Het is dus blijkbaar wel mogelijk om te testen voordat er symptomen zijn!quote:Mortality associated with COVID-19 outbreaks in care homes: early international evidence
Key findings:
Official data on the numbers of deaths among care home residents linked to COVID-19 are not available in many countries but an increasing number of countries are publishing data
Due to differences in testing availabilities and policies, and to different approaches to recording deaths, international comparisons are difficult
There are three main approaches to measuring deaths in relation to COVID-19: deaths of people who test positive (before or after their death), deaths of people suspected to have COVID-19 (based on symptoms) and excess deaths (comparing total number of deaths with those in the same weeks in previous years).
Data from 3 epidemiological studies in the United States shows that as many as half of people with COVID-19 infections in care homes were asymptomatic (or pre-symptomatic) at the time of testing.
New data from Belgium shows that 73% of staff and 69% of residents who tested positive were asymptomatic.
Official data from 7 countries suggests that the share of care home residents whose deaths are linked to COVID-19 is much lower in 2 countries where there have been fewer deaths in total (14% in Australia, where there have been 63 deaths, and 20% in Singapore, where there have been 10 deaths).
In the remaining 5 countries for which we have official data (Belgium, Canada, France, Ireland and Norway), and where the number of total deaths ranges from 136 to 17,167, the % of COVID-related deaths in care homes ranges from 49% to 64%).
Data reported by media as coming from official sources for Portugal and Spain suggests rates of 33% and 53% respectively.
The authors have considered that it is not possible to draw accurate estimates from the data that is currently in public domain in the United Kingdom.
LTC Covid
Dat is echt 1 van de oplossingen. Een zelftest waarbij je jezelf al kan testen in de ochtend. Zoveel dingen kunnen dan gedaan worden en het virus verspreid veel minder.quote:Op zaterdag 18 april 2020 08:50 schreef _I het volgende:
[..]
Het is dus blijkbaar wel mogelijk om te testen voordat er symptomen zijn!
Dus dan hebben 10 miljoen testen per dag nodig ofzo? Okeequote:Op zaterdag 18 april 2020 09:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is echt 1 van de oplossingen. Een zelftest waarbij je jezelf al kan testen in de ochtend. Zoveel dingen kunnen dan gedaan worden en het virus verspreid veel minder.
Zoiets en medicatie wat het reduceert tot lichte griep wanneer je positief bent. Dus snel in de kiem smoren.
Dan zijn we al eerder ervan af dan het vaccin er is.
Dan heb je er wel een heleboel nodig, maar het zou zeker helpen!quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is echt 1 van de oplossingen. Een zelftest waarbij je jezelf al kan testen in de ochtend. Zoveel dingen kunnen dan gedaan worden en het virus verspreid veel minder.
Zoiets en medicatie wat het reduceert tot lichte griep wanneer je positief bent. Dus snel in de kiem smoren.
ja leek me ook een beetje veel, maar het toont wel het nut van mondkapjes aan want asymptomatische zieken zijn dan net wat minder besmettelijk voor anderenquote:Op zaterdag 18 april 2020 09:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus dan hebben 10 miljoen testen per dag nodig ofzo? Okee
quote:Aan Mark Rutte
Posted on 18 april 2020 by Jan Dijkgraaf
Meneer Rutte,
U bent natuurlijk geen moordenaar.Gaat lekker in de media.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaat dan overal alles slecht?
Gelukkig niet.
Er zijn ook lichtpuntjes.
Voor Hugo de Jonge persoonlijk kwam een jongensdroom uit. Hij kreeg een tweet van Lady Gaga.
En er zijn ook verpleeghuizen die zieke bewoners meteen overplaatsen naar een andere locatie. Die ze daar verplegen en verzorgen op een gesloten afdeling. En die de medewerkers wél van voldoende beschermingsmiddelen voorzien, zodat zij geen nieuwe patiënten maken op hun werk of thuis.
In zo’n verpleeghuis woont… uw moeder.
De marktwerking in de zorg pakt niet voor iederéén slecht uit, zullen we maar zeggen.
Groet,
JanD - Briefje van Jan
Is ook extreem onrealistisch nu. Maar misschien komt er wel een Verbeterde test waardoor het eenvoudiger en massaler kan?quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus dan hebben 10 miljoen testen per dag nodig ofzo? Okee
quote:Het eenvoudige verhaal van Rutte wordt steeds ingewikkelder
Verwachtingsmanagement in zware tijden: reken nergens op, dan kan het alleen maar meevallen.
VK
En ook vanuit België komen er geen positieve berichten voor onze Mark.quote:Vlaamse premier Jambon sprak nog niet met Rutte tijdens coronacrisis
Omdat het coronavirus zich niet aan landsgrenzen houdt, lijkt het logisch dat België en Nederland samen optrekken om het virus tegen te gaan. Tot nu toe komt dat nog niet van de grond. In Dit is de Dag vertelde de Vlaamse minister-president Jan Jambon dat hij de afgelopen maand niet met Rutte sprak.
...
NPO 17 april
Waarom zou hij met Rutte moeten spreken? Denk dat Rutte dan met de Belgische premier spreekt.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:29 schreef _I het volgende:
[..]
En ook vanuit België komen er geen positieve berichten voor onze Mark.
Zit Twitter te bekijken op "Rutte". Zit geen positieve noot tussen.quote:Hoogleraar virologie: ‘Groepsimmuniteit van Rutte was een vergissing’
GROENEKAN - Peter Rottier (73), emeritus hoogleraar virologie en virusziekten aan de faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht, deed meer dan veertig jaar onderzoek naar coronavirussen. Jaren waarin hij en collega-virologen de overheid vergeefs vroegen om meer geld voor onderzoek. ,,Met een fractie van de miljarden die de overheid nu gebruikt om de economie overeind te houden, hadden ze heel veel onderzoek kunnen subsidiëren.”
ED 17 april
Joh. Je posts gaven dat helemaal niet weg.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:32 schreef _I het volgende:
[..]
Zit Twitter te bekijken op "Rutte". Zit geen positieve noot tussen.
Twitter.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:32 schreef _I het volgende:
[..]
quote:https://www.theguardian.c(...)ver-fear-of-eviction
Uber driver dies from Covid-19 after hiding it over fear of eviction
Zeeshan Ahmed, Rajesh Jayaseelan and Ayub Akhtar, Uber drivers who have died from coronavirus.
An Uber driver has died from Covid-19 after trying to hide his illness for fear that he would be evicted if his landlord found out, a friend has revealed.
Rajesh Jayaseelan, a married father of two who came to London from India about a decade ago, died alone in Northwick Park hospital in Harrow on 11 April, according to Sunil Kumar, a friend of his.
The 44-year-old driver had “starved” for several days in his rented lodgings, telling his wife by phone that he did not want to leave his room because other residents might realise he had Covid-19 and he would be thrown out.
Kumar, 38, an NHS IT worker, said the fear was founded in an experience in March when a previous landlord allegedly ordered him to leave because he thought Jayaseelan, as a minicab driver, would spread the disease to him and his family. Jayaseelan had to sleep in his car for several nights.
By the time he drove himself to hospital earlier this month, his condition was becoming critical and he was placed on a ventilator. He died shortly after his wife and mother in Bangalore saw him unconscious in a final video call arranged by Kumar.
Jayaseelan is the third Uber driver confirmed to have died from Covid-19 in the capital, but there have been reports of several more. Zeeshan Ahmed, a father of two young children in his late 20s, died in St George’s Hospital in Tooting on Thursday. He had underlying health problems, a friend said.
“He is young, he left a young wife and children and he was the only child of his parents,” the friend told the Guardian. “He was a great person, very charming and full of life.”
Ayub Akhtar died last week of complications relating to Covid-19. Abdurzak Hadi, another driver who fell seriously ill, said the lack of clear guidelines and protection for minicab drivers left them highly vulnerable.
Some have improvised plastic barriers between the front and back seats, but many have not, concerned that doing so might breach their licence, Hadi said.
“We think that there have been at least six deaths of minicab drivers and there have been countless numbers ill, some critically,” said Yaseen Aslam, general secretary of the United Private Hire Drivers’ Association. “It is very distressing. The migrant workers in particular are vulnerable because they feel forced to work because they are not entitled to government benefits.”
Uber confirmed the deaths of Akhtar and Jayaseelan, saying it was “deeply saddened”. The Guardian has asked for comment about Ahmed.
“Our hearts go out to their loved ones and to everyone suffering during this unprecedented time,” said Jamie Heywood, Uber’s regional general manager for northern and eastern Europe.
Uber last month said it would compensate drivers with up to £100 per week for up to 14 days if they were diagnosed with Covid-19, placed in quarantine or asked to self-isolate.
Kumar said Jayaseelan came from poverty and had hoped to move his family to London but could not yet afford to. He would travel to Bangalore to see his mother, wife and children, aged four and six, for two months each year. He had been worried about catching coronavirus last month and called Kumar asking how to stay safe.
“That’s when he told me that his landlord had told him to leave because he feared that with him being a driver he could bring the virus back and infect the landlord and his family,” Kumar said. “He gave him immediate notice and he had to spend a few nights in his car.”
Around 20 March, Jayaseelan was admitted to Northwick Park hospital with dehydration but was discharged after receiving intravenous fluids, Kumar said. It appears that he went back to work and his last fare was at Heathrow airport on 25 March, after which point he fell ill again.
“He was finding it difficult to breathe,” Kumar said. “He told his wife he wished he had someone that could look after him even for a week and give him some food and take care of him. In the last week he really starved. He was in a room by himself and didn’t come out because he didn’t want people to see him [being ill].”
When his condition worsened, he refused to call an ambulance because that might alert others to his sickness and cause him to be thrown out again, Kumar said.
Shortly before he died, the hospital managed to contact Kumar, who arranged for a video call with his family. Jayaseelan died on 11 April.
Van mij hoeft het niet. Blijkbaar vind de NOS het niet logisch dat het gesprek nog niet heeft plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waarom zou hij met Rutte moeten spreken? Denk dat Rutte dan met de Belgische premier spreekt.
Nah, dacht, meld het er even bij. Ben bijna klaar met mijn rondje nieuws in de ochtend.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Joh. Je posts gaven dat helemaal niet weg.
De hele tendens is in twee weken omgeslagen. Zal dus wel meer druk op gelegd worden nu.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Meer van dit soort verhalen in de grote media de komende dagen hopelijk.
Twitter, de afvoerput van social media, kun je niet als graadmeter gebruiken.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:32 schreef _I het volgende:
[..]
waarom hopelijk?quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Meer van dit soort verhalen in de grote media de komende dagen hopelijk.
Twee weken geleden zaten er nog redelijk veel positieve verhalen tussen. Nu niets meer.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Twitter, de afvoerput van social media, kun je niet als graadmeter gebruiken.
De verhalen na de persconferentie van dinsdag aanstaande gaan een betere graadmeter vormen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:40 schreef _I het volgende:
[..]
Twee weken geleden zaten er nog redelijk veel positieve verhalen tussen. Nu niets meer.
En er worden genoeg media koppen gepost op twitter. Zit niet de commentaren van Wies en Thea te lezen.
quote:GRONINGEN - De politie Groningen kreeg in de nacht van vrijdag op zaterdag een melding over een mogelijk ’feestje’ in het pand van studentenvereniging Vindicat aan de Grote Markt.
Rond half een is de politie met meerdere eenheden het pand binnengegaan. Volgens een getuige reden er zes politievoertuigen voor. Daar troffen agenten een groepje van 15 mensen aan, zo meldt een woordvoerder van de politie.
Zij zijn allen bekeurd vanwege het samenscholingsverbod dat momenteel van kracht is. Het is vanwege de coronamaatregelen niet toegestaan om met drie of meer mensen samen te komen.
Vindicat kwam eerder in het nieuws toen de club met 900 studenten was afgereisd naar Italië voor een wintersportvakantie. Het skioord in het Italiaanse Sestriere was op dat moment risicogebied.
de kop dekt de lading nietquote:Op zaterdag 18 april 2020 09:32 schreef _I het volgende:
[..]
dat zou prachtig zijn! dan kun je ook meteen die 1.5 in de prullenmand mikken. hoef je geen app meer ertegenaan te gooien. Klaar. Iedereen gerust.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is echt 1 van de oplossingen. Een zelftest waarbij je jezelf al kan testen in de ochtend.
quote:
Je weet dat je niet elk nieuwsbericht hoeft te posten? Anders is een onderbouwing ook wel handig. Nu is het bijna een linkdump en trekken mensen conclusies op basis van titel.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:33 schreef _I het volgende:
[..]
Van mij hoeft het niet. Blijkbaar vind de NOS het niet logisch dat het gesprek nog niet heeft plaatsgevonden.
Is toch niets suggestiefs aan. Op twitter is geen positieve noot te lezen. Dat het genuanceerder ligt in de onderliggende artikelen doet daar niets aan af.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]we gaan gewoon verder maar als je het artikel leest is het genuanceerder dan de kop en als jij dan eronder zet dat er niets positiefs over Rutte te melden valt is dat toch wel suggestief
België heeft een premier?quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:29 schreef _I het volgende:
[..]
Maar dat is toch gewoon hoe 80% hier nieuws consumeert?quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je weet dat je niet elk nieuwsbericht hoeft te posten? Anders is een onderbouwing ook wel handig. Nu is het bijna een linkdump en trekken mensen conclusies op basis van titel.
De hele tendens is omgeslagen? Dat merk ik helemaal niet. Misschien moet je af en toe even uit de fok- en Twitter-bubbel stappen. Ik merk dat in mijn omgeving niemand zo negatief is als de rotzooi die ik op Twitter lees, maar ik heb dan ook weinig Jensen/FVD/PVV-aanhangers in mijn ‘bubbel’.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:37 schreef _I het volgende:
[..]
De hele tendens is in twee weken omgeslagen. Zal dus wel meer druk op gelegd worden nu.
Daarom zitten er hier nu ook zoveel horeca-ondernemers en Baudet-rukkers die het succesvolle beleid van het kabinet proberen te ondermijnen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar dat is toch gewoon hoe 80% hier nieuws consumeert?
Op jouw Twitter vind je geen positieve noot. Dat is jouw persoonlijke bubbel, toch?quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:51 schreef _I het volgende:
[..]
Is toch niets suggestiefs aan. Op twitter is geen positieve noot te lezen. Dat het genuanceerder ligt in de onderliggende artikelen doet daar niets aan af.
Twee weken geleden waren de koppen veel positiever. Wat vreemd is, want we staan er veel beter voor en alles is redelijk meegevallen t.o.v. de voorspelde scenario's.
De positieve trend, heeft dus een negatief effect gehad. Wat vooral samenhangt met de verzorgingstehuizen en de mondkapjes. Vond het opvallend, wilde zeker geen toon zetten.
Als je zoekt op een woord, komen toch gewoon de laatste tweets naar voren.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op jouw Twitter vind je geen positieve noot. Dat is jouw persoonlijke bubbel, toch?
Ik ben niet tegen een kritisch geluid. Met de verzorgingshuizen lijkt nu wel echt een inschattingsfout gemaakt te zijn, maar er is een verschil tussen kritisch en afkraken.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Daarom zitten er hier nu ook zoveel horeca-ondernemers en Baudet-rukkers die het succesvolle beleid van het kabinet proberen te ondermijnen.
Ik vind het zeer opmerkelijk, want ik zie niet een voornameiljk negatieve tendens, niet op Twitter, niet op Facebook, niet in mijn omgeving. Het zegt wellicht dan toch iets over de bril waarmee je titels van artikelen leest?quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:03 schreef _I het volgende:
[..]
Als je zoekt op een woord, komen toch gewoon de laatste tweets naar voren.
Heb zelf geen twitter, dus heb ook geen bubbel aldaar.
Twitter is gewoon een anti-VVD platform. Dat is toch niet verwonderlijk.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:03 schreef _I het volgende:
[..]
Als je zoekt op een woord, komen toch gewoon de laatste tweets naar voren.
Heb zelf geen twitter, dus heb ook geen bubbel aldaar.
Als je 'vrij' zoekt (dus niet de tijdlijn en de mensen die je zelf volgt) zie je op Twitter toch wel veel negatieve shit over Rutte en het RIVM. Maar dat is niet zo verwonderlijk, want in normale tijden is dat ook gewoon een afvoerputje waarin mensen het ongenoegen over hun eigen leven projecteren op de regering.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het zeer opmerkelijk, want ik zie niet een voornameiljk negatieve tendens, niet op Twitter, niet op Facebook, niet in mijn omgeving. Het zegt wellicht dan toch iets over de bril waarmee je titels van artikelen leest?
Probeer het eens zonder persoonlijk te worden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het zeer opmerkelijk, want ik zie niet een voornameiljk negatieve tendens, niet op Twitter, niet op Facebook, niet in mijn omgeving. Het zegt wellicht dan toch iets over de bril waarmee je titels van artikelen leest?
Het is sowieso niet opmerkelijk om negatieve berichten over wat of wie dan ook ergens te vinden. Mensen zijn het nooit 100% eens met een ander. Ik zie niet dat de tendens ineens volledig omgeslagen zou zijn naar 'eigenlijk alleen maar negatieve shit".quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je 'vrij' zoekt (dus niet de tijdlijn en de mensen die je zelf volgt) zie je op Twitter toch wel veel negatieve shit over Rutte en het RIVM. Maar dat is niet zo verwonderlijk, want in normale tijden is dat ook gewoon een afvoerputje waarin mensen het ongenoegen over hun eigen leven projecteren op de regering.
Ik word niet persoonlijk. Ik zeg dat ik niet terugzie wat jij vindt. Dus vraag ik of je misschien met een bepaalde vooringenomenheid (die bril dus) bepaalde stukken tekst leest. Want de interpretatie kan ook verschillen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:10 schreef _I het volgende:
[..]
Probeer het eens zonder persoonlijk te worden.
En nee, heb zeker geen bril. Zoek niet specifiek op iets en beperk me ook zeker niet tot social media.
Net of mensen naar twitter naar om complimenten te uiten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:32 schreef _I het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen de FT, NY times, AD, Telegraaf, NRC, Volkskrant en diverse opinie blogs gelezen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik word niet persoonlijk. Ik zeg dat ik niet terugzie wat jij vindt. Dus vraag ik of je misschien met een bepaalde vooringenomenheid (die bril dus) bepaalde stukken tekst leest. Want de interpretatie kan ook verschillen.
Twee weken geleden waren er zat artikelen te vinden die blij waren met het beleid, met Mark de staatsman en zich goed geïnformeerd voelde door het RIVM. Kan ze nu niet vinden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Net of mensen naar twitter naar om complimenten te uiten.
Er zijn wel meer inschattingsfouten gemaakt, de vraag is door wie, hadden ze wel de juiste informatie en hebben ze keuzes gemaakt die verkeerd uitpakken of is de aanpak door foute informatie niet juist geweest, hoeveel beslissingen zijn politiek geweest ipv praktisch.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen een kritisch geluid. Met de verzorgingshuizen lijkt nu wel echt een inschattingsfout gemaakt te zijn, maar er is een verschil tussen kritisch en afkraken.
Lekker belangrijk, heel kritisch op Nederland zijn maar vervolgens wel Zeeuws-Vlaanderen plat lopen de eerste dag na de lockdown. Die mensen kunnen serieus niet kritisch naar zichzelf kijken en het is altijd de grote broer uit het Noorden die blaam treftquote:Op zaterdag 18 april 2020 09:29 schreef _I het volgende:
[..]
Zou je niet teveel laten leiden door twitter de meeste reacties op Rutte, De Jonge etc. zijn mensen met Nederlandse vlaggetjes (soms Luxemburgsequote:Op zaterdag 18 april 2020 10:18 schreef _I het volgende:
[..]
Twee weken geleden waren er zat artikelen te vinden die blij waren met het beleid, met Mark de staatsman en zich goed geïnformeerd voelde door het RIVM. Kan ze nu niet vinden.
Maar als jij wel iets ziet, kom maar door.
Twitter is vooral voor mensen die zichzelf veel te serieus nemen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:17 schreef Questular het volgende:
Twitter is vooral gal spuwen en hopen dat je geretweet wordt.
Aan de andere kant is het wel een positieve trend, als Nederland weer volop begint te zeiken gaan we de goede kant op.
Duurt nog tot half 6 dus helemaal ga ik het niet kijken, maar ik vind het wel interessant om even te volgen. Mooi dat alles wel openbaar is in Nederland.quote:
Dat betekent dat er lang niet genoeg doden vallen, en de ziekte lang niet ernstig genoeg is om mensen wakker te schudden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:17 schreef Questular het volgende:
Aan de andere kant is het wel een positieve trend, als Nederland weer volop begint te zeiken gaan we de goede kant op.
Precies, hoe pietluttiger het gezeik, hoe beter het gaat met Nederlandquote:Op zaterdag 18 april 2020 10:17 schreef Questular het volgende:
Regel jij dat effe?quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
lekker anoniem de boel afzeiken, beledigen en bedreigen is toch echt iets anders dan iets serieus schrijven.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:19 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Twitter is vooral voor mensen die zichzelf veel te serieus nemen.
Wat bedoel je met 'dat van de apps'?quote:
quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:28 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'dat van de apps'?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-appquote:Op zaterdag 18 april 2020 10:28 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'dat van de apps'?
half NL geografisch gezien merkt er inderdaad weinig van.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat betekent dat er lang niet genoeg doden vallen, en de ziekte lang niet ernstig genoeg is om mensen wakker te schudden.
Die zijn historisch gezien altijd wel accuraat in het verzamelen van persoonsgegevens.quote:
quote:
Ah top, dankje.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:30 schreef Tegan het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-app
twitter:ragipsoylu twitterde op zaterdag 18-04-2020 om 08:15:08This is America, the superpower of the world:
Hundreds of people in need create huge lines to get free food or $30 vouchers in Maryland, US.
And it is Rockville folks, not even the south of DC
https://t.co/fCddjNXP3N reageer retweet
Zinnen maken ookquote:Op zaterdag 18 april 2020 10:32 schreef Momo het volgende:
Apps zijn er wel te moeilijk uit voor Henk en Ingrid
quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Die zijn historisch gezien altijd wel accuraat in het verzamelen van persoonsgegevens.
quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:32 schreef _I het volgende:
[..]
Heerlijk die 1,5 meter afstand (not)quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:39 schreef Slayage het volgende:
Zo sneu dit. On so many levels.twitter:ragipsoylu twitterde op zaterdag 18-04-2020 om 08:15:08This is America, the superpower of the world:
Hundreds of people in need create huge lines to get free food or $30 vouchers in Maryland, US.
Goed beeld ook van de social distancing in de VS.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:39 schreef Slayage het volgende:
Zo sneu dit. On so many levels.twitter:ragipsoylu twitterde op zaterdag 18-04-2020 om 08:15:08This is America, the superpower of the world:
historisch gezien zijn nederlanders er beter in.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Die zijn historisch gezien altijd wel accuraat in het verzamelen van persoonsgegevens.
dat zet ik altijd binnen 2 seconde uit als ik een nieuwe telefoon heb. Ik zet dat uit nog voordat ik alle privacy settings uitzet.quote:
Dat lijkt me nogal een extra workload bij de mensen die het nu al enorm druk hebben, als je alleen al kijkt naar de geschatte hoeveelheid besmettingen van dit moment.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:48 schreef Momo het volgende:
Zo te zien bij vrijwel alle apps: Je acccount wordt gekoppeld aan een telefoonnummer. Werkt met bluetooth. Privacy zou goed moeten zitten, vergrendelde data. Alleen huisarts of andere medici kan je positief instellen voor covid-19 of via een code van de huisarts . Dus geen grapjassen die zichzelf als positief instellen.
De (anonieme) data van de anderen zal toch ook naar jou gestuurd moeten worden, om zo te zien of je high risk bent?quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:50 schreef Tegan het volgende:
Waarom niet pas het telefoonnummer invoeren als dat gebruikt gaat worden?
Pas als je besmet bent en graag gebeld wil worden door de GGD bijvoorbeeld.
had iemand wat anders verwacht dan?quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:48 schreef Momo het volgende:
Zo te zien bij vrijwel alle apps: Je acccount wordt gekoppeld aan een telefoonnummer. Werkt met bluetooth. Privacy zou goed moeten zitten, vergrendelde data. Alleen huisarts of andere medici kan je positief instellen voor covid-19 of via een code van de huisarts. Dus geen grapjassen die zichzelf als positief instellen.
Lijkt mij ook, dan zouden al die huisartsen eigenlijk iemand moeten inhuren.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:54 schreef trustychords het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal een extra workload bij de mensen die het nu al enorm druk hebben, als je alleen al kijkt naar de geschatte hoeveelheid besmettingen van dit moment.
Mijn persoonlijke app code is toch voldoende? Of wordt alle data via sms gestuurd (duur!).quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:54 schreef mark6791 het volgende:
[..]
De (anonieme) data van de anderen zal toch ook naar jou gestuurd moeten worden, om zo te zien of je high risk bent?
Zekerquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:51 schreef Gehrman het volgende:
Mooi dit soort initiatieven.twitter:Sywert twitterde op donderdag 16-04-2020 om 19:03:35We zijn live met https://t.co/J5CffQxUAX! Ongelooflijk mooi dat het ons gelukt is samen een supply chain te bouwen waarmee we structureel mondmaskers beschikbaar maken voor de zorg. Veel dank aan @:Coolblue @:KLM @:Flexport @:TUDelft ea #zorghelden #samenkomjever #trots #hulptroepen https://t.co/3CvHFi2R04 reageer retweet
Sowieso vraag ik me een beetje af wat de meerwaarde is. De beoordelaar moet afgaan op wat ingevoerde data en vervolgens, neem ik aan, volgens een protocol een beoordeling maken. En dat kan natuurlijk uitstekend met een algoritme.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, dan zouden al die huisartsen eigenlijk iemand moeten inhuren.
GGD zou het eventueel ook kunnen doen zo te zien bij sommige apps, maar ook voor een enorme werklast.
dat wordt ook opgelostquote:Op zaterdag 18 april 2020 11:01 schreef Tegan het volgende:
Verder, als alleen bevestigd corona telt, dan missen we nog heel veel door gebrek aan testen.
als een algoritme invoert dat iemand covid-19 heeft dan zou ik de app niet gebruiken. Sommige dingen moet je overlaten aan mensen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:02 schreef trustychords het volgende:
[..]
Sowieso vraag ik me een beetje af wat de meerwaarde is. De beoordelaar moet afgaan op wat ingevoerde data en vervolgens, neem ik aan, volgens een protocol een beoordeling maken. En dat kan natuurlijk uitstekend met een algoritme.
Als Amerika zo doorgaat gaat het opzeker die 100.000 doden halen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:42 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Heerlijk die 1,5 meter afstand (not)
Net stukje gekeken, was erg slecht, enige serieuse vind ik Deus.quote:
Mooi dom van die studenten die dat doen! Ze houden nergens rekening mee met anderen wie dan ook. 380 euro boete vind ik wel een lachertje, maar moet veel hoger bijvoorbeeld 1200 euro per persoon!quote:
Die vervolgens op basis van dezelfde input een conclusie moeten trekken, aan de hand van hetzelfde protocol dat verwerkt is in een evt algoritme. De klinische blik die artsen hebben heeft weinig nut bij het beoordelen van puur wat data. Of je moet ook uitgebreid naar iemand's medische dossier kunnen kijken, maar dat wordt ondoenlijk wbt tijdsinvestering. Maargoed, kan me tegelijk wel voorstellen dat bij dat laatste wat meerwaarde kan zitten. Alleen vrij onhaalbaar ben ik bang.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als een algoritme invoert dat iemand covid-19 heeft dan zou ik de app niet gebruiken. Sommige dingen moet je overlaten aan mensen.
Welnee. Het is hier geen China of ander land waar men spleetogen heeft.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:15 schreef mark6791 het volgende:
Ik ben met die app ook benieuwd of er sprake zal zijn van veel indirecte dwang. Bedrijven die je alleen toelaten als je de app gebruikt of iets vergelijkbaars.
Meesten wel mondkapjes gelukkig @HugoDeJongequote:Op zaterdag 18 april 2020 10:42 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Heerlijk die 1,5 meter afstand (not)
Kans is zeker aanwezig, dat er wel wat gevolgen aan zullen zitten m.b.t. het gebruik van de app.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:15 schreef mark6791 het volgende:
Ik ben met die app ook benieuwd of er sprake zal zijn van veel indirecte dwang. Bedrijven die je alleen toelaten als je de app gebruikt of iets vergelijkbaars.
In Europa zitten we dus al op 98.000 bekende, gemelde, doden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als Amerika zo doorgaat gaat het opzeker die 100.000 doden halen.
Nee ze doen niks inderdaadquote:Op zaterdag 18 april 2020 11:40 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie het niet sorry, wat doen ze feitelijk, niks.
dat hele weinig testen is zinloos. Als je veel zou testen had je EN levens gered EN de economie. Maar goed, zo zie ik hetquote:Op zaterdag 18 april 2020 11:42 schreef raptorix het volgende:
Het hele punt van zo een app is zinloos als er maar weinig en snel getest kan worden.
Er wonen daar 350.000 mensen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:44 schreef Apotheose het volgende:
[..]
dat hele weinig testen is zinloos. Als je veel zou testen had je EN levens gered EN de economie. Maar goed, zo zie ik hetWaarom kan een IJsland iedereen testen en waarom kan dat hier niet? Hebben ze daar veel meer labs ofzo?
We hebben enorme test capaciteit, waarschijnlijk het meeste per inwoner wereldwijd, komt omdat we een hele grote industrie in Nederland hebben, echter je moet wel genoeg testmiddelen hebben, en daar ontbreekt het aan. In de jaren 80 is er een enorme slag ontstaan om je voorraad zo klein mogelijk te hebben, dat scheelt namelijk kapitaal, en dan betaal je nu de rekening.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:44 schreef Apotheose het volgende:
[..]
dat hele weinig testen is zinloos. Als je veel zou testen had je EN levens gered EN de economie. Maar goed, zo zie ik hetWaarom kan een IJsland iedereen testen en waarom kan dat hier niet? Hebben ze daar veel meer labs ofzo?
Dat hele wereldwijde 'just in time delivery' werkt niet zo goed in tijden van crisis en schaarste nee.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben enorme test capaciteit, waarschijnlijk het meeste per inwoner wereldwijd, komt omdat we een hele grote industrie in Nederland hebben, echter je moet wel genoeg testmiddelen hebben, en daar ontbreekt het aan. In de jaren 80 is er een enorme slag ontstaan om je voorraad zo klein mogelijk te hebben, dat scheelt namelijk kapitaal, en dan betaal je nu de rekening.
Ik doelde ook meer op de post waar je op reageerde, excuus.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:48 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Als je een kleine bevolking hebt is het makkelijker om veel mensen te testen, lijkt me?
Ja, want je hebt ook net zoveel mensen die testen kunnen uitvoeren? Echt ik vraag me af of figuren zoals jou ooit wel eens Wiskunde op school hebben gehad.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:48 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Als je een kleine bevolking hebt is het makkelijker om veel mensen te testen, lijkt me?
Onze testcapaciteit is momenteel iets van 17.500 tests per dag en dat worden er binnenkort 29.000 per dag.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben enorme test capaciteit, waarschijnlijk het meeste per inwoner wereldwijd, komt omdat we een hele grote industrie in Nederland hebben, echter je moet wel genoeg testmiddelen hebben, en daar ontbreekt het aan. In de jaren 80 is er een enorme slag ontstaan om je voorraad zo klein mogelijk te hebben, dat scheelt namelijk kapitaal, en dan betaal je nu de rekening.
Ja, en hoeveel vrijheid wil je inleveren om dit soort getallen mogelijk te maken?quote:
Wat ik begrijp is dat er 2 zaken spelen, de tests om een sample bij iemand af te nemen, en de middelen om de test te controleren, voor dat laatste is er dacht ik nog steeds een tekort.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Onze testcapaciteit is momenteel iets van 17.500 tests per dag en dat worden er binnenkort 29.000 per dag.
Echter lopen de aantallen middelen om mee te testen nog flink achter op de capaciteit.
Die was lange tijd genoeg voor 4000 tests per dag en van de week zei De Jonge dat er momenteel slechts 6000 tests per dag uitgevoerd worden, ondanks dat de capaciteit bijna 3x zo hoog is.
Valt behoorlijk mee. Buiten dat is de enige dubieuze in het lijstje China.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, en hoeveel vrijheid wil je inleveren om dit soort getallen mogelijk te maken?
En dan heb ik het niet over lockdown, maar een permanent systeem waar je geen persoon, maar letterlijk een nummer met een rating bent wat gevolgen heeft op alles wat je in je leven doet.
Daarnaast zijn van veel van dit soort landen de cijfers absoluut niet te vertrouwen.
IJsland kan veel meer testen dan België, dankzij een uniek project in de wetenschappelijke wereld: het bedrijf deCODE registreert de genetische codes van heel de bevolking, zo'n 360.000 inwoners. Zo wordt bijgehouden wie met wie verwant is op het eiland.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, want je hebt ook net zoveel mensen die testen kunnen uitvoeren? Echt ik vraag me af of figuren zoals jou ooit wel eens Wiskunde op school hebben gehad.
Beter kijkenquote:Op zaterdag 18 april 2020 11:40 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie het niet sorry, wat doen ze feitelijk, niks.
Dus heeft het niet met het aantal inwoners te maken, maar met de faciliteiten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:54 schreef Caland het volgende:
[..]
IJsland kan veel meer testen dan België, dankzij een uniek project in de wetenschappelijke wereld: het bedrijf deCODE registreert de genetische codes van heel de bevolking, zo'n 360.000 inwoners. Zo wordt bijgehouden wie met wie verwant is op het eiland.
Het bedrijf deCODE heeft dus ook de apparatuur die nodig is voor zo'n immens genetisch onderzoek, en laat net dat heel handig zijn tijdens deze pandemie. "Ze kunnen moleculaire tests uitvoeren", legt Goossens uit, "en heel het bedrijf heeft zich nu massaal geheroriënteerd naar de diagnostiek van het coronavirus." Zo heeft IJsland in korte tijd veel testcapaciteit bij kunnen creëren.
Gevalletje ‘mazzel’ dus. Helemaal gezien het extreem beperkt aantal inwoners.
Dat je een beter beeld hebt van de hele ziekteverspreiding en dat je niet blind de brand aan het blussen bent.quote:
Ik vind het alleen vreemd waarom ze de distributie zelf doen, net nu alles een beetje eerlijk verloopt kun je het beter door de centrale distributie van middelen laten doen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:55 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Beter kijken![]()
https://www.coolblue.nl/hulptroepen
Kijk ook op de twitteraccount van Sywert van Lienden
Het gaat een stuk harder dan verwacht. De komende dagen zoeken de Hulptroepen:
- meer werkkapitaal
- ervaren projectleider(s)
- social media redacteur
- extra labtester
-secretaresse
- mensen met inkoopervaring in China
- ondernemende geesten
Interesse? DM voor mailadrestwitter.com/sywert/status/…
Dus mensen, wij zoeken JULLIE![]()
![]()
Plus dat als de R0 straks voldoende is gedaald je weer kunt denken over een contactenonderzoek.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat je een beter beeld hebt van de hele ziekteverspreiding en dat je niet blind de brand aan het blussen bent.
En dan die getesten gewoon weer rond laten lopen?quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat je een beter beeld hebt van de hele ziekteverspreiding en dat je niet blind de brand aan het blussen bent.
Je wil ze voor altijd en eeuwig achter slot en grendel doen?quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:59 schreef Solingjan het volgende:
[..]
En dan die getesten gewoon weer rond laten lopen?
Ze hebben in ieder geval een app die je kan waarschuwen als je van plan bent om met iemand uit je eigen familie te batsen. Weet alleen niet of dat een commerciële app is.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dus heeft het niet met het aantal inwoners te maken, maar met de faciliteiten.
Overigens meen ik dat die DNA database gewoon verkocht is
Maakt niet uit makkerquote:Op zaterdag 18 april 2020 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik doelde ook meer op de post waar je op reageerde, excuus.
De grootste verspreiders zijn de mensen die wél ziek zijn maar niet ernstig genoeg om thuis te blijven waar de baas zegt:"ja, tis druk, kom maar werken hoor...."quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:03 schreef Solingjan het volgende:
Een lockdown heeft alleen maar nut als je alle getesten die a-symptomatisch zijn te isoleren.
Niet niet in een tehuis testen en degene die positief en geen klachten hebben gewoon door laten werken.
Want dat zijn juist de grootste en gevaarlijkste verspreiders.
Iemand die positief is en ziek blijft thuis.
Google maar eens op Typhus Maryquote:Op zaterdag 18 april 2020 12:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je wil ze voor altijd en eeuwig achter slot en grendel doen?
Godverdomme.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:08 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval een app die je kan waarschuwen als je van plan bent om met iemand uit je eigen familie te batsen. Weet alleen niet of dat een commerciële app is.
Ik geloof een betaalde functie van Tinderquote:Op zaterdag 18 april 2020 12:08 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval een app die je kan waarschuwen als je van plan bent om met iemand uit je eigen familie te batsen. Weet alleen niet of dat een commerciële app is.
Het idee is dan ook om mensen die positief testen in thuisquarantaine te houden hè.quote:
Sorry dit is allemaal BS.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:55 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Beter kijken![]()
- meer werkkapitaal
- social media redacteur
- extra labtester
-secretaresse
- ondernemende geesten
![]()
Het zou wellicht een idee zijn om die mensen gewoon door te laten betalen, een soort van betaalde vakantie zodat er een incentive is.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het idee is dan ook om mensen die positief testen in thuisquarantaine te houden hè.
Flinke prijzen, beetje profiteren van de crisis.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:55 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Beter kijken![]()
- meer werkkapitaal
- social media redacteur
- extra labtester
-secretaresse
- ondernemende geesten
![]()
De a symptomatic zijn de grootste verspreiders. Die dragen miljoenen virussen bij zich.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De grootste verspreiders zijn de mensen die wél ziek zijn maar niet ernstig genoeg om thuis te blijven waar de baas zegt:"ja, tis druk, kom maar werken hoor...."
Juist die kan je er bij voldoende testcapaciteit mooi uitpikken. Nu gebeurt dat dus niet.
Millions and millionsquote:Op zaterdag 18 april 2020 12:13 schreef Solingjan het volgende:
[..]
De a symptomatic zijn de grootste verspreiders. Die dragen miljoenen virussen bij zich.
Al die vacatures vragen enige vorm van opleiding. Totaal niet geschikt voor de mensen in dit topic.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:55 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Beter kijken![]()
- meer werkkapitaal
- social media redacteur
- extra labtester
-secretaresse
- ondernemende geesten
![]()
Dan moet je nu letterlijk iedereen zonder klachten testen. Denk dat dat wel een goede is inderdaad, alleen daar heb je niet genoeg testen / capaciteit / whatever voor. Want de mensen zonder klachten zijn er vast meer dan iedereen die nu een klein kuchje of erger heeftquote:Op zaterdag 18 april 2020 12:13 schreef Solingjan het volgende:
[..]
De a symptomatic zijn de grootste verspreiders. Die dragen miljoenen virussen bij zich.
immuniteit is toch niet bewezen effectief? Met milde klachten heb je amper antistoffen opgebouwd.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:10 schreef Solingjan het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 18 april 2020 12:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[/quote
Isoleren, uitzieken, opnieuw testen na 14 dagen. Immuniteit opbouwen.
Voorkomen van verspreiding
Heb je een betere oplossing? Graag.
Testen helpt wel tegen indammen en uitroeien van het virus.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:21 schreef Jed1Gam het volgende:
Testen helpt niet tegen virus. Of je moet ook mensen gaan testen die gezond blijven, met virus onder leden. En daar dan weer consequenties aan koppelen.
Ja, dit dus.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:21 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Testen helpt wel tegen indammen en uitroeien van het virus.
Maar je lichaam is dan wel bezig.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:20 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Dan moet je nu letterlijk iedereen zonder klachten testen. Denk dat dat wel een goede is inderdaad, alleen daar heb je niet genoeg testen / capaciteit / whatever voor. Want de mensen zonder klachten zijn er vast meer dan iedereen die nu een klein kuchje of erger heeft
[..]
immuniteit is toch niet bewezen effectief? Met milde klachten heb je amper antistoffen opgebouwd.
Hoe dan?quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:21 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Testen helpt wel tegen indammen en uitroeien van het virus.
Ja, dat lijkt me een no brainer. Als je positief test moet je natuurlijk niet rond gaan lopen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:10 schreef Solingjan het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 18 april 2020 12:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[/quote
Isoleren, uitzieken, opnieuw testen na 14 dagen. Immuniteit opbouwen.
Voorkomen van verspreiding
Heb je een betere oplossing? Graag.
Juist ja. En dan het volgende.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me een no brainer. Als je positief test moet je natuurlijk niet rond gaan lopen.
Omdat je zo weet wie er binnen moet blijven om de R0 omlaag te brengen.quote:
Lady Gaga was overigens erg positief over 'onze'Hugoquote:Op zaterdag 18 april 2020 09:32 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, dát moet je dus niet doen hèquote:Op zaterdag 18 april 2020 12:28 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Juist ja. En dan het volgende.
Marietje en Claire worden getest in het verzorgingstehuis.
Allebei geen klachten maar wel positief. Zijn dus a symptomatisch.
Nou meisjes jullie hebben geen klachten? Neu!
Nou, hub hup hub aan het werk.
Goedemorgen opa en oma hoe gaat het. Oohhh goed.
Nou dan komen we jullie is lekker besmetten.
SCHANDALIG
Ja maar ze blijven niet thuis in isolatie. Ze gaan gewoon werken.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Omdat je zo weet wie er binnen moet blijven om de R0 omlaag te brengen.
Heb je al iemand van hogerhand dit horen zeggen!quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, dát moet je dus niet doen hè![]()
Als je test en er vervolgens niks mee doet kan je net zo goed niet testen
De Heere zelf heeft het me net ingefluisterdquote:Op zaterdag 18 april 2020 12:32 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Heb je al iemand van hogerhand dit horen zeggen!
Waarom dan hameren op die tests.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, dát moet je dus niet doen hè![]()
Als je test en er vervolgens niks mee doet kan je net zo goed niet testen
Je praat onzin, als je positief bent getest blijf je gewoon thuis. Geen enkele zorgmedewerker gaat werken terwijl die weet besmet te zijn.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:32 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Heb je al iemand van hogerhand dit horen zeggen!
Gewoon niemand meer testen dan joh. Helpt toch nietquote:Op zaterdag 18 april 2020 12:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Waarom dan hameren op die tests.
Enige wat je met test bereikt is een beeld van de verspreiding, dat is er nu, de verspreiding zelf zal je er niet mee stoppen.
Als iemand met een kuchje rondloopt gaat diegene niet gelijk een test afleggen. Test komt pas als je echt ziek bent,en dan lig je al thuis op bed, dus verspreid je alleen nog in huis.
Of je moet elke dag 17 miljoen tests loslaten op alles en iedereen. En elke geval in quarantaine voor 2 weken. En ook op iedereen die het land binnenkomt.
kost teveel geldquote:Op zaterdag 18 april 2020 12:34 schreef Jane het volgende:
Als je het echt zodanig onder controle wilt krijgen dat sommige maatregelen versoepeld kunnen worden, dan zul je:
- zeer laagdrempelig moeten testen
- positief geteste personen in quarantaine moeten plaatsen tot ze negatief zijn
- contactonderzoek moeten doen
En het liefst ook:
- contacten van positief geteste personen zichzelf preventief 14 dagen laten isoleren
Als je dit niet wilt of kunt doen, dan moet je wachten tot een vaccin voordat je tot significante versoepeling van de maatregelen kunt overgaan.
In Nederland zijn we iig nog lang niet zover. Vooral omdat we hier overvallen zijn door de ongecontroleerd grote uitbraak in het zuiden, iets waar bijvoorbeeld de Noren en de Denen niet mee te kampen hebben gehad. Wellicht omdat ze het beter in de gaten hebben gehouden, wie zal het zeggen. De geschiedenis zal het zeker uitwijzen.
Dat is helaas de realiteit.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:34 schreef Jane het volgende:
Als je het echt zodanig onder controle wilt krijgen dat sommige maatregelen versoepeld kunnen worden, dan zul je:
- zeer laagdrempelig moeten testen
- positief geteste personen in quarantaine moeten plaatsen tot ze negatief zijn
- contactonderzoek moeten doen
En het liefst ook:
- contacten van positief geteste personen zichzelf preventief 14 dagen laten isoleren
Als je dit niet wilt of kunt doen, dan moet je wachten tot een vaccin voordat je tot significante versoepeling van de maatregelen kunt overgaan.
In Nederland zijn we iig nog lang niet zover. Vooral omdat we hier overvallen zijn door de ongecontroleerd grote uitbraak in het zuiden, iets waar bijvoorbeeld de Noren en de Denen niet mee te kampen hebben gehad. Wellicht omdat ze het beter in de gaten hebben gehouden, wie zal het zeggen. De geschiedenis zal het zeker uitwijzen.
Ik zeg toch "testen om een beeld" te hebben.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gewoon niemand meer testen dan joh. Helpt toch niet
Ja. Prachtig initiatief.quote:
Onzin? Het gebeurd. Stop je kop niet in het zand.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je praat onzin, als je positief bent getest blijf je gewoon thuis. Geen enkele zorgmedewerker gaat werken terwijl die weet besmet te zijn.
En terecht. In Groningen doen ze het ook niet beter dan in Brabant, maar is er gewoon een zeker geluk dat niet daar maar elders een uitbraak was.quote:
Idealiter wil je gewoon iedereen die klachten heeft kunnen testen, en dan ook de contacten van diegene als ze positief testen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik zeg toch "testen om een beeld" te hebben.
Testen verzorgers/tehuizen/ziekenhuizen.
Dat is het.
Bron?quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:39 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Onzin? Het gebeurd. Stop je kop niet in het zand.
Hoe denk je dat die uitbraken in die instellingen zijn ontstaan?quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je praat onzin, als je positief bent getest blijf je gewoon thuis. Geen enkele zorgmedewerker gaat werken terwijl die weet besmet te zijn.
Nou, waar dan?quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:39 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Onzin? Het gebeurd. Stop je kop niet in het zand.
Door niet te testen en niet voldoende beschermingsmaterialen te hebben. In ieder geval niet door medewerkers die bewust zijn gaan werken terwijl ze wisten dat ze besmet waren.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:41 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Hoe denk je dat die uitbraken in die instellingen zijn ontstaan?
Als al de geteste verpleegsters in de ziekenhuizen die positief getest zijn en geen klachten hadden thuis waren gebleven hadden ze handen te kort gekomen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:41 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Besmette medewerkers die niet getest zijn, (stiekem) bezoek, cliënten die toch de deur uitgaan, noem maar op.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:41 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Men wist dat toen nog niet. En nu ook nog niet.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Door niet te testen en niet voldoende beschermingsmaterialen te hebben. In ieder geval niet door medewerkers die bewust zijn gaan werken terwijl ze wisten dat ze besmet waren.
Idd, bij ons recent besmetting bij een medewerker. Direct thuisblijven, testen andere medewerkers en cliënten. Wordt alles behalve lichtzinnig mee omgegaan.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Bron?
Ik werk in de zorg en bij ons mag je niet komen werken totdat je weer negatief test.
denk dat je bij het RIVM moet zijn met hun richtlijnen zonder incubatietijd.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:44 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Men wist dat toen nog niet. En nu ook nog niet.
Ik denk dat inmiddels wel duidelijk is dat de situatie in ziekenhuizen heel anders is dan in (zowat alle) andere zorginstellingen en -situaties. Zoals de thuiszorg bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:46 schreef trustychords het volgende:
[..]
Idd, bij ons recent besmetting bij een medewerker. Direct thuisblijven, testen andere medewerkers en cliënten. Wordt alles behalve lichtzinnig mee omgegaan.
Inderdaad. Alsof zorginstellingen bewust besmette medewerkers zouden inzetten, totale onzin zonder bron van deze user.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:46 schreef trustychords het volgende:
[..]
Idd, bij ons recent besmetting bij een medewerker. Direct thuisblijven, testen andere medewerkers en cliënten. Wordt alles behalve lichtzinnig mee omgegaan.
Dat kan, echter werk ik in de gehandicaptenzorg.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat inmiddels wel duidelijk is dat de situatie in ziekenhuizen heel anders is dan in (zowat alle) andere zorginstellingen en -situaties. Zoals de thuiszorg bijvoorbeeld.
Misschien doordat al die bejaarden, of ze nu zelfstandig, in een aanleunwoning of in een bejaardenhuis wonen, stug doorgaan met lekker veel op pad en naar buiten gaan?quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:41 schreef Solingjan het volgende:
[..]
dat valt echt heel erg meequote:Op zaterdag 18 april 2020 12:49 schreef LC01 het volgende:
[..]
Misschien doordat al die bejaarden, of ze nu zelfstandig, in een aanleunwoning of in een bejaardenhuis wonen, stug doorgaan met lekker veel op pad en naar buiten gaan?
Ze weten het maar doen en zeggen er niets van.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
denk dat je bij het RIVM moet zijn met hun richtlijnen zonder incubatietijd.
Lijkt me niet heel aannemelijk, maar aan de andere kant: tussen de thuiszorgbedrijfjes zitten ook best wat cowboys. Keihard aanpakken mocht dit gebeuren (positief getest en alsnog gaan)quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:49 schreef Solingjan het volgende:
Thuiszorg medewerkers, chapeau, pluim, gaan nu ook nog naar patiënten. Ongetest. Gaan vaak naar tientalle patiënten op een dag. Daar zal toch wel een besmette bijzitten of zij zelf.
Daarom testen testen en nog eens testen. En isoleren.
Mensen in een verpleegtehuis verkeren meestal niet in een staat waarin ze er zelfstandig op uit kunnen gaan.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:49 schreef LC01 het volgende:
[..]
Misschien doordat al die bejaarden, of ze nu zelfstandig, in een aanleunwoning of in een bejaardenhuis wonen, stug doorgaan met lekker veel op pad en naar buiten gaan?
niet bepaald, je struikelt echt nog over bejaarden die de supermarkt en de coffee corner nog steeds als dagelijks uitje zien, lekker stukje gaan wandelen 'want dat is zo gezond' , samenscholen in parken, plantsoenen en pleintjes en het liefst op 5 cm afstand van je staan omdat ze zo'n behoefte hebben aan sociaal contact en omdat ze niet geloven in 'die moderne onzin, want ze hebben al zoveel overleefd en de huidige generatie is niets gewend.' echt, eigen ervaring, meermaals.quote:
Omdat zij de 1,5 meter niet kunnen handhaven.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:51 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ze weten het maar doen en zeggen er niets van.
Kijk naar die mondkapjes. Allemaal flauwekul. Mondkapjes ha haha die werken niet.
Waarom hebben dan artsen en verpleegkundigen op de ic die dingen op?
Inderdaad.quote:
Las een paar dagen geleden toch echt nog een artikel over een thuiszorgorganisatie in het Noorden van het land die hun medewerkers WEL beschermde, maar daar enorm veel kritiek op kreeg van collega-bedrijven, want 'gelijke monniken, gelijke kappen' ofzo. "Wij geen bescherming, jullie ook niet" en dat soort geleuter.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:52 schreef trustychords het volgende:
[..]
Lijkt me niet heel aannemelijk, maar aan de andere kant: tussen de thuiszorgbedrijfjes zitten ook best wat cowboys. Keihard aanpakken mocht dit gebeuren.
Ja maar rivm zegt dat die niet werken????quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat zij de 1,5 meter niet kunnen handhaven.
Wat?quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:55 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ja maar rivm zegt dat die niet werken????
En hoe is dat bij jullie dan geregeld Jane?quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Las een paar dagen geleden toch echt nog een artikel over een thuiszorgorganisatie in het Noorden van het land die hun medewerkers WEL beschermde, maar daar enorm veel kritiek op kreeg van collega-bedrijven, want 'gelijke monniken, gelijke kappen' ofzo. "Wij geen bescherming, jullie ook niet" en dat soort geleuter.
twitter:emielefdee twitterde op zaterdag 18-04-2020 om 11:01:02Geen woord over dit voorstel… 0% privacy, maar wel gezellig! #appathon #coronaapp https://t.co/85kUSZBFCc reageer retweet
Zo te zien een grap van die persoon op twitter, geen echt voorstel voor een app.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:57 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]twitter:emielefdee twitterde op zaterdag 18-04-2020 om 11:01:02Geen woord over dit voorstel… 0% privacy, maar wel gezellig! #appathon #coronaapp https://t.co/85kUSZBFCc reageer retweet
quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo te zien een grap van die persoon op twitter, geen echt voorstel voor een app.
Wanneer je 1,5 meter afstand houdt heeft dat nauwelijks effect inderdaad, wanneer je een contactberoep uitoefent wel. Dat is wat het RIVMquote:
Haha, die deel op de socials knoppen. Mis nog de mogelijkheid om Kees te downvoten. Wat een eikel.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:57 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]twitter:emielefdee twitterde op zaterdag 18-04-2020 om 11:01:02Geen woord over dit voorstel… 0% privacy, maar wel gezellig! #appathon #coronaapp https://t.co/85kUSZBFCc reageer retweet
Een goede grap heeft altijd een kern van waarheid. Als je het rechter schermpje wegneemt, heb je wel de app.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:57 schreef Tourniquet het volgende:
Zou je denken?quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo te zien een grap van die persoon op twitter, geen echt voorstel voor een app.
Johquote:Op zaterdag 18 april 2020 12:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Ziet er kek uit hoor. Als je 65 bent.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:57 schreef Tourniquet het volgende:
Ja jaquote:Op zaterdag 18 april 2020 12:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Wanneer je 1,5 meter afstand houdt heeft dat nauwelijks effect inderdaad, wanneer je een contactberoep uitoefent wel. Dat is wat het RIVMook zegt.
quote:
Wedden dat als dit ruim gedeeld gaat worden, veel mensen dit aanhalen als hoe de app er uit komt te zien. Kijk eens wat ze willen doen1!!!1!quote:
Begrijpend lezen is blijkbaar niet je sterkste eigenschap.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:02 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ja ja
Grapje zeker.
Dan hoeven we ook geen lockdown en die 1,5 meter in te voeren.
Allemaal mondkapje en probleem opgelost. Dat zeg je toch.
Ik moest er wel om lachen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Leg uit!quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is blijkbaar niet je sterkste eigenschap.
Ik mis nog de optie 'stuur Corina een glitterplaatje om haar beterschap te wensen'quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:02 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Wedden dat als dit ruim gedeeld gaat worden, veel mensen dit aanhalen als hoe de app er uit komt te zien. Kijk eens wat ze willen doen1!!!1!
De komende anderhalf, twee jaar is de anderhalve metermaatschappij de norm. Iedere andere optie leidt onvermijdelijk weer tot het oplaaien van het virus.quote:Maar toch even: wanneer wordt ons leven weer normaal?
,,Dat kan heel lang duren, en het hangt vooral af van een vaccin. In het gunstigste geval dus anderhalf of twee jaar. Al leren we ook snel, verzinnen mensen allerlei slimme manieren om ons leven zo makkelijk mogelijk te maken. Wij onderzoeken nu ook hoeveel contact Nederlanders na alle maatregelen nog hebben met anderen. We zijn nog bezig, maar na de eerste steekproef van 2000 mensen zien we dat mensen over de hele linie ongeveer 65 tot 75 procent minder mensen ontmoeten per dag. Dat vergelijken we met gegevens uit 2017. En ja: dat is een gunstig percentage als je eventueel maatregelen wil terugschroeven. Dan zie je dat Nederlanders zich over het algemeen goed houden aan de afstandsmaatregelen. Maar toch: tot er een vaccin is, zie ik ons leven niet worden zoals het een paar maanden geleden was. Ik houd zelf ook van een concert bezoeken en een mooie reis maken. Dat zit er voorlopig niet in.”
Wat is er onduidelijk aan "in het gunstigste geval"?quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:07 schreef Harmankardon het volgende:
Er is 0 garantie dat er een vaccin komt, wat een flapdrol.
quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik mis nog de optie 'stuur Corina een glitterplaatje om haar beterschap te wensen'
een concert bezoeken of gewoon weer je dierbaren kunnen knuffelen. Heel verschilquote:Op zaterdag 18 april 2020 13:06 schreef hooibaal het volgende:
De rekenmeester van het RIVM legt het nog even netjes aan ons uit:
[..]
De komende anderhalf, twee jaar is de anderhalve metermaatschappij de norm. Iedere andere optie leidt onvermijdelijk weer tot het oplaaien van het virus.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-kan-niet~a0e3a237/
Je dierbaren in je huishouden knuffelen mag nu ook al, want het is een illusie om te denken dat je je vrouw en kinderen níet gaat besmetten als je ermee in een huis woont. Maar tot alle anderen bewaar je afstand, want dan komt het virus ook niet in je gezin.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:09 schreef Apotheose het volgende:
[..]
een concert bezoeken of gewoon weer je dierbaren kunnen knuffelen. Heel verschil
Veel, want ze hangen er alles aan op. Duidelijke comminicatie is niet hun ding.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:08 schreef trustychords het volgende:
[..]
Wat is er onduidelijk aan "in het gunstigste geval"?
Helaas heeft deze rekenmeester totaal geen verstand van zaken hoe de ontwikkelingen van een vaccin nu gaan op dit moment.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De komende anderhalf, twee jaar is de anderhalve metermaatschappij de norm. Iedere andere optie leidt onvermijdelijk weer tot het oplaaien van het virus.
ik zou eerst eens wat gaan lezen voordat je wat gaat roeptoeteren,,,,er zijn al een aantal vaccins (die werken) namelijk.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:07 schreef Harmankardon het volgende:
Er is 0 garantie dat er een vaccin komt, wat een flapdrol.
Ik help het je hopen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zou eerst eens wat gaan lezen voordat je wat gaat roeptoeteren,,,,er zijn al een aantal vaccins (die werken) namelijk.
nu alleen nog testen of ze veilig zijn en daarna massa productie.
1 bedrijf doet beiden tegelijk ( een unicum )
nog hooguit 9 maanden en er is een werken vaccin op de markt.....misschien nog niet voor de hele wereld maar het is er dan echt wel
is geen hoop....ga maar eens wat lezen...ik ga niet WEER 10 bronnen ervan geven zoals eerder vandaagquote:
quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Helaas heeft deze rekenmeester totaal geen verstand van zaken hoe de ontwikkelingen van een vaccin nu gaan op dit moment.
Schoenmaker hou je bij je leest.
quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zou eerst eens wat gaan lezen voordat je wat gaat roeptoeteren,,,,er zijn al een aantal vaccins (die werken) namelijk.
nu alleen nog testen of ze veilig zijn en daarna massa productie.
1 bedrijf doet beiden tegelijk ( een unicum )
nog hooguit 9 maanden en er is een werken vaccin op de markt.....misschien nog niet voor de hele wereld maar het is er dan echt wel
Die grafiek van de verspreidingsgraad.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Precies. Een weekend mooi weer waarin een hoop mensen denken 'het kan wel weer' en we kunnen weer opnieuw beginnen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die grafiek van de verspreidingsgraad.Hoeft maar iets te gebeuren en we zitten weer boven de R1.
De ontwikkelingen zijn razendsnel gegaan in 6 weken tijd, de RIVM rekenmeester heeft het natuurlijk erg druk gehad en loopt daarom iets achterquote:
Ja het gaat enorm slecht, laten we écht alles dicht gooienquote:Op zaterdag 18 april 2020 13:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Precies. Een weekend mooi weer waarin een hoop mensen denken 'het kan wel weer' en we kunnen weer opnieuw beginnen.
Daarom moeten de winkels ook z.s.m. dicht. Als mensen besluiten om de deur uit te gaan dan zijn winkelcentra, tuincentrums en meubelboulevards de eerste dingen waar ze heen gaan en krijg je opnieuw heel veel mensen bij elkaar die echt geen afstand gaan houden.
Okequote:Op zaterdag 18 april 2020 13:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De ontwikkelingen zijn razendsnel gegaan in 6 weken tijd, de RIVM rekenmeester heeft het natuurlijk erg druk gehad en loopt daarom iets achter
En dan? Nooit meer naar buiten?quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Precies. Een weekend mooi weer waarin een hoop mensen denken 'het kan wel weer' en we kunnen weer opnieuw beginnen.
Daarom moeten de winkels ook z.s.m. dicht. Als mensen besluiten om de deur uit te gaan dan zijn winkelcentra, tuincentrums en meubelboulevards de eerste dingen waar ze heen gaan en krijg je opnieuw heel veel mensen bij elkaar die echt geen afstand gaan houden.
We zeilen zéér scherp aan de wind. Dat zie jij toch ook wel als je de cijfers bekijkt?quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja het gaat enorm slecht, laten we écht alles dicht gooien![]()
Wie heeft het over nooit? De termijn is helaas lang, maar niet oneindig.quote:
Wat ben jij een trieste paniekzaaier zeg. Alles wijst erop dat het dalende is. Maar het beetje wat er nu nog open is dichtgooien waarvoor is dat nodig?quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er zal bijkans alles aan gedaan worden om onder de R1 te blijven verwacht ik.quote:
Gaat de goede kant op, de roep om de maatregelen verder te verscherpen snap ik dus niet zo.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
We zeilen zéér scherp aan de wind. Dat zie jij toch ook wel als je de cijfers bekijkt?
Voorkomen dat we de weer de verkeerde kant op gaan. Je merkt nu al dat mensen zich steeds slechter aan de regels gaan houden. Dat wordt alleen maar erger, dus dat wil je erg graag voor zijn.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:27 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Wat ben jij een trieste paniekzaaier zeg. Alles wijst erop dat het dalende is. Maar het beetje wat er nu nog open is dichtgooien waarvoor is dat nodig?
De afgelopen weken is dat idd zo geweest. Maar de verspreidingsgraad zit maar heel dicht onder de R1. Boven de R1 versnelt de verspreiding weer, en kan je aanvullende maatregelen verwachten. Dat is geen leuk nieuws maar de werkelijkheid past zich niet aan aan wat jij en ik 'leuk' vinden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:27 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Wat ben jij een trieste paniekzaaier zeg. Alles wijst erop dat het dalende is. Maar het beetje wat er nu nog open is dichtgooien waarvoor is dat nodig?
Jij weet het beter dan deskundigen natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Helaas heeft deze rekenmeester totaal geen verstand van zaken hoe de ontwikkelingen van een vaccin nu gaan op dit moment.
Schoenmaker hou je bij je leest.
Nog verder verscherpen op dit moment is onzin, probleem is eerder hoe wij moeten versoepelen zonder weer in de problemen te komen of zonder dat wij weer iedere paar weken weer op de rem moeten trappen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Gaat de goede kant op, de roep om de maatregelen verder te verscherpen snap ik dus niet zo.
Zolang het onder de R1 blijft zal dat dan ook niet gebeuren. Boven R1 zal je wel extra maatregelen moeten nemen wil je niet dat de zorg alsnog ploft.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Gaat de goede kant op, de roep om de maatregelen verder te verscherpen snap ik dus niet zo.
Dit is toch wel een probleem met steunregelingen. Bedrijven die jarenlang maximaal dividend uitkeren en als strategie zwaar levered zijn, zijn nu als eerste aan de beurt voor steun, terwijl het uitgekeerde geld “verdwenen” is. Helemaal eens dat steun samen moet gaan met harde en zware regels op het gebied van cash reserves en/of eis aan aandeelhouders voor bijdrage als onderdeel van steun.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:51 schreef Jed1Gam het volgende:
https://www.businessinsider.nl/booking-com-staatssteun/
Booking.com is een winstmachine, maar wil nu staatssteun.![]()
![]()
Hebben ook geen spaarpotje opgebouwd.
Tandartsen gaan maandag ook weer beginnen toch?quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nog verder verscherpen op dit moment is onzin, probleem is eerder hoe wij moeten versoepelen zonder weer in de problemen te komen of zonder dat wij weer iedere paar weken weer op de rem moeten trappen.
De huidige maatregelen zijn wat mij betreft precies goed en een prima balans tussen nog enigzins wat vrijheid en genoeg resultaat. Effect is er absoluut, maar minder dan dat ik had gehoopt. Scholen/opvang open zie ik op korte termijn nog gebeuren. Rest lijkt mij echt lastig met nog steeds aardig wat opnames per dag (zowel ziekenhuis als IC).
Doet me denken aan de vorige crisisquote:Op zaterdag 18 april 2020 13:31 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Dit is toch wel een probleem met steunregelingen. Bedrijven die jarenlang maximaal dividend uitkeren en als strategie zwaar levered zijn, zijn nu als eerste aan de beurt voor steun, terwijl het uitgekeerde geld “verdwenen” is. Helemaal eens dat steun samen moet gaan met harde en zware regels op het gebied van cash reserves en/of eis aan aandeelhouders voor bijdrage als onderdeel van steun.
Anders blijven winsten privaat en verliezen publiek.
Volgens mij wel ja, fysiotherapeuten, tandartsten etc moeten ook gewoon weer opstarten. Zorg moet gewoon weer helemaal draaien, scholen en opvang moeten weer open, daarna pas de rest. Ik ben alleen een beetje huiverig dat wij dan al ongeveer aan het maximaal houdbare gaan zitten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Tandartsen gaan maandag ook weer beginnen toch?
Yep. Al is in reactie daarop natuurlijk wel het een en ander aan regelgeving (o.a. hogere kapitaalbuffers). Gelukkig, want dat betekent dat de financiële sector nu ook een wat dempende werking kan hebben.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Doet me denken aan de vorige crisis
Als je dat allemaal gaat doen dan zit de verspreidingsgraad alweer ruimschoots boven de 1. Kijk maar naar hoe kort we er op dit moment onder zitten, en dat is dan nog gebaseerd op de periode dat mensen zich redelijk aan de regels hielden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja, fysiotherapeuten, tandartsten etc moeten ook gewoon weer opstarten. Zorg moet gewoon weer helemaal draaien, scholen en opvang moeten weer open, daarna pas de rest. Ik ben alleen een beetje huiverig dat wij dan al ongeveer aan het maximaal houdbare gaan zitten.
Onmogelijk lijkt me. Waarschijnlijk wordt er dan zelfs al na enkele dagen op de rem getrapt omdat er weer een piek aan lijkt te komen in nieuwe ziekenhuisopnamesquote:Op zaterdag 18 april 2020 13:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
probleem is eerder hoe wij moeten versoepelen zonder weer in de problemen te komen of zonder dat wij weer iedere paar weken weer op de rem moeten trappen.
Ik heb het idee dat het de laatste weken ook drukker is op de weg dan een paar weken geleden. Volgens mij gaan mensen nu ook meer ondernemen weer. Ben benieuwd of we dat terug zien in de cijfers van ziekenhuisopnames over paar weken. Dit kan ook een verklaring zijn waarom Italië en Spanje nu een beetje op een plateau zijn gekomen voor een tijdje. Het duurt mensen allemaal te lang.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja, fysiotherapeuten, tandartsten etc moeten ook gewoon weer opstarten. Zorg moet gewoon weer helemaal draaien, scholen en opvang moeten weer open, daarna pas de rest. Ik ben alleen een beetje huiverig dat wij dan al ongeveer aan het maximaal houdbare gaan zitten.
Ondoenlijk.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Mijn oma is nu stervende, aan corona. En die is al jaren niet buiten geweest.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:49 schreef LC01 het volgende:
[..]
Godver, lees ik gewoon hier dat ik mn tent kan sluiten en asperges moet gaan steken ofzo.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:50 schreef Dimachaerus het volgende:
wtf komende 2 jaar de gyms nog gesloten ???
heb jij een gym?quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Godver, lees ik gewoon hier dat ik mn tent kan sluiten en asperges moet gaan steken ofzo.
Sterkte!quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:48 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Mijn oma is nu stervende, aan corona. En die is al jaren niet buiten geweest.
Die zijn in Nederland gewoon open gebleven hoor.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:42 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als je dat allemaal gaat doen dan zit de verspreidingsgraad alweer ruimschoots boven de 1. Kijk maar naar hoe kort we er op dit moment onder zitten, en dat is dan nog gebaseerd op de periode dat mensen zich redelijk aan de regels hielden.
In België zijn trouwens vandaag de bouwmarkten weer geopend, en het is meteen een drukte van belang met enorme rijen. Dat moeten we voorlopig echt nog niet willen.
Hoe bedoel je er is geen hoop?quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is geen hoop....ga maar eens wat lezen...ik ga niet WEER 10 bronnen ervan geven zoals eerder vandaag
Klussenquote:Op zaterdag 18 april 2020 13:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Die zijn in Nederland gewoon open gebleven hoor.
Veel verstandiger inderdaad. België heeft dit probleem zelf gecreëerd door al die winkels wekenlang te sluiten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Die zijn in Nederland gewoon open gebleven hoor.
Dat zijn er weer een heleboel.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:59 schreef Zipportal het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 18 april 2020
Positief geteste personen
31.589* (+1.140)
Ziekenhuisopnames 9.594
(+129)
Overleden personen
3.601** (+142)
Volgens mij wil jij naar Italiaanse toestanden met je versoepelen. Is dat nog geen goede waarschuwing geweest. Er komen dagelijks nieuwe gevallen bij.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nog verder verscherpen op dit moment is onzin, probleem is eerder hoe wij moeten versoepelen zonder weer in de problemen te komen of zonder dat wij weer iedere paar weken weer op de rem moeten trappen.
De huidige maatregelen zijn wat mij betreft precies goed en een prima balans tussen nog enigzins wat vrijheid en genoeg resultaat. Effect is er absoluut, maar minder dan dat ik had gehoopt. Scholen/opvang open zie ik op korte termijn nog gebeuren. Rest lijkt mij echt lastig met nog steeds aardig wat opnames per dag (zowel ziekenhuis als IC).
Mensen die al ouder zijn of te zwak die sowieso gaan overlijden gaan niet naar de IC. Die krijgen pijnstilling en een rustige plek om afscheid te nemen etc, ipv afgezonderd en vechtend op de IC.quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:03 schreef HarrieKeen het volgende:
Al die mensen die doodgaan aan Corona die komen niet allemaal van de IC. Zijn er dan ook doden die normaal opgenomen zijn? Waarom komen die dan niet op de IC? Domme vraag misschien..maar de mensen uit de verzorgingstehuizen zitten niet in die cijfers toch?
Afvlakkinggenotquote:Op zaterdag 18 april 2020 13:59 schreef Zipportal het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 18 april 2020
Positief geteste personen
31.589* (+1.140)
Ziekenhuisopnames 9.594
(+129)
Overleden personen
3.601** (+142)
Oh vandaar logisch ook. Bedankt voor de opheldering.quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mensen die al ouder zijn of te zwak die sowieso gaan overlijden gaan niet naar de IC. Die krijgen pijnstilling en een rustige plek om afscheid te nemen etc, ipv afgezonderd en vechtend op de IC.
quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:04 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Volgens mij wil jij naar Italiaanse toestanden met je versoepelen. Is dat nog geen goede waarschuwing geweest. Er komen dagelijks nieuwe gevallen bij.
iedereen die getest is en overleden zit in de cijfers, Ik ken mensen uit een verzorgingstehuis die daar overleden zijn, bewezen Corona. Ik ga er vanuit die dan die in de cijfers zitten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:03 schreef HarrieKeen het volgende:
Al die mensen die doodgaan aan Corona die komen niet allemaal van de IC. Zijn er dan ook doden die normaal opgenomen zijn? Waarom komen die dan niet op de IC? Domme vraag misschien..maar de mensen uit de verzorgingstehuizen zitten niet in die cijfers toch?
Is dat interessant? Denk dat ik oversla, merk vanzelf wel waar de keuze op gaat vallen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:05 schreef capricia het volgende:
Zijn er mensen die de appathon van het ministerie over de corona-app volgen?
quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:04 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Volgens mij wil jij naar Italiaanse toestanden met je versoepelen. Is dat nog geen goede waarschuwing geweest. Er komen dagelijks nieuwe gevallen bij.
Nee, nee, dat kan nog niet..... echt niet... We moeten echt voorzichtig zijn!quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:06 schreef kol7680 het volgende:
Volgende week terrasjes open met deze cijfers.
Let’s hope so!
Geen idee. Ik dacht ik vraag het op fok.quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Is dat interessant? Denk dat ik oversla, merk vanzelf wel waar de keuze op gaat vallen.
Tafeltjes uit elkaar, beetje afstand houden. Heeft echt niet veel meer impact tov bouwmarkten en supermarkten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:07 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nee, nee, dat kan nog niet..... echt niet... We moeten echt voorzichtig zijn!
Ik begrijp niet waarom je dit soort dingen blijft roepen, terwijl het voor iedereen duidelijk is dat het nog een hele poos gaat duren voordat de horeca weer open gaat.quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:06 schreef kol7680 het volgende:
Volgende week terrasjes open met deze cijfers.
Let’s hope so!
😂quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:04 schreef Solingjan het volgende:
[..]
RIP horeca dan.quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je dit soort dingen blijft roepen, terwijl het voor iedereen duidelijk is dat het nog een hele poos gaat duren voordat de horeca weer open gaat.
Omdat er nogal wat naïevelingen rond lopen die de Ernst van de situatie niet in willen zien.quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je dit soort dingen blijft roepen, terwijl het voor iedereen duidelijk is dat het nog een hele poos gaat duren voordat de horeca weer open gaat.
Waarschijnlijk had die al wat medische aandoeningen, maar dat zal in de loop van de dag wel bekend worden denk ikquote:Op zaterdag 18 april 2020 14:10 schreef Tourniquet het volgende:
In de PDF zie ik dat er een tiener is overleden.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |