SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is om te zorgen dat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
Leuk, maar ik mis ergens een Q.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:35 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dat wij de naam gevonden hebben, ik zag hem gisteren voorbij komen.X'Zaveyon
Voldoet aan alle onmogelijke letters en valt toch nog uit te spreken
Hmmm, ik had nog goed gekeken of alle letters er wel in zaten maar de q ontbreekt inderdaadquote:
Klopt, daar heb ik het ook vandaanquote:Op woensdag 22 april 2020 16:09 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik wist dat ik die naam had gezien ergens.
Young and pregnant![]()
Maar even serieus... je zal maar een ' in je naam hebben.![]()
Ik zou zoiets toch weglaten tijdens het solliciteren.
Een Japanse collega van mij heeft een apostrof in zijn naam. Ik denk dat het in zijn geval de splitsing aangeeft van waar je in het Japans het volgende karakter zou schrijven, misschien dat het anders 2 andere karakters zouden zijn als je de splitsing in klank anders leest.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:09 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik wist dat ik die naam had gezien ergens.
Young and pregnant![]()
Maar even serieus... je zal maar een ' in je naam hebben.![]()
Ik zou zoiets toch weglaten tijdens het solliciteren.
Wat voor namen zijn ongeveer jouw/jullie smaak?quote:Op woensdag 22 april 2020 20:01 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik denk, ik ga hier inspiratie op doen. Nou, met die namen; NOPE!
We zijn wel van het kort, maar krachtig denk ik.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:05 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat voor namen zijn ongeveer jouw/jullie smaak?
(Mooie namen komen hier meestal voorbij naar aanleiding van iemand die concreet op zoek is. Voor het overige is het vooral opvallende namen delen die je zelf nooit zou geven.)
Geloof er niks van, waar is oscarquote:Op woensdag 22 april 2020 20:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Top 10 jongensnamen met een O met 6 letters
Oliver
Oedlul
Orpheo
Oberon
Oualid
Olindo
Olgert
Ouwais
Olvedo
Ousama
Een lijstje van op een site vermeld in deze OP
Geen idee. Staat op https://www.naamwijzer.nl/jongensnamen-met-6-letters.php en dan ergens een lijstje met jongensnamen die beginnen met O.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:49 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Geloof er niks van, waar is oscar?
Die heeft geen zes lettersquote:Op woensdag 22 april 2020 20:49 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Geloof er niks van, waar is oscar?
Dat deel had ik even gemistquote:
Norequote:Op woensdag 22 april 2020 20:35 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
We zijn wel van het kort, maar krachtig denk ik.
Lot (Lotte), Eef, Rosa, Jet, Fien, Saar, Nora, Mare, Marthe, Anna, Juul, Pien, Leah, Pip, Suze
Gijs, Wiebe, Abel, Bouke, Charlie ..
Maar goed, in dit geval; het wordt waarschijnlijk een meisje, we hebben al de schuingedrukte naam voor onze eerste dochter. Ik heb wel namen die me aanspreken, onder andere in dit lijstje, maar nog niet dé naam. Nog geen wauw-gevoel. Er zitten kanshebbers bij, maar ben nog niet overtuigd.
En Marie? Staat op de 2e plek in België 2020 tot nu toe. In Nederland hoe je 'm volgens mij niet zo vaak, maar ik vind 'm best leuk!quote:Op woensdag 22 april 2020 20:35 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Lot (Lotte), Eef, Rosa, Jet, Fien, Saar, Nora, Mare, Marthe, Anna, Juul, Pien, Leah, Pip, Suze
Maar goed, in dit geval; het wordt waarschijnlijk een meisje, we hebben al de schuingedrukte naam voor onze eerste dochter. Ik heb wel namen die me aanspreken, onder andere in dit lijstje, maar nog niet dé naam. Nog geen wauw-gevoel. Er zitten kanshebbers bij, maar ben nog niet overtuigd.
Catoquote:Op woensdag 22 april 2020 21:15 schreef Aure het volgende:
[..]
Nore
Mika
Pippa
Isa
Rosie
Lena
Cato
Luus
Fenne
Ella
Ik wist het!quote:Op woensdag 22 april 2020 20:35 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik het al gezegd had, toch niet, haha.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:22 schreef Wolken het volgende:
[..]
Ik wist het!![]()
Hier staan Sanne en Ronja nog op mijn shortlist. Vriendlief is het er nog niet mee eens.
Je zit met Nore, Lena, Cato, Luus zeker in de juiste richting qua smaak denk ik. Zijn allemaal vergelijkbaar op onze lijst langsgekomen.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:15 schreef Aure het volgende:
[..]
Nore
Mika
Pippa
Isa
Rosie
Lena
Cato
Luus
Fenne
Ella
Vind het een leuke naam! Maar (komt 'ie weer), vrienden in de straat hier heet zij zo.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
En Marie? Staat op de 2e plek in België 2020 tot nu toe. In Nederland hoe je 'm volgens mij niet zo vaak, maar ik vind 'm best leuk!
In vetgedrukt is mijn naam alleen dan met een y in plaats van een e op het eind.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:57 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik het al gezegd had, toch niet, haha.Maar yes, it probably is!
![]()
Ronja heb ik persoonlijk niet veel mee, maar Sanne vind ik wel leuk. Zou er zelf niet wat mee kunnen door bekende Sanne's in m'n omgeving, maar toch; leuk! Hoe short is je shortlist?
[..]
Je zit met Nore, Lena, Cato, Luus zeker in de juiste richting qua smaak denk ik. Zijn allemaal vergelijkbaar op onze lijst langsgekomen.
[..]
Vind het een leuke naam! Maar (komt 'ie weer), vrienden in de straat hier heet zij zo.
We zouden het liefst een niet te populaire naam kiezen (mislukt met de eerste, haha), het moet natuurlijk passen bij de naam van onze eerste, maar ik ben zelf echt slecht met associaties met de namen. Ik heb kort in het onderwijs gezeten, veel sociale contacten via het werk en bijna alles waar ik een associatie mee heb valt af. Daarmee maak ik het mezelf onwijs moeilijk.
Fiene is hier ook langsgekomen, is een naam die wel is blijven hangen! Ik denk alleen al snel aan Fien van Q-Musics (Expeditie Robinson)quote:Op woensdag 22 april 2020 23:40 schreef Jentin het volgende:
En Fiene, @:NicolasJoy? Past denk ik wel in je lijstje. Er zit er een op school bij mijn oudste en dat is zo’n leuk, stoer meisje dat ik haar naam ook leuk vind.
[..]
Nog helemaal niet aan gedacht, maar ik kan kan met jou natuurlijk goed sparren ook qua vergelijken met de naam.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:45 schreef Takkie88 het volgende:
Nog een meisje voor NJ! Leuk weer namen mogen verzinnen. Gezien de vergelijkbare naam van onze dreumessen denk ik even mee![]()
Fien(e)
Ive (op z’n Nederlands uitgesproken)
Nova
Noa
Suus (misschien wel wat jut&jul)
Sashaquote:Op donderdag 23 april 2020 00:01 schreef MaJo het volgende:
Leuke namen komen er voorbij!
Jullie nog ideeën voor leuke jongensnamen? Deze namen vind ik leuk maar vallen om verschillende redenen af:
Ezra
Joep
Lennon
Otis
Silvijn
Jonas
Het gaat dus een beetje alle kanten op
Lastig he die exen. Zo zat ik een paar jaar geleden ook, hele leuke naam maar de persoon erachterquote:Op woensdag 22 april 2020 23:52 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik vind Suus heel tof, maar zo heet m'n ex, dus dat wordt hem zeker niet, haha.
Merlijnquote:Op donderdag 23 april 2020 00:01 schreef MaJo het volgende:
Jullie nog ideeën voor leuke jongensnamen? Deze namen vind ik leuk maar vallen om verschillende redenen af:
Ezra
Joep
Lennon
Otis
Silvijn
Jonas
Loesquote:Op woensdag 22 april 2020 22:57 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik het al gezegd had, toch niet, haha.Maar yes, it probably is!
![]()
Ronja heb ik persoonlijk niet veel mee, maar Sanne vind ik wel leuk. Zou er zelf niet wat mee kunnen door bekende Sanne's in m'n omgeving, maar toch; leuk! Hoe short is je shortlist?
[..]
Je zit met Nore, Lena, Cato, Luus zeker in de juiste richting qua smaak denk ik. Zijn allemaal vergelijkbaar op onze lijst langsgekomen.
[..]
Vind het een leuke naam! Maar (komt 'ie weer), vrienden in de straat hier heet zij zo.
We zouden het liefst een niet te populaire naam kiezen (mislukt met de eerste, haha), het moet natuurlijk passen bij de naam van onze eerste, maar ik ben zelf echt slecht met associaties met de namen. Ik heb kort in het onderwijs gezeten, veel sociale contacten via het werk en bijna alles waar ik een associatie mee heb valt af. Daarmee maak ik het mezelf onwijs moeilijk.
Mia is ook leuk, beetje variant op Marie!quote:Op donderdag 23 april 2020 01:08 schreef pinquit het volgende:
Ik vind Mia leuk voor een zusje voor S!
Deze ex vind ik ook zelfs nog wel een leuk mens, maar om dan m'n kind dezelfde naam te geven... Mnah, nee.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:56 schreef Elleska het volgende:
[..]
Lastig he die exen. Zo zat ik een paar jaar geleden ook, hele leuke naam maar de persoon erachter![]()
Met buren ligt eraan hoeveel contact daarmee is en welke leeftijd de kinderen zijn. Onze zoon heet hetzelfde als de achterbuurjongen die op het punt staat uit huis te gaan, daar hebben we dus geen rekening mee gehouden.
Van kindernamen van vrienden hebben we weinig last, andere smaak of kinderloos. En vriendschappen veranderen in de loop van de tijd al is dat vooraf lastig in te schatten.
Maar is dat erg dan? Wat andere mensen vinden of denken?quote:Op donderdag 23 april 2020 11:02 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik doe in elk geval wel inspiratie op weer met alle namen die nu al genoemd worden!
Vind het zo lastig, veel veelgebruikte namen vind ik leuk, maar het liefst dus geen top 10/20 naam. Maar te bijzonder is het ook weer niet. Of dan heb je al snel dat mensen maar één ander persoon of verwijzing voor de naam kennen waardoor ze het allemaal daarmee vergelijken of denken dat je het daar vandaan hebt..
Ja nee, eigenlijk natuurlijk niet. Je moet er vooral zelf blij mee zijn, maar die fase zijn we nog niet denk ik. Het wordt nu allemaal nog met alle mogelijke argumenten afgewogen.quote:Op donderdag 23 april 2020 11:14 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Maar is dat erg dan? Wat andere mensen vinden of denken?
Mijn zoon heet net zoals Hamilton de F1 coureur en vaak vragen mensen aan ons of we fan zijn. Dat is dus niet zo en dat zeg ik dan en dan heb je weer een leuk gesprekje gehad
Ik geloof echt niet dat iedereen de naam mooi vind of de juiste associaties heeft, maar dat hoeft toch niet? Wij vinden de naam geweldig![]()
Ik vind Holly ook een leuke naam zeg!quote:Op donderdag 23 april 2020 13:01 schreef HollyMcClane het volgende:
Maeve (ik ben fan van deze naam sinds sex education 😂) of is dat te voor de hand liggend?
Op onze vorige school van 700 leerlingen was onze M de enige M, op de nieuwe school met 200 leerlingen zitten er alleen in de kleuterklas al 4. We gingen verhuizen dus sja. Kies de naam die júllie mooi vinden en hou zo min mogelijk rekening met wat anderen doen, zou ik zeggenquote:Op donderdag 23 april 2020 11:01 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Mia is ook leuk, beetje variant op Marie!
[..]
Deze ex vind ik ook zelfs nog wel een leuk mens, maar om dan m'n kind dezelfde naam te geven... Mnah, nee.
De buren/buurt zijn bijna allemaal kinderen tussen de 0 en 6, dus wel ook echt kinderen waar we/ze mee om zullen gaan.Plus, we wonen in een klein dorpje, we hebben een school, maar er zijn maar 4 klassen. De kinderen die allemaal net jonger of ouder zijn kunnen dus ook allemaal klasgenootjes worden. Vandaar dat ik er nog scherper op ben.
Ik zou denken dat het gewoon naar het eiland was, geen idee dat het ook een Disney figuur is.quote:Op zondag 26 april 2020 22:14 schreef vencodark het volgende:
Iemand op Facebook had zijn zoon Maui genoemd, als fan van Disney-films.
Tja...
Snap ik, maar die persoon schreef zelf dat het vanwege de film was.quote:Op zondag 3 mei 2020 09:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou denken dat het gewoon naar het eiland was, geen idee dat het ook een Disney figuur is.
Jesús is dan weer een ander verhaal, maar ik zou er eigenlijk geen problemen mee hebben als een naam die ik mooi vindt een christelijke betekenis heeft.quote:Op zondag 3 mei 2020 09:15 schreef Clubsoda het volgende:
Plus dat niemand Joaquin uit kan spreken... Pilar vind ik teveel pilaar, Belen vind ik prachtig maar ik zou niet snel een naam kiezen met zo'n diep-christelijke betekenis. Net als dat Jesús prima werkt in Spanje maar hier toch wat opmerkelijk is.
Nee, de é wordt in Spanje uitgesproken als een èquote:Op zondag 3 mei 2020 10:44 schreef Tink89 het volgende:
Spaanse namen vind ik meestal niks. Belén is dan buhleen zegmaar? En pilar vind ik idd pilaar... of kip pilav.
Wij hebben bewust de zwaar christelijke of uberhaupt religieuze namen links laten liggen ook ja, dat past niet bij ons.
Ik associeer de naam van jouw dochter zelf altijd met zwaar christelijk, maar dat komt omdat wij ooit naast een tamelijk religieus gezin met 8 kinderen woonden waarvan de oudste dochter ook zo heettequote:Op zondag 3 mei 2020 10:44 schreef Tink89 het volgende:
Spaanse namen vind ik meestal niks. Belén is dan buhleen zegmaar? En pilar vind ik idd pilaar... of kip pilav.
Wij hebben bewust de zwaar christelijke of uberhaupt religieuze namen links laten liggen ook ja, dat past niet bij ons.
Bèlèènquote:Op zondag 3 mei 2020 10:44 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het beide prachtige namen.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee, de é wordt in Spanje uitgesproken als een è
Amaya vind ik ook mooi jaquote:Op zondag 3 mei 2020 11:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vind het beide prachtige namen.
Nog meer spaans:
Amaya (Amaia)
Inma
Inez
Kinder (Tinder voor namen). Daarin kun je zelf instellen uit welke taal/regio de suggesties komen.quote:Op zondag 3 mei 2020 13:00 schreef Seven. het volgende:
Ik zoek een goeie babynamen app met heel veel engelse jongensnamen. Suggesties?
Ahh ik vind Ezra, Otis en Jonas heel leuk! Wat vind je van Jonah?quote:Op donderdag 23 april 2020 00:01 schreef MaJo het volgende:
Ezra
Joep
Lennon
Otis
Silvijn
Jonas
Ik had vroeger een hoogblond buurmeisje dat Carmen heette.. ja ik weet niet, lijkt dan toch niet helemaal te kloppen voor mijn gevoel.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:44 schreef Tink89 het volgende:
omg jij hebt dus echt een TR gemachtquote:Op donderdag 23 april 2020 09:56 schreef Gogo83 het volgende:
Timo
Remus
Joppe
Midas
Jonas
Mika
Milo
De eerste twee zijn de namen van mijn leukerd (roepnaam Timo).
Otis blijft echt mijn favoriet maar man vind het niksquote:Op zondag 3 mei 2020 23:20 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ahh ik vind Ezra, Otis en Jonas heel leuk! Wat vind je van Jonah?
Ik vind zelf Thomas en Julian ook leuk.
Ik ken alleen een jongens Sjorsquote:Op maandag 4 mei 2020 14:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag op een ander forum de naam Sjors voor een jongen.
Wat vinden jullie ervan?
Same here!! Ik vind Otis ook echt heel erg leuk, maar mijn vriend vindt het helemaal niets (een oude-mannennaam). Verder vind ik sowieso veel Joodse namen mooi, maar daar heeft hij ook weer een beetje moeite mee. Ik vind Yael voor een meisje namelijk ook erg leuk maar dat kreeg ik er ook niet doorheen. Julius vond ik ook altijd mooi, maar ik denk dat ik dan eerder voor Julian zou gaan. Wel altijd zonde dat er al zoveel kennissen en familieleden zijn waarmee je rekening moet houden mbt het kiezen van een naam, haha!quote:Op maandag 4 mei 2020 14:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Otis blijft echt mijn favoriet maar man vind het niksEzra vindt hij te Joods (snap ik wel) en Jonas heet al een neefje van me. Jonah is ook leuk inderdaad! Thomas heet ook al een neefje van me maar Julian is inderdaad ook een goeie
Afkorting van Georgette volgens mij.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het blijkt ook bij meisjes tegenwoordig gegeven te worden. Afgekeken bij GTST gok ik.
Of Georgina, Georgia, Georgiana... Er zijn veel vrouwelijke George-vormen.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:17 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Afkorting van Georgette volgens mij.
Ik moet altijd denken aan Sjors en Sjimmie.
Klopt, maar ik bedoel echt de naam van gtst personagequote:Op maandag 4 mei 2020 17:19 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Of Georgina, Georgia, Georgiana... Er zijn veel vrouwelijke George-vormen.
Kwam al voor in de boeken van Enid Blyton. Je weet wel: "De Vijf".quote:Op maandag 4 mei 2020 17:17 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Afkorting van Georgette volgens mij.
Ik moet altijd denken aan Sjors en Sjimmie.
Ah, op die manierquote:Op maandag 4 mei 2020 17:20 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Klopt, maar ik bedoel echt de naam van gtst personage
Namen aanpassen aan je eigen taal is zo oud als de mensheid. Marieke is een vorm van Mary is een vorm van Maryam. George komt van het Griekse Georgios. Jimmy komt van James komt van Ya'cob. Gilles komt uit het Latijn (Egidius) en mag ook prima op zijn Nederlands uitgesproken worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Kwam al voor in de boeken van Enid Blyton. Je weet wel: "De Vijf".
Dan nog vind ik het vreemd om dat soort namen te vernederlandsen, hoewel ik me kan voorstellen dat een stripboek over "George en Jimmy" niet direct aanspreekt.
Wat dacht je van de verhalen over Gilles de Geus? Hoeveel mensen hebben het niet letterlijk als "Gilles" gelezen, terwijl het meer als "Zjiel" hoort te klinken?
Ik vind het hoogstens een koosnaam, dus dat iemand George, Georgina of Georgette heet en dat hij/zij dan Sjors genoemd wordt.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag op een ander forum de naam Sjors voor een jongen.
Wat vinden jullie ervan?
Ik vind dat altijd zo vreemd van Charles (“Sjarrel”) Groenhuijsen.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Kwam al voor in de boeken van Enid Blyton. Je weet wel: "De Vijf".
Dan nog vind ik het vreemd om dat soort namen te vernederlandsen, hoewel ik me kan voorstellen dat een stripboek over "George en Jimmy" niet direct aanspreekt.
Wat dacht je van de verhalen over Gilles de Geus? Hoeveel mensen hebben het niet letterlijk als "Gilles" gelezen, terwijl het meer als "Zjiel" hoort te klinken?
Ik ken iemand wiens naam je letterlijk uitspreekt als Gilles. Voor mij is “Zjiel” daarom dan weer raar.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
De Nederlandse naam is gewoon Karelquote:Op maandag 4 mei 2020 18:13 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo vreemd van Charles (“Sjarrel”) Groenhuijsen.
Ik snap het dan beter als er gewoon een Nederlandse versie van is. Zoals bij Peter (Per, Peer, Pete, Ptjotr, Pedro etc.) in elke taal heb je wel een Peter. Of een Jan.
Net als bijvoorbeeld Juul. Dan zou ik liever als officiële naam Juliëtte of zo geven. Ik stel me altijd voor hoe zo'n naam klinkt bij volwassenen in een hoge functie: "minister-president Juul.."quote:Op maandag 4 mei 2020 17:35 schreef Leandra het volgende:
Net als dat ik Moon geen naam vind, hoogstens een afkorting van Monique of Monica.
Maar goed, mij mening is wat dat betreft sowieso wat conservatief.
Ik ken een Meis. Dat vind ik ook zo’n naam die echt niet meer leuk is bij 16+quote:Op maandag 4 mei 2020 22:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Net als bijvoorbeeld Juul. Dan zou ik liever als officiële naam Juliëtte of zo geven. Ik stel me altijd voor hoe zo'n naam klinkt bij volwassenen in een hoge functie: "minister-president Juul.."Afkorten kan altijd nog onder vrienden en familie.
Sjors zie ik niet als zo'n koosnaam, maar wel als een (nogal lelijke, door de Sj..) Nederlandse variant van George.
Kan toch gewoon een gevoel van iemand zijnquote:Op dinsdag 5 mei 2020 07:51 schreef Lemijn het volgende:
Abel? Dat is toch een doodnormale (bijbelse) jongensnaam? Hoe komt die in een opsomming met Meis, Jip en Puck.
Ik vind dat ook met veel namen. Wij hebben zelf gekozen voor namen die hun hele leven ‘geschikt’ zijn. Als kind en als volwassene.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 08:11 schreef Leandra het volgende:
Overigens ben ik ook geen fan van verkleinende namen, dus eigenlijk alles met "je" en "ke" op het eind (ke bij Friese namen).
En ik vind Catootje echt heel schattig voor een kleuter, maar dan hoop ik wel dat haar echte naam Cato is of zelfs Carharina (daar is Cato de afkorting van).
Minister Catootje Berends klinkt al niet lekker en als ze dan ook nog eens 1.85 lang is is het helemaal zo
Die "te" varianten als Odette, Alette enz zijn eigenlijk Franse verkleinnamen dus als ik consequent was dan zou ik daar net zo'n afkeer van hebben als van de je/ke namenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 08:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb dat met -nte en -nthe namen voor meisjes, ik vind ze bijna allemaal vreselijk
Edit: ik bedoel niet arlette en odette enzo, maar het lenthe-benthe-arsenaal.
Post even verduidelijkt.
Zo ken ik iemand die Petiet heet.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 08:11 schreef Leandra het volgende:
Overigens ben ik ook geen fan van verkleinende namen, dus eigenlijk alles met "je" en "ke" op het eind (ke bij Friese namen).
En ik vind Catootje echt heel schattig voor een kleuter, maar dan hoop ik wel dat haar echte naam Cato is of zelfs Carharina (daar is Cato de afkorting van).
Minister Catootje Berends klinkt al niet lekker en als ze dan ook nog eens 1.85 lang is is het helemaal zo
Ik zou dan weer niet een andere officiële naam willen dan de roepnaam. Officieel Dorothea en in het dagelijks leven Trees levert verschillende beginletters op, dat lijkt me zo onhandig! En ik zou het gevoel hebben dat het niet over mij gaat als ze Dorothea naar voren roepen met de diplomauitreiking. Maar ik die dan ook een verschil tussen roepnaam (die idealiter dus ook gewoon de officiële eerste voornaam is) en koosnaam (die je binnenshuis gebruikt maar niet invult op het formulier van de basisschool).quote:Op dinsdag 5 mei 2020 08:53 schreef Leandra het volgende:
Met zo'n officiële naam kun je daar iig nog van maken wat je wilt, daarmee zit je niet vast aan de roepnaam die je ouders daarvan gemaakt hebben.
Maar als je officiële naam ook Soof, Juul of Moon is kun je daar niet zoveel meer mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat had qua beginletter geen verschil gemaakt en kon hij later nog kiezen. Maar uiteindelijk werd het toch gewoon de naam die wij het tofst vonden en dat is nu ook helemaal goed.
Doortje is voor mij juist een naam voor oude dames, omdat ik er eentje ken van ver in de 80. Die noemen we ook wel tante Door.
Maar zo ken ik ook Noortjes van mijn leeftijd en daar vind ik niets geks meer aan nu.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |