Nalatigheid, meer kan ik er niet van maken.quote:Op zondag 19 april 2020 17:32 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Maar waarom heeft Trump ze dan niet zelf aangevuld als hij zo slim was/welwillend? Hij had er trouwens drie jaar de tijd voor.
Biden gebruikte het woord travel ban dan ook niet specifiek toen hij Trump xenophobic noemde:quote:Op zondag 19 april 2020 17:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bizar om iemand een motief toe te dienen terwijl Trump toch echt verklaarde dat hij het deed vanwege het virus.
Als Biden dat soort krachten heeft dan moet hij bij astro tv solliciteren.
Biden campaign says he backs Trump's China travel banquote:On the day the White House announced the travel restrictions, Biden did say at a campaign event in Iowa that as the pandemic unfolds, Americans “need to have a president who they can trust what he says about it, that he is going to act rationally about it.” He added, “This is no time for Donald Trump’s record of hysteria and xenophobia – hysterical xenophobia – and fearmongering to lead the way instead of science.”
quote:"Joe Biden supports travel bans that are guided by medical experts, advocated by public health officials, and backed by a full strategy," Kate Bedingfeld, Biden's deputy campaign manager, told CNN. "Science supported this ban, therefore he did too."
Ja inderdaad. Ik beweer ook sinds jaar en dag dat de productie van essentiële middelen teruggebracht moet worden binnen de eigen staatsgrenzen.quote:Op zondag 19 april 2020 17:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nalatigheid, meer kan ik er niet van maken.
Het feit dat niemand op een paar landen na echt goed voorbereid was op een globale pandemie laat wel zien dat er niet echt vooruitgekeken word.
Of dat nu in de EU is, het midden Oosten of de VS. Ik hoop ieder geval dat de mensen aan de top hun les hebben geleerd en hun naties voortaan voorbereiden op dit soort calamiteiten.
Persoonlijk hoop ik dat ze verder gaan en proberen cruciale industrie terug te halen naar hun eigen landen.
Het communistisch regime in China is een onbetrouwbare partner gebleken waar de burgers geen vrijheid genieten. Om deze reden alleen al zou men moeten proberen om de productie terug te halen.
Dan moet je ook de grondstoffen voor de essentieele middelen binnen je staatsgrenzen hebben en laat dat nu net wat lastig zijn met veel essentieele middelen.quote:Op zondag 19 april 2020 17:46 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik beweer ook sinds jaar en dag dat de productie van essentiële middelen teruggebracht moet worden binnen de eigen staatsgrenzen.
En daarnaast hoe wrang is het dat je, eenmaal verontreinigd en besmet te zijn door een virus afkomstig uit hun land, juist bij hen je heil moet zoeken en naar hen toe moet gaan met opgehouden hand om te bedelen naar spullen. Niet wetend of je daarmee opnieuw een Trojaans paard binnenhaalt?
Dus de spindokter van Biden komt na weken met een statement dat Biden het inreisverbod wel steunt. Ik vind het niet echt geloofwaardig, vooral omdat ik hem daarna nooit heb horen zeggen dat hij het inreisverbod steunt.quote:Op zondag 19 april 2020 17:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Biden gebruikte het woord travel ban dan ook niet specifiek toen hij Trump xenophobic noemde:
Trump, Biden Spin China Travel Restrictions
[..]
Biden campaign says he backs Trump's China travel ban
[..]
Als je het eens bent met een inreisverbod dan vind ik het raar dat je het inreisverbod meeneemt in je kritiek. Als hij het anders heeft bedoelt prima dan hoor. Het geeft dan wel weer aan dat zijn cognitieve functies op zijn retour zijn.twitter:JoeBiden twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 01:05:00A wall will not stop the coronavirus.
Banning all travel from Europe — or any other part of the world — will not stop it.
This disease could impact every nation and any person on the planet — and we need a plan to combat it. reageer retweet
allemaal heel leuk en aardig, maar Trump is nu president. En jij bent geen Amerikaan, je hebt zelfs geen familie daar wonen. Je hebt totaal geen binding met de VS, alleen met Trump/PVV/FvD je kakelt trump na, die Fox news network na-kakelt. ALLES wat er NU gebeurt komt op conto van de HUIDIGE president, niet op de vorige, de doden van de afgelopen maanden zijn indirect de schuld van Donald Trump, en niemand anders. Hij heeft gekozen voor de verantwoording, niet Biden!quote:Op zondag 19 april 2020 17:16 schreef Chivaz het volgende:
We weten ieder geval hoe Biden op het virus zou reageren. De man was tegen reisrestricties vanuit China en Europa en is ook medeverantwoordelijk voor het feit dat de voorraden zoals maskers niet zijn aangevuld.
Als ik Amerikaan zou zijn had ik nooit op die man gestemd hoe goed zijn VP ook zou zijn.
Die grondstoffen kunnen ook uit derde landen komen, hoeft niet China. Bovendien als je Europabreed kijkt, durf ik te stellen dat daar alle benodigde grondstoffen te vinden zijn mits je een beetje prioriteiten verschuift, en zaken ombouwt etc.quote:Op zondag 19 april 2020 17:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan moet je ook de grondstoffen voor de essentieele middelen binnen je staatsgrenzen hebben en laat dat nu net wat lastig zijn met veel essentieele middelen.
En als het volgende gemuteerde virus uit Rusland of Ehtiopie komt? De wereld is nu eenmaal met elkaar verbonden, net doen alsof je alles zelf kan doen is complete onzin, inefficient en vervuilend.
Precies, overigens is het de primaire taak van de overheid om je burgers te beschermen. Je zo afhankelijk opstellen van de landen rond de wereld vanwege economische belangen is een tekortkoming van de overheid dat ons duur is komen te staan.quote:Op zondag 19 april 2020 17:46 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik beweer ook sinds jaar en dag dat de productie van essentiële middelen teruggebracht moet worden binnen de eigen staatsgrenzen.
En daarnaast hoe wrang is het dat je, eenmaal verontreinigd en besmet te zijn door een virus afkomstig uit hun land, juist bij hen je heil moet zoeken en naar hen toe moet gaan met opgehouden hand om te bedelen naar spullen. Niet wetend of je daarmee opnieuw een Trojaans paard binnenhaalt?
Ik zie nu pas je tweede alinea die je hebt toegevoegd.quote:Op zondag 19 april 2020 17:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan moet je ook de grondstoffen voor de essentieele middelen binnen je staatsgrenzen hebben en laat dat nu net wat lastig zijn met veel essentieele middelen.
En als het volgende gemuteerde virus uit Rusland of Ehtiopie komt? De wereld is nu eenmaal met elkaar verbonden, net doen alsof je alles zelf kan doen is complete onzin, inefficient en vervuilend.
Het idee dat je alles wat "cruciaal" is binnen je eigen landsgrenzen zou moeten kunnen fabriceren is dan ook een volstrekte fantasie. Alle spullen met ook maar een beetje elektronica vereisen grondstoffen die wij hier al niet hebben. We hebben ook bij lange na niet genoeg olie voor zowel voer-, vaar en voertuigen als als grondstof voor plastics en alle andere afgeleide producten.quote:Op zondag 19 april 2020 17:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nederland is dan ook een piepklein land en stelt op geopolitiek strategisch gebied niet veel voor. Daarom moet je in eerste instantie Europabreed kijken en Europa als bindingseenheid hanteren. Dat is al een flink stuk beter en ben je duchterbij huis. 👍quote:Op zondag 19 april 2020 17:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het idee dat je alles wat "cruciaal" is binnen je eigen landsgrenzen zou moeten kunnen fabriceren is dan ook een volstrekte fantasie. Alle spullen met ook maar een beetje elektronica vereisen grondstoffen die wij hier al niet hebben. We hebben ook bij lange na niet genoeg olie voor zowel voer-, vaar en voertuigen als als grondstof voor plastics en alle andere afgeleide producten.
Even serieus, jij bent van mening dat Trump als een soort Zonnekoning het land kan en mag regeren. Blijkbaar hebben staten geen verantwoordelijkheid in jou ogen en komt alles neer op Keizer Trump.quote:Op zondag 19 april 2020 17:53 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
allemaal heel leuk en aardig, maar Trump is nu president. En jij bent geen Amerikaan, je hebt zelfs geen familie daar wonen. Je hebt totaal geen binding met de VS, alleen met Trump/PVV/FvD je kakelt trump na, die Fox news network na-kakelt. ALLES wat er NU gebeurt komt op conto van de HUIDIGE president, niet op de vorige, de doden van de afgelopen maanden zijn indirect de schuld van Donald Trump, en niemand anders. Hij heeft gekozen voor de verantwoording, niet Biden!
Ook de EU importeert pakweg 90% van haar olie.quote:Op zondag 19 april 2020 18:02 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Nederland is dan ook een piepklein land en stelt op geopolitiek strategisch gebied niet veel voor. Daarom moet je in eerste instantie Europabreed kijken en Europa als bindingseenheid hanteren. Dat is al een flink stuk beter en ben je duchterbij huis. 👍
En grondstoffen als Lithium en goud worden steeds belangrijker, als alles elektrisch is. Die gaan we hier echt niet vinden, ook niet als je per EU kijkt.quote:Op zondag 19 april 2020 17:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het idee dat je alles wat "cruciaal" is binnen je eigen landsgrenzen zou moeten kunnen fabriceren is dan ook een volstrekte fantasie. Alle spullen met ook maar een beetje elektronica vereisen grondstoffen die wij hier al niet hebben. We hebben ook bij lange na niet genoeg olie voor zowel voer-, vaar en voertuigen als als grondstof voor plastics en alle andere afgeleide producten.
Ja duh. Dat weet jij ook wel, maar blijkbaar moet voor de honderdste keer alles wat Trump *niet* deed hier herhaald worden. Ik vraag me af voor wie, volgens mij is de rest hier niet blind en kan men informatie aardig lang onthouden.quote:Op zondag 19 april 2020 18:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
hoe geloof jij dan dat Biden de betere president zou zijn in deze situatie?
Wie de neuk heeft het over olie man. Soms denk ik je dwars wilt zitten om gewoon vervelend te doen. Wees niet zo bekrompen. Olie is maar één deel van alles. Niet alles op zich.quote:Op zondag 19 april 2020 18:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook de EU importeert pakweg 90% van haar olie.
Olie is niet alleen een brandstof, maar de basis voor heel veel producten.quote:Op zondag 19 april 2020 18:18 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Wie de neuk heeft het over olie man. Soms denk ik je dwars wilt zitten om gewoon vervelend te doen. Wees niet zo bekrompen. Olie is maar één deel van alles. Niet alles op zich.
Je kan je op energiegebied ook op andere terreinen begeven zoals groene, schalie, aardgas weet ik veel wat. Herinner je je NOGMAALS dat we het voorlopig alleen over een noodvoorraad aanleggen hebben. De benodigde olie of andere energie die je daarvoor verbruikt zal meevallen.
Verder krijgen we de meeste van onze olie tegenwoordig uit Rusland en op dit moment is de virusproblematiek niet met dat land. Mocht de volgende nare situatie zich juist daar manifesteren gaan we dus ons wenden naar een inmiddels geregeld ander land om zaken mee te doen. Je kan dit dus op twee vanzelfsprekende en effectieve manier aanpakken:
1) Je kan door je eigenbelangen (basisproductie van eerste levensbehoeftes) thuis te brengen je beschermen voor een globale crisis.
2) je kan zo de resterende belangen verspreiden (risicoverspreiding) door bijv olie of energie of andere grondstoffen niet alleen uit Rusland maar ook een paar andere landen te importeren om zodoende geen enkel land de troefkaarten toe te spelen.
Nogmaals we hebben het over de benodige hoeveelheid grondstoffen voor een NOODVOORRAAD dus dat valt reuze mee.
Omdat alles wat Trump niet deed herhaald word betekent dat nog niet dat Biden al die dingen wel zou doen.quote:Op zondag 19 april 2020 18:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja duh. Dat weet jij ook wel, maar blijkbaar moet voor de honderdste keer alles wat Trump *niet* deed hier herhaald worden. Ik vraag me af voor wie, volgens mij is de rest hier niet blind en kan men informatie aardig lang onthouden.
Dit topic kan interessant zijn als niet alles voor jou steeds honderd keer weer herhaald zou moeten worden.
Je kunt bar weinig maken zonder olie. Geen plastics, geen kleding, geen kunstmest, geen bestrijdingsmiddelen, geen schoonmaakmiddelen...quote:Op zondag 19 april 2020 18:18 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Wie de neuk heeft het over olie man. Soms denk ik je dwars wilt zitten om gewoon vervelend te doen. Wees niet zo bekrompen. Olie is maar één deel van alles. Niet alles op zich.
En hoe produceerden we al onze spullen dan voordat olie ontdekt werd in het begin van de 20e eeuw? Vergeet niet dat de Industriële Revolutie oftewel massaproductie ergens in de jaren 1850 begon. Dat zijn pak m beet 70 jaar voordat we op olie overgingen. Toen hadden we zelfs nog geen elektriciteit. Wat is uw verklaring hiervoor?quote:Op zondag 19 april 2020 18:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt bar weinig maken zonder olie. Geen plastics, geen kleding, geen kunstmest, geen bestrijdingsmiddelen, geen schoonmaakmiddelen...
Energie is maar een deel van de olie. En ja, dat gaan we vervangen. Maar olie blijft noodzakelijk.
https://www.olieprijs.eu/afhankelijkheid.html
Het enige wat we zouden moeten doen is ergens een grote loods (of doe maar op diverse plekken) miljoenen mondkapjes opslaan.
Toen hadden we nog geen plastics en waren dingen bijvoorbeeld dus ook heel slecht houdbaar te houden (geen plastic verpakkingen). Toen maakten we bijvoorbeeld geen sythetische kleding, nu wel. Kleding waar geen olie in zit, kan ook niet in de wasmachine, want het krimpt.quote:Op zondag 19 april 2020 18:32 schreef KI1234 het volgende:
[..]
En hoe produceerden we al onze spullen dan voordat olie ontdekt werd in het begin van de 20e eeuw? Vergeet niet dat de Industriële Revolutie oftewel massaproductie ergens in de jaren 1850 begon. Dat zijn pak m beet 70 jaar voordat we op olie overgingen. Toen hadden we zelfs nog geen elektriciteit. Wat is uw verklaring hiervoor?
Dus als ik het goed begrijp is je vraag of hij net zoals Trump ook nog duizenden Chinezen had binnengelaten? En in welke hypothetische combinatie wil je dit weten, met of zonder het ophemelen van China?quote:Op zondag 19 april 2020 18:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat alles wat Trump niet deed herhaald word betekent dat nog niet dat Biden al die dingen wel zou doen.
Ook wil het concept verantwoordelijkheid van de staten er niet echt in. Dus dan ook voor jou de vraag gezien de situatie in de VS en Bidens opmerkingen rond het reisverbod. Hoe zou hij dan een betere president zijn geweest?
Waarvan wel een gedeelte uit Noorwegen komt neem ik aanquote:Op zondag 19 april 2020 18:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus hoeveel minder afhankelijk van olie zouden we worden als we olie enkel zouden inzetten om plastics en synthetische meuk en andere zaken te produceren die zonder olie überhaipt niet kunnen? En voor de rest van onze productie naar andere bronnen zouden terugvallen?quote:Op zondag 19 april 2020 18:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Toen hadden we nog geen plastics en waren dingen bijvoorbeeld dus ook heel slecht houdbaar te houden (geen plastic verpakkingen). Toen maakten we bijvoorbeeld geen sythetische kleding, nu wel.
We produceren echt zeer weinig zonder olie.
Lees het eens een keer terug en probeer het dan nog eens.quote:Op zondag 19 april 2020 18:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp is je vraag of hij net zoals Trump ook nog duizenden Chinezen had binnengelaten? En in welke hypothetische combinatie wil je dit weten, met of zonder het ophemelen van China?
Behoorlijk, maar zo ver zijn we nog niet. En dat gaat ook niet gebeuren met de huidige olieprijs. Dat komt pas als olie echt schaars gaat worden, denk ik.quote:Op zondag 19 april 2020 18:38 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Dus hoeveel minder afhankelijk van olie zouden we worden als we olie enkel zouden inzetten om plastics en synthetische meuk en andere zaken te produceren die zonder olie überhaipt niet kunnen? En voor de rest van onze productie naar andere bronnen zouden terugvallen?
We hebben eeuwenlang zo niet duizenden jaren op het concept van zelfvoorzienende natie-staten overleefd en zelfs welvaart gekend. Dus als je mij wijs wilt maken dat globalisme noodzakelijk is, ook in tijden van crisissen, gaat dat niet lukken. Het zou met al onze technologie, kennis, en logistieke mogelijkheden juist makkelijker moeten zijn geworden om enigszins onafhankelijk draaiende landen en economiēn te bouwen en te handhaven. Vervang desnoods land met machtsblok. Dan kan de EU of een een zelfstandig opererend onderdeel daarvan als eenheid worden beschouwd.quote:Op zondag 19 april 2020 18:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee hoor, geen idee waarom je het gelijk persoonlijk dacht te moeten maken.
Jij stelt dit:
[..]
Nou is "essentiële middelen" al een wat onnozel concept, want wat er essentieel is hangt nogal af van de omstandigheden waarmee we worden geconfronteerd. In het geval van een virusinfectie als deze is dat heel wat anders dan wanneer we plotseling geconfronteerd worden met een ziekte die geen beademingsapparatuur, maar andere medische hulpmiddelen vereist.
Daarnaast betekent het zoals je door meerdere mensen is uitgelegd dat je hooguit een stukje van de productieketen binnen de landsgrenzen verschuift. Daar schiet je verder niet gek veel mee op, je verplaatst het probleem hooguit een beetje.
Precies. En om een zelfvoorzienende noodvoorraad te bouwen en onderhouden hoef je al helemaal geen volledig onafhankelijke economie te bouwen. Oftewel ik word woorden in de mond gelegd omdat het hen uitkomt.quote:Op zondag 19 april 2020 19:16 schreef Chivaz het volgende:
Productie van medisch apparatuur en medicijnen kunnen makkelijk in Nederland. Als de grondstoffen niet uit het ene land kunnen komen dan wel uit een ander land. Ik krijg een beetje het gevoel dat hier vooral in problemen gedacht word niet in oplossingen.
Voor productie hoeven we niet afhankelijk te zijn van het regime in China. De enige reden dat wij en de rest van de wereld dat wel zijn heeft alles met kosten te maken.
https://www.reuters.com/a(...)-masks-idUSKBN21I1PUquote:Op zondag 19 april 2020 19:19 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Precies. En om een zelfvoorzienende noodvoorraad te bouwen en onderhouden hoef je al helemaal geen volledig onafhankelijke economie te bouwen. Oftewel ik word woorden in de mond gelegd omdat het hen uitkomt.
Gezichtsmaskers moet je er alleen een aantal miljoen van opslaan, zodat je iig voor de eerste maand (of desnoods voor de eerste 2 maanden) voldoende hebt. In die maand kunnen Nederlandse bedrijven overstappen op produceren (zoals Auping en andere bedrijven nu ook doen, zie Arnhem waar mensen met een vluchtelingenachtergrond 100.000 mondkapjes per dag maken) en kun je bestellen in het buitenland. Dan hoef je echt geen standaard gezichtsmaskersfabriek die veel duurder is dan wat er op de wereldmarkt te koop is te laten staan.quote:Op zondag 19 april 2020 19:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
https://www.reuters.com/a(...)-masks-idUSKBN21I1PU
Macron roept het ook al, al gaat het dan vooral om gezichtsmaskers. Persoonlijk vind ik dat we wel een paar stapjes verder mogen gaan. Dus buiten medische producten ook producten voor de consumenten. Nu we volop in het tijdperk zitten van de automatisering moet er toch wel een manier zijn om goedkoop en efficiënt te produceren. Met auto’s lukt het in Europa redelijk goed, ik zie niet in waarom het niet kan met andere producten.
Het vergt wel wat protectionistische maatregelen en misschien wat hogere prijzen voor de consument, daarentegen krijgen we er wel een efficiëntere industrie voor terug.
je zit weer te raaskallen en te framen: Vertel ons voor eens en al waarom Trump zo goed is, NIET waarom Biden dit niet is. je probeert Trump te verdedigen door Biden aan te vallen, en niet door goede punten van Trump op te sommen. Dat is je voornaamste zwakte.; alles en iedereen is slechter dan Trump, en wij willen weten waarom!quote:Op zondag 19 april 2020 18:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Even serieus, jij bent van mening dat Trump als een soort Zonnekoning het land kan en mag regeren. Blijkbaar hebben staten geen verantwoordelijkheid in jou ogen en komt alles neer op Keizer Trump.
Biden heeft verklaard tot diep in maart dat inreisverboden xenofobisch zijn, hoe geloof jij dan dat Biden de betere president zou zijn in deze situatie?
En welke andere wereldleiders hou je nog meer verantwoordelijk voor het dodenaantal wereldwijd?
Ironisch genoeg waren de PVV en FVD de partijen die in Januari aan de bel trokken omtrent het coronavirus, ik neem aan dat je met de komende verkiezingen in Nederland gewoon een rood kruisje zet bij Baudet?
Punt 1, denk aan je bloeddruk het is veel te mooi weer voor je geveinsde verontwaardiging.quote:Op zondag 19 april 2020 19:38 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
je zit weer te raaskallen en te framen: Vertel ons voor eens en al waarom Trump zo goed is, NIET waarom Biden dit niet is. je probeert Trump te verdedigen door Biden aan te vallen, en niet door goede punten van Trump op te sommen. Dat is je voornaamste zwakte.; alles en iedereen is slechter dan Trump, en wij willen weten waarom!
Je wil alle onderdelen zelf maken?quote:Op zondag 19 april 2020 19:16 schreef Chivaz het volgende:
Productie van medisch apparatuur en medicijnen kunnen makkelijk in Nederland. Als de grondstoffen niet uit het ene land kunnen komen dan wel uit een ander land. Ik krijg een beetje het gevoel dat hier vooral in problemen gedacht word niet in oplossingen.
Voor productie hoeven we niet afhankelijk te zijn van het regime in China. De enige reden dat wij en de rest van de wereld dat wel zijn heeft alles met kosten te maken.
Vraag het de bedrijven. Ik gok dat het iets duurder is.quote:Op zondag 19 april 2020 19:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat je hier kan produceren produceer je hier, waarom zou dat niet een streven moeten zijn?
Precies, daarom geloof ik ook dat er protectionistische maatregelen genomen moeten worden om dat te bewerkstelligen.quote:Op zondag 19 april 2020 20:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vraag het de bedrijven. Ik gok dat het iets duurder is.
Terug naar iedereen in de Daf naar de textielindustrie in Enschede?quote:Op zondag 19 april 2020 20:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Precies, daarom geloof ik ook dat er protectionistische maatregelen genomen moeten worden om dat te bewerkstelligen.
We doen het al met landbouwproducten, ik zie niet in waarom het niet kan met andere producten.
Een overdrijving van het punt wat ik maakte, maar dat had je al door.quote:Op zondag 19 april 2020 21:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Terug naar iedereen in de Daf naar de textielindustrie in Enschede?
Meneer is een beetje boos. Het vermaledijde Fox waagt het die nare Pelosi op de buis te brengen.twitter:realDonaldTrump twitterde op zondag 19-04-2020 om 18:58:51Nervous Nancy is an inherently “dumb” person. She wasted all of her time on the Impeachment Hoax. She will be overthrown, either by inside or out, just like her last time as “Speaker”. Wallace & @FoxNews are on a bad path, watch! https://t.co/nkEj5YeRjb reageer retweet
twitter:briantylercohen twitterde op zondag 19-04-2020 om 19:09:39@realDonaldTrump @FoxNews Here's why he's losing his mind-- she called him out on his bullshit:
"To proceed which policies which were not science-based, which were not evidence-based, and to blame others ... LEADERS TAKE RESPONSIBILITY. So I said he's a weak leader, he doesn't take responsibility." https://t.co/4GLeKG6HWN reageer retweet
McConnell wil toch nog snel maar wat hardwerkende Amerikanen naaien.twitter:mkraju twitterde op zondag 19-04-2020 om 20:45:31McConnell told GOP senators today that Dem demands for food stamp money and funding for state and local governments won’t be added to the small business package, per GOP leadership aide. Another source says that Dem demands for hazard pay for frontline workers won’t be in deal. reageer retweet
Mcconnell noemen ze niet voor niets Moscow Mitch hoor.quote:Op zondag 19 april 2020 21:23 schreef Ulx het volgende:
McConnell wil toch nog snel maar wat hardwerkende Amerikanen naaien.twitter:mkraju twitterde op zondag 19-04-2020 om 20:45:31McConnell told GOP senators today that Dem demands for food stamp money and funding for state and local governments won’t be added to the small business package, per GOP leadership aide. Another source says that Dem demands for hazard pay for frontline workers won’t be in deal. reageer retweet
Boven de 60.000 heeft Trump het niet goed gedaan, toch? Dat was de grens.twitter:CNN twitterde op zondag 19-04-2020 om 21:45:08The US now has at least 40,000 reported coronavirus deaths, according to a tally from Johns Hopkins University. https://t.co/wIxYCdDn60 reageer retweet
55%quote:Op zondag 19 april 2020 18:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens Eurostat is het 87%:quote:
Snel weggezapt halverwege het item?quote:Op zondag 19 april 2020 23:23 schreef Arcee het volgende:
Lubach is het eens met Trump voor wat betreft de WHO.
Niet dat het er ook maar iets toe doet wat Lubach ervan vindt maar het ligt toch iets genuanceerder. Lubach is het gedeeltelijk eens met Trump en dan alleen met Trump's laatste mening want in januari was Trump nog vol lof over de transparantie van China:quote:Op zondag 19 april 2020 23:23 schreef Arcee het volgende:
Lubach is het eens met Trump voor wat betreft de WHO.
Komt nog bij dat Lubach Trump's besluit om uit de WHO te stappen idioot vindt.twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 22:18:15China has been working very hard to contain the Coronavirus. The United States greatly appreciates their efforts and transparency. It will all work out well. In particular, on behalf of the American People, I want to thank President Xi! reageer retweet
Het enige boek dat ie gelezen heeft.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:38 schreef zalkc het volgende:
Trump is goed bezig met het volgen van Machiavelli
[..]
Hij is er dan ook niet uitgestapt, maar de betalingen zijn opgeschortquote:Op maandag 20 april 2020 00:02 schreef Kijkertje het volgende:
Komt nog bij dat Lubach Trump's besluit om uit de WHO te stappen idioot vindt.
Ik durf het te betwijfelen. Trump kan zulke complexe inhoud niet. Hij zal eerder naar een afbeelding van de prins gekeken hebben waarin die met een boos gezicht ergens stond te fronsen en vervolgens dacht Trumpje, 'Kijk, daar is een man naar mijn hart. Zo wil ik ook zijn. Prachtig. Wat een prachtige vent. Verbazend gewoon. En dat gezicht ook. Een en al pracht.'quote:Op maandag 20 april 2020 00:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Het enige boek dat ie gelezen heeft.
en nu meesterlijk en meedogenloos toepast op politieke tegenstanders
tuurlijk, die kent hij ookquote:Op maandag 20 april 2020 00:24 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik durf het te betwijfelen. Trump kan zulke complexe inhoud niet. Hij zal eerder naar een afbeelding van de prins gekeken hebben waarin die met een boos gezicht ergens stond te fronsen en vervolgens dacht Trumpje, 'Kijk, daar is een man naar mijn hart. Zo wil ik ook zijn. Prachtig. Wat een prachtige vent. Verbazend gewoon. En dat gezicht ook. Een en al pracht.'
Mee gedreigd dan. En die betalingen hadden ze al opgeschortquote:Op maandag 20 april 2020 00:22 schreef riazop het volgende:
[..]
Hij is er dan ook niet uitgestapt, maar de betalingen zijn opgeschort
quote:But as of March 31, the U.S. is behind in its payment of assessed fees. It currently owes $198.3 million in membership dues, including some amounts owed for previous cycles, according to the WHO's statement of account — a list of every country's payment status.
Bron
Hoeven we van onze "leider" allemaal niet te verwachten.quote:Op maandag 20 april 2020 00:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mee gedreigd dan. En die betalingen hadden ze al opgeschort
Trump en ballen hebbenquote:Op maandag 20 april 2020 00:50 schreef riazop het volgende:
[..]
Hoeven we van onze "leider" allemaal niet te verwachten.
Ontstellend dat Trump de enige westerse leider is die de ballen heeft dit ff aan te kaarten
twitter:anniekarni twitterde op maandag 20-04-2020 om 00:37:30Another briefing, this tweet still stands -----> https://t.co/EgNPE3H0US reageer retweet
twitter:maggieNYT twitterde op zaterdag 18-04-2020 om 23:25:24No news at this briefing so far. reageer retweet
twitter:
Ik kijk niet meer naar die man zijn conferenties want ik krijg er een gespannen, angstvallig gevoel bij. Als ik daarentegen naar Cuomo NY Gov kijk, krijg ik juist een geruststellend, enigszins warm en gezellig gevoel bij. Alsof er iemand is die echt naar onze belangen uitkijkt en ons wil beschermen.quote:Op maandag 20 april 2020 01:28 schreef Kijkertje het volgende:
twitter:anniekarni twitterde op maandag 20-04-2020 om 00:37:30Another briefing, this tweet still stands -----> https://t.co/EgNPE3H0US reageer retweet
twitter:maggieNYT twitterde op zaterdag 18-04-2020 om 23:25:24No news at this briefing so far. reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:
En nog eentje:twitter:atrupar twitterde op maandag 20-04-2020 om 01:38:35"Who are you with? ... nice and easy. Just relax ... keep your voice down, please. Keep your voice down" -- Trump tries to bully @weijia after she asks him a question about his statements downplaying the virus in February and his decisions to hold rallies that month https://t.co/SCicdLN8Hv reageer retweet
Toch ook een mannelijke reporter nu waar hij pissig van wordt, CNN natuurlijk:twitter:atrupar twitterde op maandag 20-04-2020 om 01:43:45"You are one of the most inaccurate reporters" -- Trump is now up to two female reporters he's attacked today (he's attacked no male reporters so far) https://t.co/f8lN01Yvk1 reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op maandag 20-04-2020 om 01:45:15CNN's @JDiamond1: "Is this really the time for self-congratulations?"
Trump says he's standing up for others who've done an incredible job.
Diamond: The clips you played weren't of praise for others, just yourself.
Trump attacks: "You don't have the brains you were born with." reageer retweet
twitter:atrupar twitterde op maandag 20-04-2020 om 01:48:24"You're CNN. You're fake news ... you don't have the brains you were born with" -- asked why he's playing clips of people praising him about a pandemic that has killed tens of thousands of Americans, Trump attacks a reporter https://t.co/8qyBVUe8dR reageer retweet
twitter:atrupar twitterde op maandag 20-04-2020 om 01:59:32"Listen, CNN ... you people are so pathetic at CNN ... your ratings are pathetic" -- Trump attacks @JDiamond1 for the second time this briefing after Diamond asks him a straightforward question about his own past statements praising President Xi https://t.co/SVgwdReINv reageer retweet
Hij had al eerder een incident met Weijia die hier werd gepost. Sindsdien ben ik onwillekeurig die Chinese reporter kortstondig op twitter gaan volgen. Toen werd hij aangesproken op de commentaar van Kushner over 'onze stockpile' en niet die van de staten. Ook toen een zeer heftige woordenwisseling tussen beiden.quote:Op maandag 20 april 2020 01:43 schreef Kijkertje het volgende:
Hij ligt weer eens in de clinch met een vrouwelijke reporter dit keer met Weijia Jiang van CBS:
Video:En nog eentje:twitter:atrupar twitterde op maandag 20-04-2020 om 01:38:35"Who are you with? ... nice and easy. Just relax ... keep your voice down, please. Keep your voice down" -- Trump tries to bully @:weijia after she asks him a question about his statements downplaying the virus in February and his decisions to hold rallies that month https://t.co/SCicdLN8Hv reageer retweet
Toch ook een mannelijke reporter nu waar hij pissig van wordt:twitter:atrupar twitterde op maandag 20-04-2020 om 01:43:45"You are one of the most inaccurate reporters" -- Trump is now up to two female reporters he's attacked today (he's attacked no male reporters so far) https://t.co/f8lN01Yvk1 reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op maandag 20-04-2020 om 01:45:15CNN's @:JDiamond1: "Is this really the time for self-congratulations?"
Trump says he's standing up for others who've done an incredible job.
Diamond: The clips you played weren't of praise for others, just yourself.
Trump attacks: "You don't have the brains you were born with." reageer retweet
twitter:atrupar twitterde op maandag 20-04-2020 om 01:54:11"The top of the FBI was scum ... human scum" -- Trump is still rubbing his own sores about the Russia investigation https://t.co/324x55lAXF reageer retweet
twitter:MarshallCohen twitterde op maandag 20-04-2020 om 01:56:30President Trump says the Justice Department lawyers and FBI agents from the Mueller investigation, many of whom still work for the US government, are "crooked ... dangerous ... very bad ... human scum." During his rant, he also praised convicted criminals Manafort, Flynn, Stone. reageer retweet
twitter:atrupar twitterde op maandag 20-04-2020 om 01:56:00"We inherited a lot of garbage ... horrible ventilators" -- Trump responds to a second question from ultra-sycophantic OAN, this one about coronavirus testing failures, by trying to shift blame to Obama (Obama left office in 2017 and the virus didn't reach the US until 2020) https://t.co/II60SLGOrn reageer retweet
Voor wie het hele draadje van de rally wil zien:twitter:atrupar twitterde op maandag 20-04-2020 om 02:03:35And that's the end of the briefing. Trump talked almost the whole time and didn't really accomplish anything besides fighting with reporters and stroking his own fragile ego. reageer retweet
Jij verwart het misbruiken van een crisis voor het voeren van je verkiezingscampagne ten koste van de tienduizenden lijken met het hebben van ballen? Arme jongen.quote:Op maandag 20 april 2020 00:50 schreef riazop het volgende:
[..]
Ontstellend dat Trump de enige westerse leider is die de ballen heeft dit ff aan te kaarten
Het zal je president maar zijn, dan schaam je je toch de ballen uit je broek...quote:
En nog een artikel daarover in de link:quote:Op maandag 20 april 2020 00:50 schreef riazop het volgende:
[..]
Meer dan een dozijn experts uit de VS waren aan het werk bij de WHO en gaven informatie door aan Trump's administratie.twitter:ThePlumLineGS twitterde op zondag 19-04-2020 om 19:27:33Big scoop from WaPo:
More than a dozen US experts were working at the World Health Organization late last year and "transmitted real-time information" about virus' spread in China to the Trump administration. https://t.co/9NHYHkWOHi
Badly undercuts Trump. Adds to the timeline: https://t.co/u5SbyvQ9mx reageer retweet
Ik wil hem geenszins verdedigen maar, zeggen dat de berichten het regime bereikt hebben wil nog niet zeggen dat ze door de President zelf ingezien zijn. Ik weet door mijn kennis van overheden dat er door de bureaucratie en hele lagen personeel je niet alles onder ogen krijgt. Er kan dus zelfs een Kushner informatie hebben achtergehouden bij wijze van voorbeeld. Er hoeft maar een deugniet te zijn die het onbelangrijk acht en naar de prullenbak verwijst.quote:Op maandag 20 april 2020 02:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En nog een artikel daarover in de link:Meer dan een dozijn experts uit de VS waren aan het werk bij de WHO en gaven informatie door aan Trump's administratie.twitter:ThePlumLineGS twitterde op zondag 19-04-2020 om 19:27:33Big scoop from WaPo:
More than a dozen US experts were working at the World Health Organization late last year and "transmitted real-time information" about virus' spread in China to the Trump administration. https://t.co/9NHYHkWOHi
Badly undercuts Trump. Adds to the timeline: https://t.co/u5SbyvQ9mx reageer retweet
Zucht als je het artikel nou eerst eens las voor je weer aan komt zetten met één van je theorietjes. De informatie is 'up the chain' doorgegeven en gewoon bij Alex Azar terecht gekomen.quote:Op maandag 20 april 2020 04:30 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik wil hem geenszins verdedigen maar, zeggen dat de berichten het regime bereikt hebben wil nog niet zeggen dat ze door de President zelf ingezien zijn. Ik weet door mijn kennis van overheden dat er door de bureaucratie en hele lagen personeel je niet alles onder ogen krijgt. Er kan dus zelfs een Kushner informatie hebben achtergehouden bij wijze van voorbeeld. Er hoeft maar een deugniet te zijn die het onbelangrijk acht en naar de prullenbak verwijst.
En zoals we al wisten uit eerdere artikelen wilde Trump daar niets van weten en serveerde Azar af als een 'alarmist'.quote:Information is passed up a chain of command from the CDC to the Department of Health and Human Services in daily reports and telephone discussions, this official said.
Any information of a sensitive nature about the growing outbreak was and continues to be shared by CDC officials with other U.S. officials in a secure facility located behind the CDC’s Emergency Operations Center at its Atlanta headquarters.
In the early days of the virus response, those officials included HHS Secretary Alex Azar. Information about what the WHO was planning to do or announce was often shared days in advance, the CDC official said.
twitter:KaivanShroff twitterde op maandag 20-04-2020 om 04:27:29Total U.S. Coronavirus deaths:
41,379
Total South Korean Coronavirus deaths:
236
Don’t say this is nobody’s fault.
Don’t say it’s about population size.
America is only 7X as populous as South Korea — we have over 175X the deaths.
Trump was warned MONTHS in advance. reageer retweet
Waarom? Volgens Trump betaalde China toch de tarieventwitter:TimAeppel twitterde op maandag 20-04-2020 om 04:48:25With economy in crisis, U.S. lets importers delay some tariff payments https://t.co/AAOIXGq75P reageer retweet
quote:Hardly a day goes by right now without business groups calling on the White House to suspend tariffs on Chinese goods in an effort to help them stem the growing challenges faced by the coronavirus outbreak.
On Wednesday morning, Americans for Free Trade, a group of more than 160 business associations, urged Trump to consider relief from duties as one of the emergency measures his administration is rolling out. "These tariffs are taxes that Americans pay," the group said in a letter.
Hours later, Trump -- who declared himself a "wartime president" -- publicly slashed those hopes.
"There's no reason to do that. China is paying us billions and billions of dollars in tariffs," Trump said in a news conference. "I can't imagine Americans asking for that."
Het zal steeds moeilijker worden om vol te houden dat hij van niets wist, maar dat zal hem er vast niet van weerhouden om het tóch gewoon te doen.quote:US intelligence agencies alerted Israel to the coronavirus outbreak in China already in November, Israeli television reported Thursday. According to Channel 12 news, the US intelligence community became aware of the emerging disease in Wuhan in the second week of that month and drew up a classified document.
Information on the disease outbreak was not in the public domain at that stage — and was known only apparently to the Chinese government.
US intelligence informed the Trump administration, “which did not deem it of interest,” but the report said the Americans also decided to update two allies with the classified document: NATO and Israel, specifically the IDF.
The network said Israeli military officials later in November discussed the possibility of the spread of the virus to the region and how it would affect Israel and neighboring countries.
The intelligence also reached Israel’s decision makers and the Health Ministry, where “nothing was done,” according to the report.
Last week, ABC News reported that US intelligence officials were warning about the coronavirus in a report prepared in November by the American military’s National Center for Medical Intelligence.
It was unclear if that was the same report that was said to have been shared with Israel.
Fact check: On Sunday, Trump takes no break from repeating false virus claimstwitter:ddale8 twitterde op maandag 20-04-2020 om 05:15:51No, it’s not easy to get reagents.
No, Trump didn’t “inherit” bad coronavirus tests.
No, Trump didn’t fully “ban” travel from China, Europe.
No, all the protesters weren’t six feet apart.
Yes, people foresaw this kind of crisis.
Fact check on tonight: https://t.co/7gOLifk4Rt reageer retweet
En tussendoor nog even de suggestie van pardoning Manafort en Stone.quote:Op maandag 20 april 2020 06:14 schreef Kijkertje het volgende:
Daniel Dale's factcheck van de laatste briefing:Fact check: On Sunday, Trump takes no break from repeating false virus claimstwitter:ddale8 twitterde op maandag 20-04-2020 om 05:15:51No, it’s not easy to get reagents.
No, Trump didn’t “inherit” bad coronavirus tests.
No, Trump didn’t fully “ban” travel from China, Europe.
No, all the protesters weren’t six feet apart.
Yes, people foresaw this kind of crisis.
Fact check on tonight: https://t.co/7gOLifk4Rt reageer retweet
Ja dat was deze:quote:Op maandag 20 april 2020 06:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
En tussendoor nog even de suggestie van pardoning Manafort en Stone.
De laatste zóu over 11 dagen zich moeten melden bij het gevang.
Stone was bij Hannity op fox na het liften van zijn gag order.
Als Cohen eruit mag vanwege corona, hoe zit het dan met deze twee?
(Sorry, té vroeg voor bronvermelding).
En Hóe kan het dat het vragen om artikel 25 niet oorverdovend is?
Het zou me niets verbazen als ze idd allebei een pardon krijgen.twitter:atrupar twitterde op maandag 20-04-2020 om 01:54:11"The top of the FBI was scum ... human scum" -- Trump is still rubbing his own sores about the Russia investigation https://t.co/324x55lAXF reageer retweet
Dit is een punt dat ik ook vaak maak. Waarom denkt men die slappe lafbek een stoere macho is? Hoe kun je dit figuur zien als een sterke leider? Het is me een raadsel.twitter:RadioFreeTom twitterde op maandag 20-04-2020 om 02:25:11One thing that genuinely does mystify me, with no snark: Trump is one of the least masculine, least adult people in public life. Needy, whiny, defensive, pleading, scared of women, terrified of more powerful men.
I am at a loss about why his base sees him as manly or strong. reageer retweet
Een leider die gewoon zegt wat hij wilt ook al slaat het als een lul op een drumstel. Het volk wat daarop stemt is waarschijnlijk vergelijkbaar in hun logica.quote:Op maandag 20 april 2020 07:24 schreef Ulx het volgende:
Dit is een punt dat ik ook vaak maak. Waarom denkt men die slappe lafbek een stoere macho is? Hoe kun je dit figuur zien als een sterke leider? Het is me een raadsel.twitter:RadioFreeTom twitterde op maandag 20-04-2020 om 02:25:11One thing that genuinely does mystify me, with no snark: Trump is one of the least masculine, least adult people in public life. Needy, whiny, defensive, pleading, scared of women, terrified of more powerful men.
I am at a loss about why his base sees him as manly or strong. reageer retweet
Wat triest. Alsof ze niks beters te doen hebbenquote:Op maandag 20 april 2020 07:35 schreef pullup het volgende:
Verplegers die de blokkerende lockdownprotesters blokkeren
[ afbeelding ]
Wat een foto!
Wat een land
quote:Video of the incident showed a woman in an American flag T-shirt hanging out of her car window to yell at the healthcare workers.
"Go to China if you want communism," she says, over loud honking.
"You can go to work why can't I go to work?" the woman asks, referring to the closure of non-essential businesses in the state.
Wtfquote:Op maandag 20 april 2020 07:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat triest. Alsof ze niks beters te doen hebben![]()
World Press Photo-waardig
[..]![]()
Dit soort mensen..quote:Op maandag 20 april 2020 07:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat triest. Alsof ze niks beters te doen hebben![]()
World Press Photo-waardig
[..]![]()
De makkelijke oplossing he, ik snap best dat die mensen boos zijn ze hebben waarschijnlijk geen vangnet meer maar richt je dan op de mensen die daar de oorzaak van zijn niet de mensen die mogelijk je leven moeten redden.quote:Op maandag 20 april 2020 08:14 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit soort mensen..
Het geeft ook maar aan dat Trump niet het probleem is. Hooguit een symptoom. De rot in de Amerikaanse samenleving zit diep.
Geen van de leiders in die landen viel het vorige kabinet hierop aan om hun verantwoordelijkheid te ontnomen. Zij nemen wel ownership op zich. Trump doet dat niet. Best een aardig verschil in leiderschap.quote:Op zondag 19 april 2020 17:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het feit dat niemand op een paar landen na echt goed voorbereid was op een globale pandemie laat wel zien dat er niet echt vooruitgekeken word.
Of dat nu in de EU is, het midden Oosten of de VS. Ik hoop ieder geval dat de mensen aan de top hun les hebben geleerd en hun naties voortaan voorbereiden op dit soort calamiteiten.
Persoonlijk hoop ik dat ze verder gaan en proberen cruciale industrie terug te halen naar hun eigen landen.
Het communistisch regime in China is een onbetrouwbare partner gebleken waar de burgers geen vrijheid genieten. Om deze reden alleen al zou men moeten proberen om de productie terug te halen.
Tsja, zie je wel vaker gebeuren in landen waar corruptie en religie op zeker moment de overhand krijgen. Het is maar te hopen dat er in juni-juli een werkend medicijn op de markt is en dan ook in voldoende hoeveelheden, anders zie ik het somber in.quote:Op maandag 20 april 2020 08:14 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit soort mensen..
Het geeft ook maar aan dat Trump niet het probleem is. Hooguit een symptoom. De rot in de Amerikaanse samenleving zit diep.
Geen van de leiders in die landen viel het vorige kabinet hierop aan om hun verantwoordelijkheid te ontnomen. Zij nemen wel ownership op zich. Trump doet dat niet. Best een aardig verschil in leiderschap.quote:Op zondag 19 april 2020 17:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Biden had veel meer duidelijkheid gecreeerd, niet zijn medische experts tegengesproken om verwarring te veroorzaken. Hij had staten niet tegen elkaar uitgespeeld en democratische kandidaten expres meer helpen dan republikeinse op voorwaarde dat ze hem praisen.quote:Op zondag 19 april 2020 18:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat alles wat Trump niet deed herhaald word betekent dat nog niet dat Biden al die dingen wel zou doen.
Ook wil het concept verantwoordelijkheid van de staten er niet echt in. Dus dan ook voor jou de vraag gezien de situatie in de VS en Bidens opmerkingen rond het reisverbod. Hoe zou hij dan een betere president zijn geweest?
Wth.quote:Op maandag 20 april 2020 07:35 schreef pullup het volgende:
Verplegers die de blokkerende lockdownprotesters blokkeren
[ afbeelding ]
Wat een foto!
Wat een land
Thanks weer!quote:Op maandag 20 april 2020 02:08 schreef Kijkertje het volgende:
Voor wie het hele draadje van de rally wil zien:twitter:atrupar twitterde op maandag 20-04-2020 om 02:03:35And that's the end of the briefing. Trump talked almost the whole time and didn't really accomplish anything besides fighting with reporters and stroking his own fragile ego. reageer retweet
https://threadreaderapp.c(...)3.html?refreshed=yes
twitter:cheristandsup twitterde op zaterdag 18-04-2020 om 18:37:58Someone actually just told my husband on Facebook that it's a good thing Obama isn't president right now because he wasn't a billionaire and wouldn't have been able to afford to give everyone $1200. Seriously. How do trumps supporters find their way home at the end of the day? reageer retweet
Heel diep. Maar Trump heeft het wel flink aangewakkerd.quote:Op maandag 20 april 2020 08:14 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit soort mensen..
Dit soort dingen geeft wel aan dat Trump nog steeds prima weet hoe zijn achterban 'denkt'. Wij kunnen wel lacherig doen over die cheques die een paar dagen later komen omdat Trump zo nodig zijn naam erop wilde hebben, maar: het werkt.quote:Op maandag 20 april 2020 08:59 schreef Arcee het volgende:
twitter:cheristandsup twitterde op zaterdag 18-04-2020 om 18:37:58Someone actually just told my husband on Facebook that it's a good thing Obama isn't president right now because he wasn't a billionaire and wouldn't have been able to afford to give everyone $1200. Seriously. How do trumps supporters find their way home at the end of the day? reageer retweet
Het lijkt me sterk dat zijn achterban voor het grootste deel bestaat uit mensen die dat denken. Het voldoet natuurlijk wel aan de stereotype dat Trumpstemmers niet zo intelligent zouden zijn, wat je wel terugziet als je kijkt naar opleidingsniveau, maar dit is wel een behoorlijk bijzondere vorm van achterlijkheid. Ik zou het eerder terugvoeren op niet goed informatie kunnen verwerken en op hun waarde kunnen schatten vanuit verschillende bronnen en verder nogal idolaat achter een persoon en niet een overtuiging aanhuppelen; niet zozeer dit soort gekkigheid over het algemeen.quote:Op maandag 20 april 2020 09:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dit soort dingen geeft wel aan dat Trump nog steeds prima weet hoe zijn achterban 'denkt'. Wij kunnen wel lacherig doen over die cheques die een paar dagen later komen omdat Trump zo nodig zijn naam erop wilde hebben, maar: het werkt.
Ik ben er dan ook niet gerust op in november.
En dit krijg je er zo maar niet uit ben ik bang. Overigens zitten ze niet alleen in de Amerikaanse samenleving. Hier in nederland zitten ook van dit soort anachisten.quote:Op maandag 20 april 2020 08:14 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit soort mensen..
Ik denk niet dat de meesten denken dat het geld van Trump zijn eigen rekening komt, maar die cheques zullen zeker helpen. Trump koopt daarmee (van belastinggeld) echt wel een stuk populariteit.quote:Op maandag 20 april 2020 09:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dit soort dingen geeft wel aan dat Trump nog steeds prima weet hoe zijn achterban 'denkt'. Wij kunnen wel lacherig doen over die cheques die een paar dagen later komen omdat Trump zo nodig zijn naam erop wilde hebben, maar: het werkt.
Ik ben er dan ook niet gerust op in november.
En dat geld kunnen ze dan weer mooi aan de kerk schenken: Pastor defends asking congregants to donate stimulus checksquote:Op maandag 20 april 2020 08:59 schreef Arcee het volgende:
Misschien willen ze dat er gewacht wordt wat er gebeurt wanneer ze toch maar weer groepen gaan vormen. dan lost het probleem zichzelf op. Als je leven je lief is, zou ik daar echt niet de straat op gaan. Over een aantal weken zou er best kans zijn dat je over de lijken in de straten kunt stappen. Gekromd in foetushouding, bijbel en aandelen vastgeklemd in hun koude vingers.quote:Op maandag 20 april 2020 08:31 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Tsja, zie je wel vaker gebeuren in landen waar corruptie en religie op zeker moment de overhand krijgen. Het is maar te hopen dat er in juni-juli een werkend medicijn op de markt is en dan ook in voldoende hoeveelheden, anders zie ik het somber in.
Op zich is aan de kerk schenken prima: kerken blijven meestal niet op hun geld zitten, maar geven het ook uit, vaak door het aan armen te geven. Komt het dus in de economie en een heel deel bij mensen die het harder nodig hebben.quote:Op maandag 20 april 2020 09:38 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
En dat geld kunnen ze dan weer mooi aan de kerk schenken: Pastor defends asking congregants to donate stimulus checks
Ze verwachten dan wel dat ze dan in groepsverband naar die kerken toe gaan. En daar zit op het moment nog even een klein probleem verborgen..quote:Op maandag 20 april 2020 09:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op zich is aan de kerk schenken prima: kerken blijven meestal niet op hun geld zitten, maar geven het ook uit, vaak door het aan armen te geven. Komt het dus in de economie en een heel deel bij mensen die het harder nodig hebben.
denken ze in Rome toch anders overquote:Op maandag 20 april 2020 09:40 schreef Hanca het volgende:
Op zich is aan de kerk schenken prima: kerken blijven meestal niet op hun geld zitten, maar geven het ook uit, vaak door het aan armen te geven. Komt het dus in de economie en een heel deel bij mensen die het harder nodig hebben.
Ja, dat moeten ze niet doen.quote:Op maandag 20 april 2020 09:43 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ze verwachten dan wel dat ze dan in groepsverband naar die kerken toe gaan. En daar zit op het moment nog even een klein probleem verborgen..
Wij mogen ons bijzonder gelukkig prijzen dat wij een representatieve democratie hebben.quote:Op maandag 20 april 2020 09:34 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
En dit krijg je er zo maar niet uit ben ik bang. Overigens zitten ze niet alleen in de Amerikaanse samenleving. Hier in nederland zitten ook van dit soort anachisten.
Prachtig wat een land, elke keer als je denkt het kan niet gekker komt er iets nieuws.quote:Op maandag 20 april 2020 08:59 schreef Arcee het volgende:
Kijk anders gewoon even het clipje, duurt maar een paar minuten. Spoiler: dat geld gaat echt niet naar de armen hoor.quote:Op maandag 20 april 2020 09:43 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ze verwachten dan wel dat ze dan in groepsverband naar die kerken toe gaan. En daar zit op het moment nog even een klein probleem verborgen..
twitter:RWPUSA twitterde op maandag 20-04-2020 om 01:19:55There's always somebody who wants to make money out of a tragedy.
https://t.co/8uEIS54KsX reageer retweet
Tja, niveautje 'dat hep op Facebook gestaan'. Laten we niet doen alsof de VS daarin veel verschilt van Nederland. Hier gaan de 5G masten ook gewoon in de hens.quote:Op maandag 20 april 2020 09:51 schreef vipergts het volgende:
[..]
Prachtig wat een land, elke keer als je denkt het kan niet gekker komt er iets nieuws.
Dat is waar, maar bij ons is de politieke invloed van dat soort figuren gelukkig bijzonder klein.quote:Op maandag 20 april 2020 09:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, niveautje 'dat hep op Facebook gestaan'. Laten we niet doen alsof de VS daarin veel verschilt van Nederland. Hier gaan de 5G masten ook gewoon in de hens.
Dat met die 5g masten is dan ook een bizar idee. Precies hetzelfde zeiden ze over radio honderd jaar geleden. Dit soort golven kunnen niet binnendringen in cellen zoals zij beweren. De golflengtes zijn namelijk te breed.quote:Op maandag 20 april 2020 09:50 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Wij mogen ons bijzonder gelukkig prijzen dat wij een representatieve democratie hebben.
Ze kunnen 5G masten in de brand steken, wat al erg genoeg is, maar ze kunnen geen serieuze politieke partij kapen.
Niet door figuren die denken dat die $1200 persoonlijk uit de zak van Trump komen hoor. Wel door idioten van het kaliber Trump, maar dat is meer het gevolg van de koers die die partij al veel langer aan het varen is.quote:Op maandag 20 april 2020 10:00 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat is waar, maar bij ons is de politieke invloed van dat soort figuren gelukkig bijzonder klein.
In de VS is de republikeinse partij overgenomen door dit soort figuren.
Trumpistas doen vaak ook expres dom terwijl ze wel beter weten. Om te sarren? Of misschien de boel af te leiden van dingen waar je Trump en aanhangers wel mee kunt raken.quote:Op maandag 20 april 2020 09:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat zijn achterban voor het grootste deel bestaat uit mensen die dat denken. Het voldoet natuurlijk wel aan de stereotype dat Trumpstemmers niet zo intelligent zouden zijn, wat je wel terugziet als je kijkt naar opleidingsniveau, maar dit is wel een behoorlijk bijzondere vorm van achterlijkheid. Ik zou het eerder terugvoeren op niet goed informatie kunnen verwerken en op hun waarde kunnen schatten vanuit verschillende bronnen en verder nogal idolaat achter een persoon en niet een overtuiging aanhuppelen; niet zozeer dit soort gekkigheid over het algemeen.
Kijk, ze moeten wel inhaken op de diepste onderbuikgevoelens van de Republikeinen, en ja die koers hebben ze al langer dan iedereen denkt. Dit is de reden dat Trump per se zijn naam op die cheque wil hebben. Om aan zijn achterban aan te tonen; dat geld komt van mij, en niet van de belastingbetaler. Hij hoeft dit idee nog maar tot November in de kop van de republikeinen te planten. Dan heeft dit het gewenste effect gehad. De waarheid komt dan na november wel te voorschijn. (in een Barr ransom note)quote:Op maandag 20 april 2020 10:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet door figuren die denken dat die $1200 persoonlijk uit de zak van Trump komen hoor. Wel door idioten van het kaliber Trump, maar dat is meer het gevolg van de koers die die partij al veel langer aan het varen is.
Tja, lekker roepen vanuit Nederland blijft makkelijk.quote:Op maandag 20 april 2020 10:08 schreef Deko het volgende:
[..]
Trumpistas doen vaak ook expres dom terwijl ze wel beter weten. Om te sarren? Of misschien de boel af te leiden van dingen waar je Trump en aanhangers wel mee kunt raken.
Mijn zwager is er zo eentje. Gewoon een Nederlander hoor, maar streng gereformeerd en anti abortus; daarom Trump = goed en praat hij de idioot ook gewoon na. Als je met hem wil discussiëren schermt hij op die manier alle rede af en is er geen land mee te bezeilen. Uiteindelijk heb ik opgegeven. Dat zal de bedoeling geweest zijn omdat hij de discussie inhoudelijk niet kon winnen.
Dat zie je hier ook; Als je aan trump fan-users vraagt waarom Trump zo'n geweldige president is, dan gaan ze gelijk bulken over de tegenstanders van de president, ze kunnen de kwaliteiten van deze president niet adverteren. Op geen enkele wijze. Alsof je de kat betrapt dat hij het spek van je brood gapt, en daarna je hond een schop geeft omdat je je kat wilt beschermen.quote:Op maandag 20 april 2020 10:08 schreef Deko het volgende:
[..]
Trumpistas doen vaak ook expres dom terwijl ze wel beter weten. Om te sarren? Of misschien de boel af te leiden van dingen waar je Trump en aanhangers wel mee kunt raken.
Mijn zwager is er zo eentje. Gewoon een Nederlander hoor, maar streng gereformeerd en anti abortus; daarom Trump = goed en praat hij de idioot ook gewoon na. Als je met hem wil discussiëren schermt hij op die manier alle rede af en is er geen land mee te bezeilen. Uiteindelijk heb ik opgegeven. Dat zal de bedoeling geweest zijn omdat hij de discussie inhoudelijk niet kon winnen.
Is dat "triest" dat je een oppositie hebt die de straat op gaat?quote:Op maandag 20 april 2020 08:47 schreef Salina het volgende:
[..]
Wat een foto. Epic.
En wat triest. Hoe triest is de VS nu als "natie". Totaal geen moderne, democratische, eerste wereld-natie waardig.
In Nederland zijn mensen toch aanzienlijk docieler volgens mij. In de VS is er meer ruimte voor afwijkende meningenquote:Op maandag 20 april 2020 09:34 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
En dit krijg je er zo maar niet uit ben ik bang. Overigens zitten ze niet alleen in de Amerikaanse samenleving. Hier in nederland zitten ook van dit soort anachisten.
Omdat ze zich beter thuis kunnen laten besmetten en daar blijven. Dan lopen mensen die liever niet ziek worden minder risico, terwijl dit soort figuren in alle rust doodziek kunnen rotten. Als statement.quote:Op maandag 20 april 2020 10:46 schreef riazop het volgende:
[..]
Is dat "triest" dat je een oppositie hebt die de straat op gaat?
Leuk gereduceerd (maar wel foutief uiteraard).quote:Op maandag 20 april 2020 10:46 schreef riazop het volgende:
[..]
Die zorgverleners hebben daar geen last van maar organiseren een tegendemo. Democratie in optima forma.quote:Op maandag 20 april 2020 10:53 schreef Salina het volgende:
[..]
Leuk gereduceerd (maar wel foutief uiteraard).![]()
De situatie waarbij oppositie de straat op gaat, op zo'n manier dat de zorgverleners er schijnbaar last van hebben en/of de zorgverleners schijnbaar de behoefte voelen om daar tegen in te gaan, noem ik triest.
Dat was in Lansing, Michigan dan wel anders blijkbaar.quote:Op maandag 20 april 2020 10:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Die zorgverleners hebben daar geen last van
Je begrijpt het niet, dan moeten die zorgverleners maar gaan demonstreren want zo werkt een democratie aldus riazop.quote:Op maandag 20 april 2020 10:56 schreef Salina het volgende:
[..]
Dat was in Lansing, Michigan dan wel anders blijkbaar.
Nouja oppositie, astroturfers van het Witte Huis.quote:Op maandag 20 april 2020 10:46 schreef riazop het volgende:
[..]
ze lopen in elk geval niet te protesteren voor het Catshuis met automatische wapens om hum "gelijk" te onderstrepen.quote:Op maandag 20 april 2020 10:48 schreef riazop het volgende:
[..]
In Nederland zijn mensen toch aanzienlijk docieler volgens mij. In de VS is er meer ruimte voor afwijkende meningen
waarom dragen ze monddoekjes? Die virus was toch een hoax?quote:
Ze stellen Rutte ook geen echt lastige vragen zoals die Chinese, of Ruben Acosta.quote:Op maandag 20 april 2020 11:10 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
ze lopen in elk geval niet te protesteren voor het Catshuis met automatische wapens om hum "gelijk" te onderstrepen.
[ afbeelding ]
De meeste demonstranten vinden dat de zaken weer open moeten met behoud van sociale afstand en monddoekjes. Taiwan model zeg maarquote:Op maandag 20 april 2020 11:12 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
waarom dragen ze monddoekjes?
En dat baseer je op?quote:Op maandag 20 april 2020 11:13 schreef riazop het volgende:
[..]
De meeste demonstranten vinden dat de zaken weer open moeten met behoud van sociale afstand en monddoekjes. Taiwan model zeg maar
Een zelf in elkaar geflanst monddoekje uit sjaal of t-shirt is geen veilig mondkapje, echte mondkapjes zijn schaars in de VS. Bovendien word er volop getest in Taiwan, ook iets wat er aan schort in de VS en een belangrijk deel van de Taiwanese aanpak. Zonder die testen is het dweilen met de kraan open en tamelijk stompzinnig om het land weer open te gooien, omdat er op die manier geen eind komt aan de verspreiding van het virus.quote:Op maandag 20 april 2020 11:13 schreef riazop het volgende:
[..]
De meeste demonstranten vinden dat de zaken weer open moeten met behoud van sociale afstand en monddoekjes. Taiwan model zeg maar
Zo werkt dat natuurlijk niet.quote:Op maandag 20 april 2020 11:31 schreef riazop het volgende:
is corona in de VS onder controle?
Het aantal mensen in de VS dat de afgelopen 24 uur is gestorven aan de gevolgen van het coronavirus bedraagt 1997. Dat meldt de Johns Hopkins Universiteit in Baltimore op basis van een dagelijkse telling. Daarmee blijft het dodental voor het tweede etmaal op rij onder de 2000. De vorige dag kwamen 1891 inwoners om.
https://www.telegraaf.nl/(...)s-weer-onder-de-2000
Manneke toch, vanwaar dan de periode van het moderne imperialisme dat ongeveer gelijktijdig opkwam met de tweede fase van de industriële revolutie en het kolonialisme dat daarvan het gevolg was???quote:Op zondag 19 april 2020 19:05 schreef KI1234 het volgende:
[..]
We hebben eeuwenlang zo niet duizenden jaren op het concept van zelfvoorzienende natie-staten overleefd en zelfs welvaart gekend. Dus als je mij wijs wilt maken dat globalisme noodzakelijk is, ook in tijden van crisissen, gaat dat niet lukken. Het zou met al onze technologie, kennis, en logistieke mogelijkheden juist makkelijker moeten zijn geworden om enigszins onafhankelijk draaiende landen en economiēn te bouwen en te handhaven. Vervang desnoods land met machtsblok. Dan kan de EU of een een zelfstandig opererend onderdeel daarvan als eenheid worden beschouwd.
Olie is daarbij ook cruciaal voor de farmaceutische industrie.quote:Op zondag 19 april 2020 18:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt bar weinig maken zonder olie. Geen plastics, geen kleding, geen kunstmest, geen bestrijdingsmiddelen, geen schoonmaakmiddelen...
Energie is maar een deel van de olie. En ja, dat gaan we vervangen. Maar olie blijft noodzakelijk.
https://www.olieprijs.eu/afhankelijkheid.html
Het enige wat we zouden moeten doen is ergens in een grote loods (of doe maar op diverse plekken) miljoenen mondkapjes opslaan.
Zoals Singapore het ook deed... met nu alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 20 april 2020 11:13 schreef riazop het volgende:
[..]
de meeste demonstranten hebben ook geen idee want Taiwan was er snel bij met detecteren en isoleren, die vergelijking maken is er niets van begrijpenquote:Op maandag 20 april 2020 11:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Ah, dank begrijp ik het inderdaad niet.quote:Op maandag 20 april 2020 11:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet, dan moeten die zorgverleners maar gaan demonstreren want zo werkt een democratie aldus riazop.
Dat er dan mensen doodgaan, ach, lekker belangrijk.
Ik denk dat er gouverneurs zijn die denken: een lege geldkist is een nadeel. een volle doodskist nét een stapje verder..quote:Op maandag 20 april 2020 11:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Op zich "slim" van Trump om het plan voor het opengooien van de economie zo vroeg te presenteren. Nu kan hij inderdaad moord en brand schreeuwen als democratische gouverneurs dat uit verstandige overwegingen niet doen. Goed, in staten waar het te vroeg wordt open gegooid zal hij misschien enige electorale hinder ondervinden, anderzijds, alle doden en gewonden hebben netto 0 effect gehad op zijn approval rates.
ik zie meer toekomst in grafeen.quote:Op maandag 20 april 2020 11:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Olie is daarbij ook cruciaal voor de farmaceutische industrie.
Als wat?quote:Op maandag 20 april 2020 11:58 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
ik zie meer toekomst in grafeen.
Was de zijderoute vanaf 200 voor christus niet al de eerste vorm van de huidige globalisme?quote:Op maandag 20 april 2020 11:39 schreef Ryan3 het volgende:
En het globalisme ontstond in feite al in de 17de eeuw in de zogenaamde mercantelistische fase van de expansie van Europa. VOC does that ring a bell???
Naja, op die manier kun je bijna elk soort volksverhuizing en handelsroute in de geschiedenis op globalisme gooien.quote:Op maandag 20 april 2020 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Was de zijderoute vanaf 200 voor christus niet al de eerste vorm van de huidige globalisme?
Samengevat: "Als alles goed gaat: misschien. Maar dan moet er ook niks tegenzitten."twitter:ryanstruyk twitterde op zondag 19-04-2020 om 18:21:04TAPPER: "Do you think it's possible that the unemployment rate could reach 20%?"
MNUCHIN: "If we're successful, we get more money out to the PPP, we get more people hired back to work, we make progress on testing, we open up the economy, hopefully, we won't be there." #CNNSOTU reageer retweet
Ik weet daar te weinig vanaf, eerlijk gezegd, maar iig kun je de geboorte van het globalisme iig leggen bij de VOC, dat op de beurs vermogen/kapitaal ophaalde (een novum toen) om dan te investeren in koopvaardijschepen, handelsroutes, handelsposten en factorijen in het Azië en Afrika (en dat waren in feite nog geen koloniën dus). WIC kwam erbij voor het westelijke halfrond en uiteraard deden de Engelsen ondertussen hetzelfde.quote:Op maandag 20 april 2020 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Was de zijderoute vanaf 200 voor christus niet al de eerste vorm van de huidige globalisme?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |