niet meer toegestaan in.
Het is ook niet te traceren bij wie het vandaan komt.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Bij mijn tante was dat dus ook, en haar man/kinderen kwamen zelfs uit voorzorg al niet meer op bezoek toen het nog wel toegestaan was.
Voor de gemoedsrust van diegene misschien maar goed ook.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:47 schreef Vicky het volgende:
[..]
Het is ook niet te traceren bij wie het vandaan komt.
Ze testen ook helemaal niet om een patiënt heen, en dan heb je in zo'n verpleeghuissituatie een grote kans dat het via het personeel van bewoner A naar bewoner B meegenomen wordt.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:47 schreef Vicky het volgende:
[..]
Het is ook niet te traceren bij wie het vandaan komt.
Nee..quote:Op zondag 26 april 2020 05:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze testen ook helemaal niet om een patiënt heen, en dan heb je in zo'n verpleeghuissituatie een grote kans dat het via het personeel van bewoner A naar bewoner B meegenomen wordt.
Jeetje aan de ene kant was de test negatief, maar aan de andere kant had het ondanks dat en wetende dat we nog lang niet precies weten hoe corona te werk gaat toch niet heel vreemd geweest om die persoon even een tijdje af te zonderen van de rest.quote:Op zondag 26 april 2020 08:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nee..
Er was een bewoner met klachten, die hadden ze getest en dat was negatief. Bewoner bleef klachten houden, na een week is ie weer getest en toen was het positief.
Bewoner is een week lang op de afdeling gebleven.
Geweldigquote:Op zaterdag 25 april 2020 18:11 schreef Ireth het volgende:
Ik heb hem weer!!!
Ik heb begrepen dat dat hier ook zo wordt, alleen is nog niet duidelijk of hij in de ochtend of in de middag moet, want het voorstel moet nog door de MR. De tijden zijn nog niet bekend, wel dat er een uur tussen moet. Ik ga dus maar uit van 8:30-11:00 of 12:00-14:30 (normaal 8:30-14:15).quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:31 schreef laziness het volgende:
Het zijn 5 dagen van 2,5 uur hier![]()
12,5 uur lestijd per week wat neerkomt op 50% van normaal al dus de school.
En ze hoeven ‘s middags dan niet persé nog aan schoolwerk. Er staan altijd werkpakketten klaar want daar werken ze ook in de klas mee maar het hoeft niet.
Vicky sterkte!quote:Op zaterdag 25 april 2020 22:34 schreef Vicky het volgende:
[..]
We waren er al bang voor nadat vorige week een bewoner (na een week met klachten) op de afdeling positief getest had.
De tijden die je noemt zijn exact hoe het hier is, incl de normale tijden.quote:Op zondag 26 april 2020 09:24 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat dat hier ook zo wordt, alleen is nog niet duidelijk of hij in de ochtend of in de middag moet, want het voorstel moet nog door de MR. De tijden zijn nog niet bekend, wel dat er een uur tussen moet. Ik ga dus maar uit van 8:30-11:00 of 12:00-14:30 (normaal 8:30-14:15).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb ze er al even op gewezen dat Groep B wel erg kort naar school gaat. Thijs zal wel in de B groep komen, dat is vaak het lot van een achternaam met een VHoewel juf ook anders gesorteerd kan hebben.
[ Bericht 49% gewijzigd door McLaura op 26-04-2020 09:45:50 ]And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
Het had ook leuk geweest als de verzorging beschermingsmiddelen gekregen had en wel zo dat ze goed gebruikt konden worden. Maar de ouderenzorg heeft weken achteraan gestaan bij het uitdelen van beschermingsmiddelen. Hoe denk je dat sommige Brabantse gemeenten aan 6x het normale sterftecijfer gekomen zijn? Nederland was niet voorbereid en er is gekozen voor de ziekenhuizen, de rest moest wachten. En isoleren van dwalende ouderen is een onmogelijke taak en levert ook geen goede zorg op. Dan gaan die oudjes misschien niet dood aan corona maar omdat ze vergeten te eten en drinken.quote:Op zondag 26 april 2020 09:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Jeetje aan de ene kant was de test negatief, maar aan de andere kant had het ondanks dat en wetende dat we nog lang niet precies weten hoe corona te werk gaat toch niet heel vreemd geweest om die persoon even een tijdje af te zonderen van de rest.
Hier t/m 29 mei.quote:Op zondag 26 april 2020 09:46 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik vraag me echt af wat ze hier leren van 2 dagen 8:30-15:30 en dan focus op rekenen, taal en spelling. Voor het leren hoeft D er niet zolang heen. En qua sociaal zit hij niet bij zijn vriendjes. Gelukkig is het maar 5 keer. En anders blijft hij gewoon een dagje thuis (in overleg).
Hier hoefden ze pas 11 mei te starten. En Hemelvaart valt weg. Die allemaal 5 van die lange dagen. En dan hopelijk gewoon weer open. Of hij naar de andere groep...quote:
Oh zo. Hier is het dan 11 t/m 29 mei dus 13 dagen.quote:Op zondag 26 april 2020 10:07 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier hoefden ze pas 11 mei te starten. En Hemelvaart valt weg. Die allemaal 5 van die lange dagen. En dan hopelijk gewoon weer open. Of hij naar de andere groep...
Ik ben heel blij met deze regeling, juist door de onderbouwing.quote:Op zondag 26 april 2020 10:16 schreef laziness het volgende:
Normaal gaan ze ook 5 dagen per week dus ik zie daar het probleem niet in?
Mijn dochter ziet er tegenop om weer naar school te gaan. Ze gaf zelf ook aan dat ze het fijner vindt om twee hele dagen te gaan. Dan elke dag een halve dag. Ook al komt het qua uren op hetzelfde uit.quote:Op zondag 26 april 2020 10:16 schreef laziness het volgende:
Normaal gaan ze ook 5 dagen per week dus ik zie daar het probleem niet in?
En dat ze zich met halve dagen alleen op de basisvakken richten betekent natuurlijk niet dat er geen ruimte is voor sociaal.
Uiteindelijk gaan ze met halve dagen 12,5 uur naar school. Dat is net zoveel of meer als 2 hele dagen.
Ja dat denk ik ookquote:Op zondag 26 april 2020 10:56 schreef GotC het volgende:
Maar los van wat er wordt gekozen en of iemand er wel/niet blij mee is, ik neem aan dat elke school met de beste intenties een rooster heeft gemaakt.
Toch?
Precies. Het doet er niet zo toe of het handig of onhandig voor jou als ouders is en of je de uitleg gegrond vindt.quote:Op zondag 26 april 2020 10:56 schreef GotC het volgende:
Maar los van wat er wordt gekozen en of iemand er wel/niet blij mee is, ik neem aan dat elke school met de beste intenties een rooster heeft gemaakt.
Toch?
Ja. Dat denk ik ook hoor.quote:Op zondag 26 april 2020 10:56 schreef GotC het volgende:
Toch?
Dit. Amen!quote:Op zondag 26 april 2020 10:56 schreef GotC het volgende:
Toch?
Jij bedoelt. Zijn we klaar met opsommen?quote:Op zondag 26 april 2020 10:56 schreef GotC het volgende:
Toch?
quote:Op zondag 26 april 2020 11:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jij bedoelt. Zijn we klaar met opsommen?![]()
Wij hebben nog geen indeling gekregen, maar ik heb de directeur gemaild of er, indien mogelijk, rekening gehouden kan worden met mijn 5-dagen-in-de-week-gastkind zodat Thijs en hij samen kunnen fietsen.quote:Op zondag 26 april 2020 11:09 schreef exode het volgende:
Mijn vriendin heeft de 1e mailtjes van ouders die willen ruilen al binnen. Ze verwijst ze allemaal naar de directie door. Er is gecommuniceerd dat ruilen niet kan overigens.
Vang jij nog dagelijks een kind op?quote:Op zondag 26 april 2020 12:13 schreef McLaura het volgende:
[..]
Wij hebben nog geen indeling gekregen, maar ik heb de directeur gemaild of er, indien mogelijk, rekening gehouden kan worden met mijn 5-dagen-in-de-week-gastkind zodat Thijs en hij samen kunnen fietsen.
True. Maar nu zijn we toch wel rond denk ik?quote:Op zondag 26 april 2020 11:42 schreef SQ het volgende:
Zonder opsommen heeft de OUD SC helemaal geen bestaansrecht joh
Heb je nog een voorkeur? Mag je hier doorgeven.quote:Op zondag 26 april 2020 14:02 schreef Jagärtrut het volgende:
ik wil ook weer mee opsommen. Het zou voor m'n kind zo goed zijn weer onder andere kinderen te zijn.
Nee, geen voorkeur. Als hij dit schooljaar nog maar naar school mag. Maart-September is echt lang om niet naar school te gaan.quote:Op zondag 26 april 2020 14:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heb je nog een voorkeur? Mag je hier doorgeven.
Hele dagen of halve dagen. Met of zonder vriendjes. Met Broertjes en of zusjes of zonder. Wel of geen voorkeur voor het digitaal leren op de dagen waarop ze niet fysiek naar school gaan.
Volgens mij heb ik alles zo wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |