abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:58:25 #1
370431 drakin
vurig typje
pi_192733745
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:01:39 #2
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192733794
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192733800
Even voor de goede orde, op stufi na heb ik nog nooit in mijn leven een uitkering gehad. En toen werkte ik er ook naast. Ik zit dus heus niet te springen om gratis geld, maar het zou de maatschappij wel een stuk mooier maken voor een heleboel mensen. En daar ben ik alleen maar voor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192733815
Ik kom niets te kort maar mocht er een basisinkomen kopen zou ik misschien wel iets serieuzer naar onze brouwerij gaan kijken.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:04:11 #5
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192733820
Isa ik denk dat de harde randvoorwaarde moet zijn dat geen enkele (en dus ook niet kleine niche groepjes "die dan pech hebben" ) en dus echt geen enkele wel nu 40 uur werkende er dan ook maar een eurodubbeltje op achteruit zou moeten gaan ten opzichte van de huidige situatie.

Niet zoals met rekeningrijden "ach de grootste groep gaat er niet op achteruit" maar als je op het platteland woont je dus 100en euros per maand extra kan gaan ophoesten.

En het vertrouwen onder de werkenden dat de overheid dat echt zo realiseert... voor dat je dat krijgt... Want een week nadat besloten is dat het kan en zo gaat komt er wel een rechtzaak, een uitspraak van de raad van state, een beroep op verdrag xyz, een europese regeling of wat dan ook die de boel weer torpedeert en de afspraak met de werkenden daarmee ondermijnt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192733835
quote:
J kut Ben en Jerry reclame :'(

Hallo 4 minuten, aint nobody got time for that :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:06:26 #7
370431 drakin
vurig typje
pi_192733850
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

dahaag dieet

B&J is deze week in de aanbieding bij de AH :Y)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_192733855
Volgens mij moet je bij het hele idee rond het basisinkomen het idee over 'niet eerlijk' loslaten. Ja, er zullen altijd mensen zijn die zuiver profiteren en geen poot uitsteken. Maar uit onderzoek blijkt ook dat die groep in de minderheid is. In plaats van een heel systeem inrichten om zoveel mogelijk fraude tegen gaan (met alle kosten van dien), kun je ook je 'verlies' nemen en je richten op de mensen die zuiver op de graat zijn. Dus dat de buurman uit zijn neus wil vreten en daar 1000 euro in maand voor krijgt, heeft feitelijk helemaal niets te maken met het feit dat jij 32 uur per week werkt en daarnaast ook 1000 euro. Dat hele geloer naar de ander en de 'niet eerlijk!'-mentaliteit kost bakken met geld en is verder ook best ongezellig voor je mensbeeld en positiviteit enzo.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:07:33 #9
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192733867
quote:

[..]

Nee, de Golgafrinchams, geleid door hun vaardig commandant:

Alle "nuttige beroepen " uit een samenleving, alvast vooruit gestuurd ter kolonisatie van een nieuwe planeet. Alleen de rest van hun mede planeetbewoners kwamen nooit achter ze aan reizen...
pi_192733872
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:06 schreef drakin het volgende:

[..]

dahaag dieet

B&J is deze week in de aanbieding bij de AH :Y)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meh, als ik in de dieetzone zit kan ik goed alles voorbij lopen, al ga je het voor mn neus zitten eten. In de zone komen is het probleem :')

Ik weet niet, normaal heb ik ook even nodig om er echt in te komen, afbouwen etc, maar allemaal punten waarop het mis kan gaan. Nu was het echt met een vingerknip. Raar hoe dat werkt. Maar goed het werkt dus ik profiteer er even van zolang het duurt :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:09:52 #11
370431 drakin
vurig typje
pi_192733899
quote:

[..]

Hallo 4 minuten, aint nobody got time for that :D
Nu wil ik de rest weer zien
Freaks like me drink tea
pi_192733903
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:06 schreef Clubsoda het volgende:
Volgens mij moet je bij het hele idee rond het basisinkomen het idee over 'niet eerlijk' loslaten. Ja, er zullen altijd mensen zijn die zuiver profiteren en geen poot uitsteken. Maar uit onderzoek blijkt ook dat die groep in de minderheid is. In plaats van een heel systeem inrichten om zoveel mogelijk fraude tegen gaan (met alle kosten van dien), kun je ook je 'verlies' nemen en je richten op de mensen die zuiver op de graat zijn. Dus dat de buurman uit zijn neus wil vreten en daar 1000 euro in maand voor krijgt, heeft feitelijk helemaal niets te maken met het feit dat jij 32 uur per week werkt en daarnaast ook 1000 euro. Dat hele geloer naar de ander en de 'niet eerlijk!'-mentaliteit kost bakken met geld en is verder ook best ongezellig voor je mensbeeld en positiviteit enzo.
Beetje dit idee

Streven naar beter lijkt me altijd goed.

Ik denk ook dat het voor mensen die hun werk wel leuk vinden heel lastig is te begrijpen hoeveel dat werk sommige mensen kost. Het leukste jaar uit mn leven was het jaar waarin ik geen baan had. De eennaleukste periode uit mn leven was die waar ik 4 dagen werkte.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:11:42 #13
370431 drakin
vurig typje
pi_192733920
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:07 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Meh, als ik in de dieetzone zit kan ik goed alles voorbij lopen, al ga je het voor mn neus zitten eten. In de zone komen is het probleem :')

Ik weet niet, normaal heb ik ook even nodig om er echt in te komen, afbouwen etc, maar allemaal punten waarop het mis kan gaan. Nu was het echt met een vingerknip. Raar hoe dat werkt. Maar goed het werkt dus ik profiteer er even van zolang het duurt :D
Goede motivatie ^O^
Freaks like me drink tea
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:13:10 #14
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192733938
Ik geloof dat hier die nieuwe Netflix variant van B&J in de vriezer beland is gisteren.
pi_192733940
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Beetje dit idee

[ afbeelding ]

Streven naar beter lijkt me altijd goed.

Ik denk ook dat het voor mensen die hun werk wel leuk vinden heel lastig is te begrijpen hoeveel dat werk sommige mensen kost. Het leukste jaar uit mn leven was het jaar waarin ik geen baan had. De eennaleukste periode uit mn leven was die waar ik 4 dagen werkte.
En of jij nou 32 uur of 24 uur werkt en wel of geen zorgtoeslag krijgt heeft helemaal níets te maken met hoeveel uren ik wil werken en mijn kinderbijslag *O* Lekker gewoon je ding doen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:13:40 #16
370431 drakin
vurig typje
pi_192733941
quote:
Dit doet me even heel goed nu O+

SPOILER
Freaks like me drink tea
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:13:51 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192733943
Terug uit hartje Amsterdam, waar het voor mij ongekend stil op straat was en ik de auto gewoon vlakbij de Spiegelgracht kon parkeren om mijn Chagall af te leveren.
Raar gedoe hoor, zo'n stille binnenstad.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192733945
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:13 schreef fietsie het volgende:
Ik geloof dat hier die nieuwe Netflix variant van B&J in de vriezer beland is gisteren.
En, is het een goed verhaal?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192733958
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Omdat je dan met een laag inkomen een baan van 40 uur moet vinden en dan krijg je vaak nog net zoveel als je uitkering ook als het minimumloon is. Dus 0 uur werken of 40 uur werken voor net zoveel geld. Met 28 uur bijv moet je aanvulling van de bijstand krijgen. Met een basisinkomen kan je wel die baan van 28 uur gaan doen en bijdragen aan de samenleving.
en waarom gaat dan een basisinkomen precies wel werken?
waar ze voor 0 uur werken ook genoeg geld hebben om rond te komen?
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:14:32 #20
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192733961
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En, is het een goed verhaal?
Veel calorieën per schepje
pi_192733964
Mijn Ben&Jerry smaak is niet in de aanbieding bij de AH. ;( Toch in mijn bestelling overigens, zoals altijd. O+ Maakt me elke keer weer blij, dus worth it.
pi_192733970
Ik denk ook dat wanneer er een basisinkomen komt bedrijven gedwongen worden mee te innoveren. Nu ook weer werk ik bij zo'n ouderwetse club waar praktisch niemand minder dan 5 dagen werkt. Werkgever doet alsof het "niet kan". tuurlijk kan het wel pannekoek. Je hebt er alleen geen zin in.\

Naast de echte workaholics of de mensen wiens leven uit werk bestaat, zal denk ik niemand nog 5 dagen gaan werken.
pi_192733980
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:14 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nou, dan werken mensen dus óf 0 uur (want wat maakt dat uit?) óf ze werken wel af en toe een paar uurtjes. En die paar uur is dus altijd meer dan 0 uur een levert daarmee een bijdrage aan de economie en de maatschappij, zelfontplooing, noem maar op.

Ik begrijp niet zo goed wat je erop tegen kunt hebben?
pi_192734003
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk ook dat wanneer er een basisinkomen komt bedrijven gedwongen worden mee te innoveren. Nu ook weer werk ik bij zo'n ouderwetse club waar praktisch niemand minder dan 5 dagen werkt. Werkgever doet alsof het "niet kan". tuurlijk kan het wel pannekoek. Je hebt er alleen geen zin in.\

Naast de echte workaholics of de mensen wiens leven uit werk bestaat, zal denk ik niemand nog 5 dagen gaan werken.
Ik hoop stiekem dat corona sommige werkgevers ook al een beetje tot blijvende veranderingen aanzet. Die verplichting om op kantoor te zitten bijvoorbeeld, terwijl je helemaal geen overleggen hebt. Die vaste werktijden, terwijl sommige mensen gewoon op andere tijden beter functioneren.

Ik heb gelukkig in mijn werk al erg veel vrijheid, maar er zijn zoveel mensen waarvoor dat echt fijner zou zijn.
pi_192734004
quote:
probleem daarmee is dat de mensen die nu wel meer geld verdienen er fiks op moeten inleveren
en dat gaat dus nooit gebeuren.

want dat is niet eerlijk aldus diegenen.

en er heeft altijd iemand pech natuurlijk...
maar ik denk vooral dat het gewoon financieel niet haalbaar is.
en of het eerlijk is.. tja dat is het nooit.

maar mensen vinden het nu al erg dat anderen voor niks doen wel geld krijgen..
adn gaan ze daar ook nog eens nog meer geld voor afstaan.

en dat heeft niks te maken met mijn mensbeeld en positiviteit.
ik loop hier niet te vloeken dat een ander geen gelijk heeft...
overtuig me maar da thet gaat werken.. ik heb nog niet de argumenten gehoord dat ik denk: ohja goed plan!

op 1 persoon na.. en die zegt: ik vraag het weleens na
nou prima.. dat ga ik vast nog horen :)
(en dan dus ook bekijken en over praten... )

maar vloeken en boos doen dat ik het niet met je eens ben.. dat is pas slecht voor de positiviteit :)
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:18:47 #26
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192734020
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou, dan werken mensen dus óf 0 uur (want wat maakt dat uit?) óf ze werken wel af en toe een paar uurtjes. En die paar uur is dus altijd meer dan 0 uur een levert daarmee een bijdrage aan de economie en de maatschappij, zelfontplooing, noem maar op.

Ik begrijp niet zo goed wat je erop tegen kunt hebben?
de 100.000en overheidsmedewerkers, UWV, toeslagen Belastingdienst, medewerkers van Centric, van KPMG enz enz die allemaal overbodig zijn geworden maar ook ineens 2500 netto in het handje krijgen iedere maand, hoe financier je die dan?

Want op de dag dat je dat 1e bedrag van het basisinkomen gaat uitbetalen kun je die allemaal in 1x op straat zetten. Die zijn dan niet meer nodig.
pi_192734026
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:14 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die het WEL redden met een bedrag als 900 euro he. Als ik af en toe die "waar doen ze het van" rubrieken lezen sta ik soms echt perplex met hoe weinig geld mensen rond kunnen komen.

Ik ga nu kleiner wonen met het plan om met slechts iets van 300 piek hypotheek te eindigen. Daar ga ik dan met zn 2en wonen. Dan zouden we samen 1800 euro hebben en nog 1500 over voor het leven. Zeg nog 600 naar overige vaste lasten? Je houdt ze natuurlijk laag als je weinig inkomsten hebt. heb je nog 450 pp over om van te eten en te leven.

Skeer, maar niet onmogelijk.

Maar ik denk dus dat de meeste mensen dat helemaal niet willen. Mijn werk kan me gestolen worden en zelfs ik zou blijven werken. Op een bepaalde manier, maar zeker niet deze manier.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:19:08 #28
370431 drakin
vurig typje
pi_192734028
En nu ga ik weer verder werken :W
Freaks like me drink tea
pi_192734050
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:17 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik hoop stiekem dat corona sommige werkgevers ook al een beetje tot blijvende veranderingen aanzet. Die verplichting om op kantoor te zitten bijvoorbeeld, terwijl je helemaal geen overleggen hebt. Die vaste werktijden, terwijl sommige mensen gewoon op andere tijden beter functioneren.

Ik heb gelukkig in mijn werk al erg veel vrijheid, maar er zijn zoveel mensen waarvoor dat echt fijner zou zijn.
JA! En niet alleen werkgevers, gewoon alles en iedereen, weg van dat commerciële met de streaming up economy die we nu hebben. Minder aandacht voor materie, meer aandacht voor (geestelijke) veiligheid, comfort, persoonlijke groei, you name it.
pi_192734060
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:17 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

probleem daarmee is dat de mensen die nu wel meer geld verdienen er fiks op moeten inleveren

Hoe moeten die inleveren dan?
pi_192734083
Niet alle B&J is in de aanbieding, kwam ik achter. Bij de kassa. }:|

Heb even wat onkruid geplukt uit tuin. Ik denk dat er iets inmijn potgrond gezeten heeft want k heb honderden kiemplantjes in mijn border. :{
Ook heeft de spitskool een plekje gekregen. Moet nog wel meer zaaien enzo maar het is te warm. :o
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192734085
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:17 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

want dat is niet eerlijk aldus diegenen.

en er heeft altijd iemand pech natuurlijk...

maar mensen vinden het nu al niet erg dat anderen voor niks doen meer geld krijgen..
adn gaan ze daar ook nog eens nog meer geld voor afstaan.

en dat heeft niks te maken met mijn mensbeeld en positiviteit.
ik loop hier niet te vloeken dat een ander geen gelijk heeft...
overtuig me maar da thet gaat werken.. ik heb nog niet de argumenten gehoord dat ik denk: ohja goed plan!

op 1 persoon na.. en die zegt: ik vraag het weleens na
nou prima.. dat ga ik vast nog horen :)
(en dan dus ook bekijken en over praten... )

maar vloeken en boos doen dat ik het niet met je eens ben.. dat is pas slecht voor de positiviteit :)
Ik zie hier niemand vloeken en boos worden?

Het theoretisch concept achter het basisinkomen is dat alle instanties die zich nu bezig houden met uitkeringen, toeslagen e.d. opgeheven worden. Dat levert enorm veel belastinggeld op. Dat belastinggeld wordt eerlijk verdeeld over iedereen. Het kost dan dus geen geld, er gaat bij niemand geld af. Het geld wordt anders verdeeld.

Of het in de praktijk zo rooskleurig is, dat weet ik ook niet, maar dit is het concept.
pi_192734092
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:19 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die het WEL redden met een bedrag als 900 euro he. Als ik af en toe die "waar doen ze het van" rubrieken lezen sta ik soms echt perplex met hoe weinig geld mensen rond kunnen komen.

Ik ga nu kleiner wonen met het plan om met slechts iets van 300 piek hypotheek te eindigen. Daar ga ik dan met zn 2en wonen. Dan zouden we samen 1800 euro hebben en nog 1500 over voor het leven. Zeg nog 600 naar overige vaste lasten? Je houdt ze natuurlijk laag als je weinig inkomsten hebt. heb je nog 450 pp over om van te eten en te leven.

Skeer, maar niet onmogelijk.

Maar ik denk dus dat de meeste mensen dat helemaal niet willen. Mijn werk kan me gestolen worden en zelfs ik zou blijven werken. Op een bepaalde manier, maar zeker niet deze manier.
mja die krijgen huursubsidie en toeslagen en kinderbijslag etc :)

gezien het gemiddelde huis (lees 2/3 kamer portiekflat op 3 hoog zonder lift) in mijn achterstandswijk al 900 euro per maand kost lijkt me dat zonder alle extra geldpotjes echt een ding

en helemaal als je ook nog kinderen hebt...
stel ze willen studeren... dat kan dus alleen als je ouders genoeg werken want alle overheidspotjes hebben we afgeschaft.

gelukkig waren er genoeg baantjes voor mensen zonder opleiding :)

en die hypotheek krijg je ook niet als je 1000e inkomen hebt.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:22:39 #34
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192734094
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:22 schreef Lonaa het volgende:
Niet alle B&J is in de aanbieding, kwam ik achter. Bij de kassa. }:|

Heb even wat onkruid geplukt uit tuin. Ik denk dat er iets inmijn potgrond gezeten heeft want k heb honderden kiemplantjes in mijn border. :{
Ook heeft de spitskool een plekje gekregen. Moet nog wel meer zaaien enzo maar het is te warm. :o
Die Netflix variant was zeker zonder korting?
pi_192734115
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:22 schreef fietsie het volgende:

[..]

Die Netflix variant was zeker zonder korting?
Nee de Moophoria. Want maar 700 kcal per bak en nog steed superawesome lekker. Niet zo zwaar.
pi_192734133
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:18 schreef fietsie het volgende:

[..]

de 100.000en overheidsmedewerkers, UWV, toeslagen Belastingdienst, medewerkers van Centric, van KPMG enz enz die allemaal overbodig zijn geworden maar ook ineens 2500 netto in het handje krijgen iedere maand, hoe financier je die dan?

Want op de dag dat je dat 1e bedrag van het basisinkomen gaat uitbetalen kun je die allemaal in 1x op straat zetten. Die zijn dan niet meer nodig.
Nou, dat lijkt me inderdaad een groot probleem. Ik weet ook niet precies hoe dat moet, ik ben ook niet per se voor het basisinkomen, maar ik denk wel dat die enorme drang naar 'voor wat hoort wat' en enorm complex en nodeloos ingewikkeld systeem heeft gecreëerd.
pi_192734135
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:23 schreef Lonaa het volgende:
Nee de Moophoria. Want maar 700 kcal per bak en nog steed superawesome lekker. Niet zo zwaar.
Jaaaaaaa, dat is ook mijn fave. O+ Die chocolate cookie dough is ook gewoon echt heel lekker.
pi_192734147
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:25 schreef Myraela het volgende:

[..]

Jaaaaaaa, dat is ook mijn fave. O+ Die chocolate cookie dough is ook gewoon echt heel lekker.
Ja! Die is zo awesome. :9

Ik heb hem dus gisteren terug gezet omdat ik niet 6 euro wilde betalen ipv 3. Zoveel spijt van gehad gisterenavond.

Nog wel, eigenlijk.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:27:03 #39
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192734163
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:25 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me inderdaad een groot probleem. Ik weet ook niet precies hoe dat moet, ik ben ook niet per se voor het basisinkomen, maar ik denk wel dat die enorme drang naar 'voor wat hoort wat' en enorm complex en nodeloos ingewikkeld systeem heeft gecreëerd.
En vergeet niet dat, met name de controlerende industrie, de regels zo heeft gemaakt dat ze nauwelijks uit het model te verwijderen zijn, door allerlei slimme adviezen over wetgeving die organisaties verplicht deze controlerende industrie in te moeten zetten.
pi_192734171
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:26 schreef Lonaa het volgende:
Ja! Die is zo awesome. :9

Ik heb hem dus gisteren terug gezet omdat ik niet 6 euro wilde betalen ipv 3. Zoveel spijt van gehad gisterenavond.

Nog wel, eigenlijk.
Ik was ook eerst helemaal enthousiast toen ik de aanbieding zag. En toen zwaar teleurgesteld toen hij niet in de aanbieding was. Maar hij is al lang niet in de aanbieding geweest, want normaal koop ik dan gewoon meerdere bakken. Maar nu moet ik elke week voor de hoofdprijs een bak kopen. #firstworldproblems
pi_192734173
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:25 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

enorm en complex ja

maar ik denk dat het met een reden zo gegroeid is.

deels door mensen die inderdaad de wereld voor zichzelf beter willen maken
en deels door de welvaart die ons zorgstelsel tot gevolg had
(die wel ook al steeds verder afbrokkelen omdat het te duur is... )
pi_192734208
Ook weer een Bregmanisme. Doordat het gros van de mensen het allemaal goed bedoeld, vrij relaxed is tov elkaar en het al snel best vindt EN de enkeling die dus niet deugd dat allemaal niet zo ervaart en "wat gaat doen" kan die dus vrij snel misbruik maken van de deugers.

Dat is denk ik ook een beetje gebeurd met die complexiteit.
pi_192734209
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:27 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik was ook eerst helemaal enthousiast toen ik de aanbieding zag. En toen zwaar teleurgesteld toen hij niet in de aanbieding was. Maar hij is al lang niet in de aanbieding geweest, want normaal koop ik dan gewoon meerdere bakken. Maar nu moet ik elke week voor de hoofdprijs een bak kopen. #firstworldproblems
;( I feel you

Overigen zit ik as we speak een halve kg blauwe bessen weg te kanen. :')
pi_192734211
Beetje boel.
pi_192734252
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:27 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

enorm en complex ja

maar ik denk dat het met een reden zo gegroeid is.

deels door mensen die inderdaad de wereld voor zichzelf beter willen maken
en deels door de welvaart die ons zorgstelsel tot gevolg had
(die wel ook al steeds verder afbrokkelen omdat het te duur is... )
En de vraag is of je dat moet willen, als maatschappij, om de mensen die er zelf beter van willen worden zo'n leidende positie moet geven. Ik vind dus van niet, maar ik heb ook wel makkelijk praten waarschijnlijk want ik heb het prima voor elkaar.
pi_192734260
Ik wilde laatst ook weer een keer die goedkope chocoladeijsjes halen. Die choco-sticks ofzo. Toch maar niet gedaan, want 0 zelfbeheersing. Maar die zijn stiekem ook echt lekker. :9
pi_192734292
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:33 schreef Myraela het volgende:
Ik wilde laatst ook weer een keer die goedkope chocoladeijsjes halen. Die choco-sticks ofzo. Toch maar niet gedaan, want 0 zelfbeheersing. Maar die zijn stiekem ook echt lekker. :9
0 zelfbeheersing boks.

Ik wil eigenljk even langs de visboer voor wat makreelsalade maar dan is dat vanavond ook weer gewoon op enzo.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:36:39 #48
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192734310
Ik kreeg gister van die watermeloen water/roomijs hybride dingen.

Gek genoeg nog lekker ook
pi_192734312
Zo, kopje en glas vast in de vaatwasser gezet. Helemaal klaar voor de toeter.
pi_192734339
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jeetje _O_
pi_192734353
Ik heb vriend nog niet aan een kruisverhoor onderwerpen (hij is wel aan het werk, in tegenstelling tot mijn gelanterfanter) maar ik denk dat Isa er misschien wel evenveel vanaf weet, van dat onderzoek in Canada :Y

Heel wat anders; we hebben een schaal (uberkitsch ding, ooit eens gekregen van schoonouders) gevuld met water, en er wordt al dagen dankbaar gebruik van gemaakt als drinkplaats en badderplaats door een ekster (altijd dezelfde, met gerafelde staart, komt meerdere keren per dag langs) en af en toe een koppel duiven, en gisteren ook een kauw. O+ En ik zit er dan ongeveer naast te werken/FOK!en/voor me uit te staren/etc.
pi_192734357
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dit is codetaal voor....? :D
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:40:50 #53
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192734360
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Einde toezicht op of je wel werkt op de werkdag, gok ik
pi_192734380
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nergens voor :D

Alleen toeter is code voor einde vd werkdag :D
pi_192734389
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:40 schreef fietsie het volgende:

[..]

Einde toezicht op of je wel werkt op de werkdag, gok ik
O nee dat toezicht is er niet.... Dat zou misschien wel beter zijn...
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:43:57 #56
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192734403
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:42 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

O nee dat toezicht is er niet.... Dat zou misschien wel beter zijn...
Ooit toen ik nog voor een zekere amerikaanse presidentskandidaat werkte werd onze muisbeweging gemonitord...
pi_192734442
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:43 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ooit toen ik nog voor een zekere amerikaanse presidentskandidaat werkte werd onze muisbeweging gemonitord...
Ja, ok, maar dan vraag je er ook wel om.
pi_192734514
Ik ben ook vóór.
pi_192734534
Verder vond ik Amsterdam gek, zo rustig. Wel leuk, de siteseeing en het pandje waar de galerie in zit is echt _O_
Je stapt even in een andere wereld ook.

En de trap naar buiten O+

Hoeveel stappen zijn daar wel niet gezet.
pi_192734576
Ik word gebeld als ik covid heb, en net ging de telefoon en aagh, hartverzakking. Het was de buurvrouw ;(
pi_192734589
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:57 schreef Clubsoda het volgende:
Ik word gebeld als ik covid heb, en net ging de telefoon en aagh, hartverzakking. Het was de buurvrouw ;(
Net als de "je wordt gebeld als je gezakt bent" dag :%
pi_192734596
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

En de vraag is of je dat moet willen, als maatschappij, om de mensen die er zelf beter van willen worden zo'n leidende positie moet geven. Ik vind dus van niet, maar ik heb ook wel makkelijk praten waarschijnlijk want ik heb het prima voor elkaar.
mja ik kom van ruimbedeeld 2verdieners gezin naar nu alleenstaande ouder.

is wel even eh.. aanpassen hoor :)

maar het maakt je "point of view" wel heel anders.
met iets meer begrip voor beide partijen zegmaar
pi_192734609
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:58 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja, dat je oma dan om 16.58 alvast belde en je je de tandjes schrok :'(
pi_192734610
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:39 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb vriend nog niet aan een kruisverhoor onderwerpen (hij is wel aan het werk, in tegenstelling tot mijn gelanterfanter) maar ik denk dat Isa er misschien wel evenveel vanaf weet, van dat onderzoek in Canada :Y

Heel wat anders; we hebben een schaal (uberkitsch ding, ooit eens gekregen van schoonouders) gevuld met water, en er wordt al dagen dankbaar gebruik van gemaakt als drinkplaats en badderplaats door een ekster (altijd dezelfde, met gerafelde staart, komt meerdere keren per dag langs) en af en toe een koppel duiven, en gisteren ook een kauw. O+ En ik zit er dan ongeveer naast te werken/FOK!en/voor me uit te staren/etc.
ik ben benieuwd :)

enneh.. eksters kun je heel snel (een soort van) tam maken door ze te voeren want ze zijn hondsbrutaal en nergens bang voor
dat is wel leuk als hij toch altijd langs komt
(en ze zijn niet meteen bedorven qua zelfredzaamheid als je dat doet)
pi_192734619
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:58 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat gevoel -O-
pi_192734631
quote:
Ga je niet dood aan corona, dan wel aan een hartverzakking. Ook best lullig wel. ;(

Bloemen?
pi_192734652
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:00 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

ik ben benieuwd :)

enneh.. eksters kun je heel snel (een soort van) tam maken door ze te voeren want ze zijn hondsbrutaal en nergens bang voor
dat is wel leuk als hij toch altijd langs komt
(en ze zijn niet meteen bedorven qua zelfredzaamheid als je dat doet)
Ik heb de enorme zak met vogelzaad in Antwerpen laten liggen, maar misschien dat ik een dezer dagen wel wat haal. Moet toch hooi halen voor de konijn :Y

Tot die tijd klets ik gewoon vrolijk tegen hem/haar aan. Ik word geloof ik al minder als een bedreiging gezien inmiddels, zolang ik niet opsta althans :P
pi_192734659
Iemand die vanavond naar herman gaat kijken?
speak only if it improves the silence.
pi_192734668
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ga je niet dood aan corona, dan wel aan een hartverzakking. Ook best lullig wel. ;(

Bloemen?
Tragisch wel :Y Buurkind wilde spelen :D
pi_192734732
Wat eten we vanavond? *O* Ik ga nasi maken met pittige boontjes en een kipkerrie gerecht :9 Wel met gekochte boemboe's :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192734740
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:10 schreef PdeHoog het volgende:
Wat eten we vanavond? *O* Ik ga nasi maken met pittige boontjes en een kipkerrie gerecht :9 Wel met gekochte boemboe's :P
Broodje groenteburger #lui
pi_192734765
We hebben eten besteld bij dorpsrestaurant.
pi_192734769
Vega lasagne met champignons en spinazie. Veel kaas :9
pi_192734773
Pannenkoeken uit een pakje *O*
We have far more in common than that which devides us..
pi_192734809
Vanavond zoeteaardappelstampot. We hebben nog veel spinazie die op moet, vandaar. Morgen waarschijnlijk een tagine, donderdag nog geen idee, en ik denk vrijdag quesadilla's :9
  dinsdag 21 april 2020 @ 16:15:21 #76
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192734810
Vooraf asperges met ham en Hollandse saus en als hoofd een ramen van de knor :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192734840
Jullie zijn echt geen kunstliefhebbers hè :')
pi_192734855
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:17 schreef Blues het volgende:
Ik had heel je bericht gemist :@ :o

Maar ik heb weinig verstand van kunst, buiten (animatie)films om, vrees ik :+
pi_192734856
quote:
Nog te vroeg ook toch? 12 uur was t vanaf de test?
pi_192734868
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb de enorme zak met vogelzaad in Antwerpen laten liggen, maar misschien dat ik een dezer dagen wel wat haal. Moet toch hooi halen voor de konijn :Y

Tot die tijd klets ik gewoon vrolijk tegen hem/haar aan. Ik word geloof ik al minder als een bedreiging gezien inmiddels, zolang ik niet opsta althans :P
Ze eten alles.. ook brood en kattenvoer enzo.
pi_192734870
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:10 schreef PdeHoog het volgende:
Bord groente met hutekase en pepers.
pi_192734872
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:17 schreef Blues het volgende:
Vertel *O* hoe veel was ie waard
pi_192734878
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik had heel je bericht gemist :@ :o

Maar ik heb weinig verstand van kunst, buiten (animatie)films om, vrees ik :+
Ik heb ook geen verstand van kunst. Het is mooi, bijzonder, spreekt me aan of ben gek op het verhaal erachter. :P
pi_192734888
Collega heeft heel de dag dr snor gedrukt, is het bijna tijd, komt ze ineens door beeld lopen :')
pi_192734891
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Vertel *O* hoe veel was ie waard
Dat horen we nog. Er gaan experts naar kijken :D
pi_192734896
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Collega heeft heel de dag dr snor gedrukt, is het bijna tijd, komt ze ineens door beeld lopen :')
Op weg naar de koffie? :D
pi_192734902
Ik het het verhaal over waar dit schilderij vandaan komt geloof ik gemist? Rommelmarkt? Zolderkamertje? erfenis?
pi_192734906
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:20 schreef Blues het volgende:

[..]

Brekkies.
pi_192734918
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:19 schreef Blues het volgende:

[..]

Dat horen we nog. Er gaan experts naar kijken :D
Spannend.
Hoe komen jullie er aan?
En gaan jullie hem eventueel verkopen?
pi_192734937
Collega (echte :D ) net aan de telefoon. Oooo het gaat zo goed en fijn dat jij de boel allemaal lekker onder controle hebt bladiblaabla

SPOILER
Bullshitbanen gonna bullshit :D
  dinsdag 21 april 2020 @ 16:23:06 #91
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192734955
FOK!- boek besteld! *O*
pi_192734960
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik het het verhaal over waar dit schilderij vandaan komt geloof ik gemist? Rommelmarkt? Zolderkamertje? erfenis?
Het verhaal gaat dat g's vader het van de kunstenaar himself heeft gekregen. In de jaren 70...

Na overlijden golfers Pa hebben wij het hier hangen.
pi_192734972
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:23 schreef Blues het volgende:

[..]

Het verhaal gaat dat g's vader het van de kunstenaar himself heeft gekregen. In de jaren 70...
aaaah! Dat zijn de betere verhalen :D

Bij welke handel heb je hem gebracht?
pi_192734988
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:23 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

aaaah! Dat zijn de betere verhalen :D

Bij welke handel heb je hem gebracht?
Zie foto.
pi_192734993
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:20 schreef Blues het volgende:

[..]

Of Net op weg naar het toilet.
pi_192735008
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:24 schreef Blues het volgende:

[..]

Zie foto.
Een/de Chagall galerie dus?
pi_192735078
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

Een/de Chagall galerie dus?
Yup.
https://www.chagall.nl/
pi_192735081
@Blues ik heb idd niet heel veel met kunst. Wel met mooie ouwe huisjes, dus met bewondering die trap bekeken. :Y

Mijn tante is kunstenares en die maakt allerlei dingen zoals knuffels met spijkers erdoor en kettingen van plastic bekertjes. :X Al is ze recent bezig met fotografie, wat erg mooie ansichtkaarten oplevert, dus ^O^
pi_192735123
Knuffels met spijkers er door :Y) 8)7
Tja dat is ook kunst :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 21-04-2020 16:50:25 ]
  dinsdag 21 april 2020 @ 16:35:51 #100
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192735152
Het grappige is dat er al een paar weken ook een TV-programma over Chagall te zien is:
Krabbé zoekt Chagall. Elke dinsdagavond op NPO2.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192735359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Collega (echte :D ) net aan de telefoon. Oooo het gaat zo goed en fijn dat jij de boel allemaal lekker onder controle hebt bladiblaabla

SPOILER
_O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192735368
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:04 schreef TjjWester het volgende:
Iemand die vanavond naar herman gaat kijken?
Nee denk t niet.
  dinsdag 21 april 2020 @ 17:00:31 #103
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192735523
Welke Herman?
  dinsdag 21 april 2020 @ 17:02:03 #104
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192735547
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 17:00 schreef Barreltje het volgende:
Welke Herman?
Google suggereert Herman Schoenen
pi_192735583
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 17:00 schreef Barreltje het volgende:
Welke Herman?
Den blijker natuurlijk. je zit in cul.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 21 april 2020 @ 17:13:19 #106
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192735706
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 17:04 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Den blijker natuurlijk. je zit in cul.
Da's voor de bezoekers van RLS of SHO
pi_192735753
Kaatje, je kaartjes kwamen vandaag! Super lief! De jongens waren er erg blij mee! :*
  dinsdag 21 april 2020 @ 17:47:11 #108
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192736233
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 17:13 schreef fietsie het volgende:

[..]

Da's voor de bezoekers van RLS of SHO
Ohh gelukkig.. het is niet erg dat ik het niet begreep *)
pi_192736264
Toetjes gekocht bij Sapori :9

Ze doen nu wekelijks 3gangen menu (vlees, vega, vis) maar het menu dit weekend vond ik zo-zo en 50 euro is veel geld maar het dessert klinkt FANTASTISCH. Dus uh, nu heb ik 2 taartjes gekocht. :') :@

vanille kwarktaart met een sinasappel - passievruchten gelei en pistachenoten

WHO SAYS NO TO THAT?!
pi_192736288
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:22 schreef DancingPhoebe het volgende:

SPOILER
Heb ik al eens gezegd dat ik van je hou?
  dinsdag 21 april 2020 @ 17:51:42 #111
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192736314
Wat leuk dat je ook alleen een toetje kan bestellen!

Wij gaan volgende week bij Hanting bestellen.. Ik ben zo benieuwd en kijk er naar uit! :Y)

Verder redelijk kapot.. vanochtend opgestaan met koppijn en gedurende de dag trok de lichamelijke stress steeds verder in mn lichaam.. geen idee waarom want het is echt redelijk rustig in mn koppie.. }:|
pi_192736437
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 17:51 schreef Barreltje het volgende:
Wat leuk dat je ook alleen een toetje kan bestellen!

Wij gaan volgende week bij Hanting bestellen.. Ik ben zo benieuwd en kijk er naar uit! :Y)

Verder redelijk kapot.. vanochtend opgestaan met koppijn en gedurende de dag trok de lichamelijke stress steeds verder in mn lichaam.. geen idee waarom want het is echt redelijk rustig in mn koppie.. }:|
Ik weet niet of iedereen ook alleen een toetje kan bestellen overigens :D :@ Ik mag het wel. O+

Onder het bericht met het menu had ik gereageerd met 'ohhh ik wil eignelijk alleen het toetje' en toen kreeg ik een priveberichtje :D

Wat is Hanting?
pi_192736448
Zo. Mijn nasi met zooi was weer lekker :9 De kleine at helaas geen nasi en geen boontjes maar wel witte rijst en een berg van de kipkerrie :D Voor het eerst dat ik zonder protesteren en onderhandelen een schoon bord zag :D
pi_192736471
Ik wil telkens afhaal bestellen en dan heb ik opeens weer teveel boodschappen in mijn koelkast :')

Die taartjes klinken goddelijk :9~
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192736553
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 17:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Kaatje, je kaartjes kwamen vandaag! Super lief! De jongens waren er erg blij mee! :*
Fijn dat ze blij waren. Voor de zekerheid ook ieder z'n eigen, maar toch hetzelfde kaartje. Dan is de een niet mooier dan de ander.

@Lonaa, nog een bestellen en op de post doen? Please????

Over kunst. Een studente aan Artez (hogeschool voor de kunst) had laatst een oproep gedaan om mensen in de diverse wijken in Arnhem te fotograferen voor een instagram project wat ze misschien wil gebruikten als afstudeerproject. Ik had me aangemeld en zij heeft me donderdag op de foto gezet. Verder niet meer over nagedacht maar ik kreeg vanochtend bericht van een collega dat ik erop stond.

En donderdag komt de airco meneer om te kijken hoe en wat ik wil en wat er kan en vrijdag komt mijn nieuwe printer en zal hij ook de camera van de laptop in orde maken en teams en skype installeren. Ik heb iets verkeerds gedaan en nu kan ik niets meer (heb ook geen idee wat er verkeerd ging, denk met wachtwoorden)
pi_192736655
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:04 schreef fietsie het volgende:
Isa ik denk dat de harde randvoorwaarde moet zijn dat geen enkele (en dus ook niet kleine niche groepjes "die dan pech hebben" ) en dus echt geen enkele wel nu 40 uur werkende er dan ook maar een eurodubbeltje op achteruit zou moeten gaan ten opzichte van de huidige situatie.

Oh, ja, helemaal mee eens. Maar het realiseren gaat toch nooit gebeuren. Veel te complex en er zijn veel te veel systemen/mensen betrokken bij dat rondpompen van geld. Het is utopisch, zo'n basisinkomen :+ Wie weet worden mensen ooit nog eens echt solidair met elkaar. Maar niet zolang ik leef :7 Kan ik nog wel vóór zijn.

Eten was lekker *burp* Nu vol. Straks raid in world of warcraft en wat mythic+ dingen. Hopelijk hoef ik niet te veel te lachen, want dus propvol :@ En de TT verward me, ik was bezig met hoe je een bee-mount moest krijgen en dus lees ik steeds 'bijtjes'.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 21 april 2020 @ 18:11:31 #117
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192736659
Hanting had vroegah een ster.. nu hebben ze een bistro en doen ze aan thuisbezorgen :Y)
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 18:26:58 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192736839
@fietsie de nieuwe taxi land niet bij het umcg

https://www.rtvnoord.nl/n(...)elde-Die-hoor-je-wel
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 21 april 2020 @ 18:31:57 #119
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192736895
Ik heb weinig interesse in kunst maar ben wel geinteresseerd in het gebeuren rond het schilderij van golfer. Ik heb er alleen echt niets over te zeggen :D

Wij eten Griekse afhaal. Hoofdpijn. Asperges wachten nog wel een dag.

En De Correspondent heeft een aantal mooie artikelen over het basisinkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 21-04-2020 18:51:57 ]
Spoilers!
pi_192736902
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 18:11 schreef Barreltje het volgende:
Hanting had vroegah een ster.. nu hebben ze een bistro en doen ze aan thuisbezorgen :Y)
Lekkere kaart O+

Al moet ik wel een beetje :') bij de melding dat na iedere maaltijd de keuken wordt ontsmet. Lijkt mij niet echt haalbaar. En ook niet nodig.
  dinsdag 21 april 2020 @ 18:34:11 #121
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192736922
En die Netflix & Chilled van Ben & Jerry's moet het perfecte ijs zijn. Pretzels, pindakaas en brownie. Omg.
Jammer van de lactose.
Spoilers!
  dinsdag 21 april 2020 @ 18:36:20 #122
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192736947
Dat basis inkomen he?

Ik snap er dus de ballen van :)

het ligt er toch ook aan hoeveel dat basis inkomen wordt? als dat 1000 EUR p.p, is ouder dan 18 jaar) dan is dat een ander verhaal dan dat het 2500 EUR is.. want als je dan met 1 thuiswonend kind van 18 jaar of ouder leeft.. bwoh! dan "hark" je zo even 7500 netto binnen.. dat is wel lekker! daar ga je toch niet voor werken , maar vooral voor broeden.
en als je dat geld krijgt dan is er toch ook niet meer de noodzaak om te gaan studeren?? vooral babies blijven maken! lekker vroeg beginnen dan kan je er lekker vroeg van profiteren! en dan gewoon op je 18e beginnen en tot je 25ste bij je ouders blijven wonen ^O^
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 april 2020 @ 18:41:16 #123
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192736994
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 18:36 schreef Barreltje het volgende:
Dat basis inkomen he?

Ik snap er dus de ballen van :)

het ligt er toch ook aan hoeveel dat basis inkomen wordt? als dat 1000 EUR p.p, is ouder dan 18 jaar) dan is dat een ander verhaal dan dat het 2500 EUR is.. want als je dan met 1 thuiswonend kind van 18 jaar of ouder leeft.. bwoh! dan "hark" je zo even 7500 netto binnen.. dat is wel lekker! daar ga je toch niet voor werken , maar vooral voor broeden.
en als je dat geld krijgt dan is er toch ook niet meer de noodzaak om te gaan studeren?? vooral babies blijven maken! lekker vroeg beginnen dan kan je er lekker vroeg van profiteren! en dan gewoon op je 18e beginnen en tot je 25ste bij je ouders blijven wonen ^O^
Daarom is het ook geen 2500pp. :').
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 april 2020 @ 18:41:51 #124
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192737006
Ik at zojuist een vegan. Nu weer honger.
pi_192737194
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 18:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
En die Netflix & Chilled van Ben & Jerry's moet het perfecte ijs zijn. Pretzels, pindakaas en brownie. Omg.
Jammer van de lactose.
Ik vind het echt het einde O+ Zó lekker! Of had ik dat niet moeten benadrukken? Jij had toch pilletjes O-)

quote:
9s.gif Op dinsdag 21 april 2020 18:41 schreef Kreator het volgende:
Is je vriendin vegan geworden?
  dinsdag 21 april 2020 @ 18:54:00 #126
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_192737199
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 18:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Jammer van de lactose.
Ik heb er toevallig net van geproefd, ik vind het echt niet te nassen. Pindakaas is veel te zoet. :(
  dinsdag 21 april 2020 @ 18:54:25 #127
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192737212
Wij hebben voor ons laten koken door een bistro uit ons dorp:
CUL / Thuis-uit-eten. Welk restaurant heeft er voor jou gekookt?
Poef.....gone! ©golfer
pi_192737213
Twee uiteenlopende meningen! Je zal het nu gewoon zelf moeten proeven, Lucky.
pi_192737238
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2020 18:54 schreef golfer het volgende:
Yum, zou eten.

Ik vind alleen de voorgerechten er uit zien alsof ze over/bij rijst horen of zo. Niet als voorgerecht.
pi_192737293
quote:
Een vegan eten....zou dat onder veganistisch vallen? :?

Toch wijziging van de plannen hier; het wordt linzensoep met een diepvriespizza. :+
Morgen maar zoeteaardappelstampot.
  dinsdag 21 april 2020 @ 18:58:16 #131
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192737298
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2020 18:54 schreef Isabeau het volgende:
Twee uiteenlopende meningen! Je zal het nu gewoon zelf moeten proeven, Lucky.
:D

Mischien als er een aanbieding is. Ik heb inderdaad pillen maar ik vind het zonde om een pil te nemen voor een paar happen ijs. Zo hebben we al een half jaar een pint Magnum-ijs in de vriezer. Het is het gewoon nooit waard.
Spoilers!
pi_192737302
quote:
Zou eten. :9
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 19:00:22 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192737346
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 18:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Een vegan eten....zou dat onder veganistisch vallen? :?

Lam of een konijn is op zich wel redelijk veganistisch :9
Een koe strikt genomen niet, maar een koe is vooral lui en gras loopt niet weg. Gelukkig is dat ook het soort voer waar de spijsvertering het meest op is aangepast :+
pi_192737671
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Lam of een konijn is op zich wel redelijk veganistisch :9
Een koe strikt genomen niet, maar een koe is vooral lui en gras loopt niet weg. Gelukkig is dat ook het soort voer waar de spijsvertering het meest op is aangepast :+
Hm... zit je er alleen wel mee dat er geen consent is. Een humane vegan kan toestemming geven 8-)

(Lam, konijn of koe kunnen geen toestemming geven. Hooguit geen weerwoord. In before... ;) )
pi_192738012
quote:
Ik heb zo'n zin in een goede saté...
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 19:29:15 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192738417
"Meneer Rutte, u roept al drie weken dat Nederlanders zich voorbeeldig gedragen. Hoe rijmt u dat met wederom verlenging van de maatregelen"

Echt waar, hebben journalisten (NOS notabene) wel een opleiding gevolgd?

Alsof Rutte die maatregelen neemt om ons te pesten :')
  dinsdag 21 april 2020 @ 19:31:13 #137
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192738501
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:29 schreef derLudolf het volgende:
"Meneer Rutte, u roept al drie weken dat Nederlanders zich voorbeeldig gedragen. Hoe rijmt u dat met wederom verlenging van de maatregelen"

Wij zaten hier ook te schelden tegen de tv :+
  dinsdag 21 april 2020 @ 19:31:30 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192738514
quote:

Ik vond het ook een belachelijke vraag.
The love you take is equal to the love you make.
pi_192738543
quote:

Ja echt te dom voor woorden....
pi_192738581
quote:

Maar goed dat ik niet meer keek. Vast iemand van de Telegraaf of zo. :(

Inmiddels amuseer ik me met een slapend kitten op mijn buik. Af en toe een moppertje en dan weer :Z O+
  dinsdag 21 april 2020 @ 19:34:24 #141
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192738642
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Maar goed dat ik niet meer keek. Vast iemand van de Telegraaf of zo. :(

Inmiddels amuseer ik me met een slapend kitten op mijn buik. Af en toe een moppertje en dan weer :Z O+
Ja nee.. de NOS dus.. de NOS!!!
pi_192738670
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:34 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ja nee.. de NOS dus.. de NOS!!!
Niet :o o|O
  dinsdag 21 april 2020 @ 19:34:59 #143
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192738678
Zit er nu iemand verontwaardigd te wezen namens de leraren.. tsskk..
pi_192738698
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:31 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wij zaten hier ook te schelden tegen de tv :+
Ik denk heel Nederland, wat een domme idioot
pi_192738708
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:34 schreef Barreltje het volgende:
Zit er nu iemand verontwaardigd te wezen namens de leraren.. tsskk..
Die is van RTL en die is ZO DOM.

Vorige week ook. Echt, om te janken. :r
pi_192738782
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Die is van RTL en die is ZO DOM.

Vorige week ook. Echt, om te janken. :r
Terwijl ze goede samenvattingen kan geven, maar die zullen wel door anderen geschreven worden
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 19:37:33 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192738788
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Niet :o o|O
Zo'n vraag komt hopelijk wel terug op een functioneringsgesprek.

Misschien krijgen ze wel opdracht om van die domme vragen te stellen trouwens. Er zullen vast ook wel domme mensen zijn die het als straf zien.
pi_192738858
Ik vond het een helder verhaal en goede besluiten. Kinderen weer een stukje meer normaliteit, ouders die dan rustiger kunnen werken en verder gewoon je verstand gebruiken.
Verstandig ook dat de festivals zijn geschrapt. Hopelijk voorkomen we zo een najaarspiek.
pi_192738939
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zo'n vraag komt hopelijk wel terug op een functioneringsgesprek.

Misschien krijgen ze wel opdracht om van die domme vragen te stellen trouwens. Er zullen vast ook wel domme mensen zijn die het als straf zien.
Hopelijk is dat de reden, om voor die mensen die het allemaal niet begrijpen, deze vraag te stellen
pi_192739040
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik vond het een helder verhaal en goede besluiten. Kinderen weer een stukje meer normaliteit, ouders die dan rustiger kunnen werken en verder gewoon je verstand gebruiken.
Verstandig ook dat de festivals zijn geschrapt. Hopelijk voorkomen we zo een najaarspiek.
Wij hadden vandaag een teamsmeeting met ca 15 mensen. Kwam een collega uit Duitsland aan het woord met een ca 6 maanden kind (heel rustig lachend) op schoot en even later kwam haar 4 jarige dochter even zwaaien. En iedereen van thuis "ahhhh"
pi_192739351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wij hadden vandaag een teamsmeeting met ca 15 mensen. Kwam een collega uit Duitsland aan het woord met een ca 6 maanden kind (heel rustig lachend) op schoot en even later kwam haar 4 jarige dochter even zwaaien. En iedereen van thuis "ahhhh"
Hihihihi. Bij mij zwaait er af en toe een kattenstaart doorheen.
pi_192739387
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hihihihi. Bij mij zwaait er af en toe een kattenstaart doorheen.
Dat bij mij ook, als ik een call heb heeft men zicht op de krabpaal en in het mandje zit Nika en die kijkt met haar koppie over de rand naar al die mensen op het beeldscherm _O-
pi_192739393
Eerste vriendin gespot die depri is. Dat is dan ook iemand die leeft van sociaal activiteiten en mensen bezoeken. Haar hele zomer valt nu in het water. En ze weet dat het voor een goed doel is en werkt eraan mee, maar baalt nu wel even. En dat snap ik.
pi_192739415
quote:
Hmm je moet er ook geen soep van koken maar ze in the big green egg stoppen.
Lopen ze niet weg ook.
pi_192739462
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 18:54 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

Ik heb er toevallig net van geproefd, ik vind het echt niet te nassen. Pindakaas is veel te zoet. :(
Reese’s pindakaas er in?
pi_192739517
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eerste vriendin gespot die depri is. Dat is dan ook iemand die leeft van sociaal activiteiten en mensen bezoeken. Haar hele zomer valt nu in het water. En ze weet dat het voor een goed doel is en werkt eraan mee, maar baalt nu wel even. En dat snap ik.
Dat merkte ik gisteravond ook aan 2 van ons eetclubje. De ene spreekt dus ook regelmatig af met vriendinnen en de ander gaat wel naar haar (80 jarige) moeder. Maar die hebben het er heel moeilijk mee. Eerlijk gezegd vind ik het voor mezelf wel meevallen maar baal wel dat er nu wel veel dingen niet doorgaan. Een paar feestjes en etentjes gaan nu zeker niet door, van de week begint Ramandan en dan heb ik normaal gesproken ook een aantal Iftars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')