Heeft niks met duim te maken. Gewoon extrapolatie van data.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mooie duim wel, model Italië zeker. Je reinste verkoopsretoriek, waarom in Belgie dan niet wat meer open.
Ik zou zeggen , lees je iets beter in want je gaat nu van alles anders er bij halen om Covid19 af te kunnen doen als "niets" dat onzin is. Ja alles is mogelijk maar laten we kijken naar wat is.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
De Spaanse griep pakte juist gezonde mensen, overreactie van immuunsysteem. In dat optiek was de Spaanse griep een stuk erger dan dit Corona virus.
En dan nog, het is misschien wel goed dat de overheid hier nu over nadenkt, want ze falen keihard, bij een nieuw soort builenpest zijn we echt fucked, dit virus stelt serieus geen ene drol voor, als je denkt van wel heb je te weinig voorstellingsvermogen. Waarom zou een nieuw soort builenpest in de vorm van een virus niet mogelijk zijn?
Het stelt inderdaad niks voor, en ja het zorgt wel voor een schrikbeeld op de IC, en al zou het jaarlijks terugkomen zou het wss een minder heftig beeld veroorzaken en ook zeker minder meldingen op de IC. Dus, nee, ik geloof niet dat dit het ergste virus ooit is.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zou zeggen , lees je iets beter in want je gaat nu van alles anders er bij halen om Covid19 af te kunnen doen als "niets" dat onzin is. Ja alles is mogelijk maar laten we kijken naar wat is.
* Vallon vraagt zich af of dit nog een inhoudelijke discussie is of een overreactie in communicatie.
Ze heeft wel heel veel goed werk gedaan op het punt van misstanden in de zorg.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:17 schreef TheVulture het volgende:
Fleur is net als Geert van nature bozig en verontwaardigd
Ik ga daar vanuit.... eurobonds waren even afgeweerd en onderhuids gaat dat weer snel door etteren. Overigens waren we al failliet in de gedachte dat we via een handels -en monetaire unie wel even een politiek unie konden vormen om tot een Federaal geleid Europa te komen.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:12 schreef Dimachaerus het volgende:
Als geld naar Zuid Europa gaat zijn we failliet..
Data "eindewereldmodel", lijntjes doortrekken.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:13 schreef franske19 het volgende:
[..]
Heeft niks met duim te maken. Gewoon extrapolatie van data.
Volgens de Jorts en de Marianne Zwagermans was dit het betere alternatief geweest want dan kon tenminste hun onderneming open blijven.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:55 schreef NaturalScience het volgende:
Van Dissel: 23.000 IC-opnames zonder maatregelen
Zonder de genomen coronamaatregelen zouden naar schatting 23.354 (tussen de 20.640 en 25.747) extra IC-opnames nodig zijn geweest. Dat legt RIVM-directeur Jaap van Dissel uit aan de Tweede Kamer in zijn wekelijkse technische briefing. De maatregelen hebben 90 procent van IC-opnames voor covid-19 voorkomen.
Bron: NOS
dit virus lijkt mij een economic hitman, ipv een dodelijk viusquote:Op woensdag 22 april 2020 13:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
De Spaanse griep pakte juist gezonde mensen, overreactie van immuunsysteem. In dat optiek was de Spaanse griep een stuk erger dan dit Corona virus.
En dan nog, het is misschien wel goed dat de overheid hier nu over nadenkt, want ze falen keihard, bij een nieuw soort builenpest zijn we echt fucked, dit virus stelt serieus geen ene drol voor, als je denkt van wel heb je te weinig voorstellingsvermogen. Waarom zou een nieuw soort builenpest in de vorm van een virus niet mogelijk zijn?
Momenteel iets met te weinig testen.... wordt wel onderkend en gebeurd zodra dit effectief mogelijk is.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:21 schreef Daarnaast het volgende:
Waarom wordt personeel van verzorgingstehuizen niet preventief getest?
quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Voorspelling:
Ouders: initieel blij omdat ze nu zgn. productiever kunnen thuiswerken. Later klagen dat hun kind geen proefkonijn moet zijn in de versoepeling van de maatregelen, want ''het is allemaal nog onzeker rondom het virus. Enkel dat data tot nu aangeeft dat kinderen niet een groot deel uitmaken van de data. Meer niet.''
Leraren: wilden dat scholen opengingen onder het mom van ''kinderen moeten geen achterstand opbouwen''. Nu is een veiligheidsgevoel rondom baanzekerheid enigszins bevredigd, en nu zullen ze zich opeens en achteraf zorgen maken vanuit veiligheidsgevoel rondom gezondheid. Dus, meer ziekmeldingen en weer geklaag ''want ja kinderen zijn mogelijk weerbaarder maar ze kunnen het nog steeds overdragen op volwassenen''
Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:25 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Volgens de Jorts en de Marianne Zwagermans was dit het betere alternatief geweest want dan kon tenminste hun onderneming open blijven.
rellen tegen de regeringquote:Op woensdag 22 april 2020 13:26 schreef Sucuk het volgende:
Ik wil even pronken met mijn voorspellingskracht:
[..]
[ afbeelding ]
Men vergeet dat de daling het resultaat is van de maatregelen.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:25 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Volgens de Jorts en de Marianne Zwagermans was dit het betere alternatief geweest want dan kon tenminste hun onderneming open blijven.
Er is natuurlijk een verschil tussen niks doen en hetgeen wij nu doen. Een paar grote maatregelen massa-evenementen, voetbal, bepaalde horeca (of lagere bezetting, bijvoorbeeld bioscoop) had ook al iets opgeleverd. De vraag is alleen hoeveel. Dat jij je twijfels hebt bij hetgeen er nu gebeurd, wil niet zeggen dat je niks wil doen.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:25 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik moet er nog even goed naar kijken maar de extrapolatie lijkt me vrij extreem: vlak voor de eerste maatregelen was het tenslotte carnaval geweest. Als carnaval het hele jaar dag en nacht zou doorgaan in heel het land en iedereen met corona tot vandaag de polonaise had gelopen had je nu misschien op 23.000 gezeten.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen evenementen + geen horeca + 1.5 meter zorgt naar schatting voor hoeveel %van de daling? Mooi dan kunnen de scholen wel open
Overigens, als je kijkt hoe het gaat in Zweden, denk ik dat deze cijfers een beetje flauwekul zijn. Het "zonder maatregelen" scenario bestaat niet.
knap hoor, heb je dat gisteren helemaal alleen bedacht?quote:Op woensdag 22 april 2020 13:26 schreef Sucuk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geef ze groot gelijk.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:26 schreef Sucuk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vind ze eerder manisch. Ze wilden toch dat kinderen geen achterstand zouden opbouwen etc. etc.?quote:
luie bange gasten, en dat moet de jeugd opleiden.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:26 schreef Sucuk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, goed héquote:Op woensdag 22 april 2020 13:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
knap hoor, heb je dat gisteren helemaal alleen bedacht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |