Precies, dus scenario alle remmen los is irreëel.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:19 schreef JFlip het volgende:
En leuk dat dan de horeca weer open is, als mensen doorkrijgen welk risico ze lopen, blijven ze ook gewoon thuis.

Dat is ultiem conservatief voor de mogelijke triage gevallen rekenen. Maar totaal destructief voor de economie.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:19 schreef JFlip het volgende:
Ik snap dat je perspectief wil,. Dat wil ik ook. Het is gewoon niet realistisch om te denken dat het mogelijk is om perspectief te vragen van de politiek. We werken niet naar een bepaalde datum toe, of naar een bepaald aantal besmettingen/aantal vrije IC bedden. We hebben te maken met een virus waarvan je totaal niet weet welk gedrag het gaat vertonen en waarvan je niet weet wat de gevolgen zijn als je maatregelen loslaat.

Loopneus komt zelden voor. Niezen en rode ogen zijn helemaal geen coronaklachten.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met hooikoortsklachten zul je wss al 2 covid-19 klachten hebben...
Loopneus en niezen en rode oogjes. 3 stuks hoppp.

Alsof je met concrete getallen zou kunnen komen ook echt, maar er is echt genoeg wetenschap gedreven over economie en gezondheid.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, dan krijg je 'bronnetje?' naar je hoofd terwijl die vragers weten dat die cijfers pas veel later komen.
Het is een feit dat een economische achteruitgang voor enorme stress, verloren levensjaren en stijging in zelfdodingen tot gevolg heeft.
Gezondheidseconomen houden hun kop wel op nationale TV want ze worden totaal verketterd als ze concrete levens op het spel willen zetten.

Even los hiervan: er wordt gezegd dat een virus niet leeft. Wat wordt er dan bedoeld met dat het kan "overleven" op bepaalde oppervlakken gedurende bepaalde tijd? Wat gebeurt er dan na die tijd met die virusdeeltjes, als het alleen maar daarop gezeten heeft?quote:Op donderdag 23 april 2020 13:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja hier ben ik ook wel voor willen we meer of minder virus, minder minder minder..wie regelt het even?

Eigenlijk komt het daar wel op neer, als je de maatregelen ziet. Elk risico lijkt te willen worden uitgesloten, niet dat het verder helpt trouwens. Zelfs de webbrowser is volgepropt met anti-virus meldingen.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat de verbodsfetisjisten niet al lang hebben geroepen:
'verbiedt het virus!!!'

Het voordeel is wel dat de economie flexibel is. Hoe langer deze situatie voortduurt, hoe meer ondernemingen hun werkwijze erop zullen aanpassen. In elke nieuwe werkelijkheid is een goed draaiende economie mogelijk.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Economie is niet mijn vakgebied maar wat ik vooral zie hoe klote ons economisch systeem in elkaar zit als het niet eens een paar weken op een lager pitje kan staan. De economie is een soort rijden de fiets die omvalt als er niet genoeg snelheid is. Misschien wordt het eens tijd om aan een standaard te denken zodat hij ook een tijdje stil kan staan.

Dus de laatste 2 weken heeft hij 5 patienten gehad wat hij vergelijkt met een gemiddelde over de laatste 12 maanden van 0.73 patienten per 2 weken...quote:Op donderdag 23 april 2020 13:26 schreef Kyran het volgende:
Dat Telegraaf een kut bron is lijkt mij wel duidelijk, maar met twee klikken kan je het berichtje op CNN ook vinden.
[..]
Nu dus 7x zoveel.
Zelfs als je het sterk naar boven af weet te ronden kom je maar op 14 patiënten per maand uit. Natuurlijk is dat niet veel op het grote geheel van tienduizenden besmettingen in New York, maar een stijging van 700% is toch redelijk significant te noemen. Dit is dan nog maar bij één "service".
Dat mensen / Telegraaf dat compleet uit verband rukt is weer wat anders.

lijkt heel erg op de griep, zo te zien.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Loopneus komt zelden voor. Niezen en rode ogen zijn helemaal geen coronaklachten.
[ afbeelding ]

Het is gebouwd op groei. Als er niet gegroeid wordt stort het in.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Economie is niet mijn vakgebied maar wat ik vooral zie hoe klote ons economisch systeem in elkaar zit als het niet eens een paar weken op een lager pitje kan staan. De economie is een soort rijdende fiets die omvalt als er niet genoeg snelheid is. Misschien wordt het eens tijd om aan een standaard te denken zodat hij ook een tijdje stil kan staan.

Die is prima te onderbouwen, maar voorspellingen zijn inschattingen en in die zin geen "feiten" maar echt we praten over orde van groottes die wel heel erg in het nadeel van de economie spreken.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit is niet te onderbouwen, de uitkomst van "het andere alternatief" is niet eenduidig.

hehe ik hoor best wel wat mensen klagen dat hun meivakantie nu ook al naar de kloten is omdat ze juist moeten omschakelen van thuis scholen naar weer op school lesgeven, voor de leraren is het direct na de meivakantie open doen al een soort "fuck je meivakantie" regel van de regering.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:31 schreef danos het volgende:
Wat ik niet snap is waarom de scholen pas 11 mei open gaan, ten eerste is dat nog bijna 3 weken (vanaf afgelopen dinsdag) en daarnaast weet je de beoogde week later nog helemaal niks. Dus je zou nu kunnen zeggen als het aantal IC opnames op 18 mei onder de 500 is, dan zijn dit de nieuwe stappen.
Daar gaan die scholen niks aan bijdragen dat komt pas op zijn vroegst eind mei.
Doe die scholen dan na koningsdag open en fuck de meivakantie. Dan heb je tenmindste data op 18mei.

Klopt. Alleen kortademigheid is een duidelijk teken. Daar is dan ook veel beleid op gericht in het begin.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:33 schreef Apotheose het volgende:
[..]
lijkt heel erg op de griep, zo te zien.

Een virus leeft inderdaad niet. Met overleven bedoelen we dan intact/virulent blijven. Als je een tijdje wacht of er staat wat zon/zeep oid op dan wordt het virus inactief en kan het niet meer infecteren.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:31 schreef Modus het volgende:
[..]
Even los hiervan: er wordt gezegd dat een virus niet leeft. Wat wordt er dan bedoeld met dat het kan "overleven" op bepaalde oppervlakken gedurende bepaalde tijd? Wat gebeurt er dan na die tijd met die virusdeeltjes, als het alleen maar daarop gezeten heeft?

BA Baracus does not approvequote:Op donderdag 23 april 2020 13:34 schreef danos het volgende:
Ik heb gehoord dat er gewerkt wordt aan een plan waar iedereen ipv vakantiegeld, KLM bonnen krijgt

Het is het allemaal net niet nu nee.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hehe ik hoor best wel wat mensen klagen dat hun meivakantie nu ook al naar de kloten is omdat ze juist moeten omschakelen van thuis scholen naar weer op school lesgeven, voor de leraren is het direct na de meivakantie open doen al een soort "fuck je meivakantie" regel van de regering.
Sowieso zijn de periodes nu zo ingesteld dat men net begint te wennen aan online lesgeven en dan moet je weer terugschakelen naar een "half-lesrooster" als men daar aan gewend is gaan we weer iets anders verzinnen. Wmb hadden ze de scholen gewoon dicht moeten laten en mensen laten wennen.

Ik kreeg die indruk een beetje, vandaar mijn reactie.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nogmaals: beter lezen. Ik zeg toch helemaal nergens dat het geen serieus virus is. Ja, er zijn ook jonge mensen die geraakt worden. Haalt nog steeds niet weg dat het vooral de risico groepen en ouderen treft.

Maakt het voor de regering wel makkelijker om dan mid mei wéér te verlengen met de redenatie dat de nummers van de scholen nog niet bekend zijn. Hoppa, weer een maandje erbijquote:Op donderdag 23 april 2020 13:31 schreef danos het volgende:
Wat ik niet snap is waarom de scholen pas 11 mei open gaan, ten eerste is dat nog bijna 3 weken (vanaf afgelopen dinsdag) en daarnaast weet je de beoogde week later nog helemaal niks. Dus je zou nu kunnen zeggen als het aantal IC opnames op 18 mei onder de 500 is, dan zijn dit de nieuwe stappen.
Doe die scholen dan na koningsdag open en fuck de meivakantie. Dan heb je tenmindste data op 18mei.

Lekker nuttig als die tot volgend jaar ergensniet meer vliegen.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:34 schreef danos het volgende:
Ik heb gehoord dat er gewerkt wordt aan een plan waar iedereen ipv vakantiegeld, KLM bonnen krijgt

De basischolen is toch onder groep 6 toch geen online gebeuren, of wel?quote:Op donderdag 23 april 2020 13:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hehe ik hoor best wel wat mensen klagen dat hun meivakantie nu ook al naar de kloten is omdat ze juist moeten omschakelen van thuis scholen naar weer op school lesgeven, voor de leraren is het direct na de meivakantie open doen al een soort "fuck je meivakantie" regel van de regering.
Sowieso zijn de periodes nu zo ingesteld dat men net begint te wennen aan online lesgeven en dan moet je weer terugschakelen naar een "half-lesrooster" als men daar aan gewend is gaan we weer iets anders verzinnen. Wmb hadden ze de scholen gewoon dicht moeten laten en mensen laten wennen.

Volgensmij wel hoorquote:Op donderdag 23 april 2020 13:36 schreef danos het volgende:
[..]
De basischolen is toch onder groep 6 toch geen online gebeuren, of wel?

Niet elke recessie gaat gepaard met binnen zitten natuurlijk.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Geweldige zo'n extra jaar als deze.
Liever een korter en mooi leven, in vrijheid en blijheid, dan als een pauper 100 jaar worden achter de geraniums.

Communismequote:Op donderdag 23 april 2020 13:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Economie is niet mijn vakgebied maar wat ik vooral zie hoe klote ons economisch systeem in elkaar zit als het niet eens een paar weken op een lager pitje kan staan. De economie is een soort rijdende fiets die omvalt als er niet genoeg snelheid is. Misschien wordt het eens tijd om aan een standaard te denken zodat hij ook een tijdje stil kan staan.

Dat heb ik nog nooit begrepen ik ken ook geen enkel ander systeem dat continu kan groeien, trouwens dat kan de economie ook niet die stort ook regelmatig in.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is gebouwd op groei. Als er niet gegroeid wordt stort het in.

Technologische vooruitgang zorgt voor groei.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit begrepen ik ken ook geen enkel ander systeem dat continu kan groeien, trouwens dat kan de economie ook niet die stort ook regelmatig in.

quote:Op donderdag 23 april 2020 13:31 schreef danos het volgende:

Ook technologie gaat best wel regelmatig achteruit...quote:Op donderdag 23 april 2020 13:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Technologische vooruitgang zorgt voor groei.

En wat nou als dat "meer risico nemen" verkeerd uitpakt? Waarom wordt telkens dat gegevens genegeerd? Waarom wordt bij iedere voorgestelde versoepeling van de maatregelen voorbij gegaan aan het gedrag van mensen?quote:Op donderdag 23 april 2020 13:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is ultiem conservatief voor de mogelijke triage gevallen rekenen. Maar totaal destructief voor de economie.
Die verhouding is scheef, je kan hier meer risico nemen.

Duidelijk. Wat is dan precies dat inactief zijn? Zo'n deeltje kan dan nooit meer actief worden?quote:Op donderdag 23 april 2020 13:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een virus leeft inderdaad niet. Met overleven bedoelen we dan intact/virulent blijven. Als je een tijdje wacht of er staat wat zon/zeep oid op dan wordt het virus inactief en kan het niet meer infecteren.

ja inactief is stuk, kapot kan niet meer heel worden.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:41 schreef Modus het volgende:
[..]
Duidelijk. Wat is dan precies dat inactief zijn? Zo'n deeltje kan dan nooit meer actief worden?
Dus eigenlijk toch een soort leven, alleen dan zonder het voortplanten dat we bij leven vinden horen?

De natuur, leven.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit begrepen ik ken ook geen enkel ander systeem dat continu kan groeien, trouwens dat kan de economie ook niet die stort ook regelmatig in.

Die nieuwe werkelijkheid is helemaal niks als dat 1.5 meter inhoudt.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het voordeel is wel dat de economie flexibel is. Hoe langer deze situatie voortduurt, hoe meer ondernemingen hun werkwijze erop zullen aanpassen. In elke nieuwe werkelijkheid is een goed draaiende economie mogelijk.

sssst het is geen griepquote:Op donderdag 23 april 2020 13:33 schreef Apotheose het volgende:
[..]
lijkt heel erg op de griep, zo te zien.

Er zijn voor die kinderen grote nadelen, voor ouders zelf grote nadelen... Oneens dus, keihard, scholen hadden nooit gesloten moeten worden.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Wmb hadden ze de scholen gewoon dicht moeten laten en mensen laten wennen.

Die reguleren juist groei heel erg. Sterker nog deregulatie van groei is bijvoorbeeld kanker..quote:

Deze approves wel.quote:

Iedereen is een corona dode nuquote:Op donderdag 23 april 2020 13:44 schreef Jed1Gam het volgende:
Zijn er eigenlijk deze winter nog mensen doodgegaan aan griep, of worden die nu op de hoop corona gegooid?
Serieuze vraag.

ja je moet het niet onderschatenquote:

Duidelijk, thanks.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja inactief is stuk, kapot kan niet meer heel worden.
En niet een soort van leven want zonder gastheer blijft 1 virus deeltje 1 virus deeltje. Het zal nooit meer worden zonder gastheer. Dat is het verschil het heeft niet alle machinerie aan boord om zichzelf te vermeerderen.

Welke berekening heeft hij hier op losgelaten, heb jij een idee?quote:Op donderdag 23 april 2020 13:16 schreef Red_85 het volgende:
We schijnen er 23.000 te hebben voorkomen nu, volgens van dissel gisteren in de technische briefing.

ho ho, ik nietquote:Op donderdag 23 april 2020 13:45 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Iedereen is een corona dode nu

Waarschijnlijk ipv afvlakking het exponentieel door te trekken.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:48 schreef Za het volgende:
[..]
Welke berekening heeft hij hier op losgelaten, heb jij een idee?
IMO is dit gewoon stemmingmakerij van v Dissel.

Daar wordt niet aan voorbij gegaan, jij denkt "misschien pakt het verkeerd uit! Laten we dat risico niet nemen!" Ik denk: Grote kans dat het niet verkeerd uitpakt dus nu conservatief zijn weegt niet op voor de schade die het doet.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:41 schreef JFlip het volgende:
[..]
En wat nou als dat "meer risico nemen" verkeerd uitpakt? Waarom wordt telkens dat gegevens genegeerd? Waarom wordt bij iedere voorgestelde versoepeling van de maatregelen voorbij gegaan aan het gedrag van mensen?
Klein voorbeeld: Regering besluit ter versoepeling restaurants open te laten gaan, maar dan met 1/4 van hun capaiteit. Stel dat dat dit weekend in gaat. Iedereen is het thuis zitten zat en gaat massaal de stad in. Meer contact tussen mensen = grotere kans op besmettingen = toename van het aantal ziekenhuisopnames = toename mensen op de IC...
Het is geen kraantje wat je exact op een bepaald niveau kan openen he..Je zult uiterst voorzichtig moeten zijn, omdat je geen idee hebt van de gevolgen.

Net als die grafiek met de rode curve die maximaal uit beeld loopt.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ipv afvlakking het exponentieel door te trekken.

Niks met stemmingsmakerij te maken, maar gewoon een simpel rekensommetje m.b.t. exponentiële groei.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:48 schreef Za het volgende:
[..]
Welke berekening heeft hij hier op losgelaten, heb jij een idee?
IMO is dit gewoon stemmingmakerij van v Dissel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |