Jij geloof er niet in dat als je het eenmaal hebt gehad dat een volgende besmetting minimaal sterk minder heftig zal zijn?quote:Op woensdag 22 april 2020 12:52 schreef Vallon het volgende:
Het gevaar en zo ja de zorg is dan dat het virus vooral kwetsbaren blijft treffen en/of daarmee onze zorg structureel zal (over)belasten wat onze manier van - angstig - samenleven en zorgzaamheid zal beïnvloeden. Grote kans ook dat in de maatschappij dan een soort van tweedeling zal krijgen: de overlevers en de onvermijdelijke zieken die daarmee veroordeeld zijn.
Griepje zou ik het niet noemen , maar de vergelijkingen met de griep (influenza) zijn zeker niet ver gezocht.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:46 schreef mazaru het volgende:
Mensen die nu nog keihard durven te beweren dat het slechts een griepje is
Mooie duim wel, model Italië zeker. Je reinste verkoopsretoriek, waarom in Belgie dan niet wat meer open.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:55 schreef NaturalScience het volgende:
Van Dissel: 23.000 IC-opnames zonder maatregelen
Zonder de genomen coronamaatregelen zouden naar schatting 23.354 (tussen de 20.640 en 25.747) extra IC-opnames nodig zijn geweest. Dat legt RIVM-directeur Jaap van Dissel uit aan de Tweede Kamer in zijn wekelijkse technische briefing. De maatregelen hebben 90 procent van IC-opnames voor covid-19 voorkomen.
Bron: NOS
Omdat er dus al bepaalde immuniteit is, daarnaast geloof ik ook zeker wel dat Corona de XL variant is, maar qua dodelijkheid wordt het wel enigszins overschat.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Er zijn alsnog weinig 'griepjes' die permanente schade achterlaten bij de genezen individuen.
De Q-koorts deed dit ook bijvoorbeeld.
Geen evenementen + geen horeca + 1.5 meter zorgt naar schatting voor hoeveel %van de daling? Mooi dan kunnen de scholen wel openquote:Op woensdag 22 april 2020 12:55 schreef NaturalScience het volgende:
Van Dissel: 23.000 IC-opnames zonder maatregelen
Zonder de genomen coronamaatregelen zouden naar schatting 23.354 (tussen de 20.640 en 25.747) extra IC-opnames nodig zijn geweest. Dat legt RIVM-directeur Jaap van Dissel uit aan de Tweede Kamer in zijn wekelijkse technische briefing. De maatregelen hebben 90 procent van IC-opnames voor covid-19 voorkomen.
Bron: NOS
Nee, dat heeft niks met 'al bepaalde immuniteit' te maken.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat er dus al bepaalde immuniteit is, daarnaast geloof ik ook zeker wel dat Corona de XL variant is, maar qua dodelijkheid wordt het wel enigszins overschat.
Misschien moet je, als je zo graag constructief en op een prettige wijze wil discussiëren, me niet in iedere post opdragen wat ik wel of niet moet doen.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:53 schreef FYazz het volgende:
[..]
Echt, kappen nou hoor.
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat het 1 van de mogelijke oplossingen is en niet dé of de enige
Maar blijf vooral alleen maar in negativiteit denken ipv in oplossingen, dat zal de mensen helpen.
Los van het feit dat Zweden de helft van de Nederlandse populatie heeft op een oppervlakte dat vele malen groter is dan Nederland, zijn de cijfers in de Zweden de afgelopen twee dagen ronduit slecht te noemen....quote:Op woensdag 22 april 2020 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen evenementen + geen horeca + 1.5 meter zorgt naar schatting voor hoeveel %van de daling? Mooi dan kunnen de scholen wel open
Overigens, als je kijkt hoe het gaat in Zweden, denk ik dat deze cijfers een beetje flauwekul zijn. Het "zonder maatregelen" scenario bestaat niet.
Oké, prima. Als het zo gaat, laten we dan maar gelijk stoppen met nadenken en praten.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig allemaal, maar onder de streep gaat het geld gewoon naar Zuid-Europa.
Bovendien doe ik geen verkeerde aanname. Wij besturen het land niet, dus de oplossing is niet aan ons.
Daar kan je het niet mee eens zijn, of wel, dat maakt geen flikker uit verder; het is gewoon zo.
In de grafiek is te zien dat de sluiting van de horeca samenvalt met sluiting van de scholen. Horeca kan dus wel weer open?quote:Op woensdag 22 april 2020 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen evenementen + geen horeca + 1.5 meter zorgt naar schatting voor hoeveel %van de daling? Mooi dan kunnen de scholen wel open
De Spaanse griep pakte juist gezonde mensen, overreactie van immuunsysteem. In dat optiek was de Spaanse griep een stuk erger dan dit Corona virus.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:56 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Griepje zou ik het niet noemen , maar de vergelijkingen met de griep (influenza) zijn zeker niet ver gezocht.
Ook de griep zorgt voor vele doden elk jaar en heeft pieken (Spaanse griep o.a) die door het dak heen gaan.
Het is maar hoe je het bekijkt, de besmetting kan je niet tegen houden namelijk, enkel vertragen. Zolang de zorg niet overbelast wordt bouw je zo de meeste groepsimmuniteit op in de kortste tijd.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:00 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Los van het feit dat Zweden de helft van de Nederlandse populatie heeft op een oppervlakte dat vele malen groter is dan Nederland, zijn de cijfers in de Zweden de afgelopen twee dagen ronduit slecht te noemen....
Op hoeveel % zitten zij van de IC capacity? Hoezo "slecht"?quote:Op woensdag 22 april 2020 13:00 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Los van het feit dat Zweden de helft van de Nederlandse populatie heeft op een oppervlakte dat vele malen groter is dan Nederland, zijn de cijfers in de Zweden de afgelopen twee dagen ronduit slecht te noemen....
Ik snap de redenatie die mank gaat omdat SARS een serieus ander virus(gedrag heeft en) is dan Influenza (griep).quote:Op woensdag 22 april 2020 12:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat denk ik. Maar die 4x is nu, als mensen het totaal nog niet hebben meegemaakt. Ik ben geen viroloog maar ik heb toch het vermoeden dat de griep minder schadelijk is als je hem al eerder hebt meegemaakt en je maakt hem na een kleine mutatie nog een keer mee.
Op hoeveel % van hun IC capaciteit weet ik niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Op hoeveel % zitten zij van de IC capacity? Hoezo "slecht"?
Ten eerste is de vraag wat deze mensen bedoelen met een griepje. Veel mensen melden bij een verkoudheid/dufheid: "Ik heb griep/ben grieperig geweest." Als jij die mensen test op de aanwezigheid van het influenzavirus, dan zijn ze waarschijnlijk ook schoon. Een echter influenzabesmetting kan ook ernstig zijn. Probleem nu is dat niemand antistoffen heeft.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:46 schreef mazaru het volgende:
Mensen die nu nog keihard durven te beweren dat het slechts een griepje is
Dat zegt natuurlijk net zo weinig als dat het hier in Nederland zegt.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Op hoeveel % van hun IC capaciteit weet ik niet.
Maar het aantal positief geteste mensen per dag gaat niet omlaag in Zweden en gisteren is daar zelfs het hoogste aantal overleden mensen tot nu toe gemeld.
Touché, voor een deel.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien moet je, als je zo graag constructief en op een prettige wijze wil discussiëren, me niet in iedere post opdragen wat ik wel of niet moet doen.
Mijn punt is dat als mensen het eenmaal gehad hebben dat de symptomen van het virus minder heftig worden bij een volgende besmetting. Dus ook als iedereen een vaccin heeft gehad bijv.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap de redenatie die mank gaat omdat SARS een serieus ander virus(gedrag heeft en) is dan Influenza (griep).
Voortwoekerende Covid19 kan resulteren in een acuut ademhalings syndroom die je, zeg maar nofi, uiteindelijk kan doen verzuipen in je eigen longvocht. Dit omdat je afweersysteem het eigen lichaam hulpeloos aan het vernietigen is met orgaanuitval. Dit laatste kan ook gebeuren door griep vanwege een maar is daarvan zeker geen hoofdkenmerk.
Je mag/kunt "Covid19" hooguit vergelijken met "Griep" qua algemeen virusgedrag en dus niet op werking, uitvoering of gevolg.
Het is geen kwestie van geloof maar daar is geen onderbouwend bewijs voor en moet je dus ook niet stellen, laat staan aannemen als (afgezwakte beleids) oplossing.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij geloof er niet in dat als je het eenmaal hebt gehad dat een volgende besmetting minimaal sterk minder heftig zal zijn?
Wat maakt het uit, er gaan mensen dood, zeker totdat er een vaccin komt.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Op hoeveel % van hun IC capaciteit weet ik niet.
Maar het aantal positief geteste mensen per dag gaat niet omlaag in Zweden en gisteren is daar zelfs het hoogste aantal overleden mensen tot nu toe gemeld.
Dat lijkt mij een boute stelling.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van geloof maar daar is geen onderbouwend bewijs voor en moet je dus ook niet stellen, laat staan aannemen als (afgezwakte beleids) oplossing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |