Nee, de é wordt in Spanje uitgesproken als een èquote:Op zondag 3 mei 2020 10:44 schreef Tink89 het volgende:
Spaanse namen vind ik meestal niks. Belén is dan buhleen zegmaar? En pilar vind ik idd pilaar... of kip pilav.
Wij hebben bewust de zwaar christelijke of uberhaupt religieuze namen links laten liggen ook ja, dat past niet bij ons.
Ik associeer de naam van jouw dochter zelf altijd met zwaar christelijk, maar dat komt omdat wij ooit naast een tamelijk religieus gezin met 8 kinderen woonden waarvan de oudste dochter ook zo heettequote:Op zondag 3 mei 2020 10:44 schreef Tink89 het volgende:
Spaanse namen vind ik meestal niks. Belén is dan buhleen zegmaar? En pilar vind ik idd pilaar... of kip pilav.
Wij hebben bewust de zwaar christelijke of uberhaupt religieuze namen links laten liggen ook ja, dat past niet bij ons.
Bèlèènquote:Op zondag 3 mei 2020 10:44 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het beide prachtige namen.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee, de é wordt in Spanje uitgesproken als een è
Amaya vind ik ook mooi jaquote:Op zondag 3 mei 2020 11:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vind het beide prachtige namen.
Nog meer spaans:
Amaya (Amaia)
Inma
Inez
Kinder (Tinder voor namen). Daarin kun je zelf instellen uit welke taal/regio de suggesties komen.quote:Op zondag 3 mei 2020 13:00 schreef Seven. het volgende:
Ik zoek een goeie babynamen app met heel veel engelse jongensnamen. Suggesties?
Ahh ik vind Ezra, Otis en Jonas heel leuk! Wat vind je van Jonah?quote:Op donderdag 23 april 2020 00:01 schreef MaJo het volgende:
Leuke namen komen er voorbij!
Jullie nog ideeën voor leuke jongensnamen? Deze namen vind ik leuk maar vallen om verschillende redenen af:
Ezra
Joep
Lennon
Otis
Silvijn
Jonas
Het gaat dus een beetje alle kanten op
Ik had vroeger een hoogblond buurmeisje dat Carmen heette.. ja ik weet niet, lijkt dan toch niet helemaal te kloppen voor mijn gevoel.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:44 schreef Tink89 het volgende:
omg jij hebt dus echt een TR gemachtquote:Op donderdag 23 april 2020 09:56 schreef Gogo83 het volgende:
Timo
Remus
Joppe
Midas
Jonas
Mika
Milo
De eerste twee zijn de namen van mijn leukerd (roepnaam Timo).
Otis blijft echt mijn favoriet maar man vind het niksquote:Op zondag 3 mei 2020 23:20 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ahh ik vind Ezra, Otis en Jonas heel leuk! Wat vind je van Jonah?
Ik vind zelf Thomas en Julian ook leuk.
Ik ken alleen een jongens Sjorsquote:Op maandag 4 mei 2020 14:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag op een ander forum de naam Sjors voor een jongen.
Wat vinden jullie ervan?
Same here!! Ik vind Otis ook echt heel erg leuk, maar mijn vriend vindt het helemaal niets (een oude-mannennaam). Verder vind ik sowieso veel Joodse namen mooi, maar daar heeft hij ook weer een beetje moeite mee. Ik vind Yael voor een meisje namelijk ook erg leuk maar dat kreeg ik er ook niet doorheen. Julius vond ik ook altijd mooi, maar ik denk dat ik dan eerder voor Julian zou gaan. Wel altijd zonde dat er al zoveel kennissen en familieleden zijn waarmee je rekening moet houden mbt het kiezen van een naam, haha!quote:Op maandag 4 mei 2020 14:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Otis blijft echt mijn favoriet maar man vind het niksEzra vindt hij te Joods (snap ik wel) en Jonas heet al een neefje van me. Jonah is ook leuk inderdaad! Thomas heet ook al een neefje van me maar Julian is inderdaad ook een goeie
Afkorting van Georgette volgens mij.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het blijkt ook bij meisjes tegenwoordig gegeven te worden. Afgekeken bij GTST gok ik.
Of Georgina, Georgia, Georgiana... Er zijn veel vrouwelijke George-vormen.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:17 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Afkorting van Georgette volgens mij.
Ik moet altijd denken aan Sjors en Sjimmie.
Klopt, maar ik bedoel echt de naam van gtst personagequote:Op maandag 4 mei 2020 17:19 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Of Georgina, Georgia, Georgiana... Er zijn veel vrouwelijke George-vormen.
Kwam al voor in de boeken van Enid Blyton. Je weet wel: "De Vijf".quote:Op maandag 4 mei 2020 17:17 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Afkorting van Georgette volgens mij.
Ik moet altijd denken aan Sjors en Sjimmie.
Ah, op die manierquote:Op maandag 4 mei 2020 17:20 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Klopt, maar ik bedoel echt de naam van gtst personage
Namen aanpassen aan je eigen taal is zo oud als de mensheid. Marieke is een vorm van Mary is een vorm van Maryam. George komt van het Griekse Georgios. Jimmy komt van James komt van Ya'cob. Gilles komt uit het Latijn (Egidius) en mag ook prima op zijn Nederlands uitgesproken worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 17:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Kwam al voor in de boeken van Enid Blyton. Je weet wel: "De Vijf".
Dan nog vind ik het vreemd om dat soort namen te vernederlandsen, hoewel ik me kan voorstellen dat een stripboek over "George en Jimmy" niet direct aanspreekt.
Wat dacht je van de verhalen over Gilles de Geus? Hoeveel mensen hebben het niet letterlijk als "Gilles" gelezen, terwijl het meer als "Zjiel" hoort te klinken?
Ik vind het hoogstens een koosnaam, dus dat iemand George, Georgina of Georgette heet en dat hij/zij dan Sjors genoemd wordt.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag op een ander forum de naam Sjors voor een jongen.
Wat vinden jullie ervan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |