Nee ze doen niks inderdaadquote:Op zaterdag 18 april 2020 11:40 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie het niet sorry, wat doen ze feitelijk, niks.
dat hele weinig testen is zinloos. Als je veel zou testen had je EN levens gered EN de economie. Maar goed, zo zie ik hetquote:Op zaterdag 18 april 2020 11:42 schreef raptorix het volgende:
Het hele punt van zo een app is zinloos als er maar weinig en snel getest kan worden.
Er wonen daar 350.000 mensen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:44 schreef Apotheose het volgende:
[..]
dat hele weinig testen is zinloos. Als je veel zou testen had je EN levens gered EN de economie. Maar goed, zo zie ik hetWaarom kan een IJsland iedereen testen en waarom kan dat hier niet? Hebben ze daar veel meer labs ofzo?
We hebben enorme test capaciteit, waarschijnlijk het meeste per inwoner wereldwijd, komt omdat we een hele grote industrie in Nederland hebben, echter je moet wel genoeg testmiddelen hebben, en daar ontbreekt het aan. In de jaren 80 is er een enorme slag ontstaan om je voorraad zo klein mogelijk te hebben, dat scheelt namelijk kapitaal, en dan betaal je nu de rekening.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:44 schreef Apotheose het volgende:
[..]
dat hele weinig testen is zinloos. Als je veel zou testen had je EN levens gered EN de economie. Maar goed, zo zie ik hetWaarom kan een IJsland iedereen testen en waarom kan dat hier niet? Hebben ze daar veel meer labs ofzo?
Dat hele wereldwijde 'just in time delivery' werkt niet zo goed in tijden van crisis en schaarste nee.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben enorme test capaciteit, waarschijnlijk het meeste per inwoner wereldwijd, komt omdat we een hele grote industrie in Nederland hebben, echter je moet wel genoeg testmiddelen hebben, en daar ontbreekt het aan. In de jaren 80 is er een enorme slag ontstaan om je voorraad zo klein mogelijk te hebben, dat scheelt namelijk kapitaal, en dan betaal je nu de rekening.
Ik doelde ook meer op de post waar je op reageerde, excuus.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:48 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Als je een kleine bevolking hebt is het makkelijker om veel mensen te testen, lijkt me?
Ja, want je hebt ook net zoveel mensen die testen kunnen uitvoeren? Echt ik vraag me af of figuren zoals jou ooit wel eens Wiskunde op school hebben gehad.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:48 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Als je een kleine bevolking hebt is het makkelijker om veel mensen te testen, lijkt me?
Onze testcapaciteit is momenteel iets van 17.500 tests per dag en dat worden er binnenkort 29.000 per dag.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben enorme test capaciteit, waarschijnlijk het meeste per inwoner wereldwijd, komt omdat we een hele grote industrie in Nederland hebben, echter je moet wel genoeg testmiddelen hebben, en daar ontbreekt het aan. In de jaren 80 is er een enorme slag ontstaan om je voorraad zo klein mogelijk te hebben, dat scheelt namelijk kapitaal, en dan betaal je nu de rekening.
Ja, en hoeveel vrijheid wil je inleveren om dit soort getallen mogelijk te maken?quote:
Wat ik begrijp is dat er 2 zaken spelen, de tests om een sample bij iemand af te nemen, en de middelen om de test te controleren, voor dat laatste is er dacht ik nog steeds een tekort.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Onze testcapaciteit is momenteel iets van 17.500 tests per dag en dat worden er binnenkort 29.000 per dag.
Echter lopen de aantallen middelen om mee te testen nog flink achter op de capaciteit.
Die was lange tijd genoeg voor 4000 tests per dag en van de week zei De Jonge dat er momenteel slechts 6000 tests per dag uitgevoerd worden, ondanks dat de capaciteit bijna 3x zo hoog is.
Valt behoorlijk mee. Buiten dat is de enige dubieuze in het lijstje China.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, en hoeveel vrijheid wil je inleveren om dit soort getallen mogelijk te maken?
En dan heb ik het niet over lockdown, maar een permanent systeem waar je geen persoon, maar letterlijk een nummer met een rating bent wat gevolgen heeft op alles wat je in je leven doet.
Daarnaast zijn van veel van dit soort landen de cijfers absoluut niet te vertrouwen.
IJsland kan veel meer testen dan België, dankzij een uniek project in de wetenschappelijke wereld: het bedrijf deCODE registreert de genetische codes van heel de bevolking, zo'n 360.000 inwoners. Zo wordt bijgehouden wie met wie verwant is op het eiland.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, want je hebt ook net zoveel mensen die testen kunnen uitvoeren? Echt ik vraag me af of figuren zoals jou ooit wel eens Wiskunde op school hebben gehad.
Beter kijkenquote:Op zaterdag 18 april 2020 11:40 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie het niet sorry, wat doen ze feitelijk, niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |