Het gaat over een overstromingquote:Op woensdag 15 april 2020 21:03 schreef minilot het volgende:
Beroofd worden van je korset en dan drijven op je vet - wat een merkwaardig lied, Tele!![]()
Klinkt praktischquote:Op woensdag 15 april 2020 21:03 schreef minilot het volgende:
Beroofd worden van je korset en dan drijven op je vet - wat een merkwaardig lied, Tele!![]()
@:Clubsoda Yup, het was na twee sessies wel zonneklaar allemaal. Nul komma nul comorbiditeiten scheelt wel!
Haha, dat zal ja. Bij mij hangt het juist op die comorbiditeiten, waarschijnlijk. Of op het feit dat ze autisme bij vrouwen niet snappen.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:03 schreef minilot het volgende:
@:Clubsoda Yup, het was na twee sessies wel zonneklaar allemaal. Nul komma nul comorbiditeiten scheelt wel!
Ik schuif het even naar de kijklijst voor wanneer ik weer iets kan kijken met geluid aan.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:02 schreef Tele6 het volgende:
@:minilot wat vind je van mijn recentste youtubefavoriet:
Beeld is genoeg hoorquote:Op woensdag 15 april 2020 21:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik schuif het even naar de kijklijst voor wanneer ik weer iets kan kijken met geluid aan.
Ondertussen: wat vind je er zo leuk aan?
Dat het lekenvolk dat niet snapt is al jammer genoeg, maar van lui die ervoor gestudeerd hebben zou je toch beter mogen verwachten?quote:Op woensdag 15 april 2020 21:07 schreef Tele6 het volgende:
[..] Of op het feit dat ze autisme bij vrouwen niet snappen.
Mijn smaak in schattige Engelse Youtubejongens hoeft niet die van jullie te zijn, maar dit vond ik gewoon een mooi exemplaarquote:
Niemand snapt het echtquote:Op woensdag 15 april 2020 21:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat het lekenvolk dat niet snapt is al jammer genoeg, maar van lui die ervoor gestudeerd hebben zou je toch beter mogen verwachten?
Dan reed je niet hard genoeg.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:16 schreef Kreator het volgende:
Ik verveel me.
Tevens vier keer land in en uit gereden maar niet aangehouden. Saaaai
Oh niet verkeerd nee, zeker nietquote:Op woensdag 15 april 2020 21:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mijn smaak in schattige Engelse Youtubejongens hoeft niet die van jullie te zijn, maar dit vond ik gewoon een mooi exemplaar
Dit! Zo op het eerste gezicht. Wil 'm er ook nog wel even bij horenquote:
Whatsappen ze de gitaar?quote:Op woensdag 15 april 2020 23:07 schreef Kreator het volgende:
Studenten hebben een gitaar en zingen liedjes. Studenten zijn wereldvreemd. Studenten moeten kapot.
Zaltbommel!!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al zongen wij hem hier en daar NET even anders
[ Bericht 63% gewijzigd door Barreltje op 16-04-2020 07:31:05 ]Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Ik heb inderdaad een 'normale' gatenplant. Die van jou ziet er ook heel leuk uit zegquote:Op woensdag 15 april 2020 15:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zo leuk als planten flink groeien, hè
Ik weet niet of ik nou een heel aparte gatenplantsoort heb dat hij dit doet, maar zodra ik hem had begon hij als een malle uitlopers te maken. @:Aure had er ook een, dacht ik, maar die ziet er echt anders uit en heeft niet van die slierten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 65% gewijzigd door Aure op 16-04-2020 08:21:54 ]
ik zag je bericht.. keek in mn agena.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:35 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhHier weer een dagje babysitten
En godzijdank maar een meeting vandaag dus misschien een keer doorwerken
Yep herkenbaarquote:Op donderdag 16 april 2020 09:23 schreef Myraela het volgende:
Ben ik de enige die echt een hekel heeft aan mensen die je vragen om wel een kaartje te sturen. Ga toch lekker weg man, ik bedenk zelf wel of ik een kaartje wil sturen. Ik was het al van plan, maar doordat iemand het dan vraagt, vind ik het meteen kut.
check.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:23 schreef Myraela het volgende:
Ben ik de enige die echt een hekel heeft aan mensen die je vragen om wel een kaartje te sturen. Ga toch lekker weg man, ik bedenk zelf wel of ik een kaartje wil sturen. Ik was het al van plan, maar doordat iemand het dan vraagt, vind ik het meteen kut.
ik kan me niet herinneren wanneer iemand mij gevraagd heeft toch een kaartje te sturen.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:23 schreef Myraela het volgende:
Ik normaal ook niet, maar nu met corona komen mensen ineens met het geweldige idee om wel een kaartje te sturen met en verjaardag oid omdat je niet op bezoek kan. En dan roepen ze andere mensen op om hetzelfde te doen op whatsapp.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:50 schreef Jagärtrut het volgende:
ik kan me niet herinneren wanneer iemand mij gevraagd heeft toch een kaartje te sturen.
Nee hoor. Ik heb geloof ik nog nooit op verzoek van een ander een kaartje gestuurd. Als ik al stuur (komt niet zo heel vaak voor) doe ik het uit mezelf.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:23 schreef Myraela het volgende:
mja ik zit in een aantal fb-groepen waar dat veelvuldig voorbij komtquote:Op donderdag 16 april 2020 09:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik normaal ook niet, maar nu met corona komen mensen ineens met het geweldige idee om wel een kaartje te sturen met en verjaardag oid omdat je niet op bezoek kan. En dan roepen ze andere mensen op om hetzelfde te doen op whatsapp.
De hele gedachte van een kaartje is voor mij 'he, ik dacht aan je' niet 'he, iemand vroeg me een kaartje aan je te sturen'.
quote:Op donderdag 16 april 2020 09:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik kan me niet herinneren wanneer iemand mij gevraagd heeft toch een kaartje te sturen.
Gut, ik heb vanmorgen al 50 e-mails verstuurd. Ik ben nu zefs geneigd dit bericht af te sluiten met vriendelijke groet, N...
Wie doet dat ook, kaartjes eisen. Ik stuur alleen kaartjes als ik daar zelf zin in heb en alleen aan de mensen aan wie ik ze wil sturen. Dat kan eindigen in dat mijn oma er iedere twee weken wel weer eentje krijgt en de rest van de wereld eens in het jaar of minder, nou prima.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:23 schreef Myraela het volgende:
Da's een kind, lijkt me toch iets anders dan dat er in jouw vriendengroep iedere week een appje komt, morgen is pietje jarig, kaartje sturen want leuk, over 2 dagen is klaasje jarig, kaartje sturen want leukquote:Op donderdag 16 april 2020 10:09 schreef fietsie het volgende:
Mjah aan de andere kant, in mijn vrienden kring was laatst iemand wiens dochter een vriendinnetje heeft die 13 werd, wiens vader net overleden was, wiens opa en oma de maand er voor overleden waren en die nu in de lockdown jarig was.
En er dus niemand kwam, en degenen die ze het liefst zag nooit meer.
Dan vind ik het wel mooi dat er een "kaartjes bombardement" wordt georganiseerd.
We kregen zelfs nog een kaartje terug
Eens.... totdat....:quote:Op donderdag 16 april 2020 09:25 schreef minilot het volgende:
#TeamMyra![]()
Valentijnskaarten voor @:Kreator uitgezonderd uiteraard.![]()
Drukke ochtend, tot dutje lieverds!
quote:Op woensdag 15 april 2020 23:07 schreef Kreator het volgende:
Studenten hebben een gitaar en zingen liedjes. Studenten zijn wereldvreemd. Studenten moeten kapot.
Kom maar met het adres.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Eens.... totdat....:
[..]![]()
Sturen jullie wel een kaartje naar mijn ouders? Dankjewel.
quote:Op donderdag 16 april 2020 10:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Kom maar met het adres.
Geen garanties dat ze dan niet een neonoranje kaartje krijgen met glitterende kitschengeltjes, maar dat krijg je als je om een kaartje vraagt
Ja, dat dacht ik gister ook! Mijn jongens zouden ook zo blij zijn met een auto kaartquote:Op donderdag 16 april 2020 10:39 schreef minilot het volgende:
Die kaarten van @:Tele6 klinken dan wel weer zo verrukkelijk over the top, dat ik er wel oren naar zou hebben als ik behoeftig was. Of sowieso eigenlijk.
DM je adres maar evenquote:Op donderdag 16 april 2020 10:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik gister ook! Mijn jongens zouden ook zo blij zijn met een auto kaart
same here inderdaadquote:Op donderdag 16 april 2020 10:39 schreef minilot het volgende:
Die kaarten van @:Tele6 klinken dan wel weer zo verrukkelijk over the top, dat ik er wel oren naar zou hebben als ik behoeftig was. Of sowieso eigenlijk.
quote:Op donderdag 16 april 2020 08:14 schreef Aure het volgende:
Ik ga vandaag een tweede laag verf op het balkon plempendie zijn we aan het opknappen.
Wow. Nou heel benieuwd hoe het wordt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die vloer/muur is flink opgeknapt !
Boompjes @Candaasje eens zullen ze uit de pot moeten![]()
dat laatste plaatjequote:Op donderdag 16 april 2020 10:57 schreef Tele6 het volgende:
Questionable Content is het met me eens vandaag
https://questionablecontent.net/
Je kan het even in het Bloemen en plantentopic vragen. Daar weten ze het vast wel!quote:Op donderdag 16 april 2020 10:48 schreef Candaasje het volgende:
Ohja, inzake planten, want ik zag hier veel groen voorbijkomen: zo'n 2 jaar geleden zijn hier 2 boompjes komen aanwaaien. (Rechts is een beetje donker op de foto, maar heus, heeft ook heus een stammetje). Geen idee wat voor bomen het zijn, zou het blad eens moeten vergelijken. Maar ze groeien elk jaar een beetje verder! En ze doen het beter dan de dure Japanse Esdoorn die binnen een jaar al het loodje legde - ondanks dat we die wel verzorgden en deze een beetje verwaarlozen
![]()
[ afbeelding ]
Als we gaan verhuizen gaan ze meequote:Op donderdag 16 april 2020 11:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Wow. Nou heel benieuwd hoe het wordt!
Die vloer/muur is flink opgeknapt !
Boompjes @:Candaasje eens zullen ze uit de pot moeten
[ afbeelding ]
Ohja, goede. Ik zal zo even een betere foto maken van het blad/stamquote:Op donderdag 16 april 2020 11:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Je kan het even in het Bloemen en plantentopic vragen. Daar weten ze het vast wel!
Ik had al een tuin op mijn 45equote:Op donderdag 16 april 2020 11:01 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Als we gaan verhuizen gaan ze mee![]()
Ooit heb ik een tuin...ooit! ooit!
quote:Op donderdag 16 april 2020 11:02 schreef minilot het volgende:
Hier geen klachten over de Japanse esdoorn: klein gekocht en na een paar jaar ruim twee meter hoog. Ik zit er momenteel onder te werken (tekstcorrectieklusje). -klik-
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 16 april 2020 11:02 schreef minilot het volgende:
Hier geen klachten over de Japanse esdoorn: klein gekocht en na een paar jaar ruim twee meter hoog. Ik zit er momenteel onder te werken (tekstcorrectieklusje). -klik-
[ afbeelding ]
hmm ik meteen toen ik op mezelf ging wonenquote:Op donderdag 16 april 2020 11:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik had al een tuin op mijn 45eEr is hoop hoor
Altijd op kleine bovenhuisjes gewoond, met of zonder balkonnetjes.
Ja maar ik wil natuurlijk wel zo'n 'tuin':quote:Op donderdag 16 april 2020 11:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik had al een tuin op mijn 45eEr is hoop hoor
Altijd op kleine bovenhuisjes gewoond, met of zonder balkonnetjes.
Mooi kleurtjequote:Op donderdag 16 april 2020 11:02 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Je wilt een soort Lucky landgoedquote:Op donderdag 16 april 2020 11:06 schreef Candaasje het volgende:
Ja maar ik wil natuurlijk wel zo'n 'tuin':
https://www.facebook.com/(...)os/2364225313828632/
![]()
(EDIT: volgens mij had ik deze al een keer geplaatst. Maar soit, het is vrolijk )
hmm oud sokkie hequote:Op donderdag 16 april 2020 11:13 schreef Blues het volgende:
Tja... dan heb je een afspraak bij de dierenarts en komt ze me vrolijk tegemoet, ik maak een theelepeltje voer met wat warm water waar ze een paar hapjes van oplikt/slikt. Dan naar buiten, zit ze lekker in het zonnetje te chillen en wat grassprieten te kauwen.
Dat kauwen ziet er wel 'moelijk' uit... ik ga toch maar met haar, wie weet alleen wat gebitsprobs.
Verstandig om even lanbs te gaanquote:Op donderdag 16 april 2020 11:13 schreef Blues het volgende:
Tja... dan heb je een afspraak bij de dierenarts en komt ze me vrolijk tegemoet, ik maak een theelepeltje voer met wat warm water waar ze een paar hapjes van oplikt/slikt. Dan naar buiten, zit ze lekker in het zonnetje te chillen en wat grassprieten te kauwen.
Dat kauwen ziet er wel 'moelijk' uit... ik ga toch maar met haar, wie weet alleen wat gebitsprobs.
Oef.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:15 schreef Kreator het volgende:
Tevens weer een meeting van drie uur gehad met klant. Nu al gesloopt.
Hoe stem je een keyboard? Of heeft ie een akoestische piano?quote:
Nee, hij heeft een akoestische piano ergens tweedehands opgeduikeld een paar weken geleden. Ik had kunnen zien aankomen dat het ding gestemd moest worden.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oef.
[..]
Hoe stem je een keyboard? Of heeft ie een akoestische piano?![]()
Ik ben moed aan het verzamelen om zo een opgenomen hoorcollege terug te kijken. Niet dat het heel zwaar is, wel ontiegelijk saai. En het is mooi weer. En ik wil Netflixen. Of Puzzelen.
Toch wel b99?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oef.
[..]
Hoe stem je een keyboard? Of heeft ie een akoestische piano?![]()
Ik ben moed aan het verzamelen om zo een opgenomen hoorcollege terug te kijken. Niet dat het heel zwaar is, wel ontiegelijk saai. En het is mooi weer. En ik wil Netflixen. Of Puzzelen.
Als ik ga verhuizen, dan is dat wel een eis jaquote:Op donderdag 16 april 2020 11:14 schreef Kreator het volgende:
Één vd hoofdreden om te verhuizen was dat ik een tuin wilde. Zero regrets.
Dat zijn geen leuke meetings meerquote:Op donderdag 16 april 2020 11:15 schreef Kreator het volgende:
ik leerde ooit van de dierenarts... dat als katten laten merken dat er wat is..quote:Op donderdag 16 april 2020 11:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Verstandig om even lanbs te gaanAls jij als verzorger 'iets' opmerkt - al kun je er de vinger niet helemaal opleggen - dan is er ook 9 van de 10x iets. Zeker als ze al een week slecht eet.
En gras knagen doen ze ook wel eens om te kunnen braken. (Hetzij voer dat verkeerd is gevallen, hetzij haarbal.)
Ik weet eigenlijk wel zeker dat er 'iets' is naast het oud sokkie zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:15 schreef Candaasje het volgende:
Verstandig om even lanbs te gaanAls jij als verzorger 'iets' opmerkt - al kun je er de vinger niet helemaal opleggen - dan is er ook 9 van de 10x iets. Zeker als ze al een week slecht eet.
En gras knagen doen ze ook wel eens om te kunnen braken. (Hetzij voer dat verkeerd is gevallen, hetzij haarbal.)
Nee. Normaal is dit een volle dag bij de klant. Document doornemen om hun omgeving in kaart te brengen en van alles te vertellen wat ze in het verkoopproces vergeten, zodat we van start kunnen met het project om d365 te installeren.quote:
Krijg je dan ook niet dat je ergens gewoon mentaal afhaakt?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:15 schreef Kreator het volgende:
Daarom zit ie hierquote:Op donderdag 16 april 2020 11:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Krijg je dan ook niet dat je ergens gewoon mentaal afhaakt?
Bij mijn ouders kwam altijd een man van de pianozaak de piano stemmen. Dat was deels niet om aan te horen, en deels fantastisch, want die man kon natuurlijk wel erg goed spelenquote:Op donderdag 16 april 2020 11:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee, hij heeft een akoestische piano ergens tweedehands opgeduikeld een paar weken geleden. Ik had kunnen zien aankomen dat het ding gestemd moest worden.
Succes met je hoorcollege
Dat is niet saai. Misschien dat ik er stiekem wel eentje zo nog even kijk ja, tussendoorquote:
Jup, geldt eigenlijk voor alle dieren. Ze zijn doorgaans kneiterhard voor zichzelf. Overlevingsinstinct natuurlijk.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:24 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
ik leerde ooit van de dierenarts... dat als katten laten merken dat er wat is..
dat ze er dan vaak al een tijdje last van hebben omdat je als roofdier eigenlijk geen zwakte kunt tonen.
Succes straksquote:Op donderdag 16 april 2020 11:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk wel zeker dat er 'iets' is naast het oud sokkie zijn.
Ja klopt, ze doet dat regelmatig, dat gras knagen. Onze koe![]()
![]()
Afgelopen week wel wat spuug gezien, maar zat niks in.
Oh, wat tof! Wij zijn hier een kastanje en twee eikjes aan het opkweken in precies zo'n putquote:Op donderdag 16 april 2020 10:48 schreef Candaasje het volgende:
Ohja, inzake planten, want ik zag hier veel groen voorbijkomen: zo'n 2 jaar geleden zijn hier 2 boompjes komen aanwaaien. (Rechts is een beetje donker op de foto, maar heus, heeft ook heus een stammetje). Geen idee wat voor bomen het zijn, zou het blad eens moeten vergelijken. Maar ze groeien elk jaar een beetje verder! En ze doen het beter dan de dure Japanse Esdoorn die binnen een jaar al het loodje legde - ondanks dat we die wel verzorgden en deze een beetje verwaarlozen
![]()
[ afbeelding ]
Ja, dat was bij mijn ouders vroeger ook. Vreselijk om aan te horen, heel luid ook, maar als hij dan aan het eind de piano even moest "testen" hadden we een goede beloningquote:Op donderdag 16 april 2020 11:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Bij mijn ouders kwam altijd een man van de pianozaak de piano stemmen. Dat was deels niet om aan te horen, en deels fantastisch, want die man kon natuurlijk wel erg goed spelen
[..]
Dat klinkt naar. Ze zit letterlijk niet goed in haar velquote:Op donderdag 16 april 2020 11:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Als hier een kat anders doet dan normaal hang ik ook aan de telefoon. Maar ik weet nu ondertussen wel, dat Nika in het voor- en najaar heel slecht eet. Dat kwartje viel na een paar jaar pas. Dat slechte eten is wanneer ze aan het verharen is, nou doet ze dat normaal al veel maar in deze tijd krijgt ze allemaal kleine bolletjes haar die aan de vacht hangen. Ik neem dan maar aan dat ze zich niet lekker voelt en minder eet. Maar daarvoor ga ik niet meer naar de DA, als het echt lang duurt haal ik een humaan antidepressiva waar ze 1/8 van krijgt en dan gaat het weer goed (heb jaren geleden daar ruim 700 euro aan uitgegeven aan diverse onderzoeken, en stond op het punt om haar in te laten slapen, ze was zo niet zichzelf)
Nee, maar ik raak niet meer in paniek en na een paar weken eet ze weer als vanouds. Ik let wel op dat ze iedere dag wat eten binnenkrijgt, want een kat die niet eet (24 uur) is een bijna dode kat heb ik gehoord. Desnoods dwangvoer ik.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat klinkt naar. Ze zit letterlijk niet goed in haar vel
Dat is fijn, als je de patronen herkentquote:Op donderdag 16 april 2020 11:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, maar ik raak niet meer in paniek en na een paar weken eet ze weer als vanouds. Ik let wel op dat ze iedere dag wat eten binnenkrijgt, want een kat die niet eet (24 uur) is een bijna dode kat heb ik gehoord. Desnoods dwangvoer ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op donderdag 16 april 2020 11:58 schreef Uhmmpie het volgende:
@:Candaasje mijn eerste dierenarts dacht daar heel anders over.
En mijn vader zei altijd: het is jouw kat dus jij zorgt dat de dierenarts gebeld wordt en dat er een afspraak komt EN je gaat maar gewoon mee.
Als 12-jarige vond ik dat echt super spannend natuurlijk.
En hij had nogal eens wat... stoere buurtkater zegmaar.
Jaren later een andere dierenarts nadat mijnvaste dierenarts iets afdeed als onzin waarvan ik toch vrij zeker wist dat hij er pijn van had.
(Volgens hem een vetbultje waar hij niks aan deed... maar de kater viel letterlijk iedereen aan die in de buurt kwam dus ik vond het nogal raar dat hij er niks aan wilde doen)
Andere dierenarts geweest.. wat een verademing.
En toen bij gebrek aan assistente op dat moment... zelf de dierenarts mogen helpen met vasthouden en dergelijke terwijl hij het bultje weghaalde.
Wereld van verschil.. voelde me daarvoor al vaker niet zo serieus genomen maar ik als puber.. vs de dierenarts die er verstand van had en dergelijke.. wist ik veel
Nu doe ik dus vantevoren mn huiswerk mbt naar welke dierenarts ik wil.
En eigenlijk nooit spijt.Vreemde instelling vind ik dat, van die eerste dierenarts. Naast bovendien niet zo klant/diervriendelijk, ook commercieel bijzonder onhandigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
(Maar ik geloof je hoor, ik heb met best veel verschillende dierenartsen samengewerkt. De diversiteit is groot)
Ik heb gisteren nog dierenartsje gespeeld voor een Hommel. Ze lag uitgeput op het voetpad. Ik had geen suikerwater (of honing) bij me, dus maar een lekker bloemetje uitgezocht. Daar werd gretig op aangevallen, en na enige tijd heb ik haar maar naar een plek in de zon met meer van die bloemen gebracht. Het vliegen ging nog niet helemaal soepel, maar ze was druk bezig met stuifmeel verzamelen en er kwam al wat meer pit in (op een gegeven moment werd ze ook een beetje geagiteerd, toen ze nog wat mislukte vliegpogingen deed en naar beneden donderde. Maar ik heb dr telkens teruggezet tot het beter gin. )
Geen idee of ze het gered heeft, maar voeding en warmte is het beste wat je uitgeputte Hommels kunt geven. Meestal redden ze het daarna wel weer
quote:Op donderdag 16 april 2020 12:09 schreef golfer het volgende:
Wij hebben hier in ons dorp maar 1 dierenkliniek en die vragen ook behoorlijke tarieven.
https://www.anicura.nl/an(...)WIgUwxBoCXOkQAvD_BwEIk vind ze zeker aan de prijs. Niet eens zozeer dat consult (dat is niet goedkoop) maar vooral de sterilisaties/castraties schrik van, Laparoscopisch hond en de operaties voor konijnen zijn echt wel fors duur (Nu had ik ooit een dierenarts die voor sterilisatie konijn 250 euro rekende, dus het kan nog gekker.)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar Anicura hè; die nemen net zoals Evidensia de boel over en drijven de prijzen op.
quote:Op donderdag 16 april 2020 12:09 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Vreemde instelling vind ik dat, van die eerste dierenarts. Naast bovendien niet zo klant/diervriendelijk, ook commercieel bijzonder onhandig.
(Maar ik geloof je hoor, ik heb met best veel verschillende dierenartsen samengewerkt. De diversiteit is groot)
Ik heb gisteren nog dierenartsje gespeeld voor een Hommel. Ze lag uitgeput op het voetpad. Ik had geen suikerwater (of honing) bij me, dus maar een lekker bloemetje uitgezocht. Daar werd gretig op aangevallen, en na enige tijd heb ik haar maar naar een plek in de zon met meer van die bloemen gebracht. Het vliegen ging nog niet helemaal soepel, maar ze was druk bezig met stuifmeel verzamelen en er kwam al wat meer pit in (op een gegeven moment werd ze ook een beetje geagiteerd, toen ze nog wat mislukte vliegpogingen deed en naar beneden donderde. Maar ik heb dr telkens teruggezet tot het beter gin. )
Geen idee of ze het gered heeft, maar voeding en warmte is het beste wat je uitgeputte Hommels kunt geven. Meestal redden ze het daarna wel weer
Volgens mij zou ik op zo'n moment niet aan een bloem denkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dom
In de tuin helpen we ze wel vaak met suikerwater of honing
Wij hebben hier in ons dorp maar 1 dierenkliniek en die vragen ook behoorlijke tarieven.
https://www.anicura.nl/an(...)WIgUwxBoCXOkQAvD_BwEDa's hier 0,70 goedkoperSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..Tenminste waar ik heen ga. Voorheen was die een stuk goedkoper, maar toen de eigenaar met pensioen ging is de praktijk verkocht aan een praktijk uit Oosterbeek. Ze zijn goed, daar hebben ze ook meer dierenartsen, dus bij een zieke is er altijd wel een vervanger. Maar het knusse, ons kent ons is weg, en het is een stuk duurder geworden. Wel trouwens, flink wat nieuwere apparatuur enzo.
We have far more in common than that which devides us..
quote:Op donderdag 16 april 2020 12:09 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Vreemde instelling vind ik dat, van die eerste dierenarts. Naast bovendien niet zo klant/diervriendelijk, ook commercieel bijzonder onhandig.
Dezelfde bloemetjes gaan hier door de boter en door de salade, ik snap die hommel wel bij het gretig aanvallenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En je hebt een lief wezentje gered
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
Succesquote:
Hommels zijn tofquote:Op donderdag 16 april 2020 12:26 schreef drakin het volgende:
[..]
Dezelfde bloemetjes gaan hier door de boter en door de salade, ik snap die hommel wel bij het gretig aanvallen![]()
En je hebt een lief wezentje gered
quote:Op donderdag 16 april 2020 12:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Succes
[..]
Hommels zijn tof![]()
Ohja, over schoonzus:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
[..]
Succes
[..]
Hommels zijn tof![]()
Ohja, over schoonzus:Gelukkig! Wat een goed nieuws dat het dat "maar" is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ohja, over schoonzus:'Gelukkig' maar voor Sch.zus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
hmm ik was dus laatst 22,50 kwijt voor consult.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik vind ze zeker aan de prijs. Niet eens zozeer dat consult (dat is niet goedkoop) maar vooral de sterilisaties/castraties schrik van, Laparoscopisch hond en de operaties voor konijnen zijn echt wel fors duur (Nu had ik ooit een dierenarts die voor sterilisatie konijn 250 euro rekende, dus het kan nog gekker.)
Maar Anicura hè; die nemen net zoals Evidensia de boel over en drijven de prijzen op.
[ Bericht 10% gewijzigd door Uhmmpie op 16-04-2020 12:39:56 ]
2 componentenverf van Sigma, de lijn heet sigmafloor. Ik heb het online besteld bij verfwinkel. Ze hebben het alleen niet goed gemengdquote:Op donderdag 16 april 2020 09:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge allen!
Wat is dat balkon nu al mooi @:Aure, wat is dat voor spul en waar haal je het?
Vandaag maar 2 korte calls, en straks komen de boodschappen.
Dank je, ik ga er eens naar kijken. De vloer is hier ook best lelijk en kan een opknapbeurt gebruikenquote:Op donderdag 16 april 2020 12:38 schreef Aure het volgende:
[..]
2 componentenverf van Sigma, de lijn heet sigmafloor. Ik heb het online besteld bij verfwinkel. Ze hebben het alleen niet goed gemengdik hoopte het met de 2e laag vandaag op te lossen, door zelf nog eens extra lang en goed te mengen, maar het blauwe pigment is dus niet goed opgelost en nu zitten er allemaal blauwe vlekjes op
ik heb ze gemaild. Ik hoop dat ze een nieuwe pot opsturen.
https://www.anicura.nl/an(...)WIgUwxBoCXOkQAvD_BwEOok al zo’n toko met vestigingen. Ik vind die grote toko’s niet zo heel fijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Mwoah, laparoscopisch hond zijn soberso wel aan de prijs overal. Ik zie niet per se hele gekke dingen. Geloof dat ik dath ier ook wel betaal bij de meeste DA's. Zowel voor gewone castratie als laparoscopisch. Als ze dat al doen.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik vind ze zeker aan de prijs. Niet eens zozeer dat consult (dat is niet goedkoop) maar vooral de sterilisaties/castraties schrik van, Laparoscopisch hond en de operaties voor konijnen zijn echt wel fors duur (Nu had ik ooit een dierenarts die voor sterilisatie konijn 250 euro rekende, dus het kan nog gekker.)
[..]
Succes
[..]
Hommels zijn tof![]()
Ohja, over schoonzus:GelukkigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Blegh!!quote:Op donderdag 16 april 2020 11:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Succes
[..]
Hommels zijn tof![]()
Ohja, over schoonzus:Och dat is fijn zeg, geen corona! Nu mag ze hopelijk zaterdag naar huis en thuis herstellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Ook aan het wachten. Op hopelijk goed nieuwsquote:
quote:Op donderdag 16 april 2020 12:34 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
hmm ik was dus laatst 22,50 kwijt voor consult.
maar met de muis heb ik daar maar niet naar gevraagd... vond de rekening aardig pittig
Zeker als bedenkt dat je voor 5 euro een nieuwe muis kunt kopen zegmaar
Dan is 50e dierenarts... best veel.Ja maar de aanschafprijs van een dier - die naar mijn mening vaak veel te laag ligt - als referentiepunt gebruiken voor een dierenarts, is natuurlijk niet helemaal fair naar de dierenarts toe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dierenarts is een huisartenpost, tandartsenpraktijk en ziekenhuis (met OK, röntgen, vaak nog klein bloedlabo) ineen. Met personeel. En geen zorgverzekeringen die grote delen subsidiëren.
Ik zag dat mijn mondhygiëniste 12,85 per 5 minuten mag rekenen voor enkel voorlichting.... vind ik mijn dierenarts toch een stuk schappelijker
Ik kan de tarieven niet meer inzien, maar sterilisatie hond (boven de 12kg altijd laparoscopisch) was naar mijn idee bij de laatste praktijk waar ik werkte nooit zó duur. Of het moest echt een rottweiler zijn qua formaat, dan heb je het al wel snel over een paar honderd euro, maar ik kan me niet herinneren dat ik heel vaak bedragen rond de 500 euro heb genoemd. Tenzij meerdere dagen opname, externe onderzoeken, infusen en/of knieoperaties e.d.quote:Op donderdag 16 april 2020 13:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mwoah, laparoscopisch hond zijn soberso wel aan de prijs overal. Ik zie niet per se hele gekke dingen. Geloof dat ik dath ier ook wel betaal bij de meeste DA's. Zowel voor gewone castratie als laparoscopisch. Als ze dat al doen.
Overigens ben ik heel erg niet blij met het feit dat Anicura alles overneemt.
Niet dat ik het per se geen reële prijzen vind trouwens, als ik toch even gaat rekenen wat er allemaal voor gedaan wordt en wat voor training en apparatuur je er allemaal voor nodig hebt, moet onderhouden. En je hebt er altijd een assistente + dierenarts + omloop ass. voor nodig.
Dus misschien waren wij wel te goedkoop(Hoewel we geen 'stunt'praktijk waren, qua prijzen.)
dit is voor de gemiddelde huisdiereigenaar natuurlijk helemaal geen optiequote:Op donderdag 16 april 2020 13:51 schreef Candaasje het volgende:
Gevoel erbij is inderdaad het belangrijkste.
Beetje up to date is overigens ook wel fijn hoor, de geneeskunde ontwikkeld hard en hoewel expertise heel belangrijk en waardevol is, is nascholing dat ook.
Betekent niet dat je gelijk de meest hypermoderne praktijk moet hebben (ik heb bij een van de beste dierenartsen in NL stage gelopen - vind ik zelf- die pas sinds dit jaar ditigale röntgen heeft) maar als het echt ouwe zooi is (ala Dr. Pol), zou ik wel goed blijven kijken of de dierenarts nog een beetje de nieuwe inzichten van de faculteit volgt.
Dat gezegd hebbende; ik heb ook gewerkt bij een praktijk met een heel moderne uitstraling, (commercieel waren ze ook erg sterk) maar waar ik mijn dieren niet zelf snel zou achterlaten zonder dat ik er als assistente bij zou blijvenUiterlijke schijn zegt inderdaad ook niet alles.)
Ja daar noem je er eentje ook de Dr Pol. Daar heb ik echt geen hoge pet van op.quote:Op donderdag 16 april 2020 13:51 schreef Candaasje het volgende:
Gevoel erbij is inderdaad het belangrijkste.
Beetje up to date is overigens ook wel fijn hoor, de geneeskunde ontwikkeld hard en hoewel expertise heel belangrijk en waardevol is, is nascholing dat ook.
Betekent niet dat je gelijk de meest hypermoderne praktijk moet hebben (ik heb bij een van de beste dierenartsen in NL stage gelopen - vind ik zelf- die pas sinds dit jaar ditigale röntgen heeft) maar als het echt ouwe zooi is (ala Dr. Pol), zou ik wel goed blijven kijken of de dierenarts nog een beetje de nieuwe inzichten van de faculteit volgt.
Dat gezegd hebbende; ik heb ook gewerkt bij een praktijk met een heel moderne uitstraling, (commercieel waren ze ook erg sterk) maar waar ik mijn dieren niet zelf snel zou achterlaten zonder dat ik er als assistente bij zou blijvenUiterlijke schijn zegt inderdaad ook niet alles.)
Hm, deels. Deels niet nee inderdaad, dat klopt, het is ook wel lastig en voor mij makkelijker te beoordelen dan iemand die nooit achter de schermen heeft gewerkt natuurlijk. Maar de faculteit heeft best wat informatie on line staan, en als je merkt dat je dierenarts er echt weinig mee doet of altijd dingen wel heel erg op zijn/haar manier doet, of bijvoorbeeld niet bereid is bij twijfel een specialist (van de faculteit bijvoorbeeld) te raadplegen, of eens aan te geven op onderzoek te gaan .. dan zou ik niet gelijk wegrennen (soms werken oudere methoden ook prima), maar het wel een beetje in mijn achterhoofd houden.quote:Op donderdag 16 april 2020 13:52 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
dit is voor de gemiddelde huisdiereigenaar natuurlijk helemaal geen optie
Dr. Pol heeft soms goede dingen (het is soms ook wel echt improviseren, zeker in 'rural' gebied), maar over het algemeen vind ik dat 'ie 30 jaar terug in de tijd is blijven hangen. En dan krijg je van die lompe dierenartsen die denken dat het nodig is om koeien te schoppen als ze naar 3 dagen nog niet overeind kunnen komen, om te kijken of ze niet gewoon koppig waren.quote:Op donderdag 16 april 2020 13:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja daar noem je er eentje ook de Dr Pol. Daar heb ik echt geen hoge pet van op.
Maar mijn dierenarts heeft wel een röntgen apparaat. Maar durf zo niet te zeggen of het digitaal is ja of te nee. Denk het wel. Is alweer helmets jaren geleden dat Loebes onder de röntgen heeft gelegen.
Ha, daar woonde ik een paar 100 meter vandaan ooitquote:Op donderdag 16 april 2020 13:37 schreef Candaasje het volgende:
@:Lonaa:
Dit zijn de (ook vernieuwde, want overgenomen door Evidensia, net toen ik wegging) tarieven van de praktijk waar ik werkte:
https://www.dierenkliniekvossegat.nl/dit-zijn-wij/tarieven
Ik vind er toch best wat verschil tussen zitten.
Had ik naar je kunnen zwaaien!quote:Op donderdag 16 april 2020 14:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ha, daar woonde ik een paar 100 meter vandaan ooit
Ik ben er talloze keren langsgelopen op weg naar de supermarktquote:
Oh jeequote:Op donderdag 16 april 2020 14:14 schreef Blues het volgende:
Poes tussenupdate: het vermoeden is dat ze een tumor heeft ergens in buikholte of in t beenmerg of leukemie of iets want ze ziet bloedarmoede aan kleur oortjes en oogkasjes en tandvlees. Daarom besloten wel uitgebreid bloedbeeld te prikken om daar achter te komen. Vandaag belt ze al een uitslag door en morgen eentje die opgestuurd is. Eetlustopwekkend pilletje en een vochtinfuusje om zich wat beter te laten voelen. Ze heeft nu ook wat van het blikje krachtvoer dat de d.a. meegaf gegeten.
Mogelijkheden besproken nog zonder uitslag bloedbeeld vanwege ws falende organen :eventueel zouden we haar een stootkuur prednison kunnen geven voor 4 of 5 goeie weken maar daarna takelt ze heel snel af. Of bij hele slechte uitslag zorgen voor een goed weekend en na t weekend inslapen.
Ah, shitquote:Op donderdag 16 april 2020 14:14 schreef Blues het volgende:
Poes tussenupdate: het vermoeden is dat ze een tumor heeft ergens in buikholte of in t beenmerg of leukemie of iets want ze ziet bloedarmoede aan kleur oortjes en oogkasjes en tandvlees. Daarom besloten wel uitgebreid bloedbeeld te prikken om daar achter te komen. Vandaag belt ze al een uitslag door en morgen eentje die opgestuurd is. Eetlustopwekkend pilletje en een vochtinfuusje om zich wat beter te laten voelen. Ze heeft nu ook wat van het blikje krachtvoer dat de d.a. meegaf gegeten.
Mogelijkheden besproken nog zonder uitslag bloedbeeld vanwege ws falende organen :eventueel zouden we haar een stootkuur prednison kunnen geven voor 4 of 5 goeie weken maar daarna takelt ze heel snel af. Of bij hele slechte uitslag zorgen voor een goed weekend en na t weekend inslapen.
Mja ik was in rotterdam superblij met mijn dierenarts. Bij toeval hoorde ik dat hij geremigreerd was naar hongarije...quote:Op donderdag 16 april 2020 14:01 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hm, deels. Deels niet nee inderdaad, dat klopt, het is ook wel lastig en voor mij makkelijker te beoordelen dan iemand die nooit achter de schermen heeft gewerkt natuurlijk. Maar de faculteit heeft best wat informatie on line staan, en als je merkt dat je dierenarts er echt weinig mee doet of altijd dingen wel heel erg op zijn/haar manier doet, of bijvoorbeeld niet bereid is bij twijfel een specialist (van de faculteit bijvoorbeeld) te raadplegen, of eens aan te geven op onderzoek te gaan .. dan zou ik niet gelijk wegrennen (soms werken oudere methoden ook prima), maar het wel een beetje in mijn achterhoofd houden.
Maar is lastig hoorIk snap het.
Dus: gevoel! Luister naar je gevoel. En bij twijfel: second opinion.
(Het is jammer dat de digitale dierenarts hier niet meer op Fok! is voor af en toe wat advies)
Ahw sneu voor poesquote:
Wel 2 dieren en geen balkonquote:Op donderdag 16 april 2020 14:23 schreef drakin het volgende:
[..]
Ahw sneu voor poes
Allemaal dieren en balkons hier, heeft dat iets met elkaar te maken?
Ik heb geen dieren en wel een tuin(ok voor en achtertuin, en woning heeft ook nog een balkonnetje en een plat dak, ik heb gewoon meteen alles)
Ja voordeel van de nieuwere praktijken is dat ze vaak al rekening houden met honden en katten écht apart van elkaar in de bouw/inrichting van de praktijk. Dat was eigenlijk het enige wat we niet hadden en wel heel fijn was geweest in mijn vorige praktijk. Zeker in de opnameruimte. Maar daar was gewoon geen ruimte voor.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:20 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja ik was in rotterdam superblij met mijn dierenarts. Bij toeval hoorde ik dat hij geremigreerd was naar hongarije...
En dat de praktijk er nog wel is... maar de huidige arts daar een soort van halve slager is.
Dus nu gaan we maar naar ridderkerk...
Eindje weg maar wel goed te doen.
Alleen laatst toen met Abby naar hun spoednummer gebeld omdat het nog heel vroeg was. En toen meteen doorverwezen hun spoedkliniek. Meteen tikje duurder maar supergoed geregeld allemaal.
Second opinion van de andere arts toen ik moeite had met keuzes maken.
En dat in een heel hip gebouw met bovendien aparte hokken in de wachtruimte voor honden en katten waar je de koffer/bench in kon schuiven.
Waarbij die van de katten lekker hoog.. en de honden er recht onder. Zodat ze elkaar ook niet zo in het oog hebben.
En dus ook een loungeruimte waar ze dieren konden laten inslapen met een bankje, dekentjes etc. Ondanks dat het heel naar was.. was het zo eigenlijk helemaal goed.
Jij en Sigme zijn alvast uitzonderingen hierquote:Op donderdag 16 april 2020 14:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wel 2 dieren en geen balkon
Wel een tuin maar daar mogen ze niet komen.
Jij wintquote:Op donderdag 16 april 2020 14:29 schreef Tele6 het volgende:
Nul honden, nul katten, nul achtertuinen, nul balkons
Heb je dan een voortuin?quote:Op donderdag 16 april 2020 14:29 schreef Tele6 het volgende:
Nul honden, nul katten, nul achtertuinen, nul balkons
nog een uitzonderingquote:Op donderdag 16 april 2020 14:28 schreef Lonaa het volgende:
Uh, 1 hond, 2 katten, grote achtertuin, geen balkon
Ook nietquote:
Ze belde al.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, shitIk 'hoopte' op iets als een ontstoken kies ofzo.
Sterkte met de uitslag afwachten.
quote:Op donderdag 16 april 2020 14:14 schreef Blues het volgende:
O een studentenholquote:Op donderdag 16 april 2020 14:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ook niet
Ik heb een kleine 28 m2 voor mezelf, waarvan 5 m2 badkamer en de rest slaap-, studeer-, woonkamer en keuken.
We hebben een pleintje met vier flats samen. Met vier bankjes en twee boompjes en een vijvertje dat meestal droog staat.
Poehquote:Op donderdag 16 april 2020 14:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Ze belde al.
Eiwit, albumine heel laag, bloedarmoede idd, rest is wel 'redelijk' maar dalende. Ook de bloedplaatjes maakt ze bijna niet aan. Echt wel zorgelijk.
Ze gaf opties als echo buik op maandag, stootkuurtje prednison, maar ze begrijpt ook heel goed dat dit ook voor ons (dus voor poes) het einde is, ook gezien haar leeftijd.
Ze is nu ook wel echt heel ziek zei ze erbij + ze staat er ook achter als dit het einde is.
Fijn mens sowieso, onze d.a.
Labuitslag van morgen verwacht ze geen grote verschillen (dat stuurde ze op ivm iets met extra leverdinges @:Candaasje een idee ? )
De meeste studentengebouwen hebben wel iets van gezamenlijke buitenruimte, iig in deze stad. Die waar ik in mijn eerste jaar woonde heeft tegenwoordig zelfs een vuurton.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:38 schreef drakin het volgende:
[..]
O een studentenhol, maar wel wat gezamenlijks dus, dat hebben dan veel studenten weer niet
Anemie is inderdaad vaak heel heftig. Sneuquote:Op donderdag 16 april 2020 14:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Ze belde al.
Eiwit, albumine heel laag, bloedarmoede idd, rest is wel 'redelijk' maar dalende. Ook de bloedplaatjes maakt ze bijna niet aan. Echt wel zorgelijk.
Ze gaf opties als echo buik op maandag, stootkuurtje prednison, maar ze begrijpt ook heel goed dat dit ook voor ons (dus voor poes) het einde is, ook gezien haar leeftijd.
Ze is nu ook wel echt heel ziek zei ze erbij + ze staat er ook achter als dit het einde is.
Fijn mens sowieso, onze d.a.
Labuitslag van morgen verwacht ze geen grote verschillen (dat stuurde ze op ivm iets met extra leverdinges @:Candaasje een idee ? )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op donderdag 16 april 2020 14:57 schreef golfer het volgende:
We wachten morgen nog even die leveruitslag af en dan gaan we onze Xena een heel fijn weekend bezorgen met extra veel aandacht en aaitjes en dan na het weekend zeer waarschijnlijk laten inslapen.![]()
Ik ga haar zo missen...
SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werewolf
We wachten morgen nog even die leveruitslag af en dan gaan we onze Xena een heel fijn weekend bezorgen met extra veel aandacht en aaitjes en dan na het weekend zeer waarschijnlijk laten inslapen.![]()
Ik ga haar zo missen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik had totaal maar 1 vriezerladequote:Op donderdag 16 april 2020 14:55 schreef fietsie het volgende:
Ik ontdekte dat we door de eerste vriezerlade met @:Sigme vleesjes heen zijn..... gewoon -te- lekker...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoeveel vriezerlades heb je?Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
quote:Op donderdag 16 april 2020 15:01 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik had totaal maar 1 vriezerlade
Mijn lades zijn voor de helft gevuld met vrieselementen omdat de stop er in de schuur weleens uit knalt als ik domme dingen doe met stroomSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoeveel vriezerlades heb je?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Maar hoeveel lades, of halve lades heb je dan?quote:Op donderdag 16 april 2020 15:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn lades zijn voor de helft gevuld met vrieselementen omdat de stop er in de schuur weleens uit knalt als ik domme dingen doe met stroom
Shitzooiquote:Op donderdag 16 april 2020 15:32 schreef golfer het volgende:
In overleg en na een huilbui van mij besloten er niet meer een heel weekend mee te wachten.![]()
DA gebeld en gevraagd naar eerste mogelijkheid om haar in te laten slapen. Wordt w.s. morgenmiddag, maar ze belt ons daarover straks terug.
Dappere B. zal er sowieso bij zijn, ik mag er, na het eerste spuitje ook bij het tweede aanwezig zijn, maar denk niet dat ik dat wil.
We nemen haar daarna wel mee naar huis om haar een mooi begraafplekje te geven in haar eigen tuin.
Begrijpelijk.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:32 schreef golfer het volgende:
In overleg en na een huilbui van mij besloten er niet meer een heel weekend mee te wachten.![]()
DA gebeld en gevraagd naar eerste mogelijkheid om haar in te laten slapen. Wordt w.s. morgenmiddag, maar ze belt ons daarover straks terug.
Dappere B. zal er sowieso bij zijn, ik mag er, na het eerste spuitje ook bij het tweede aanwezig zijn, maar denk niet dat ik dat wil.
We nemen haar daarna wel mee naar huis om haar een mooi begraafplekje te geven in haar eigen tuin.
quote:Op donderdag 16 april 2020 15:32 schreef golfer het volgende:
Ik ga haar zo missen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Het is zo vreselijk, dat huisdieren dood gaan. In laten slapen is een goede dood, maar ook vreselijk. Sterkte. Jullie hebben waarschijnlijk we lekker poezenweer om haar straks in haar laatste rustplaats te leggen, in haar eigen tuin.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:32 schreef golfer het volgende:
We eten idd geen honden en katten hier, en ik heb voorkeur aan als je wel vlees eet het van een die komt die wel een fijn leven heeft gehad.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:58 schreef minilot het volgende:
Het zal mijn ingebakken onbegrip zijn omtrent het concept huisdier, maar vond het toch een beetje ongemakkelijk teruglezen zo: enerzijds de terechte troost voor B&G, dwars erdoorheen een gesprek over vriezerladen vol met consumptievlees. Dat onderscheid tussen wat er aan beesten wel en niet toe doet is natuurlijk overal en in elke mate (zeg, een mug platmeppen tegenover een zeehondje platknuppelen) maar volgens mij zijn er niet eens zoveel cognitieve verschillen tussen poes en big, toch? Naja. Al met al rot. Nogmaals sterkte vandaag, lieve ouwe SC-knakkers!
Een big laten slachten is ook rot. Niet zo emotioneel als een huisdier waar je 23 jaar mee geknuffeld hebt en een huis gedeeld, maar echt: een big of vark of lam of schaap aanwijzen, inladen, naar de slager brengen, is rotwerk op een rotdag.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:58 schreef minilot het volgende:
Het zal mijn ingebakken onbegrip zijn omtrent het concept huisdier, maar vond het toch een beetje ongemakkelijk teruglezen zo: enerzijds de terechte troost voor B&G, dwars erdoorheen een gesprek over vriezerladen vol met consumptievlees. Dat onderscheid tussen wat er aan beesten wel en niet toe doet is natuurlijk overal en in elke mate (zeg, een mug platmeppen tegenover een zeehondje platknuppelen) maar volgens mij zijn er niet eens zoveel cognitieve verschillen tussen poes en big, toch? Naja. Al met al rot. Nogmaals sterkte vandaag, lieve ouwe SC-knakkers!
Is Xena niet te oud voor broodje van te maken nog?quote:Op donderdag 16 april 2020 16:11 schreef minilot het volgende:
Maar als het gaat om een fijn leven gehad, dan zou er eigenlijk weinig gaan boven een broodje Xena.
Ergens is het ook raar dat we daar onderscheid in zijn gaan maken.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:58 schreef minilot het volgende:
Oh, dat geloof ik ook absoluut. In elk geval in de opzet zoals bij jou.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Een big laten slachten is ook rot. Niet zo emotioneel als een huisdier waar je 23 jaar mee geknuffeld hebt en een huis gedeeld, maar echt: een big of vark of lam of schaap aanwijzen, inladen, naar de slager brengen, is rotwerk op een rotdag.
Snap ik ook helemaalquote:Op donderdag 16 april 2020 16:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Een big laten slachten is ook rot. Niet zo emotioneel als een huisdier waar je 23 jaar mee geknuffeld hebt en een huis gedeeld, maar echt: een big of vark of lam of schaap aanwijzen, inladen, naar de slager brengen, is rotwerk op een rotdag.
Oh ja, die zat ook in de lijst die ik gisteren heb gedaan.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ergens is het ook raar dat we daar onderscheid in zijn gaan maken.
Mijn man en ik hadden het pas ook over een vragenlijst, daar werd gevraagd of je ooit een dier vermoord hebt. Maarja bedoelen ze dan ook insecten? Gok van niet maar toch...
Ik dacht dat dat zo'n filmcliché was, dat je psychopaten herkennen kunt aan als kind onguur omspringen met fauna, maar dat komt dus niet uit de lucht vallen!quote:Op donderdag 16 april 2020 16:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Of ik voor mijn 15e een dier vermoord had. Kennelijk is na je 15e niet erg of zo.
Dat vind ik ook wel.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:16 schreef Kreator het volgende:
Ik vind het moment niet echt geslaagd voor die discussie.
Sterkte b&g. Ken helaas het gevoel.
Ik weet niet in welke categorie die vragen eindigen. Kan ook de categorie zijn over gezinssituatie tijdens opgroeien. Want ik kan me voorstellen dat je ouders er ook wat mee van doen hebben als je voor je 15e dieren vermoordt. (Als ze dat bv zelf ook doen.)quote:Op donderdag 16 april 2020 16:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat zo'n filmcliché was, dat je psychopaten herkennen kunt aan als kind onguur omspringen met fauna, maar dat komt dus niet uit de lucht vallen!
Eens hoor, was ook verder niet mijn bedoeling om een discussie erover aan te slingeren. Gaf alleen wat uiting aan mijn verbazing over het mijns inziens wat ongelukkig gekozen moment om over een vriezer propvol vlees te beginnen.quote:
Zou inderdaad kunnen.....quote:Op donderdag 16 april 2020 16:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke categorie die vragen eindigen. Kan ook de categorie zijn over gezinssituatie tijdens opgroeien. Want ik kan me voorstellen dat je ouders er ook wat mee van doen hebben als je voor je 15e dieren vermoordt. (Als ze dat bv zelf ook doen.)
@:Clubsoda
Toch fijn dat we het zulks aan @Clubsoda kunnen vragen!quote:Op donderdag 16 april 2020 16:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke categorie die vragen eindigen. Kan ook de categorie zijn over gezinssituatie tijdens opgroeien. Want ik kan me voorstellen dat je ouders er ook wat mee van doen hebben als je voor je 15e dieren vermoordt. (Als ze dat bv zelf ook doen.)
Dat snappen ze vastquote:Op donderdag 16 april 2020 16:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die lachende hartjes staan wat stom. Maar ik bedoel het goed.
Die vragen hebben betrekking op gedragsstoornissen (conduct disorder en oppositional deviant disorder, zeg ik zo uit mijn hoofd, ik zit er niet precies in). De gedachte erachter is dat dit ontwikkelingsstoornissen zijn en dat die per definitie voor een bepaalde leeftijd hebben plaatsgevonden. Net zoals je voor een diagnose AD(H)D of een autismespectrumstoornis verschijnselen voor het zevende levensjaar moet hebben. Als je later zulk gedrag ontwikkelt is het wel een probleem maar geen ontwikkelingsprobleem. Net zoals je persoonlijkheidsstoornissen per definitie niet voor het 18e levensjaar vast kunt stellen, omdat dat juist géén ontwikkelingsstoornissen zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
Ah, mooie plek voor zoiets!quote:Op donderdag 16 april 2020 16:38 schreef Blues het volgende:
..naast de mooie geurige Sering die ik 15 jaar geleden als klein potplantje ook al in mijn huisje in Utrecht had en waar zij als kitten bij ons is begonnen aan haar mooie, soms roerige leventje.
3 mei a.s. 16. Dus best mooi idd.quote:
quote:Op donderdag 16 april 2020 16:39 schreef drakin het volgende:
Pfff, heftigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ha, dat snap ikquote:Op donderdag 16 april 2020 16:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Die vragen hebben betrekking op gedragsstoornissen (conduct disorder en oppositional deviant disorder, zeg ik zo uit mijn hoofd, ik zit er niet precies in). De gedachte erachter is dat dit ontwikkelingsstoornissen zijn en dat die per definitie voor een bepaalde leeftijd hebben plaatsgevonden. Net zoals je voor een diagnose AD(H)D of een autismespectrumstoornis verschijnselen voor het zevende levensjaar moet hebben. Als je later zulk gedrag ontwikkelt is het wel een probleem maar geen ontwikkelingsprobleem. Net zoals je persoonlijkheidsstoornissen per definitie niet voor het 18e levensjaar vast kunt stellen, omdat dat juist géén ontwikkelingsstoornissen zijn.
November 04quote:Op donderdag 16 april 2020 16:40 schreef minilot het volgende:
Ah, mooie plek voor zoiets!
Hoe lang geleden is het intussen eigenlijk dat jij uit Utrecht vertrok?
Ik zat nog bij "dieren vermoord voor je 15e" en dacht ja, in 15 jaar heb je inderdaad ruim de tijd om dat te doen.quote:
16 heeft mijn laatste kat ook mogen halen, een hele mooie eigenzinnige blauwe rusquote:Op donderdag 16 april 2020 16:40 schreef Blues het volgende:
[..]
3 mei a.s. 16. Dus best mooi idd.
[..]
Pfff, heftig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
quote:Op donderdag 16 april 2020 16:42 schreef drakin het volgende:
[..]
16 heeft mijn laatste kat ook mogen halen, een hele mooie eigenzinnige blauwe rus
Blauw? Foto?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 april 2020 16:42 schreef drakin het volgende:
Ja weet ik nog idd... was beetje weggezakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yup, is in elk geval zo voor autisme en ADHD. In het eindeloze diagnosetraject van mijn broertje ben ik voor beide kwesties bij verschillende behandelaars nu al een paar keer op komen draven om enig inzicht te geven in mijn broertje als kind, aangezien mijn vader er niet meer is en mijn moeder sowieso zelden een realistische weergave van vroeger kan oplepelen. Blijft wel lastig, want we schelen elf jaar er ik had als puber natuurlijk wel iets anders te doen dan naar mijn kleuterbroertje staren op zo'n manier dat me nu bijgebleven zou zijn of er iets ongebruikelijks aan de hand was. Maar ja, beter ik dan niks, vindt menquote:Op donderdag 16 april 2020 16:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Van autisme weet ik dat je verschijnselen moet hebben gehad als jong kind. Daar strandt het bij mij nou telkens op, want ik kan me niks zinnigs herinneren en de verhalen van mijn ouders zijn ook weinig bruikbaar
Woah, zo lang al weer! En dan nog steeds een Facebookgroep voor Utrechters aanjagen: komt er op een gegeven moment een punt dat je zo lang niet meer in de stad woont dat je je er niet meer mee mag bemoeien, of is het Utrechtenaar zijn for life?quote:
De psycholoog vorige week stelde voor dat ik mijn broer mee zou vragen, maar dat schiet totaal niet op want die is jonger dan ik en kan zich al helemaal niet herinneren hoe ik voor mijn zevende was natuurlijkquote:Op donderdag 16 april 2020 16:45 schreef minilot het volgende:
[..]
Yup, is in elk geval zo voor autisme en ADHD. In het eindeloze diagnosetraject van mijn broertje ben ik voor beide kwesties bij verschillende behandelaars nu al een paar keer op komen draven om enig inzicht te geven in mijn broertje als kind, aangezien mijn vader er niet meer is en mijn moeder sowieso zelden een realistische weergave van vroeger kan oplepelen. Blijft wel lastig, want we schelen elf jaar er ik had als puber natuurlijk wel iets anders te doen dan naar mijn kleuterbroertje staren op zo'n manier dat me nu bijgebleven zou zijn of er iets ongebruikelijks aan de hand was. Maar ja, beter ik dan niks, vindt men
Ja, dat begrijp ik, heel vervelend is dat. Het is vast al eerder net je doordacht, maar is er geen familielid/buurvrouw/leerkracht van de basisschool/ouders van een vriend(innet)je etc. die er iets nuttigs over kan zeggen? Is je broer ouder of jonger dan jij?quote:Op donderdag 16 april 2020 16:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ha, dat snap ik
Dankje
Van autisme weet ik dat je verschijnselen moet hebben gehad als jong kind. Daar strandt het bij mij nou telkens op, want ik kan me niks zinnigs herinneren en de verhalen van mijn ouders zijn ook weinig bruikbaar
quote:Op donderdag 16 april 2020 16:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Blauw? Foto?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
M'n broer is jonger.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik, heel vervelend is dat. Het is vast al eerder net je doordacht, maar is er geen familielid/buurvrouw/leerkracht van de basisschool/ouders van een vriend(innet)je etc. die er iets nuttigs over kan zeggen? Is je broer ouder of jonger dan jij?
Knuffelquote:Op donderdag 16 april 2020 16:53 schreef drakin het volgende:
kon dat stukje zelf ook niet met droge ogen typen
Utrechter .... Ze maken je af in die groep Utrechtenaar zijn is gay zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:46 schreef minilot het volgende:
[..]
Woah, zo lang al weer! En dan nog steeds een Facebookgroep voor Utrechters aanjagen: komt er op een gegeven moment een punt dat je zo lang niet meer in de stad woont dat je je er niet meer mee mag bemoeien, of is het Utrechtenaar zijn for life?
Wat wordt er toch aangerommeld, vervelend is dat. Ik vind het maar moeilijk te snappen dat ze zó strak vasthouden en 'hoe het zou moeten' en niet een beetje pragmatisch willen zijn. Het is ook niet zo dat psychiatrische diagnostiek een absolute waarheid die opeens omvalt als iemand z'n tante meeneemtquote:Op donderdag 16 april 2020 16:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
M'n broer is jonger.
Ik heb voorgesteld dat mijn tante mee komt, maar die heeft me niet héél vaak gezien als kind, omdat we 1.5 uur met het OV van al onze familie vandaan woonden. Al logeerde ik vanaf 3 maanden oud regelmatig een week bij opa en oma, die om de hoek woonden bij tante. Maar dat vond die psycholoog niet genoeg. Het moest directe familie zijn. Hij geloofde volgens mij ook niet helemaal dat hij niks gaat hebben aan de verhalen van mijn ouders. Misschien schat ik dat ook verkeerd in en kunnen ze wel wat nuttigs halen uit de anekdotes en de sterke verhalen die mijn moeder over het algemeen produceert. Ik snap niet hoe ze kunnen weten wat daarvan waar is.
Ik snap niet echt wat nu het plan is. Mijn vader heeft nu de hele ontwikkelingsanamnese op papier gekregen om in te vullen... hij ziet het niet echt zitten maar gaat het proberen.
De psych zei afgelopen donderdag tijdens de intake dat ik nog één gesprek zou hebben en dat ze daarna de diagnose(s) zouden hebben, maar ik geloof er niks van.
De vragenlijsten die ik voor volgend gesprek moet doen zijn een korte autismescreening, een korte screening op persoonlijkheidsstoornissen en die MMPI. En dan dus nog een uurtje praten en ze zouden het moeten weten.
quote:Op donderdag 16 april 2020 16:38 schreef Blues het volgende:
Morgenmiddag 14.45 uur naar de d.a.
Net alvast een flink gat gegraven naast de mooie geurige Sering die ik 15 jaar geleden als klein potplantje ook al in mijn huisje in Utrecht had en waar zij als kitten bij ons is begonnen aan haar mooie, soms roerige leventje.
En ga verder vooral door met discussies over andere dingen!
Dit hoort erbij mensen, tis triest maar je weet het met dieren.
Tx voor de hartjes en meeleven
Dankjequote:
Intakes duren altijd 2-4 uur hier. Een behoorlijk deel besteed je aan het opnieuw vertellen van alles wat er tot nu toe gebeurd en gedaan is. Zeg maar alles wat al in m'n dossier staat. Maar oké, ik snap dat het voor de onderzoeker fijn is om het in mijn woorden te horen en om me te leren kennen.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat wordt er toch aangerommeld, vervelend is dat. Ik vind het maar moeilijk te snappen dat ze zó strak vasthouden en 'hoe het zou moeten' en niet een beetje pragmatisch willen zijn. Het is ook niet zo dat psychiatrische diagnostiek een absolute waarheid die opeens omvalt als iemand z'n tante meeneemtHopelijk komt er snel wat meer duidelijkheid, het feit dat je de vorige keer drie uur hebt zitten praten klinkt me toch redelijk positief in de oren?
Privévraagje natuurlijk, maar is er iets raars met jouw moeder dan?quote:Op donderdag 16 april 2020 16:45 schreef minilot het volgende:
en mijn moeder sowieso zelden een realistische weergave van vroeger kan oplepelen
Het lijkt me al met al uitputtend voor je.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Intakes duren altijd 2-4 uur hier. Een behoorlijk deel besteed je aan het opnieuw vertellen van alles wat er tot nu toe gebeurd en gedaan is. Zeg maar alles wat al in m'n dossier staat. Maar oké, ik snap dat het voor de onderzoeker fijn is om het in mijn woorden te horen en om me te leren kennen.
Hij stelde heel open vage vragen en dat gaf hem dan inzicht in hoe ik met dat soort onduidelijkheid omga.
Hij wilde tien keer weten waarom ik hier zat en waarom ik dit wilde. Leuke vraag, want hergediagnosticeerd worden boeit me helemaal niet, maar het moet zodat ik behandeld kan worden. Dus dat heb ik herhaald en herhaald
Mijn hoofd ontploft inderdaad regelmatig en dit soort gesprekken putten me inderdaad uit.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Het lijkt me al met al uitputtend voor je.
Al die herinneringen omdat je ouders er hoe dan ook deel van uitmaken.
Ontploft je hoofd niet zo nu en dan. Dikke
Neuh, dat niet, maar ze is ten eerste niet de meest snuggere en heeft nogal de neiging om heel veel aannames te doen en dingen op een niet bepaald waarheidsgetrouwe manier te zien, zodat haar eigen nogal krappe beeld van de wereld en de mensen om haar heen blijft kloppen. Mijn broertje heeft hetzelfde, maar dan in duizendvoud. Allebei compleet niet in staat om te relativeren en situaties met enige afstand te bekijken. Die twee samen, dat loopt dus bij tijd en wijle ernstig in de soep, met een hoop geschreeuw en ellende.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Privévraagje natuurlijk, maar is er iets raars met jouw moeder dan?
Ach so. Ja, fijn voor je dat je daar niet mee behept bent, dat maakt het leven aangenamer!quote:Op donderdag 16 april 2020 18:10 schreef minilot het volgende:
[..]
Neuh, dat niet, maar ze is ten eerste niet de meest snuggere en heeft nogal de neiging om heel veel aannames te doen en dingen op een niet bepaald waarheidsgetrouwe manier te zien, zodat haar eigen nogal krappe beeld van de wereld en de mensen om haar heen blijft kloppen. Mijn broertje heeft hetzelfde, maar dan in duizendvoud. Allebei compleet niet in staat om te relativeren en situaties met enige afstand te bekijken. Die twee samen, dat loopt dus bij tijd en wijle ernstig in de soep, met een hoop geschreeuw en ellende.
Wel héél blij dat ik dat niet geërfd heb, en wel de laat-maar-waaien-mentaliteit van mijn vader
Me dunkt, jaquote:Op donderdag 16 april 2020 18:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach so. Ja, fijn voor je dat je daar niet mee behept bent, dat maakt het leven aangenamer!
Hoe kapot ben je en wat staat je morgen op werkgebied te wachten? Morgen nog zo'n dag, dan nu was en boodschappen en wasstraat en dan dood op de bank en dan kan je morgen ook nog een keer (veel langer) dood op de bank.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:18 schreef Kreator het volgende:
Zal ik de was doen en dan boodschappen en naar de wasstraat of zal ik dood op de bank gaan liggen.
Dat is echt uitputtend zeg. Dan heb jij natuurlijk ook het idee "huh, dit heb ik toch al verteld?" Je zou haast zo'n intake opnemen en zeggen kijk hier maar naarquote:Op donderdag 16 april 2020 17:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Intakes duren altijd 2-4 uur hier. Een behoorlijk deel besteed je aan het opnieuw vertellen van alles wat er tot nu toe gebeurd en gedaan is. Zeg maar alles wat al in m'n dossier staat. Maar oké, ik snap dat het voor de onderzoeker fijn is om het in mijn woorden te horen en om me te leren kennen.
Hij stelde heel open vage vragen en dat gaf hem dan inzicht in hoe ik met dat soort onduidelijkheid omga.
Hij wilde tien keer weten waarom ik hier zat en waarom ik dit wilde. Leuke vraag, want hergediagnosticeerd worden boeit me helemaal niet, maar het moet zodat ik behandeld kan worden. Dus dat heb ik herhaald en herhaald
Liggen! Morgen weer een dagquote:Op donderdag 16 april 2020 18:18 schreef Kreator het volgende:
Zal ik de was doen en dan boodschappen en naar de wasstraat of zal ik dood op de bank gaan liggen.
Nou, daar ben je in ieder geval duidelijk geweestquote:Op donderdag 16 april 2020 17:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Morgen is weer net zo'n idioot drukke dag als vandaag.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe kapot ben je en wat staat je morgen op werkgebied te wachten? Morgen nog zo'n dag, dan nu was en boodschappen en wasstraat en dan dood op de bank en dan kan je morgen ook nog een keer (veel langer) dood op de bank.
dan nu ff doorbijten, want die boodschappen moet je toch hebben tenzij ze ook zaterdag gehaald kunnen wordenquote:Op donderdag 16 april 2020 18:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Morgen is weer net zo'n idioot drukke dag als vandaag.
Dat is meteen zo definitiefquote:Op donderdag 16 april 2020 18:18 schreef Kreator het volgende:
Dankjewel.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:42 schreef Isabeau het volgende:
Blues, golfer, dit was toch niet het nieuws wat ik had verwacht/had gehooptBen er helemaal sip van. Wat verdrietig voor jullie, voor Xena. Heel veel sterkte
Poef.....gone! ©golfer
Kleine moeite en dan nu zo veel plezierquote:Op donderdag 16 april 2020 18:31 schreef Clubsoda het volgende:
Interessante observatje: wij hebben best een ruime en fijne tuin maar de laatste jaren heb ik het een beetje laten versloffen en zaten we er steeds minder en nou ja, vicieuze cirkel. We hadden ook een tuintafel maar die was net te groot en stond op een onhandige plek en was eigenlijk altijd vunzig, dus buiten eten deden we eigenlijk nooit, tenzij bbq. Nu heb ik een poosje zitten puzzelen en hebben we een fijne bank op de plek van de tafel gezet en een kleinere tafel pal voor de keukendeur gezet. En nu hebben we al twee keer buiten gedineerd en gelunchtEn ik zit nu op de buitenbank mijn avondkoffie te drinken. Zo fijn
quote:Op donderdag 16 april 2020 18:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Dankjewel.
Na een paar flinke huilbuien begin ik er nu vrede mee te krijgen en hebben we zelfs al een mooi plekje uitgezocht in haar tuin om haar daar morgenmiddag te kunnen begraven.Goed om dat overdag te doen.. wij deden dat toen s avonds in het donker in de tuin van mn ouders.. de buren moeten het toch een beetje raar gevonden hebben...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Sla die wasstraat over (tenzij je het leuk vindt) en hou het bij boodschappen en eventueel de was.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Morgen is weer net zo'n idioot drukke dag als vandaag.
Pics?quote:Op donderdag 16 april 2020 19:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Sla die wasstraat over (tenzij je het leuk vindt) en hou het bij boodschappen en eventueel de was.
(Of zet de was morgenochtend aan).
Ik heb mezelf zojuist in een sportbroek gehesen. Conclusie: mijn bil/beenspieren zijn zodanig opgelost in het niets dat m'n broek van m'n kont afzaktVast enorm handig tijdens het sporten.
Kan je morgen de hele dag uitkijken naar languit lui op de bank liggen morgenavondquote:Op donderdag 16 april 2020 19:38 schreef Kreator het volgende:
Wasstraat geweest. Boodschappen gedaan , was lekker rustig. Wel 198vakkenvullers die in de weg stonden.
Waren eigenlijk de enige mensen die er geen rekening mee hielden. Merkwaardig.
Gaat veel beter sinds het thuiswerken en geïsoleerd zijn! Er valt veel stress weg; geen reistijd, geen kind op tijd bij de opvang brengen en halen, geen opvang tas in orde maken, geen lunch klaarmaken en mee hoeven nemen, geen kolfspullen schoon mee hoeven nemen, niet kolven onder werktijd..quote:Op donderdag 16 april 2020 16:31 schreef minilot het volgende:
[..]
Toch fijn dat we het zulks aan @:Clubsoda kunnen vragen!
Wat me eraan doet denken, qua zorgverleners op psychisch vlak, een hallo daar aan @:Lot_1 en hoe gaat het daar inmiddels na een tijdje geleden het qua werk niet zo lekker meer trekken?
quote:Op donderdag 16 april 2020 20:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Blies en Goofer heel beeldmateriaal morgen.
Dit viel mij ook op zonet.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:38 schreef Kreator het volgende:
Wasstraat geweest. Boodschappen gedaan , was lekker rustig. Wel 198vakkenvullers die in de weg stonden.
Er staat op hun hesjes houdt afstand.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:38 schreef Kreator het volgende:
Wel 198vakkenvullers die in de weg stonden.
Ramen dicht, lichtje aan, deur op slot.quote:Op donderdag 16 april 2020 20:19 schreef Kreator het volgende:
[..]
Scheve mond, verwarde spraak en een lamme arm.
Maar dan sta je te wachten terwijl ze met vier man staan te kletsen in het gangpad dat vol is gepakt met voorraadkarren en dan vraag je of je er langs mag en dan schuiven ze 2cm op en kijken geïrriteerd.quote:Op donderdag 16 april 2020 20:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Er staat op hun hesjes houdt afstand.
Geldt niet voor henmaar voor ons, winkelaarsch.
Puberbreinen je weetzzquote:Op donderdag 16 april 2020 20:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar dan sta je te wachten terwijl ze met vier man staan te kletsen in het gangpad dat vol is gepakt met voorraadkarren en dan vraag je of je er langs mag en dan schuiven ze 2cm op en kijken geïrriteerd.
Dat is wel een beetje kansloos.
Hartverwarmend jaquote:Op donderdag 16 april 2020 20:24 schreef Lonaa het volgende:
https://www.bbc.com/news/uk-england-beds-bucks-herts-52303859
Makkelijker was de naam van de foto. Linken werkt niet lekker bij 1&1.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:02 schreef minilot het volgende:
Oh en @:z80!! Allereerst bedankt voor het op de foto zetten van zoveel etenswaren! Bonbonnetjes in Pakse (En koop je bananen daar per joekel van een tros?! En ik wil hier ook geitjes op de markt! Geitjes altijd)! En wat zien we hier in het linker kommetje? https://c.1und1.de/@:5199(...)3/832056118019626697
Speciale shoutout naar het op de kiek zetten van vliegtuigmaaltijden, want dat vind ik het allerallerleukst!
Smakelijke watervallen diverse mapjes!En gewoon even een bord passievruchten leeglepelen - er instant zin in!
Jongeren die er spiernaakt eropuitgaan om te vissen in een plankenbootje, mooi contrast met de ouwelui die op z'n bijna Victoriaans met kleren aan het water ingaan en onder water aan- en uitkleden!![]()
Wat zijn die bruine blokjes hier? https://c.1und1.de/@:5199(...)0/832200240118371976 Iets leverachtigs of chocoladepudding, of nog iets anders - ik kan het niet direct thuisbrengen![]()
En wat is dit een toffe foto! https://c.1und1.de/@:5199(...)0/832200240118371955
Worm rearing house!
Och, ik zou echt een miljoen kilo aankomen op zo een reis!Wat is eigenlijk het lekkerste dat je er gegeten hebt, Zet? En het smerigste?
En hoe verhoudt Laos zich voor jou tot de andere plekken in Zuidoost-Azië waar je geweest bent?
Aargh, ik ben tot ongeveer op de helft gekomen (je staat op het punt het oerwoud in te gaan) en nou is het kind wakker, straks verder!
"You've all got to remember that we will get through it in the end, it will all be right," he said.quote:
quote:Op donderdag 16 april 2020 20:24 schreef Lonaa het volgende:
https://www.bbc.com/news/uk-england-beds-bucks-herts-52303859
Jikes. Alleen bij jullie of de rest van de straat ook niet?quote:
Alle omliggende dorpen niet.quote:Op donderdag 16 april 2020 20:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Jikes. Alleen bij jullie of de rest van de straat ook niet?
Frisser niet bepaald. En het is er nu rustig, net als in de rest van Azië omdat alles op slot zit.quote:Op donderdag 16 april 2020 20:42 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Z80, eindelijk de foto's gezien. Mooi weer. Moet zeggen dat ik van alle foto's die ik van het Verre Oosten heb gezien, dit land mij wel aanspreekt. Het lijkt "opener" frisser, helderder. En niet zo overdadig.
Wachten tot ze in Spannenburg die leiding gerepareerd hebben.quote:
Dus ouderwets de sloot in springen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |