abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192780846
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt.

Alle onderkoninkjes hebben een prachtige smoes op dit moment.

In alle lagen.
Volgens Brouwer moeten de voorzitters de gezondheid en het leven van de bevolking beschermen, maar zich ook houden aan de grondwet. En dat gebeurt niet altijd, vertelde hij in het NOS Radio 1 Journaal.

Zelfs de grondwet word overtreden. Onder bewind van liberalen nog wel :P
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:05:57 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192780873
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

omdat ambtenaren genieten van dit moment van MACHT
En politici. Dat is de ware reden achter heel veel regeltjes en wetten. Stikstof en CO2 net o.
The End Times are wild
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:07:19 #103
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192780895
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zou je het volledig vrij laten, dan groeit de wereldbevolking in 2020 alsnog.
Dat bedoel ik met een niet-schokkend virus.
En dan krijg ik allemaal tegenreactie van 'Ja maar dat 14-jarig meisje uit Engeland dan!"
Dat is vaak ook het probleem.
Stalin vatte het goed samen: Een dode is een drama, een miljoen doden een statistiek. Wij richten ons te veel op de individuele gevallen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:07:36 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192780899
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:04 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Volgens Brouwer moeten de voorzitters de gezondheid en het leven van de bevolking beschermen, maar zich ook houden aan de grondwet. En dat gebeurt niet altijd, vertelde hij in het NOS Radio 1 Journaal.

Ik vraag me af als ik mensen thuis uitnodig of een vergadering beleg, en ik word beboet, hoe succesvol ik zal zijn in het aanvechten van die boete op basis van de grondwet.
The End Times are wild
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:08:44 #105
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192780913
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vraag me af als ik mensen thuis uitnodig of een vergadering beleg, en ik word beboet, hoe succesvol ik zal zijn in het aanvechten van die boete op basis van de grondwet.
Niet, rechters toetsen niet op de grondwet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:09:26 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192780928
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:07 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat is vaak ook het probleem.
Stalin vatte het goed samen: Een dode is een drama, een miljoen doden een statistiek. Wij richten ons te veel op de individuele gevallen.
Dat gebeurt altijd wanneer men niet op basis van ratio een debat kan winnen. Dan worden individuele, vaak zielige, gevallen aangehaald. Bij voorkeur kinderen. Dan overwint het sentiment de ratio. Gebeurt steeds vaker.
The End Times are wild
pi_192780996
quote:

[..]

Niet daar onze rechters ( iig een gedeelte) niet de wet volgen.

Ze geven o.a woorden gewoon een andere betekenis. Voorbeeld : er is geen marrokaans ras , alleen volgens een Nederlandse rechter(s) wel. Hup veroordelen voor racisme. hihi

Zodra je dat kan doen definities van woorden verleggen en of veranderen dan houd het in veel gevallen gewoon op voor ons als burger.
pi_192780998
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee dat is niet soft , het is superstom om de hele economie op slot te doen

Net neem je het nog op voor mij, om mij te beschermen en u weet ik er opeens niets van ??/

ik hoef niet beschermd te worden , ik vermaak me prima en er gebeurt niets heus , echt niet, ik kom niet in de kroeg en niet op festivals

Laat de kwetsbaren zoals ik thuis blijven en laat de economie maar weer draaien

Jouw grote fout is denken dat het alleen maar "kwetsbaren" raakt.
Zodra het zorgsysteem op zijn gat gaat, gaan ook de niet "kwetsbaren" het merken en gaan daar ook onnodig slachtoffers vallen
Die economie komt wel weer
pi_192781001
quote:

[..]

Onsuccesvol.
pi_192781003
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:14 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Ze geven o.a woorden gewoon een andere betekenis. Bijv er is geen marrokaans ras , alleen volgens een Nederlandse rechter(s) wel.

Zodra je dat kan doen definities van woorden verleggen en of veranderen dan houd het in veel gevallen gewoon op voor ons als burger.
Wat een hoop onzin weer
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:15:50 #111
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_192781006
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:15 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jouw grote fout is denken dat het alleen maar "kwetsbaren" raakt.
Zodra het zorgsysteem op zijn gat gaat, gaan ook de niet "kwetsbaren" het merken en gaan daar ook onnodig slachtoffers vallen
Die economie komt wel weer
O ga je het nu voor de niet kwetsbaren opnemen , als jij maar je zin krijgt he nep ambtenaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192781015
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:15 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat een hoop onzin weer
Dat mag jij vinden. Het voorbeeld wat ik geef is gewoon feitelijk juist.
pi_192781024
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

O ga je het nu voor de niet kwetsbaren opnemen , als jij maar je zin krijgt he nep ambtenaar
8)7
pi_192781031
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:16 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden. Het voorbeeld wat ik geef is gewoon feitelijk juist.
Je eerste zin is al feitelijk onjuist
pi_192781042
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:18 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je eerste zin is al feitelijk onjuist
Doet weer niks af van mijn voorbeeld.
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:21:12 #116
56749 BlaZ
pi_192781064
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat gebeurt altijd wanneer men niet op basis van ratio een debat kan winnen. Dan worden individuele, vaak zielige, gevallen aangehaald. Bij voorkeur kinderen. Dan overwint het sentiment de ratio. Gebeurt steeds vaker.
Precies, zie bijvoorbeeld dat jongetje dood aanspoelde op het strand. Wellicht heeft het te maken met de mogelijkheid alles in de moderne tijd te visualiseren.
Maar inderdaad, sentiment lijkt het te winnen van het ratio.

Een aardig boek wat dit jaar is verschenen van Coen Simon wat hiermee samenhangt: "Pleidooi tegen enthousiasme".
pi_192781080
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:19 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Doet weer niks af van mijn voorbeeld.
Het voorbeeld wat ook feitelijk onjuist is bedoel je?
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:23:21 #118
56749 BlaZ
pi_192781095
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:14 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Ze geven o.a woorden gewoon een andere betekenis. Voorbeeld : er is geen marrokaans ras , alleen volgens een Nederlandse rechter(s) wel. Hup veroordelen voor racisme. hihi

Eigenlijk is dat wel apart, in principe bezicht de rechter dan, door het erkennen dat een Marrokkaans ras bestaat, zelf racisme; hij maakt immers onderscheid tussen groepen mensen.

Mits een rechter dat dus in precies die bewoordingen gezegd heeft, wat ik ten zeerste betwijfel.
pi_192781116
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat wel apart, in principe bezicht de rechter dan, door het erkennen dat een Marrokkaans ras bestaat, zelf racisme; hij maakt immers onderscheid tussen groepen mensen.

Mits een rechter dat dus in precies die bewoordingen gezegd heeft, wat ik ten zeerste betwijfel.
Als je de IVUR zou kennen is het niet raar
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:27:57 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192781144
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Precies, zie bijvoorbeeld dat jongetje dood aanspoelde op het strand. Wellicht heeft het te maken met de mogelijkheid alles in de moderne tijd te visualiseren.
Maar inderdaad, sentiment lijkt het te winnen van het ratio.

Een aardig boek wat dit jaar is verschenen van Coen Simon wat hiermee samenhangt: "Pleidooi tegen enthousiasme".
Het ergste is dat dit sentimentalisme wel mensenlevens kost onder aan de streep.
The End Times are wild
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:29:27 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192781154
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:14 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Dat "Marokkaanse ras " is natuurlijk de grootste onzin ooit, enkel verzonnen om Wilders te kunnen aanklagen voor racisme.
De rechtstaat is failliet wanneer rechters dit soort zaken gaat bedenken om mensen te kunnen veroordelen.
The End Times are wild
pi_192781178
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat "Marokkaanse ras " is natuurlijk de grootste onzin ooit, enkel verzonnen om Wilders te kunnen aanklagen voor racisme.
De rechtstaat is failliet wanneer rechters dit soort zaken gaat bedenken om mensen te kunnen veroordelen.
Ja want in 1965 wist men al dat ze Wilders gingen aanklagen :')
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:32:56 #123
56749 BlaZ
pi_192781186
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:25 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Als je de IVUR zou kennen is het niet raar
Ik ken de IVUR wel, maar ben het niet eens met de definitie, die bij het IVUR nogal is opgerekt, een definitie waar ik me niet in kan vinden.
pi_192781193
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:32 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik ken de IVUR wel, maar ben het niet eens met de definitie, die bij het IVUR nogal is opgerekt, een definitie waar ik me niet in kan vinden.
Kun jij het niet mee eens zijn... maar daar heeft niemand boodschap aan. Een rechter heeft zich daar echter gewoon aan te houden
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:38:50 #125
56749 BlaZ
pi_192781245
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Kun jij het niet mee eens zijn... maar daar heeft niemand boodschap aan. Een rechter heeft zich daar echter gewoon aan te houden
Klopt, het is echter wel een groot probleem in de rechtspraak dat terminologie opgerekt kan woorden door woorden uit hun etymologische betekenis te verdrijven.
In principe heb ik niet zoveel problemen met het idee een speciale term te gebruiken voor het type discriminatie waar mensen geen invloed op kunnen uitoefenen, echter zomaar de betekenis van woorden in juridische zin aanpassen is op lange termijn gevaarlijk.

Als er zomaar soorten discriminatie onder het kopje racisme toegevoegd kunnen worden, kan dit andersom immers ook.
pi_192781249
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:38 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Klopt, het is echter wel een groot probleem in de rechtspraak dat terminologie opgerekt kan woorden door woorden uit hun etymologische betekenis te verdrijven.
In principe heb ik niet zoveel problemen met het idee een speciale term te gebruiken voor het type discriminatie waar mensen geen invloed op kunnen uitoefenen, echter zomaar de betekenis van woorden in juridische zin aanpassen is op lange termijn gevaarlijk.
De definitie bestaat al zo'n 55 jaar. Hoe lang moet die termijn zijn om gevaarlijk te worden?
pi_192781250
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

De juridische betekenis van de term ‘ras’ is veel ruimer dan de betekenis die dit begrip in het Nederlands spraakgebruik en de wetenschap normaal heeft.

Rechtbank Den Haag hierboven.

Raar dat die homo schoppers nooit mede onder het kopje racisme worden veroordeeld. Of de mocros in Gorichem die het specifiek op hollanders hadden gemunt.

De boel is gewoon zo eenzijdig als de pest en elke boer weet het.
  vrijdag 24 april 2020 @ 13:01:07 #128
56749 BlaZ
pi_192781436
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]

De definitie bestaat al zo'n 55 jaar. Hoe lang moet die termijn zijn om gevaarlijk te worden?
In juridische, zin, in linguïstische zin niet.

Zie bijv Cambridge: the belief that people's qualities are influenced by their race and that the members of other races are not as good as the members of your own, or the resulting unfair treatment of members of other races:

In juridische zin rekt men de term op:

The term "racial discrimination" shall mean any distinction, exclusion, restriction, or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin that has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms ...

Dat is dus het probleem; men creëert een dichotomie tussen linguïstische en juridische taal, terwijl men gewoon andere juridische termen zou moeten ontwikkelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlaZ op 24-04-2020 13:49:09 ]
pi_192781449
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Weet je wat superstom is?

Dat we de hele maatschappij naar de klote helpen op deze manier. Idioot veel mensen raken hun baan kwijt door de uitbraak van angst en het 'solidair moeten zijn met de zwakken'.

Mensen zitten zonder baan of hebben hun levenswerk zien stuk gaan. Die mensen raken aan lager wal, depressief zoals we 10 jaar terug hebben zien gebeuren.

Denk jij dat daar geen doden uit vallen?

Geef ze de kans op een uitkomst, het is namelijk nog stommer dan superstom om maar te blijven doordobberen zonder enig uitzicht op een eind datum. Dus kom op met die exit strategie.

Blijven hangen in 'we hebben een virus!!!!! angst!!!!!! we gaan allemaal deaueaud!' heeft niemand wat aan.
Dus jij wil feitelijk geen uitzichtloos bestaan voor de inmiddels vele rijken en hun makkers?
pi_192781450
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]

In juridische, zin, in linguïstische zin niet.

Zie bijv Cambridge: the belief that people's qualities are influenced by their race and that the members of other races are not as good as the members of your own, or the resulting unfair treatment of members of other races:

In juridische zin rekt men de term op:

The term "racial discrimination" shall mean any distinction, exclusion, restriction, or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin that has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms ...

Dat is dus het probleem; men creëert een dichotomie tussen linguïstische en juridische taal, termijn men gewoon andere juridische termen zou moeten ontwikkelen.
Ja dat weet ik... Hebben ze in 1965 al geschreven. Jij beweert dat dat op de lange termijn gevaarlijk is. Hoe lang is die termijn dan? En waarom is het al 55 jaar geen probleem?
pi_192781472
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:40 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

De juridische betekenis van de term ‘ras’ is veel ruimer dan de betekenis die dit begrip in het Nederlands spraakgebruik en de wetenschap normaal heeft.

Rechtbank Den Haag hierboven.

Raar dat die homo schoppers nooit mede onder het kopje racisme worden veroordeeld. Of de mocros in Gorichem die het specifiek op hollanders hadden gemunt.

De boel is gewoon zo eenzijdig als de pest en elke boer weet het.
Kon het bewezen worden dat ze het specifiek op Nederlanders hadden voorzien omdat het Nederlanders waren?
pi_192781517
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Kon het bewezen worden dat ze het specifiek op Nederlanders hadden voorzien omdat het Nederlanders waren?
Bij de homo rammers staat het op beeld bijv.
pi_192781530
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Je wil een slordige 15% van de bevolking in de hoek zetten?
Kijkend naar dit:

Rest niets anders dan alles weer open gooien, iedereen zijn leven laten oppakken en kwetsbaren afschermen tot er een vaccin is.
pi_192781532
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:08 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Bij de homo rammers staat het op beeld bijv.
Er stond op beeld dat ze ze in elkaar aan het slaan waren OMDAT het homo's waren?
pi_192781544
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:09 schreef Za het volgende:

[..]

Kijkend naar dit:

[ afbeelding ]

Rest niets anders dan alles weer open gooien, iedereen zijn leven laten oppakken en kwetsbaren afschermen tot er een vaccin is.
Ook nog even IC selectiecriteria opstellen.

Als we hier gewoon rechts van het cohort 55-59 een rode verticale streep zetten en iedereen aan de rechterzijde niet meer toelaten op de IC moet het wel te behappen blijven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 24 april 2020 @ 14:00:05 #136
56749 BlaZ
pi_192782152
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja dat weet ik... Hebben ze in 1965 al geschreven. Jij beweert dat dat op de lange termijn gevaarlijk is. Hoe lang is die termijn dan? En waarom is het al 55 jaar geen probleem?
Het is naar mijn mening wel een probleem. Als een rechter uitspreekt iets racisme is, gebruikt hij de juridische term. Een aanhoorder kan die term prima interpreteren vanuit de normale, taalkundige definitie van het woord en roepen dat het onzin is wat de rechter zegt.
Door de dichotomie tussen taal en juridische taal is zo'n uitspraak dus onbegrijpbaar voor velen.
Dat lijkt me een ongewenst effect, zeker in dit specifiek geval aangezien het woord een zeer duidelijke etymologische basis heeft.
Discriminatie op basis van x, zou al veel duidelijker woordgebruik zijn.
pi_192782201
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het is naar mijn mening wel een probleem. Als een rechter uitspreekt iets racisme is, gebruikt hij de juridische term. Een aanhoorder kan die term prima interpreteren vanuit de normale, taalkundige definitie van het woord en roepen dat het onzin is wat de rechter zegt.
Door de dichotomie tussen taal en juridische taal is zo'n uitspraak dus onbegrijpbaar voor velen.
Dat lijkt me een ongewenst effect, zeker in dit specifiek geval aangezien het woord een zeer duidelijke etymologische basis heeft.
Discriminatie op basis van x, zou al veel duidelijker woordgebruik zijn.
Daar kan ik in meegaan. Je ziet het hier op FOK ook vaak, sterker nog, deze hele discussie komt daaruit voort
Echter dat maakt nog niet dat de rechters verkeerd hebben geoordeeld
  vrijdag 24 april 2020 @ 14:04:55 #138
56749 BlaZ
pi_192782244
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Daar kan ik in meegaan. Je ziet het hier op FOK ook vaak, sterker nog, deze hele discussie komt daaruit voort
Echter dat maakt nog niet dat de rechters verkeerd hebben geoordeeld
Linguïstische zin gezien wel, juridisch gezien niet.
Dat is dus precies het probleem. Als eenmaal zo'n juridische "term" bestaat, dan voegt men daar later weer wat aan toe, wat het probleem enkel exacerbeert.
pi_192782300
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Linguïstische zin gezien wel, juridisch gezien niet.
Dat is dus precies het probleem. Als eenmaal zo'n juridische "term" bestaat, dan voegt men daar later weer wat aan toe, wat het probleem enkel exacerbeert.
Wat heeft de toename van ziektesymptomen hiermee van doen?
  vrijdag 24 april 2020 @ 14:09:53 #140
56749 BlaZ
pi_192782316
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat heeft de toename van ziektesymptomen hiermee van doen?
Toenemen, dat woord kan ook buiten de medische zin gebruikt worden. Verergeren.
pi_192782339
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Toenemen, dat woord kan ook buiten de medische zin gebruikt worden.
Ik weet wat het betekend...
Maar kan volgens mij niet buiten de medische zin gebruikt worden.
Ik ben echter geen linguïst, dus ik ga maar even af op wat de van Dale zegt, en daar komt het woord niet eens voor
pi_192782391
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het ergste is dat dit sentimentalisme wel mensenlevens kost onder aan de streep.
Hoe dan?
En waarom zijn die mensenlevens opeens wel van belang.
ROBODEMONS..................|:(
pi_192782405
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:11 schreef Monolith het volgende:

[ afbeelding ]

Als we hier gewoon rechts van het cohort 55-59 een rode verticale streep zetten en iedereen aan de rechterzijde niet meer toelaten op de IC moet het wel te behappen blijven.
Die lijn rechts van 55-59 wordt vrijelijk besmet door asymptomatisch zorgpersoneel zonder mondkapjes, volkomen overbodig volgens van Dissel.

Zet het land in lockdown en besmet vervolgens zoveel mogelijk kwetsbaren door onbeschermd personeel. En dan toch de IC curve omlaag brengen gewoon door 70 plus te weren.
pi_192782441
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:16 schreef Za het volgende:

[..]

Die lijn rechts van 55-59 wordt vrijelijk besmet door asymptomatisch zorgpersoneel zonder mondkapjes, volkomen overbodig volgens van Dissel.

Zet het land in lockdown en besmet vervolgens zoveel mogelijk kwetsbaren door onbeschermd personeel. En dan toch de IC curve omlaag brengen gewoon door 70 plus te weren.
eh ja, want alle mensen van boven de 60 komen dagelijks in aanraking met zorgpersoneel.
  vrijdag 24 april 2020 @ 14:21:48 #145
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_192782469
Kom in opstand tegen de ondergang van onze economie
De ouderen zitten allang binnen , nu nog 3000 miljard ophoesten voor onze EU broeders voor een basis inkomen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192782489
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:19 schreef Monolith het volgende:

eh ja, want alle mensen van boven de 60 komen dagelijks in aanraking met zorgpersoneel.
De lijn rechts van bevat een brede leeftijdsgroep.
  vrijdag 24 april 2020 @ 14:26:42 #147
56749 BlaZ
pi_192782539
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik weet wat het betekend...
Maar kan volgens mij niet buiten de medische zin gebruikt worden.
Ik ben echter geen linguïst, dus ik ga maar even af op wat de van Dale zegt, en daar komt het woord niet eens voor
Ik heb het even opgezocht:
Exacerbatie

1) Verergering

Maar goed, verder zijn we het wel met elkaar eens geloof ik. Dat probleem tussen de juridische en niet juridische taalwereld levert vaak onnodige discussies op.
  vrijdag 24 april 2020 @ 14:27:15 #148
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_192782546
https://nos.nl/artikel/23(...)or-coronacrisis.html

quote:
CBS komt voortaan elke week met aantal faillissementen door coronacrisis
https://nos.nl/collectie/(...)-riskeert-ontruiming

quote:
De huur betalen als je omzet weg is: 'Betalen of je riskeert ontruiming'
pi_192782563
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik heb het even opgezocht:
Exacerbatie

1) Verergering

Maar goed, verder zijn we het wel met elkaar eens geloof ik.
Klopt

Ik kende het eigenlijk alleen uit het Engels, (exacerbate)
  vrijdag 24 april 2020 @ 14:40:50 #150
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192782708
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Samengevat 60+ schrijven we dus gewoon af? Zullen we daar dan ook de rest van de zorg voor afschaffen?
pi_192782721
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Samengevat 60+ schrijven we dus gewoon af? Zullen we daar dan ook de rest van de zorg voor afschaffen?
Het gaat er om tegen welke kosten. 60+afschrijven omdat je anders geen economie zou hebben, dat is een andere overweging dan 60+ afschrijven omdat YOLO.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192782749
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het gaat er om tegen welke kosten. 60+afschrijven omdat je anders geen economie zou hebben, dat is een andere overweging dan 60+ afschrijven omdat YOLO.
Het gaat om een virus. Geen zombie apocalypse. De economie verdwijnt niet zomaar.
ROBODEMONS..................|:(
pi_192782750
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:40 schreef JANdeDERDE het volgende:

Dat hebben Nederlandse rechters zelf verzonnen toch? Met verwijzing naar EVRM?
Wat mij betreft moet er een politieke terugkoppeling komen op dit soort schrijnende waanzin en rechters worden teruggefloten door de politiek bij dit soort onzin maar okay. Ik begrijp dat je die zaken van elkaar gescheiden wilt houden maar dit klopt zo niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192782768
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk wel dat je daar niet aan ontkomt als je gewoon alles weer lekker open wilt gooien en denkt weg te komen met enkel het isoleren van de vermeende 'risicogroepen'.
Natuurlijk is het wel zo dat er nog een verschil zitten tussen alles weer lekker opengooien en verwachten dat iedereen zich weer als vanouds gaat gedragen.
pi_192782814
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:45 schreef Monolith het volgende:
Nou ja, ik denk wel dat je daar niet aan ontkomt als je gewoon alles weer lekker open wilt gooien en denkt weg te komen met enkel het isoleren van de vermeende 'risicogroepen'.
Want dat zie je ook zo lekker overal in de wereld, dat er zoveel mensen niet geholpen worden die gered hadden kunnen worden met een IC behandeling.

Je ziet het nergens, het is niet aan de orde, het gaat niet aan de orde zijn, en zeker niet als de mensen die voor 95% de IC bezetten, gewoon geïsoleerd leven van het overige deel van de samenleving.
pi_192782847
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want dat zie je ook zo lekker overal in de wereld, dat er zoveel mensen niet geholpen worden die gered hadden kunnen worden met een IC behandeling.

Je ziet het nergens, het is niet aan de orde, het gaat niet aan de orde zijn, en zeker niet als de mensen die voor 95% de IC bezetten, gewoon geïsoleerd leven van het overige deel van de samenleving.
eh que? Je ziet het in New York, je ziet het in Italië en Spanje, je ziet in Nederland dat we veel mensen al niet eens naar de IC brengen en ga zomaar door.

En bovendien hebben we nergens 'vrijheid, blijheid, iedereen een dosis corona'-beleid.
pi_192783125
quote:

[..]

Als je je niet houd aan de coronaregels dan kan je weken de cel ingaan. Met slechts een boete mag je blij zijn en aanvechten is dan onverstandig.

quote:
Dakloze Rotterdamse vrouw drie weken de cel in om niet naleven van de anderhalvemeterregel
De Rotterdamse rechtbank heeft gisteren een 37-jarige vrouw zonder vaste woon- of verblijfplaats veroordeeld tot drie weken gevangenisstraf, omdat zij zich niet hield aan de anderhalvemeterregel. Dat meldt het Openbaar Ministerie vandaag. De vrouw werd meermaals door agenten gewaarschuwd om zich aan de coronamaatregelen te houden.
https://www.ad.nl/rotterd(...)meterregel~a37f4774/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192783182
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

eh que? Je ziet het in New York, je ziet het in Italië en Spanje, je ziet in Nederland dat we veel mensen al niet eens naar de IC brengen en ga zomaar door.

En bovendien hebben we nergens 'vrijheid, blijheid, iedereen een dosis corona'-beleid.
Niet naar de IC brengen is het issue niet, niet naar de IC brengen als dat wel was gebeurd bij onbeperkte IC capaciteit, dan is het pas een issue, want dan heb je een bottleneck op de IC, anders niet.

Vrijheid blijheid iedereen een dosis corona beleid zou goed zijn om na te streven voor de minst risicovolle groepen.
pi_192783199
92 (!) miljard tekort in staatskas door Corona

Coronacrisis is dreun voor de schatkist: grootste tekort sinds Tweede Wereldoorlog

https://www.ad.nl/politie(...)reldoorlog~a8102f15/
pi_192783211
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:26 schreef Newone82 het volgende:

Coronacrisis is dreun voor de schatkist: grootste tekort sinds Tweede Wereldoorlog

Had iemand anders verwacht? :)
pi_192783214
quote:

Sinds toen is alles ook alleen maar beter geworden dus even afwachten.
  vrijdag 24 april 2020 @ 15:33:50 #162
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_192783286
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:27 schreef rareman1 het volgende:

[..]

ja even 50 jaar wachten

quote:

Het kabinet denkt dit jaar maar liefst 92 miljard euro te kort te komen.

Met een geschat begrotingstekort van 11,8 procent is sprake van een naoorlogs record.
De staatsschuld explodeert eveneens en komt uit op 65,2 procent.
pi_192783441
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je je niet houd aan de coronaregels dan kan je weken de cel ingaan. Met slechts een boete mag je blij zijn en aanvechten is dan onverstandig.
[..]

haha mooi dat ze nu een dak boven haar hoofd heeft _O_

Verder natuurlijk complete bullshit om hier een celstraf voor uit te geven. 8)7
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192783477
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:27 schreef rareman1 het volgende:

[..]

1 groot verschil we zijn toen van 9 naar 12 miljoen gegroeid in 20 jaar tijd. En een gunstigere verdeling tussen jong en oud.

Zal voor vele hier en in Den Haag wel een natte droom zijn om dat nu weer te doen maar dan dmv van massa immigratie.
  vrijdag 24 april 2020 @ 15:52:20 #165
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192783482
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:04 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Ik las het inderdaad.

Het zelfs achter de voordeur bepalen wat mensen mogen, is niet meer te billijken na een paar weken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192783488
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:51 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

1 groot verschil we zijn toen van 9 naar 12 miljoen gegroeid in 20 jaar tijd. En een gunstigere verdeling tussen jong en oud.

Zal voor vele hier en in Den Haag wel een natte droom zijn om dat nu weer te doen maar dan dmv van massa immigratie.
dromen mag.
  vrijdag 24 april 2020 @ 15:53:15 #167
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192783493
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:02 schreef torentje het volgende:

[..]

Dus jij wil feitelijk geen uitzichtloos bestaan voor de inmiddels vele rijken en hun makkers?
Leg u nader uit.
1947-2016
pi_192785389
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:07 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Mwa, dit is allemaal een game of the big numbers he? Die 1,5 meter en dat eene doekje kan soms wel net genoeg hebben geholpen om 1 besmetting niet te laten gebeuren, smeer dat uit over een gehele bevolking en je hebt al minder besmettingen. Maar dat hoeft niet voor jou of mij te gelden.
Klopt maar ik zie al veel mensen die afstand niet meer houden.
pi_192785407
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]

en op miraculeuze wijze hebben we toch steeds minder besmettingen.
Dat 80% thuis werkt en de rest nauwelijks buiten komt kan dat mirakel ook hebben bewerkstelligt.
pi_192785565
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Leg u nader uit.
Als ik het goed begrepen heb, wil jij dat ze de maatregelen versoepelen, zodat de rijken en hun makkers weer te dicht op armen mogen gaan staan? Zodat de rijken en hun makkers geen uitzichtloos bestaan meer hebben.
  vrijdag 24 april 2020 @ 18:45:57 #171
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192785645
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 18:39 schreef torentje het volgende:

[..]

Als ik het goed begrepen heb, wil jij dat ze de maatregelen versoepelen, zodat de rijken en hun makkers weer te dicht op armen mogen gaan staan? Zodat de rijken en hun makkers geen uitzichtloos bestaan meer hebben.
Wat?
1947-2016
pi_192785755
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 18:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat 80% thuis werkt en de rest nauwelijks buiten komt kan dat mirakel ook hebben bewerkstelligt.
Zou je denken?
pi_192786195
quote:

Daar zitten nog flinke te verwachten compensatie kosten in. Het is nog niet te laat, gooi het land open en geniet van een welige economie, ok Rutte?
Vakman pur sang
  vrijdag 24 april 2020 @ 19:37:04 #174
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_192786448
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Daar zitten nog flinke te verwachten compensatie kosten in. Het is nog niet te laat, gooi het land open en geniet van een welige economie, ok Rutte?
Nee dat doet Rutte niet, laat die man nu even genieten van zijn macht om alles op slot te gooien

Zijn wachtgeld is wel op zeker en misschien krijgt ie nog weel baan in de EU

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 24-04-2020 20:07:05 ]
pi_192786450
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Dat je bij nijpende tekorten, patiënten met een grotere overlevingskans voorrang geeft is één ding, Maar überhaupt boven de 59 niet meer op de IC willen behandelen raakt volgens mij nog wel wat wetgeving mbt gelijke behandeling in de zorg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192787510
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee dat doet Rutte niet, laat die man nu even genieten van zijn macht om alles op slot te gooien

Zijn wachtgeld is wel op zeker en misschien krijgt ie nog weel baan in de EU
Ik denk werkelijk niet dat Rutte daarop zit te wachten en als VVD er liever vandaag dan morgen alles open gooit.
Maar er zijn zoveel krachten die spelen dat hij nu aan damagecontrol doet op alle vlakken en dat doet hij sterk.
(Of hij krijgt goed advies)

En een lam EU baantje zie ik hem niet vervullen.
Vakman pur sang
pi_192787673
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:37 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat je bij nijpende tekorten, patiënten met een grotere overlevingskans voorrang geeft is één ding, Maar überhaupt boven de 59 niet meer op de IC willen behandelen raakt volgens mij nog wel wat wetgeving mbt gelijke behandeling in de zorg.
Leeftijdsdiscriminatie. Je verklaart mensen tot minder rechthebbend op leven., vanwege hun leeftijd.
Medici hanteren bij dit soort triages het criterium wie de beste overlevingskansen heeft en als die gelijk zijn, wie het langst kan leven.

Maar de oplossing voor komende epidemiegolven ligt in: voorbereid zijn !
Voldoende ruimte, apparaten, middelen, dokters en verplegers hebben. Diect in standby-stand kunnen zetten Noodplannen klaar hebben
wbt kant-en-klare-ic-bedden en testmiddelen was Duitsland stukken beter voorbereid;
pi_192787788
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 20:39 schreef Bluesdude het volgende:
Leeftijdsdiscriminatie. Je verklaart mensen tot minder rechthebbend op leven., vanwege hun leeftijd.
Medici hanteren bij dit soort triages het criterium wie de beste overlevingskansen heeft en als die gelijk zijn, wie het langst kan leven.
Wat dacht je gewoon van de combi van beide? Verwachte kans op meeste gezonde levensjaren? Er wordt ook nog voor gezondheid gecorrigeerd als het goed is. / Kwaliteit van leven.

QALY - quality adjusted life years.
  zaterdag 25 april 2020 @ 01:17:58 #179
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_192792832
Er is nu toch steeds meer onrust in de samenleving. Was te verwachten natuurlijk, en mensen snakken naar meer versoepelingen.

Meer de huidige noodverordening is op het randje van wat in een democratie eigenlijk toelaatbaar is:
https://nos.nl/artikel/23(...)-nu-veel-te-ver.html

Ik zie het wel gebeuren dat iemand hiermee een rechtszaak kan aanspannen tegen het Rijk.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_192793135
quote:

[..]

Voldoende ruimte, apparaten, middelen, dokters en verplegers hebben. Diect in standby-stand kunnen zetten Noodplannen klaar hebben
wbt kant-en-klare-ic-bedden en testmiddelen was Duitsland stukken beter voorbereid;
Was ons allemaal beloofd eind januari, toen imo terecht daar kamervragen over kwamen.

Toen hadden ze alles op orde. Drie maanden later is het een pleuris zooi, stelletje gekken daar in de tweede kamer. Allemaal trouwens.
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:32:17 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192795958
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 01:17 schreef StarmanFR het volgende:
Er is nu toch steeds meer onrust in de samenleving. Was te verwachten natuurlijk, en mensen snakken naar meer versoepelingen.

Meer de huidige noodverordening is op het randje van wat in een democratie eigenlijk toelaatbaar is:
https://nos.nl/artikel/23(...)-nu-veel-te-ver.html

Ik zie het wel gebeuren dat iemand hiermee een rechtszaak kan aanspannen tegen het Rijk.
Tuurlijk.

En markiemark wil gewoon niet aan een exitstrategie, maar blijft doorgaan met alleen luisteren naar het omt met alleen medici.

Zelfs belgie is ons voor nu.
1947-2016
pi_192796097
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tuurlijk.

En markiemark wil gewoon niet aan een exitstrategie, maar blijft doorgaan met alleen luisteren naar het omt met alleen medici.

Is dat zo? Die hadden alles potdicht zetten. Een ruime week geleden hebben ze de tuincentra en bouwmarkten weer opengegooid en ergens in mei gaan overige winkels weer open onder voorwaarde dat ze 1,5 meter kunnen garanderen. Dat soort zaken zijn hier überhaupt nooit dicht geweest.
Ook mag je daar alleen naar buiten met goede reden, hier mag je best even in een park gaan zitten.
Er mag in Nederland gewoon al relatief veel meer dan in landen als België of Frankrijk.
pi_192796184
quote:

[..]

Tuurlijk.

In België mag je weer naar de kroeg en het restaurant? Er worden weer evenementen gehouden? Samenscholing in parken en op stranden is niet langer een probleem?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:53:00 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192796233
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In België mag je weer naar de kroeg en het restaurant? Er worden weer evenementen gehouden? Samenscholing in parken en op stranden is niet langer een probleem?
In België mag je heel weinig en ze zijn boos op ons dat wij te soepel zijn.
Ondertussen staat België bovenaan met aantal doden per inwoner!
The End Times are wild
pi_192796236
quote:

[..]

Tuurlijk.

Ik heb het maar even opgezocht. In een gelekt Belgisch adviesrapport worden onderstaande aanbevelingen gedaan, en die zouden moeten gelden vanaf medio mei:

quote:
De lockdown is in Belgie iets strenger dan in Nederland. Zo is bijna alle detailhandel gesloten. In het gelekte adviesrapport staan de volgende plannen:

- Een deel van de winkels mag op 4 mei weer open. Opvallend: daarbij worden nadrukkelijk winkels genoemd die materialen verkopen voor mondkapjes;
- Ook de bouw, groothandels en de transportsector mogen op 4 mei weer aan de slag;
- Het samenscholingsverbod wordt versoepeld. Zo mogen de Belgen elk weekend een avond doorbrengen met maximaal tien personen: steeds dezelfde groep mensen die bestaat uit familie en/of hechte vrienden;
- Iets later, vanaf 18 mei, zouden de scholen geleidelijk weer opengaan: de basisscholen met uitzondering van de kleuterklassen; en op middelbare scholen enkel de eindexamenklassen;
- De horeca blijft gesloten. Het advies om thuis te werken en de anderhalve meter afstand blijven van kracht;
- Ouderen en mensen met medische problemen worden aangeraden om zich te blijven afzonderen van anderen.

Bron
Hoe is België daarmee 'verder' dan wij?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192796661
quote:

[..]

Alleen ben ik bang dat er weer bezuinigd gaat worden op grote schaal. Zelfs tijdens economische groei is er bezuinigd. Hoef je niet te vragen wat er na de Corona crisis gaat gebeuren als we in een ressesie van een ongekende orde terecht komen.
pi_192796686
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Onze economie kan dit makkelijk aan.
https://nos.nl/artikel/23(...)it-prima-hebben.html

Niet zo dramatisch doen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 25 april 2020 @ 13:56:35 #188
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_192799838
Het enige argument is toch IC capaciteit en het feit dat bij volle ICs ook jongere mensen gaan sterven omdat ze geen hulp kunnen krijgen.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 25 april 2020 @ 14:18:57 #189
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192800110
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 13:56 schreef maniack28 het volgende:
Het enige argument is toch IC capaciteit en het feit dat bij volle ICs ook jongere mensen gaan sterven omdat ze geen hulp kunnen krijgen.
Das het belangrijkste argument. En niet alleen de IC maar de gehele zorg. Plus het feit dat nu al mensen met andere kwalen niet de benodigde zorg krijgen.
pi_192800133
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ook dat is wat verneukeratief. In België registreren ze anders. De oversterftecijfers in Nederland geven een heel wat minder rooskleurig beeld.
  zaterdag 25 april 2020 @ 21:08:33 #191
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192805256
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 25 april 2020 @ 21:20:37 #192
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192805518
:')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_192805548
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:18 schreef Cherni het volgende:

[..]

Alleen ben ik bang dat er weer bezuinigd gaat worden op grote schaal. Zelfs tijdens economische groei is er bezuinigd. Hoef je niet te vragen wat er na de Corona crisis gaat gebeuren als we in een ressesie van een ongekende orde terecht komen.
Zolang de meute idioten VVD blijft stemmen, is die kans heel groot.
J’ai faim.
  zaterdag 25 april 2020 @ 21:31:52 #194
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_192805768
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:21 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Zolang de meute idioten VVD blijft stemmen, is die kans heel groot.
We kunnen ook Italië als voorbeeld nemen en lekker niet bezuinigen idd
  zondag 26 april 2020 @ 07:21:16 #195
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192809960
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nog niet.
Maar er wordt wel duidelijkheid gegeven wanneer het ongeveer wel zou kunnen.

Nergens wordt dat in NL gegeven. Dat maakt ondernemers gek nu. En anderen ook.
1947-2016
  zondag 26 april 2020 @ 07:23:53 #196
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192809965
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb het maar even opgezocht. In een gelekt Belgisch adviesrapport worden onderstaande aanbevelingen gedaan, en die zouden moeten gelden vanaf medio mei:
[..]

Hoe is België daarmee 'verder' dan wij?
Selectief googlen. Perspectief bieden.
https://www.info-coronavirus.be/nl/news/nvr-24-04/
1947-2016
pi_192809994
quote:
Hongarije bijvoorbeeld
pi_192810119
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 07:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nog niet.
Maar er wordt wel duidelijkheid gegeven wanneer het ongeveer wel zou kunnen.

Nergens wordt dat in NL gegeven. Dat maakt ondernemers gek nu. En anderen ook.
Dus eerst lieg je dat België verder is dan NL en als andere users je leugen aantonen gooi je het maar op zoiets vaags als "perspectief bieden" en "wanneer het ongeveer wel zou kunnen". Zelfs met dat geboden perspectief is NL nog steeds verder dan België dus misschien moet je gewoon je mond houden?
pi_192810130
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe erg het geweest zou zijn als ze geen lockdown hebben.
Je mag immers beweren dat een lockdown weinig zin heeft, maar je kan moeilijk met droge ogen beweren dat het leidt tot meer coronadoden.

Dat België het slechter doet dan Nederland ligt vooral aan de bredere verspreiding in de beginfase. Het Noorden van Nederland is lang verschoond geblijven, en dat zie je nog steeds terug in de cijfers. Nederland dankt de relatief goede cijfers aan ons Noorden.
pi_192810137
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 07:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Selectief googlen. Perspectief bieden.
https://www.info-coronavirus.be/nl/news/nvr-24-04/
Dus het is al perspectief dat ze 18 mei gaan kijken of contactberoepen misschien weer deels kunnen in de nog verdere toekomst? Dat is echt schijnperspectief want dat hangt allemaal af van fase 1. Dat is geeneens perspectief maar een vage toezegging

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2020 08:25:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')