Dan ga je fietsen. Voor naar de supermarkt of de apotheek is dat prima te doen, en de rest valt onder 'niet noodzakelijk'.quote:Op maandag 20 april 2020 13:24 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Niet iedereen kan autorijden.
In huis opsluiten dan maar?
Dat is makkelijk praten, maar dat is gelukkig niet hoe we de gezondheidszorg hier hebben geregeld.quote:Op maandag 20 april 2020 13:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik denk dat je op een gegeven moment moet kijken naar overlevingskansen en gewoon mensen dood moet laten gaan als het niet anders kan.
Mij lijkt de vraag om zoveel mogelijk thuis te werken niet te veranderen de komende maanden.quote:Op maandag 20 april 2020 13:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sowieso de mensen die thuis kunnen werken zoveel mogelijk thuis laten werken. En daarnaast ook nog eens bedrijven forceren om (daar waar het kan) om tijdelijk op alternatieve tijden te werken zolang we hier last van hebben.
Het is een beetje afhankelijk van je definitie van risicogroep/onderliggend lijden. Mensen met overgewicht zijn een risicogroep. Hier zijn genoeg bronnen voor te vinden, zelfs buiten COVID-19 om zijn mensen met een overgewicht een risicogroep voor longklachten.quote:Op maandag 20 april 2020 13:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat het virus lekker gaat op vet betekent niet dat we te maken hebben met onderliggend lijden dan toch?
Een hoge bloeddruk of een bierbuik is toch geen onderliggend lijden, dan denk ik meer aan mensen die al een chronische ziekte hebben.
Bij een reservering krijg je een rijtuig- en stoelnummer. Dat is bij internationale treinreizen nu al zo. Weet je precies waar je moet gaan staan op het perron.quote:Op maandag 20 april 2020 13:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Moet je wel een heel reserveringssysteem optuigen. En wat als jouw vrije plekje helemaal aan de andere kant van de trein zit dan waar de trein stopt? Je moet ook niet krijgen dat men door de hele trein gaat lopen om een plekje te bemachtigen.
Luister kerel, je schrijft 'ik kan me zo voorstellen dat oudjes...' dus wat is daar precies geen aanname aan? Die tweet gaat over drukte in de trein, niet over drukte in de trein door oudjes die tijd over hebben en zomaar op pad gaan.quote:Op maandag 20 april 2020 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien moet je eens stoppen met roeptoeteren iedere keer:
https://twitter.com/ALJVerhulst/status/1251927530967371776
En dit is niet het enige voorbeeld..
Hij loopt al een tijdlang dit soort onzin te spuienquote:Op maandag 20 april 2020 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is makkelijk praten, maar dat is gelukkig niet hoe we de gezondheidszorg hier hebben geregeld.
Komt alleen door de mondkapjes natuurlijk.quote:Op maandag 20 april 2020 13:30 schreef Maikuuul het volgende:
Steek dat geld van die gare app in een mondmasker fabriekje. Hoe lastig kan het zijn.
https://www.worldometers.(...)china-hong-kong-sar/
4 doden op 8 miljoen inwoners. De boodschap wilt nog steeds niet aankomen schijnbaar.
Je moest eens weten hoe vaak die oudjes in de spits gaan reizenquote:Op maandag 20 april 2020 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Luister kerel, je schrijft 'ik kan me zo voorstellen dat oudjes...' dus wat is daar precies geen aanname aan? Die tweet gaat over drukte in de trein, niet over drukte in de trein door oudjes die tijd over hebben en zomaar op pad gaan.
Dat word dan een hoop ellende als je door een vertraging de trein uitvalt.quote:Op maandag 20 april 2020 13:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Bij een reservering krijg je een rijtuig- en stoelnummer. Dat is bij internationale treinreizen nu al zo. Weet je precies waar je moet gaan staan op het perron.
Het is in beginsel niet goed geregeld, daarom zitten we in deze walgelijke situatie.quote:Op maandag 20 april 2020 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is makkelijk praten, maar dat is gelukkig niet hoe we de gezondheidszorg hier hebben geregeld.
In hoeverre kloppen doe cijfers?quote:Op maandag 20 april 2020 13:30 schreef Maikuuul het volgende:
Steek dat geld van die gare app in een mondmasker fabriekje. Hoe lastig kan het zijn.
https://www.worldometers.(...)china-hong-kong-sar/
4 doden op 8 miljoen inwoners. De boodschap wilt nog steeds niet aankomen schijnbaar.
Internationaal is het spoor ook niet zo druk en vallen er wat minder treinen uit dan bij de NS.quote:Op maandag 20 april 2020 13:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Bij een reservering krijg je een rijtuig- en stoelnummer. Dat is bij internationale treinreizen nu al zo. Weet je precies waar je moet gaan staan op het perron.
Maar daarnaast zijn er ook wel genoeg beroepen die vooral thuis kunnen werken. Het OV hoeft echt niet zo druk te zijn als dat het voor de corona was als bedrijven de werktijden wat meer spreiden. Veel scholen/universiteiten zijn volgens mij toch nog het hele jaar gesloten.quote:Op maandag 20 april 2020 13:29 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Mij lijkt de vraag om zoveel mogelijk thuis te werken niet te veranderen de komende maanden.
Waarom zou je een relatief simpele methode afschalen?
Zeker als je kijkt naar functies waar het productief weinig tot geen verschil maakt.
Logisch redeneren is lastig soms, maar zo'n tweet op zondagavond verraad al dat er gewoon heel veel dagjesmensen op weg naar huis zijn en daarmee de treinen overvol raken. Dat de NS kortere treinen inzit is tevens een probleem, maar het heeft ook te maken met een algemeen 'ach het zal wel' betreft het virus, mensen gaan er weer op uit en denken niet aan de mensen die er echt toe doen.quote:Op maandag 20 april 2020 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Luister kerel, je schrijft 'ik kan me zo voorstellen dat oudjes...' dus wat is daar precies geen aanname aan? Die tweet gaat over drukte in de trein, niet over drukte in de trein door oudjes die tijd over hebben en zomaar op pad gaan.
Mjah heb ook wel overgewicht, ben nu 47, maar wel goede conditie.quote:Op maandag 20 april 2020 13:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is een beetje afhankelijk van je definitie van risicogroep/onderliggend lijden. Mensen met overgewicht zijn een risicogroep. Hier zijn genoeg bronnen voor te vinden, zelfs buiten COVID-19 om zijn mensen met een overgewicht een risicogroep voor longklachten.
Of het daadwerkelijk als onderliggend lijden wordr gemeld bij een overlijden is een goede vraag. Nu snap ik je opmerking in ieder geval beter. Beetje verwarrend dat ik die twee termen door elkaar gebruik.
Daar heb je gelijk in (for the record: ik snap dat heel goed, ik heb een phd in dit onderwerp, wat betreft vetmetingen enzo)quote:Op maandag 20 april 2020 13:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk maar met BMI alleen kan je dat niet aantonen, daar moet je vet% voor meten
Dat zeg ik tochquote:Op maandag 20 april 2020 13:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar daarnaast zijn er ook wel genoeg beroepen die vooral thuis kunnen werken. Het OV hoeft echt niet zo druk te zijn als dat het voor de corona was als bedrijven de werktijden wat meer spreiden. Veel scholen/universiteiten zijn volgens mij toch nog het hele jaar gesloten.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom of je je dat kunt voorstellen of dat het een gegeven is.quote:Op maandag 20 april 2020 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe vaak die oudjes in de spits gaan reizen
Dan moet je dus behoorlijk wat infrastructuur gaan aanpassen.quote:Op maandag 20 april 2020 13:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik denk at ik even ergens anders met mijn gedachten was.quote:Op maandag 20 april 2020 13:32 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch?!
Effectieve methode, zonder veel moeite/geld/gevolgen.
Die laatste riedel is zo ongeveer ook een coronagodwin aan het worden in dit topic.quote:Op maandag 20 april 2020 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Logisch redeneren is lastig soms, maar zo'n tweet op zondagavond verraad al dat er gewoon heel veel dagjesmensen op weg naar huis zijn en daarmee de treinen overvol raken. Dat de NS kortere treinen inzit is tevens een probleem, maar het heeft ook te maken met een algemeen 'ach het zal wel' betreft het virus, mensen gaan er weer op uit en denken niet aan de mensen die er echt toe doen.
waarom zeg je dat dan niet meteen, ik begon me al zorgen over die patiënten in jouw wachtkamerquote:Op maandag 20 april 2020 13:32 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in (for the record: ik snap dat heel goed, ik heb een phd in dit onderwerp, wat betreft vetmetingen enzo)
Bmi is niet altijd een betrouwbare maat voor de daadwerkelijke metabole consequenties van het aanwezige vet in een lichaam. Ook bij gelijke bmi zijn er grote verschillen tussen percentage spiermassa en vetmassa bij verschillende mensen.
Maar goed. En nu? De individuele percentages worden bijna nooit berekend en een bmi is makkelijker te bepalen.
Dus dan gewoon ff pragmatisch: grosso modo kan je mensen met bmi >26 gewoon als “te zwaar” beschouwen, waarbij het overigens niet een keiharde grens is maar eerder een schaal.
Dus ik hanteer gewoon deels het getal en deels boerenverstand. Iedereen kan zelf in de spiegel zien of er vet over de broekrand blubbert
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |