Dit kan nietquote:Op woensdag 15 april 2020 09:14 schreef Daarnaast het volgende:
Trumps naam komt op 'coronacheques' die Amerikanen ontvangen https://www.nu.nl/buitenl(...)kanen-ontvangen.html (via @:NUnl)
VS stopt financiering gezondheidsorganisatie WHO om 'desinformatie' https://www.nu.nl/coronav(...)m-desinformatie.html (via @:NUnl)
Die man is de weg kwijt joh.
Nouja hun rol was toch wel twijfelachtig te noemen in het begin van de uitbraak.quote:
Lekker de crisis gebruiken in aanloop naar de verkiezingen.quote:
Ja tuurlijk, net als met dat campagnefilmpje tijdens de persco.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:15 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Lekker de crisis gebruiken in aanloop naar de verkiezingen.
Hm, je hebt gelijk. Het is gedeeltelijk een versoepeling als je het sec bekijkt. Zoals je zegt, het is multidimensionaal.quote:
Hardop gelachenquote:Op woensdag 15 april 2020 09:14 schreef Daarnaast het volgende:
Trumps naam komt op 'coronacheques' die Amerikanen ontvangen https://www.nu.nl/buitenl(...)kanen-ontvangen.html (via @:NUnl)
o "The roots of the pandemic stem from the initial cover-up and mishandling of the spread of COVID-19 by CCP authorities in Wuhan."twitter:cburton001 twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 08:37:52The Communist Party’s rule by fear endangers Chinese citizens—and the world | 共产党依靠恐吓为主的政治统治方式危害中国公民乃全世界 https://t.co/T31dVFVA20 reageer retweet
Ze hebben fouten gemaakt. Net als de rest van de wereld. We moeten later, als deze crisis klaar is, kijken of dingen anders morgen. Maar nu midden in de crisis who straffen lijkt mij niet heel slim.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja hun rol was toch wel twijfelachtig te noemen in het begin van de uitbraak.
Veel erger, hij vindt steeds beter de weg terug omhoog. In alle chaos en ellende herpakt hij zich, door iedereen die hem 'tegenwerkt' of tegenspreekt te blamen en shamen.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:14 schreef Daarnaast het volgende:
VS stopt financiering gezondheidsorganisatie WHO om 'desinformatie' https://www.nu.nl/coronav(...)m-desinformatie.html (via @:NUnl)
Die man is de weg kwijt joh.
zij zijn er nu juist voor om dat te voorkomen, gewoon gefaald dusquote:Op woensdag 15 april 2020 09:19 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Ze hebben fouten gemaakt. Net als de rest van de wereld. We moeten later, als deze crisis klaar is, kijken of dingen anders morgen. Maar nu midden in de crisis who straffen lijkt mij niet heel slim.
Taiwan had reeds in december gevallen? Waarom hebben ze die toen niet gemeld?quote:Op woensdag 15 april 2020 09:17 schreef Tarado het volgende:
o "The roots of the pandemic stem from the initial cover-up and mishandling of the spread of COVID-19 by CCP authorities in Wuhan."twitter:cburton001 twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 08:37:52The Communist Party’s rule by fear endangers Chinese citizens—and the world | 共产党依靠恐吓为主的政治统治方式危害中国公民乃全世界 https://t.co/T31dVFVA20 reageer retweet
o "Under the influence of the CCP government, the World Health Organization initially downplayed the pandemic. Taiwanese health officials allege that WHO ignored their alerts of human-to-human transmission in late December. Under pressure from the CCP, democratic Taiwan--which has coped with the pandemic in exemplary fashion--is currently excluded from the WHO."
o The China watchers and other signatories say that "China's Chernobyl moment is a self-inflicted wound. The CCP silenced Chinese doctors who wanted to warn other health professionals during the early stage of the outbreak."
o The experts urge foreign governments to "engage in a critical evaluation of the impact of CCP policies on the lives of Chinese citizens and citizens around the world."
Dit had ik even gemist. Tamelijk bizar weer.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:17 schreef Tarado het volgende:
"Under the influence of the CCP government, the World Health Organization initially downplayed the pandemic. Taiwanese health officials allege that WHO ignored their alerts of human-to-human transmission in late December. Under pressure from the CCP, democratic Taiwan--which has coped with the pandemic in exemplary fashion--is currently excluded from the WHO."
ik weet niet of het Taiwanese gevallen zijn maar ze hebben het dus wel gemeld bij WHOquote:Op woensdag 15 april 2020 09:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Taiwan had reeds in december gevallen? Waarom hebben ze die toen niet gemeld?
Echt veels te kort door de bocht. Wij werken hier al sinds het begin van de maatregelen door op kantoor met de helft van de bezetting zo'n beetje en dat gaat gewoon goed. Iedereen houd zich zo goed als kan aan afstand houden, handen wassen en desinfectie gebruiken en er is niemand ziek geworden. Als je je bedrijf sluit is er niet alleen 0 omzet, maar ook je positie op een concurrerende markt gooi je dan te grabbel. Nu, na 4 weken Corona crisis, ben ik blij dat we besloten hebben door te zetten en open te blijven. Op de lange termijn betaald zich dat terug omdat je je klanten hebt kunnen voorzien van je producten en service.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:16 schreef _I het volgende:
[..]
Van mij mogen bedrijven dicht, totdat ze aantonen alles te doen om hun medewerkers te beschermen. Dus ergens ook een verzwaring.
Het is wel heel erg makkelijk om vanachter je toetsenbord de though guy uit te hangen, totdat het jezelf overkomtquote:Op woensdag 15 april 2020 08:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Wat laat 2 jaar op zich wachten? We kunnen gewoon vandaag terug naar normaal. Niets wachten op vaccins. Gewoon leven. Ik verkies kwaliteit boven kwantiteit. Ik ga liever op m'n 45e dood aan Corona, dan dat we jaren van ons leven verspillen aan wachten op een vaccin, dat er van mij in de eerste plaats helemaal niet hoeft te komen.
Gewoon het virus negeren. Niets aan doen. Geen IC's, geen vaccins, geen medicijnen. Accepteren dat niet iedereen 90 hoeft te worden. En dat blijft wat mij betreft niet beperkt tot Corona, maar geldt voor alle ziektes.
hoe combineer je dat?quote:Op woensdag 15 april 2020 09:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
- eten afhalen en bezorgen
- restaurants als in hong kong afschermen met plexiglas.
Dan zou je toch gewoon open kunnen blijven en is er niets aan de hand!?quote:Op woensdag 15 april 2020 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt veels te kort door de bocht. Wij werken hier al sinds het begin van de maatregelen door op kantoor met de helft van de bezetting zo'n beetje en dat gaat gewoon goed. Iedereen houd zich zo goed als kan aan afstand houden, handen wassen en desinfectie gebruiken en er is niemand ziek geworden. Als je je bedrijf sluit is er niet alleen 0 omzet, maar ook je positie op een concurrerende markt gooi je dan te grabbel. Nu, na 4 weken Corona crisis, ben ik blij dat we besloten hebben door te zetten en open te blijven. Op de lange termijn betaald zich dat terug omdat je je klanten hebt kunnen voorzien van je producten en service.
Ieder bedrijf doet dat wat nodig is - de een beter dan de ander en de een heeft meer geluk dan de ander. Als je toevallig een besmet persoon krijg op je afdeling, zou de rest al 2 weken in quarantaine moeten.. in de praktijk is gewoon gebleken dat het echt niet zo makkelijk is om 'dan maar te besluiten je bedrijf te sluiten'.. dat is wikken en wegen, welk signaal geef je af aan personeel en klanten en hoeveel risico durf je te nemen.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:30 schreef _I het volgende:
[..]
Dan zou je toch gewoon open kunnen blijven en is er niets aan de hand!?
Je kan ze ook open houden, totdat er inspectie is geweest. Bij jullie doen ze het misschien goed, zat bedrijven waar dat niet zo is.
Ik ben het met je eens dat er, op termijn, een uitweg moet zijn, maar ik denk vooral dat op dit moment voorzichtigheid geboden is. In mijn ogen moet er eerst aan een aantal voorwaarden in de zorg, de preventie en de opsporing gedaan worden voordat er versoepelt kan worden. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er nagedacht kan worden over tussenoplossingen, zoals de plexiglas screens op terrassen. Die screens staan immers ook in de supermarkt op dit moment. Een supermarkt is echter eerste levensbehoefte, een terras is dat niet. En zoals gezegd is de huidige strategie: Blijf zoveel mogelijk thuis.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:16 schreef _I het volgende:
[..]
Hm, je hebt gelijk. Het is gedeeltelijk een versoepeling als je het sec bekijkt. Zoals je zegt, het is multidimensionaal.
Van mij mogen bedrijven dicht, totdat ze aantonen alles te doen om hun medewerkers te beschermen. Dus ergens ook een verzwaring.
Juist omdat ik het idee heb dat dit nooit meer weggaat en zeer serieus is, geloof ik niet in de kraan langzaam weer opendraaien. Ik wil al 2 maanden praten over het nieuwe normaal. Niet vanuit angst, maar vanuit hoop en leven.
Volgens mij, als we gaan zitten wachten, wachten we op iets wat niet meer gaat komen. Terwijl we zat andere zaken laten liggen.
Als je links kijkt, zie je rechts niet. En wat gedachte-oefeningen en een wat andere gesprekken zijn nooit weg.
Mooi begin.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Qua denken in oplossingen.
- thuiswerk verplichten daar waar mogelijk
- de rest verplicht mondkapjes
- winkels kunnen open met max aantal mensen tegelijk binnen
- bios, max x aantal tegelijk op afstand met mondkapjes
- veel digitale bijeenkomsten.
- sport initiatieven waarbij afstand gehouden kan worden
- crowdfunding voor lokale ondernemers waarbij mensen 5% van hun salaris moeten verdelen.
- sportscholen, x aantal mensen tegelijk met afstand ertussen en tijden repserveren
- kappers,mondkapjes voor de kapper en klanten.
- fysio idem
- meer openlucht activiteiten waarbij afstand gehouden wordt.
- nadruk op e-learning
- schoonmakers, mondkapjes op en niemand in huis/pand
Het is allemaal behoorlijk lame maar je moet er iets van proberen te maken zodat de economie draaiende blijft en mensen toch enigszins normaal kunnen leven.
Voor zaken als de tandarts,feestkroegen,disco's,prostituees, voetbal, festivals, concerten,onderbouw van basisscholen, kinderopvang, mondhygiënist, toerismesector,pretparken vind ik het oprecht lastig om een oplossing te bedenken. Het is niet te doen zonder groot risico.
Misschien bv tandartsen alleen essentieel met verplicht 2 weken quarentaine ofzo.
Toerismesector gebruiken om kwetsbaren af te zonderen?
Voetbal zonder publiek?
Nouja, blijft echt lastig.
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 15-04-2020 om 02:40:29Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 26: 500,000 cases
- April 2: 1,000,000 cases
- April 14: 2,000,000 cases reageer retweet
Als het er naar uit ziet dat dit een zeer lang proces gaat worden, dan zou je alles op alles moeten zetten om je personeel te beschermen. Want je wilt voorkomen dat je straks idd bij 1 melding al je personeel kwijt bent.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ieder bedrijf doet dat wat nodig is - de een beter dan de ander en de een heeft meer geluk dan de ander. Als je toevallig een besmet persoon krijg op je afdeling, zou de rest al 2 weken in quarantaine moeten.. in de praktijk is gewoon gebleken dat het echt niet zo makkelijk is om 'dan maar te besluiten je bedrijf te sluiten'.. dat is wikken en wegen, welk signaal geef je af aan personeel en klanten en hoeveel risico durf je te nemen.
De KNVB heeft bijvoorbeeld al 1,2 miljoen leden die wekelijks voetballen. Niet alleen voor de gezondheid van kinderen en jongvolwassenen zeer belangrijk, maar ook voor het sociale aspect dat er mee samen hangt. Dergelijke sporten kun je niet zo maar 'op de schop gooien'quote:Op woensdag 15 april 2020 09:35 schreef _I het volgende:
[..]
Zou zelf veel meer inzetten op e-sports. Zowel om naar te kijken als te doen. Voetbal mag van mij helemaal wel op de schop. Of in ieder geval het dictatoriaal van UEFA/FIFA. Het gaat te veel om geld.
Hoe zijn we van maanden ineens naar jaren gegaan? Overdrijven is ook een vak zeg..quote:Op woensdag 15 april 2020 09:39 schreef _I het volgende:
[..]
Er zitten nu mensen thuis, die als er niets wijzigt, de komende jaren misschien niet meer hun oude baan kunnen uitvoeren. Wat gaan die dan doen? Thuis zitten wachten tot ooit?
Wereldvreemd iemand gespotquote:Op woensdag 15 april 2020 09:35 schreef _I het volgende:
[..]
Zou zelf veel meer inzetten op e-sports. Zowel om naar te kijken als te doen.
quote:Op woensdag 15 april 2020 00:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat een specifieke vraag. Zwangere thuis rondlopen of heb je plannen?
https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-surgical-mask.htmlquote:Op woensdag 15 april 2020 09:41 schreef kilon het volgende:
Toch zie ik heel veel mondkapjes in de trein. Waar halen die mensen alle kapjes vandaan? Ik dacht dat ze allemaal uitverkocht en/of 10 euro per stuk waren. Of zou dat de hamster voorraad van die mensen zijn? Die ze dan op een nutteloos moment gebruiken omdat de treinen nooit rustiger worden dan nu.
En zoiets als dit illustreet maar mooi weer de complexiteit. Als je het amateurvoetbal weer opstart, heb je er dus direct miljarden contactmomenten bij gekregen. Dat lijkt me nu nog veel en veel te vroeg. Wellicht is het na de zomerstop wel mogelijk, maar nu? Ik denk niet dat dat heel verstandig is.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De KNVB heeft bijvoorbeeld al 1,2 miljoen leden die wekelijks voetballen. Niet alleen voor de gezondheid van kinderen en jongvolwassenen zeer belangrijk, maar ook voor het sociale aspect dat er mee samen hangt. Dergelijke sporten kun je niet zo maar 'op de schop gooien'
Ze wisten dat er zeven patienten met atypische longontsteking in afzondering waren geplaatst in Wuhan, dat hebben ze bij de WHO gemeld op 31 december, en ze hebben de WHO gevraagd of er sprake was van person-to-person transmission.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet of het Taiwanese gevallen zijn maar ze hebben het dus wel gemeld bij WHO
https://www.cdc.gov.tw/Ca(...)D-lbwDHeN_bLa-viBOuwquote:The Taiwan CDC also contacted the Chinese Center for Disease Control and Prevention in a bid to obtain more information. However, in response to our inquiries, the WHO IHR focal point only responded with a short message stating that Taiwan’s information had been forwarded to expert colleagues; China provided only a press release.
[..]
In mid-January, the Taiwan CDC dispatched experts to Wuhan to gain a better understanding of the epidemic, the control measures taken there, and patients’ exposure history. Based on preliminary research, Taiwan determined that this form of pneumonia could indeed spread via human-to-human transmission.
Niets waar ik het niet mee eens bent en feitelijk onderschrijf je alleen maar de noodzaak om tot het gesprek te komen om alternatieve oplossingen te verzinnen.quote:
De KNVB heeft sowieso betreft het amateurvoetbal het hele seizoen eruit gegooid, dus deze post is nogal overbodigquote:Op woensdag 15 april 2020 09:43 schreef JFlip het volgende:
[..]
En zoiets als dit illustreet maar mooi weer de complexiteit. Als je het amateurvoetbal weer opstart, heb je er dus direct miljarden contactmomenten bij gekregen. Dat lijkt me nu nog veel en veel te vroeg. Wellicht is het na de zomerstop wel mogelijk, maar nu? Ik denk niet dat dat heel verstandig is.
Ik dacht dat Taiwan niet door de WHO werd erkend?quote:Op woensdag 15 april 2020 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet of het Taiwanese gevallen zijn maar ze hebben het dus wel gemeld bij WHO
Geen idee. Is het een must om met 22 man vlak bij elkaar te rennen en daarna met z'n allen te douchen.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De KNVB heeft bijvoorbeeld al 1,2 miljoen leden die wekelijks voetballen. Niet alleen voor de gezondheid van kinderen en jongvolwassenen zeer belangrijk, maar ook voor het sociale aspect dat er mee samen hangt. Dergelijke sporten kun je niet zo maar 'op de schop gooien'
Het is nooit over maanden gegaan.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe zijn we van maanden ineens naar jaren gegaan? Overdrijven is ook een vak zeg..
Na de zomer gaat er gewoon weer gevoetbald wordenquote:Op woensdag 15 april 2020 09:46 schreef _I het volgende:
[..]
Geen idee. Is het een must om met 22 man vlak bij elkaar te rennen en daarna met z'n allen te douchen.
Sommige zaken lijken mij niet noodzakelijk de komende 2 jaar. Hoe vervelend het ook is.
Online ja.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Na de zomer gaat er gewoon weer gevoetbald worden
Natuurlijk is het geen must nu - maar een sport als voetbal die landelijk en wereldwijd zo'n enorm onderdeel is van de (sport)cultuur kun je niet ineens veranderen. Dat geldt overigens voor alle contactsporten.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:46 schreef _I het volgende:
[..]
Geen idee. Is het een must om met 22 man vlak bij elkaar te rennen en daarna met z'n allen te douchen.
Sommige zaken lijken mij niet noodzakelijk de komende 2 jaar. Hoe vervelend het ook is.
Nope. In ons voorbeeldland, Duitsland, wordt er zelfs alweer getraind.quote:
Waar het om gaat is dat iedere maatregel die je neemt of opheft, consequenties heeft. Ook consequenties waar je misschien geen rekening mee houdt. 22 man op een veld die tegen een bal trappen lopen wellicht niet zo veel besmettingsgevaar, maar bijvoorbeeld moeten de kantines dan ook open, moeten het elftal in meerdere autos gezamelijk naar een uitwedstrijd. Komen er toeschouwers, moeten er mensen geblesseerd naar het ziekenhuis, etc. etc. En dat dan maal 1,2 miljoen KNVB leden.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:46 schreef Caland het volgende:
[..]
De KNVB heeft sowieso betreft het amateurvoetbal het hele seizoen eruit gegooid, dus deze post is nogal overbodig
Trainen zegt nog niks over de competitie.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Nope. In ons voorbeeldland, Duitsland, wordt er zelfs alweer getraind.
Klinkt als zaalvoetbal.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Gewoon het contact component uit sporten halen... schaken kan prima op afstand.
Squashen kan ook alleenquote:
Zolang die 1,5 meter een ding is, is contactsporten dat niet meer.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Natuurlijk is het geen must nu - maar een sport als voetbal die landelijk en wereldwijd zo'n enorm onderdeel is van de (sport)cultuur kun je niet ineens veranderen. Dat geldt overigens voor alle contactsporten.
Het is idd heel krom.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:47 schreef _I het volgende:
Het is absurd dat individuele jongeren bekeuringen krijgen voor samenkomen, hoewel er bedrijven zijn die gewoon doordraaien met meerdere mensen in een kantoor/fabrieksruimte.
Dus draai het om. Gooi bedrijven dicht, kunnen ze aantonen dat ze zich aan de regels houden, mogen ze weer open.
Handhaaf niet op het individu, want als de regels werken in zijn geheel, hoeft er niet gehandhaaft te worden op de uitzonderingen. Gun elkaar wat.
De angst zorgt voor de verkeerde beslissingen.
....quote:Op woensdag 15 april 2020 09:54 schreef _I het volgende:
[..]
Zolang die 1,5 meter een ding is, is contactsporten dat niet meer.
op zich wel jammer dat zij de beslissing om weer te gaan voetballen hebben uitgesteld tot 23 april, dat is 2 dagen na de NL persconferentie over versoepeling/verzwaring corona regels.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan zal het zonder publiek zijn. En vraag ik me toch sterk af hoe je gaat voetballen met 1,5 meter afstand. De eerste keer dat er spelers ziek worden, is alles weer klaar.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik kom eigenlijk nooit mensen die sporten tegen op verjaardagenquote:Op woensdag 15 april 2020 09:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
....
Jij bent de gezelligste op verjaardagen of niet?
Klopt, daarom geloof ik persoonlijk niet dat 'het nieuwe normaal' van 1,5m te handhaven blijft. Dat lukt nu al niet, laat staan als je straks weer zaken als contactsporten wilt toestaan (want nee, ze gaan echt niet zeggen het internationale voetbal zoals we dat kennen gaan we niet meer toestaan).quote:Op woensdag 15 april 2020 09:54 schreef _I het volgende:
[..]
Zolang die 1,5 meter een ding is, is contactsporten dat niet meer.
Dat vind ik dus eng. Dat oplossingen de kop in worden gedrukt. Toch een briljante manier om verder te gaan!quote:Op woensdag 15 april 2020 09:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Het is idd heel krom.
Er zijn nog heel veel bedrijven open en bedrijven die moeten sluiten moeten zich houden aan hele rare regels.
Voorbeeld uit mijn sector:
Sportscholen moeten sluiten dus veel coaches geven nu online trainingen.
Ik ook. Ik geef elke dag online live workouts die mensen thuis mee kunnen doen. Ik doe het in mijn eigen pand. Zo ook andere coaches, in één gemeente is er gedreigd dat coaches geen online trainingen mogen geven want het bedrijf is gesloten. Je mag wel aanwezig zijn voor onderhoud maar mag geen training geven want je verleent een dienst.
Maar wacht, een restaurant die moet sluiten mag wel eten laten afhalen en bezorgen, dan wordt er ook een dienst verleend.
In een andere gemeente mogen ze gewoon workouts geven buiten op gepaste aftstand.
Het is per gemeente bepaald en elke gemeente hanteert de maatregelen van het RIVM maar interpreteert het anders.
Die spelers moeten stoppen met mensen zien in dat geval behalve andere spelers. Coach op grote afstand etc.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:55 schreef _I het volgende:
[..]
Dan zal het zonder publiek zijn. En vraag ik me toch sterk af hoe je gaat voetballen met 1,5 meter afstand. De eerste keer dat er spelers ziek worden, is alles weer klaar.
Sommige restaurants plexiglas opties afgeschermd als aparte ruimte met liefst aparte ingang of enkele als afhaal niet kan.quote:
Wat dacht je van al die kinderen die een teamsport beoefenen? Die kun je echt niet tot sint juttemis op de bank houden thuis, tenzij je hun hele sociale leerproces en hun sportieve en dus gezondheidsontwikkeling wilt slopen. Dan ben je nog veel verder van huis dan die paar duizend coronadoden.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, daarom geloof ik persoonlijk niet dat 'het nieuwe normaal' van 1,5m te handhaven blijft. Dat lukt nu al niet, laat staan als je straks weer zaken als contactsporten wilt toestaan (want nee, ze gaan echt niet zeggen het internationale voetbal zoals we dat kennen gaan we niet meer toestaan).
Welke verjaardagen? Die we niet hebben, terwijl we thuis op de bank kijken naar hoe 22 anderen zwetend tegen elkaar aan beuken?quote:Op woensdag 15 april 2020 09:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
....
Jij bent de gezelligste op verjaardagen of niet?
Precies.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat dacht je van al die kinderen die een teamsport beoefenen? Die kun je echt niet tot sint juttemis op de bank houden thuis, tenzij je hun hele sociale leerproces en hun sportieve en dus gezondheidsontwikkeling wilt slopen. Dan ben je nog veel verder van huis dan die paar duizend coronadoden.
twitter:drfahrettinkoca twitterde op woensdag 15-04-2020 om 09:00:56TÜRKİYE TEDAVİDE FARKLI BİR YAKLAŞIMA SAHİP. Hiçbir ülke pozitif, şüpheli tüm vakalarda Hidroksiklorokin ilacını erken dönemde kullanmadı. Biz bu ilaçtan daha vaka görülmeden 1 milyon kutu alıp depoladık. Çin’den getirilen Favipiravir’ini de bizdeki yaklaşımla kullanan ülke yok. https://t.co/AlCO3hrQ0T reageer retweet
Het gaat er niet om of ze het halen. Het gaat erom dat de ene thuis moet werken, terwijl de ander voor een spelletje tegen een ander aan kan leunen.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die spelers moeten stoppen met mensen zien in dat geval behalve andere spelers. Coach op grote afstand etc.
Dat die spelers elkaar besmetten is geen probleem die halen het wel.
Je slaat echt wartaal uit af en toe.. wat is nu precies je punt?quote:Op woensdag 15 april 2020 10:01 schreef _I het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of ze het halen. Het gaat erom dat de ene thuis moet werken, terwijl de ander voor een spelletje tegen een ander aan kan leunen.
Populairste sporten in Nederland zijn voetbal, tennis en hockey gok ik?quote:Op woensdag 15 april 2020 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat dacht je van al die kinderen die een teamsport beoefenen? Die kun je echt niet tot sint juttemis op de bank houden thuis, tenzij je hun hele sociale leerproces en hun sportieve en dus gezondheidsontwikkeling wilt slopen. Dan ben je nog veel verder van huis dan die paar duizend coronadoden.
Dat voetbal 1 van de laatste dingen is wat terug zal komen zoals het was. Of contactsport in het algemeen.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je slaat echt wartaal uit af en toe.. wat is nu precies je punt?
Het gaat dus niet alleen om betaald voetbal he. Het gaat erom dat (team)sport een essentieel onderdeel is van de ontwikkeling van kinderen en (jong)volwassenen. Zowel op het sociale vlak als op het lichamelijke vlak (gezondheid, weerstand, etc.)quote:Op woensdag 15 april 2020 10:01 schreef _I het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of ze het halen. Het gaat erom dat de ene thuis moet werken, terwijl de ander voor een spelletje tegen een ander aan kan leunen.
Eerder één van de eerste, ook wegens het maatschappelijke belang. Het volk wil brood en spelen, dan krijgt het dat.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:03 schreef _I het volgende:
[..]
Dat voetbal 1 van de laatste dingen is wat terug zal komen zoals het was.
Sportscholen zijn ook niet echt prioriteit. Met hun groepslessen.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:05 schreef PicoMMP het volgende:
Voetbal is geen prioriteit. Ik denk eerder dat sportscholen en fysio's weer opengaan.
Volgens deze cijfers: https://www.sportenbewege(...)de-sporten-2015-2017quote:Op woensdag 15 april 2020 10:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Populairste sporten in Nederland zijn voetbal, tennis en hockey gok ik?
Wow dat niemand hier aan heeft gedacht!!quote:Op woensdag 15 april 2020 10:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
We moeten eigenlijk een verbeterde test hebben die massaal beschikbaar is.
Dan kan je op de dag zelf testen of iemand het heeft, zelfs wanneer asymptomatisch en kunnen dingen als voetbal bv doorgaan.
Het gaat idd om alle contactsporten en wat er bij komt kijken.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het gaat dus niet alleen om betaald voetbal he. Het gaat erom dat (team)sport een essentieel onderdeel is van de ontwikkeling van kinderen en (jong)volwassenen. Zowel op het sociale vlak als op het lichamelijke vlak (gezondheid, weerstand, etc.)
Als je nog veel meer doden wilt op termijn moet je vooral dat blijven verbieden.
Dat ontkent ook niemand, het is van ondergeschikt belang. Maar het is onzin om te stellen dat voetbal zoals we dat kennen en liefhebben compleet op de schop zal moeten of zelfs zal verdwijnen. De culturele/maatschappelijke belangen zijn daar zeker te groot voor.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:03 schreef _I het volgende:
[..]
Dat voetbal 1 van de laatste dingen is wat terug zal komen zoals het was. Of contactsport in het algemeen.
Ik zou de groepslessen ook niet direct hervatten, maar je kunt best een klein aantal personen toelaten om weer te gaan sporten. Ook in het kader van volksgezondheid.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Sportscholen zijn ook niet echt prioriteit. Met hun groepslessen.
En de mensen met hun hoge BMI zijn de risicogroep.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:07 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik zou de groepslessen ook niet direct hervatten, maar je kunt best een klein aantal personen toelaten om weer te gaan sporten. Ook in het kader van volksgezondheid.
Mensen zitten nu thuis dik te worden, moeten na de lockdown weer aan het werk, maar met een slechte gezondheid gaat er nog een hoop ziekteverzuim komen omdat men niet fit is.
En daarnaast zijn sporten natuurlijk ook niet verplicht en kan een ieder die niet wil sporten thuis blijven. Ik ben er wel voor dat mensen wat meer geinformeerd worden over de risico's en zelf de keuze kunnen makenquote:Op woensdag 15 april 2020 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het gaat dus niet alleen om betaald voetbal he. Het gaat erom dat (team)sport een essentieel onderdeel is van de ontwikkeling van kinderen en (jong)volwassenen. Zowel op het sociale vlak als op het lichamelijke vlak (gezondheid, weerstand, etc.)
Als je nog veel meer doden wilt op termijn moet je vooral dat blijven verbieden.
Moet niet van mij. Het is meer zo dat als je niets wijzigt, het geen doorgang zal vinden.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat ontkent ook niemand, het is van ondergeschikt belang. Maar het is onzin om te stellen dat voetbal zoals we dat kennen en liefhebben compleet op de schop zal moeten of zelfs zal verdwijnen. De culturele/maatschappelijke belangen zijn daar zeker te groot voor.
De overheid heeft overigens de subsidies voor e-health oplossingen verhoogd naar 28 mln.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:09 schreef Noek het volgende:
[..]
En de mensen met hun hoge BMI zijn de risicogroep.
In mijn pand kan ik prima mensen op gepaste afstand laten sporten. Deden we al voordat we moesten sluiten. Bedrijven namen al maatregelen toen de overheid het nog niet deed.
Ik bedoelde de partner van iemand die overleden is en waarvan al vaststond dat het corona was.quote:Op woensdag 15 april 2020 04:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah persoonlijk vind ik het niet nuttig om nu overleden patienten of mensen met zware klachten te gaan testen, daar mag men gewoon van uitgaan dat ze Corona hebben. Je wilt je testen juist zoveel mogelijk inzetten op mensen waarvan je juist nog geen vermoeden hebt, bijvoorbeeld de zorgmedewerkers. Daarnaast te debiel voor woorden dat we zelf geen test capaciteit hebben, we zijn notabene 1 van de belangrijkste spelers op dit gebied.
Je hebt het nu over grootschalige sportevenement, ik heb het over amateurvoetbal (het gros van alle KNVB leden).quote:Op woensdag 15 april 2020 10:09 schreef _I het volgende:
[..]
Moet niet van mij. Het is meer zo dat als je niets wijzigt, het geen doorgang zal vinden.
Het is niet alleen het "spelen", het is samen in een bus zitten, omkleden/douchen, een kantine bezoeken, bezoekers, toiletten, barren waar mensen dicht tegen elkaar staan, rijen voor ingangen.
En dan overal 1,5 meter op toepassen. Het lijkt me praktisch onhaalbaar met de huidige leefwijze. Maar ik laat me graag verrassen in september.
Bijzonder is dat toch. Roepen dat dat de toekomst is en dat het zo belangrijk is voor het betaalbaar houden van de zorg en dan maar liefst 28m er in stoppen. Terwijl de gehele kosten voor de zorg over de 100 mrd gaanquote:Op woensdag 15 april 2020 10:11 schreef _I het volgende:
[..]
De overheid heeft overigens de subsidies voor e-health oplossingen verhoogd naar 28 mln.
Als je een goede manier hebt gevonden om op deze manier training te geven, zou je altijd kunnen kijken of je er iets mee kan binnen de zorg/het onderwijs, zodat het binnen de subsidieregelingen valt.
Daar geldt in mindere mate hetzelfde voor.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je hebt het nu over grootschalige sportevenement, ik heb het over amateurvoetbal (het gros van alle KNVB leden).
Het risico daar is misschien nog wel groter.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je hebt het nu over grootschalige sportevenement, ik heb het over amateurvoetbal (het gros van alle KNVB leden).
Hier heb je 10 cent. Koop er maar een biertje voor.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:11 schreef _I het volgende:
[..]
De overheid heeft overigens de subsidies voor e-health oplossingen verhoogd naar 28 mln.
Ik heb gisteren geleerd dat gezonde mensen veel duurder zijn dan ongezonde mensen. Dus om je gezondheidszorg zo goedkoop mogelijk te houden, moet je je mensen zo ongezond mogelijk maken.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Bijzonder is dat toch. Roepen dat dat de toekomst is en dat het zo belangrijk is voor het betaalbaar houden van de zorg en dan maar liefst 28m er in stoppen. Terwijl de gehele kosten voor de zorg over de 100 mrd gaan.
Mwa, waag ik te betwijfelen - stadions met 30 - 50 duizend mensen die door elkaar heen krioelen in catacomben is wat anders dan FC Bal op het Dak met Opa Piet die trouw elke zondag komt kijken.. desondanks - ik ben zeker benieuwd of amateurclubs zich er bewust van zijn dat dit zeker een scenario is dat bij aanvang van het nieuwe seizoen (mid Augustus) kan gaan spelen..quote:Op woensdag 15 april 2020 10:13 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het risico daar is misschien nog wel groter.
Mijn buurvrouw heeft een besmetting opgelopen in het ziekenhuis als IC verpleegkundige.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik bedoelde de partner van iemand die overleden is en waarvan al vaststond dat het corona was.
Test die nabestaanden in ieder geval, die hebben dan al zoveel meer duidelijkheid en kunnen op die manier op een veel menselijker manier begeleid worden in hun rouwproces.
Geniaal he:) toch is het niet iets waar we vaak updates over krijgen.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:06 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Wow dat niemand hier aan heeft gedacht!!
Morgenochtendquote:Op woensdag 15 april 2020 10:15 schreef Coelho het volgende:
Is er vanochtend geen briefing van de tweede kamer met van Dissel en Gommers?
Die overleggen toch wel samen?quote:Op woensdag 15 april 2020 09:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
op zich wel jammer dat zij de beslissing om weer te gaan voetballen hebben uitgesteld tot 23 april, dat is 2 dagen na de NL persconferentie over versoepeling/verzwaring corona regels.
Dank je. Ik meende me echt te herinneren dat het de afgelopen weken op woensdag was, maar de feestdagen icm thuiswerken hebben mijn besef van dag en tijd geen goed gedaan.quote:
Europa is klaar. Het is nu ieder voor zich.quote:
Mag toch hopen dat ze besluiten het seizoen gewoon te laten voor wat het is..quote:
Nee die nemen we op de koop toe.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:55 schreef _I het volgende:
[..]
Dan zal het zonder publiek zijn. En vraag ik me toch sterk af hoe je gaat voetballen met 1,5 meter afstand. De eerste keer dat er spelers ziek worden, is alles weer klaar.
Dat zou mooi zijn.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee die nemen we op de koop toe.
Ik geloof niet dat we vanaf mei weer gaan voetballen maar dat de versoepeling er langzaam komt dat geloof ik wel, hoe en waarmee het eerst, dat gaan we zien. Sport zal vermoedelijk niet voorop staan. Maar uiteindelijk gaan we de zieken op de koop toenemen.
Er wordt idd bizar weinig getest, maar wel een hoop bombarie over een app.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw heeft een besmetting opgelopen in het ziekenhuis als IC verpleegkundige.
Ze moest thuis in quarantaine.
Na 2 negatieve tests mocht ze weer aan het werk.
Haar gezin heeft ook een paar dagen in quarantaine gezeten.
Maar werden niet getest of zo.
Niemand is ziek geworden.
Maar er wordt gewoon heel weinig getest. Kinderen spelen nu weer samen op het pleintje.
Mijn dochter van 8 had hierna een avond verhoging met wat hoesten. Maar dat was daarna ook gewoon weer weg.
We moeten veel meer gaan testen.
Een amateurclub heeft wel veel verschillende teams die gebruik maken van diezelfde faciliteiten.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:27 schreef Jed1Gam het volgende:
De grote groep ernstig zieken zal echt niet onder de sporters vallen, in de kleedkamer, onder de douche, op t veld, eerder onder de groep die in t cafe/kroeg elke weekend wedstrijden kijkt.
Maar daar gaat het niet om, het gaat om die mild zieken, die makkelijk herstellen en elkaar ook makkelijk aansteken en die vervolgens weer iemand aansteken met astma of andere verzwakkende omstandigheden.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:27 schreef Jed1Gam het volgende:
De grote groep ernstig zieken zal echt niet onder de sporters vallen, in de kleedkamer, onder de douche, op t veld, eerder onder de groep die in t cafe/kroeg schreeuwend elke weekend wedstrijden kijkt.
Ben je ooit in een voetbalkantine geweest op zondagmiddag?quote:Op woensdag 15 april 2020 10:27 schreef Jed1Gam het volgende:
De grote groep ernstig zieken zal echt niet onder de sporters vallen, in de kleedkamer, onder de douche, op t veld, eerder onder de groep die in t cafe/kroeg schreeuwend elke weekend wedstrijden kijkt.
Dat is ook zoquote:Op woensdag 15 april 2020 10:21 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dank je. Ik meende me echt te herinneren dat het de afgelopen weken op woensdag was, maar de feestdagen icm thuiswerken hebben mijn besef van dag en tijd geen goed gedaan.
Daarom gaat de test capaciteit vanaf maandag omhoog naar 29k. Voorwaarde voor de app is heel veel testen volgens het OMT, dus daar gaan ze nu op inzetten.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er wordt idd bizar weinig getest, maar wel een hoop bombarie over een app.
Een app die compleet nutteloos is als je niet test.
Die laatste zin zie ik ook wel gebeuren; een soort van acceptatie dat het virus er nou eenmaal is. Over een paar maanden als steeds meer mensen de lange termijn effecten gaan zien binnen de maatschappij en binnen de wereldeconomie. De nummers zijn serieus hoog en het is echt veel erger dan een normaal griepje, maar ik vind het percentage dat overlijd niet in contrast staan met alle maatregelen die er nu zijn. Ook dat kost levens op de lange termijn. Het komt heel erg over alsof het middel ergere gevolgen gaat hebben dan het kwaal, hoe erg dat ook wel niet is. Na een paar maanden staan mensen nog meer te springen om hun normale leven weer op te pakken. Beter om dan de maatregelen te versoepelen dan dat je het zo houdt en mensen dan nog meer schijt gaan hebben aan de maatregelen.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee die nemen we op de koop toe.
Ik geloof niet dat we vanaf mei weer gaan voetballen maar dat de versoepeling er langzaam komt dat geloof ik wel, hoe en waarmee het eerst, dat gaan we zien. Sport zal vermoedelijk niet voorop staan. Maar uiteindelijk gaan we de zieken op de koop toenemen.
Dan is het eigenlijk wel bizar in wat voor een bubbel jij zit.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik kom eigenlijk nooit mensen die sporten tegen op verjaardagen![]()
Maar uit verschillende onderzoeken komt nu ook wel een veel lager sterfte percentage naar boven, dus dat is erg positief. Uit Duitsland was dit 0,37% juist omdat een hele hoop mensen de ziekte oplopen maar geen of heftige ziekte verschijnselen krijgen.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die laatste zin zie ik ook wel gebeuren; een soort van acceptatie dat het virus er nou eenmaal is. Over een paar maanden als steeds meer mensen de lange termijn effecten gaan zien binnen de maatschappij en binnen de wereldeconomie. De nummers zijn serieus hoog en het is echt veel erger dan een normaal griepje, maar ik vind het percentage dat overlijd niet in contrast staan met alle maatregelen die er nu zijn. Ook dat kost levens op de lange termijn. Het komt heel erg over alsof het middel ergere gevolgen gaat hebben dan het kwaal, hoe erg dat ook wel niet is. Na een paar maanden staan mensen nog meer te springen om hun normale leven weer op te pakken. Beter om dan de maatregelen te versoepelen dan dat je het zo houdt en mensen dan nog meer schijt gaan hebben aan de maatregelen.
Ja, precies. Natuurlijk moet je meenemen dat dat wel wat stijgt als de zorg het niet meer aan kan. Dan gaan er ook mensen dood die anders wel mogelijk gered hadden kunnen worden, maar zelfs dan vind ik de maatregelen niet in contrast staan met de situatie. Over een tijdje gaan steeds meer mensen zo denken imo. Helemaal als de nummers stabiel blijven of dalen. Als de zomer er is, etc.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar uit verschillende onderzoeken komt nu ook wel een veel lager sterfte percentage naar boven, dus dat is erg positief. Uit Duitsland was dit 0,37% juist omdat een hele hoop mensen de ziekte oplopen maar geen of heftige ziekte verschijnselen krijgen.
Correct. Hoe meer je test, hoe lager het percentage.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar uit verschillende onderzoeken komt nu ook wel een veel lager sterfte percentage naar boven, dus dat is erg positief. Uit Duitsland was dit 0,37% juist omdat een hele hoop mensen de ziekte oplopen maar geen of heftige ziekte verschijnselen krijgen.
Dan kan je beter die groep beschermen, 't leven kan zo simpel zijn.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar daar gaat het niet om, het gaat om die mild zieken, die makkelijk herstellen en elkaar ook makkelijk aansteken en die vervolgens weer iemand aansteken met astma of andere verzwakkende omstandigheden.
Kantine kan je ook gesloten houden, men moet naar werkbare oplossingen zoeken.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:30 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ben je ooit in een voetbalkantine geweest op zondagmiddag?
Kom je weer op een ander punt: als dit ook bij aanvang van het nieuwe sportseizoen nog blijft dooretteren, zul heel veel sportclubs financieel ten onder gaan - mede omdat ze het enorm moeten hebben van kantine omzet.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Kantine kan je ook gesloten houden, men moet naar werkbare oplossingen zoeken.
We weten niet hoeveel patienten langdurig moeten revalideren of permanente schade oplopen.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://thehill.com/opini(...)ps://t.co/AqJjamA3wNtwitter:RenaNetjes twitterde op woensdag 15-04-2020 om 10:48:43Turkey emerges as key player in global COVID-19 fight https://t.co/AqJjamA3wN reageer retweet
betrouwbare info en dat met een 48uurs lockdown?quote:Op woensdag 15 april 2020 11:06 schreef polderturk het volgende:
https://thehill.com/opini(...)ps://t.co/AqJjamA3wNtwitter:RenaNetjes twitterde op woensdag 15-04-2020 om 10:48:43Turkey emerges as key player in global COVID-19 fight https://t.co/AqJjamA3wN reageer retweet
Misschien stoppen met die Turkije propaganda in dit topic?quote:Op woensdag 15 april 2020 11:06 schreef polderturk het volgende:
Uiteindelijk was dat ook het "doel", de zorg niet overbelasten en het aantal zieken spreiden, hoe fout dat ook klinkt want dat betekent ook dat je dus op de koop toeneemt dat mensen zullen overlijden zolang er geen goed vaccin is.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die laatste zin zie ik ook wel gebeuren; een soort van acceptatie dat het virus er nou eenmaal is. Over een paar maanden als steeds meer mensen de lange termijn effecten gaan zien binnen de maatschappij en binnen de wereldeconomie. De nummers zijn serieus hoog en het is echt veel erger dan een normaal griepje, maar ik vind het percentage dat overlijd niet in contrast staan met alle maatregelen die er nu zijn. Ook dat kost levens op de lange termijn. Het komt heel erg over alsof het middel ergere gevolgen gaat hebben dan het kwaal, hoe erg dat ook wel niet is. Na een paar maanden staan mensen nog meer te springen om hun normale leven weer op te pakken. Beter om dan de maatregelen te versoepelen dan dat je het zo houdt en mensen dan nog meer schijt gaan hebben aan de maatregelen.
Inderdaad het zal erg wijd verspreid zijn maar blijkbaar heb ik vooral mensen om me heen die niet zoveel met sport hebbenquote:Op woensdag 15 april 2020 10:41 schreef OProg het volgende:
[..]
Dan is het eigenlijk wel bizar in wat voor een bubbel jij zit.
https://www.rivm.nl/sites(...)4%20april%202020.pdfquote:Op woensdag 15 april 2020 11:05 schreef VacaLoca het volgende:
Is er van NL bekend hoeveel tests we werkelijk uitvoeren dagelijks?
Capaciteit zij binnenkort 30k per dag moeten zijn, maar wordt er dan ook gebruik gemaakt van die volledige capaciteit of is het test beleid de beperkende factor nu?
Worldometers heeft # tests staan voor nl maar zie zo niet wat de bron is.
https://www.reuters.com/a(...)RSS&feedName=topNewsquote:LONDON (Reuters) - China concealed crucial information about the novel coronavirus outbreak from the rest of the world and so should answer for its deceit, the former head of Britain’s MI6 foreign intelligence service said on Wednesday.
U.S. President Donald Trump said on Tuesday he would halt funding to the World Health Organization (WHO) which he said had promoted China’s “disinformation” about the virus.
Zeer goede post, men is bang voor een doemscenario met lijken op straat en massagraven. Maar de triljarden economische schade kunnen op termijn nog wel eens veel dodelijker blijken als er straks weer monsterbezuinigingen moeten worden doorgevoerd om de boel weer enigszins vlot te trekken.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zie dit nog wel ontaarden in een oorlogje eigenlijkquote:Op woensdag 15 april 2020 11:28 schreef Tarado het volgende:
China concealed the early coronavirus outbreak, former MI6 spymaster says
[..]
https://www.reuters.com/a(...)RSS&feedName=topNews
Is geen correctie, wel het het resultaat van de eerste 10.000 extra testen in verzorgingstehuizen onder bewoners en personeel. Bedoeling is om alle bewoners en personeel daar de komende weken te testen. Testcapaciteit is dan ook serieus opgeschaald.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:24 schreef pussycatdoll het volgende:
Det correctie van Belgie is ook binnen na de 530 nieuwe besmettingen gisteren nu +2,454 (en ja ik weet dat aantal besmettingen niets zeggen).
quote:Er vielen de afgelopen 24 uur 283 doden door het coronavirus, waarvan 103 in ziekenhuizen en 179 in woonzorgcentra. In de woonzorgcentra gaat het voornamelijk om vermoedelijke covid-19-overlijdens, slechts een klein aantal werd in het laboratorium bevestigd. Dat zei viroloog Steven Van Gucht op de dagelijkse persconferentie van het Nationaal Crisiscentrum. Er vielen de afgelopen 24 uur 214 doden in Vlaanderen, 32 in Wallonië en 37 in Brussel. In totaal zijn er in ons land 4.440 sterfgevallen te betreuren als gevold van het virus. In totaal stierven 51 procent van de patiënten in het ziekenhuis en 46 procent in de woonzorgcentra.
In de ziekenhuizen werden 250 nieuwe patiënten opgenomen, 239 mensen mochten het ziekenhuis dan weer verlaten. In totaal liggen 5.524 mensen in het ziekenhuis door corona, dat is een lichte daling van 12 patiënten. 1.204 mensen liggen op intensieve zorg, 889 worden beademd. Dat is een daling van 26 mensen. De daling van het aantal mensen op intensieve zorg is een combinatie van mensen die overlijden, en mensen die ontslagen worden uit die zorg.
Er zijn ook 2.454 nieuwe bevestigde gevallen. In totaal werden al 128.132 testen uitgevoerd, waarvan 10.871 in woonzorgcentra.
Marc Van Ranst zei dat vrijwel elke dode in een woonzorgcentrum momenteel wordt geteld als een coviddode. 'Dat is een beoordeling van de behandelende arts, die bepaalt of covid-19 heeft bijgedragen aan het overlijden', zegt Van Gucht.
Ja, daar ben ik ook bang voor. De volkomen hysterie waardoor alles en iedereen naar de donder gaat.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeer goede post, men is bang voor een doemscenario met lijken op straat en massagraven. Maar de triljarden economische schade kunnen op termijn nog wel eens veel dodelijker blijken als er straks weer monsterbezuinigingen moeten worden doorgevoerd om de boel weer enigszins vlot te trekken.
Ook precorona gingen er (jonge) mensen met psychisch lijden dood omdat er door teveel bezuinigingen lange wachtlijsten zijn ontstaan.
zeker al is het maar in de handel, gaan echt wel sancties worden opgelegd door de VS, hopelijk doet de EU meequote:Op woensdag 15 april 2020 11:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Zie dit nog wel ontaarden in een oorlogje eigenlijk.
Slechtste idee allertijdentwitter:AT5 twitterde op woensdag 15-04-2020 om 08:07:47Bond wil spoedprocedure voor bewapening boa's in coronacrisis
https://t.co/SMl0MPnz3q https://t.co/64lS9YiOS6 reageer retweet
Ach welnee.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Oorlog ook altijd goed voor economie toch? Of is dat een fabel?quote:Op woensdag 15 april 2020 11:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker al is het maar in de handel, gaan echt wel sancties worden opgelegd door de VS, hopelijk doet de EU mee
De EU meedoen met een gek die de EU voortdurend bedreigt? Fuck that.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker al is het maar in de handel, gaan echt wel sancties worden opgelegd door de VS, hopelijk doet de EU mee
Loopt lekker uit de hand laatste dagen in osdorp e.o.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:38 schreef Caland het volgende:
Slechtste idee allertijdentwitter:AT5 twitterde op woensdag 15-04-2020 om 08:07:47Bond wil spoedprocedure voor bewapening boa's in coronacrisis
dat gaan we zien als dit voorbij isquote:Op woensdag 15 april 2020 11:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Oorlog ook altijd goed voor economie toch? Of is dat een fabel?
CPB verwacht een economische krimp van 7.5% voor volgend jaar, dat is ongekend.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook bang voor. De volkomen hysterie waardoor alles en iedereen naar de donder gaat.
De gemiddelde BOA is niet eens in staat een strikdiploma te halen. Dat soort volk moet je vooral gaan uitrusten met wapens.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:40 schreef RipCity het volgende:
[..]
Loopt lekker uit de hand laatste dagen in osdorp e.o.
Maar als je ze gaat bewapenen gaan mensen ook ‘harder’ terugvechten. dat loopt niet goed af .
Ik niet. Deze persoon heeft geen overheidsfunctie meer en verder is het vanuit de VS vooral wat afleiding voor Trumps gefaal. Het gaat om 1 a 2 weken waarbij wat verzwegen werd en er is geen echte reden om aan te nemen dat het daarmee anders was gelopen vooralsnog.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
wat heeft die gek ermee te maken? je moet naar jezelf kijken als EU met je fuck thatquote:Op woensdag 15 april 2020 11:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De EU meedoen met een gek die de EU voortdurend bedreigt? Fuck that.
Ja, laat de VS maar ruzie maken, krijgen hun bedrijven minder toegang tot de Chinese markt, kunnen Europese het marktaandeel overnemen.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat heeft die gek ermee te maken? je moet naar jezelf kijken als EU met je fuck that
Echt he.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien stoppen met die Turkije propaganda in dit topic?
Nou, als de Turkse staatsmedia het zegt dan zal het wel kloppen.quote:Throughout the COVID-19 pandemic, Turkey has proven itself as a key supporter of world efforts. State-run media say Turkey acted promptly and efficiently to curb spread of the coronavirus, and it’s true the government closed schools and universities only one day after the first positive case was identified in the country, among other measures. This response was by far faster than that of some key European countries.
ja want dat laten die Chinezen nogal toe, andersom is een groter probleemquote:Op woensdag 15 april 2020 11:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja, laat de VS maar ruzie maken, krijgen hun bedrijven minder toegang tot de Chinese markt, kunnen Europese het marktaandeel overnemen.
De Nederlandse propaganda wordt meestal uitgezonden via de NPO.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:47 schreef KingRadler het volgende:
Hebben wij ook Nederlandse Propaganda over het Sars-Cov-2?
BNW is een deurtje verderop.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De Nederlandse propaganda wordt meestal uitgezonden via de NPO.
quote:Op woensdag 15 april 2020 11:38 schreef Caland het volgende:
De kans dat de inspectie komt is natuurlijk vrijwel 0 of iemand moet het melden?quote:Op woensdag 15 april 2020 09:30 schreef _I het volgende:
[..]
Dan zou je toch gewoon open kunnen blijven en is er niets aan de hand!?
Je kan ze ook open houden, totdat er inspectie is geweest. Bij jullie doen ze het misschien goed, zat bedrijven waar dat niet zo is.
Ze zijn hier al te bestellen: https://www.coronaselftes(...)ugtgwo6jkve4iey_ewxgquote:Op woensdag 15 april 2020 11:36 schreef RipCity het volgende:
Kan je in Nederland eigenlijk ‘op straat’ (want zie ze niet op marktplaats) wondfo covid19 rapid tests kopen?! Zie vrienden in Azië die ze aanbieden dus benieuwd of mensen ze hier ook al zien.
[ afbeelding ]
gezien de pandemie, ff tijdelijk wel, liefst Guardia Civil stylequote:Op woensdag 15 april 2020 11:38 schreef Caland het volgende:
Een tazer... Die gebruikt kan worden tegen spugersquote:Op woensdag 15 april 2020 11:38 schreef Caland het volgende:
De auteur van dat stuk is zonder twijfel een turkije propagandist. Dit soort sneu reacties doen me altijd denken aan Trump met zijn fake news media verwijten omdat de reportage hem niet zint.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien stoppen met die Turkije propaganda in dit topic?
quote:Sasha Toperich is senior executive vice president of the Transatlantic Leadership Network. From 2013 to 2018, he was a senior fellow and director of the Mediterranean Basin, Middle East and Gulf initiative at the Center for Transatlantic Relations, at the Paul H. Nitze School of Advanced International Studies at Johns Hopkins University in Washington.
Zijn doorgaans lui die uit de bijstand komen en ‘verplicht’ aan het werk worden gezet die boa’squote:Op woensdag 15 april 2020 11:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gezien de pandemie, ff tijdelijk wel, liefst Guardia Civil style
ik vind het al vreemd dat ze bekeuringen mogen uitschrijvenquote:Op woensdag 15 april 2020 12:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn doorgaans lui die uit de bijstand komen en ‘verplicht’ aan het werk worden gezet die boa’s
What could possibly go wrong
BOA's een taser geven, dat wordt wat.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Een tazer... Die gebruikt kan worden tegen spugers
ooh, dacht dat die bij de post werktequote:Op woensdag 15 april 2020 12:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn doorgaans lui die uit de bijstand komen en ‘verplicht’ aan het werk worden gezet die boa’s
What could possibly go wrong
Ik ben wel benieuwd welk land ze hebben genomen voor deze studie, want er zit inmiddels een groot verschil tussen de landen. Ook qua IC capaciteit en de hoeveelheid mensen die inmiddels besmet zijn (geweest).quote:Studie Harvard: Lockdowns nodig tot in 2022 bij uitblijven vaccin
Om het coronavirus het hoofd te bieden en overbelasting van de intensive cares te voorkomen, zullen we tot 2022 drie tot vier keer per jaar in lockdown moeten. Of het zover zal komen is maar de vraag, want er is gegronde hoop dat een vaccin beschikbaar komt.
Dat ze überhaupt al kunnen schrijven.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het al vreemd dat ze bekeuringen mogen uitschrijven
Dat was vroegah inderdaad het geval. Dat is tegenwoordig zeker niet de norm. Me niet weg dat het een idioot idee is om mensen een spoedcursus moet geven over wapen gebruik onder de huidige omstandigheden.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Boa's nemen steeds meer en meer bevoegdheden over van de politie. Ik heb een vermoeden dat veel mensen de BOA's verwarren met toezichthouders die inderdaad geen bekeuringen uitschrijven en niet gek veel meer doen dan toezicht houdenquote:Op woensdag 15 april 2020 12:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het al vreemd dat ze bekeuringen mogen uitschrijven
Die wapens van de BOA worden natuurlijk binnen 5 seconden afgepakt door een hangjongere die ook boksles etc. volgt.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:05 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Het is wachten op het eerste bericht dat een boa zichzelf met pepperspray onschadelijk maakt
inderdaad bij de politie is dat al een probleemquote:Op woensdag 15 april 2020 12:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat ze überhaupt al kunnen schrijven.
twitter:RachaelRuble twitterde op woensdag 15-04-2020 om 09:25:43While the humans stay at home dolphins enjoy Istanbul
#evdekal
https://t.co/3i0fNnm7Fc reageer retweet
Niks mooi, als de mensheid er niet meer is nemen ze de wereld overquote:Op woensdag 15 april 2020 12:09 schreef Slayage het volgende:
Blijft mooi om te. Zien dat de natuur meteen de ruimte neemt wanneer de mens niet meer zo aanwezig istwitter:RachaelRuble twitterde op woensdag 15-04-2020 om 09:25:43While the humans stay at home dolphins enjoy Istanbul
#evdekal
Ook duidelijk te zien in London:quote:Op woensdag 15 april 2020 12:09 schreef Slayage het volgende:
Blijft mooi om te. Zien dat de natuur meteen de ruimte neemt wanneer de mens niet meer zo aanwezig istwitter:RachaelRuble twitterde op woensdag 15-04-2020 om 09:25:43While the humans stay at home dolphins enjoy Istanbul
#evdekal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar zijn ze niet bang voor een nekklemmetje meer of minder.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gezien de pandemie, ff tijdelijk wel, liefst Guardia Civil style
die dolfijnen zijn iig slimmer dan BOA'squote:Op woensdag 15 april 2020 12:09 schreef Slayage het volgende:
#evdekal
Morgen. Opgeschoven ivm Pasen.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:16 schreef Smack10 het volgende:
Is/was er vandaag geen technische briefing en debat overigens?
Oke, thanks.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Morgen. Opgeschoven ivm Pasen.
dat was al 2 maanden duidelijkquote:Op woensdag 15 april 2020 12:14 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gZxYEOdHQBFd4PhNjoEk
Wel een goede artikel , waaruit blijkt dat onze "regering" heel lang met oogkleppen heeft gelopen
en terecht, ff die gasten hier stage laten lopen, die liggen plat van het lachen.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:14 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Daar zijn ze niet bang voor een nekklemmetje meer of minder.
Maar die aanpak gaat hier in Nederland nooit werken, eerste de beste keer zal weken in het nieuws zijn.
quote:Op woensdag 15 april 2020 12:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Morgen. Opgeschoven ivm Pasen.
quote:Op woensdag 15 april 2020 12:12 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Niks mooi, als de mensheid er niet meer is nemen ze de wereld over
Die dolfijnen trainen een optie misschien?quote:Op woensdag 15 april 2020 12:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die dolfijnen zijn iig slimmer dan BOA's
Meer ziekenhuisopnames ook in België dan in Nederland. Toch wel opvallend gezien hun strenge lockdown voor bijna een maand nu.quote:283 doden in België
In België is het aantal overleden coronapatiënten gestegen met 283. Het officiële dodental is daarmee opgelopen tot 4440.
Er waren 250 nieuwe ziekenhuisopnames en 239 coronapatiënten hebben het ziekenhuis verlaten. In totaal zijn nu 5524 patiënten opgenomen vanwege corona. Op de intensive care daalde het aantal bezette bedden met 22 tot 1204.
Waarbij een Belgische viroloog zegt dat het virus moe begint te worden.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Meer ziekenhuisopnames ook in België dan in Nederland. Toch wel opvallend gezien hun strenge lockdown voor bijna een maand nu.
China is de grootste consumentenmarkt, groter dan EU of VS. Als je in-country sales meerekent hebben de VS geen handelstekort met China. Het is (was) GM's grootste afzetmarkt, 4.04 miljoen wagens in 2017, maar sindsdien gezakt, tot 3.09 miljoen in 2019. Ford eveneens, terwijl Duitse merken hun omzet zagen stijgen.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja want dat laten die Chinezen nogal toe, andersom is een groter probleem
quote:General Motors' China sales dropped 15% in 2019, the company’s biggest sales decrease yet in its biggest market in the world, and Ford's sales slid 26% in 2019 compared to the previous year.
Ford peaked in 2016 when it sold 1.3 million vehicles in China. That peak was followed by three years of dropping sales numbers, ending with 570,000 vehicles—less than half the 2016 sales figure—sold in 2019, out of a total 25.8 million vehicles sold in China that year.
BMW, Mercedes-Benz, and Audi, on the other hand, all reported record sales figures for China in 2019. BMW sales in China rose 13.1% compared to the year before, while Mercedes' sales rose 6.2% and Audi's rose 4.1%.
Het begint nu steeds meer te lijken dat in verpleeghuizen in Italie door het gevoerde beleid ouderen elkaar aan het besmetten waren of dit via het personeel gebeurde terwijl de groep die er relatief weinig last van had in lockdown zat. Ik vermoed eigenlijk dat dit op veel meer plaatsen zo is gegaan.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Meer ziekenhuisopnames ook in België dan in Nederland. Toch wel opvallend gezien hun strenge lockdown voor bijna een maand nu.
quote:Ook de regionale regering heeft vermoedelijk fout gehandeld door minder ernstig coronapatiënten van ziekenhuizen naar verpleeghuizen over te brengen om ruimte te maken in de overvolle ziekenhuizen. ,,Het mengen van zoveel patiënten en verpleegkundig personeel is alsof je een shaker aanzet en dan de deksel ervan afhaalt: het virus schiet overal heen", zegt een niet bij naam genoemde arts in Corriere della Sera.
Misschien dat mensen eindelijk doorkrijgen dat er geen verband bestaat tussen verspreiding besmetting (kritische) en de zwaarte van de lockdown.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb lange tijd geleden al met mn huisarts overlegd om geen levensreddende en levensverlengende behandelingen uit te voeren, dus geen reanimatie, bloedtransfusies, etc. Dus nee, als het mij overkomt wens ik geen behandeling.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is wel heel erg makkelijk om vanachter je toetsenbord de though guy uit te hangen, totdat het jezelf overkomt![]()
Als jijzelf in paniek naar adem ligt te happen dan denk je daar vast heel anders over.
Of als het je ouders overkomt. Of zeg je dan "ach ze hebben een mooi leven gehad, laat ze maar creperen"?
Beste antwoord wat je geven kon wat mij betreft!quote:Op woensdag 15 april 2020 09:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen van beide voor zover ik weet , maar er stond een rubriek in een krant een stukje over 'jongeren' (lees: onder de 70) die overleden waren dan wel op de IC terecht zijn gekomen.
Daar stond een diagram met drie kleuren, laten we zeggen rood oranje en zwart.
Zwart was geen bekend onderliggend lijden, oranje was onbekend en rood stond: bekend onderliggend lijden/ zwanger .
Waarmee de suggestie gewekt werd (of in elk geval bij mij) dat zwangerschap een extra risico met zich mee brengt als het gaat om Corona.
Wat dacht je van de 100-200k mensen die erbij komen elk jaar. Begin eerst maar is met het sluiten van al die brandhaarden wat wij azcs noemen. En stop met mensen opnemen. Inmiddels is die onzin al weer hervat dmv videocalls.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
- crowdfunding voor lokale ondernemers waarbij mensen 5% van hun salaris moeten verdelen.
- sportscholen, x aantal mensen tegelijk met afstand ertussen en tijden repserveren
- fysio idem
- nadruk op e-learning
Het is allemaal behoorlijk lame maar je moet er iets van proberen te maken zodat de economie draaiende blijft en mensen toch enigszins normaal kunnen leven.
Voor zaken als de tandarts,feestkroegen,disco's,prostituees, voetbal, festivals, concerten,onderbouw van basisscholen, kinderopvang, mondhygiënist, toerismesector,pretparken vind ik het oprecht lastig om een oplossing te bedenken. Het is niet te doen zonder groot risico.
Misschien bv tandartsen alleen essentieel met verplicht 2 weken quarentaine ofzo.
Voetbal zonder publiek?
Nu neemt de mensheid de leefwereld van de dieren in.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:12 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Niks mooi, als de mensheid er niet meer is nemen ze de wereld over
Ja, ik last het ook. Die mensen zaten echt in een deathtrapquote:Op woensdag 15 april 2020 12:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Het begint nu steeds meer te lijken dat in verpleeghuizen in Italie door het gevoerde beleid ouderen elkaar aan het besmetten waren of dit via het personeel gebeurde terwijl de groep die er relatief weinig last van had in lockdown zat. Ik vermoed eigenlijk dat dit op veel meer plaatsen zo is gegaan.
[..]
Complete horror zo'n situatie wat mij betreft. Dan ga ik liever dood aan COVID.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
- fysio idem
- nadruk op e-learning
Voetbal zonder publiek?
Ja, dat zei je al.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Complete horror zo'n situatie wat mij betreft. Dan ga ik liever dood aan COVID.
quote:Op woensdag 15 april 2020 11:40 schreef Caland het volgende:
[..]
De gemiddelde BOA is niet eens in staat een strikdiploma te halen. Dat soort volk moet je vooral gaan uitrusten met wapens.
Nee hoor, als ze dat graag willen kunnen ze zich aansluiten bij de politie.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:36 schreef wokkelfok het volgende:
[..]![]()
Wapenstok en pepperspray is het minste wat je die mensen kan geven.
twitter:keithedwards twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 19:31:07Omg who made this https://t.co/w5zrHJpWyN reageer retweet
Ook in België hebben ze vertraging en de paasdagen die er bij zitten nu.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Zitten die ook de hele dag een beetje triest te zijn op FOK omdat ze verder geen leven hebben?quote:Op woensdag 15 april 2020 12:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die dolfijnen zijn iig slimmer dan BOA's
Geen poep Sjerlok.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:14 schreef michiel_merk het volgende:
Wel een goede artikel , waaruit blijkt dat onze "regering" heel lang met oogkleppen heeft gelopen
dus een VW geproduceerd in China tel jij mee?quote:Op woensdag 15 april 2020 12:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
China is de grootste consumentenmarkt, groter dan EU of VS. Als je in-country sales meerekent hebben de VS geen handelstekort met China. Het is (was) GM's grootste afzetmarkt, 4.04 miljoen wagens in 2017, maar sindsdien gezakt, tot 3.09 miljoen in 2019. Ford eveneens, terwijl Duitse merken hun omzet zagen stijgen.
[..]
Whaha die schapen die voorbij lopen, prachtigquote:Op woensdag 15 april 2020 12:37 schreef RipCity het volgende:
Nieuwe corona hittwitter:keithedwards twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 19:31:07Omg who made this https://t.co/w5zrHJpWyN reageer retweet
We zouden je in principe ook gewoon alvast preventief kunnen euthanaseren. Voor het grotere goed zegmaar.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:29 schreef Schuifpui het volgende:
Streven naar onsterfelijkheid, wat je in mijn ogen doet bij het behandelen van COVID en andere ziekten, vind ik in een situatie waarin 8 miljard mensen de wereld compleet verruineren volstrekt onwenselijk.
quote:Op woensdag 15 april 2020 12:30 schreef Mammietje het volgende:
Heb naar aanleiding van jouw vraag ff gegoogled en daar wordt je niet vrolijk van als je zwanger bent, denk ik. En je hebt gelijk, zwangerschap valt inderdaad onder comorbiditeit.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Tabel 5b. Gerapporteerde onderliggende aandoeningen en/of zwangerschap van overleden COVID-19 patiënten jonger dan 70 jaar. Per patiënt kunnen meerdere onderliggende aandoeningen gerapporteerd zijn. De percentages in Tabel 5b worden berekend vanuit het aantal overleden patiënten jonger dan 70 jaar voor wie tenminste één onderliggende aandoening is vermeld (Tabel 5a). Comorbiditeit Overleden % Zwangerschap 0 ( 0.0) Cardio-vasculaire aandoeningen en hypertensie 90 (35.7) Diabetes 61 (24.2) Leveraandoening 8 ( 3.2) Chronische neurologische of neuromusculaire aandoeningen 23 ( 9.1) Immuundeficiëntie 5 ( 2.0) Nieraandoening 13 ( 5.2) Chronische longaandoeningen 55 (21.8) Maligniteit 40 (15.9) Overig 114 (45.2) |
Thuiswerken wordt als BOA ook wel lastig.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:40 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Zitten die ook de hele dag een beetje triest te zijn op FOK omdat ze verder geen leven hebben?
Nou inderdaad!quote:Op woensdag 15 april 2020 12:47 schreef Jed1Gam het volgende:
0, zoveel.
Zwangere vrouw: Ik ga gelijk de app instaleren.
Dus toch, dit topic zit vol met zwangere vrouwen.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou inderdaad!
Paniek om niks, maargoed, zwangere vrouwen, die hebben hun emoties doorgaans totaal niet onder controle dus die paniek is volkomen terecht.
Ik ga me voor de zekerheid meteen laten testen!!!!quote:Op woensdag 15 april 2020 12:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dus toch, dit topic zit vol met zwangere vrouwen.
Op zwangerschap of sars?quote:Op woensdag 15 april 2020 12:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ga me voor de zekerheid meteen laten testen!!!!
Zwangerschap natuurlijk want ik heb mijn emoties niet onder controle en paniek en alles jeweettoch!!!quote:
Hoop negatief. Liever covid dan co-tersquote:Op woensdag 15 april 2020 12:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Zwangerschap natuurlijk want ik heb mijn emoties niet onder controle en paniek en alles jeweettoch!!!
quote:Op woensdag 15 april 2020 12:53 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hoop negatief. Liever covid dan co-ters
als je op de ic ligt is het te laat om te kiezenquote:Op woensdag 15 april 2020 12:53 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hier rijden ze met auto's rond met camera's op het dak, als dat autopilot heeft kunnen ze prima thuiswerkenquote:Op woensdag 15 april 2020 12:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Thuiswerken wordt als BOA ook wel lastig.
Ik verwacht niet dat boa's in staat zijn een rijbewijs te halen als ze al niet eens bij de politie toegelaten worden.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:57 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Hier rijden ze met auto's rond met camera's op het dak, als dat autopilot heeft kunnen ze prima thuiswerken
quote:Op woensdag 15 april 2020 12:53 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Tour naar 29 augustus. Iets om naar uit te kijken.twitter:TourdeFrance21 twitterde op woensdag 15-04-2020 om 13:01:34Official: the #TourdeFrance 2020 will be ridden August 29 - September 20! #Tdf #Cycling #Letour #Velo #tour2020 reageer retweet
Vind het vrij optimistisch allemaal..quote:Op woensdag 15 april 2020 13:05 schreef RipCity het volgende:
Tour naar 29 augustus. Iets om naar uit te kijken.twitter:TourdeFrance21 twitterde op woensdag 15-04-2020 om 13:01:34Official: the #TourdeFrance 2020 will be ridden August 29 - September 20! #Tdf #Cycling #Letour #Velo #tour2020 reageer retweet
Nou kan de ASO dat wel mooi besloten hebben, als tzt Macron daar anders over denkt, omdat de omstandigheden het bijvoorbeeld nog niet toelaten, dan gaat het feest nog steeds niet door.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:05 schreef RipCity het volgende:
Behoorlijk optimistisch om te denken dat een karavaan van duizenden mensen over vier maanden al door heel Frankrijk kan toeren.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:05 schreef RipCity het volgende:
Lekker onrealistisch iig.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:05 schreef RipCity het volgende:
En dat is nog zacht uitgedrukt. Ik hoop natuurlijk dat het doorgaat voor iedereen maar ik zou er geen cent op inzetten.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vind het vrij optimistisch allemaal..
Ik vind het eigenlijk ook gewoon een dikke middelvinger naar andere sportevenementen van die orde (zoals het EK en OS) die wel besloten hebben het te verplaatsen naar volgend jaar. Nu is de TdF natuurlijk een jaarlijks evenement, maar dan nog.. dit is op z'n minst vreemd te noemen.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En dat is nog zacht uitgedrukt. Ik hoop natuurlijk dat het doorgaat voor iedereen maar ik zou er geen cent op inzetten.
Belachelijk dit. Alsof tegen die tijd alles weer normaal is. En er zijn vast wel landen waar dan nog genoeg doden vallen. Dan is zo'n evenement echt ongepast.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:05 schreef RipCity het volgende:
Nou waarom zou dit een middelvinger zijn? Wij gaan lekker wel door? Waarschijnlijk is het eerder een niet al te doordachte poging om hoopvol te doen, ook omdat de TdF later is dan het EK en de OS.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk ook gewoon een dikke middelvinger naar andere sportevenementen van die orde (zoals het EK en OS) die wel besloten hebben het te verplaatsen naar volgend jaar. Nu is de TdF natuurlijk een jaarlijks evenement, maar dan nog.. dit is op z'n minst vreemd te noemen.
Hier word dat wel de hele tijd gemeld ja, waaronder ik. , maar media was nog terughouden met dit soort kritiek.quote:
Ondoordacht, arrogant.. you name it. Slaat nergens op dit.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou waarom zou dit een middelvinger zijn? Wij gaan lekker wel door? Waarschijnlijk is het eerder een niet al te doordachte poging om hoopvol te doen, ook omdat de TdF later is dan het EK en de OS.
Je meot dus zwanger zijn om geen covid te krijgen.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:47 schreef Jed1Gam het volgende:
0, zoveel.
Zwangere vrouw: Ik ga gelijk de app instaleren.
Want we hebben ook de sportzomer stilgelegd bij de uitbraak van ebola/sars enz?quote:Op woensdag 15 april 2020 13:19 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Belachelijk dit. Alsof tegen die tijd alles weer normaal is. En er zijn vast wel landen waar dan nog genoeg doden vallen. Dan is zo'n evenement echt ongepast.
daar hoeven ze toch geen rekening mee te houden, de enige vraag die telt is of het dan veilig genoeg is om het door te laten gaanquote:Op woensdag 15 april 2020 13:19 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Belachelijk dit. Alsof tegen die tijd alles weer normaal is. En er zijn vast wel landen waar dan nog genoeg doden vallen. Dan is zo'n evenement echt ongepast.
Het EK was in de knoei gekomen met de reguliere voetbalcompetities. En de OS is een wereldwijd evenement waar een zeer lange voorbereidingsperiode aan vast zit. Bovendien is de OS ook gebonden aan de rest van de sportkalender.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk ook gewoon een dikke middelvinger naar andere sportevenementen van die orde (zoals het EK en OS) die wel besloten hebben het te verplaatsen naar volgend jaar. Nu is de TdF natuurlijk een jaarlijks evenement, maar dan nog.. dit is op z'n minst vreemd te noemen.
Zijn EPO-gebruikers ook een risicogroep?quote:Op woensdag 15 april 2020 13:05 schreef RipCity het volgende:
quote:Op woensdag 15 april 2020 12:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ook duidelijk te zien in London:
[ afbeelding ]Ben benieuwd of alle klimaatsceptici gewoon door gaan met ontkennen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
De TdF gaat nu ook vrolijk in het vaarwater van de Vuelta in Spanje zitten.. die moeten maar opschuiven. Ach ja, het zal allemaal wel met die sportevenementen ook.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het EK was in de knoei gekomen met de reguliere voetbalcompetities. En de OS is een wereldwijd evenement waar een zeer lange voorbereidingsperiode aan vast zit. Bovendien is de OS ook gebonden aan de rest van de sportkalender.
De Vuelta is van dezelfde organisator als De Tour, hè?quote:Op woensdag 15 april 2020 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De TdF gaat nu ook vrolijk in het vaarwater van de Vuelta in Spanje zitten.. die moeten maar opschuiven. Ach ja, het zal allemaal wel met die sportevenementen ook.
National Championships 23/08quote:Op woensdag 15 april 2020 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De TdF gaat nu ook vrolijk in het vaarwater van de Vuelta in Spanje zitten.. die moeten maar opschuiven. Ach ja, het zal allemaal wel met die sportevenementen ook.
Omdat tot 1 juli niet geraced mag worden. En je genoeg training/aanloop nodig hebt.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:29 schreef freaky40 het volgende:
Goed dat de tour gewoon door gaat. Maar ik snap dan nog niet waarom zo laat. Er was eerst spraken van dat het een maand opgeschoven zou worden. Van half juli tot begin augustus, maar nu zelfs naar eind augustus? Komt dit door andere rondes die verreden worden in die periode?
He artikel komt dagen na de artikelen in de Volkskrant en NRCquote:Op woensdag 15 april 2020 12:14 schreef michiel_merk het volgende:
Een collega heeft ook een inhaler gekregen na met symptomen bij de huisarts te zijn gweest. Is ook niet getest, want niet ernstig genoeg (was een week of 3 terug). Had in z'n jeugd wat last van astma gehadquote:Op woensdag 15 april 2020 13:30 schreef Predator40 het volgende:
een familielid is besmet
iemand ooit gehoord dat een huisarts een inhaler / puf voorschrijft bij alle symptomen van covid19 ?
ze word niet getest....ademhaling is sneller dan normaal, al enkele dagen 38.5 koorts
ze heeft gisteren gebeld en vandaag heeft de huisarts terug gebeld.
ze krijgt dus een inhaler.
this een lapmiddelquote:Op woensdag 15 april 2020 13:30 schreef Predator40 het volgende:
een familielid is besmet
iemand ooit gehoord dat een huisarts een inhaler / puf voorschrijft bij alle symptomen van covid19 ?
ze word niet getest....ademhaling is sneller dan normaal, al enkele dagen 38.5 koorts
Niks moet, daar hopen ze op maar momenteel is alles onzeker.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:29 schreef RipCity het volgende:
Voetbal nieuwe competitie moet in nl ook gewoon weer eind augustus plaatsvinden dus zo gek is het niet hoor.
Ah ok duidelijk. Vreemd dat dit dan eerder wel werd gecommuniceerd als start datum. Hadden ze kunnen weten.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:31 schreef RipCity het volgende:
[..]
Omdat tot 1 juli niet geraced mag worden. En je genoeg training/aanloop nodig hebt.
Je hebt niet veel om voor te leven als ik het zo hoor.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Complete horror zo'n situatie wat mij betreft. Dan ga ik liever dood aan COVID.
Ze is niet getest maar wel besmet?quote:Op woensdag 15 april 2020 13:30 schreef Predator40 het volgende:
een familielid is besmet
quote:January 14: WHO release a statement that there is potentially human-to-human transmission and that investigations are underway.
January 18: golf
January 19: golf
January 22: WHO Emergency Committee issued a statement confirming human to human transmission with a 25% severity rate for those infected. Following statements, occuring weekly/bi-weekly thereafter, emphasized transmission info. and severity rates. Initial tweet on January 21
January 22: When asked if there are worries about a pandemic, Trump responded: "No. Not at all. And we have it totally under control. It’s one person coming in from China, and we have it under control. It’s going to be just fine."
January 24: "It will all work out well."
January 25: "China has been working very hard to contain the Coronavirus. The United States greatly appreciates their efforts and transparency. It will all work out well. In particular, on behalf of the American People, I want to thank President Xi!"
January 28: Trump campaign rally
January 30: Trump campaign rally
January 30: "We have it very well under control. We have very little problem in this country at this moment — five. And those people are all recuperating successfully."
January 31: “We pretty much shut it down coming in from China.” -- a partial restriction on entry, with no requirement to test or quarantine, that allowed 430,000 travellers to enter America.
February 1: golf
February 2: golf
February 10: "Looks like by April, you know, in theory, when it gets a little warmer, it miraculously goes away."
February 10: Trump campaign rally.
February 15: golf
February 19: Trump campaign rally.
February 19: “I think the numbers are going to get progressively better as we go along”
February 20: Trump campaign rally.
February 21: Trump campaign rally.
February 23: "We have it very much under control."
February 24: "The Coronavirus is very much under control in the USA… Stock Market starting to look very good to me!"
February 25: “CDC and my Administration are doing a GREAT job of handling Coronavirus.”
February 26: “The 15 (cases in the US) within a couple of days is going to be down to close to zero.”
February 26: “We're going very substantially down, not up.”
February 26: "We're at the low level. As they get better, we take them off the list so that we're going to be pretty soon at only five people. And we could be at just one or two people over the next short period of time."
February 26: "You know in many cases when you catch this it is very light — you don’t even know there’s a problem. Sometimes they just get the sniffles, sometimes they just get something where they are not feeling quite right and sometimes they feel really bad but that’s a little bit like the flu. It’s a little like the regular flu that we have flu shots for and we will essentially have a flu shot for this in a fairly quick manner."
February 26: "This is a flu. This is like a flu."
February 27: "We're rapidly developing a vaccine. The vaccine is coming along well, and in speaking to the doctors we think this is something that we can develop fairly rapidly."
February 27: "It’s going to disappear. One day — it’s like a miracle — it will disappear."
February 27: "The flu in our country kills from 25,000 people to 69,000 people a year. That was shocking to me. And so far, if you look at what we have with the 15 people, and they're recovering, one is pretty sick but hopefully will recover. But the others are in great shape."
February 28: Trump campaign rally
February 28: “We're ordering a lot of supplies. We're ordering a lot of, uh, elements that frankly we wouldn't be ordering unless it was something like this. But we're ordering a lot of different elements of medical.”
February 28: "The Democrats are politicizing the coronavirus. ... They tried the impeachment hoax. ... And this is their new hoax."
March 2: “You take a solid flu vaccine, you don't think that could have an impact, or much of an impact, on corona?”
March 2: "We had a great meeting today with a lot of the great companies and they’re going to have vaccines, I think relatively soon."
March 4: "Because a lot of people will have this and it’s very mild. They’ll get better very rapidly. They don’t even see a doctor. They don’t even call a doctor."
March 4: "If we have thousands or hundreds of thousands of people that get better just by, you know, sitting around and even going to work — some of them go to work, but they get better."
March 5: “I NEVER said people that are feeling sick should go to work."
March 5: "The United States… has, as of now, only 129 cases… and 11 deaths. We are working very hard to keep these numbers as low as possible!"
March 6: "I think we’re doing a really good job in this country at keeping it down… a tremendous job at keeping it down."
March 6: "Anybody right now, and yesterday, anybody that needs a test gets a test. They’re there. And the tests are beautiful…. the tests are all perfect like the letter was perfect."
March 6: “I like this stuff. I really get it. People are surprised that I understand it… Every one of these doctors said, ‘How do you know so much about this?’ Maybe I have a natural ability. Maybe I should have done that instead of running for president.”
March 6: "I don't need to have the numbers double because of one ship that wasn't our fault."
March 7: golf
March 7: "I’m not concerned at all."
March 8: golf
March 8: "We have a perfectly coordinated and fine tuned plan at the White House for our attack on CoronaVirus."
March 9: "The Fake News media & their partner, the Democrat Party, is doing everything within its semi-considerable power to inflame the Coronavirus situation."
March 9: "This blindsided the world."
March 10: "It will go away. Just stay calm. It will go away."
March 10: "So last year 37,000 Americans died from the common Flu. It averages between 27,000 and 70,000 per year. Nothing is shut down, life & the economy go on. At this moment there are 546 confirmed cases of CoronaVirus, with 22 deaths. Think about that!"
March 11: WHO officially declared Covid-19 has escalated to pandemic status
March 12: "But it'll be -- it'll go very quickly."
March 12: "We'll be discussing some other moves that we're going to be making. And I think it's going to work out very well for everybody."
March 13: [Declared state of emergency]
March 13: "I don't take responsibility at all"
March 17: "This is a pandemic. I felt it was a pandemic long before it was called a pandemic."
alle tekenen van covid19 dus ja 99% zekerquote:Op woensdag 15 april 2020 13:38 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ze is niet getest maar wel besmet?
Die willekeurige foto is onomstotelijk bewijs ja.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of alle klimaatsceptici gewoon door gaan met ontkennen.
zo'n inhaler kan haar wat meer lucht geven op sommige momenten.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alle tekenen van covid19 dus ja 99% zeker
dat zijn zeer gungstige cijfers als ik het zo interpreteer... zeker het aantal ziekenhuisopname.. je zou vandaag namelijk een correctie verwachten naar aanleiding van de paas.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
+734 getest
+188 ziekenhuisopnames
+189 overledenen
Niet zo gunstig als gehoopt, maar beter dan gedacht en veel beter dan gevreesd.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:53 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat zijn zeer gungstige cijfers als ik het zo interpreteer... zeker het aantal ziekenhuisopname.. je zou vandaag namelijk een correctie verwachten naar aanleiding van de paas.
De verwachte dinsdag-op-woensdag-na-de-paas dip blijkt inderdaad qua ziekenhuisopnames gewoon toch op de dinsdag te zijn geweestquote:Op woensdag 15 april 2020 13:53 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat zijn zeer gungstige cijfers als ik het zo interpreteer... zeker het aantal ziekenhuisopname.. je zou vandaag namelijk een correctie verwachten naar aanleiding van de paas.
Waar had je op gehoopt dan?quote:Op woensdag 15 april 2020 13:54 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Niet zo gunstig als gehoopt, maar beter dan gedacht en veel beter dan gevreesd.
Er zullen altijd overal doden vallen.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:19 schreef Gehrman het volgende:
De ziekenhuisopnames zijn dus actueler dan de doden.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De verwachte dinsdag-op-woensdag-na-de-paas dip blijkt inderdaad qua ziekenhuisopnames gewoon toch op de dinsdag te zijn geweest
Dat kan sowieso wel. Je bent immers niet verplicht om binnen te blijven.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:56 schreef KingRadler het volgende:
cijfers worden steeds gunstiger ik kan weer naar buiten.
twitter:BillGertz twitterde op woensdag 15-04-2020 om 02:54:17Breaking: US intelligence is investigating whether coronavirus leaked from China lab, JCS chairman says https://t.co/4L91umR819 reageer retweet
Ff lekker naar de Hornbach met je pappie.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:56 schreef KingRadler het volgende:
Opnames kan niet veel beter dan dit, maar het aantal doden had zeker wel wat minder gekund.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:55 schreef koemleit het volgende:
[..]
Waar had je op gehoopt dan?
Je hoop moet wel enigszins realistisch zijn lijkt me.
quote:Op woensdag 15 april 2020 13:58 schreef Smack10 het volgende:
twitter:BillGertz twitterde op woensdag 15-04-2020 om 02:54:17Breaking: US intelligence is investigating whether coronavirus leaked from China lab, JCS chairman says https://t.co/4L91umR819 reageer retweet
Eens en niet onlogisch.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:57 schreef koemleit het volgende:
[..]
De ziekenhuisopnames zijn dus actueler dan de doden.
(voorzichtige conclusie)
Cijfers van het CBS...quote:Op woensdag 15 april 2020 13:56 schreef KingRadler het volgende:
De curve geflattenedquote:Op woensdag 15 april 2020 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
+734 getest
+188 ziekenhuisopnames
+189 overledenen
https://nos.nl/artikel/23(...)jaar-woningsdag.htmlquote:Corona maakt van Koningsdag dit jaar Woningsdag
Ook de viering van de verjaardag van koning Willem-Alexander krijgt door de coronacrisis een heel ander karakter. Geen Koningsspelen, vrijmarkten en massaal bezochte concerten in de open lucht, geen Koningsdag maar Woningsdag. De Oranjebond heeft een brainstorm gehouden onder de leden en daar is een alternatief programma uitgekomen.
Maandag 27 april begint om 9.45 uur met het luiden van de klokken door het hele land. Om 10.10 uur begint op televisie een speciaal NOS-programma met een terugblik op voorgaande Koningsdagen.
Om 12.00 uur luidt de bel voor de digitale kleedjesmarkt, een vrijmarkt op internet. Kinderen zijn van harte uitgenodigd om een digitale brief aan de koning te sturen, waarin ze naast een felicitatie ook vertellen wat de coronacrisis met hen doet. De brieven worden gebundeld en 's middags aan de koning aangeboden.
Het is de bedoeling dat de dag wordt afgesloten met een thuistoost. Om 16.00 uur heft iedereen het glas op de koning, die 53 jaar wordt. Hij zou zijn verjaardag eigenlijk in Maastricht vieren, maar blijft nu noodgedwongen thuis.
quote:Op woensdag 15 april 2020 14:01 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)jaar-woningsdag.html
Gekkenhuis hoor, ik moest hier toch wel een beetje om huillachen.
quote:Op woensdag 15 april 2020 14:01 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Je moet kijken naar op welke dag die zijn overleden he.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:05 schreef NaturalScience het volgende:
Ik zie weinig positiefs aan de sterftecijfers die het op één na hoogst zijn sinds het begin van de metingen....
[ afbeelding ]
Wat is dat voor rare grafiek?quote:Op woensdag 15 april 2020 14:05 schreef NaturalScience het volgende:
Ik zie weinig positiefs aan de sterftecijfers die het op één na hoogst zijn sinds het begin van de metingen....
[ afbeelding ]
Je kan inderdaad ook overal het negatieve van inzienquote:Op woensdag 15 april 2020 14:05 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen het stukje dat van toepassing is gequote: gedurende al deze tijd geen woord van onze minister president of minister van Volksgezondheid.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Kwam dit pareltje tegen op Reddit:
January 14: WHO release a statement that there is potentially human-to-human transmission and that investigations are underway.
January 18: golf
January 19: golf
January 22: WHO Emergency Committee issued a statement confirming human to human transmission with a 25% severity rate for those infected. Following statements, occuring weekly/bi-weekly thereafter, emphasized transmission info. and severity rates. Initial tweet on January 21
January 22: When asked if there are worries about a pandemic, Trump responded: "No. Not at all. And we have it totally under control. It’s one person coming in from China, and we have it under control. It’s going to be just fine."
January 24: "It will all work out well."
January 25: "China has been working very hard to contain the Coronavirus. The United States greatly appreciates their efforts and transparency. It will all work out well. In particular, on behalf of the American People, I want to thank President Xi!"
January 28: Trump campaign rally
January 30: Trump campaign rally
January 30: "We have it very well under control. We have very little problem in this country at this moment — five. And those people are all recuperating successfully."
January 31: “We pretty much shut it down coming in from China.” -- a partial restriction on entry, with no requirement to test or quarantine, that allowed 430,000 travellers to enter America.
February 1: golf
February 2: golf
February 10: "Looks like by April, you know, in theory, when it gets a little warmer, it miraculously goes away."
February 10: Trump campaign rally.
February 15: golf
February 19: Trump campaign rally.
February 19: “I think the numbers are going to get progressively better as we go along”
February 20: Trump campaign rally.
February 21: Trump campaign rally.
February 23: "We have it very much under control."
February 24: "The Coronavirus is very much under control in the USA… Stock Market starting to look very good to me!"
February 25: “CDC and my Administration are doing a GREAT job of handling Coronavirus.”
February 26: “The 15 (cases in the US) within a couple of days is going to be down to close to zero.”
February 26: “We're going very substantially down, not up.”
February 26: "We're at the low level. As they get better, we take them off the list so that we're going to be pretty soon at only five people. And we could be at just one or two people over the next short period of time."
February 26: "You know in many cases when you catch this it is very light — you don’t even know there’s a problem. Sometimes they just get the sniffles, sometimes they just get something where they are not feeling quite right and sometimes they feel really bad but that’s a little bit like the flu. It’s a little like the regular flu that we have flu shots for and we will essentially have a flu shot for this in a fairly quick manner."
February 26: "This is a flu. This is like a flu."
February 27: "We're rapidly developing a vaccine. The vaccine is coming along well, and in speaking to the doctors we think this is something that we can develop fairly rapidly."
February 27: "It’s going to disappear. One day — it’s like a miracle — it will disappear."
February 27: "The flu in our country kills from 25,000 people to 69,000 people a year. That was shocking to me. And so far, if you look at what we have with the 15 people, and they're recovering, one is pretty sick but hopefully will recover. But the others are in great shape."
February 28: Trump campaign rally
February 28: “We're ordering a lot of supplies. We're ordering a lot of, uh, elements that frankly we wouldn't be ordering unless it was something like this. But we're ordering a lot of different elements of medical.”
February 28: "The Democrats are politicizing the coronavirus. ... They tried the impeachment hoax. ... And this is their new hoax."
March 2: “You take a solid flu vaccine, you don't think that could have an impact, or much of an impact, on corona?”
March 2: "We had a great meeting today with a lot of the great companies and they’re going to have vaccines, I think relatively soon."
quote:Op woensdag 15 april 2020 14:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Je moet kijken naar op welke dag die zijn overleden he.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | Tabel 2b. Aantal bij de GGD’en gemelde overleden COVID-19 patiënten, naar datum van overlijden4. Datum van overlijden Aantal Totaal gemeld 3134 T/m 2020-03-16 64 2020-03-17 22 2020-03-18 20 2020-03-19 43 2020-03-20 55 2020-03-21 62 2020-03-22 60 2020-03-23 85 2020-03-24 74 2020-03-25 108 2020-03-26 123 2020-03-27 105 2020-03-28 148 2020-03-29 119 2020-03-30 148 2020-03-31 159 2020-04-01 152 2020-04-02 161 2020-04-03 152 2020-04-04 151 2020-04-05 143 2020-04-06 146 2020-04-07 135 2020-04-08 133 2020-04-09 96 2020-04-10 124 2020-04-11 107 2020-04-12 105 2020-04-13 74 2020-04-14 48 Niet vermeld 12 |
Nog lang niet, maar is afhankelijk van hoe het gaat op IC's in Nederland.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:07 schreef hoedjevanpapier123 het volgende:
Mooie cijfers!! Alles gaat dus weer lekker open na de 28e!
Simpelweg het aantal stergevallen dat het RIVM per datum heeft doorgegeven.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:06 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Wat is dat voor rare grafiek?
Heel anders dan die van de RIVM.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
En daar zit een vertraging in... Het is niet allemaal van afgelopen 24 uur...quote:Op woensdag 15 april 2020 14:08 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Simpelweg het aantal stergevallen dat het RIVM per datum heeft doorgegeven.
Het probleem daarvan is dat de laatste 3 dagen van dat lijstje nog lang niet compleet zijn. Dus deze cijfers zeggen ook niet zoveel.quote:
Ah ja, jouw cijfers zeggen wel alles.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:09 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het probleem daarvan is dat de laatste 3 dagen van dat lijstje nog lang niet compleet zijn. Dus deze cijfers zeggen ook niet zoveel.
Het zal toch altijd ene dag meer de andere dag minder zijn? Het is niet alsof er nu meer kans is dat men het virus overleeft.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:05 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Kunnen de prinsesjes niet even met een webcam een live uitzending maken vanuit het paleis? Iedereen treedt altijd voor hen op, misschien kunnen ze deze keer zelf even viool spelen en een dansje doen.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:01 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Natuurlijk.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En daar zit een vertraging in... Het is niet allemaal van afgelopen 24 uur...
Het valt me op dat die jonge mensen die zijn overleden nog steeds niet op dit lijstje voorkomen. Bijzonder.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:06 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Wat is dat voor rare grafiek?
Heel anders dan die van de RIVM.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |