Ah, dus ook gewoon een natte vinger.quote:Op maandag 20 april 2020 13:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Normaal gesproken, maar als je ziet hoe de oudjes zich gedragen, dan vermoed ik dat het niet veel uit maakt.
woon jij in een hippe wijk?quote:Op maandag 20 april 2020 13:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja klopt, vroeger zaten ze alleen in het Centrum, nu ook veel in de hippe wijken (waar ik woon).
Helaas toch nog erg druk op straat.
Laten veel bedrijven daar uberhaupt eens verder over nadenken. Waarom moeten allemaal kantoormedewerkers 5 dagen per week in de file staan om bij elkaar op kantoor te zitten? Spreek een aantal vaste dagen af voor als je elkaar wil zien en werk deels thuis. Mensen houden meer tijd over, filedruk neemt af, goed voor het milieu.quote:Op maandag 20 april 2020 13:32 schreef Anton91 het volgende:
Maar daarnaast zijn er ook wel genoeg beroepen die vooral thuis kunnen werken. Het OV hoeft echt niet zo druk te zijn als dat het voor de corona was als bedrijven de werktijden wat meer spreiden. Veel scholen/universiteiten zijn volgens mij toch nog het hele jaar gesloten.
Dat is inderdaad de vraag: https://www.scienceguide.(...)onderwijs-na-corona/quote:Op maandag 20 april 2020 13:39 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hoe moeten die arme hogescholen en universiteiten overleven nu ze geen busladingen Chinezen kunnen importeren a 30k per jaar?
quote:Afhankelijk van de internationale instroom
Wat de precieze effecten zijn op de financiële bedrijfsvoering van instellingen mag dan onduidelijk zijn, maar dat er instellingen zijn waar de internationale instroom van grote invloed is op de begroting staat buiten kijf. Zo gaf een aantal universiteiten onlangs bij de Inspectie van het Onderwijs aan dat zij financieel afhankelijk zijn van de internationale instroom.
De Inspectie gaat in haar rapport niet zover dat zij de internationale student als ‘cash cow’ zien, zoals sommigen beweren, maar ziet wel degelijk dat er instellingen zijn die financieel afhankelijk zijn van internationale studentenstromen. “Toch zijn de internationale studenten een belangrijke inkomstenbron, dankzij de Rijksbekostiging of het instellingscollegegeld. Daarom zien wij die afhankelijkheid wel.”
En geen studenten en scholieren in de trein! Dat scheelt ook enorm.quote:Op maandag 20 april 2020 13:40 schreef raptorix het volgende:
Ik denk omdat relatief veel mensen die met de trein reizen ook kunnen thuiswerken.
Maar het probleem is dat niet iedere werkgever dat wilt/doet.quote:Op maandag 20 april 2020 13:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk omdat relatief veel mensen die met de trein reizen ook kunnen thuiswerken.
De overheid kan toch duidelijk net als met 1.5 adviseren dat bedrijven met oplossingen komen het werken te verspreiden. Niet iedere kantoor slaaf hoeft om 8-9uur te beginnen. Of fabrieken, laat ze bijvoorbeeld de wacht overdragen om 11 uur.quote:Op maandag 20 april 2020 13:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wie gaat dit regelen?
En waarom zou kantoorpersoneel voorrang moeten krijgen op onderwijs?
Dat is maar net of en hoe je dat waarom zo bekijkt.quote:Op maandag 20 april 2020 13:17 schreef nirvana het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-te-werken~ab92acb0/
Het Zweedse systeem lijkt prima stand te houden
Juist als je verder kijkt dan je neus lang is, zou je snappen dat het op de lange termijn nogal veel schade aan de economie zou doen als we er hier een grote zooi van zouden maken. Denk je nou echt dat als de gezondheidszorg hier op z'n gat komt te liggen en er god weet hoeveel doden zijn, we daarna nog veel internationale handel kunnen drijven? Als Nederlander kom je dan nergens meer binnen, joh.quote:Op maandag 20 april 2020 13:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet je wat onzin is? Een heel land op slot gooien en de economie volledig om zeep helpen vanwege een vleermuis-virus.
Wat denk je dat de lange termijn gevolgen zijn sociaal-economisch, en hoeveel mensenlevens daar mee gemoeid zijn? Verder kijken dan je neus lang is.
Dat en de studenten zijn normaal gesproken het gros van de treinreizigers. Zodra je die thuis houdt, rijdt de NS bijna voor niks.quote:Op maandag 20 april 2020 13:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eens. Hardlopers zijn doodlopers v.w.b het snel opengooien. Het is korte termijn denken.quote:Op maandag 20 april 2020 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist als je verder kijkt dan je neus lang is, zou je snappen dat het op de lange termijn nogal veel schade aan de economie zou doen als we er hier een grote zooi van zouden maken. Denk je nou echt dat als de gezondheidszorg hier op z'n gat komt te liggen en er god weet hoeveel doden zijn, we daarna nog veel internationale handel kunnen drijven? Als Nederlander kom je dan nergens meer binnen, joh.
Ik ben het met je eens, maar als ieder bedrijf het voor zichzelf gaat bepalen vrees ik dat alsnog iedereen tussen 8 en 10 gaat beginnen.quote:Op maandag 20 april 2020 13:41 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De overheid kan toch duidelijk net als met 1.5 adviseren dat bedrijven met oplossingen komen het werken te verspreiden. Niet iedere kantoor slaaf hoeft om 8-9uur te beginnen. Of fabrieken, laat ze bijvoorbeeld de wacht overdragen om 11 uur.
Logisch ook. Treinen ander ov zijn ultieme besmettingsplekken.quote:Op maandag 20 april 2020 13:38 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Aantallen treinreizgers zijn inderdaad echt heel flink gedaald de afgelopen periode. Met name in de spits zijn de treinen echt beduidend veel leger dan eerst.
Ja hoor, ben ook gewoon naar buiten geweest. Zag op sommige plekken wat drukte, waarbij mensen heel duidelijk op elkaar aan het letten waren om afstand te houden. Zag ook te veel verkeer op een populaire plek, die is dan ook gesloten. Grote rijen bij vuilstorten, misschien niet goed maar iedereen wel op afstand. Dus concluderen dat 'de mensen' de regels allemaal niet in acht nemen en dat het allemaal aan het loslopen is, komt rechtstreeks uit de onderbuik en slaat helemaal nergens op.quote:Op maandag 20 april 2020 13:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zelf nog buiten geweest in de afgelopen dagen? Mondjesmaat is niet het woord dat ik zou kiezen.
Vooral die toekomstplanning is belangrijk imo. Voor individuen maar vooral ook voor bedrijven.quote:Op maandag 20 april 2020 13:42 schreef Kyran het volgende:
Op zich zijn die kleine groepen die zich niet aan de maatregelen houden niet meer zo'n probleem. Aantal patiënten op de IC's zijn aan het dalen, aantal besmettingen nemen niet meer exponentieel toe, aantal opgenomen patiënten per dag daalt of is stabiel.
Enige gevaar is als dat meer mensen dit gaan doen de cijfers weer gaan stijgen en de maatregelen nog langer gehandhaafd moeten worden. Ik hoop echt dat ze morgen met een goed verhaal, uitleg en toekomstplan komen i.p.v. een paar simpele zinnen over dat het nog niet over is.
Hoe willen zij het aanpakken, waar wachten zij op, wat is hun visie etc. Het is allemaal wat te vaag op dit moment. Snap dat ze niet alles weten, maar ik mag toch hopen dat ze een idee hebben van de te varen koers.
Zo kijk ik ook naar morgen en zo sta ik er ook in. Ik hoef niet zo zeer versoepeling te zien (al zou dat imo wel kunnen in kleine stapjes, maar dat is een andere discussie), maar ik wil lange termijn plannen hoor. Ze kunnen zich niet elke week of maand verschuilen achter de ''we zijn bang voor een nieuwe piek, dus verlenging''.quote:Op maandag 20 april 2020 13:42 schreef Kyran het volgende:
Ik hoop echt dat ze morgen met een goed verhaal, uitleg en toekomstplan komen i.p.v. een paar simpele zinnen over dat het nog niet over is.
Hoe willen zij het aanpakken, waar wachten zij op, wat is hun visie etc. Het is allemaal wat te vaag op dit moment. Snap dat ze niet alles weten, maar ik mag toch hopen dat ze een idee hebben van de te varen koers.
Je verwacht van mij dat ik met harde getallen kom?quote:Op maandag 20 april 2020 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah, dus ook gewoon een natte vinger.
En buitenom dat, waarom zouden ouderen niet in de spits mogen reizen normaal gesproken? 5-10% is echt gelul overigens.
En misschien ook meer uren op een dag. Bijvoorbeeld 4x9 of 4x10 uur. Een bouwvakker die 1.5 uur moet reizen houd zou uiteindelijk veel meer tijd over voor zichzelf.quote:Op maandag 20 april 2020 13:41 schreef OProg het volgende:
[..]
Laten veel bedrijven daar uberhaupt eens verder over nadenken. Waarom moeten allemaal kantoormedewerkers 5 dagen per week in de file staan om bij elkaar op kantoor te zitten? Spreek een aantal vaste dagen af voor als je elkaar wil zien en werk deels thuis. Mensen houden meer tijd over, filedruk neemt af, goed voor het milieu.
Wereld is afgesteld op 8-18. Je krijgt geen klant, contactpersoon aan de telefoon anders.quote:Op maandag 20 april 2020 13:41 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De overheid kan toch duidelijk net als met 1.5 adviseren dat bedrijven met oplossingen komen het werken te verspreiden. Niet iedere kantoor slaaf hoeft om 8-9uur te beginnen. Of fabrieken, laat ze bijvoorbeeld de wacht overdragen om 11 uur.
Ik denk inderdaad dat met versoepeling van sommige maatregelen, strakkere handhaving (en/of regelgeving) van andere zaken nodig is.quote:Op maandag 20 april 2020 13:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Logisch ook. Treinen ander ov zijn ultieme besmettingsplekken.
Oplossing is: iedereen die kan thuiswerken moet thuiswerken.
Rest liever met auto/fiets/scooter dan ov.
Risicogroepen moeten ov sowieso mijden.
Stel je de normale sardien in blik drukte voor in de metro/trein met corona. Kan echt niet.
Dit is wel een beetje je straatje verbreden. Eerst was iedereen die ook maar een stap buiten zette al een halve paria, nu blijkt het toch wat mee te vallen en is het nu weer waarschuwen voor het volgende.quote:Op maandag 20 april 2020 13:42 schreef Kyran het volgende:
Op zich zijn die kleine groepen die zich niet aan de maatregelen houden niet meer zo'n probleem. Aantal patiënten op de IC's zijn aan het dalen, aantal besmettingen nemen niet meer exponentieel toe, aantal opgenomen patiënten per dag daalt of is stabiel.
Enige gevaar is als dat meer mensen dit gaan doen de cijfers weer gaan stijgen en de maatregelen nog langer gehandhaafd moeten worden. Ik hoop echt dat ze morgen met een goed verhaal, uitleg en toekomstplan komen i.p.v. een paar simpele zinnen over dat het nog niet over is.
Ik ben best kritisch, maar dat gezeik op rijen bij vuilstorten is wel echtquote:Op maandag 20 april 2020 13:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja hoor, ben ook gewoon naar buiten geweest. Zag op sommige plekken wat drukte, waarbij mensen heel duidelijk op elkaar aan het letten waren om afstand te houden. Zag ook te veel verkeer op een populaire plek, die is dan ook gesloten. Grote rijen bij vuilstorten, misschien niet goed maar iedereen wel op afstand. Dus concluderen dat 'de mensen' de regels allemaal niet in acht nemen en dat het allemaal aan het loslopen is, komt rechtstreeks uit de onderbuik en slaat helemaal nergens op.
Uiteraard, zie Zuid Korea.quote:Op maandag 20 april 2020 13:30 schreef Zeroku het volgende:
Komt alleen door de mondkapjes natuurlijk.
Op basis waarvan zou Rutte zo'n planning kunnen geven?quote:Op maandag 20 april 2020 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo kijk ik ook naar morgen en zo sta ik er ook in. Ik hoef niet zo zeer versoepeling te zien (al zou dat imo wel kunnen in kleine stapjes, maar dat is een andere discussie), maar ik wil lange termijn plannen hoor. Ze kunnen zich niet elke week of maand verschuilen achter de ''we zijn bang voor een nieuwe piek, dus verlenging''.
Dat zijn meestal relatief kleine clubjes, ik ken bijna geen 1 groot bedrijf die tegen thuiswerken is.quote:Op maandag 20 april 2020 13:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar het probleem is dat niet iedere werkgever dat wilt/doet.
Als het bij de uitbraak al niet gebeurde, zie ik het nu helemaal niet gebeuren dat juist die werkgever overstag gaan.
Verwacht je dan niet te veel van het kabinet? Momenteel worden per sector plannen geschreven over hoe hun sector (niet) kan functioneren in de komende maanden. Het lijkt me dat het kabinet mede op basis daarvan vervolgstappen gaat nemen.quote:Op maandag 20 april 2020 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo kijk ik ook naar morgen en zo sta ik er ook in. Ik hoef niet zo zeer versoepeling te zien (al zou dat imo wel kunnen in kleine stapjes, maar dat is een andere discussie), maar ik wil lange termijn plannen hoor. Ze kunnen zich niet elke week of maand verschuilen achter de ''we zijn bang voor een nieuwe piek, dus verlenging''.
Eerst moesten we snel omlaag. Als je een gegeven punt bereikt hebt, is snel omlaag geen prioriteit meer, maar kan het verder langzaam omlaag.quote:Op maandag 20 april 2020 13:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje je straatje verbreden. Eerst was iedereen die ook maar een stap buiten zette al een halve paria, nu blijkt het toch wat mee te vallen en is het nu weer waarschuwen voor het volgende.
Dan moet het echt beter dan wij adviseren dat. Frisse neus vrijblijvendheid zorgt ervoor dat bedrijven iedereen weer naar kantoor laten komen zodra het lijkt te kunnen.quote:Op maandag 20 april 2020 13:46 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat met versoepeling van sommige maatregelen, strakkere handhaving (en/of regelgeving) van andere zaken nodig is.
Verplicht thuiswerken, en bijvoorbeeld ook de werkgever (mede) verantwoordelijk maken voor naleving. Controles in OV liggen ook voor de hand.
Ik verwacht dat een user niet zomaar gaat roepen dat de treinen vol zitten met oudjes die niets te doen hebben zonder daar ook maar één gegeven voor te hebben. Dus gewoon uit z'n fantasie zit te brallen. Jij doet in feite hetzelfde door maar aan te nemen dat er nu tijdens de spits veel ouderen in de trein zitten.quote:Op maandag 20 april 2020 13:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je verwacht van mij dat ik met harde getallen kom?![]()
![]()
Dwingen kan zeker, door bijvoorbeeld alleen zakelijke reizigers toe te laten.
Nou ja, ik vind het wat anders als ik mensen op een hoopje zie staan terwijl er per dag +100 extra patiënten op de IC komen of als ik mensen op een hoopje zie staan terwijl er per dag -25 patiënten op de IC komen. Dat heeft niks met verbreden van mijn straatje te maken, maar gewoon logisch nadenken.quote:Op maandag 20 april 2020 13:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje je straatje verbreden. Eerst was iedereen die ook maar een stap buiten zette al een halve paria, nu blijkt het toch wat mee te vallen en is het nu weer waarschuwen voor het volgende.
Overigens is er toch weinig vaags aan wat nu de situatie is? 21 april een nieuwe update, dat is altijd de boodschap geweest. Je kunt toch niet iedere drie dagen een update geven...
Ik vraag me af hoe haalbaar dit is wat men nu poogt te realiseren, die anderhalve meter samenleving.quote:Op maandag 20 april 2020 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist als je verder kijkt dan je neus lang is, zou je snappen dat het op de lange termijn nogal veel schade aan de economie zou doen als we er hier een grote zooi van zouden maken. Denk je nou echt dat als de gezondheidszorg hier op z'n gat komt te liggen en er god weet hoeveel doden zijn, we daarna nog veel internationale handel kunnen drijven? Als Nederlander kom je dan nergens meer binnen, joh.
Ik persoonlijk ook niet, maar lees maar eens hier in diverse topics. Die hele groep is toch best wat.quote:Op maandag 20 april 2020 13:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zijn meestal relatief kleine clubjes, ik ken bijna geen 1 groot bedrijf die tegen thuiswerken is.
Ook voor jou geldt: jouw beleving of ervaring is niet voor heel Nederland hetzelfde. Op tv zie je iig genoeg voorbeelden dat het steeds vaker mis gaat of dreigt te gaan. Dat is verontrustend.quote:Op maandag 20 april 2020 13:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja hoor, ben ook gewoon naar buiten geweest. Zag op sommige plekken wat drukte, waarbij mensen heel duidelijk op elkaar aan het letten waren om afstand te houden. Zag ook te veel verkeer op een populaire plek, die is dan ook gesloten. Grote rijen bij vuilstorten, misschien niet goed maar iedereen wel op afstand. Dus concluderen dat 'de mensen' de regels allemaal niet in acht nemen en dat het allemaal aan het loslopen is, komt rechtstreeks uit de onderbuik en slaat helemaal nergens op.
Lang niet elk kantoor is hier op in te richten, ik werk in een groot gebouw met 22 verdiepingen en 2000 man. Ik denk dat als ze daar de liften uit zetten er meer mensen overlijden aan hartverknettering dan aan corona.quote:Op maandag 20 april 2020 13:41 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Oh, ik verwacht ook geen versoepelingen hoor, nogal duidelijk waar ze morgen mee gaan komen, maar dan kan ik er nog wel op hopen natuurlijk. En ik vind gewoon dat ze zo onderhand wel een keer een lange termijn plan mogen benoemen. Dat is het punt waar de meeste mensen tegen aan lopen. De angst dat het eindeloos verlengd gaat worden, zelfs als de nummers gekelderd zijn; uit angst voor een nieuwe piek....zonder dat ze met ideeën komen om toch wat te versoepelen op de lange termijn. Leuk dat ze aan de meeste sectoren vragen om mee te denken, maar uiteindelijk moeten Rutte en co beslissen.quote:Op maandag 20 april 2020 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verwacht je dan niet te veel van het kabinet? Momenteel worden per sector plannen geschreven over hoe hun sector (niet) kan functioneren in de komende maanden. Het lijkt me dat het kabinet mede op basis daarvan vervolgstappen gaat nemen.
Verder is het nog erg koffiedik kijken, dus ik kan je nu alvast op een briefje geven dat er, buiten wellicht een versoepeling in een aantal vitale sectoren (bv. onderwijs, kinderopvang, mondzorg en fysio) er niets gaat veranderen en de boodschap 'hou vol' wordt.
Het grootste voordeel dat Zweden heeft, is vooral dat de maatschappij redelijk door blijft gaan en een heleboel problemen die voortkomen uit de lockdown (zowel sociale, als economische) veel minder heeft. Dit terwijl de zorg de situatie prima aankan.quote:Op maandag 20 april 2020 13:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is maar net of en hoe je dat waarom zo bekijkt.
bron: https://datagraver.com/corona/#/ (zelf landen invoeren op grafiek (Growth Rate Fatalities)
De daling naar afvlakking van fataliteit (op dag 23 uitbraak moment 100 doden) ligt met 9% iig slechter dan van een land als Denemarken (6%), bijna gelijk met die iets mindere van Nederland (11%) en beter dan bv Frankrijk (16%). Met dezelfde insteek, doet bv Duitsland (met 13%) het weer slechter dan Nederland (11%).
[ afbeelding ]
Kortom: de maatregelen zelf lijken een minder grotere invloed te hebben dan hoe het land het oppakt.
Het lastige hier is wat te vergelijken aan inhoudelijk onvergelijkbare aantallen en trends (percentage van wat) zonder dat duidelijk is wat precies de oorzaak is. Je kunt wel vermoeden dat tijdstip van maatregelen een flinke rol speelt maar ook hoe het land zelf qua zorg(capaciteit) is ingericht.
Gelukkig twijfelen ze. Niemand doet dit met plezier, niemand wil zijn of haar land op slot gooien of een anderhalvemeter samenleving.quote:Op maandag 20 april 2020 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe haalbaar dit is wat men nu poogt te realiseren, die anderhalve meter samenleving.
Ik zie wereldleiders als Trump maar ook Merkel en Rutte erg twijfelen hoelang dit door moet gaan en tegen welke prijs.
De media laten heel graag alle extremen zien hè. Dat is met alles zo en altijd al zo geweest.quote:Op maandag 20 april 2020 13:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook voor jou geldt: jouw beleving of ervaring is niet voor heel Nederland hetzelfde. Op tv zie je iig genoeg voorbeelden dat het steeds vaker mis gaat of dreigt te gaan. Dat is verontrustend.
Daarmee committeren ze zich teveel aan een tijdsspanne, denk ik. In de media lopen de voorspelling ook uiteen van eind 2020 tot 2023. Lijkt me geen bandbreedte waar het kabinet momenteel iets zinnigs over kan zeggen.quote:Op maandag 20 april 2020 13:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
En ik vind gewoon dat ze zo onderhand wel een keer een lange termijn plan mogen benoemen.
Er is echter 1 groot probleem, de kennis over Corona is nog steeds beperkt, kortom als je nu scholen gaat openen, kun je daar helemaal geen verhaal bij houden of dat veilig is.quote:Op maandag 20 april 2020 13:42 schreef Kyran het volgende:
Veilig wil ik niet meer horen. Dan hadden ze direct moeten ingrijpen toen het in december duidelijk was dat er iets ernstigs speelde in China.quote:Op maandag 20 april 2020 13:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gelukkig twijfelen ze. Niemand doet dit met plezier, niemand wil zijn of haar land op slot gooien of een anderhalvemeter samenleving.
Echter weet ook nog niemand hoe het precies verder moet, dus is dit het meest veilige keuze.
Zeker wel, in Zweden zijn ze gewoon open en daar gaat het primaquote:Op maandag 20 april 2020 13:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is echter 1 groot probleem, de kennis over Corona is nog steeds beperkt, kortom als je nu scholen gaat openen, kun je daar helemaal geen verhaal bij houden of dat veilig is.
Eh ja en hier kan ik een bom afsteken.quote:Op maandag 20 april 2020 13:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zelf nog buiten geweest in de afgelopen dagen? Mondjesmaat is niet het woord dat ik zou kiezen.
Ik zeg ook helemaal niet dat 90-95% schijt heeft aan de maatregelen.. wel dat je langzaam ziet dat er steeds meer mensen wat minder strikt voor zichzelf en anderen worden. Het wordt gewoon weer drukker op straat. Is dat erg? Nee, maar ik vrees dat het gevolgen gaat hebbenquote:Op maandag 20 april 2020 13:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De media laten heel graag alle extremen zien hè. Dat is met alles zo en altijd al zo geweest.
Het merendeel van de mensen houdt zich prima aan alle voorschriften.
Nee wat er op tv komt is lekker representatief... Je begrijpt dat wat op tv komt interessant genoeg moet zijn om op tv te komen he? Dat 95% van Nederland prima draait is geen nieuws, dat de Keukenhof volloopt en dat 15 studenten een feestje vieren wel.quote:Op maandag 20 april 2020 13:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ook voor jou geldt: jouw beleving of ervaring is niet voor heel Nederland hetzelfde. Op tv zie je iig genoeg voorbeelden dat het steeds vaker mis gaat of dreigt te gaan. Dat is verontrustend.
Longarts waar ik mee sprak zei ook al dat hij niet had verwacht dat het hier zo enorm zou uitbreken omdat de mensen hier best goed luisteren naar de adviezenquote:Op maandag 20 april 2020 13:53 schreef Noek het volgende:
Eh ja en hier kan ik een bom afsteken.
Drenthe hè, weinig besmettingen ook.![]()
Jij presenteert steeds jouw mening als waarheid, ontzettend onaangenaam.
Precies waarom scholrn niet open moeten trek het door tot eind augustus.quote:Op maandag 20 april 2020 13:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is echter 1 groot probleem, de kennis over Corona is nog steeds beperkt, kortom als je nu scholen gaat openen, kun je daar helemaal geen verhaal bij houden of dat veilig is.
Maar niet iedereen hoeft op hetzelfde moment aanwezig te zijn. En waarom zouden liften uitgezet moeten worden? En ook zoals iemand hier zei, de dagen kunnen ook verspreid worden.quote:Op maandag 20 april 2020 13:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lang niet elk kantoor is hier op in te richten, ik werk in een groot gebouw met 22 verdiepingen en 2000 man. Ik denk dat als ze daar de liften uit zetten er meer mensen overlijden aan hartverknettering dan aan corona.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |