abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:53:11 #226
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192671128
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:44 schreef martijnde3de het volgende:
Overigens is het interessant om te kijken naar de approval ratings van realclear (gemiddeldes) over Trump:

Voor Corona: 46%
Eerste weken van Coronacrisis: 44%
Door voeren van het economische hulppakket: 47%
Nadat bleek dat hij te laat begon: 45%
Momenteel: 46%

Met andere woorden, wat Trump of doet, positief of negatief, het maakt heel weinig uit voor zijn waardering.
Dat is hoe dan ook beneden de maat, zelfs het support voor het economische pakket maakt hier eigenlijk geen indruk. Ik weet zeker dat slimmere amerikanen denken dat het allemaal gebakken lucht is, verpakt in retoriek.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:54:09 #227
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192671153
Wat zou Collins van de tweets van Trump vinden? Ik ben zeer benieuwd.

:')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_192671155
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:51 schreef Ruse het volgende:

[..]

het wonderlijke aan (een deel van de) Amerikanen is natuurlijk dat die niet echt evidence-based beslissingen nemen :')

hetzelfde is hier ook wel wat aan de hand, wij zien ook al jaren dat in Scandinavië bepaalde dingen heel goed werken, maar we nemen ze niet over. en tijdens de vorige crisis snoerde Duitsland de teugels niet zo hard aan waardoor hun economie minder hard geraakt werd, en toch is Rutte steeds herkozen. nu pas betaalt dat zich enigszins uit
Nou ben je wel een beetje fact free bezig, Duitsland had wel degelijk zeer strenge begrotingsmaatregelen, zeer wel vergelijkbaar met Nederland en Scandinavie is geen land, Zweden staat er anders in en voor dan Noorwegen en weer anders dan Denemarken.
pi_192671171
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:54 schreef Szura het volgende:
Wat zou Collins van de tweets van Trump vinden? Ik ben zeer benieuwd.

:')
Ze is vast teleurgesteld. Haar Democratische uitdager in Maine daarentegen haalt bakken met geld op.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:55:20 #230
458679 Ruse
Super, man
pi_192671182
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ben je wel een beetje fact free bezig, Duitsland had wel degelijk zeer strenge begrotingsmaatregelen, zeer wel vergelijkbaar met Nederland en Scandinavie is geen land, Zweden staat er anders in en voor dan Noorwegen en weer anders dan Denemarken.
ja dat zeg je terecht, maar het ging me om het punt dat ook wij soms niet voor beleid kiezen wat wel bewezen beter werkt
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
pi_192671346
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:55 schreef Ruse het volgende:

[..]

ja dat zeg je terecht, maar het ging me om het punt dat ook wij soms niet voor beleid kiezen wat wel bewezen beter werkt
Het is politiek en Nederlandse politiek is een kwestie van comprissen sluiten, dat is niet altijd bewezen beter MAAR je moet wel beseffen dat Nederland een redelijk uniek land is qua economie en geographie en dat beleid wat in Zweden werkt hier mischien helemaal niet zo goed werkt. Of Denemarken. Of Finland.
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:03:17 #232
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192671376
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ze is vast teleurgesteld. Haar Democratische uitdager in Maine daarentegen haalt bakken met geld op.
Ik heb liever dat ze support in de vorm van stemmen ophaalt
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192671453
Die tweets van vandaag weer zeg :')

jA mAaR bIDeN iS aAn hEt DeMeNtErEn11! :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_192671604
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:12 schreef Mike het volgende:

[..]

Wtf. Het staat echt haaks op wat hij gisteravond zei. De medicatie is blijkbaar uitgewerkt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:21 schreef Salina het volgende:

Volgens mij zat hij gisteren vol met medicijnen. ;)
:s) O-)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192671606
kylegriffin1 twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 19:05:10 Smugglers sawed into new sections of Trump's border wall 18 times in the San Diego area during a single one-month span late last year, according to Customs and Border Protection records obtained by WaPo via a Freedom of Information Act request. https://t.co/4IwVIplahV reageer retweet
Dat zeg ik. Gamma.
pi_192671747
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:39 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Met president Biden krijg je een trekpop van de Democratische elite.
Biden lijkt mij een zeer vriendelijke man, maar hij komt over als een seniele oude man en/of iemand waarbij dementie in de voorfase zit. Dan krijg je een president die vooral handjes schut en waarbij de VP, de ministers en de Democratische elite het beleid uitzetten. Dat lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.
Wat is het alternatief dan? Het soort strongman rule zoals we hier zien is ook niks.

Ik het persoonlijk wel prettige als er meer mensen zich met beleid bemoeien. Dat zorgt voor stabiliteit en koersvastheid. Het is wellicht wat minder efficiënt, maar wel betrouwbaarder.

In Nederland noemen we het polderen. Vier partijen die het samen eens moeten worden. Ik heb dat liever dan wanneer één persoon alle macht naar zich toetrekt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:23:10 #237
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_192671779
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Haakt in op die idioten die aan het protesteren waren om de boel weer open te gooien en een opzichtige poging om de economische schade in de schoenen van democraten te schuiven.
Dus maw; als je gouverneur de boel niet opengooit gebruik je wapen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_192671780
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:05 schreef xpompompomx het volgende:
Die tweets van vandaag weer zeg :')

jA mAaR bIDeN iS aAn hEt DeMeNtErEn11! :')
Oei, dat betekent dat Trump dus echt aan het dementeren is. Hij projecteert immers altijd.
Maar goed, mensen met dementen in hun omgeving geven ook al aan dat Trump inmiddels aardig wat symptomen vertoont voor wat betreft spraak, vergeetachtigheid en het warrig doen. Zomaar verdwaasd weglopen. Sundowning enzo. Biden geef ik het voordeel van de twijfel omdat hij itt Trump de diepte in kan gaan over een onderwerp. Trump weet in principe eigenlijk niets en lult alleen maar in vaagheden en herhalingen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_192671839
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:39 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Met president Biden krijg je een trekpop van de Democratische elite.
Biden lijkt mij een zeer vriendelijke man, maar hij komt over als een seniele oude man en/of iemand waarbij dementie in de voorfase zit. Dan krijg je een president die vooral handjes schut en waarbij de VP, de ministers en de Democratische elite het beleid uitzetten. Dat lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.
Hoe werkt dat nu dan precies? Of denk je dat Trump hoogstpersoonlijk het beleid uitzet? De beste man heeft 0,0 inhoudelijke kennis en daar niet eens toe in staat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:29:34 #240
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_192671922
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh. Maar dat is sowieso een lulverhaal, Congress en Senaat enzo. Dus nogmaals, leg nou eens uit wat die "Democratische elite" is want dat doe je niet. Je gooit hier een wazige beschuldiging neer en lult er dan omheen.

Noem eens man en paard en waarom dat slecht zou zijn.
Als mensen voor Biden kiezen, willen ze de standpunten van Biden getransformeerd worden in beleid en dat Biden de baas is en niet dat hij een trekpop is die handjes schut en voor de fotomomenten gaat.

Democratische elite: De donoren, Tom Perez, Nancy Pelosi, Steny Hoyer en Chuck Schumer.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_192671923
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:49 schreef pullup het volgende:

[..]

Hij heeft er al een paar gekregen op basis van deze opmerkingen.

atrupar twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 18:44:15 Here's the Andrew Cuomo comments that apparently set off Trump: "The only thing he's doing -- let's be honest -- 'well, it's up to the states' ... it was always up to the states. What, are you going to grant me what the Constitution gave me before you were born?" https://t.co/mFHTlXnwro reageer retweet
Op zijn Trumps waren de reacties natuurlijk

Vervolgens las iemand van de pers tijdens de Cuomo persconferentie de tweets van Trump hardop voor.

Cuomo slachtte Trump af opeen manier die nog niet vaak is voorgekomen _O_

Prachtige TV
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:31:00 #242
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_192671947
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Wat is het alternatief dan? Het soort strongman rule zoals we hier zien is ook niks.

Ik het persoonlijk wel prettige als er meer mensen zich met beleid bemoeien. Dat zorgt voor stabiliteit en koersvastheid. Het is wellicht wat minder efficiënt, maar wel betrouwbaarder.

In Nederland noemen we het polderen. Vier partijen die het samen eens moeten worden. Ik heb dat liever dan wanneer één persoon alle macht naar zich toetrekt.
Polderen is vaak zoveel water bij de wijn dat de wijn ondrinkbaar is. ;)
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_192672048
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:55 schreef Ruse het volgende:

[..]

Vergelijken met Noorwegen (olie) en Zweden (hout) met enorme natuurlijke hulpbronnen waar hun hele economie makkelijk op kan drijven is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_192672074
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:31 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Polderen is vaak zoveel water bij de wijn dat de wijn ondrinkbaar is. ;)
Polderen is de scherpe kantjes van het beleid halen zodat niemand zich er meer aan zal snijden. Ik vind het poldermodel nog altijd de meest ideale regeervorm. Dat een kabinet nu altijd minstens 4 partijen moet hebben zie ik zeker niet als een nadeel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_192672096
In texas beginnen ze langzaam weer:

https://www.fox4news.com/(...)my-to-slowly-re-open
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192673488

Heartland hotspots: A sudden rise in coronavirus cases is hitting rural states without stay-at-home orders

quote:
(...)

Just as cases are starting to plateau in some big cities and along the coasts, the coronavirus is catching fire in rural states across the American heartland, where there has been a small but significant spike this week in cases. Playing out amid these outbreaks is a clash between a frontier culture that values individual freedom and personal responsibility, and the onerous but necessary restrictions to contain a novel biological threat.

The bump in coronavirus cases is most pronounced in states without stay at home orders. Oklahoma saw a 53% increase in cases over the past week, according to data compiled by Johns Hopkins University. Over same time, cases jumped 60% in Arkansas, 74% in Nebraska, and 82% in Iowa. South Dakota saw a whopping 205% spike.

The remaining states, North Dakota, Utah and Wyoming each saw an increase in cases, but more in line with other places that have stay-at-home orders. And all of those numbers may very well undercount the total cases, given a persistent lack of testing across the US.

(...)

vrijdag 17 april 2020 @ 21:27:06 #247
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192674318
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump

De man is weer helemaal de weg kwijt vandaag.. eng hoor.

Als dit zo doorgaat voorzie ik zelfs een burgeroorlog daar.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192674652
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:44 schreef martijnde3de het volgende:
Overigens is het interessant om te kijken naar de approval ratings van realclear (gemiddeldes) over Trump:

Voor Corona: 46%
Eerste weken van Coronacrisis: 44%
Door voeren van het economische hulppakket: 47%
Nadat bleek dat hij te laat begon: 45%
Momenteel: 46%

Met andere woorden, wat Trump of doet, positief of negatief, het maakt heel weinig uit voor zijn waardering.
Dat is een beetje het probleem he, het zou eerder rond de 75% moeten hangen als hij het goed zou aanpakken approval kun je ook krijgen van mensen die niet op je stemmen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192675000
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 21:27 schreef DonDruiper het volgende:
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump

De man is weer helemaal de weg kwijt vandaag.. eng hoor.

Als dit zo doorgaat voorzie ik zelfs een burgeroorlog daar.
Dan komen al die wapens wel van pas, ja 8)7

Er bestaat toch iets als een Artikel 25 als de president niet spoort?
“ Amendement XXV: Codificeert de presidentiële opvolging en geeft weer hoe en wanneer een president niet geschikt wordt geacht om het ambt uit te oefenen.”
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grondwet_van_de_Verenigde_Staten
pi_192675216
Dan moet zijn kabinet initiëren. Gaat niet gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')