abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192643450
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2020 08:15 schreef pullup het volgende:

[..]

Voor de hoogtepunten kan je altijd hier terecht: https://twitter.com/atrupar

Scheelt een boel tijd :)
Thanks! ^O^

Dat is beter, hoef ik niet de hele briefing te luisteren terwijl ik eigenlijk aan het werk hoor te zijn ben. Die Twitter-account van die man ben ik vaker tegengekomen de laatste dagen; staan zeker wel interessante filmpjes op! :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192644981
Ik lig de helft van de tijd gewoon dubbel om die filmpjes. De andere helft van de tijd besef ik me dan wat er allemaal op het spel staat en hoe triest die politieke situatie eigenlijk is. Het is een grote fuck you naar de burger. Hoe meer in your face wil je het hebben met die trump als naar voren geschoven demente spreekpop.
  donderdag 16 april 2020 @ 10:27:57 #203
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192645068
Ik vraag me af of Trump's terugtrekken van fondsen aan de WHO als pressiemiddel naar andere landen gebruikt mag worden. -O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192645328
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:41 schreef DonDruiper het volgende:
Ohhhh de werklozen en de daarop volgende problemen zoals zelfmoorden, drugsverslaving etc is ook allemaal de schuld van de democraten _O-

man man man :')
Nou ja, de grootste economische (en daardoor ook sociale) fallout kon wel eens volgend jaar gaan komen. Als alle bedrijven op hun bek zijn gegaan, het geld op is en mensen hun huizen uit zijn gezet. Krijg je weer meer criminaliteit, meer drugsoverlast, etcetera. Met een beetje pech gaat het in Zuid-Amerika nog veel harder mis en krijg je weer enorme vluchtelingenstromen. Dat komt dan op het moment dat Biden eventueel in het torentje zou zitten. Lekker makkelijk schieten weer.

Zo gaat het toch altijd in dat land? De boel wordt onder Republikeins beleid onderuit geschoffelt, dondert in de laatste maanden finaal in elkaar en een Democraat mag dan de puinhoop opruimen. Nou is de directe aanleiding nu geen Republikeins beleid (want er is nauwelijks nog sprake van beleid) maar het effect gaat hetzelfde zijn.

Wat ben ik ongelofelijk blij dat we hier geen rare winner-take-all politiek hanteren.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_192645456
Ik begreep trouwens dat Obama ook al eens had geprobeerd congres te verdagen om nominaties er doorheen te kunnen krijgen in 2014? En hij werd teruggefloten door de rechters.

Verschil is natuurlijk dat hij wél werkelijk werd geblokkeerd in zijn functioneren doordat GOP beide huizen in bezit had. Daar zijn ook de veelzeggende cijfers van aantallen benoemde rechters van (en Garland natuurlijk) . Trump heeft natuurlijk géén recht van spreken, want hij is zelf gewoon te laks én heeft al een record aantal er doorheen gejast, vaak zonder noemenswaardige kwalificaties.

Maar goed. Obamadiddit zal wel weer als whataboutism talkingpoint worden misbruikt zonder de context.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_192645622
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 10:22 schreef Stefanovich het volgende:
Ik lig de helft van de tijd gewoon dubbel om die filmpjes. De andere helft van de tijd besef ik me dan wat er allemaal op het spel staat en hoe triest die politieke situatie eigenlijk is. Het is een grote fuck you naar de burger. Hoe meer in your face wil je het hebben met die trump als naar voren geschoven demente spreekpop.
Ik heb een paar dagen terug de knotsgekke documentaire Tiger King: Murder, Mayhem and Madness gezien en de afgelopen dagen/weken die knotsgekke persconferenties (of fragmenten daarvan) en manoeuvres van niet nader te specificeren personen uit de Amerikaanse politiek en media (FOX bv). ;)

Ik kan nog steeds niet beseffen dat dit allemaal echt gebeurd, in een echt bestaand land, de Greatest en de Best en de Richest en Most Important en zo verder.

Knotsgek. 8)7
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192645786
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 10:27 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik vraag me af of Trump's terugtrekken van fondsen aan de WHO als pressiemiddel naar andere landen gebruikt mag worden. -O-
Hoe bedoel je precies als pressiemiddel gezien mag worden, je mag dit best onderbouwen.
  donderdag 16 april 2020 @ 11:42:51 #208
384435 klappernootopreis
pi_192646249
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 11:09 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies als pressiemiddel gezien mag worden, je mag dit best onderbouwen.
https://www.cnbc.com/2020(...)ization-funding.html

laat maar, het viel niet alleen mij op. ;)
  donderdag 16 april 2020 @ 12:19:17 #209
384435 klappernootopreis
pi_192646787
quote:
9s.gif Op donderdag 16 april 2020 04:56 schreef Kijkertje het volgende:
Man, man, man wat een gebakken lucht weer allemaal. Die lange lijst met namen van bedrijven die POTUS gisteren voorlas en die allemaal mee zouden meewerken aan de grand opening van de economie? Nou een groot deel daarvan heeft zo zijn bedenkingen en sommigen waren verrast dat hun naam genoemd werd in de Rose Garden :')

costareports twitterde op donderdag 16-04-2020 om 02:15:15 “We got a note about a conference call, like you’d get an invite to a Zoom thing, a few lines in an email, and that was it. Then our CEO heard his name in the Rose Garden? What the [expletive]?” said one prominent Washington lobbyist... https://t.co/UfSc3Zyxjj reageer retweet
Trump’s attempt to enlist businesses in reopening push gets off to rocky start
[..]

Oh en ook nog een artikel in POLITICO:
morningmoneyben twitterde op donderdag 16-04-2020 om 02:36:17 One Wall Street CEO to me on Trump and the economy: "I really don't understand how they are communicating on this. He's got to stop talking about turning the economy back on and start talking about making people feel safe."
https://t.co/aWhKTQhjWF reageer retweet
Daar heeft POTUS volgens mij ook helemaal geen idee van dat mensen zich in eerste instantie veilig moeten voelen. Hij kan zich daar helemaal niet in verplaatsen.
Ik kan me best voorstellen dat veel van die CEO's erg terughoudend zijn als het gaat om het dwingen van personeel om in een pandemische gevaarzone te gaan werken. Met de bijkomende rechtszaken als het dan eventueel mis gaat.
pi_192649117
Trump’s call with Wall Street didn’t go as planned

One top executive described the call as a “shit show” that produced little of substance. Trump asked several questions, including to Moynihan about how the small business loan program was going. That program is now slated to run out of money soon.

Several executives called for more Covid-19 testing, something Trump has been hearing for six weeks from anxious governors, health care leaders and lawmakers. And that was pretty much it for the Wall Street conversation, according to people briefed on the call. “It was really nothing,” one person briefed on the call said.

Beyond the haphazard nature of the call, senior bankers are getting increasingly frustrated with Trump’s approach to the crisis. They say pressure tactics to reopen the economy as fast as possible make no sense if the virus isn’t fully under control and consumers and businesses don’t feel safe to resume anything close to normal activities.

“I really don’t understand how they are communicating on this,”
one CEO told POLITICO on condition that neither they nor their firm be named for fear of angering the White House. “He’s got to stop talking about turning the economy back on and start talking about making people feel safe, things that are happening around testing and the health care system. That’s the only way you will really get the economy reopened over a period of time.”

Toch nog verstandige mensen in de VS?! Wie had dat nog gedacht na wekenlange shitshow-voorstellingen. ^O^
  donderdag 16 april 2020 @ 14:45:39 #211
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192649142
5,25 miljoen jobless claims erbij.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192649284
Ik volg de olieprijs niet, maar....

paulkrugman twitterde op donderdag 16-04-2020 om 13:40:01 Trump's attempt to prop up oil prices was front-page news a few days ago. So I'm surprised at how little attention is being given to the fact that it has been a complete bust https://t.co/uizM31RVWp reageer retweet
  donderdag 16 april 2020 @ 14:55:43 #213
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192649295
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Daar zal hij met geen woord over reppen vanavobd
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192649371
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:44 schreef Salina het volgende:
Trump’s call with Wall Street didn’t go as planned
Beyond the haphazard nature of the call, senior bankers are getting increasingly frustrated with Trump’s approach to the crisis. [b]They say pressure tactics to reopen the economy as fast as possible make no sense if the virus isn’t fully under control and consumers and businesses don’t feel safe to resume anything close to normal activities.
Dit is wel een breder probleem bij mensen die roepen om maar alles open te gooien met de illusie dat daarmee de economie zich gewoon weer gaat herstellen. Veel winkels in Nederland mogen gewoon open zijn en bezocht worden door mensen, maar het gros stelt aankopen uit of bestelt online. Niet omdat het wordt afgedwongen, maar omdat men liever geen risico neemt. Bovendien zorgt een opleving van het virus hoogstwaarschijnlijk alleen maar voor een nog grotere dip.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192649562
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dus een kleine 22 miljoen werkelozen in 4 weken tijd. Trumpgod!
pi_192649647
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 15:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit is wel een breder probleem bij mensen die roepen om maar alles open te gooien met de illusie dat daarmee de economie zich gewoon weer gaat herstellen. Veel winkels in Nederland mogen gewoon open zijn en bezocht worden door mensen, maar het gros stelt aankopen uit of bestelt online. Niet omdat het wordt afgedwongen, maar omdat men liever geen risico neemt. Bovendien zorgt een opleving van het virus hoogstwaarschijnlijk alleen maar voor een nog grotere dip.
In Oostenrijk mogen winkels weer open en ze zijn vrijwel leeg, als je nu alles open gooit in Nederland dan zal je veelal hetzelfde gaan zien. Dit is een long tail situatie die niet in een dag oplost.
pi_192649667
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 15:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat heeft nog niemand voor elkaar gekregen
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
  donderdag 16 april 2020 @ 15:25:14 #218
445514 DonDruiper
pi_192649721
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2020 15:21 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat heeft nog niemand voor elkaar gekregen
Het bewijs dat their tremdious, best economy in the world ever, één grote zeepbel is.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 16 april 2020 @ 15:27:41 #219
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192649758
quote:

[..]

WTF! Die kunnen gewoon niet anders dan de dood of de gladiolen
pi_192649805
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 15:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

WTF! Die kunnen gewoon niet anders dan de dood of de gladiolen
Geen baan betekent meestal ook geen verzekering en Trump weigert de ACA exchanges te openen.
pi_192649827
quote:

[..]

Dus toen conservatieven zeiden dat ze terug wilden naar het Amerika van vroeger bedoelde men dit dus?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 16 april 2020 @ 15:36:39 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192649892
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 15:32 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dus toen conservatieven zeiden dat ze terug wilden naar het Amerika van vroeger bedoelde men dit dus?
[ afbeelding ]
Trump of de conservatieven hier de schuld van geven is ook wat te makkelijk
pi_192649932
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 15:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook niet. Het was slechts een sarcastisch grapje :P
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_192649999
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 15:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In Oostenrijk mogen winkels weer open en ze zijn vrijwel leeg, als je nu alles open gooit in Nederland dan zal je veelal hetzelfde gaan zien. Dit is een long tail situatie die niet in een dag oplost.
Qua winkels is er hier toch ook weinig verplicht dicht? Kappers en nagelsalons en horeca worden natuurlijk flink geraakt, maar als je b.v. de kledingzaken ziet, dan zijn ze gewoon open maar komt er geen hond.
pi_192650063
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 15:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

Sterker, het is zelfs onzin.

Wel kun je je afvragen in hoeverre het systeem in de VS naar behoren functioneert als er bij een flinke economische tegenwind 20 miljoen mensen werkloos raken binnen een paar weken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192650215
realDonaldTrump twitterde op donderdag 16-04-2020 om 15:33:08 Crazy “Nancy Pelosi, you are a weak person. You are a poor leader. You are the reason America hates career politicians, like yourself.” @seanhannity She is totally incompetent & controlled by the Radical Left, a weak and pathetic puppet. Come back to Washington and do your job! reageer retweet
Heeft Pelosi recent nog iets gedaan waarom de kleuter weer moet schelden?
pi_192650387
quote:

[..]

Niet om Trump te verdedigen hoor, maar dat land is altijd al kneiterrechts geweest. Ook onder relatief progressieve democraten. Als het dan fout gaat krijg je dit soort ellende, Trump of geen Trump.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_192650557
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:00 schreef archito het volgende:
realDonaldTrump twitterde op donderdag 16-04-2020 om 15:33:08 Crazy “Nancy Pelosi, you are a weak person. You are a poor leader. You are the reason America hates career politicians, like yourself.” @:seanhannity She is totally incompetent & controlled by the Radical Left, a weak and pathetic puppet. Come back to Washington and do your job! reageer retweet
Pelosi geeft nogal wat interviews vanuit huis in haar thuisstaat.

https://www.politico.com/(...)navirus-trump-184562
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 16 april 2020 @ 16:30:42 #229
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192650661
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 15:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Qua winkels is er hier toch ook weinig verplicht dicht? Kappers en nagelsalons en horeca worden natuurlijk flink geraakt, maar als je b.v. de kledingzaken ziet, dan zijn ze gewoon open maar komt er geen hond.
Verschilt ook per toko. Een deel is gewoon open, maar Primark ( :') ) bijvoorbeeld heeft alle vestigingen gesloten vanwege de veiligheid van het personeel.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_192650666
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Niet om Trump te verdedigen hoor, maar dat land is altijd al kneiterrechts geweest. Ook onder relatief progressieve democraten. Als het dan fout gaat krijg je dit soort ellende, Trump of geen Trump.
Dat beeld vind ik toch ook altijd wel wat overdreven. Zo heeft bijvoorbeeld de hoogste belastingschijf tot aan Reagan toch best vrij hoog gelegen. Onder Reagan is die verlaagd in twee stappen. Eerst van 70% naar 50%, toen van 50% naar 28%. Clinton heeft hem nog weer omhoog gegooid naar ongeveer 40%.

Qua zorg heeft men zowel op lokaal als federaal niveau echt wel van alles geprobeerd. De nota bene zo verguisde Clintons hebben in de jaren '90 geprobeerd universele zorg van de grond te krijgen, maar dat is effectief om zeep geholpen door de Republikeinen en lobbyisten vanuit de zorgverzekeraars.
Ik las er laatst nog weer eens een stuk over met daarin ook dit citaat uit een column van een conservatieve hoogleraar:

quote:
Ten weeks before the 1994 elections, Martha Derthick of the University of Virginia wrote, on this page, of the plan produced by Hillary Clinton's 500-person task force: "In many years of studying American social policy, I have never read an official document that seemed so suffused with coercion and political naivete . . . with its drastic prescriptions for controlling the conduct of state governments, employers, drug manufacturers, doctors, hospitals and you and me."
Je zou je meer dan 25 jaar later bijna afvragen wie er nou precies naïef was. :P
pi_192650749
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat beeld vind ik toch ook altijd wel wat overdreven. Zo heeft bijvoorbeeld de hoogste belastingschijf tot aan Reagan toch best vrij hoog gelegen. Onder Reagan is die verlaagd in twee stappen. Eerst van 70% naar 50%, toen van 50% naar 28%. Clinton heeft hem nog weer omhoog gegooid naar ongeveer 40%.

Qua zorg heeft men zowel op lokaal als federaal niveau echt wel van alles geprobeerd. De nota bene zo verguisde Clintons hebben in de jaren '90 geprobeerd universele zorg van de grond te krijgen, maar dat is effectief om zeep geholpen door de Republikeinen en lobbyisten vanuit de zorgverzekeraars.
Ik las er laatst nog weer eens een stuk over met daarin ook dit citaat uit een column van een conservatieve hoogleraar:
[..]

Je zou je meer dan 25 jaar later bijna afvragen wie er nou precies naïef was. :P
Je zou het autoritair en conservatief gericht kunnen noemen door hoe het systeem mogelijk maakt dat zoiets voor de hand liggends als publieke gezondheidszorg gedwarsboomd kan worden door grote belangen, maar dat tax cuts en minder toezicht op milieu enzo voor die grote belangen persoonlijk er zonder tegenstand doorheen komen.
Dat is uit te leggen als 'rechts' maar de links-rechts tegenstelling in deze context is gewoon te benauwd.
What Would Goku Do
pi_192650833
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:35 schreef viagraap het volgende:

[..]

Je zou het autoritair en conservatief gericht kunnen noemen door hoe het systeem mogelijk maakt dat zoiets voor de hand liggends als publieke gezondheidszorg gedwarsboomd kan worden door grote belangen, maar dat tax cuts en minder toezicht op milieu enzo voor die grote belangen persoonlijk er zonder tegenstand doorheen komen.
Dat is uit te leggen als 'rechts' maar de links-rechts tegenstelling in deze context is gewoon te benauwd.
Je zou je ook vooral eens kunnen afvragen wat 'zonder tegenstand' betekent.
pi_192650873
Ik vraag me af waarom de Amerikanen niets zien in een National Health Service zoals de Britten. Of is dat nou weer te socialistisch?
pi_192650913
Trump gaat het er straks op gooien dat hij alles wil openen. De gouverneurs gaan dat weigeren, de economie gaat naar de klote maar Trump krijgt niet de schuld.

Stel de gouverneurs luisteren wel en gooien alles open. Gaat de economie naar de klote en liggen de zieken in de straat. Dan verliest Trump. Ik ben blij dat er een aantal gouverneurs verder kijken dan als "winnaar" uit deze situatie komen.
pi_192651011
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:45 schreef koemleit het volgende:
Trump gaat het er straks op gooien dat hij alles wil openen. De gouverneurs gaan dat weigeren, de economie gaat naar de klote maar Trump krijgt niet de schuld.

Stel de gouverneurs luisteren wel en gooien alles open. Gaat de economie naar de klote en liggen de zieken in de straat. Dan verliest Trump. Ik ben blij dat er een aantal gouverneurs verder kijken dan als "winnaar" uit deze situatie komen.
Zo werkt dat natuurlijk niet. Allereerst is er geen sprake van 'Trump versus de gouverneurs'. Er zijn staten waar ze een Republikeinse gouverneur hebben die alles doet om het opperhoofd gunstig te stemmen, er zijn staten met een Republikeinse gouverneurs die niet veel stampij maken maar gewoon hun eigen koers varen, er zijn staten met Democratische gouverneurs die zich wat op de vlakte houden, er zijn staten met Democratische gouverneurs die hard schoppen tegen Trump en ga zo maar door. Als Trump echt federale richtlijnen zou uitvaardigen om alles zo snel mogelijk weer open te gooien, dan ga je gewoon zien dat types als DeSantis daar braaf achteraan hobbelen, terwijl veel andere gouverneurs hun eigen koers varen.

Dan heb je cynisch gezegd wel gelijk weer een mooie testcase.
pi_192651279
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

[..]

Ja, maar proberen en falen heeft niet zoveel effect natuurlijk :)

Ik ben het eens met degene onder je die stelt dat de links-rechts verdeling hier (en eigenlijk in 90% van de discussies over politiek) veel te kort door te bocht is, maar men heeft daar toch wel wat meer de insteek dat men het zelf maar uitzoekt. Is ook niet zo verwonderlijk als je ziet met welk gedachte het land is gesticht: ontsnappen aan de bemoeizucht van de regeringen in (voornamelijk) Europa. Je ziet dat overal terug: het verzet tegen verplichte verzekeringen, the right to bear arms, het nalaten van het beperken van bedrijven die zich niet gedragen, etc.

'Men', en ik besef me echt wel dat dat echt niet voor alle 328 miljoen geldt, wil ook niet zomaar dat de overheid gaat bepalen wie jij met je bedrijf wel en niet mag ontslaan. Sommige Staten hebben dan wel halfbakken wetten daarvoor, maar dat gaat dan vooral in de richting dat je een werknemer niet mag ontslaan omdat ie bijvoorbeeld melding maakt van misstanden. Overigens is de hele at-will regeling me niet 100% duidelijk dus mogelijk heb ik het verkeerd.

Met dat soort zaken werk je wel in de hand dat mensen super snel op straat staan. Bij gebrek aan een sociaal vangnet (wat inderdaad wel meermaals is geprobeerd, maar nog steeds niet echt lekker van de grond komt) staan mensen ook vervolgens letterlijk op straat.

Tuurlijk houden democraten er hier wat menselijker beleid op na, dat zonder meer, maar ik betwijfel echt of er onder Obama of Clinton significant minder ontslagen waren gevallen. Anderzijds weet ik vrijwel zeker dat die twee heren de boel nooit zo gigantisch uit de hand hadden laten lopen,maar dat staat wel enigszins los van de effecten die je ziet als het eenmaal zo ver is.
pi_192651344
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:15 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, maar proberen en falen heeft niet zoveel effect natuurlijk :)

Ik ben het eens met degene onder je die stelt dat de links-rechts verdeling hier (en eigenlijk in 90% van de discussies over politiek) veel te kort door te bocht is, maar men heeft daar toch wel wat meer de insteek dat men het zelf maar uitzoekt. Is ook niet zo verwonderlijk als je ziet met welk gedachte het land is gesticht: ontsnappen aan de bemoeizucht van de regeringen in (voornamelijk) Europa. Je ziet dat overal terug: het verzet tegen verplichte verzekeringen, the right to bear arms, het nalaten van het beperken van bedrijven die zich niet gedragen, etc.

'Men', en ik besef me echt wel dat dat echt niet voor alle 328 miljoen geldt, wil ook niet zomaar dat de overheid gaat bepalen wie jij met je bedrijf wel en niet mag ontslaan. Sommige Staten hebben dan wel halfbakken wetten daarvoor, maar dat gaat dan vooral in de richting dat je een werknemer niet mag ontslaan omdat ie bijvoorbeeld melding maakt van misstanden. Overigens is de hele at-will regeling me niet 100% duidelijk dus mogelijk heb ik het verkeerd.

Met dat soort zaken werk je wel in de hand dat mensen super snel op straat staan. Bij gebrek aan een sociaal vangnet (wat inderdaad wel meermaals is geprobeerd, maar nog steeds niet echt lekker van de grond komt) staan mensen ook vervolgens letterlijk op straat.

Tuurlijk houden democraten er hier wat menselijker beleid op na, dat zonder meer, maar ik betwijfel echt of er onder Obama of Clinton significant minder ontslagen waren gevallen. Anderzijds weet ik vrijwel zeker dat die twee heren de boel nooit zo gigantisch uit de hand hadden laten lopen,maar dat staat wel enigszins los van de effecten die je ziet als het eenmaal zo ver is.
Maar dat was je punt niet. Je stelde dat het hele land altijd al kneiterrechts was, ook de "relatief progressieve Democraten". Het punt is nu juist dat onder Clinton hoofdzakelijk de Republikeinen dwars lagen en onder Obama evenzeer. Met ook nog een paar wat conservatievere Democraten in het congres krijg je er dan dat soort plannen never nooit niet doorheen. Dat betekent echter niet dat alles en iedereen daar maar "kneiterrechts" zou zijn.
pi_192651349
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 15:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 15:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vanuit dit artikel van Politico kwam ik bij een ander artikel van dezelfde website dat deze problematiek wel samenvat:
How Trump’s reopening plans could collide with reality.

How Trump’s reopening plans could collide with reality
Consumer and business behavior are mostly out of the president’s ability to control.

Ik ga niet alles quoten, maar dit kwam ik i.i.g. tegen:

"Trump can fire off tweets, attempt to bully states into lifting social restrictions and otherwise declare America open for business. But he can’t force companies to reopen or ramp up production until owners and executives believe their workers are ready.

( )

“Unfortunately, resuming normal activity cannot be achieved by diktat from the top,” said economist Megan Greene, a senior fellow at Harvard’s Kennedy School of Government. “It needs to start with much more confidence from consumers, and we are still a long way off from that.”

( )

And no one really knows how consumers will respond when restrictions begin to get lifted, a key variable in just how quickly the economy can recover from a second quarter expected to show an annualized drop in economic growth of 30 percent or more.

This is something well beyond the president’s power to command. And domestic consumption makes up around two-thirds of all U.S. economic activity.

Trump can use the bully pulpit and cheerlead the American economy but he’s not in charge of consumer behavior. "
pi_192651432
quote:

[..]

Dus een kleine 22 miljoen werkelozen in 4 weken tijd.
En in Nederland in de maand maart 2020:

37.799 mensen met een WW-uitkering er bij (en 27.590 beëindigd; netto toename 10.209). Bron: UWV/CBS gegevens die vandaag gepubliceerd zijn.

Best wel een verschil.
pi_192651525
AndrewSolender twitterde op donderdag 16-04-2020 om 15:22:04 NEW North Carolina poll from @ppppolls

Presidential
Biden - 48% (+1)
Trump - 47%

Senate
Cunningham (D) - 47% (+7)
Tillis (R-inc.) - 40%

Governor
Cooper (D-inc.) - 50% (+14)
Forest (R) - 36%
https://t.co/VBCGkUSBYM reageer retweet
Zo....
pi_192651790
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:00 schreef archito het volgende:
realDonaldTrump twitterde op donderdag 16-04-2020 om 15:33:08 Crazy “Nancy Pelosi, you are a weak person. You are a poor leader. You are the reason America hates career politicians, like yourself.” @:seanhannity She is totally incompetent & controlled by the Radical Left, a weak and pathetic puppet. Come back to Washington and do your job! reageer retweet
Het probleem is dat het geld van de eerste relief bill van 350 miljard voor kleine bedrijven nu al op is en er onenigheid is over de volgende te nemen stap. De Republikeinen willen gewoon meer geld voor de kleine bedrijven maar de Democraten willen nu afdwingen dat er ook geld gaat naar ziekenhuizen, eerste hulpverleners en lokale overheden.

quote:
Last week, Treasury Secretary Steven Mnuchin asked Congress to agree to $250 billion more for the program, but a GOP attempt to approve that increase failed in the Senate as Democrats demanded more money for hospitals, cities and states and food stamp recipients.

There has been scant progress since. Talks finally started Wednesday with aides to Mnuchin, House Speaker Nancy Pelosi (D-Calif.) and Senate Minority Leader Charles E. Schumer (D-N.Y.), but they seemed unlikely to yield results in time for action at a Senate “pro forma” session scheduled for Thursday afternoon. Any deal would have to advance by voice vote or “unanimous consent” that any individual lawmaker could block.

Bron

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 16-04-2020 17:59:48 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 16 april 2020 @ 18:05:15 #242
384435 klappernootopreis
pi_192651968
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:34 schreef Ulx het volgende:
AndrewSolender twitterde op donderdag 16-04-2020 om 15:22:04 NEW North Carolina poll from @:ppppolls

Presidential
Biden - 48% (+1)
Trump - 47%

Senate
Cunningham (D) - 47% (+7)
Tillis (R-inc.) - 40%

Governor
Cooper (D-inc.) - 50% (+14)
Forest (R) - 36%
https://t.co/VBCGkUSBYM reageer retweet
Zo....
als deze trend voortzet dan verliezen de republikeinen meer dan ze lief hebben.
  donderdag 16 april 2020 @ 18:07:08 #243
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192651990
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 18:05 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

als deze trend voortzet dan verliezen de republikeinen meer dan ze lief hebben.
Onderschat nooit de idiotie van een Amerikaan in het stemhokje
pi_192652029
atrupar twitterde op donderdag 16-04-2020 om 17:25:01 DR OZ: "Schools are a very appetizing opportunity. I just saw a nice piece in The Lancet arguing the opening of schools may only cost us 2 to 3%, in terms of total mortality. Any, you know, any life is a life lost, but ... that might be a tradeoff some folks would consider." 😳 https://t.co/aifMeKTsIv reageer retweet
Hey Prolife Trumpfans, ik heb duiding nodig. Is de economie een paar honderdduizend dode koters waard?
  donderdag 16 april 2020 @ 18:13:35 #245
384435 klappernootopreis
pi_192652074
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 18:07 schreef Szura het volgende:

[..]

Onderschat nooit de idiotie van een Amerikaan in het stemhokje
het virus komt nu op snelle schreden de red states binnen. De staten waar ze geen lockdown hebben. Als een deel van die kiezers zien dat door besluiten van Trump ettelijke familieleden zien vertrekken naar het kerkhof zullen ze vast en zeker denken: We zijn in de praatjes van een zwendelaar getrapt!
pi_192652089
Het wordt maar weer eens pijnlijk duidelijk wat een nutteloze first lady er in het Witte Huis zit.

MollyJongFast twitterde op donderdag 16-04-2020 om 13:37:42 I wrote about the First Lady who is completely missing in action in @thedailybeast

https://t.co/xke2pz2TzC reageer retweet
The Country Could Use a First Lady. But Melania Trump Has Gone AWOL.
quote:
Melania could be out there sewing masks, visiting caregivers, working at a food bank—whatever. That’s what first ladies do during crises. So where is she?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 16 april 2020 @ 18:18:05 #247
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192652132
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 18:10 schreef Ulx het volgende:
atrupar twitterde op donderdag 16-04-2020 om 17:25:01 DR OZ: "Schools are a very appetizing opportunity. I just saw a nice piece in The Lancet arguing the opening of schools may only cost us 2 to 3%, in terms of total mortality. Any, you know, any life is a life lost, but ... that might be a tradeoff some folks would consider." 😳 https://t.co/aifMeKTsIv reageer retweet
Hey Prolife Trumpfans, ik heb duiding nodig. Is de economie een paar honderdduizend dode koters waard?
Alleen als het Irakezen zijn - Madeleine Albright
pi_192652372
quote:
niet overdrijven.
Het is volgens mij bij dat onderzoek 2 a 3% bij de huidige sterfte percentage, dus van 0.93% wordt het dan 0.93*1.03=0.96%. Daarmee gaan dan ook geen 100.000 koters dood maar wat meer uit de oudere cohorten.
pi_192652432
quote:
Wat betreft de economie is deze joker het daar wel mee eens;

quote:
Reopening the economy is preferable to preventing a new wave of coronavirus deaths, a member of Congress from Indiana said Tuesday.

"It is policymakers' decision to put on our big boy and big girl pants and say it is the lesser of these two evils," Republican Rep. Trey Hollingsworth told radio station WIBC-FM of Indianapolis. "It is not zero evil, but it is the lesser of these two evils, and we intend to move forward that direction."
https://www.nbcnews.com/n(...)ericans-die-n1184036
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_192652583
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:27 schreef Salina het volgende:

[..]

En in Nederland in de maand maart 2020:

37.799 mensen met een WW-uitkering er bij (en 27.590 beëindigd; netto toename 10.209). Bron: UWV/CBS gegevens die vandaag gepubliceerd zijn.

Best wel een verschil.
Als je dat extrapoleert naar de VS dan zou de VS 200,000 nieuwe werklozen hebben ipv 20 miljoen+
pi_192652636
Collins doet ook maar weer een Collins.

politico twitterde op donderdag 16-04-2020 om 01:30:06 Susan Collins hasn’t decided whether to endorse or oppose President Trump’s reelection bid. But she has reached a conclusion on his public performance during the coronavirus pandemic: “Very uneven”

https://t.co/gYPop9ULTU reageer retweet
Wat een overbodige trut.
pi_192652806
quote:
9s.gif Op donderdag 16 april 2020 18:14 schreef Kijkertje het volgende:
Het wordt maar weer eens pijnlijk duidelijk wat een nutteloze first lady er in het Witte Huis zit.

MollyJongFast twitterde op donderdag 16-04-2020 om 13:37:42 I wrote about the First Lady who is completely missing in action in @:thedailybeast

[..]

Tja, gelezen. Is first lady ook niet behept met een ( geheimzinnige) nierkwaal?
Zij deed twee filmpjes voor de kinderen en voor de senioren tussen de pilaren can het witte huis in volledige camouflage make up. Zij wel.
De comments waren vernietigend - opmerkingen over tennispaviljoens - op een enkele liefdesverklaring na.
Trump is nu grijs en minder oranje. Of de haarkleurder blijft thuis of hij wil indruk maken als de grijsgeworden Obama. ...zijn de suggesties.

Oh en Ivanka en haar gezin en de beveiliging en de nanny’s en de huishouding deden een privévliegtuig vol naar een gesloten trump hotel, dat daardoor geldt als privé.
Voor passover. Na een yt filmpje dat het belangrijk was om thuis te blijven, behalve voor prinses Ivanka blijkbaar.
pi_192652814
quote:
9s.gif Op donderdag 16 april 2020 18:14 schreef Kijkertje het volgende:

MollyJongFast twitterde op donderdag 16-04-2020 om 13:37:42 I wrote about the First Lady who is completely missing in action in @:thedailybeast

[..]

Mja, dit soort geneuzel is natuurlijk ook weinig emancipatoir. Het is niet dat ze omdat haar man verkozen is allerlei verplichtingen zou hebben.
pi_192652935
Boven weet zij wèl van zichzelf dat ze niet zo goed is in Engels spreken.
pi_192652986
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 18:51 schreef Ulx het volgende:

politico twitterde op donderdag 16-04-2020 om 01:30:06 Susan Collins hasn’t decided whether to endorse or oppose President Trump’s reelection bid. But she has reached a conclusion on his public performance during the coronavirus pandemic: “Very uneven”

Wat een overbodige trut.
Die zwaar op verlies staat in haar staat.
pi_192653028
Nu Trump's clusterfuck rond covid-19 epische vormen aanneemt -kinderen moeten dood als dat de economie kan redden- vraag ik me af wat het effect op de senatoren gaat zijn die hem met een bullshitactie vrij hebben gepleit in februari.

Gaat dat zich tegen die lui keren in November?
pi_192653079
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 19:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, dit soort geneuzel is natuurlijk ook weinig emancipatoir. Het is niet dat ze omdat haar man verkozen is allerlei verplichtingen zou hebben.
True maar dat beweer ik dan ook niet. :)
pi_192653125
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 19:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, ze heeft wel een staf die door de belastingbetaler betaald word inclusief een perschef en een chief of staff en ze heeft zelf gezegd dat ze als First Lady iets zou gaan doen aan online bullying.
pi_192653196
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 19:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zie geen enkele onderbouwing dat CNN liegt hier, vertel eens? Musk roept wat maar toont niet aan dat het verhaal niet waar is.
Zelfs dan nog is dat niet wat er gerapporteerd wordt. Er wordt gerapporteerd wat er vanuit het kantoor van de governor gezegd is hierover.
  donderdag 16 april 2020 @ 19:25:23 #260
445514 DonDruiper
pi_192653268
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 19:14 schreef Ulx het volgende:
Nu Trump's clusterfuck rond covid-19 epische vormen aanneemt -kinderen moeten dood als dat de economie kan redden- vraag ik me af wat het effect op de senatoren gaat zijn die hem met een bullshitactie vrij hebben gepleit in februari.

Heeft ie dat gezegd?
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 16 april 2020 @ 19:26:14 #261
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192653287
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 18:51 schreef Ulx het volgende:

Wat een overbodige trut.
Unseat her
pi_192653364
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 19:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ja, ze heeft wel een staf die door de belastingbetaler betaald word inclusief een perschef en een chief of staff en ze heeft zelf gezegd dat ze als First Lady iets zou gaan doen aan online bullying.
Goed, dat klopt. Maar dat verplicht haar niet tot allerlei zaken in deze crisis.
pi_192653375
Mja, al die politici die voor acquittal hebben gestemd zijn in feite overbodig.
pi_192653428
Blijibaar is het plafond bereikt voor de MKB-levensader, de geldpot is leeg:

weijia twitterde op donderdag 16-04-2020 om 16:37:41 JUST IN—> @SBAgov tells @CBSNews the #PPP has hit its current $350B limit:

"The SBA is currently unable to accept new applications for the Paycheck Protection Program based on available appropriations funding. Similarly, we are unable to enroll new PPP lenders at this time." reageer retweet
https://www.cnn.com/2020/(...)otiations/index.html
pi_192653468
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 18:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als je dat extrapoleert naar de VS dan zou de VS 200,000 nieuwe werklozen hebben ipv 20 miljoen+
Het is niet helemaal het complete verhaal natuurlijk. Naast deze WW-uitkeringen zijn er ook de zogenoemde Tozo-uitkeringen voor zelfstandigen die zonder werk en inkomsten zitten (soort bijzondere bijstand, via gemeente). Dat aantal is nu opgelopen tot 250-300 duizend (dus totaal; onduidelijk in het artikel is de stijging hiervan sinds de crisis).
https://www.volkskrant.nl(...)eigen-geld~b78c4c05/

Maar ik bedoel maar: complete verschillen per land. Even afgezien van grootte en aantal inwoners (19 keer zoveel in de VS als hier in NL).

[ Bericht 1% gewijzigd door Salina op 16-04-2020 19:39:41 ]
pi_192653602
Kunnen we ons nog Capt. Crozier herinneren? Je weet wel, kapitein van de USS Roosevelt, die van de brief naar 30 mensen die gelekt zou zijn?

Alleen was de brief, een email overigens, niet naar 30 mensen gestuurd maar naar 3 Admiraals in zijn chain of command. Oftewel, Crozier heeft de regels gevolgd en is ontslagen door een nitwit die daarbij nog heeft gelogen ook.
pi_192653638
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 19:32 schreef KI1234 het volgende:
Blijibaar is het plafond bereikt voor de MKB-levensader, de geldpot is leeg:

weijia twitterde op donderdag 16-04-2020 om 16:37:41 JUST IN—> @:SBAgov tells @:CBSNews the #PPP has hit its current $350B limit:

"The SBA is currently unable to accept new applications for the Paycheck Protection Program based on available appropriations funding. Similarly, we are unable to enroll new PPP lenders at this time." reageer retweet
https://www.cnn.com/2020/(...)otiations/index.html
350 miljard in 2 weken? Als ik het Congress was zou ik de verantwoording daarvan wel eens willen zien.
pi_192653644
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 19:39 schreef Tijger_m het volgende:
Kunnen we ons nog Capt. Crozier herinneren? Je weet wel, kapitein van de USS Roosevelt, die van de brief naar 30 mensen die gelekt zou zijn?

Alleen was de brief, een email overigens, niet naar 30 mensen gestuurd maar naar 3 Admiraals in zijn chain of command. Oftewel, Crozier heeft de regels gevolgd en is ontslagen door een nitwit die daarbij nog heeft gelogen ook.
Ja, zijn baas of de baas van zijn baas zijn baas is toch ontslagen nu? En Crozier zou weer terug mogen in zijn oude functie?

S*h*i*t*s*h*o*w.
pi_192653650
ddale8 twitterde op donderdag 16-04-2020 om 00:41:36 Trump again criticizes governors for not stocking up on ventilators before this. He says the US will soon have excess and help other countries: "I think Russia is going to need ventilators. They're having a hard time in Moscow. We're going to help them." reageer retweet
Dit gaat hem niet populairder maken. Als artsen gaan vertellen dat opa niet aan de beademing kan omdat Trump ze naar Poetin heeft gezonden worden ze ook in de rode staten boos.
pi_192653673
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 19:41 schreef Salina het volgende:

[..]

Ja, zijn baas of de baas van zijn baas zijn baas is toch ontslagen nu? En Crozier zou weer terug mogen in zijn oude functie?

S*h*i*t*s*h*o*w.
Nee, Crozier is afgeserveerd, zo werkt het in de US Navy.
pi_192653795
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 19:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, zonde. Ik dacht dat ik zoiets las de laatste dagen.

Ook dit artikel: https://khn.org/morning-b(...)-theodore-roosevelt/

Ze zijn het wel aan het onderzoeken, maar uiteindelijk heeft de POTUS blijkbaar nog het laatste woord.

De beste man heeft nog corona ook.
pi_192653811
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 19:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

kylegriffin1 twitterde op donderdag 16-04-2020 om 02:45:33 The Navy is looking into whether it can reinstate Capt. Brett Crozier, who was removed from command of the carrier Theodore Roosevelt after he pleaded for more help fighting a novel coronavirus outbreak aboard his ship, Defense Department officials said. https://t.co/oabT57i6H8 reageer retweet
  donderdag 16 april 2020 @ 19:57:33 #273
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_192654015
Waar komen al die miljarden vandaan die de Amerikaanse regering uitdeelt? Of worden deze bovenop de toch al forse staatsschuld geplaatst?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_192654045
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 19:57 schreef Terreros85 het volgende:
Waar komen al die miljarden vandaan die de Amerikaanse regering uitdeelt? Of worden deze bovenop de toch al forse staatsschuld geplaatst?
Staatsschuld. Sowieso had het lopende budget al een gat van bijna een triljoen.
  donderdag 16 april 2020 @ 20:01:34 #275
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_192654130
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 19:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Staatsschuld. Sowieso had het lopende budget al een gat van bijna een triljoen.
En is dat bijdrukken of zijn het echt schulden bij bedrijven/landen? Of is daar geen onderscheid in?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_192654254
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 20:01 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

En is dat bijdrukken of zijn het echt schulden bij bedrijven/landen? Of is daar geen onderscheid in?
Voor zover ik weet is het een combinatie van de twee. Maar er zal veel, heel veel, geleend gaan worden.
pi_192654698
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 19:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

350 miljard in 2 weken? Als ik het Congress was zou ik de verantwoording daarvan wel eens willen zien.
Wist je dat het MKB in de VS veel groter is dan de meesten weten? Het neemt voor zijn rekening zelfs de meerderheid van de gehele bedrijfsomzet in het land.

Dat geld zal wss wel aan de bedrijven zijn uitgegeven. Tenzij je er bewijs hebt van het tegendeel.
  donderdag 16 april 2020 @ 20:51:05 #279
8369 speknek
Another day another slay
pi_192655155
Uh ja lijkt me geldverspilling, maar goed. Misschien als er heel veel bejaarde conservatieven dood neervallen met covid19.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192655298
Intussen in Iowa

IAStartingLine twitterde op donderdag 16-04-2020 om 18:09:53 Gov. Kim Reynolds announces that at 11:59 tonight, social gatherings outside family in Region 6 will be restricted until April 30. Some exceptions.

Nothing on work/business though https://t.co/Iqrjv5mpEU reageer retweet
mirandayaver twitterde op donderdag 16-04-2020 om 20:08:42 I'm sure that coronavirus will be highly respectful of Iowa's Region 6 boundaries. https://t.co/M8rf82NOPc reageer retweet
pi_192655529
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 20:51 schreef speknek het volgende:
Uh ja lijkt me geldverspilling, maar goed. Misschien als er heel veel bejaarde conservatieven dood neervallen met covid19.
Lijkt me ook. Je moet echt behoorlijk cherry picken om wat kansjes te zien en dan zijn er 2 polls van de 8 binnen de MoE (wel veel oude) en 1 van de 4 ratings "likely R", 3 van de 4 "safe R":

https://en.wikipedia.org/(...)on_in_South_Carolina

De wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk, zie 2016 (naja, ik zou dit een grotere verrassing vinden dan 2016) of dat de democraten een senaatszetel wonnen in Alabama in 2017, maar dan moet er echt wat gebeuren.
  donderdag 16 april 2020 @ 21:11:41 #282
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192655542
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 20:01 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Honderden miljarden schuld in het verleden al opgekocht door China.
pi_192655911
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 20:51 schreef speknek het volgende:
Fair enough, maar het houdt de RNC wel bezig. Als Trump ook nog eens brandjes moet gaan blussen in RNCland geeft dat Dems in tossupstatem meer lucht, lijkt me.
pi_192656653
Fundraising kan natuurlijk wel maar rekeningen betalen blijft toch een probleem voor de Trump Campaign :')

kylegriffin1 twitterde op donderdag 16-04-2020 om 21:00:01 City leaders to Trump: Pay your bills, help us fight coronavirus.

14 municipal governments — from Albuquerque to Wildwood — want Trump's campaign committee to clear a combined $1.82 million worth of public safety-related debt connected to Trump's rallies. https://t.co/38jSewqVtl reageer retweet
pi_192656878
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 19:01 schreef AnneX het volgende:

[..]

Tja, gelezen. Is first lady ook niet behept met een ( geheimzinnige) nierkwaal?
Zij deed twee filmpjes voor de kinderen en voor de senioren tussen de pilaren can het witte huis in volledige camouflage make up. Zij wel.
De comments waren vernietigend - opmerkingen over tennispaviljoens - op een enkele liefdesverklaring na.
Trump is nu grijs en minder oranje. Of de haarkleurder blijft thuis of hij wil indruk maken als de grijsgeworden Obama. ...zijn de suggesties.

Oh en Ivanka en haar gezin en de beveiliging en de nanny’s en de huishouding deden een privévliegtuig vol naar een gesloten trump hotel, dat daardoor geldt als privé.
Voor passover. Na een yt filmpje dat het belangrijk was om thuis te blijven, behalve voor prinses Ivanka blijkbaar.

Ze willen het ook gewoon niet begrijpen :|W
anniekarni twitterde op donderdag 16-04-2020 om 17:04:12 WH sends statement confirming Ivanka Trump's travel to Trump National Golf Club Bedminster for Passover:

"Her travel was not commercial. She chose to spend a holiday in private with her family" and says it's "a closed down facility considered to be a family home." reageer retweet
atrupar twitterde op donderdag 16-04-2020 om 17:09:41 The whole point of stay at home orders is to stop non-essential travel, not "commercial" travel. https://t.co/HPdfmjWHbO reageer retweet
pi_192656897
quote:
glennkirschner2 twitterde op donderdag 16-04-2020 om 18:19:00 The Hippocratic Oath - Dr. Oz edition: First, do 2 to 3 % harm. https://t.co/QUDYQDO5XL reageer retweet
pi_192656982
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:15 schreef BlackLining het volgende:
Het zou me niets verbazen als met Obama of Clinton er nog meer dooien zouden vallen omdat de republikeinen altijd een tegen-positie innemen en dus elke poging tot lockdown en social distancing zullen bagatelliseren en elke poging tot handhaving breeduit op Fox 24/7 als dictatuur betitelen.
pi_192657039
Intussen hadden Trump supporters (aangemoedigd door Fox News) het onzalige idee om uit protest wegen te blokkeren waardoor health care workers het ziekenhuis niet konden bereiken.

Eén van hen liet weten wat hij daarvan vond.

Op 1.05:

Maar moet kunnen hoor! Amerikanen riskeren dat voor hun vrijheid! :')

LisPower1 twitterde op donderdag 16-04-2020 om 19:23:29 Fox anchor Harris Faulkner on the Michigan protests that ignored social distancing guidelines and put *others* in danger

Faulkner: "This country was kind of founded on people who were willing to risk themselves for freedom, is that what this is, or something else?" https://t.co/NYn3NeYdat reageer retweet
pi_192657075
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 19:14 schreef Ulx het volgende:

Die kinderen gaan niet dood muts. Ze geven het aan hun opa. Moeten we jou ook Chivaz noemen? :?
pi_192657082
Hoe gaat dit aflopen?

Per retweet Maggie Haberman:

“ NEW: Midwest governors Gretchen Whitmer, Mike DeWine, Tony Evers, Tim Walz, JB Pritzker, Eric Holcomb and Andy Beshear just announced they will coordinate to reopen the economy in the Midwest region.”

Comment: “ Well it looks like Trump just lost: MI, OH, MN, IL, IN, KY. ”
pi_192657143
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 23:13 schreef AnneX het volgende:
Hoe gaat dit aflopen?

Per retweet Maggie Haberman:

“ NEW: Midwest governors Gretchen Whitmer, Mike DeWine, Tony Evers, Tim Walz, JB Pritzker, Eric Holcomb and Andy Beshear just announced they will coordinate to reopen the economy in the Midwest region.”

Comment: “ Well it looks like Trump just lost: MI, OH, MN, IL, IN, KY. ”
Wat staat hier precies? Staten die naast elkaar liggen gaan het verlichten van restrictieve maatregelen coördineren en dan "verliest" Trump ze?
pi_192657176
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 23:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat staat hier precies? Staten die naast elkaar liggen gaan het verlichten van restrictieve maatregelen coördineren en dan "verliest" Trump ze?
Zij trekken hun eigen plan. Trump heeft daar verder geen aandeel in:

kat__stafford twitterde op donderdag 16-04-2020 om 20:17:24 NEW: Midwest governors Gretchen Whitmer, Mike DeWine, Tony Evers, Tim Walz, JB Pritzker, Eric Holcomb and Andy Beshear just announced they will coordinate to reopen the economy in the Midwest region. https://t.co/ySqj39bGbh reageer retweet
pi_192657278
Maggie Haberman schreef over Mark Meadows, die nu al wordt gepiepeld door Kushner.

Oa. “ Mark Meadows, once a phone-at-night pal of the president's, is now working officially in the White House. It's a different type of relationship. My look at the early days of the Meadows era amid a pandemic -->>

Ms. kan iemand de rest of het artikel hier plakken. Smile.
pi_192657425
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 23:32 schreef AnneX het volgende:
Maggie Haberman schreef over Mark Meadows, die nu al wordt gepiepeld door Kushner.

Oa. “ Mark Meadows, once a phone-at-night pal of the president's, is now working officially in the White House. It's a different type of relationship. My look at the early days of the Meadows era amid a pandemic -->>

Ms. kan iemand de rest of het artikel hier plakken. Smile.
Tuurlijk ;)

For Mark Meadows, the Transition From Trump Confidant to Chief of Staff Is a Hard One

Only weeks into the job, the former congressman has confronted the same problems that frustrated his three predecessors. It hasn’t helped him with his new White House colleagues that he’s emotional and sometimes cries.
quote:
Mark Meadows has officially been President Trump’s fourth White House chief of staff for less than three weeks.

In that time, he has shaken up the communications office, angering supporters of the press secretary he chose to replace. He has tried to put in place other speedy changes, hoping to succeed where his three predecessors failed. He has hunted aggressively for leaks.

But administration officials say he has been overwhelmed at times by a permanent culture at the White House that revolves around the president’s moods, his desire to present a veneer of strength and his need for a sense of control. It is why, no matter who serves as chief of staff, the lack of formal processes and the constant infighting are unavoidable facts of life for those working for Mr. Trump.

In the case of Mr. Meadows, it has not helped him with his White House colleagues that the former North Carolina congressman, who has a reputation for showing his emotions, cried while meeting with members of the White House staff on at least two occasions. One instance was in the presence of a young West Wing aide; another time was with the president’s son-in-law, Jared Kushner.

On both occasions, Mr. Meadows was discussing staffing changes, according to the people briefed on the events. A White House spokesman declined to comment on either meeting. A person close to Mr. Kushner said he denied that any such episode involving him ever took place.

Mr. Trump is said to have faith in Mr. Meadows and is sometimes responsive to suggestions from his new chief of staff. Unlike the president’s history with his three previous chiefs of staff, the two had a personal relationship before Mr. Meadows resigned from Congress to take the job in the White House. But administration officials said that Mr. Trump sees emotion as a sign of weakness.

Hogan Gidley, a White House spokesman, said, “The White House is fully focused on supporting the president’s mission of defeating the coronavirus, saving American lives, and getting the country back to work — and Mark Meadows has already proven to be a tremendous asset in that effort.”

This article is based on interviews with seven administration officials and others familiar with the events.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192657551
...” “My worry for Mark is that the president is drawn to him as a person of quality, but now that he has him, he may just chew him up and spit him out the way he has done with so many people he has brought in to work for him.”...” 8)7
pi_192657593
quote:
In the case of Mr. Meadows, it has not helped him with his White House colleagues that the former North Carolina congressman, who has a reputation for showing his emotions, cried while meeting with members of the White House staff on at least two occasions. One instance was in the presence of a young West Wing aide; another time was with the president’s son-in-law, Jared Kushner.
Het klinkt gek, maar in deze administration is dit misschien juist een positieve eigenschap?
  vrijdag 17 april 2020 @ 00:05:14 #297
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192657623
Ik zou ook gaan janken van zoveel incompetentie, vriendjespolitiek, corruptie en slechtheid om me heen
  vrijdag 17 april 2020 @ 00:07:43 #298
445514 DonDruiper
pi_192657647
Ah, z'n 2e zin begint al met 'greatest'
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192657657
Hij heeft het maar moeilijk met deze bijzonder empathische tekst.
  vrijdag 17 april 2020 @ 00:10:30 #300
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192657667
Trump persco: Het blijft werken, elke avond weer verschijnen
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')