Volgens Brouwer moeten de voorzitters de gezondheid en het leven van de bevolking beschermen, maar zich ook houden aan de grondwet. En dat gebeurt niet altijd, vertelde hij in het NOS Radio 1 Journaal.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt.
Alle onderkoninkjes hebben een prachtige smoes op dit moment.
In alle lagen.
En politici. Dat is de ware reden achter heel veel regeltjes en wetten. Stikstof en CO2 net o.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
omdat ambtenaren genieten van dit moment van MACHT
Dat is vaak ook het probleem.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zou je het volledig vrij laten, dan groeit de wereldbevolking in 2020 alsnog.
Dat bedoel ik met een niet-schokkend virus.
En dan krijg ik allemaal tegenreactie van 'Ja maar dat 14-jarig meisje uit Engeland dan!"
Ik vraag me af als ik mensen thuis uitnodig of een vergadering beleg, en ik word beboet, hoe succesvol ik zal zijn in het aanvechten van die boete op basis van de grondwet.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:04 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Volgens Brouwer moeten de voorzitters de gezondheid en het leven van de bevolking beschermen, maar zich ook houden aan de grondwet. En dat gebeurt niet altijd, vertelde hij in het NOS Radio 1 Journaal.
Zelfs de grondwet word overtreden. Onder bewind van liberalen nog wel
Niet, rechters toetsen niet op de grondwet.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vraag me af als ik mensen thuis uitnodig of een vergadering beleg, en ik word beboet, hoe succesvol ik zal zijn in het aanvechten van die boete op basis van de grondwet.
Dat gebeurt altijd wanneer men niet op basis van ratio een debat kan winnen. Dan worden individuele, vaak zielige, gevallen aangehaald. Bij voorkeur kinderen. Dan overwint het sentiment de ratio. Gebeurt steeds vaker.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is vaak ook het probleem.
Stalin vatte het goed samen: Een dode is een drama, een miljoen doden een statistiek. Wij richten ons te veel op de individuele gevallen.
Niet daar onze rechters ( iig een gedeelte) niet de wet volgen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vraag me af als ik mensen thuis uitnodig of een vergadering beleg, en ik word beboet, hoe succesvol ik zal zijn in het aanvechten van die boete op basis van de grondwet.
Jouw grote fout is denken dat het alleen maar "kwetsbaren" raakt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee dat is niet soft , het is superstom om de hele economie op slot te doen
Net neem je het nog op voor mij, om mij te beschermen en u weet ik er opeens niets van ??/
ik hoef niet beschermd te worden , ik vermaak me prima en er gebeurt niets heus , echt niet, ik kom niet in de kroeg en niet op festivals
Laat de kwetsbaren zoals ik thuis blijven en laat de economie maar weer draaien
Onsuccesvol.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin weerquote:Op vrijdag 24 april 2020 12:14 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Niet daar onze rechters ( iig een gedeelte) niet de wet volgen.
Ze geven o.a woorden gewoon een andere betekenis. Bijv er is geen marrokaans ras , alleen volgens een Nederlandse rechter(s) wel.
Zodra je dat kan doen definities van woorden verleggen en of veranderen dan houd het in veel gevallen gewoon op voor ons als burger.
O ga je het nu voor de niet kwetsbaren opnemen , als jij maar je zin krijgt he nep ambtenaarquote:Op vrijdag 24 april 2020 12:15 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jouw grote fout is denken dat het alleen maar "kwetsbaren" raakt.
Zodra het zorgsysteem op zijn gat gaat, gaan ook de niet "kwetsbaren" het merken en gaan daar ook onnodig slachtoffers vallen
Die economie komt wel weer
quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O ga je het nu voor de niet kwetsbaren opnemen , als jij maar je zin krijgt he nep ambtenaar
Je eerste zin is al feitelijk onjuistquote:Op vrijdag 24 april 2020 12:16 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Het voorbeeld wat ik geef is gewoon feitelijk juist.
Doet weer niks af van mijn voorbeeld.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:18 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je eerste zin is al feitelijk onjuist
Precies, zie bijvoorbeeld dat jongetje dood aanspoelde op het strand. Wellicht heeft het te maken met de mogelijkheid alles in de moderne tijd te visualiseren.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat gebeurt altijd wanneer men niet op basis van ratio een debat kan winnen. Dan worden individuele, vaak zielige, gevallen aangehaald. Bij voorkeur kinderen. Dan overwint het sentiment de ratio. Gebeurt steeds vaker.
Het voorbeeld wat ook feitelijk onjuist is bedoel je?quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:19 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Doet weer niks af van mijn voorbeeld.
Eigenlijk is dat wel apart, in principe bezicht de rechter dan, door het erkennen dat een Marrokkaans ras bestaat, zelf racisme; hij maakt immers onderscheid tussen groepen mensen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:14 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Ze geven o.a woorden gewoon een andere betekenis. Voorbeeld : er is geen marrokaans ras , alleen volgens een Nederlandse rechter(s) wel. Hup veroordelen voor racisme. hihi
Zodra je dat kan doen definities van woorden verleggen en of veranderen dan houd het in veel gevallen gewoon op voor ons als burger.
Als je de IVUR zou kennen is het niet raarquote:Op vrijdag 24 april 2020 12:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat wel apart, in principe bezicht de rechter dan, door het erkennen dat een Marrokkaans ras bestaat, zelf racisme; hij maakt immers onderscheid tussen groepen mensen.
Mits een rechter dat dus in precies die bewoordingen gezegd heeft, wat ik ten zeerste betwijfel.
Het ergste is dat dit sentimentalisme wel mensenlevens kost onder aan de streep.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, zie bijvoorbeeld dat jongetje dood aanspoelde op het strand. Wellicht heeft het te maken met de mogelijkheid alles in de moderne tijd te visualiseren.
Maar inderdaad, sentiment lijkt het te winnen van het ratio.
Een aardig boek wat dit jaar is verschenen van Coen Simon wat hiermee samenhangt: "Pleidooi tegen enthousiasme".
Dat "Marokkaanse ras " is natuurlijk de grootste onzin ooit, enkel verzonnen om Wilders te kunnen aanklagen voor racisme.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:14 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Ze geven o.a woorden gewoon een andere betekenis. Voorbeeld : er is geen marrokaans ras , alleen volgens een Nederlandse rechter(s) wel. Hup veroordelen voor racisme. hihi
Ja want in 1965 wist men al dat ze Wilders gingen aanklagenquote:Op vrijdag 24 april 2020 12:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat "Marokkaanse ras " is natuurlijk de grootste onzin ooit, enkel verzonnen om Wilders te kunnen aanklagen voor racisme.
De rechtstaat is failliet wanneer rechters dit soort zaken gaat bedenken om mensen te kunnen veroordelen.
Ik ken de IVUR wel, maar ben het niet eens met de definitie, die bij het IVUR nogal is opgerekt, een definitie waar ik me niet in kan vinden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Als je de IVUR zou kennen is het niet raar
Kun jij het niet mee eens zijn... maar daar heeft niemand boodschap aan. Een rechter heeft zich daar echter gewoon aan te houdenquote:Op vrijdag 24 april 2020 12:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik ken de IVUR wel, maar ben het niet eens met de definitie, die bij het IVUR nogal is opgerekt, een definitie waar ik me niet in kan vinden.
Klopt, het is echter wel een groot probleem in de rechtspraak dat terminologie opgerekt kan woorden door woorden uit hun etymologische betekenis te verdrijven.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:33 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Kun jij het niet mee eens zijn... maar daar heeft niemand boodschap aan. Een rechter heeft zich daar echter gewoon aan te houden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |