abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192626766

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Alle grafieken
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf godverdomme thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
  woensdag 15 april 2020 @ 09:14:07 #2
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_192626779
Trumps naam komt op 'coronacheques' die Amerikanen ontvangen https://www.nu.nl/buitenl(...)kanen-ontvangen.html (via @nunl)

VS stopt financiering gezondheidsorganisatie WHO om 'desinformatie' https://www.nu.nl/coronav(...)m-desinformatie.html (via @nunl)

Die man is de weg kwijt joh.
pi_192626791
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:14 schreef Daarnaast het volgende:
Trumps naam komt op 'coronacheques' die Amerikanen ontvangen https://www.nu.nl/buitenl(...)kanen-ontvangen.html (via @:NUnl)

VS stopt financiering gezondheidsorganisatie WHO om 'desinformatie' https://www.nu.nl/coronav(...)m-desinformatie.html (via @:NUnl)

Dit kan niet _O-
pi_192626795
quote:
Nouja hun rol was toch wel twijfelachtig te noemen in het begin van de uitbraak.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 15 april 2020 @ 09:15:44 #5
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192626801
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:14 schreef Adames het volgende:

[..]

Dit kan niet _O-
Lekker de crisis gebruiken in aanloop naar de verkiezingen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192626811
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:15 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Lekker de crisis gebruiken in aanloop naar de verkiezingen.
Ja tuurlijk, net als met dat campagnefilmpje tijdens de persco.
Maar het blijft bezopen.
pi_192626815
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:11 schreef JFlip het volgende:
*knip
Hm, je hebt gelijk. Het is gedeeltelijk een versoepeling als je het sec bekijkt. Zoals je zegt, het is multidimensionaal.

Van mij mogen bedrijven dicht, totdat ze aantonen alles te doen om hun medewerkers te beschermen. Dus ergens ook een verzwaring.

Juist omdat ik het idee heb dat dit nooit meer weggaat en zeer serieus is, geloof ik niet in de kraan langzaam weer opendraaien. Ik wil al 2 maanden praten over het nieuwe normaal. Niet vanuit angst, maar vanuit hoop en leven.

Volgens mij, als we gaan zitten wachten, wachten we op iets wat niet meer gaat komen. Terwijl we zat andere zaken laten liggen.

Als je links kijkt, zie je rechts niet. En wat gedachte-oefeningen en een wat andere gesprekken zijn nooit weg. :Y)
  woensdag 15 april 2020 @ 09:17:02 #8
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192626820
quote:
Trumps naam komt op 'coronacheques' die Amerikanen ontvangen https://www.nu.nl/buitenl(...)kanen-ontvangen.html (via @:NUnl)
Hardop gelachen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 15 april 2020 @ 09:17:33 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192626825
cburton001 twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 08:37:52 The Communist Party’s rule by fear endangers Chinese citizens—and the world | 共产党依靠恐吓为主的政治统治方式危害中国公民乃全世界 https://t.co/T31dVFVA20 reageer retweet
o "The roots of the pandemic stem from the initial cover-up and mishandling of the spread of COVID-19 by CCP authorities in Wuhan."

o "Under the influence of the CCP government, the World Health Organization initially downplayed the pandemic. Taiwanese health officials allege that WHO ignored their alerts of human-to-human transmission in late December. Under pressure from the CCP, democratic Taiwan--which has coped with the pandemic in exemplary fashion--is currently excluded from the WHO."

o The China watchers and other signatories say that "China's Chernobyl moment is a self-inflicted wound. The CCP silenced Chinese doctors who wanted to warn other health professionals during the early stage of the outbreak."

o The experts urge foreign governments to "engage in a critical evaluation of the impact of CCP policies on the lives of Chinese citizens and citizens around the world."
  woensdag 15 april 2020 @ 09:19:13 #10
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_192626845
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja hun rol was toch wel twijfelachtig te noemen in het begin van de uitbraak.
Ze hebben fouten gemaakt. Net als de rest van de wereld. We moeten later, als deze crisis klaar is, kijken of dingen anders morgen. Maar nu midden in de crisis who straffen lijkt mij niet heel slim.
  woensdag 15 april 2020 @ 09:20:05 #11
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192626852
quote:

VS stopt financiering gezondheidsorganisatie WHO om 'desinformatie' https://www.nu.nl/coronav(...)m-desinformatie.html (via @:NUnl)

Veel erger, hij vindt steeds beter de weg terug omhoog. In alle chaos en ellende herpakt hij zich, door iedereen die hem 'tegenwerkt' of tegenspreekt te blamen en shamen.
Maakt niet uit dat hij zichzelf qua 'waarheid' voortdurend onderuit haalt, de werkelijkheid is in deze crisis labiel genoeg, niemand weet hoe de wereld er over een paar dagen uit ziet.
Dan is de ferme boodschap van Trump allang geland bij degenen die er vatbaar voor zijn.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 15 april 2020 @ 09:22:05 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192626879
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:19 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Ze hebben fouten gemaakt. Net als de rest van de wereld. We moeten later, als deze crisis klaar is, kijken of dingen anders morgen. Maar nu midden in de crisis who straffen lijkt mij niet heel slim.
zij zijn er nu juist voor om dat te voorkomen, gewoon gefaald dus
  woensdag 15 april 2020 @ 09:23:35 #13
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192626894
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:17 schreef Tarado het volgende:
cburton001 twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 08:37:52 The Communist Party’s rule by fear endangers Chinese citizens—and the world | 共产党依靠恐吓为主的政治统治方式危害中国公民乃全世界 https://t.co/T31dVFVA20 reageer retweet
o "The roots of the pandemic stem from the initial cover-up and mishandling of the spread of COVID-19 by CCP authorities in Wuhan."

o "Under the influence of the CCP government, the World Health Organization initially downplayed the pandemic. Taiwanese health officials allege that WHO ignored their alerts of human-to-human transmission in late December. Under pressure from the CCP, democratic Taiwan--which has coped with the pandemic in exemplary fashion--is currently excluded from the WHO."

o The China watchers and other signatories say that "China's Chernobyl moment is a self-inflicted wound. The CCP silenced Chinese doctors who wanted to warn other health professionals during the early stage of the outbreak."

o The experts urge foreign governments to "engage in a critical evaluation of the impact of CCP policies on the lives of Chinese citizens and citizens around the world."
Taiwan had reeds in december gevallen? Waarom hebben ze die toen niet gemeld?
are we infinite or am I alone
pi_192626895
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:17 schreef Tarado het volgende:
"Under the influence of the CCP government, the World Health Organization initially downplayed the pandemic. Taiwanese health officials allege that WHO ignored their alerts of human-to-human transmission in late December. Under pressure from the CCP, democratic Taiwan--which has coped with the pandemic in exemplary fashion--is currently excluded from the WHO."
Dit had ik even gemist. Tamelijk bizar weer. :{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 15 april 2020 @ 09:24:47 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192626908
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Taiwan had reeds in december gevallen? Waarom hebben ze die toen niet gemeld?
ik weet niet of het Taiwanese gevallen zijn maar ze hebben het dus wel gemeld bij WHO
pi_192626924
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:16 schreef _I het volgende:

[..]

Van mij mogen bedrijven dicht, totdat ze aantonen alles te doen om hun medewerkers te beschermen. Dus ergens ook een verzwaring.

Echt veels te kort door de bocht. Wij werken hier al sinds het begin van de maatregelen door op kantoor met de helft van de bezetting zo'n beetje en dat gaat gewoon goed. Iedereen houd zich zo goed als kan aan afstand houden, handen wassen en desinfectie gebruiken en er is niemand ziek geworden. Als je je bedrijf sluit is er niet alleen 0 omzet, maar ook je positie op een concurrerende markt gooi je dan te grabbel. Nu, na 4 weken Corona crisis, ben ik blij dat we besloten hebben door te zetten en open te blijven. Op de lange termijn betaald zich dat terug omdat je je klanten hebt kunnen voorzien van je producten en service.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192626934
Mensen die zeggen dat ze liever op hun 45ste dood gaan aan corona dan dat ze nog langer in lockdown moeten snappen er echt geen bal van. Ben benieuwd of je dan ook alle hulp weigert als je naar adem ligt te happen. Dat zal wel niet hè.
  woensdag 15 april 2020 @ 09:27:37 #18
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192626938
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 08:34 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Wat laat 2 jaar op zich wachten? We kunnen gewoon vandaag terug naar normaal. Niets wachten op vaccins. Gewoon leven. Ik verkies kwaliteit boven kwantiteit. Ik ga liever op m'n 45e dood aan Corona, dan dat we jaren van ons leven verspillen aan wachten op een vaccin, dat er van mij in de eerste plaats helemaal niet hoeft te komen.

Gewoon het virus negeren. Niets aan doen. Geen IC's, geen vaccins, geen medicijnen. Accepteren dat niet iedereen 90 hoeft te worden. En dat blijft wat mij betreft niet beperkt tot Corona, maar geldt voor alle ziektes.
Het is wel heel erg makkelijk om vanachter je toetsenbord de though guy uit te hangen, totdat het jezelf overkomt :')

Als jijzelf in paniek naar adem ligt te happen dan denk je daar vast heel anders over.
Of als het je ouders overkomt. Of zeg je dan "ach ze hebben een mooi leven gehad, laat ze maar creperen"?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192626944
Qua denken in oplossingen.

- thuiswerk verplichten daar waar mogelijk
- de rest verplicht mondkapjes
- winkels kunnen open met max aantal mensen tegelijk binnen
- eten afhalen en bezorgen
- restaurants als in hong kong afschermen met plexiglas.
- bios, max x aantal tegelijk op afstand met mondkapjes
- veel digitale bijeenkomsten.
- sport initiatieven waarbij afstand gehouden kan worden
- crowdfunding voor lokale ondernemers waarbij mensen 5% van hun salaris moeten verdelen.
- sportscholen, x aantal mensen tegelijk met afstand ertussen en tijden repserveren
- kappers,mondkapjes voor de kapper en klanten.
- fysio idem
- meer openlucht activiteiten waarbij afstand gehouden wordt.
- nadruk op e-learning
- schoonmakers, mondkapjes op en niemand in huis/pand

Het is allemaal behoorlijk lame maar je moet er iets van proberen te maken zodat de economie draaiende blijft en mensen toch enigszins normaal kunnen leven.

Voor zaken als de tandarts,feestkroegen,disco's,prostituees, voetbal, festivals, concerten,onderbouw van basisscholen, kinderopvang, mondhygiënist, toerismesector,pretparken vind ik het oprecht lastig om een oplossing te bedenken. Het is niet te doen zonder groot risico.

Misschien bv tandartsen alleen essentieel met verplicht 2 weken quarentaine ofzo.
Toerismesector gebruiken om kwetsbaren af te zonderen?
Voetbal zonder publiek?

Nouja, blijft echt lastig.
  woensdag 15 april 2020 @ 09:30:22 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192626962
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
hoe combineer je dat?
pi_192626967
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Echt veels te kort door de bocht. Wij werken hier al sinds het begin van de maatregelen door op kantoor met de helft van de bezetting zo'n beetje en dat gaat gewoon goed. Iedereen houd zich zo goed als kan aan afstand houden, handen wassen en desinfectie gebruiken en er is niemand ziek geworden. Als je je bedrijf sluit is er niet alleen 0 omzet, maar ook je positie op een concurrerende markt gooi je dan te grabbel. Nu, na 4 weken Corona crisis, ben ik blij dat we besloten hebben door te zetten en open te blijven. Op de lange termijn betaald zich dat terug omdat je je klanten hebt kunnen voorzien van je producten en service.
Dan zou je toch gewoon open kunnen blijven en is er niets aan de hand!?

Je kan ze ook open houden, totdat er inspectie is geweest. Bij jullie doen ze het misschien goed, zat bedrijven waar dat niet zo is.
pi_192626986
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:30 schreef _I het volgende:

[..]

Dan zou je toch gewoon open kunnen blijven en is er niets aan de hand!?

Je kan ze ook open houden, totdat er inspectie is geweest. Bij jullie doen ze het misschien goed, zat bedrijven waar dat niet zo is.
Ieder bedrijf doet dat wat nodig is - de een beter dan de ander en de een heeft meer geluk dan de ander. Als je toevallig een besmet persoon krijg op je afdeling, zou de rest al 2 weken in quarantaine moeten.. in de praktijk is gewoon gebleken dat het echt niet zo makkelijk is om 'dan maar te besluiten je bedrijf te sluiten'.. dat is wikken en wegen, welk signaal geef je af aan personeel en klanten en hoeveel risico durf je te nemen.
pi_192627004
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:16 schreef _I het volgende:

[..]

Hm, je hebt gelijk. Het is gedeeltelijk een versoepeling als je het sec bekijkt. Zoals je zegt, het is multidimensionaal.

Juist omdat ik het idee heb dat dit nooit meer weggaat en zeer serieus is, geloof ik niet in de kraan langzaam weer opendraaien. Ik wil al 2 maanden praten over het nieuwe normaal. Niet vanuit angst, maar vanuit hoop en leven.

Volgens mij, als we gaan zitten wachten, wachten we op iets wat niet meer gaat komen. Terwijl we zat andere zaken laten liggen.

Als je links kijkt, zie je rechts niet. En wat gedachte-oefeningen en een wat andere gesprekken zijn nooit weg. :Y)
Ik ben het met je eens dat er, op termijn, een uitweg moet zijn, maar ik denk vooral dat op dit moment voorzichtigheid geboden is. In mijn ogen moet er eerst aan een aantal voorwaarden in de zorg, de preventie en de opsporing gedaan worden voordat er versoepelt kan worden. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er nagedacht kan worden over tussenoplossingen, zoals de plexiglas screens op terrassen. Die screens staan immers ook in de supermarkt op dit moment. Een supermarkt is echter eerste levensbehoefte, een terras is dat niet. En zoals gezegd is de huidige strategie: Blijf zoveel mogelijk thuis.

Ik denk dat er eerst voor gezorgd moet worden dat de zorg toegerust is om een grote uitbraak. Als de versoepeling dan verkeerd uitpakt kan het in ieder geval worden opgevangen. Denk daarbij aan een groot aantal vrije IC bedden maar vooral ook uirgeruste medewerkers. Dat alleen al gaat al een tijdje duren, zo lopen immers al ruim een maand op hun tandvlees.

Ten tweede moeten voldoende beschermingsmiddelen voorhanden zijn in de zorg, en dan bedoel ik de breedste zin. Dus zowel in de ziekenhuizen als in verzorgingshuizen, de GGZ, de verslavingszorg en de gevangenissen. Uit de infecties lijkt het me namelijk dat er veel infecties van buitenaf worden meegenomen door het personeel en bezoekers. Door personeel en bezoekers van beschermingsmateriaal te voorzien kun je het riscio op meegebrachte infecties fors verkleinen.

Ten derde moet de testcapacitieit meer dan voldoende zijn om lokale uitbraken (die er ongetwijfeld zullen komen) zoveel mogelijk te kunnen inperken. We kunnen niet gaan wachten totdat er helemaal geen besmetiing meer plaats vinden, dat is inderdaad een utopie, maar we moeten er wel voor zorgen dat een lokale uitbraak niet weer tot een grote landelijke uitbraak leidt.

Tot slot moet er voor gezorgd worden dat er, naar aanleiding van een eventuele uitbraak, er een zo goed mogelijk contactonderzoek kan worden uitgevoerd. Of dat nu handmatig door de GDD of door middel van een app gaat is me om het even, maar ook zo'n contactonderzoek moet helpen om een eventuele uitbraak weer zo snel mogelijk onder controle te krijgen.

Wat verder ook echt heel veel zou helpen zijn inzichten door middel van de alle lopende onderzoeken. Hoe zit het met de aanwezige antistoffen in de populatie? Bieden die echt (kortdurende) immuniteit? Hoe besmettelijk is het virus nu echt? Hoe zijn al die oudjes besmet geraakt?
Al deze onderzoeken worden (wereldwijd) uitgevoerd en kunnen hele belangrijke inzichten verschaffen in de verloop van de besmetting en de ziekte, en kunen heel goeg helpen in de bepaling van de te nemen of juist los te laten maatregelen. Het is alleen allemaal nog zo vroeg. Zoals ik al eerder heb gezegd, we zitten "pas" een maand in lockdown. Het virus is pas 4 maanden bekend. De besmettingen nemen hier in nederland pas sinds een paar dagen minder snel toe (voor zover bekend). Wereldwijd nemen ze alleen maar sneller toe. Zo ontzettend veel factoren om rekening mee te houden.
pi_192627019
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Qua denken in oplossingen.

- thuiswerk verplichten daar waar mogelijk
- de rest verplicht mondkapjes
- winkels kunnen open met max aantal mensen tegelijk binnen
- bios, max x aantal tegelijk op afstand met mondkapjes
- veel digitale bijeenkomsten.
- sport initiatieven waarbij afstand gehouden kan worden
- crowdfunding voor lokale ondernemers waarbij mensen 5% van hun salaris moeten verdelen.
- sportscholen, x aantal mensen tegelijk met afstand ertussen en tijden repserveren
- kappers,mondkapjes voor de kapper en klanten.
- fysio idem
- meer openlucht activiteiten waarbij afstand gehouden wordt.
- nadruk op e-learning
- schoonmakers, mondkapjes op en niemand in huis/pand

Het is allemaal behoorlijk lame maar je moet er iets van proberen te maken zodat de economie draaiende blijft en mensen toch enigszins normaal kunnen leven.

Voor zaken als de tandarts,feestkroegen,disco's,prostituees, voetbal, festivals, concerten,onderbouw van basisscholen, kinderopvang, mondhygiënist, toerismesector,pretparken vind ik het oprecht lastig om een oplossing te bedenken. Het is niet te doen zonder groot risico.

Misschien bv tandartsen alleen essentieel met verplicht 2 weken quarentaine ofzo.
Toerismesector gebruiken om kwetsbaren af te zonderen?
Voetbal zonder publiek?

Nouja, blijft echt lastig.
Mooi begin.

Heb zelf moeite met sportscholen, maar vooral het gezamenlijk douchen en omkleden. Als dit thuis zou moeten, dan neemt het risico volgens mij al flink af. Zeker als je met een mondkapje en goede ventilatie werkt.

Zou zelf veel meer inzetten op e-sports. Zowel om naar te kijken als te doen. Voetbal mag van mij helemaal wel op de schop. Of in ieder geval het dictatoriaat dictatuur :') van UEFA/FIFA. Het gaat te veel om geld.

[ Bericht 2% gewijzigd door _I op 15-04-2020 09:45:31 ]
  Redactie Frontpage woensdag 15 april 2020 @ 09:35:43 #25
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192627020
BNODesk twitterde op woensdag 15-04-2020 om 02:40:29 Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 26: 500,000 cases
- April 2: 1,000,000 cases
- April 14: 2,000,000 cases reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192627052
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ieder bedrijf doet dat wat nodig is - de een beter dan de ander en de een heeft meer geluk dan de ander. Als je toevallig een besmet persoon krijg op je afdeling, zou de rest al 2 weken in quarantaine moeten.. in de praktijk is gewoon gebleken dat het echt niet zo makkelijk is om 'dan maar te besluiten je bedrijf te sluiten'.. dat is wikken en wegen, welk signaal geef je af aan personeel en klanten en hoeveel risico durf je te nemen.
Als het er naar uit ziet dat dit een zeer lang proces gaat worden, dan zou je alles op alles moeten zetten om je personeel te beschermen. Want je wilt voorkomen dat je straks idd bij 1 melding al je personeel kwijt bent.

Er zitten nu mensen thuis, die als er niets wijzigt, de komende jaren misschien niet meer hun oude baan kunnen uitvoeren. Wat gaan die dan doen? Thuis zitten wachten tot ooit?

Het is mij te kort door de bocht dat klanten en of risico zouden mogen bepalen in hoeverre je personeel beschermt. Als je met 20 man 2 toiletten deelt, en dit blijkt een bron van besmetting te zijn, moet je daar specifiek een oplossing voor verzinnen. Het kan niet afhangen van de bereidwilligheid van het management. Zeker niet in de zorg of bij contactberoepen.
pi_192627057
quote:
6s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:35 schreef _I het volgende:

[..]

Zou zelf veel meer inzetten op e-sports. Zowel om naar te kijken als te doen. Voetbal mag van mij helemaal wel op de schop. Of in ieder geval het dictatoriaal van UEFA/FIFA. Het gaat te veel om geld.
De KNVB heeft bijvoorbeeld al 1,2 miljoen leden die wekelijks voetballen. Niet alleen voor de gezondheid van kinderen en jongvolwassenen zeer belangrijk, maar ook voor het sociale aspect dat er mee samen hangt. Dergelijke sporten kun je niet zo maar 'op de schop gooien'
pi_192627067
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:39 schreef _I het volgende:

[..]

Er zitten nu mensen thuis, die als er niets wijzigt, de komende jaren misschien niet meer hun oude baan kunnen uitvoeren. Wat gaan die dan doen? Thuis zitten wachten tot ooit?

Hoe zijn we van maanden ineens naar jaren gegaan? Overdrijven is ook een vak zeg..
pi_192627073
Toch zie ik heel veel mondkapjes in de trein. Waar halen die mensen alle kapjes vandaan? Ik dacht dat ze allemaal uitverkocht en/of 10 euro per stuk waren. Of zou dat de hamster voorraad van die mensen zijn? Die ze dan op het meest nutteloze moment gebruiken omdat de treinen nooit rustiger worden dan nu. Wacht er dan een paar weken mee als meer bedrijven en scholen mogelijk weer open zijn en de treinen weer als vanouds vol zitten.
  woensdag 15 april 2020 @ 09:42:16 #30
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192627080
quote:
6s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:35 schreef _I het volgende:

[..]

Zou zelf veel meer inzetten op e-sports. Zowel om naar te kijken als te doen.
Wereldvreemd iemand gespot
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192627087
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 00:20 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Wat een specifieke vraag. Zwangere thuis rondlopen of heb je plannen?
:D
Geen van beide voor zover ik weet , maar er stond een rubriek in een krant een stukje over 'jongeren' (lees: onder de 70) die overleden waren dan wel op de IC terecht zijn gekomen.

Daar stond een diagram met drie kleuren, laten we zeggen rood oranje en zwart.

Zwart was geen bekend onderliggend lijden, oranje was onbekend en rood stond: bekend onderliggend lijden/ zwanger .

Waarmee de suggestie gewekt werd (of in elk geval bij mij) dat zwangerschap een extra risico met zich mee brengt als het gaat om Corona.
blablablabla
  woensdag 15 april 2020 @ 09:43:32 #32
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192627089
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:41 schreef kilon het volgende:
Toch zie ik heel veel mondkapjes in de trein. Waar halen die mensen alle kapjes vandaan? Ik dacht dat ze allemaal uitverkocht en/of 10 euro per stuk waren. Of zou dat de hamster voorraad van die mensen zijn? Die ze dan op een nutteloos moment gebruiken omdat de treinen nooit rustiger worden dan nu.
https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-surgical-mask.html

Zo duur zijn ze niet hoor.
pi_192627090
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De KNVB heeft bijvoorbeeld al 1,2 miljoen leden die wekelijks voetballen. Niet alleen voor de gezondheid van kinderen en jongvolwassenen zeer belangrijk, maar ook voor het sociale aspect dat er mee samen hangt. Dergelijke sporten kun je niet zo maar 'op de schop gooien'
En zoiets als dit illustreet maar mooi weer de complexiteit. Als je het amateurvoetbal weer opstart, heb je er dus direct miljarden contactmomenten bij gekregen. Dat lijkt me nu nog veel en veel te vroeg. Wellicht is het na de zomerstop wel mogelijk, maar nu? Ik denk niet dat dat heel verstandig is.
  woensdag 15 april 2020 @ 09:43:34 #34
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192627091
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik weet niet of het Taiwanese gevallen zijn maar ze hebben het dus wel gemeld bij WHO
Ze wisten dat er zeven patienten met atypische longontsteking in afzondering waren geplaatst in Wuhan, dat hebben ze bij de WHO gemeld op 31 december, en ze hebben de WHO gevraagd of er sprake was van person-to-person transmission.
quote:
The Taiwan CDC also contacted the Chinese Center for Disease Control and Prevention in a bid to obtain more information. However, in response to our inquiries, the WHO IHR focal point only responded with a short message stating that Taiwan’s information had been forwarded to expert colleagues; China provided only a press release.

[..]

In mid-January, the Taiwan CDC dispatched experts to Wuhan to gain a better understanding of the epidemic, the control measures taken there, and patients’ exposure history. Based on preliminary research, Taiwan determined that this form of pneumonia could indeed spread via human-to-human transmission.
https://www.cdc.gov.tw/Ca(...)D-lbwDHeN_bLa-viBOuw
are we infinite or am I alone
pi_192627097
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:34 schreef JFlip het volgende:

[..]

Niets waar ik het niet mee eens bent en feitelijk onderschrijf je alleen maar de noodzaak om tot het gesprek te komen om alternatieve oplossingen te verzinnen.

De zorg is "op", en moet nog inhalen, vrij nemen, afschalen en de rest van de curve opvangen. In ieder geval tot er een vaccin is.

Alleen dit al doet mij vermoeden dat voorlopig terugschroeven op geen enkel vlak een optie is. Dus moet het anders. Hoe, joh ik doe maar een gooi, maar blijf erbij dat er vast oplossingen moeten zijn die het risico op de zorg niet vergroten, maar wel een stuk levensvreugde en vrijheid teruggeven.
  woensdag 15 april 2020 @ 09:46:04 #36
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192627108
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:43 schreef JFlip het volgende:

[..]

En zoiets als dit illustreet maar mooi weer de complexiteit. Als je het amateurvoetbal weer opstart, heb je er dus direct miljarden contactmomenten bij gekregen. Dat lijkt me nu nog veel en veel te vroeg. Wellicht is het na de zomerstop wel mogelijk, maar nu? Ik denk niet dat dat heel verstandig is.
De KNVB heeft sowieso betreft het amateurvoetbal het hele seizoen eruit gegooid, dus deze post is nogal overbodig
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 15 april 2020 @ 09:46:39 #37
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192627113
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik dacht dat Taiwan niet door de WHO werd erkend?
pi_192627114
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Geen idee. Is het een must om met 22 man vlak bij elkaar te rennen en daarna met z'n allen te douchen.

Sommige zaken lijken mij niet noodzakelijk de komende 2 jaar. Hoe vervelend het ook is.
pi_192627119
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoe zijn we van maanden ineens naar jaren gegaan? Overdrijven is ook een vak zeg..
Het is nooit over maanden gegaan.
  woensdag 15 april 2020 @ 09:47:42 #40
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192627126
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:46 schreef _I het volgende:

[..]

Geen idee. Is het een must om met 22 man vlak bij elkaar te rennen en daarna met z'n allen te douchen.

Sommige zaken lijken mij niet noodzakelijk de komende 2 jaar. Hoe vervelend het ook is.
Na de zomer gaat er gewoon weer gevoetbald worden _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192627147
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:42 schreef Caland het volgende:

[..]

Wereldvreemd iemand gespot
Of een groot visionair. :7
pi_192627176
quote:
6s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:47 schreef Caland het volgende:

[..]

Na de zomer gaat er gewoon weer gevoetbald worden _O_
Online ja. :D
pi_192627180
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:46 schreef _I het volgende:

[..]

Natuurlijk is het geen must nu - maar een sport als voetbal die landelijk en wereldwijd zo'n enorm onderdeel is van de (sport)cultuur kun je niet ineens veranderen. Dat geldt overigens voor alle contactsporten.
  woensdag 15 april 2020 @ 09:52:05 #44
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192627186
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:51 schreef _I het volgende:

[..]

Online ja. :D
Nope. In ons voorbeeldland, Duitsland, wordt er zelfs alweer getraind.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192627188
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:46 schreef Caland het volgende:

[..]

De KNVB heeft sowieso betreft het amateurvoetbal het hele seizoen eruit gegooid, dus deze post is nogal overbodig
Waar het om gaat is dat iedere maatregel die je neemt of opheft, consequenties heeft. Ook consequenties waar je misschien geen rekening mee houdt. 22 man op een veld die tegen een bal trappen lopen wellicht niet zo veel besmettingsgevaar, maar bijvoorbeeld moeten de kantines dan ook open, moeten het elftal in meerdere autos gezamelijk naar een uitwedstrijd. Komen er toeschouwers, moeten er mensen geblesseerd naar het ziekenhuis, etc. etc. En dat dan maal 1,2 miljoen KNVB leden.
Ook na de zomerstop is het gevolg van het opstarten van het amateurvoetbal nog steeds dat er dan miljarden contactmomenten tussen mensen zullen zijn. Meer contact = Meer kans op besmetting. Dat is hetgeen ik probeer te verduidelijken, niet wat de KNVB heeft besloten.
  woensdag 15 april 2020 @ 09:52:27 #46
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192627190
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:52 schreef Caland het volgende:

[..]

Nope. In ons voorbeeldland, Duitsland, wordt er zelfs alweer getraind.
Trainen zegt nog niks over de competitie.
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 09:53:14 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192627201
Gewoon het contact component uit sporten halen... schaken kan prima op afstand. :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 15 april 2020 @ 09:53:32 #48
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192627203
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Gewoon het contact component uit sporten halen... schaken kan prima op afstand. :Y
Klinkt als zaalvoetbal.
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 09:53:44 #49
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192627207
En poolstok hoogspringers hebben een stok om te meten hoe ver ze uit elkaar zijn.
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 09:54:13 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192627215
quote:
6s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:53 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Klinkt als zaalvoetbal.
Squashen kan ook alleen :Y
pi_192627220
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Natuurlijk is het geen must nu - maar een sport als voetbal die landelijk en wereldwijd zo'n enorm onderdeel is van de (sport)cultuur kun je niet ineens veranderen. Dat geldt overigens voor alle contactsporten.
Zolang die 1,5 meter een ding is, is contactsporten dat niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')