SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2020 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Corona Ekiden is een estafettemarathon waarbij teams bestaande uit 6 deelnemers, gelukkig zonder elkaar in het echt te hoeven zien, een marathon afleggen.
De marathon bestaat uit 6 etappes, te weten 5, 10, 5, 10, 5 en 7,195 km. Ieder teamlid neemt een etappe voor zijn of haar rekening. Deze etappe mag op een zelfgekozen moment in een zelfgekozen omgeving afgelegd worden.
Etappe 1 (5 km): ergens in de periode woensdag 22 april t/m zaterdag 25 april
Etappe 2 (10 km): ergens in de periode zondag 26 april t/m woensdag 29 april
Etappe 3 (5 km): ergens in de periode donderdag 30 april t/m zondag 3 mei
Etappe 4 (10 km): ergens in de periode maandag 4 mei t/m donderdag 7 mei
Etappe 5 (5 km): ergens in de periode vrijdag 8 mei t/m maandag 11 mei
Etappe 6 (7,195 km): ergens in de periode dinsdag 12 mei t/m vrijdag 15 mei
Sneue BBQ in je eentje: ergens in het weekend van zaterdag 16/17 mei
Bonuspunten krijgen deelnemers die hun etappe op hun balkon of in hun trieste vinextuintje afleggen. Het GPS-logje ziet er dan uit als ontploft schaamhaar.
De prijs voor het winnende team zal zeer gewild zijn en is een rol wc-papier. In het verleden zijn er hardlopers geweest die er graag één gehad zouden hebben tijdens een wedstrijd, maar daar zijn geen foto's van.
Er zijn 7 teams, hiermee is het record van 2014 aan diggelen gegaan. Ik heb geprobeerd om redelijk gelijkwaardige teams samen te stellen. Het verschil tussen de snelste en de langzaamste is ook maar 10 minuten.
Team 1 (richttijd 3:33)
1
2
3
4
5
65 Pharkus 20
10 Guard 45
5 Quoi 46
10 mr.B 36
5 GotC 32
7,2 YUR 34
Team 2 (richttijd 3:36)
1
2
3
4
5
65 MorganLeFay 28
10 AmosL 50
5 Crientj 32
10 Neo-Mullen 47
5 streamnl 25
7,2 ser 34
Team 3 (richttijd 3:32)
1
2
3
4
5
65 DeeBee 21
10 kalinhos 44
5 Pinuts 35
10 heywoodu 56
5 Remco 21
7,2 hatsaflats 35
Team 4 Fock!Down (richttijd 3:42)
1
2
3
4
5
65 Vork 24
10 Corniel 42
5 McTwente 28
10 Zwabberhark 55
5 Silk 37
7,2 wyccie 36
Team 5 (richttijd 3:36)
1
2
3
4
5
65 Geerd 27
10 Daywalk3r 50
5 Maraca 28
10 La_Tramposa 45
5 DeLuna 28
7,2 mosselmossel 38
Team 6 Fok!ken the Curve (richttijd 3:41)
1
2
3
4
5
65 Cynic 20
10 DaveTheNL 50
5 pijll 32
10 indepoeier 40
5 Guppy 36
7,2 Murmeli 43
Team 7 (richttijd 3:35)
1
2
3
4
5
65 Gwailow 25
10 diesnelle 47
5 Starflyer 35
10 Jero_Nimo 43
5 RunnerAdd 22
7,2 IJsdraakje 43
Dan verklaar ik de Corona Ekiden nu voor geopend (d.w.z. vanaf 0:00). En knoop dit in je achterhoofd: in je eentje meedoen is belangrijker dan samen.
@:Crientj heeft een fantastisch aandenken in de vorm van een Coronamedaille gemaakt. De kosten zijn 3,50 inclusief p.p. Je mag ook extra geld overmaken, dat wordt dan geschonken aan een Coronavirusgerelateerd goed doel. Dit is allemaal optioneel, een medaille bestellen is niet verplicht.
[ Bericht 10% gewijzigd door Zwabberhark op 22-04-2020 16:15:11 ]![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Mooie OP.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
heywoodu
![]()
Maar uh, wat was precies de bedoeling? Zelfde OP als in de vorige reeks + daaronder de Ekidenpost?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Dit moet nog boven de Ekiden geplaatst worden, maar daar zit iets verkeerd:quote:Op woensdag 22 april 2020 16:08 schreef heywoodu het volgende:
Maar uh, wat was precies de bedoeling? Zelfde OP als in de vorige reeks + daaronder de Ekidenpost?SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
heywoodu
![]()
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!
>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers clubSPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2020 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Corona Ekiden is een estafettemarathon waarbij teams bestaande uit 6 deelnemers, gelukkig zonder elkaar in het echt te hoeven zien, een marathon afleggen.
De marathon bestaat uit 6 etappes, te weten 5, 10, 5, 10, 5 en 7,195 km. Ieder teamlid neemt een etappe voor zijn of haar rekening. Deze etappe mag op een zelfgekozen moment in een zelfgekozen omgeving afgelegd worden.
Etappe 1 (5 km): ergens in de periode woensdag 22 april t/m zaterdag 25 april
Etappe 2 (10 km): ergens in de periode zondag 26 april t/m woensdag 29 april
Etappe 3 (5 km): ergens in de periode donderdag 30 april t/m zondag 3 mei
Etappe 4 (10 km): ergens in de periode maandag 4 mei t/m donderdag 7 mei
Etappe 5 (5 km): ergens in de periode vrijdag 8 mei t/m maandag 11 mei
Etappe 6 (7,195 km): ergens in de periode dinsdag 12 mei t/m vrijdag 15 mei
Sneue BBQ in je eentje: ergens in het weekend van zaterdag 16/17 mei
Bonuspunten krijgen deelnemers die hun etappe op hun balkon of in hun trieste vinextuintje afleggen. Het GPS-logje ziet er dan uit als ontploft schaamhaar.
De prijs voor het winnende team zal zeer gewild zijn en is een rol wc-papier. In het verleden zijn er hardlopers geweest die er graag één gehad zouden hebben tijdens een wedstrijd, maar daar zijn geen foto's van.
Er zijn 7 teams, hiermee is het record van 2014 aan diggelen gegaan. Ik heb geprobeerd om redelijk gelijkwaardige teams samen te stellen. Het verschil tussen de snelste en de langzaamste is ook maar 10 minuten.
Team 1 (richttijd 3:33)
1
2
3
4
5
65 Pharkus 20
10 Guard 45
5 Quoi 46
10 mr.B 36
5 GotC 32
7,2 YUR 34
Team 2 (richttijd 3:36)
1
2
3
4
5
65 MorganLeFay 28
10 AmosL 50
5 Crientj 32
10 Neo-Mullen 47
5 streamnl 25
7,2 ser 34
Team 3 (richttijd 3:32)
1
2
3
4
5
65 DeeBee 21
10 kalinhos 44
5 Pinuts 35
10 heywoodu 56
5 Remco 21
7,2 hatsaflats 35
Team 4 Fock!Down (richttijd 3:42)
1
2
3
4
5
65 Vork 24
10 Corniel 42
5 McTwente 28
10 Zwabberhark 55
5 Silk 37
7,2 wyccie 36
Team 5 (richttijd 3:36)
1
2
3
4
5
65 Geerd 27
10 Daywalk3r 50
5 Maraca 28
10 La_Tramposa 45
5 DeLuna 28
7,2 mosselmossel 38
Team 6 Fok!ken the Curve (richttijd 3:41)
1
2
3
4
5
65 Cynic 20
10 DaveTheNL 50
5 pijll 32
10 indepoeier 40
5 Guppy 36
7,2 Murmeli 43
Team 7 (richttijd 3:35)
1
2
3
4
5
65 Gwailow 25
10 diesnelle 47
5 Starflyer 35
10 Jero_Nimo 43
5 RunnerAdd 22
7,2 IJsdraakje 43
Dan verklaar ik de Corona Ekiden nu voor geopend (d.w.z. vanaf 0:00). En knoop dit in je achterhoofd: in je eentje meedoen is belangrijker dan samen.
@:Crientj heeft een fantastisch aandenken in de vorm van een Coronamedaille gemaakt. De kosten zijn 3,50 inclusief p.p. Je mag ook extra geld overmaken, dat wordt dan geschonken aan een Coronavirusgerelateerd goed doel. Dit is allemaal optioneel, een medaille bestellen is niet verplicht.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Dat is de goede OP denk ik? In die spoiler over wie/wat/waar stond wel een spatie in de sluittag voor code, maar niet in de openingstag, als je die openingstag ([code ] maar dan zonder spatie) weghaalt of er een spatie in zet doet 'ie wel normaal. Moet je dus even twee spaties weghalen ipv één als je daar over 28 jaar, wanneer er weer evenementen zijn, iets in wilt vullen.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Dit is correct. Maar voor de openingstag heeft nooit een spatie gestaan?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:12 schreef heywoodu het volgende:
Dat is de goede OP denk ik? In die spoiler over wie/wat/waar stond wel een spatie in de sluittag voor code, maar niet in de openingstag, als je die openingstag ([code ] maar dan zonder spatie) weghaalt of er een spatie in zet doet 'ie wel normaal. Moet je dus even twee spaties weghalen ipv één als je daar over 28 jaar, wanneer er weer evenementen zijn, iets in wilt vullen.![]()
Voorlopig kan die wlww toch wel even de ijskast in :xIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Nee, ik heb ook geen idee hoe dat ineens een probleem op kan leveren, de OP wordt uiteraard gewoon overgenomen van de vorige topics (waarin het wel goed stond). Misschien omdat je Ekidentoevoeging ook een codetag bevat of iets? Dat zou het trouwens wel eens kunnen zijn: in die WWW-spoiler wordt een codetag geopend, maar die wordt nooit gesloten. En dus is de volgende weer een openingstag bij het Ekidenstuk. Twee openingstags achter elkaar = probleem?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:14 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dit is correct. Maar voor de openingstag heeft nooit een spatie gestaan?
Feit is in elk geval dat het mét een spatie erin wel werkt
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Hierbij een betaalverzoekje voor de Ekiden medailles. Kosten: 3,50 incl verzendkosten binnen Nederland. Bedrag is aanpasbaar voor als je een optionele donatie wil doen aan het coronavirusgerelateerde doel dat nog niet bekend is. (Zwabber? Ouderenfonds? Idk)
Graag een dm met daarin de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer en je adresgegevens als je er eentje wil hebben!. Zwarte medaille linten zijn gister besteld.
![]()
![]()
heywoodu
![]()
Ik bestel hem nadat ik gelopen heb, zoals het hoortquote:Op woensdag 22 april 2020 16:16 schreef Crientj het volgende:
Hierbij een betaalverzoekje voor de Ekiden medailles. Kosten: 3,50 incl verzendkosten binnen Nederland. Bedrag is aanpasbaar voor als je een optionele donatie wil doen aan het coronavirusgerelateerde doel dat nog niet bekend is. (Zwabber? Ouderenfonds? Idk)
Graag een dm met daarin de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer en je adresgegevens als je er eentje wil hebben!. Zwarte medaille linten zijn gister besteld.
Maar dat ik hem ga bestellen staat vast!Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Crientj maakt nu al kosten, dus ik wil iedereen voorstellen om ze gewoon zo snel mogelijk te betalen.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik bestel hem nadat ik gelopen heb, zoals het hoort
Maar dat ik hem ga bestellen staat vast!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb geen idee. Rode Kruis? Stichting Ambulancewens? De Voedselbank? Een goed doel dat iets doet met sport voor mensen met autisme of een verstandelijke handicap?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:16 schreef Crientj het volgende:
Hierbij een betaalverzoekje voor de Ekiden medailles. het coronavirusgerelateerde doel dat nog niet bekend is. (Zwabber? Ouderenfonds? Idk)![]()
Yes. Ik heb er eentje besteldquote:Op woensdag 22 april 2020 16:37 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Crientj maakt nu al kosten, dus ik wil iedereen voorstellen om ze gewoon zo snel mogelijk te betalen.![]()
![]()
Betaald!quote:Op woensdag 22 april 2020 16:16 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
ik zie de Corona-ekiden nu pas![]()
![]()
Ik kan nog geen 5km rennen![]()
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
5km benenwagen lukt je wel tochquote:Op woensdag 22 april 2020 18:30 schreef E.T. het volgende:
ik zie de Corona-ekiden nu pas![]()
![]()
Ik kan nog geen 5km rennen
F means you're fucked![]()
Wandelen is geen probleemquote:
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Je bent ingedeeld naar streeftijd. Als een groepje toevallig een paar mensen heeft die wel heel ruim in hebben gezet, terwijl andere groepjes veel reëler hebben ingezet, dan is de groepsindeling in principe niet eerlijkquote:Op woensdag 22 april 2020 12:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Is toch niks oneerlijks aan, iedereen kan zo hard of langzaam rennen als ze willen. Het is gewoon om mensen een beetje te prikkelen en het wedstrijdgevoel op te roepen.
Vandaag een lange afstand interval gedaan. 2km warmlopen, 6x 1000/1000 en 3km uitlopen. Heerlijk stuk door het bos, ondergaande zonflink genoten weer.
Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Serieus. Maak het niet te serieus. Gewoon een stukkie hobbelen, tijd doorgeven en klaar. En of je nu eerste of laatste wordt, het boeit niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Je bent ingedeeld naar streeftijd. Als een groepje toevallig een paar mensen heeft die wel heel ruim in hebben gezet, terwijl andere groepjes veel reëler hebben ingezet, dan is de groepsindeling in principe niet eerlijk
Vandaag een lange afstand interval gedaan. 2km warmlopen, 6x 1000/1000 en 3km uitlopen. Heerlijk stuk door het bos, ondergaande zonflink genoten weer.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik weet het, vandaar dequote:Op woensdag 22 april 2020 19:48 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Serieus. Maak het niet te serieus. Gewoon een stukkie hobbelen, tijd doorgeven en klaar. En of je nu eerste of laatste wordt, het boeit niet.aan het einde van m'n betoog.
Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Ik overweeg nog om zaterdag mijn 5k in rondjes om mijn huis te lopen. Dan weet ik alleen wel zeker dat ik mijn streeftijd niet ga halen.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
![]()
Even kijken of het zo lukt om het resultaat te posten. Eerste keer dat ik een foto probeer toe te voegen ^^.
Het was erg pittig vandaag. Continu in de volle zon gelopen, proberen het tempo "hoog" te houden...viel niet mee! Heb alles gegeven, en ben aardig gesloopt😄. Na de 5 kilometer nog heel rustig 3.5km naar huis gelopen.
"Sorry" , toch een stukje boven mn streeftijd van 25min gelopen, maar ik had geen idee! Heb wel echt alles eruit moeten gooien anders was het zeker niet gelukt ☺![]()
heywoodu
![]()
Licht oplopende hartslaggrafiekjes
Haha true ! Heb geen idee hoeveel waarde ik daar aan moet hechten. Heb een prima horloge, maar of de hartslag altijd klopt...geen idee 😂quote:![]()
heywoodu
![]()
Mwah, dat het een mooie lijn is (geen rare uitschieters) die langzaam maar zeker oploopt is wel een goed teken dat het wel ongeveer klopt, denk ikquote:Op woensdag 22 april 2020 20:56 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Haha true ! Heb geen idee hoeveel waarde ik daar aan moet hechten. Heb een prima horloge, maar of de hartslag altijd klopt...geen idee 😂
Meestal zit de medaille in het inschrijfbedrag. Als je vervolgens niet loopt/finisht krijg je je medaille niet, maar ben je wel je geld kwijt.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik bestel hem nadat ik gelopen heb, zoals het hoort
Maar dat ik hem ga bestellen staat vast!
Dus gewoon betalen, en ik denk dat het gerust wel af te spreken is dat als je niet loopt je ook geen medaille krijgt.![]()
heywoodu
![]()
Ook prima hoor, ik stuur m'n adresgegevens er dan wel bij nadat ik gelopen hebquote:Op woensdag 22 april 2020 21:04 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Meestal zit de medaille in het inschrijfbedrag. Als je vervolgens niet loopt/finisht krijg je je medaille niet, maar ben je wel je geld kwijt.
Dus gewoon betalen, en ik denk dat het gerust wel af te spreken is dat als je niet loopt je ook geen medaille krijgt.
Betaald! Zal even een DM sturen. Heel leuk.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:16 schreef Crientj het volgende:
[ afbeelding ]![]()
En jij wil twee medailles hebben?quote:Op woensdag 22 april 2020 21:04 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Meestal zit de medaille in het inschrijfbedrag. Als je vervolgens niet loopt/finisht krijg je je medaille niet, maar ben je wel je geld kwijt.
Dus gewoon betalen, en ik denk dat het gerust wel af te spreken is dat als je niet loopt je ook geen medaille krijgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dan is het niet zo erg als ik iets langzamer gaquote:Op woensdag 22 april 2020 20:32 schreef GwaiLow het volgende:
[ afbeelding ]
"Sorry" , toch een stukje boven mn streeftijd van 25min gelopen, maar ik had geen idee! Heb wel echt alles eruit moeten gooien anders was het zeker niet gelukt ☺Mooi, super gelopen!
![]()
![]()
quote:Op woensdag 22 april 2020 21:08 schreef Crientj het volgende:
[..]
En jij wil twee medailles hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op woensdag 22 april 2020 21:08 schreef Crientj het volgende:
[..]
En jij wil twee medailles hebben?
Ja, maar toen had ik niet verder gelezen dan m’n neus lang was en niet gezien dat je ook iets aan een goed doel ging doneren. En dm doet het niet op mobiel, dus had ik bedacht daar morgen een berichtje over te sturenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Had zelf ook moeite met DM sturen op mn mobiel net. Uiteindelijk wel gelukt. Probeer de DM pagina even in een nieuw tabblad te openen.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:20 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ja, maar toen had ik niet verder gelezen dan m’n neus lang was en niet gezien dat je ook iets aan een goed doel ging doneren. En dm doet het niet op mobiel, dus had ik bedacht daar morgen een berichtje over te sturen![]()
Thanks maatje! Ah ja inderdaad, doe maar rustig aan. Ehm...nee nee nee we moeten winnen!😁quote:Op woensdag 22 april 2020 21:13 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Dan is het niet zo erg als ik iets langzamer gaMooi, super gelopen!
![]()
quote:Op woensdag 22 april 2020 20:32 schreef GwaiLow het volgende:
Het was erg pittig vandaag. Continu in de volle zon gelopen, proberen het tempo "hoog" te houden...viel niet mee! Heb alles gegeven, en ben aardig gesloopt😄. Na de 5 kilometer nog heel rustig 3.5km naar huis gelopen.
"Sorry" , toch een stukje boven mn streeftijd van 25min gelopen, maar ik had geen idee! Heb wel echt alles eruit moeten gooien anders was het zeker niet gelukt ☺
No Dyson Barrier is going to stop me!
Lekker hoor. Team 7 gaat als een raketquote:Op woensdag 22 april 2020 20:32 schreef GwaiLow het volgende:
[ afbeelding ]
Even kijken of het zo lukt om het resultaat te posten. Eerste keer dat ik een foto probeer toe te voegen ^^.
"Sorry" , toch een stukje boven mn streeftijd van 25min gelopen, maar ik had geen idee! Heb wel echt alles eruit moeten gooien anders was het zeker niet gelukt ☺![]()
![]()
quote:Op woensdag 22 april 2020 20:32 schreef GwaiLow het volgende:
[ afbeelding ]
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys![]()
Goed bezig!quote:Op woensdag 22 april 2020 21:51 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Thanks maatje! Ah ja inderdaad, doe maar rustig aan. Ehm...nee nee nee we moeten winnen!😁![]()
![]()
Team 7 trapt af en gaat als een speer!![]()
![]()
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:32 schreef GwaiLow het volgende:
[ afbeelding ]
"Sorry" , toch een stukje boven mn streeftijd van 25min gelopen, maar ik had geen idee! Heb wel echt alles eruit moeten gooien anders was het zeker niet gelukt ☺
Hardstikke mooi dat je sneller kan dan je zelf dacht.
Goed gedaan
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Man man man wat is dit kut zeg![]()
![]()
Als je op dat horloge tikt..dan krijg je de keuze om te stoppen of pauze..
Dacht dat die gewoon op pauze stond dus...ff bijkomen en rustig naar huis gejogd..
Wat zonde zeg...voor mij doen was het een hele mooie tijd geworden..0450 was de 1e 0504 en een 0503 nog wat en de laatste 0455..en nog wat...onder de 25min was wel gelukt..baalde wel..want ging echt tot het naatje, 1e km dacht ik al oh god dit wordt niet leuk![]()
![]()
Ik zwaai naar dieren.![]()
heywoodu
![]()
Je hebt wel je conditie verbeterd
M'n zus loopt ook vaak te kloten met het touchscreen van haar Polar, wel een reden waarom ik het gewoon bij fysieke knoppen blijf houden
Gebruik hem ook bijna niet...heb mijn vaste rondjes..weet hoelang die zijn (googlemaps)quote:Op donderdag 23 april 2020 09:40 schreef heywoodu het volgende:
Je hebt wel je conditie verbeterd
M'n zus loopt ook vaak te kloten met het touchscreen van haar Polar, wel een reden waarom ik het gewoon bij fysieke knoppen blijf houden
Voor een beetje recreatief hardlopen voldoende..maar wel zonde dit ...voor zaterdag nog een herkansing...weet niet of dat wel lukt sws morgen niet ff rust anders krijg ik zere poten..Ik zwaai naar dieren.![]()
heywoodu
![]()
Je moet ook niet voor overkill gaan natuurlijk. Als nog een keer hard gaan niet lukt, ga je toch gewoon minder hardquote:Op donderdag 23 april 2020 09:44 schreef Geerd het volgende:
[..]
Gebruik hem ook bijna niet...heb mijn vaste rondjes..weet hoelang die zijn (googlemaps)
Voor een beetje recreatief hardlopen voldoende..maar wel zonde dit ...voor zaterdag nog een herkansing...weet niet of dat wel lukt sws morgen niet ff rust anders krijg ik zere poten..
Ik zie dat mijn teennagel wat gaat doen wat lijkt op ingroeien (maar misschien ook niet) dus als t niet al teveel moeite is zou ik liever als nr4 van groep3 de 10 lopen ipv als nummer 2.
Voortzelfde geld is er over 3 dagen toch niks aan de hand en dan zou ik wel kunnen lopen, dat hoop ik wel, maar dat weet ik dan pas.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
heywoodu
![]()
Met mij wisselen dus? Ik vind het helemaal prima, laat over drie dagen maar weten, als tweede of als vierde lopen maakt mij weinig uitquote:Op donderdag 23 april 2020 09:45 schreef kalinhos het volgende:
Ik zie dat mijn teennagel wat gaat doen wat lijkt op ingroeien (maar misschien ook niet) dus als t niet al teveel moeite is zou ik liever als nr4 van groep3 de 10 lopen ipv als nummer 2.
Voortzelfde geld is er over 3 dagen toch niks aan de hand en dan zou ik wel kunnen lopen, dat hoop ik wel, maar dat weet ik dan pas.
Ohw wacht hoeft niet voor aankomende zaterdag?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je moet ook niet voor overkill gaan natuurlijk. Als nog een keer hard gaan niet lukt, ga je toch gewoon minder hardIk zwaai naar dieren.![]()
Etappe 3 (5 km): ergens in de periode donderdag 30 april t/m zondag 3 mei..
Ohw dan..dan moet nog wel een keer lukken ff voluit...Ik zwaai naar dieren.![]()
heywoodu
![]()
Etappe 3 is voor de derde loper/loopster in het team, in jouw geval voor Maraca. Iedereen doet één etappe, jij doet dus de eerstequote:Op donderdag 23 april 2020 09:52 schreef Geerd het volgende:
Etappe 3 (5 km): ergens in de periode donderdag 30 april t/m zondag 3 mei..
Ohw dan..dan moet nog wel een keer lukken ff voluit...
Och ..verkeerd gekeken ..quote:Op donderdag 23 april 2020 09:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Etappe 3 is voor de derde loper/loopster in het team, in jouw geval voor Maraca. Iedereen doet één etappe, jij doet dus de eersteIk zwaai naar dieren.![]()
* Ff gekeken, ja idd met jou dus. Ik laat t dit weekend wetenquote:Op donderdag 23 april 2020 09:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met mij wisselen dus? Ik vind het helemaal prima, laat over drie dagen maar weten, als tweede of als vierde lopen maakt mij weinig uit
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Voordat mijn team zenuwachtig wordt: ik ga denk ik pas voor een poging zaterdagavond.
Jack does it in real time...![]()
Kan je niet je km tijden posten. De eerste 5 bij elkaar optellend heb je dan je tijd.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:35 schreef Geerd het volgende:
Man man man wat is dit kut zeg![]()
![]()
Als je op dat horloge tikt..dan krijg je de keuze om te stoppen of pauze..
Dacht dat die gewoon op pauze stond dus...ff bijkomen en rustig naar huis gejogd..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat zonde zeg...voor mij doen was het een hele mooie tijd geworden..0450 was de 1e 0504 en een 0503 nog wat en de laatste 0455..en nog wat...onder de 25min was wel gelukt..baalde wel..want ging echt tot het naatje, 1e km dacht ik al oh god dit wordt niet leuk![]()
![]()
![]()
Oohja..zouden die erbij staan...nu ff niet thuis straks kijken..zou wel mooi zijn.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Kan je niet je km tijden posten. De eerste 5 bij elkaar optellend heb je dan je tijd.Ik zwaai naar dieren.![]()
heywoodu
![]()
Fuck de natuur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
quote:Op donderdag 23 april 2020 12:09 schreef heywoodu het volgende:
Fuck de natuur.MEID TOCH.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.![]()
quote:Op donderdag 23 april 2020 12:09 schreef heywoodu het volgende:
Fuck de natuur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal niet hard lachenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
heywoodu
![]()
Overigens wel zeldzaam lekker gelopen10km, lekker rustig (6:25 ongeveer gemiddeld) en meerdere malen het piepje van een kilometer gehoord terwijl ik dacht dat ik net halverwege die kilometer was, in het begin heb ik zelfs zitten denken of het wel klopte en er niet iets mis was met de GPS, wat natuurlijk niet zo was.
Als ik niet een beetje trek begon te krijgen, het was immers lunchtijd, had ik nog wel een uur door kunnen gaan denk ik.
[ Bericht 13% gewijzigd door heywoodu op 23-04-2020 13:40:17 ]Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Yes ! Staat erop iddquote:Op donderdag 23 april 2020 10:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Kan je niet je km tijden posten. De eerste 5 bij elkaar optellend heb je dan je tijd.
heywoodu
![]()
Eén seconde sneller in die laatste kilometer en de symmetrie was perfect
Idd ...1e km door bos..toen stukje dijk/tegenwind..laatste weer in de luwte wind mee.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:45 schreef heywoodu het volgende:
Eén seconde sneller in die laatste kilometer en de symmetrie was perfectIk zwaai naar dieren.![]()
O heerlijk, als de kilometers zo onder je weg rollen, altijd als je het niet verwacht.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:34 schreef heywoodu het volgende:
Overigens wel zeldzaam lekker gelopen10km, lekker rustig (6:25 ongeveer gemiddeld) en meerdere malen het piepje van een kilometer gehoord terwijl ik dacht dat ik net halverwege die kilometer was, in het begin heb ik zelfs zitten denken of het wel klopte en er niet iets mis was met de GPS, wat natuurlijk niet zo was.
Als ik niet een beetje trek begon te krijgen, het was immers lunchtijd, had ik nog wel een uur door kunnen gaan denk ik.![]()
Ging wel echt tot het naatje..dus baalde best wel toen ik dacht dat ik de tijd "kwijt" wasquote:![]()
Wilt toch ff mooie score neerzetten ja toch
That's the spirit. Zou lullig zijn als je het dan over moet doen. Mag wel natuurlijkquote:Op donderdag 23 april 2020 17:39 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ging wel echt tot het naatje..dus baalde best wel toen ik dacht dat ik de tijd "kwijt" was![]()
Wilt toch ff mooie score neerzetten ja toch
![]()
![]()
Neuh mooi zo..nu gewoon weer lekker chill lopenquote:Op donderdag 23 april 2020 17:52 schreef diesnelle het volgende:
[..]
That's the spirit. Zou lullig zijn als je het dan over moet doen. Mag wel natuurlijk
Netjessss! Lekker gelopen.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:46 schreef Geerd het volgende:
[..]
Idd ...1e km door bos..toen stukje dijk/tegenwind..laatste weer in de luwte wind mee.![]()
Leuk dat we weer kunnen jompelen!
[ Bericht 3% gewijzigd door La_Tramposa op 23-04-2020 19:51:24 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Sorry team 1.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
quote:Op donderdag 23 april 2020 20:39 schreef Pharkus het volgende:
Sorry team 1.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
quote:Op donderdag 23 april 2020 21:00 schreef Pharkus het volgende:
KnijtersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys![]()
Ik wist dat het er in zat. Ben nu wel benieuwd wat er in een echte wedstrijdsetting mogelijk is. Ik wacht met spanning af hoe iedereen het verder gaat doen.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Super!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
No pressurequote:Op donderdag 23 april 2020 22:12 schreef Pharkus het volgende:
Ik wist dat het er in zat. Ben nu wel benieuwd wat er in een echte wedstrijdsetting mogelijk is. Ik wacht met spanning af hoe iedereen het verder gaat doen.F means you're fucked![]()
heywoodu
![]()
quote:Op donderdag 23 april 2020 20:39 schreef Pharkus het volgende:
Sorry team 1.SowSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als je maar op tijd voor de BBQ binnen bent.quote:Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
Holy moly!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ervaar nu ook helemaaaaal geen druk. Ik vrees dat ik echt wat stukjes moet gaan hardlopen om aan mijn streeftijd te komen![]()
![]()
Zo lang er ook bier is gaat me dat wel lukkenquote:Op donderdag 23 april 2020 22:37 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Als je maar op tijd voor de BBQ binnen bent.F means you're fucked![]()
leuk dat er ook wat Kenianen meedoenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Hele strakke tijd, knap gelopen. Gefeliciteerd met je PRSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik het mooi rustig aan doen
quote:Op donderdag 23 april 2020 23:08 schreef Quoi het volgende:
[..]
Holy moly!![]()
Ik ervaar nu ook helemaaaaal geen druk. Ik vrees dat ik echt wat stukjes moet gaan hardlopen om aan mijn streeftijd te komen
Probeer ook wat te genieten onderweg, want dat heb ik, totdat ik afklokte niet gedaanquote:Op vrijdag 24 april 2020 06:54 schreef Guard het volgende:
[..]
Hele strakke tijd, knap gelopen. Gefeliciteerd met je PR
Kan ik het mooi rustig aan doenVan het weekend extra genieten van een duurloopje.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Ja hoor!
Jongens, doe eens rustig aan.![]()
Wat knap gelopen allebei.![]()
Zwabber heeft ook mijn streeftijd met twee minuten ingekort. Twee minuten! Op die afstand is dat een eeuwigheid.
Iemand nog Vaporfly's in maat 37 te leen?![]()
heywoodu
![]()
Na het lopen gewoon even een paar dagen binnen blijven en tot rust komen. Moet kunnen, we zijn niet voor niks FOK!kersquote:Op vrijdag 24 april 2020 08:49 schreef diesnelle het volgende:
Rustig aan hè, denk aan onze groepsimmuniteit
Strakke tijden hoor! Heb gelukkig nog even de tijd om te trainen. Iemand tips om sneller te worden in 3/4 weken?Sono bello, sono sano, sono Palermitano!![]()
Knappe tijden![]()
Ik ga vanavond lopen als het lukt... schaam me alvast voor mijn tijd die van alle eersteronders het langzaamst is
![]()
![]()
Voor jou geldt ook wat voor iedereen die niet in team 6 zit geldt: je tijd maakt niet uit, het is gewoon leuk dat je meedoet, iedereen heeft zijn eigen snelheid, en kom in deze zware tijden niet te dicht bij de grenzen van wat je kan.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:09 schreef MorganLeFay het volgende:
Knappe tijden![]()
Ik ga vanavond lopen als het lukt... schaam me alvast voor mijn tijd die van alle eersteronders het langzaamst is
Succes vanavond!![]()
Spuitje van het een of ander halenquote:Op vrijdag 24 april 2020 10:05 schreef ser het volgende:
Strakke tijden hoor! Heb gelukkig nog even de tijd om te trainen. Iemand tips om sneller te worden in 3/4 weken?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:36 schreef pijll het volgende:
[..]
Voor jou geldt ook wat voor iedereen die niet in team 6 zit geldt: je tijd maakt niet uit, het is gewoon leuk dat je meedoet, iedereen heeft zijn eigen snelheid, en kom in deze zware tijden niet te dicht bij de grenzen van wat je kan.
Succes vanavond!![]()
![]()
heywoodu
![]()
Deze suggestie lijkt me reden voor diskwalificatie. Eén concurrent minder.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:37 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Spuitje van het een of ander halenVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ja zeg, ik was net van plan me er morgen makkelijk vanaf te maken door iets ludieks te doen. 5km hinkelen ofzo. Ben bang dat mijn richttijd was te scherp is voor de vorm van het moment.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:36 schreef pijll het volgende:
[..]
Voor jou geldt ook wat voor iedereen die niet in team 6 zit geldt: je tijd maakt niet uit, het is gewoon leuk dat je meedoet, iedereen heeft zijn eigen snelheid, en kom in deze zware tijden niet te dicht bij de grenzen van wat je kan.
Succes vanavond!
It has to mean something
Ja, heel veel chips eten. Succes!quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:05 schreef ser het volgende:
Strakke tijden hoor! Heb gelukkig nog even de tijd om te trainen. Iemand tips om sneller te worden in 3/4 weken?Niemand hoeft zich ooit te schamen voor het feit dat hij/zij loopt! Welk tempo dan ook. En nooit vergelijken met een ander. En als je dat toch wilt doen, vergelijk je dan met Usain Bolt. Dan leer je dat gelijk af.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:09 schreef MorganLeFay het volgende:
schaam me alvast voor mijn tijd die van alle eersteronders het langzaamst is
![]()
![]()
Ik heb nog wel even de tijd, maar net alvast het stuk gelopen wat ik voor de Ekiden heb uitgekozen: geen stoplichten etc. Wel een klein heuveltje af.
Ik wilde het gewoon op normaal tempo doen, maar ik ging al wat harder en toen maar geprobeerd het op snel tempo te doen. Nou, dat lukte dus niet. Op het beoogde streeftempo van Zwabber ging ik halverwege al stuk en moest ik pauzeren.
Daarna soort van lange intervallen van gemaakt, ondertussen even op het trekpontje gestaan, wat foto's gemaakt.Nog wel 1 snelle kilometer eruit kunnen persen en de rest rustig aan gedaan.
Uiteindelijk ruim 3 minuten boven Zwabbers streeftijd.![]()
Ik ga m zelf lopen zondag maandag of dinsdag.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met mij wisselen dus? Ik vind het helemaal prima, laat over drie dagen maar weten, als tweede of als vierde lopen maakt mij weinig uit
Nagelschaar, pincet en saliethee doen wonderen
heywoodu
![]()
quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:52 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik ga m zelf lopen zondag maandag of dinsdag.
Nagelschaar, pincet en saliethee doen wonderen
neem aan dat de diskwalificatie dan geldt voor degene die met het idee kwam.....Ik heb toevallig de BBQ al getest voor de ekiden en het kan zijn dat er verontreinigd rundvlees op de BBQ is gekomenquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Deze suggestie lijkt me reden voor diskwalificatie. Eén concurrent minder.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!![]()
Ik ga volgende week mijn eerste echte 5 km lopen voor de Ekiden. Maar ik weet niet zo goed wat daarna mijn doel moet worden. Uitbreiden naar 10, of eerst sneller worden op de 5. Liefst allebei, maar weet niet of dat mogelijk is. Ik wil sowieso niet 3x in de week 'saai' meer dan 5 km gaan lopen.
Wat zouden jullie aanraden? 1x per week 'snelle' 5 km, 1x in de week afstand vergroten en 1x in de week interval ofzo?![]()
quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:36 schreef pijll het volgende:
[..]
Succes vanavond!
Ik ga sowieso m'n best doen voor Team2. Mooie route in m'n hoofd waar wel vaker Fok!kers lopen volgens Strava![]()
![]()
Denk een beetje hetzelfde als wat ik in het vorige topic aanraadde. Door de intervallen word je sneller en door de duurtraining neemt je afstand toe, waardoor je ook vanzelf een snelle 10 kunt proberen. Niet elke week jezelf testen met een snelle 5km want daarmee breek je meer af dan je opbouwt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:18 schreef Pinuts het volgende:
Ik ga volgende week mijn eerste echte 5 km lopen voor de Ekiden. Maar ik weet niet zo goed wat daarna mijn doel moet worden. Uitbreiden naar 10, of eerst sneller worden op de 5. Liefst allebei, maar weet niet of dat mogelijk is. Ik wil sowieso niet 3x in de week 'saai' meer dan 5 km gaan lopen.
Wat zouden jullie aanraden? 1x per week 'snelle' 5 km, 1x in de week afstand vergroten en 1x in de week interval ofzo?
Post uit vorige topic:
Hou het simpel!
Duurlopen doe je op hartslag, waarbij je die vooral als maximum aanhoudt (tot +-75% van je max hartslag).
Bedenk hoe vaak je in de week wilt gaan trainen. Als dat 3x is, maak één training de kerntraining.
Bijvoorbeeld elke dinsdag intervallen, daarbij kun je om de week wisselen tussen korte intervallen (10-15x200, of 20x40"-40") en lang (6-8x800 meter, 3x10 minuten). Als je 4x in de week trainen aankunt zou je 2 kerntrainingen kunnen doen, bijvoorbeeld woensdag en zaterdag en dan doe je beide vormen in één week. Daarnaast dus in ieder geval één langere duurloop en de rest rustige herstelloopjes.
De korte intervallen zijn sneller dan je doeltempo maar niet maximaal (bijvoorbeeld 4.15/km). Hiervoor heeft je hartslag geen toegevoegde waarde want daar zijn de intervallen te kort voor. De lange intervallen zijn wat langzamer, bijvoorbeeld 4.30-4.45. Daarbij moet je onder je omslagpunt blijven, als je dat weet.
Plan genoeg rust in tussen trainingen, als je de dag ná de kerntraining wilt lopen doe je alleen een kort herstelloopje (30 min op max 65% van je max hartslag).
En: doe bij de intervaltrainingen wat loopscholing drills als warming up. 99% zeker dat er qua loopefficientie een hoop meer winst te behalen valt dan qua conditie.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
JIj zou ze met de post naar de andere teamleden sturen toch?quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:37 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Spuitje van het een of ander halenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
En als de tip van LT wat te specifiek is. Als je een beginnersschema pakt dat opbouwt van 5 tot 10 kilometer, word je vanzelf ook sneller op de 5.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:18 schreef Pinuts het volgende:
Wat zouden jullie aanraden? 1x per week 'snelle' 5 km, 1x in de week afstand vergroten en 1x in de week interval ofzo?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
saliethee?quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:52 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik ga m zelf lopen zondag maandag of dinsdag.
Nagelschaar, pincet en saliethee doen wonderenEen vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Heeft Z je aangestoken met zijn doorzettingsvermogen?quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:48 schreef wyccie het volgende:
Ik heb nog wel even de tijd, maar net alvast het stuk gelopen wat ik voor de Ekiden heb uitgekozen: geen stoplichten etc. Wel een klein heuveltje af.
Ik wilde het gewoon op normaal tempo doen, maar ik ging al wat harder en toen maar geprobeerd het op snel tempo te doen. Nou, dat lukte dus niet. Op het beoogde streeftempo van Zwabber ging ik halverwege al stuk en moest ik pauzeren.
Daarna soort van lange intervallen van gemaakt, ondertussen even op het trekpontje gestaan, wat foto's gemaakt.Nog wel 1 snelle kilometer eruit kunnen persen en de rest rustig aan gedaan.
Uiteindelijk ruim 3 minuten boven Zwabbers streeftijd.
Niet doen hoor, is zonde!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Succes met je loopje! Go Team 2! Waar loop je misschien kan iemand je hazenquote:Op vrijdag 24 april 2020 14:27 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Ik ga sowieso m'n best doen voor Team2. Mooie route in m'n hoofd waar wel vaker Fok!kers lopen volgens Strava
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!![]()
quote:Thanks voor de tips. Ik heb geen hartslagmeter, dus het is sowieso 'op gevoel'. Ik heb inderdaad wat naar schema's op internet gekeken, maar ze verschillen behoorlijk. De meeste schema's die 3x in de week trainen hebben in ieder geval 1 lange duurloop en 1 interval training. Die 3e training is dan qua schemas heel verschillend. Sommige zeggen bijv 5 km maar dan 5% sneller dan je normale snelheid. Bij andere schema's is het ongeveer hetzelfde als de lange duurloop. Bij weer andere is het qua afstand zo'n 80% van de lange afstand. En bij sommige schema's is de 3e training meer een hersteltraining van 3 km rustig aan doen.quote:
Dus ik weet het niet zo goed![]()
![]()
Pharkus, ik heb je tijd van 18:51 (!) in mijn spreadsheet genoteerd. Indrukwekkende tijd, maar was dat nou echt nodig?![]()
![]()
Tja er zijn altijd meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik zou in het begin de 3e training gewoon rustig aan doen. Of dat dan 3km is of 5 kan ik niet voor je inschatten. Op een gegeven moment voel je vanzelf wel dat je meer aan kunt en dan kun je het tempo of de afstand wat opschroeven.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:44 schreef Pinuts het volgende:
[..]
[..]
Thanks voor de tips. Ik heb geen hartslagmeter, dus het is sowieso 'op gevoel'. Ik heb inderdaad wat naar schema's op internet gekeken, maar ze verschillen behoorlijk. De meeste schema's die 3x in de week trainen hebben in ieder geval 1 lange duurloop en 1 interval training. Die 3e training is dan qua schemas heel verschillend. Sommige zeggen bijv 5 km maar dan 5% sneller dan je normale snelheid. Bij andere schema's is het ongeveer hetzelfde als de lange duurloop. Bij weer andere is het qua afstand zo'n 80% van de lange afstand. En bij sommige schema's is de 3e training meer een hersteltraining van 3 km rustig aan doen.
Dus ik weet het niet zo goedIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Om je teen in onder te dompelen. Kennelijk een Oude-Duitse wijsheid (via mn vriendin). Werkt ontsmettendquote:Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
De 1e 5km tijden allemaal binnen ?quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:02 schreef Zwabberhark het volgende:
Pharkus, ik heb je tijd van 18:51 (!) in mijn spreadsheet genoteerd. Indrukwekkende tijd, maar was dat nou echt nodig?Ik zwaai naar dieren.![]()
@Geerd: Nope, 3. En dat levert de volgende virtuele stand op:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76Team 1
5km Pharkus 18:51
10km Guard 45:00*
5km Quoi 46:00*
10km mr.B 36:00*
5km GotC 32:00*
7,2km YUR 34:00*
===========================
3:31:51
-1:09
Team 3
5km DeeBee 21:00*
10km kalinhos 44:00*
5km Pinuts 35:00*
10km heywoodu 56:00*
5km Remco 21:00*
7,2km hatsaflats 35:00*
3:32:00
+0:00
Team 7
5km Gwailow 23:37
10km diesnelle 47:00*
5km Starflyer 35:00*
10km Jero_Nimo 43:00*
5km RunnerAdd 22:00*
7,2km Ijsdraakje 43:00*
3:33:37
-1:23
Team 5
5km Geerd 25:00
10km Daywalk3r 50:00*
5km Maraca 28:00*
10km La_Tramposa 45:00*
5km DeLuna 28:00*
7,2km mosselmossel 38:00*
3:34:00
-2:00
Team 2
5km MorganLeFay 28:00*
10km AmosL 50:00*
5km Crientje 32:00*
10km Neo-Mullen 47:00*
5km streamnl 25:00*
7,2km ser 34:00*
3:36:00
Team 6
5km Cynic 20:00*
10km DaveTheNL 50:00*
5km pijll 32:00*
10km indepoeier 40:00*
5km Guppy 36:00*
7,2km murmeli 43:00*
3:41:00
Team 4 (Fok!down)
5km Vork 24:00*
10km Corniel 42:00*
5km McTwente 28:00*
10km Zwabberhark 55:00*
5km Silk 37:00*
7,2km wyccie 36:00*
3:42:00
+0:00Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Nee. Maar de druk van dit evenement was dermate hoog.quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:02 schreef Zwabberhark het volgende:
Pharkus, ik heb je tijd van 18:51 (!) in mijn spreadsheet genoteerd. Indrukwekkende tijd, maar was dat nou echt nodig?Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Afijn, mooie aanleiding om weer eens 5 km 'op tempo' te proberen, kijken waar ik sta na twee maanden Coronagelatefanter. er zijn ten slotte weer plekken in het ziekenhuis![]()
Nou...ik hield het net 2 kilometer vol.![]()
Onderweg naar huis bedacht dat een schema of intervalletje misschien van pas kan komen. Liep tijdens mijn laatste wedstrijd (mislukte HM) relaxed een PR op de 10 en 15 km... wat ben je dat snel weer kwijt.
Nou ja, thuis even op Strava kijken, of ik misschien te hard ging, al voelde het helemaal niet zo.... zie ik een PR aller tijden op een segment, paar seconden verschil met een bekende hardloopster.Dus ja, voor de 10 km mag het vast wel een tandje minder.
![]()
Wat leuk die ekiden! Had ik het geweten had ik meegedaan met een 5km. Mooie tijden zie ik voorbij komen.
Ben nog aan het opbouwen voor een 10km, dat haal ik nog niet. Vandaag 6.1 gelopen en eigenlijk veel te snel. Hopelijk in een paar weken de tien aantikken.
Hoe doen jullie dat, je tempo goed houden op rustig tempo? Ik heb de neiging een lekkere cadans te lopen en dan ga ik vee te hard (en dan ga ik ook veel te snel
Kapot).
Ik ga maandag echt proberen 6m/km te lopen ipv veel te snel omdat ik te veel op gevoel loop. Op mijn nieuwe schoenen want de oude waren versleten... ben benieuwd of dat blaren worden....
Tips zijn welkom. Ik heb een Apple Watch, maar op een of andere manier voel ik het niet goed aan.Whatever...![]()
heywoodu
![]()
Het gaat me nu vrij makkelijk af, maar in het begin had ik hetzelfde als jij (lekkere cadans zoeken...en uiteindelijk elke keer te hard gaan). Ik ben mezelf uiteindelijk omgekeerd gaan belonen: niet dit lekkere toetje of dat extraatje als ik sneller dan X loop, maar juist als ik langzamer loopquote:Op vrijdag 24 april 2020 19:36 schreef Spanky78 het volgende:
Wat leuk die ekiden! Had ik het geweten had ik meegedaan met een 5km. Mooie tijden zie ik voorbij komen.
Ben nog aan het opbouwen voor een 10km, dat haal ik nog niet. Vandaag 6.1 gelopen en eigenlijk veel te snel. Hopelijk in een paar weken de tien aantikken.
Hoe doen jullie dat, je tempo goed houden op rustig tempo? Ik heb de neiging een lekkere cadans te lopen en dan ga ik vee te hard (en dan ga ik ook veel te snel
Kapot).
Ik ga maandag echt proberen 6m/km te lopen ipv veel te snel omdat ik te veel op gevoel loop. Op mijn nieuwe schoenen want de oude waren versleten... ben benieuwd of dat blaren worden....
Tips zijn welkom. Ik heb een Apple Watch, maar op een of andere manier voel ik het niet goed aan.
Dat is vast niet voor iedereen nodig, maar voor sommigen werkt alleen 'gewoon rustiger lopen' nou eenmaal niet. Na een paar keer bleek het zo best lekker te lopen en inmiddels heb ik dat soort dingen niet meer nodig en ga ik gewoon lekker rustig lopen
Als je tussendoor even probeert of je nog zonder moeilijkheden een volzin uit kunt spreken en dat lukt makkelijk, zit je redelijk goed denk ik
Ik hoop dat half mei mijn voeten weer normaal doen. Bos en asfalt blijken een negatief effect te hebben op mijn grote teen. En dat sinds ik een paar weken geleden mijn voet verzwikt heb mijn voet vaak vast zit helpt ook niet.
Gelukkig heeft Zwabber mijn volgens mij goed haalbare doel niet ongevraagd aangepast, dus ik heb nog wel vertrouwen.![]()
Ik weet niet hoe ik foto's moet uploaden hier...probeerde het via imgur en kreeg toen de melding dat ik geblocked was op Fok!![]()
Ok mupload dus...
M'n 5km zitten erop... verder bewijs staat op Strava
Ben rustig begonnen in mijn duurlooptempo (warming up dribbelen overgeslagen) en halverwege flink versneld (voor mijn doen he..)![]()
![]()
Thx voor de tips. Ik ga dat met die volzin maar eens proberen. En heel goed letten op snelheid en techniek volgende keer.quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het gaat me nu vrij makkelijk af, maar in het begin had ik hetzelfde als jij (lekkere cadans zoeken...en uiteindelijk elke keer te hard gaan). Ik ben mezelf uiteindelijk omgekeerd gaan belonen: niet dit lekkere toetje of dat extraatje als ik sneller dan X loop, maar juist als ik langzamer loop
Dat is vast niet voor iedereen nodig, maar voor sommigen werkt alleen 'gewoon rustiger lopen' nou eenmaal niet. Na een paar keer bleek het zo best lekker te lopen en inmiddels heb ik dat soort dingen niet meer nodig en ga ik gewoon lekker rustig lopen
Als je tussendoor even probeert of je nog zonder moeilijkheden een volzin uit kunt spreken en dat lukt makkelijk, zit je redelijk goed denk ik
Denk dat ik qua hartslag moet mikken op 130-135 ofzo, nu ga ik als automatisch naar 140-145. Dat is te veel voor mij. Het wordt dan elke keer een ‘tempo’ loop. Tenzij ik intervallen doe, dat gaat eigenlijk prima (dan kom ik aardig afgedroogd aan thuis).Whatever...![]()
Zijn er hier mensen die de Garmin Vivoactive 4 hebben? Overweeg hem aan te schaffen, maar ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft?![]()
![]()
Voor alleen hardlopen is voor alledaags gebruik? Vanwege het gebrek aan knoppen ben ik pas toch weer voor de forerunner reeks gegaan ipv de vivoactive reeks.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:15 schreef Pinuts het volgende:
Zijn er hier mensen die de Garmin Vivoactive 4 hebben? Overweeg hem aan te schaffen, maar ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft?![]()
Ik wil hem eigenlijk een beetje als mix gebruiken. Fitbit vind ik dan weer te erg op activity gericht. Maar is wel de bedoeling dat ik hem dagelijks om doe, dus niet alleen tijdens het sporten. Dus zoek ook iets wat er redelijk uit ziet. Vond de Polar Ignite erg mooi, maar daar lees ik dan weer wat mindere reviews over op internet, en heeft geen spotify functie (vind ik wel een nadeel. Dit wordt mijn eerste sport/smart horloge worden dus alle tips zijn welkom.quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:33 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Voor alleen hardlopen is voor alledaags gebruik? Vanwege het gebrek aan knoppen ben ik pas toch weer voor de forerunner reeks gegaan ipv de vivoactive reeks.![]()
Ik had eerst de vivoactive 3, maar met maar 1 knopje was ik daar niet zo blij mee.
Nu heb ik de forerunner 45s, en daar ben ik eigenlijk heel tevreden mee! Zeker nu ik zelf allemaal intervaltrainingen moet doen, ipv dat ik gewoon op de baan achter de rest aan loop met een trainer langs de kant die m’n tijden schreeuwt (ik mis dat zo erg!).
Geen fancy opties zoals muziek en garmin pay, maar alleen voor hardlopen bevalt ie uitstekend.![]()
Ik draag mijn Garmin 735XT eigenlijk gewoon altijd. Kan primaquote:Op vrijdag 24 april 2020 20:40 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik wil hem eigenlijk een beetje als mix gebruiken. Fitbit vind ik dan weer te erg op activity gericht. Maar is wel de bedoeling dat ik hem dagelijks om doe, dus niet alleen tijdens het sporten. Dus zoek ook iets wat er redelijk uit ziet. Vond de Polar Ignite erg mooi, maar daar lees ik dan weer wat mindere reviews over op internet, en heeft geen spotify functie (vind ik wel een nadeel. Dit wordt mijn eerste sport/smart horloge worden dus alle tips zijn welkom.het is dus maar net wat je zelf wilt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zag dat op de vivoactive 4 nu 2 klopjes zitten. Weet niet of dat (veel) scheelt?quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:42 schreef hatsaflats het volgende:
Ik had eerst de vivoactive 3, maar met maar 1 knopje was ik daar niet zo blij mee.
Nu heb ik de forerunner 45s, en daar ben ik eigenlijk heel tevreden mee! Zeker nu ik zelf allemaal intervaltrainingen moet doen, ipv dat ik gewoon op de baan achter de rest aan loop met een trainer langs de kant die m’n tijden schreeuwt (ik mis dat zo erg!).
Geen fancy opties zoals muziek en garmin pay, maar alleen voor hardlopen bevalt ie uitstekend.
Met de forerunner 45s kan je wel je muziek bedienen toch? Als je je telefoon ook bij je hebt?
Hoe vind jij hem qua uiterlijk voor een vrouw? Is ie niet te lomp voor dagelijks gebruik?![]()
Qua budget kan die ook wel. Ik ga hem even bij mijn vergelijking zettenquote:Op vrijdag 24 april 2020 20:49 schreef Guppy het volgende:
[..]
Ik draag mijn Garmin 735XT eigenlijk gewoon altijd. Kan primahet is dus maar net wat je zelf wilt.
![]()
Toch heb ik het gevoel dat veel van die horloges behoorlijk op elkaar lijken?![]()
Geen idee eigenlijk. Ik wilde een horloge waar ik mee kon zwemmen, fietsen en hardlopen, en deze voldeed toen aan mijn vraagquote:Op vrijdag 24 april 2020 20:50 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Qua budget kan die ook wel. Ik ga hem even bij mijn vergelijking zetten![]()
Toch heb ik het gevoel dat veel van die horloges behoorlijk op elkaar lijken?
Als je je telefoon bij je hebt denk ik wel? Ik zet alle smartwatch-functies altijd meteen uitquote:Op vrijdag 24 april 2020 20:50 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Zag dat op de vivoactive 4 nu 2 klopjes zitten. Weet niet of dat (veel) scheelt?
Met de forerunner 45s kan je wel je muziek bedienen toch? Als je je telefoon ook bij je hebt?
Hoe vind jij hem qua uiterlijk voor een vrouw? Is ie niet te lomp voor dagelijks gebruik?![]()
Ik denk wel dat het tweede knopje al veel scheelt. Zelf vind ik een touchscreen niet zo handig tijdens het lopen (maar toen iedereen allang en breed met fancy smartphones rondliep liep ik nog met een Nokia E71 en dat vind ik nog steeds een van de beste telefoons ooit), dus ik vind het wel fijn dat ik nu nog een ander knopje heb om van datascherm te veranderen, naast start/stop en lap.
De 45s is zeker niet lomp, ik denk dat het ongeveer het kleinste Garmin-horloge is dat er is(?). Maar hij is wel heel erg plastic. De vivoactive 3 vond ik voor mijn pols eigenlijk nog wel te groot, al meen ik me te herinneren dat de 4 kleiner is.![]()
Luistert iemand hier trouwens wel eens naar de hardloop podcast De Pacer van het AD? Ik ben die gaan luisteren sinds begin maart en vind m best leuk.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:03 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik weet niet hoe ik foto's moet uploaden hier...probeerde het via imgur en kreeg toen de melding dat ik geblocked was op Fok!![]()
Ok mupload dus...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben rustig begonnen in mijn duurlooptempo (warming up dribbelen overgeslagen) en halverwege flink versneld (voor mijn doen he..)![]()
Netjes!
![]()
Klasse!quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:03 schreef MorganLeFay het volgende:
Ok mupload dus...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ging vanavond m'n nieuw uitgezochte rondje van 10KM uitproberen en het is meteen m'n nieuwe favoriet. Lekker veel variatie er in en vrijwel volledig buitenaf.
Als bonus heb ik hem binnen de 50 minuten gelopen en ook nog eens vier hertjes gezien![]()
![]()
Als ik goed gerekend heb 15 seconde sneller dan opgegeven, met een bijzondere negatieve split. Ik denk dat als je km 4 in 4:33 kan lopen, je niet moet beginnen met 5:56, maar zeg met 4:50 ofzo.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76Team 1
Team 3
Team 7
Team 5
Team 2
5km MorganLeFay 27:45
3:35:45
-0:15
Team 6
5km Cynic 20:00*
3:41:00
Team 4 (Fok!down)
[ Bericht 7% gewijzigd door Corniel op 24-04-2020 23:30:30 (Oeps team 4 vergeten) ]Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
heywoodu
![]()
Team 4 is gediskwalificeerd of waarom negeer je die?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Oeps, het team van Zwabber (en mijzelf) vergeten. We staan dan ook helemaal onderaan.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Maak je maar geen zorgen, na morgen staan we daar nog steeds.quote:Op vrijdag 24 april 2020 23:30 schreef Corniel het volgende:
Oeps, het team van Zwabber (en mijzelf) vergeten. We staan dan ook helemaal onderaan.![]()
![]()
heywoodu
![]()
Die 'live' stand, gebaseerd op de al gelopen tijden en de streeftijden die nog gelopen moeten worden, vind ik wel tof trouwens. Maakt het leuk om te volgen
Zo dan!quote:Op vrijdag 24 april 2020 20:03 schreef MorganLeFay het volgende:
Ok mupload dus...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgende keer je warming up apart loggen en dan pas je 5km starten, dan komt er een nog veel mooiere tijd uit
Zeker! Voelt als een soort Forecast als bij de meerkampquote:Op vrijdag 24 april 2020 23:54 schreef heywoodu het volgende:
Die 'live' stand, gebaseerd op de al gelopen tijden en de streeftijden die nog gelopen moeten worden, vind ik wel tof trouwens. Maakt het leuk om te volgen![]()
![]()
Mooie tijden hier zeg! Heb net geld overgemaakt voor die hippe medaille
Zat vanmorgen te denken dat ik m'n atletiektrainert even moet mailen hoe ik een PR ga lopen op de 10. Beetje gerichte trainingen doen nog. Ik wil/ga 6 dagen in de week hardlopen dus omvang is er wel. (ik heb sowieso omvang)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Okay, team 6 is vanochtend ook gestart!
https://www.strava.com/activities/3349359964/overviewSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was nog van plan een registratie van het virtueel aantikken van de volgende loper te maken, maar na 1 minuut draaide de camera in het statief 180 graden en zijn de overige 18 minuten de billen van mijn vrouw gefilmd.
Alleen de start dus...
[ Bericht 48% gewijzigd door Cynic op 25-04-2020 11:57:29 ]It has to mean something
heywoodu
![]()
Dat is niet de bedoeling, zo snel![]()
quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:36 schreef Cynic het volgende:
https://www.strava.com/activities/3349359964/overviewHet lijkt op het filmpje alsof je dit echt super relaxed doet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was nog van plan een registratie van het virtueel aantikken van de volgende loper te maken, maar na 1 minuut draaide de camera in het statief 180 graden en zijn de overige 18 minuten de billen van mijn vrouw gefilmd.
Alleen de start dus...![]()
En dan zie ik op de teller 16 km/h staan...![]()
![]()
Ja, maar dit is allemaal de eerste kilometer. Dan voelt het nog wel okay. Na 3 km vind ik het ook echt niet lekker meer.quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:58 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Het lijkt op het filmpje alsof je dit echt super relaxed doet.![]()
En dan zie ik op de teller 16 km/h staan...It has to mean something
https://www.strava.com/activities/3349359964/overviewWhooo..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was nog van plan een registratie van het virtueel aantikken van de volgende loper te maken, maar na 1 minuut draaide de camera in het statief 180 graden en zijn de overige 18 minuten de billen van mijn vrouw gefilmd.
![]()
heywoodu
![]()
Dat snap ik ook nooit, het ziet er zo relaxed en soepel uit en dan gaan die lui zo hardquote:Op zaterdag 25 april 2020 11:58 schreef Pinuts het volgende:
[..]
En dan zie ik op de teller 16 km/h staan...
Hoeveel jaar trainen zit daar wel niet in als je zo relaxed kunt lopen op die snelheid...Ik zwaai naar dieren.![]()
Wow, weer zo'n topper!quote:Op zaterdag 25 april 2020 11:58 schreef Pinuts het volgende:
[..]
En dan zie ik op de teller 16 km/h staan...
Ik ga vannacht maar meteen, ben ik ervan af.... wat een stress![]()
![]()
dat snap ik, ik zit al de hele tijd te wachten tot ik kan, maar een tamelijk bizarre week zorgt ervoor dat ik eerder nog geen goed moment heb kunnen vinden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 12:06 schreef diesnelle het volgende:
Wow, weer zo'n topper!
Ik ga vannacht maar meteen, ben ik ervan af.... wat een stress![]()
Nou de Fok Ekiden is gelukkig nog even niet voor mij, maar vandaag wel vast de Corona solo 5km gelopen wat best goed ging! 20.47 en vlakker dan normaal mijn loopjes. Merk dat ik alleen dat laatste beetje snelheid en hardheid mis om echt diep te gaan maar dat komt wel weer, echt positief verrast nu na 3 maanden met slechts 50km lopen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
@Vork, gewoon 22:00 of sneller lopen en we staan een-na-laatste met ons team.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76Team 1
Team 3
Team 7
Team 5
Team 2
5km MorganLeFay 27:45
Team 6 (Fok!ken the Curve)
5km Cynic 18:53
3:39:53
-1:07
Team 4 (Fok!down)
[ Bericht 0% gewijzigd door Corniel op 25-04-2020 14:57:44 (Hertelling) ]Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
heywoodu
![]()
Met de al gelopen tijden en opgegeven richttijden zou FOK! vrij soepel een team bij elkaar kunnen zetten dat onder de 2:50 of misschien zelfs 2:45 kan lopen, dat is best netjes
Wat een tijdenquote:Op zaterdag 25 april 2020 13:58 schreef Corniel het volgende:
@:Vork, gewoon 22:00 of sneller lopen en we staan een-na-laatste met ons team.
[ code verwijderd ]![]()
![]()
![]()
Hoop dat snel de sportschool weer open gaat en dat hardlopen geen nieuwe hobby wordt eigenlijk..hoe raar het ook klinkt
Ik maak me sowieso geen zorgen. Al dat gemiep over tijden van anderen wordt je zelf iig niet sneller van.quote:Op zaterdag 25 april 2020 14:04 schreef Zwabberhark het volgende:
Goed gedaan Cynic
Gelukkig heeft team 4 met @:Corniel en @:wyccie twee mensen die minimaal 2 minuten onder hun richttijd lopen.
Verder heb ik vanochtend met @:Quoi afgesproken dat zij 15 minuten boven haar richttijd wandelt.
Dus ik maak me geen zorgen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Vind het wel mooi om te lezen dat veel lopers zichzelf meevallen, ondanks relatieve rust. Ik weet wel: rusten is ook trainen, maar zou veel rusten dan ook veel trainen zijn...?![]()
![]()
https://www.strava.com/activities/3349359964/overviewLekker bezigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was nog van plan een registratie van het virtueel aantikken van de volgende loper te maken, maar na 1 minuut draaide de camera in het statief 180 graden en zijn de overige 18 minuten de billen van mijn vrouw gefilmd.
Alleen de start dus...
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Hmm nou het bewijs zegt anders 🤔Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Team 4 a.k.a. Fock!down of die gasten helemaal onderaan die zichzelf nog bijna waren vergeten ia ook (eindelijk) gestart. Etappe 1 was zoals verwacht lood en lood zwaar. De vormcrisis, blessureleed, bizarre weken en wat al niet meer, zorgde voor weinig voorbereiding, bestaande uit korte loopjes op slakkentempo met een torenhoge hartslag. Vooraf had ik al een voorzichtige voorspelling gedaan, veel langzamer dan ik een paar jaar en talloze kilo's geleden liep, die al snel als zeer uitdagend kon worden beschouwd. Desalniettemin ben ik de beroerdste niet, dus trok ik de schoenen aan voor een paar rondjes Oosterpark.
Na 4-rondjes-plus-nog-een-stukkie sterven waren er precies 23 minuten en 57 seconden verstreken. Voor de een een eeuwigheid, maar voor mij op dit moment het hoogst haalbare, tevens 3 seconden sneller dan de streeftijd!
Zie hier het bewijs!
Bij deze overhandig ik het virtuele, met zweet doordrenkte lint aan Corniel. Succes
[ Bericht 3% gewijzigd door Vork op 25-04-2020 15:57:04 ]![]()
Strava zegt 19:01. Over 5,01 km. En over 5km zal dat dan 18:53 geweest zijn...
Hoe dan ook, knappe tijd! En dat geldt natuurlijk ook voor die van de andere eerste etappe lopers![]()
Ik heb vanochtend ook alvast solo 5km gedaan en dat viel bepaald niet mee. Toch moeilijk om in je eentje diep te gaan en een hoog tempo vast te houden. Hopelijk gaat dat over een weekje beter.![]()
Mooie prestatie!quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:15 schreef Vork het volgende:
Team 4 a.k.a. Fock!down of die gasten helemaal onderaan die zichzelf nog bijna waren vergeten ia ook (eindelijk) gestart. Etappe 1 was zoals verwacht lood en lood zwaar. De vormcrisis, blessureleed, bizarre weken en wat al niet meer, zorgde voor weinig voorbereiding, bestaande uit korte loopjes op slakkentempo met een torenhoge hartslag. Vooraf had ik al een voorzichtige voorspelling gedaan, veel langzamer dan ik een paar jaar en talloze kilo's geleden liep, die al snel als zeer uitdagend kon worden beschouwd. Desalniettemin ben ik de beroerdste niet, dus trok ik de schoenen aan voor een paar rondjes Oosterpark.
Na 4-rondjes-plus-nog-een-stukkie sterven waren er precies 23 minuten en 57 seconden verstreken. Voor se wwn een eeuwigheid, maar voor mij op dit moment het hoogst haalbare, tevens 3 seconden sneller dan de streeftijd!
Zie hier het bewijs!
Bij deze overhandig ik het virtuele, met zweet doordrenkte lint aan Corniel. Succes
Knap gedaan man! Alleen al dat je toch de loopschoenen aangetrokken hebt (neem ik aan), maar nog een nette tijd neergezet ook. Leuk om te zien dat we onszelf allemaal ietsje meer uitdagen dan we 'normaal' hadden gedaan (nou ja, het nieuwe normaal dan).quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:15 schreef Vork het volgende:
Na 4-rondjes-plus-nog-een-stukkie sterven waren er precies 23 minuten en 57 seconden verstreken. Voor se wwn een eeuwigheid, maar voor mij op dit moment het hoogst haalbare, tevens 3 seconden sneller dan de streeftijd!![]()
Er beetje een randvoorwaarden vraag... maar hoe nemen jullie je huissluitel onderweg mee?"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!![]()
Meestal vastgebonden in het touwtje van mijn broek. Als ik geen touwtje heb: in een polsbandje. Voor langere lopen heb ik een trailrugzakje aangeschaft.quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:26 schreef hierissieweer het volgende:
Er beetje een randvoorwaarden vraag... maar hoe nemen jullie je huissluitel onderweg mee?![]()
Bij mij is er meestal iemand thuis, dus niet nodig en anders haal ik de voordeursleutel los van de bos en doe ik die, afhankelijk van de broek die ik aan heb in een met een rits afsluitbaar zakje (dat rammelt nauwelijks, merk ik niks van) of anders achter m'n telefoon die in de band om m'n arm zit.quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:26 schreef hierissieweer het volgende:
Er beetje een randvoorwaarden vraag... maar hoe nemen jullie je huissluitel onderweg mee?![]()
Je kunt m door je schoenveter heen rijgenquote:Op zaterdag 25 april 2020 15:26 schreef hierissieweer het volgende:
Er beetje een randvoorwaarden vraag... maar hoe nemen jullie je huissluitel onderweg mee?
Ik doe hem gewoon in mijn broekzakquote:Op zaterdag 25 april 2020 15:26 schreef hierissieweer het volgende:
Ik heb een polsportomonnee ding. Daar doe ik de sleutel in. Veel mensen stoppen een losse sleutel in hun sokken trouwens.quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:26 schreef hierissieweer het volgende:
Er beetje een randvoorwaarden vraag... maar hoe nemen jullie je huissluitel onderweg mee?Whatever...![]()
heywoodu
![]()
In mijn broekzak, die is diep genoegquote:Op zaterdag 25 april 2020 15:26 schreef hierissieweer het volgende:
Er beetje een randvoorwaarden vraag... maar hoe nemen jullie je huissluitel onderweg mee?
heywoodu
![]()
Hij zou vanavond lopen als het goed isquote:Op zaterdag 25 april 2020 15:29 schreef Pinuts het volgende:
Hoe is het met de loper van team 3 ? @:DeeBee
WIJ hebben tenminste een teamnaam (net als team 6, toegegeven)! Die anderen zijn gewoon niet echt betrokken. Ik denk dat we ze uiteindelijk, om die reden, zullen moeten diskwalificeren...quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:15 schreef Vork het volgende:
Team 4 a.k.a. Fock!down of die gasten helemaal onderaan (..)Dank! Ik ga morgen-avond denk ik een poging wagen, of maandagmorgen vroeg, dan kan ik de virtuele aubade aan me voorbij laten gaan.quote:Desalniettemin ben ik de beroerdste niet, dus trok ik de schoenen aan voor een paar rondjes Oosterpark (..)
Na 4-rondjes-plus-nog-een-stukkie sterven waren er precies 23 minuten en 57 seconden verstreken. Voor de een een eeuwigheid, maar voor mij op dit moment het hoogst haalbare, tevens 3 seconden sneller dan de streeftijd!
Zie hier het bewijs!
Bij deze overhandig ik het virtuele, met zweet doordrenkte lint aan Corniel. SuccesSowieso heb je het goed gedaan. Je bent het dichts bij je ingeschatte tijd gekomen, en hebt niet, zoals anderen hier, een beetje lopen duiken door tijden op te geven die meer dan een minuut! langzamer zijn dan wat je echt kon.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83Team 1
----------------------------------
5km Pharkus 18:51 -1:09
==================================
Team 3
Team 7
5km Gwailow 23:37 -1:23
Team 5
5km Geerd 25:00 -2:00
Team 2
5km MorganLeFay 27:45 -0:15
5km Cynic 18:53 -1:07
Team 4 (Fok!down)
5km Vork 23:57 -0:03
===================================
3:41:57
-0:03
[ Bericht 0% gewijzigd door Corniel op 25-04-2020 16:10:40 (oude tijd van Cynic) ]Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Ga er straks maar eens aan beginnen, even wachten tot het wat afkoelt, want het is nu nog 36 graden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:29 schreef Pinuts het volgende:
Hoe is het met de loper van team 3 ? @:DeeBeeJa, klopt.quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hij zou vanavond lopen als het goed is
En dat is een probleem? Wij van Fok!down kunnen wel wat teams gebruiken die minder goed presteren dan verwacht. Dus ik zou zeggen: ga vooral nu. En niet finishen is helemaal niet erg. Het gaat om het meedoen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 16:08 schreef DeeBee het volgende:
Ga er straks maar eens aan beginnen, even wachten tot het wat afkoelt, want het is nu nog 36 graden.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Dan zou ik ook wachten ja.quote:Op zaterdag 25 april 2020 16:08 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ga er straks maar eens aan beginnen, even wachten tot het wat afkoelt, want het is nu nog 36 graden.
Waar zit je ?![]()
Ik heb zo'n riemding van de Action. Zitten 2 zakjes in van rekbaar spul waar ook vrij makkelijk een telefoon of bankpas in kan. Kostte een euro geloof ik, super handig!quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:26 schreef hierissieweer het volgende:
Er beetje een randvoorwaarden vraag... maar hoe nemen jullie je huissluitel onderweg mee?It has to mean something
In bijna elke tight zit toch wel een sleutelzakje?
En inderdaad, heel vroeger reeg ik hem in mijn schoenveters.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Doen wij overigens net als bij de CoronaSolo5k de regel dat start en finish binnen 200 meter van elkaar moeten liggen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dan hadden we dat van tevoren moeten afspreken denk ik? Weet niet of dat goed gaat met iedereen die al gelopen heeft, ik had m'n rondje toevallig wel zo uitgezocht.quote:Op zaterdag 25 april 2020 16:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Doen wij overigens net als bij de CoronaSolo5k de regel dat start en finish binnen 200 meter van elkaar moeten liggen?
Gaat ook niet heel officieel ergens over, toch?It has to mean something
Als ik geen zakje heb, bind ik 'm aan mijn schoen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 15:26 schreef hierissieweer het volgende:
Er beetje een randvoorwaarden vraag... maar hoe nemen jullie je huissluitel onderweg mee?Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys![]()
Bij mij zit er al 400 meter tussen. Maar aangezien dit gewoon voor onze eigen lol is en we ook geen rekening houden met gps afwijkingen en wat al niet meer, lijkt me dat ook geen punt. Gewoon lekker lopen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:03 schreef Cynic het volgende:
Dan hadden we dat van tevoren moeten afspreken denk ik? Weet niet of dat goed gaat met iedereen die al gelopen heeft, ik had m'n rondje toevallig wel zo uitgezocht.
Gaat ook niet heel officieel ergens over, toch?![]()
Liever niet want dan moet ik mijn route heel precies uitstippelenquote:Op zaterdag 25 april 2020 16:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Doen wij overigens net als bij de CoronaSolo5k de regel dat start en finish binnen 200 meter van elkaar moeten liggen?![]()
![]()
heywoodu
![]()
Wat hij zegt. Het zou voor mij best uit moeten komen, mijn keerpunt vanuit huis ligt op ongeveer 5km, maar het maakt het wat onnodig lastig voor velen denk ikquote:Op zaterdag 25 april 2020 17:03 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dan hadden we dat van tevoren moeten afspreken denk ik? Weet niet of dat goed gaat met iedereen die al gelopen heeft, ik had m'n rondje toevallig wel zo uitgezocht.
Gaat ook niet heel officieel ergens over, toch?
Ja dat is waar. Misschien is het wel leuk als suggestie. Het is toch meer het wedstrijdgevoel als je een van tevoren uitgestippeld rondje loopt dan een rechte lijn tot je horloge x km zegt.. Maar geen diskwalificaties als je het niet doetquote:Op zaterdag 25 april 2020 17:03 schreef Cynic het volgende:
[..]
Gaat ook niet heel officieel ergens over, toch?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Klopt, maar we lopen sowieso al niet hetzelfde rondje, en niet op dezelfde dag, niet onder dezelfde omstandigheden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Misschien is het wel leuk als suggestie. Het is toch meer het wedstrijdgevoel als je een van tevoren uitgestippeld rondje loopt dan een rechte lijn tot je horloge x km zegt.. Maar geen diskwalificaties als je het niet doet
It has to mean something
Ik heb een vierkantje van 2 km. 5 x en als het goed is, zijn de start en finish op exact dezelfde plek.
Maar mijn Garmin is leading. Als die eerder of later dan verwacht 10 km aangeeft, is mijn race ook eerder of later afgelopen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Overigens is er geen plek om een partytent bijna helemaal op te bouwen en weer af te breken. Maar ja dat is ook niet echt heel leuk solo.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nee joh. Maakt toch niks uit joh.quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:03 schreef Cynic het volgende:
[..]
Gaat ook niet heel officieel ergens over, toch?![]()
Ik vind dat Vork wel een paar bonusminuten verdiend heeft voor team 4, want hij heeft er duidelijk veel werk van gemaakt om verslag te doen. En zo ken ik de mensen van team 4 ook, dat geheel objectief het allerleukste team is.![]()
Als ie zijn verslag had geschreven mbv zijn gpx track, dan had ie van mij een bonus minuut mogen hebben.quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:22 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik vind dat Vork wel een paar bonusminuten verdiend heeft voor team 4, want hij heeft er duidelijk veel werk van gemaakt om verslag te doen. En zo ken ik de mensen van team 4 ook, dat geheel objectief het allerleukste team is.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Heb je wel alle onderdelen?quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:17 schreef Guard het volgende:
Overigens is er geen plek om een partytent bijna helemaal op te bouwen en weer af te breken. Maar ja dat is ook niet echt heel leuk solo.![]()
Voorstel voor team 5: Coronisten van Katan?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Voorstel voor team 3:
Van het zand, naar het zand
Zandlopers
Uiteraard gebaseerd op onze startloper in de woestijn en onze slotloopster die (als ik me niet vergis) nog wel eens stevige duintrainingen afwerkt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Voorstel team 1 naam: 'Hoesten, we have a problem'.
Of iets met bier, gejat van ginger runner: 'Train. Race. Beer.'![]()
Ik neem aan dat ik namens iedereen spreek, dat je best een minuut of 5 bij de tijd van team 4 mag optellen, ja,.quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:22 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik vind dat Vork wel een paar bonusminuten verdiend heeft voor team 4, want hij heeft er duidelijk veel werk van gemaakt om verslag te doen. En zo ken ik de mensen van team 4 ook, dat geheel objectief het allerleukste team is.![]()
quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:50 schreef heywoodu het volgende:
Voorstel voor team 3:
Van het zand, naar het zand
Zandlopers
Uiteraard gebaseerd op onze startloper in de woestijn en onze slotloopster die (als ik me niet vergis) nog wel eens stevige duintrainingen afwerkt.![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:54 schreef GotC het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
We hebben een winnaar.![]()
https://www.strava.com/activities/3349359964/overviewNetjes! Ik ga maandag een poging wagen voor etappe 2. Zie dat ik een dikke minuut langer de tijd hebSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was nog van plan een registratie van het virtueel aantikken van de volgende loper te maken, maar na 1 minuut draaide de camera in het statief 180 graden en zijn de overige 18 minuten de billen van mijn vrouw gefilmd.
![]()
Wil deze maand ook nog aan mijn 2000 hoogtemeters komen (nog 300), maar dat ga ik maar niet in die 10 km doen.![]()
Hahahaquote:Op zaterdag 25 april 2020 17:54 schreef GotC het volgende:
heywoodu
![]()
Jawel joh, dat kan prima!quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:21 schreef diesnelle het volgende:
Wil deze maand ook nog aan mijn 2000 hoogtemeters komen (nog 300), maar dat ga ik maar niet in die 10 km doen.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ik ben 100% voor deze optiequote:Op zaterdag 25 april 2020 17:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Voorstel voor team 5: Coronisten van Katan?❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik had van jou, als topsporter, verwacht dat je ons team Coro Nageeye wilde noemen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Voorstel voor team 5: Coronisten van Katan?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
2000? Dat is een bijna vlakke maandquote:Op zaterdag 25 april 2020 18:21 schreef diesnelle het volgende:
Wil deze maand ook nog aan mijn 2000 hoogtemeters komen (nog 300), maar dat ga ik maar niet in die 10 km doen.
Allereerst natuurlijk de excuses: pas na zonsondergang gegaan (net Iftar, dus wel lekker rustig op straat), maar het was nog steeds vrij smerig weer.
Rondje vlak in de buurt uitgezocht met weinig verkeer en toch maar ervoor gegaan. Eerste kilometer in 4:06 wat optimistisch, daarna wat vast kunnen houden maar in kilometer 4 wel beetje ontploft. Uiteindelijk nog beetje gesprint en geeindigd in 21:55:
https://strava.app.link/qgpLJGbFY5
Ietwat boven de streeftijd, maar de rest van mijn team gaat dit ruimschoots compenseren!Go team 3!
Respect hoor in 34 gradenquote:Op zaterdag 25 april 2020 19:04 schreef DeeBee het volgende:
Allereerst natuurlijk de excuses: pas na zonsondergang gegaan (net Iftar, dus wel lekker rustig op straat), maar het was nog steeds vrij smerig weer.
[ afbeelding ]
Rondje vlak in de buurt uitgezocht met weinig verkeer en toch maar ervoor gegaan. Eerste kilometer in 4:06 wat optimistisch, daarna wat vast kunnen houden maar in kilometer 4 wel beetje ontploft. Uiteindelijk nog beetje gesprint en geeindigd in 21:55:
[ afbeelding ]
Ietwat boven de streeftijd, maar de rest van mijn team gaat dit ruimschoots compenseren!Go team 3!
![]()
![]()
heywoodu
![]()
Lekker bezig hoorquote:Op zaterdag 25 april 2020 19:04 schreef DeeBee het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat maken we wel weer even goed, die winst komt er
De eerste verschillen zijn gemaakt, maar de stand is (nog) niet anders dan enkel op basis van de voorspellingen.
En ik neem de diepste buiging af voor DeeBee, want met 34 graden lopen, e dan ook nog een 21:55, dat is... Wow!!!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83Team 1 (Hoesten, we have a problem)
5km Pharkus 18:51 -1:09
Team 3
5km DeeBee 21:55 +0:55
3:32:55
+0:55
Team 7
5km Gwailow 23:37 -1:23
Team 5 (Coronisten van Katan)
5km Geerd 25:00 -2:00
Team 2
5km MorganLeFay 26:45 -1:15
10km ArnosL 50:00*
3:34:45
-1:15
5km Cynic 18:53 -1:07
Team 4 (Fock!Down)
5km Vork 23:57 -0:03
===================================
3:41:57
-0:03
[ Bericht 0% gewijzigd door Corniel op 26-04-2020 08:46:13 ]Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Goed gedaan, ouwe DiBbesquote:Op zaterdag 25 april 2020 19:04 schreef DeeBee het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha ik voel me zeker geen topsporter hoor! Maar die vind ik ook erg leuk! Net als Nairo Quarantainequote:Op zaterdag 25 april 2020 18:52 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik had van jou, als topsporter, verwacht dat je ons team Coro Nageeye wilde noemen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker bezig hoor
Dat maken we wel weer even goed, die winst komt erDank allemaal!quote:
Valt ook niet mee om een 5 kilometer goed te lopen, echt zo'n afstand die je weer een paar keer in de benen moet hebben, maar helaas ligt alles hier ook al weken stil qua wedstrijdjes...
En ik fiets ook teveel ipv het lopen te trainen.
Zo, er is uitzonderlijk goed gelopen door de eerste lopers. Je zou bijna denken dat het helemaal niet zomaar voor de lol is. De Corona Ekiden haalt duidelijk het slechtste in de mens naar boven. Ik kan daar erg van genieten (totdat het mijn beurt is).
Dat betekent dat morgen etappe 2 begint. Dus de desbetreffende lopers hebben vanaf zondag 26 april t/m woensdag 29 april de tijd om hun etappe te voltooien.
Ter herinnering, het gaat om 10 kilometers en de lopers zijn @Guard, @ArnosL, @kalinhos, @Corniel, @Daywalk3r, @DavetheNL en @diesnelle
Veel plezier en succes deelnemers. En mocht het zwaar zijn onderweg, denk dan aan al die mensen die graag naar de kapper of de nagelstudie gewild hadden, maar niet kunnen.
Edit: zie nu pas dat AmosL eigenlijk ArnosL heet![]()
m of rn is bijna hetzelfde op mijn scherm.![]()
Wat een spanning! Zal het gebrek aan sport op tv zijn denk ik.It has to mean something
Succes 10k strijders. Moge de streeftijden worden benaderd. Solo maar wel solidair zal ik in deze dagen ook 10km of meer afleggen.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Done...quote:Op zaterdag 25 april 2020 22:54 schreef Zwabberhark het volgende:
N.B. de correcte tijd van MorganLeFay moet 26:45 zijn, i.p.v. 27:45. Corniel past dit morgen aan.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Vooralsnog vertoon ik uitstelgedrag, en ben ik van plan om Dinsdagochtend heel vroeg te starten.quote:Op zaterdag 25 april 2020 22:58 schreef Quoi het volgende:
@:Guard, wanneer ga je? Dan kan ik me alvast mentaal voorbereiden op de wissel. En @:Mr.B doe je je sterrenshirt aan en een heel kort broekje? Dan herken ik je bij het doorgeven van de tzaziki.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Doen jullie ook aan krachttraining? Ik merk dat ik het hardlopen best leuk ben gaan vinden en wil dit ook blijven doen. Ik combineer het nu met mijn 4 dagen krachttraining per week, maar merk dat het regelmatig puzzelen is. Hoe doen jullie dat ?
Ik combineer nu altijd hardlopen met een krachtsessie voor het onderlichaam, dag erna krachtsessie bovenlichaam en dan een dag rust.![]()
Ik doe krachttraining in de sportschool. Die is nu dicht dus doe ik het thuis met wat gewichten en bodyweight oefeningen.quote:Op zondag 26 april 2020 00:09 schreef Pinuts het volgende:
Doen jullie ook aan krachttraining? Ik merk dat ik het hardlopen best leuk ben gaan vinden en wil dit ook blijven doen. Ik combineer het nu met mijn 4 dagen krachttraining per week, maar merk dat het regelmatig puzzelen is. Hoe doen jullie dat ?
Ik combineer nu altijd hardlopen met een krachtsessie voor het onderlichaam, dag erna krachtsessie bovenlichaam en dan een dag rust.
Is idd passen en meten. Zeker als je je benen traint is het lastig om de 2 a 3 dagen erop een goede hardloop training te doen, omdat je dan herstellende bent van de krachttraining. Heb er geen vaste routine in gevonden. Verschilt per week bij mij.
Bovendien wil ik m'n benen niet te bulky maken, omdat ze dan minder effectief worden (meer zuurstof gebruiken) met hardlopen. Dus ook dat is een afweging die ik maak.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Ja, ik doe normaal gesproken 2 a 3 keer per week Crossfit naast zo'n 3 looptrainingen. Het leuke van die Crossfittrainingen is dat ik nooit van tevoren weet wat ik ga doen. Dus het komt weleens voor dat ik bijvoorbeeld maandagochtend flink aan mijn benen werk en 's avonds nog een baantraining af mag werken. Het is dan maar zoquote:Op zondag 26 april 2020 00:09 schreef Pinuts het volgende:
Ik combineer nu altijd hardlopen met een krachtsessie voor het onderlichaam, dag erna krachtsessie bovenlichaam en dan een dag rust.
Pffff, denk dat ik mijn ronde van vandaag maar als goede training beschouw en dinsdag voor de herkansing ga..... bijna twee minuten boven mijn streeftijd, kan ik niet mee aankomen in mijn team.![]()
![]()
Mbt combineren met fitness, dat doe ik ook. Denk dat de vraag is wat je belangrijker vindt. Is dat het hardlopen dan kun je daar je fitness op aanpassen. Te veel op hypertrofie trainen kun je dan beter niet doen.
Wil je breed en gespierd worden dan is hardlopen ondergeschikt aan het fitnessen. En train je minder, minder intensief op dat vlak.
Ikzelf ging / ga 3x per week naar de sportschool en train dan vooral op kracht en niet op hypertrofie. Daarnaast doe ik 3x per week cardio, dus wielrennen of hardlopen. Nu is dat vanwege Corona 6x geworden. Ik wissel fitness af met de duursporten. En voor mij geldt dat ik in geen van beiden goed hoef te zijn. Ik wil sterk en fit zijn.
Dus soms ga ik dieper met fietsen of lopen, dan train ik de dag erna wat minder hard. Overigens is het wel goed te combineren. Zeker als je echt op kracht, balans, stabiliteit traint en geen hiit of enorme hoeveelheden sets doet.
5x5 op hoog gewicht werkt bij mij beter dan 4x12 op laag. Want dat is dan ook al aeroob. Terwijl die 5x5 anaeroob is. Je krijgt zelfs als het goed is overdracht naar hardlopen doordat een deel van je type 2 spiervezels zich aanpassen en facultatief aeroob worden en dus word je zowel in de sportschool als lopend beter.
In theorie dan.Whatever...![]()
Dit geldt inderdaad ook voor mij. Ik hoef geen wedstrijdloper te worden en ook geen bodybuilder.quote:Op zondag 26 april 2020 10:21 schreef Spanky78 het volgende:
Mbt combineren met fitness, dat doe ik ook. Denk dat de vraag is wat je belangrijker vindt. Is dat het hardlopen dan kun je daar je fitness op aanpassen. Te veel op hypertrofie trainen kun je dan beter niet doen.
Wil je breed en gespierd worden dan is hardlopen ondergeschikt aan het fitnessen. En train je minder, minder intensief op dat vlak.
Ikzelf ging / ga 3x per week naar de sportschool en train dan vooral op kracht en niet op hypertrofie. Daarnaast doe ik 3x per week cardio, dus wielrennen of hardlopen. Nu is dat vanwege Corona 6x geworden. Ik wissel fitness af met de duursporten. En voor mij geldt dat ik in geen van beiden goed hoef te zijn. Ik wil sterk en fit zijn.
Dus soms ga ik dieper met fietsen of lopen, dan train ik de dag erna wat minder hard. Overigens is het wel goed te combineren. Zeker als je echt op kracht, balans, stabiliteit traint en geen hiit of enorme hoeveelheden sets doet.
5x5 op hoog gewicht werkt bij mij beter dan 4x12 op laag. Want dat is dan ook al aeroob. Terwijl die 5x5 anaeroob is. Je krijgt zelfs als het goed is overdracht naar hardlopen doordat een deel van je type 2 spiervezels zich aanpassen en facultatief aeroob worden en dus word je zowel in de sportschool als lopend beter.
In theorie dan.
Ik wil gewoon gezond en fit zijn met een goede conditie en redelijke kracht.
5x5 heb ik ook een tijdje geprobeerd, maar merk dat 8 a 10 herhalingen beter voor mij werken, aangezien ik meer wil focussen op spierkracht dan massa. Zeker nu ik het thuis met bodyweight moet doen. En daarnaast wil je als vrouw niet enorme hoeveelheden spiermassa hebben, maar 'gewoon' afgetraind zijn (al ben ik dat nog lang niet).
![]()
Thanks!quote:Op zaterdag 25 april 2020 22:54 schreef Zwabberhark het volgende:
N.B. de correcte tijd van MorganLeFay moet 26:45 zijn, i.p.v. 27:45. Corniel past dit morgen aan.![]()
Ik was nog te gesloopt om het zelf te gaan zitten uitrekenen![]()
Zo'n 3 à 4km op dit tempo lukt me wel, maar ik ben er zo een die eerst een fijn ritme moet vinden in het lopen als ik in mijn eentje loop. Als ik meteen in m'n "wedstrijdtempo" ga, geef ik veel sneller op (als ik alleen loop dus...heb echt mensen rondom me nodig om langer in een snel tempo te rennen).![]()
Sowieso is iets doen aan kracht goed voor iedereen.quote:Op zondag 26 april 2020 10:40 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Dit geldt inderdaad ook voor mij. Ik hoef geen wedstrijdloper te worden en ook geen bodybuilder.
Ik wil gewoon gezond en fit zijn met een goede conditie en redelijke kracht.
5x5 heb ik ook een tijdje geprobeerd, maar merk dat 8 a 10 herhalingen beter voor mij werken, aangezien ik meer wil focussen op spierkracht dan massa. Zeker nu ik het thuis met bodyweight moet doen. En daarnaast wil je als vrouw niet enorme hoeveelheden spiermassa hebben, maar 'gewoon' afgetraind zijn (al ben ik dat nog lang niet).
Even een paar misverstanden uit de weg: 5x5 is pure kracht en minder massa, 8-10 is massa opbouwen. Meer dan 10 reps is kracht-uithouding.
Daarnaast zul je als vrouw nooit zomaar te gespierd worden omdat je geen testosteron hebt (minimaal). Alleen als je heel laag vet percentage hebt zie je er gespierder uit, of als je anabolen gaat gebruiken. Vrijwel geen enkele vrouw wordt enorm breed en ‘mannelijk’ zonder rare fratsen. Je hoeft je dus geen zorgen te maken.
Sterker nog. Spier opbouw geeft voor de meeste vrouwen een beetje meer massa op gewenste plekken: kont en borst. Maar zolang je vet percentage in de gezonde range zit zul je er nog lang niet te gespierd uitzien.
Dus: wat je nu doet is spieropbouw (wat voor de meeste vrouwen zeer goed is) en je zult nooit zomaar enorm gespierd worden, zeker niet als vrouw.
Ikzelf train vooral op kracht omdat ik anders snel best groot word. En ik hoef dat ook niet. Bij mij speelt die testosteron een grotere rol.
Goed ‘on-topic’. Weer, sorry.Whatever...![]()
Team 2 fastquote:Op zondag 26 april 2020 10:56 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Thanks!![]()
Ik was nog te gesloopt om het zelf te gaan zitten uitrekenen![]()
Zo'n 3 à 4km op dit tempo lukt me wel, maar ik ben er zo een die eerst een fijn ritme moet vinden in het lopen als ik in mijn eentje loop. Als ik meteen in m'n "wedstrijdtempo" ga, geef ik veel sneller op (als ik alleen loop dus...heb echt mensen rondom me nodig om langer in een snel tempo te rennen).
Goed bezig!Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Ja, ik heb mijn setje al klaargelegd! De wissel zal waarschijnlijk in Kijkduin zijnquote:Op zaterdag 25 april 2020 22:58 schreef Quoi het volgende:
@:Guard, wanneer ga je? Dan kan ik me alvast mentaal voorbereiden op de wissel. En @:Mr.B doe je je sterrenshirt aan en een heel kort broekje? Dan herken ik je bij het doorgeven van de tzaziki.![]()
Ach so be it. Nog een keer volle bak 10km binnenkort lijkt me ook geen pretje. Hopelijk kan ik wat compenserenquote:Op zondag 26 april 2020 10:07 schreef diesnelle het volgende:
Pffff, denk dat ik mijn ronde van vandaag maar als goede training beschouw en dinsdag voor de herkansing ga..... bijna twee minuten boven mijn streeftijd, kan ik niet mee aankomen in mijn team.
Wij hebben btw nog geen teamnaam... ben alleen zelf nogal inspiratieloos.![]()
Ik train alleen mn core en af en toe mn benen in de sportschool. Nu dus even helemaal niet. Zou het natuurlijk thuis ook deels kunnen, maar dat komt er op de 1 of andere manier nier van.quote:Op zondag 26 april 2020 00:09 schreef Pinuts het volgende:
Ik combineer nu altijd hardlopen met een krachtsessie voor het onderlichaam, dag erna krachtsessie bovenlichaam en dan een dag rust.![]()
Ik kom soms met moeite aan de 3 looprondjes in de week. Voor het lopen zou ik er eigenlijk wat core oefeningen bij moeten doen, en voor de lol zou ik ook meer willen fietsen, maar het blijft schipperen in de beschikbare tijd. Ik klamp me maar vast aan de gedachte dat rusten ook een belangrijke training is.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Kan me eerlijk gezegd meer verheugen op rustig hobbelen, zand, heuvels.... snapte 10 km lang niet wat ik hier (hard lopen) ooit leuk aan heb gevonden. Terwijl ik pre-Corona de pest had aan langzaam.quote:Op zondag 26 april 2020 12:56 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Ach so be it. Nog een keer volle bak 10km binnenkort lijkt me ook geen pretje. Hopelijk kan ik wat compenserenMaar goed, komt wel weer. Wil me graag weer fitter voelen en ga er komende tijd weer wat intervalletjes tegenaan gooien.
Ik trainde ook veel in de sportschool (kracht, core, hiit). Niet altijd even intensief en niet met zware gewichten, maar wel veel (3-5x in de week). Nu af en toe thuis, maar veel minder. Mis een trainer die zegt dat het *moet*![]()
![]()
Hoe zit dat eigenlijk...lopen zou slecht zijn voor heupen knieeen etc...op internet lees ik van alles, en tegenstrijdige dingen..quote:Op zondag 26 april 2020 13:20 schreef Pharkus het volgende:
Ik kom soms met moeite aan de 3 looprondjes in de week. Voor het lopen zou ik er eigenlijk wat core oefeningen bij moeten doen, en voor de lol zou ik ook meer willen fietsen, maar het blijft schipperen in de beschikbare tijd. Ik klamp me maar vast aan de gedachte dat rusten ook een belangrijke training is.
Zit zelf net onder de 100kg (hoop ik) en 1.96 ..Ik zwaai naar dieren.![]()
Zelfde hier. Door een deels verklaarbare samenloop van omstandigheden heb ik veel neer moeite met lopen dan normaal. Die 5km van gisteren waren hels (is er een prijs voor de loper met de hoogste gemiddelde hartslag?) terwijl het tempo lager lag dan mijn langzaamste halve marathon. Ik snak ook naar langzamer lopen, terwijl ik altijd graag sneller wilde zijn. Meestal traint men overigens toch te snel, dus ik hoop dat ik met wat meer trage kilometer uiteindelijk weer meer aan kan.quote:Op zondag 26 april 2020 13:22 schreef diesnelle het volgende:
Kan me eerlijk gezegd meer verheugen op rustig hobbelen, zand, heuvels.... snapte 10 km lang niet wat ik hier (hard lopen) ooit leuk aan heb gevonden. Terwijl ik pre-Corona de pest had aan langzaam.Maar goed, komt wel weer. Wil me graag weer fitter voelen en ga er komende tijd weer wat intervalletjes tegenaan gooien.
Ik zou me niet zo druk maken om die tijd die langzamer is dan je streeftijd. Als je niet op je best bent is het heel lastig om een goeie inschatting van je prestatie te maken. Dat je je best hebt gedaan om deze ronde zo goed als mogelijk te lopen is al een topprestatie. Maar niemand houdt je natuurlijk tegen om nog een poging te wagen.![]()
heywoodu
![]()
Nu ben ik wel benieuwd naar je gemiddelde hartslag.quote:Op zondag 26 april 2020 13:35 schreef Vork het volgende:
[..]
Zelfde hier. Door een deels verklaarbare samenloop van omstandigheden heb ik veel neer moeite met lopen dan normaal. Die 5km van gisteren waren hels (is er een prijs voor de loper met de hoogste gemiddelde hartslag?) terwijl het tempo lager lag dan mijn langzaamste halve marathon. Ik snak ook naar langzamer lopen, terwijl ik altijd graag sneller wilde zijn. Meestal traint men overigens toch te snel, dus ik hoop dat ik met wat meer trage kilometer uiteindelijk weer meer aan kan.
Ik zou me niet zo druk maken om die tijd die langzamer is dan je streeftijd. Als je niet op je best bent is het heel lastig om een goeie inschatting van je prestatie te maken. Dat je je best hebt gedaan om deze ronde zo goed als mogelijk te lopen is al een topprestatie. Maar niemand houdt je natuurlijk tegen om nog een poging te wagen.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
En sowieso niet druk maken als je je streeftijd niet haalt nee, we doen het uiteindelijk voor de lol.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
LIF / [Hardlopen] #1224 - Corona Ekiden, tuin in de hensquote:Op zondag 26 april 2020 13:36 schreef heywoodu het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd naar je gemiddelde hartslag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
heywoodu
![]()
quote:Op zondag 26 april 2020 13:42 schreef Vork het volgende:
[..]
LIF / [Hardlopen] #1224 - Corona Ekiden, tuin in de hensJa in die Stravalink zag ik de hartslag niet, vandaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wel redelijk fors ja
quote:Op zondag 26 april 2020 13:37 schreef heywoodu het volgende:
En sowieso niet druk maken als je je streeftijd niet haalt nee, we doen het uiteindelijk voor de lol.LOLSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hardlopen is een sport die je gewrichten,pezen relatief zwaar belast. Zolang je hardlopen leuk vindt, moet je dat in je achterhoofd houden en je trainingen daarop aanpassen om blessurevrij te blijven. Vaak is het zo dat je conditioneel meer kan dan je pezen en gewrichten aankunnen. Ondersteunende oefeningen/workouts kunnen daarbij helpen om die te verstevigen en soepel te blijven.quote:Op zondag 26 april 2020 13:24 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk...lopen zou slecht zijn voor heupen knieeen etc...op internet lees ik van alles, en tegenstrijdige dingen..
Zit zelf net onder de 100kg (hoop ik) en 1.96 ..
Als men puur voor de cardio workout hardloopt dan kan men wellicht beter op een spinningfiets of crosstrainer gaan.Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Dat is heel persoonlijk, ga ik makkelijk overheen in mijn etappequote:Op zondag 26 april 2020 13:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja in die Stravalink zag ik de hartslag niet, vandaar
Dat is wel redelijk fors ja![]()
![]()
heywoodu
![]()
Als mijn gemiddelde hartslag boven de 180 zit op meer dan een minuut of twee (en zelfs dan al) lig ik daarna denk ik dood in de berm. Heel persoonlijk uiteraard ja, dat welquote:Op zondag 26 april 2020 14:01 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Dat is heel persoonlijk, ga ik makkelijk overheen in mijn etappe
Mijn 'range' is sowieso redelijk klein. Als ik echt lekker rustig en ontspannen loop en dat gaat goed zit ik op gemiddeld 150, misschien 149 over een uurtje lopen. Als ik 10km voor een tijd ga gok ik dat het hooguit tussen de 165 en 170 zit, en alleen in het laatste stuk erboven. Of ik moet een mentale topdag hebben en me langer in het rood kunnen pushen, dat verschilt natuurlijk per dag
Dankjewel @Vork. Ik geloof dat het ook voor het eerst in mijn (tweejarige) 'hardloopbaan' is dat ik zo duidelijk achteruitgang zie, behalve tijdelijk na een griepje natuurlijk. Gelukkig maar, heeft trainen misschien toch zinquote:Op zondag 26 april 2020 13:35 schreef Vork het volgende:
[..]
Zelfde hier. Door een deels verklaarbare samenloop van omstandigheden heb ik veel neer moeite met lopen dan normaal. Die 5km van gisteren waren hels (is er een prijs voor de loper met de hoogste gemiddelde hartslag?) terwijl het tempo lager lag dan mijn langzaamste halve marathon. Ik snak ook naar langzamer lopen, terwijl ik altijd graag sneller wilde zijn. Meestal traint men overigens toch te snel, dus ik hoop dat ik met wat meer trage kilometer uiteindelijk weer meer aan kan.
Ik zou me niet zo druk maken om die tijd die langzamer is dan je streeftijd. Als je niet op je best bent is het heel lastig om een goeie inschatting van je prestatie te maken. Dat je je best hebt gedaan om deze ronde zo goed als mogelijk te lopen is al een topprestatie. Maar niemand houdt je natuurlijk tegen om nog een poging te wagen....hoewel ik ook weinig snel trainde, daar deed ik wedstrijden voor
Ook wel weer fijn dat ik de smaak van rustig-aan eindelijk te pakken heb!
Van jou helemaal goed dat je echt tot het gaatje ging, ook al zit dat gaatje op het moment ergens anders.![]()
Ik doe pas sinds de relatieve Coronarust wat met Strava. Dat levert nu wel een 'gigantisch' vergelijkbare poging op![]()
![]()
Het is al eerder gezegd: jongens en meisjes doe (als je niet in team 4 zit) aub een beetje rustig aan. Er heeft helemaal niemand wat aan al jullie snelle tijden. Het is geen wedstrijd.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Mijn max hartslag is 196 (dat ik ook heb gehaald in de laatste kilometer) en het omslagpunt ligt rond de 185. Alles daaronder kan ik relatief lang volhouden, maar voor deze 5 heb ik een kwartier lang in het rood gelopen. Voor mijn leeftijd is dat vrij hoog, maar het verschilt inderdaad per persoon en alleen de hartslag zegt niks.![]()
Ben nooit bezig geweest met van anderen te winnen, moet er wel aan wennen dik van mezelf te verliezenquote:Op zondag 26 april 2020 14:21 schreef Corniel het volgende:
Het is al eerder gezegd: jongens en meisjes doe (als je niet in team 4 zit) aub een beetje rustig aan. Er heeft helemaal niemand wat aan al jullie snelle tijden. Het is geen wedstrijd.(Ach ja, dan merk je dat je geen 52 meer bent haha... alles is relatief)
Minder naar de sportschool, maar even vaak naar de koelkast... zie het als mooie reminder om weer een gezonde draad op te pakken!![]()
Bizar altijd die verschillen in hartslag. Ik zit zelf vrij laag, in rust 48-50, een enkele keer zelfs lager. Maar als ik echt diep ga dan is tegen de 160 voor mij al hoog. En tijdens intervallen is de piek iets van 170 of ietsje hoger. En dan ga ik echt volledig naar de klote.
Dus ik sta altijd wel wat te kijken als mensen een uur op 190 hebben gezeten ofzo.
Maar het schijnt genetisch te zijn en heel individueel.Whatever...![]()
Oh, de "wedstrijd" hoogste hartslag ben ik ook een goeie kanshebber voor, mijn max zit op 203.
Rusthartslag valt dan weer reuze mee, meestal net boven de 50.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys![]()
heywoodu
![]()
In rust onder de 50 heeft m'n vriendin ook, maar tijdens een rustige training zit ze dan weer grotendeels ruim boven de 150 en als het harder gaat zelfs boven de 180-185. Ik weet dat onderling vergelijken nutteloos is, maar vind het altijd wel interessant hoe dat zo verschillend is tussen mensenquote:Op zondag 26 april 2020 15:58 schreef Spanky78 het volgende:
Bizar altijd die verschillen in hartslag. Ik zit zelf vrij laag, in rust 48-50, een enkele keer zelfs lager. Maar als ik echt diep ga dan is tegen de 160 voor mij al hoog.
Klopt, vergelijken heeft geen zin, maar we grappig omdat de verschillen enorm zijn en meestal ook niet vee zeggen over hoe hard je gaat.quote:Op zondag 26 april 2020 16:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In rust onder de 50 heeft m'n vriendin ook, maar tijdens een rustige training zit ze dan weer grotendeels ruim boven de 150 en als het harder gaat zelfs boven de 180-185. Ik weet dat onderling vergelijken nutteloos is, maar vind het altijd wel interessant hoe dat zo verschillend is tussen mensen
Een lage rusthartslag schijnt dan weer wel gezond te zijn.Whatever...![]()
Sinds kort toch een hartslagband, want aan de pols gaf mijn Garmin telkens boven de 180 aan, wat boven de door de sportarts vastgestelde max is. Moest ik na elk dribbeltje vier dagen herstellenof 'dacht' Garmin dat ik in topconditie was: anderhalf uur sprinten. Rusthartslag ligt meestal rond de 40, 's nachts wel eens richting 30, dat klopt wel (of juist bijna niet
)
![]()
Die horloges zijn trouwens niet heel erg nauwkeurig, dus ook wat dat betreft zegt het zeker niet alles.
[ Bericht 46% gewijzigd door Vork op 26-04-2020 16:39:33 ]![]()
Bij mij is ie vaak in de war met mijn cadans, terwijl mijn vorige horloge (Vivoactive) het wel goed deed, aan de pols.quote:Op zondag 26 april 2020 16:34 schreef Vork het volgende:
Die horloges zijn niet heel erg nauwkeurig, afwijkingen van 10+ slagen per minuut komen vaak zat voor.![]()
quote:Op zondag 26 april 2020 13:54 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Hardlopen is een sport die je gewrichten,pezen relatief zwaar belast. Zolang je hardlopen leuk vindt, moet je dat in je achterhoofd houden en je trainingen daarop aanpassen om blessurevrij te blijven. Vaak is het zo dat je conditioneel meer kan dan je pezen en gewrichten aankunnen. Ondersteunende oefeningen/workouts kunnen daarbij helpen om die te verstevigen en soepel te blijven.
Als men puur voor de cardio workout hardloopt dan kan men wellicht beter op een spinningfiets of crosstrainer gaan.
Zonder hartslag is niet verstandig, kan je maar beter gaan liggen...quote:Op zondag 26 april 2020 19:30 schreef Pinuts het volgende:
Mijn horloge is besteld. Dus vanaf dinsdag kan ik ook met hartslag gaan trainen.![]()
Leuk, welke is het geworden?quote:Op zondag 26 april 2020 19:30 schreef Pinuts het volgende:
Mijn horloge is besteld. Dus vanaf dinsdag kan ik ook met hartslag gaan trainen.![]()
quote:Op zondag 26 april 2020 19:41 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Zonder hartslag is niet verstandig, kan je maar beter gaan liggen...![]()
![]()
Toch de vivoactive 4. Kan ik hardlopen zonder telefoon mee te nemen (met muziek). En vind de smartfuncties die erop zitten ook wel een meerwaarde. Dus we gaan het zienquote:![]()
![]()
Dat was wel het eerste wat ik uitzette bij die van mij, die smartmeldingen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Forum Opties Forumhop: Hop naar: