J kut Ben en Jerry reclamequote:
dahaag dieetquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
Nee, de Golgafrinchams, geleid door hun vaardig commandant:quote:
quote:Op dinsdag 21 april 2020 15:06 schreef drakin het volgende:
[..]
dahaag dieet
B&J is deze week in de aanbieding bij de AH
Meh, als ik in de dieetzone zit kan ik goed alles voorbij lopen, al ga je het voor mn neus zitten eten. In de zone komen is het probleemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet, normaal heb ik ook even nodig om er echt in te komen, afbouwen etc, maar allemaal punten waarop het mis kan gaan. Nu was het echt met een vingerknip. Raar hoe dat werkt. Maar goed het werkt dus ik profiteer er even van zolang het duurt
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Nu wil ik de rest weer zienquote:Op dinsdag 21 april 2020 15:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
J kut Ben en Jerry reclame
Hallo 4 minuten, aint nobody got time for that![]()
Beetje dit ideequote:Op dinsdag 21 april 2020 15:06 schreef Clubsoda het volgende:
Volgens mij moet je bij het hele idee rond het basisinkomen het idee over 'niet eerlijk' loslaten. Ja, er zullen altijd mensen zijn die zuiver profiteren en geen poot uitsteken. Maar uit onderzoek blijkt ook dat die groep in de minderheid is. In plaats van een heel systeem inrichten om zoveel mogelijk fraude tegen gaan (met alle kosten van dien), kun je ook je 'verlies' nemen en je richten op de mensen die zuiver op de graat zijn. Dus dat de buurman uit zijn neus wil vreten en daar 1000 euro in maand voor krijgt, heeft feitelijk helemaal niets te maken met het feit dat jij 32 uur per week werkt en daarnaast ook 1000 euro. Dat hele geloer naar de ander en de 'niet eerlijk!'-mentaliteit kost bakken met geld en is verder ook best ongezellig voor je mensbeeld en positiviteit enzo.
Goede motivatiequote:Op dinsdag 21 april 2020 15:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Meh, als ik in de dieetzone zit kan ik goed alles voorbij lopen, al ga je het voor mn neus zitten eten. In de zone komen is het probleem
Ik weet niet, normaal heb ik ook even nodig om er echt in te komen, afbouwen etc, maar allemaal punten waarop het mis kan gaan. Nu was het echt met een vingerknip. Raar hoe dat werkt. Maar goed het werkt dus ik profiteer er even van zolang het duurt
En of jij nou 32 uur of 24 uur werkt en wel of geen zorgtoeslag krijgt heeft helemaal níets te maken met hoeveel uren ik wil werken en mijn kinderbijslagquote:Op dinsdag 21 april 2020 15:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Beetje dit idee
[ afbeelding ]
Streven naar beter lijkt me altijd goed.
Ik denk ook dat het voor mensen die hun werk wel leuk vinden heel lastig is te begrijpen hoeveel dat werk sommige mensen kost. Het leukste jaar uit mn leven was het jaar waarin ik geen baan had. De eennaleukste periode uit mn leven was die waar ik 4 dagen werkte.
Dit doet me even heel goed nuquote:Op dinsdag 21 april 2020 15:06 schreef Clubsoda het volgende:
Volgens mij moet je bij het hele idee rond het basisinkomen het idee over 'niet eerlijk' loslaten. Ja, er zullen altijd mensen zijn die zuiver profiteren en geen poot uitsteken. Maar uit onderzoek blijkt ook dat die groep in de minderheid is. In plaats van een heel systeem inrichten om zoveel mogelijk fraude tegen gaan (met alle kosten van dien), kun je ook je 'verlies' nemen en je richten op de mensen die zuiver op de graat zijn. Dus dat de buurman uit zijn neus wil vreten en daar 1000 euro in maand voor krijgt, heeft feitelijk helemaal niets te maken met het feit dat jij 32 uur per week werkt en daarnaast ook 1000 euro. Dat hele geloer naar de ander en de 'niet eerlijk!'-mentaliteit kost bakken met geld en is verder ook best ongezellig voor je mensbeeld en positiviteit enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
En, is het een goed verhaal?quote:Op dinsdag 21 april 2020 15:13 schreef fietsie het volgende:
Ik geloof dat hier die nieuwe Netflix variant van B&J in de vriezer beland is gisteren.
en waarom gaat dan een basisinkomen precies wel werken?quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat je dan met een laag inkomen een baan van 40 uur moet vinden en dan krijg je vaak nog net zoveel als je uitkering ook als het minimumloon is. Dus 0 uur werken of 40 uur werken voor net zoveel geld. Met 28 uur bijv moet je aanvulling van de bijstand krijgen. Met een basisinkomen kan je wel die baan van 28 uur gaan doen en bijdragen aan de samenleving.
Veel calorieën per schepjequote:
Nou, dan werken mensen dus óf 0 uur (want wat maakt dat uit?) óf ze werken wel af en toe een paar uurtjes. En die paar uur is dus altijd meer dan 0 uur een levert daarmee een bijdrage aan de economie en de maatschappij, zelfontplooing, noem maar op.quote:Op dinsdag 21 april 2020 15:14 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
en waarom gaat dan een basisinkomen precies wel werken?
waar ze voor 0 uur werken ook genoeg geld hebben om rond te komen?
Ik hoop stiekem dat corona sommige werkgevers ook al een beetje tot blijvende veranderingen aanzet. Die verplichting om op kantoor te zitten bijvoorbeeld, terwijl je helemaal geen overleggen hebt. Die vaste werktijden, terwijl sommige mensen gewoon op andere tijden beter functioneren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 15:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk ook dat wanneer er een basisinkomen komt bedrijven gedwongen worden mee te innoveren. Nu ook weer werk ik bij zo'n ouderwetse club waar praktisch niemand minder dan 5 dagen werkt. Werkgever doet alsof het "niet kan". tuurlijk kan het wel pannekoek. Je hebt er alleen geen zin in.\
Naast de echte workaholics of de mensen wiens leven uit werk bestaat, zal denk ik niemand nog 5 dagen gaan werken.
probleem daarmee is dat de mensen die nu wel meer geld verdienen er fiks op moeten inleverenquote:Op dinsdag 21 april 2020 15:06 schreef Clubsoda het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |