abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 18:28:12 #126
351614 crew  ijs_beer
Pretentieuze_songfestivalbeer
pi_192719101
Achter die hoge huren zit geloof ik ook, dat als de huren verlaagd worden, de waarde van de panden verminderd waardoor de vastgoed partijen weer gedoe kunnen krijgen met de financiŽle dekking door de banken.

Kortom: |:) clusterfck.
[b]Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:[/b]
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
pi_192719117
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 17:58 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

We hebben hier al veel leegstand in de winkelstraten. Belachelijk hoge huren gecombineerd met het zeer onvriendelijk maken voor verkeer is echt een doodsteek geweest voor veel bedrijfjes. Denk dat er aan het einde van de maatregelen zo maar weer 10% sluit.

Maar hoe is het hier? Veel mensen met zieken in hun omgeving?
Ik vraag me weleens af wat er behalve horeca nog wel goed draait in de winkelstraten. Misschien winkels als de Kruidvat en Action enzo.

Inderdaad is het een combinatie van online kopen, lastig en duur parkeren, hoge huren en volgens mij is ‘shoppen’ als hobby ook niet meer zo populair als 20 jaar terug.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_192719164
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 17:55 schreef Em31 het volgende:

[..]

Hoewel dat van Nederland natuurlijk gewoon belachelijk is en ik hoop dat we daar snel vanaf zijn, is het politiek gezien ook wel een handig ding om te gebruiken natuurlijk. :P Ik las bijvoorbeeld dat het ItaliŽ geloof ik een miljard kost, terwijl het ze 90 miljard op zou leveren als alle Italianen zelf op de juiste manier belasting zouden betalen.
Maar komt die 90 miljard van gewone Italianen of van Italiaanse bedrijven die via Nederland belasting ontwijken?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiŽren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_192719165
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 17:55 schreef Em31 het volgende:

[..]

Hoewel dat van Nederland natuurlijk gewoon belachelijk is en ik hoop dat we daar snel vanaf zijn, is het politiek gezien ook wel een handig ding om te gebruiken natuurlijk. :P Ik las bijvoorbeeld dat het ItaliŽ geloof ik een miljard kost, terwijl het ze 90 miljard op zou leveren als alle Italianen zelf op de juiste manier belasting zouden betalen.
Waarbij het opgemerkt dient te worden dat bedrijven naast Nederland vaak nog weer meer trucjes uithalen met andere landen, waardoor per saldo er maar een deel van dat miljard echt in Nederland blijft hangen. Wat dat betreft alle reden die onzin in ons land te stoppen.
pi_192719207
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 18:28 schreef ijs_beer het volgende:
Achter die hoge huren zit geloof ik ook, dat als de huren verlaagd worden, de waarde van de panden verminderd waardoor de vastgoed partijen weer gedoe kunnen krijgen met de financiŽle dekking door de banken.

Kortom: |:) clusterfck.
Met dure huizen heb je ook zoiets.Stel dat je met ťťn luxe penthouse verkopen dezelfde winst haalt als met 50 normale huizen maar met minder moeite, dan is het als verkopende partij best aantrekkelijk om je op penthouses te richten. Ook al heeft de rest van het land er niets aan
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiŽren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_192719244
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:29 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik vraag me weleens af wat er behalve horeca nog wel goed draait in de winkelstraten. Misschien winkels als de Kruidvat en Action enzo.

Inderdaad is het een combinatie van online kopen, lastig en duur parkeren, hoge huren en volgens mij is ‘shoppen’ als hobby ook niet meer zo populair als 20 jaar terug.
Vooral het middensegment lijkt weg te gaan, waardoor je de goedkope jongens en de exclusieve dure winkels over houdt. Maar ja, niet elk dorp heeft dure winkels nodig
Ik ben de kleur MAGENTA
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 18:37:29 #132
351614 crew  ijs_beer
pi_192719275
:Y

Ook in de categorie absurd; enorme woningnood, prijzen gigantisch. Er wordt nu niet genoeg gebouwd en dan zie je ergens een advertentie voor vakantiewoningen die gebouwd gaan worden ergens. :') (in dit geval waren het zelfs eigenlijk volwaardige woningen qua bouw)) Jezus, die bouwcapaciteit had veel nuttiger ingezet kunnen worden. |:)
pi_192719351
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 18:37 schreef ijs_beer het volgende:
:Y

Ook in de categorie absurd; enorme woningnood, prijzen gigantisch. Er wordt nu niet genoeg gebouwd en dan zie je ergens een advertentie voor vakantiewoningen die gebouwd gaan worden ergens. :') (in dit geval waren het zelfs eigenlijk volwaardige woningen qua bouw)) Jezus, die bouwcapaciteit had veel nuttiger ingezet kunnen worden. |:)
Nou ja, de grote werkgelegenheid zit niet op Schouwen-Duiveland of tussen de Friese Meren natuurlijk. Ik neem tenminste aan dat ze die vakantiewoningen niet in Purmerend neer gaan zetten.

Overigens is het tekort aan woningen wel echt een lastig probleem. Politici van links tot rechts hebben veel redenen spaarzaam te zijn met nieuwe woningbouw, en veel minder om het wel te doen.
pi_192719353
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2020 16:12 schreef Arizona het volgende:
Wij doen de pannenkoek vaak in de soep *O*
Lekker!

(serieus: frittatensuppe)
Ja dat is lekker! Ik neem dat vaak in Oostenrijk op de skipiste.
I tried to tease it, but i just pissed it off
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 18:44:57 #135
351614 crew  ijs_beer
pi_192719395
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:42 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Nou ja, de grote werkgelegenheid zit niet op Schouwen-Duiveland of tussen de Friese Meren natuurlijk. Ik neem tenminste aan dat ze die vakantiewoningen niet in Purmerend neer gaan zetten.

Overigens is het tekort aan woningen wel echt een lastig probleem. Politici van links tot rechts hebben veel redenen spaarzaam te zijn met nieuwe woningbouw, en veel minder om het wel te doen.
Bouwers rijden het halve land door naar hun projecten. Dus dat maakt niet echt uit. :P (was trouwens onder de rook van Rotterdam ergens in de buurt van Spijkenisse, tja dat is opzich ook al absurd)
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 18:46:00 #136
351614 crew  ijs_beer
pi_192719413
Verder heb je gelijk, idd. Tijd dat er weer ťťn ministerie van volkshuisvesting komt, dan is er iig iemand die de leiding moet nemen. :')
pi_192719437
Goedenavond :W
pi_192719490
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 18:44 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Bouwers rijden het halve land door naar hun projecten. Dus dat maakt niet echt uit. :P (was trouwens onder de rook van Rotterdam ergens in de buurt van Spijkenisse, tja dat is opzich ook al absurd)
Volgens mij onderschat jij nu het toeristische potentieel van Spijkenisse (A Hidden Gem/Off the beaten path).
  maandag 20 april 2020 @ 18:51:01 #139
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192719511
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:04 schreef Redefine het volgende:

[..]

Qua winkelbeleid zijn er inderdaad wel gemeenten die allesbehalve goed nadenken als het om winkels helpen gaat. Verder zijn de huren in veel gevallen inderdaad erg hoog. Daar gebeurd pas wat mee als een winkel zelf besluit (aan het einde van het huurcontract) de stekker eruit trekt en de verhuurder beseft dat voor de diversiteit en aantrekkingskracht die winkel toch wel moet blijven.

Verder hebben de grote hoeveelheden winkels die over de kop gaan met veel en diverse redenen te maken. Met nu de intelligente lockdown er bovenop gaan er nog meer winkels omvallen.Wat heel schrijnend is, maar heel veel anders is er ook niet mogelijk.

Hier in mijn omgeving gelukkig geen zieken. Heb een collega gehad die het gehad heeft een paar weken terug, maar zij is er wel weer bovenop. En bij jou?
Gelukkig. :)
Tante is er aan overleden van de week. Stiefvader van vriendin net in ziekenhuis opgenomen ermee. Plus vriend van de familie ligt voor de tweede keer op de IC ermee.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 18:54:02 #140
351614 crew  ijs_beer
pi_192719560
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2020 18:50 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Volgens mij onderschat jij nu het toeristische potentieel van Spijkenisse (A Hidden Gem/Off the beaten path).
Wel dicht bij Brielle natuurlijk. Da's wel een leuk interessant plaatsje. :o
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 18:54:27 #141
351614 crew  ijs_beer
pi_192719569
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:51 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Tante is er aan overleden van de week. Stiefvader van vriendin net in ziekenhuis opgenomen ermee. Plus vriend van de familie ligt voor de tweede keer op de IC ermee.
-O- Damn. Sterkte, stokje. :{
  maandag 20 april 2020 @ 18:54:39 #142
350717 Redefine
Service hŤ
pi_192719575
quote:

[..]

:{ Gecondoleerd met je tante. En sterkte voor jou en de de naasten die in het ziekenhuis liggen.

Voor de tweede keer op de IC ermee liggen klinkt niet goed, hopelijk komt diegene er nog bovenop, zonder er daarna teveel schade aan over te houden.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hťťl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_192719662
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:54 schreef Redefine het volgende:

[..]

:{ Gecondoleerd met je tante. En sterkte voor jou en de de naasten die in het ziekenhuis liggen.

Voor de tweede keer op de IC ermee liggen klinkt niet goed, hopelijk komt diegene er nog bovenop, zonder er daarna teveel schade aan over te houden.
Er stond een bericht van een van de eerste patiŽnten die op de IC was beland op de site van AD of Televaag. Die is nu aan het revalideren in Breda. Kan nog niet lopen.
pi_192719812
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Maar komt die 90 miljard van gewone Italianen of van Italiaanse bedrijven die via Nederland belasting ontwijken?
Nee rond de 1 miljard van Italiaanse bedrijven, die 90 is van Italianen zelf en heeft niets met Nederland te maken. Als ik even snel zoek kom ik deze als eerste tegen:
quote:
With one of the highest tax rates in Europe, Italy lost 107.5 billion euros ($118.5 billion) to tax dodging and under-reporting in 2016. The country has an evasion rate of about 30%.
https://www.bloomberg.com(...)to-fight-tax-evasion
Dat van Nederland is nu natuurlijk politiek gezien slim om te gebruiken in eigen land, maar valt wel een beetje in het niet met iets wat ze zelf ook op kunnen lossen. In dat artikel hierboven staat ook een soort oplossing wat zo’n Salvini dan absoluut niet wil, maar nu wel moord en brand schreeuwen over Nederland. Terecht, maar wel hypocriet :P
pi_192719834
quote:

[..]

Wow dat is heftig! Gecondoleerd :* en sterkte!
  maandag 20 april 2020 @ 19:14:05 #146
181667 Strani
De enige echte Iberogast
pi_192719929
quote:

[..]

Jeetje... sterkte, ook voor je familie!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
  maandag 20 april 2020 @ 19:15:42 #147
350717 Redefine
Service hŤ
pi_192719960
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:59 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Er stond een bericht van een van de eerste patiŽnten die op de IC was beland op de site van AD of Televaag. Die is nu aan het revalideren in Breda. Kan nog niet lopen.
Ja. En ze hadden al een keer aangegeven dat veel Corona patiŽnten voor hun leven longpatiŽnten zullen blijven.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hťťl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 20 april 2020 @ 19:18:26 #148
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192720022
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 18:54 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

-O- Damn. Sterkte, stokje. :{
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:54 schreef Redefine het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 19:09 schreef Em31 het volgende:

[..]

Wow dat is heftig! Gecondoleerd :* en sterkte!
Dank jullie.
Het waren lastige weken. Ze ligt afgezonderd, en je mag niet op bezoek. Dus kaartjes sturen, appjes sturen. Werden dan voorgelezen door de zuster.
Pas toen ze terminaal was, mocht er per dag 1 iemand langs komen. Moeder durfde niet ivm haar longen, vriendin mag niet ivm haar werk (dus ik ook niet). Ik heb er wel even mee gezeten, dat ik het moeilijk vond dat ze eigenlijk alleen moest sterven. Dat gun je niemand.

Gelukkig net gehoord dat mijn oud schoonmoeder inmiddels hersteld is, dus toch nog een positief iets.

Lukt het jullie je een beetje te vermaken met thuis zitten? Vind het zelf wel lastig. Helemaal met zulk weer.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_192720023
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 17:58 schreef Strani het volgende:

[..]

Er valt ook hier in Spanje genoeg te verbeteren om goed te kunnen bezuinigen hoor. Ik denk zelf dan vooral aan hoeveel we hier uitgeven aan overheden. We hebben hier: Gemeente, provincie, regio (in mijn geval drie provincies samen), en dan nationaal. En die hebben allemaal hun eigen bevoegdheden en verkiezingen. Het is gewoon te veel.
Doet me denken aan BelgiŽ haha, maar ook in een groot land is het niet nodig dus? :P dat heb ik hier altijd al met de provincie, dat je je afvraagt wat die precies doen :@ _O-
pi_192720089
Sterkte stokje
Ik ben de kleur MAGENTA
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')