Hier ook. Een paar buren waar het ook van plan maar zien er vanaf omdat de politie op facebook aangaf dat het niet de bedoeling is. Nu komt er een voortuinbingoquote:Op maandag 27 april 2020 12:29 schreef SaskiaR het volgende:
Hier mag dat dus echt niet... politie zei dat ze erop gingen letten.
Ja hier ook... desondanks toch al wel een aantal kleedjes gezien. Was ook al behoorlijk druk vanochtend bij de strandopgangen.quote:Op maandag 27 april 2020 12:29 schreef SaskiaR het volgende:
Hier mag dat dus echt niet... politie zei dat ze erop gingen letten.
He, ze zitten in andere groepen. Thijs ochtend en D in de middag. Ook goed.quote:Op zondag 26 april 2020 12:13 schreef McLaura het volgende:
[..]
Wij hebben nog geen indeling gekregen, maar ik heb de directeur gemaild of er, indien mogelijk, rekening gehouden kan worden met mijn 5-dagen-in-de-week-gastkind zodat Thijs en hij samen kunnen fietsen.
Hebben zijn ouders een vitaal beroep dan? Dat jij de opvang doet? Of is het een soort van pleegkind?quote:Op maandag 27 april 2020 14:53 schreef McLaura het volgende:
[..]
He, ze zitten in andere groepen. Thijs ochtend en D in de middag. Ook goed.
Ik wil die vraag wel beantwoorden, maar dan graag in DM.quote:Op maandag 27 april 2020 14:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hebben zijn ouders een vitaal beroep dan? Dat jij de opvang doet? Of is het een soort van pleegkind?
Nog niks gehoord helaas.quote:Op maandag 27 april 2020 15:01 schreef McLaura het volgende:
SQ en DF sterkte met alles! Hoe is het met je schoon-oma, Vicky?
Dat is wel erg optimistisch geboden;)quote:Op maandag 27 april 2020 15:49 schreef amaranta het volgende:
Biedt er net via marktplaats iemand 1 euro (ik heb niet veel geld) op een doos technische Lego die nieuw 309 euro kost bij bol.com
Uh, nou nee....
😅
Hier op straat is het echt rustig. Maar de achtertuinen klinken me net iets te gezellig.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je hoe lang het al droog is joh?! Al weken, volgens mij. De bodem kan echt wel wat water gebruiken inmiddels.quote:
Je hebt gelijk. Wat regen is wel goed voor de bodem nu.quote:Op maandag 27 april 2020 20:01 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Weet je hoe lang het al droog is joh?! Al weken, volgens mij. De bodem kan echt wel wat water gebruiken inmiddels.
Burdie ik ben moe dus nam je bericht in eerste instantie serieus en dacht wtf.
.
quote:Op maandag 27 april 2020 20:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja vandaag konden we niet echt lekker naar buiten ivm graafwerkzaamheden
Ja, super voor de tuin idd! Maar ik baal wel een beetje dat het in mijn eerste weekje vrij sinds kerst opeens regent na wéken van prachtig weerquote:Op maandag 27 april 2020 20:01 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Weet je hoe lang het al droog is joh?! Al weken, volgens mij. De bodem kan echt wel wat water gebruiken inmiddels.
Burdie ik ben moe dus nam je bericht in eerste instantie serieus en dacht wtf.
.
Niet alleen gemeen, maar ook verboden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:15 schreef Hupje het volgende:
Ik moet dadelijk wat gemeens doenGisteren ontdekte ik een nest in aanbouw tussen ons wc raampje en de buitenmuur (daar zit een jaren 70 gemetseld luchtgat). Dat heb ik weggehaald. Maar vanochtend zat er een duif op een paar takjes en een ei... zucht. Die ga ik dus weghalen, anders wordt het daar een vieze stinkende zooi.
quote:Zo mogen duivennesten niet verwijderd worden. Als er overlast is van een duivennest en je besluit een duivennet te plaatsen, dan mag dit alleen geplaatst worden als het nest verlaten is. Ook duiven krijgen namelijk extra rust op het moment van broeden en moederen. Ook dieren die wij beschouwen als ongedierte hebben rechten en dat respecteren we.
https://www.rentokil.nl/duiven-en-andere-vogels/duivennest/
quote:Soms komen die op plaatsen die voor mensen net niet helemaal handig zijn. Toch mogen nestjes niet weggehaald of vernield worden.
In Nederland zijn alle inheemse vogels beschermd. Dat betekent onder meer dat de nesten tijdens het broedseizoen niet weggehaald of vernield mogen worden. Sterker nog: het is strafbaar.
https://www.dierenbescher(...)plaatsen-of-weghalen
quote:1 Het is verboden opzettelijk van nature in Nederland in het wild levende vogels van soorten als bedoeld in artikel 1 van de Vogelrichtlijn te doden of te vangen.
2 Het is verboden opzettelijk nesten, rustplaatsen en eieren van vogels als bedoeld in het eerste lid te vernielen of te beschadigen, of nesten van vogels weg te nemen.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0037552/2017-03-01#Hoofdstuk3
Gefeliciteerd met de overdrachtquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:53 schreef Leandra het volgende:
Zo, overdracht huis gedaan, stonden na een kwartiertje bij de notaris weer buiten.
Kwartiertje later een appje van de koper dat ze zo blij is met ons huis o+
Verhuisbedrijf gebeld of ze nog meer opslag kunnen komen halen want het is een beetje een hindernisbaan hier
Dus ik ga maar weer eens verder met dingen weer in verhuisdozen doen![]()
En als alles weg is ga ik eens helemaal instorten geloof ik.
Dat wist ik niet!quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:58 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Niet alleen gemeen, maar ook verboden.
Ik herken wat je zegt, ik heb een kauwennest in mijn dakgoot/onder dakpannen genesteld, precies boven mijn slaapkamer raam. Hopelijk zijn ze niet te beschermend en kan ik van de zomer lekker in mijn tuin zitten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:15 schreef Hupje het volgende:
Ik moet dadelijk wat gemeens doenGisteren ontdekte ik een nest in aanbouw tussen ons wc raampje en de buitenmuur (daar zit een jaren 70 gemetseld luchtgat). Dat heb ik weggehaald. Maar vanochtend zat er een duif op een paar takjes en een ei... zucht. Die ga ik dus weghalen, anders wordt het daar een vieze stinkende zooi.
Let op je dakbeschot dat hadden ze hier kapot gemaaktquote:Op dinsdag 28 april 2020 12:04 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik herken wat je zegt, ik heb een kauwennest in mijn dakgoot/onder dakpannen genesteld, precies boven mijn slaapkamer raam. Hopelijk zijn ze niet te beschermend en kan ik van de zomer lekker in mijn tuin zitten.
Maar met die paar takjes hebben ei en duif niet heel veel kans....quote:
Daar ben ik mij van bewust, het beest mag niet worden verjaagd indien ze eitjes hebben. Kauwen zijn blijkbaar beschermde vogels..quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:34 schreef F_r het volgende:
[..]
Let op je dakbeschot dat hadden ze hier kapot gemaakt
Klopt het stikt er hiervan. Wij hebben er nu een vogelwering in liggen kunnen ze niet meer onder de pannen komenquote:Op dinsdag 28 april 2020 14:00 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Daar ben ik mij van bewust, het beest mag niet worden verjaagd indien ze eitjes hebben. Kauwen zijn blijkbaar beschermde vogels..
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:53 schreef Leandra het volgende:
Zo, overdracht huis gedaan, stonden na een kwartiertje bij de notaris weer buiten.
Kwartiertje later een appje van de koper dat ze zo blij is met ons huis o+
Verhuisbedrijf gebeld of ze nog meer opslag kunnen komen halen want het is een beetje een hindernisbaan hier
Dus ik ga maar weer eens verder met dingen weer in verhuisdozen doen![]()
En als alles weg is ga ik eens helemaal instorten geloof ik.
Afgelopen zomer werden zowel mijn (toen nog) dreumes en mn hond opgejaagd door kauwen als we een bepaald rondje langs een stukje bomen liepenquote:Op dinsdag 28 april 2020 12:04 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik herken wat je zegt, ik heb een kauwennest in mijn dakgoot/onder dakpannen genesteld, precies boven mijn slaapkamer raam. Hopelijk zijn ze niet te beschermend en kan ik van de zomer lekker in mijn tuin zitten.
De afgelopen jaren zat er een duivennest in de boom in de achtertuin. Vorig jaar kwamen er jonge duifjes, alle jaren daarvoor zijn de eieren te pletter gevallen... We zien dan wel hier bij m'n raampje. Kan me niet voorstellen dat het beest daar rustig zit als bijv 's avonds de lamp bij de wc aan gaatquote:Op dinsdag 28 april 2020 13:33 schreef McLaura het volgende:
[..]
Maar met die paar takjes hebben ei en duif niet heel veel kans....
Filmtip:quote:Op dinsdag 28 april 2020 15:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Afgelopen zomer werden zowel mijn (toen nog) dreumes en mn hond opgejaagd door kauwen als we een bepaald rondje langs een stukje bomen liepenze deden niet daadwerkelijk wat, vooral vlak over hun heen langs scheren met de klauwen open, maar vond t toch niet heel tof
Dat gaat er hier ook direct in, zodra alles weer achter de rug is. Oh en die p@#_&(!;) herrie, als ze in die dakgoot zitten te flikflooien.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:06 schreef F_r het volgende:
[..]
Klopt het stikt er hiervan. Wij hebben er nu een vogelwering in liggen kunnen ze niet meer onder de pannen komen
Moet dit?quote:
Heftig. De Dam is dus niks voor jou?quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:39 schreef LeSage het volgende:
Als je denkt, vogelfobie, zo erg kan het niet zijn? Vorig jaar in de zomer vloog er een mus in ons huis. Ik ben in paniek naar buiten gerend, mus vloog achter me aan, ik ben eerst buiten een uur aan de telefoon geweest met mijn vader die me moest kalmeren (hartkloppingen, paniek en daarna pas van schrik huilen) en toen durfde ik pas heel voorzichtig binnen te komen.
Heel onhandig.
Oh sorryquote:Op dinsdag 28 april 2020 17:37 schreef LeSage het volgende:
[..]
Moet dit?
Ik heb dus echt een giga vogelfobie![]()
Ohquote:Op dinsdag 28 april 2020 19:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh sorryvond het wel toepasselijk bij de omschrijving van @:littledrummergirl
Weggehaald
quote:Op dinsdag 28 april 2020 21:09 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb laatst ook een hele nieuwe zomergarderobe besteldtwee maten groter dan vorige zomer. Kind zit nu met ruim 2.5 in maat 104 (en schoenmaat 26.5
)
Ik vind dat altijd zo grappig, J is net 5 en zit nu net in maat 110. Maat 128 is nog zó ver weg.quote:
Oh myquote:Op dinsdag 28 april 2020 22:07 schreef amaranta het volgende:
Ik zag vandaag iemand een soort van sokschoenen dragen. Wat een gruwelijke dingen. Ik denk dat ze maat 39 droeg, om maar even in het thema te blijven.
[ afbeelding ]
Mijn hemel.quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:07 schreef amaranta het volgende:
Ik zag vandaag iemand een soort van sokschoenen dragen. Wat een gruwelijke dingen. Ik denk dat ze maat 39 droeg, om maar even in het thema te blijven.
[ afbeelding ]
Is dat hip?quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja maar Reinders he! Das kei hip! Dus dan draag je afgrijselijke sok schoenen.
Vergelijken ofcousequote:Op dinsdag 28 april 2020 22:14 schreef SQ het volgende:
Wat ik me altijd afvraag bij die opsommingen. Lezen mensen dan ook echt wat anderen posten? En wat doe je met die informatie?![]()
Ik heb het overigens alleen bij wastopics hoor, dat het me echt raakt.maten zeggen me geen fuck
Moet populair zijn onder priscilla's lijkt me.quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:13 schreef amaranta het volgende:
Je kan er ook een passend joggingpak bij kopen
[ afbeelding ]
Dr zit een zaak in Eindhoven.quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Is dat hip?
Ben ik blij dat ik saai en muf ben
Die fase zijn er voorbij. Mijn man en ik delen wel sokken (maat 41&42), maar mijn twaalfjarige heeft zijn eigen sokken met maar 44quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:03 schreef laziness het volgende:
Weet je wat pas irritant is? Als je kind net zulke grote voeten heeft als jij. Ik zie het verschil niet meer in sokken en mik steevast mijn sokken in zijn mandje, schijnbaar.
En met enkelsokken grijp ik altijd mis. Die heeft hij dan net allemaal aan gehad als ik een paar nodig heb.
Mijn 9 jarige heeft maat 37 en ik 38![]()
Ja, ik ben niet zo goed in posts skippenquote:Op dinsdag 28 april 2020 22:14 schreef SQ het volgende:
Wat ik me altijd afvraag bij die opsommingen. Lezen mensen dan ook echt wat anderen posten? En wat doe je met die informatie?![]()
Ik heb het overigens alleen bij wastopics hoor, dat het me echt raakt.maten zeggen me geen fuck
Oh oké.quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dr zit een zaak in Eindhoven.
Uhm, even cryptisch..... met de naam van de hoofdrolspeler van “vrienden voor het leven“.
Is denk ik momenteel een van de best lopende winkels uit Eindhoven. Verkoopt Reinders, Nikkie en meer van dit soort merken.
Laat ik zo zeggen. Eigenaar woont er riant van.
Deze wanstaltige kleding doet het heel goed onder de jeugd
Uhja... mijn inner tokkie wil ook zulke sloffenquote:Op dinsdag 28 april 2020 22:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Moet populair zijn onder priscilla's lijkt me.
Waarom ken jíj deze trends altijd amaranta? Schaduwtokkie
Volgens mij is het Nederlands. 2 (tweeling?) zussen ofzo? Loopt echt heel goed dat merk.quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:19 schreef laziness het volgende:
Ja ik ken dat hele Reinders ook niet![]()
O zijn papa heeft maat 47 dus maat slagschip wordt het sowieso wel. Hij doet het er maar mee. Kan er weinig aan veranderen.
Heb mijn best gedaan er mini voeten tegenover te zetten en het heeft niks uitgehaald
Reinders is a Dutch fashion label, owned and created by the twin sisters Julie and Marie Reinders.quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Volgens mij is het Nederlands. 2 (tweeling?) zussen ofzo? Loopt echt heel goed dat merk.
Dat is ook gewoon kutquote:Op dinsdag 28 april 2020 22:20 schreef SQ het volgende:
Over maten gesproken, ik knal inmiddels bijna uit de 85F doe ik laatst gekocht heb en nu kan ik dus geen reguliere (lees: betaalbare) bh's meer kopen en dat vind ik kut.want momenteel pas ik ze maar kort
Scheelt dus weinig met de mijne. Maar dan 33 kilo.quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:13 schreef Declan-Harp het volgende:
J van 7 1/2
Boven maat 140
Beneden 134
Schoenmaat 35
Lengte 134cm
28kg
zo.
Haha mijn dochter zit ook in 36 ong.quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:28 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn 9 jarige wacht op de dag dat ze mijn schoenen aan kan. Ik vrees dat 't met 1,5 tot 2 jaar zo ver is. Ze zit nu in 36. Sokken ben ik al regelmatig kwijt. Ze kijkt nu al verlekkerd naar mijn sneakers.
quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:28 schreef SQ het volgende:
Nee hoeft ook niet, ik wilde gewoon even klagen
Altijd fijn.quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Haha mijn dochter zit ook in 36 ong.
Toen ze haar enkel brak en dun gips kreeg was dat een uitgelezen kans om mijn sneakers te jatten. Want daar kon haar voet met gips helemaal in.
Daar ga je toch niet mee over straatquote:Op dinsdag 28 april 2020 22:13 schreef amaranta het volgende:
Je kan er ook een passend joggingpak bij kopen
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |