abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192762204
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 07:56 schreef StateOfMind het volgende:
Het enige wat je China zou kunnen verwijten is dat het virus daar ontstaan is, en dat men het in het begin stil heeft willen houden.

Maar toen het eenmaal bekend is geworden, en China vergaande maatregelen had genomen, heeft het samen met getroffen omliggende Aziatische landen informatie en onderzoeksdata gedeeld en naar buiten gebracht.

Dat het in sommige landen in het Westen uiteindelijk zo uit de hand gelopen is in de weken daarna is volledig te wijten aan de té trage en té lakse reacties van de betreffende regeringen.
Dit. Mooie, genuanceerde post. Dat afgeven op China is enigszins belachelijk en een trieste poging om eigen falen te verhullen.

China heeft zeker dingen fout gedaan, zaken verzwegen, etcetera, maar dat betekent niet dat zij verantwoordelijk zijn en moeten worden geacht voor faalbeleid van andere regeringsleiders en regeringen elders. Bovendien heeft China - na een matig begin - zeker wel sterke maatregelen getroffen die zijn weerga niet kenden; vergelijk dat eens met de maatregelen hier in Europa en in de VS.

Er was, vanwege de vertraging, genoeg kennis omhanden voor het Westen om mee aan de slag te gaan. Informatie uit Singapore, China, Zuid-Korea, Taiwan, Japan. Het Westen had geluk met enkele weken "vertraging".
Helaas heeft het Westen die weken vertraging niet goed gebruikt en om kunnen buigen naar iets positiefs. Of pas - zoals hier in NL - na een zeer matige, aarzelende start.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192762220
Och arme China.

Rot toch op. 100% verantwoordelijk voor een wereldwijde crisis die zijn weerga niet kent. En dat gaan ze voelen de komende jaren, ga ik 100% vanuit. En dat zou volkomen terecht zijn.
  donderdag 23 april 2020 @ 08:48:16 #258
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192762362
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Duitsland produceert ze zelf, maar houdt ze ook allemaal zelf.
Fijn toch die EU? Het is gewoon ieder voor zich momenteel. Bodemloze put is het.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  donderdag 23 april 2020 @ 08:49:57 #259
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192762377
scottiepipm twitterde op donderdag 23-04-2020 om 04:41:44 K*ren: "Arrest me"

Cop: Okay

K*ren: 😲 https://t.co/5NJnPsSj8k reageer retweet
Politie in America heeft het lastig met handhaven van de Corona regels.
  donderdag 23 april 2020 @ 08:50:46 #260
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192762384
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:48 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Fijn toch die EU? Het is gewoon ieder voor zich momenteel. Bodemloze put is het.
Dat is wel iets wat me opviel inderdaad. Iedereen is zo vol van Europese samenwerking, maar zodra het een keer goed mis ging verschuilde iedereen zich achter zijn eigen grenzen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 23 april 2020 @ 08:56:20 #261
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192762421
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:48 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is wel iets wat me opviel inderdaad. Iedereen is zo vol van Europese samenwerking, maar zodra het een keer goed mis ging verschuilde iedereen zich achter zijn eigen grenzen.
Volgens mij is hier al een keer of 20 uitgelegd dat de EU geen bevoegdheid heeft op het gebied van gezondheidszorg. Dat is wat lidstaten zelf hebben afgesproken. Het enige dat zij kunnen doen is een faciliterende rol spelen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  donderdag 23 april 2020 @ 09:04:20 #262
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192762494
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:25 schreef Salina het volgende:
China heeft zeker dingen fout gedaan, zaken verzwegen, etcetera, maar dat betekent niet dat zij verantwoordelijk zijn
:?

Totaal mee oneens, je moet bij het begin beginnen en dat is daar en dan kom je vanzelf ook bij "ons" beleid terecht maar je moet wel de verantwoordelijkheden beoordelen waar ze zijn.
pi_192762525
Kijkt iemand vreemd op dat het virus veel eerder al in nl was? Dat riepen we in januari al.. Manmanman
pi_192762533
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Totaal mee oneens, je moet bij het begin beginnen en dat is daar en dan kom je vanzelf ook bij "ons" beleid terecht maar je moet wel de verantwoordelijkheden beoordelen waar ze zijn.
Agree to disagree then.

Wel een erg simplistische gedachte als ik zo vrij mag zijn. Zo zwart-wit is het natuurlijk niet, al zou het gros van de mensen het wel graag zo duidelijk en makkelijk (zwart-wit) willen zien, misschien bij gebrek aan beter weten en de werkelijkheid niet aandurven.

De verantwoordelijkheden hier in NL en Europa en de VS liggen hier in NL, Europa en de VS; niet in China. En dat "ja, maar ons beleid is gebaseerd op de kennis en informatie vanuit China" is ook een simplistische gotspe, mijns inziens.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 23 april 2020 @ 09:10:51 #265
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_192762544
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

ben het wel eens dat China aardig wat te verwijten valt. Maar de rest van de wereld had vliegverkeer uit China gewoon veel sneller stil moeten leggen. Hoe lang kwamen er nog vluchten uit China direct naar Schiphol? Ergens in februari of maart nog?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 23 april 2020 @ 09:12:39 #266
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192762558
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:09 schreef Salina het volgende:

[..]

Agree to disagree then.

Wel een erg simplistische gedachte als ik zo vrij mag zijn. Zo zwart-wit is het natuurlijk niet, al zou het gros van de mensen het wel graag zo duidelijk en makkelijk (zwart-wit) willen zien, misschien bij gebrek aan beter weten en de werkelijkheid niet aandurven.

De verantwoordelijkheden hier in NL en Europa en de VS liggen hier in NL, Europa en de VS; niet in China. En dat "ja, maar ons beleid is gebaseerd op de kennis en informatie vanuit China" is ook een simplistische gotspe, mijns inziens.
dus je mag de bron niet verantwoordelijk stellen want dat is te simplistisch?
  donderdag 23 april 2020 @ 09:13:14 #267
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192762566
Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten. Tuurlijk is China verantwoordelijk en hebben zij verwerpelijk gehandeld. Maar dat ontslaat je als land niet van je eigen verantwoordelijkheid.
pi_192762577
Wat ik China vooral kwalijk neem is dat ze in het begin het hele probleem op een communistische manier hebben proberen te verdoezelen, met dwangbrieven aan dokteren en al. Dat we daarna in het westen hebben lopen slapen toen allang duidelijk werd dat dit een groot probleem aan het worden was is ons eigen fout.
  donderdag 23 april 2020 @ 09:14:04 #269
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192762581
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:10 schreef nixxx het volgende:

[..]

ben het wel eens dat China aardig wat te verwijten valt. Maar de rest van de wereld had vliegverkeer uit China gewoon veel sneller stil moeten leggen. Hoe lang kwamen er nog vluchten uit China direct naar Schiphol? Ergens in februari of maart nog?
ik zeg toch ook niet dat hier adequaat gehandeld is in het begin maar daarom China maar vrij te pleiten gaat gewoon te ver
  donderdag 23 april 2020 @ 09:14:25 #270
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192762590
quote:
5s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:13 schreef Zeroku het volgende:
Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten. Tuurlijk is China verantwoordelijk en hebben zij verwerpelijk gehandeld. Maar dat ontslaat je als land niet van je eigen verantwoordelijkheid.
dit dus
pi_192762599
Ik wist in 2018 al dat het virus hier midden februari al was.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192762609
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

En alweer een verkeerde aanname van jou.

Jij zegt dat China 100% verantwoordelijk is. Dat is simplistisch en zwart-wit; niet genuanceerd en ver bezijden de waarheid en de werkelijkheid, die veel en veel complexer in elkaar steekt dan dat.

Ik reageer op jouw stelling dat "China 100% verantwoordelijk is".
Dat is niet zo.

Uiteraard mag/moet je China op zijn verantwoordelijkheden wijzen, net als dat je je eigen regering en regeringsleiders op hun verantwoordelijkheden mag/moet wijzen, de WHO, het RIVM, etcetera.

Nuance dus.

Het een sluit het ander niet uit, zoals Zeroku ook terecht stelt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Salina op 23-04-2020 09:23:49 ]
pi_192762614
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:09 schreef Salina het volgende:

[..]

Agree to disagree then.

Het lijkt mij dat jij vooral zwart-wit denkt. Je mag China verantwoordelijk houden, net als dat je de verantwoordelijkheden hier mag leggen. Het is niet of-of.
In Southern Sun
pi_192762626
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat jij vooral zwart-wit denkt. Je mag China verantwoordelijk houden, net als dat je de verantwoordelijkheden hier mag leggen. Het is niet of-of.
Dat is precies wat ik net zeg.

EDIT: excuus, de opmerking dat China 100% verantwoordelijk is, komt van een andere user, niet van jou, zie ik nu.

Daarom post ik niet meer in dit topic, het gaat me veel te snel, amper nog bij te houden. :)
pi_192762636
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

Moet wel kunnen maarja hoe ga je die vinden. En hoe weet je welke vleermuis het was?
pi_192762639
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:17 schreef Salina het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik net zeg.
Ik lees nog eens terug en volgens mij zeggen jullie allebei precies hetzelfde :D.
In Southern Sun
  donderdag 23 april 2020 @ 09:19:48 #277
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192762659
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:16 schreef Salina het volgende:

[..]

Jij zegt dat China 100% verantwoordelijk is. Dat is simplistisch en zwart-wit; niet genuanceerd en ver bezijden de waarheid en de werkelijkheid, die veel en veel complexer in elkaar steekt dan dat.

Ik reageer op jouw stelling dat "China 100% verantwoordelijk is". Dat is niet zo.

Uiteraard mag/moet je China op zijn verantwoordelijkheden wijzen, net als dat je je eigen regering en regeringsleiders op hun verantwoordelijkheden mag/moet wijzen, de WHO, het RIVM, etcetera.

Nuance dus.

:? jij neemt iets verkeerd aan want dat stel ik helemaal niet, ik zeg dat je bij de bron moet beginnen en niet wegwuiven omdat we zelf zoveel fouten hebben gemaakt wat jij stelt
pi_192762666
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

:? jij neemt iets verkeerd aan want dat stel ik helemaal niet, ik zeg dat je bij de bron moet beginnen en niet wegwuiven omdat we zelf zoveel fouten hebben gemaakt wat jij stelt
EDIT: excuus, de opmerking dat China 100% verantwoordelijk is, komt van een andere user, niet van jou, zie ik nu.

Daarom post ik niet meer in dit topic, het gaat me veel te snel, amper nog bij te houden. :)
pi_192762667
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:49 schreef Momo het volgende:

Het laat mooi zien waarom ze in Azië de verspreiding sneller onder controle hebben...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_192762668
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:16 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik reageer op jouw stelling dat "China 100% verantwoordelijk is". Dat is niet zo.

Nuance dus.

Ik was het die zei dat China 100% verantwoordelijk is.
  donderdag 23 april 2020 @ 09:20:44 #281
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_192762672
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik zeg toch ook niet dat hier adequaat gehandeld is in het begin maar daarom China maar vrij te pleiten gaat gewoon te ver
We zijn het gewoon eens hoor. Wat mij betreft gaat dit China economisch de kop kosten de komende jaren. Wat Japan al deed, stimulus aanbieden om bedrijven terug te halen uit China lijkt me een goed idee. Als dat niet werkt gewoon wetgeving invoeren en handelsbarrières. Dwing bedrijven dan maar om uit China te vertrekken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 23 april 2020 @ 09:21:37 #282
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192762682
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het laat mooi zien waarom ze in Azië de verspreiding sneller onder controle hebben...
Cultuur speelt wel een belangrijke rol in het indammen inderdaad..
  donderdag 23 april 2020 @ 09:22:25 #283
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192762694
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:20 schreef nixxx het volgende:
Wat mij betreft gaat dit China economisch de kop kosten de komende jaren.
Gaat niet gebeuren denk ik. China kan het zo ongeveer als enige land ter wereld permitteren om drie miljoen mensen te laten overlijden terwijl de economie gewoon doordraait.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  donderdag 23 april 2020 @ 09:24:25 #284
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192762723
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:22 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren denk ik. China kan het zo ongeveer als enige land ter wereld permitteren om drie miljoen mensen te laten overlijden terwijl de economie gewoon doordraait.
Dat niet alleen. Het is de fabriek van de wereld geworden. We zijn collectief voor heel veel industrie volledig afhankelijk van goederen en diensten vanuit China. Je kunt ze simpelweg niet meer missen.
pi_192762790
quote:

[..]

We zijn het gewoon eens hoor. Wat mij betreft gaat dit China economisch de kop kosten de komende jaren. Wat Japan al deed, stimulus aanbieden om bedrijven terug te halen uit China lijkt me een goed idee. Als dat niet werkt gewoon wetgeving invoeren en handelsbarrières. Dwing bedrijven dan maar om uit China te vertrekken.
Hier ben ik het volledig mee eens. Waarom zou je zo vreselijk afhankelijk moeten zijn van een land wat bol staat van onbetrouwbaarheid.
  donderdag 23 april 2020 @ 09:31:09 #286
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192762824
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:28 schreef Tris het volgende:

[..]

Hier ben ik het volledig mee eens. Waarom zou je zo vreselijk afhankelijk moeten zijn van een land wat bol staat van onbetrouwbaarheid.
Omdat ze heel veel dingen goedkoop kunnen produceren en in gigantische hoeveelheden. Dat blijft voor veel ondernemingen nog steeds de meest relevante overweging.
pi_192762885
quote:

Karen heeft t lastiger. Eigenlijk zou ze een taser moeten krijgen, 3x daags.
Go hard or go home
pi_192762888
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:31 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Omdat ze heel veel dingen goedkoop kunnen produceren en in gigantische hoeveelheden. Dat blijft voor veel ondernemingen nog steeds de meest relevante overweging.
Heeft China ook niet belachelijk veel macht in landen met veel grondstoffen? Bijvoorbeeld in Afrika. Linksom of rechtsom we hebben die lui nodig. :')
pi_192762946
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:31 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dan zoek je mogelijkheden om iets zelf te produceren, wellicht heeft dat consequenties voor de prijzen van producten. Het is een keuze, niets meer dan dat.
pi_192762974
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:39 schreef Tris het volgende:

[..]

Dan zoek je mogelijkheden om iets zelf te produceren, wellicht heeft dat consequenties voor de prijzen van producten. Het is een keuze, niets meer dan dat.
Dit.

Die 'onmogelijk' scenario's bestaan gewoon niet. Alles is mogelijk.
pi_192763035
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dit.

Die 'onmogelijk' scenario's bestaan gewoon niet. Alles is mogelijk.
Tegen welke prijs? Je kunt niet alles in eigen land produceren of zelfs binnen Europa.
  donderdag 23 april 2020 @ 09:48:08 #292
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192763036
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:39 schreef Tris het volgende:

[..]

Het heeft niet alleen consequenties voor de prijzen. Het is niet zonder reden dat China de laatste jaren miljarden investeert in Afrika. Hierdoor krijgen zij op heel veel gebieden een monopolie doordat zij simpelweg alle grondstoffen oppikken. Het is niet zo simpel om als land of als Europa zomaar alles in eigen productie te nemen.
pi_192763043
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Tegen welke prijs?
De prijs die nodig is.
pi_192763057
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:09 schreef kurk_droog het volgende:
Kijkt iemand vreemd op dat het virus veel eerder al in nl was? Dat riepen we in januari al.. Manmanman
Ik vind het wel grappig dat ze nu plots met een exacte tijdslijn komen, maar we zijn nu duizenden besmettingen verder. "Carnaval vier je in kleine groepjes" en vooral niet testen, natuurlijk vind je niets.
  donderdag 23 april 2020 @ 09:51:30 #295
8369 speknek
Another day another slay
pi_192763083
quote:

En natuurlijk blijkt Karen ook nog een antivaxxer :').

quote:
But the mother, 40-year-old Sara Walton Brady, wasn't on the playground simply so her kids could play. Brady is an anti-vaccine activist with connections to several far-right groups in Idaho, and she was participating in an organized protest on Tuesday against the governor's stay-at-home order. A group of people removed police caution tape to enter the closed playground, the Idaho Statesman reported, and Brady refused police requests to leave before she was arrested.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192763102
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:48 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Het heeft niet alleen consequenties voor de prijzen. Het is niet zonder reden dat China de laatste jaren miljarden investeert in Afrika. Hierdoor krijgen zij op heel veel gebieden een monopolie doordat zij simpelweg alle grondstoffen oppikken. Het is niet zo simpel om als land of als Europa zomaar alles in eigen productie te nemen.
Besef je wel dat de inhoud van je post heel erg eng is? (ik hoop dat je begrijpt hoe ik dit bedoel).
Waar een wil is, is een weg. Het kan onmogelijk zo zijn dat alles in de wereld gebaseerd is op China. Als 'gek' voorbeeld wil ik alleen al aangeven dat in deze barre tijden een producent van matrassen binnen onze eigen grenzen ineens mondkapjes gaat produceren.
Alternatieven in overvloed, als je maar wilt.
pi_192763129
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:51 schreef speknek het volgende:

[..]

[..]

Die gasten sporen ook niet echt.

https://www.idahostatesma(...)rticle242188766.html

After Walton Brady’s arrest, Ammon Bundy, of Emmett, and a group of about 40 people stood outside of the arresting Meridian police officer’s home.
  donderdag 23 april 2020 @ 09:55:39 #298
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192763157
quote:

[..]

Sancties, heffingen en barrières. Dat is ook het enige wat grote bedrijven snappen omdat het de kostprijs raakt van hun producten.

En pas weer weghalen als china zn levensstijl heeft aangepast, natuurvriendelijker is geworden, geen tijgers meer afmaakt voor potentiemiddelen enzo, de wet market zijn verbannen, hun arbeidsomstandigheden hebben aangepast en de ccp is opgerot.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192763174
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:52 schreef Tris het volgende:

[..]

Besef je wel dat de inhoud van je post heel erg eng is? (ik hoop dat je begrijpt hoe ik dit bedoel).
Waar een wil is, is een weg. Het kan onmogelijk zo zijn dat alles in de wereld gebaseerd is op China. Als 'gek' voorbeeld wil ik alleen al aangeven dat in deze barre tijden een producent van matrassen binnen onze eigen grenzen ineens mondkapjes gaat produceren.
Alternatieven in overvloed, als je maar wilt.
Ja want de grondstoffen kweken ze in hun achtertuin in Deventer (Auping) :')
  donderdag 23 april 2020 @ 09:57:43 #300
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192763183
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:51 schreef speknek het volgende:

[..]

[..]

Dit soort mensen zijn zo ergerlijk he, die hele attitude. Daar kan geen fokker tegenop.
pi_192763232
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:02 schreef _I het volgende:

[..]

Klinkt wel heel positief! Op die groep langliggers na, natuurlijk. :@

Doen jullie iets anders qua protocol, of kan je een andere reden verzinnen dat de ziekte anders verloopt?
Kan me maar niet aan het idee onttrekken dat normale griepseizoenen ook altijd spontaan stoppen eind maart. Een wijzigend ziektebeeld zou eerder ruimte geven voor een mildere variant of veranderende omstandigheden, niet zozeer de sociale onthouding.

Pff, wel een redelijk drama overigens. Wat is er nog van je lichaam over na 3+ weken aan de beademing. Hoop dat men ook al bezig is om de nazorg op te schalen voor deze mensen.

Wordt nog raar plannen de komende tijd met zoveel onzekerheid.
Het is ook best wel positief. Waar we een paar weken geleden nog 6 klinieken (pakweg 22 bedden per kliniek) open hadden, hebben we er nu nog 3. En die zijn bij lange na niet vol.

Wij doen niks anders qua protocol. Sterker nog: patiënten die naar de SEH komen zijn meestal wel zo slecht dat ze worden opgenomen. Veel mensen denken dat het nog wel gaat, terwijl ze beter af zijn in het ziekenhuis.
Echt geen idee waarom de gevallen minder heftig worden. Murk heeft het ooit over de hoeveelheid virus gehad. Mogelijk krijgen mensen door de maatregelen minder virus binnen. Geen idee.

Lang aan de beademing is wel drama ja. De kwaliteit van leven zal over het algemeen laag zijn voor deze mensen, mochten ze nog ooit wakker worden. We hebben nog niet echt een grens waarbij we zeggen: dit heeft totaal geen nut meer, we trekken de stekker eruit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')