Goed bezig! Maar je denkt dat je nu weer gaat aankomen? Omdat je weer werkt?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 12:46 schreef Bosbeetle het volgende:
78.8 kgmaar ik ben inmiddels aan het werk dus ik denk dat voor mij deze periode over is, toch maar proberen wat goed dingen mee te nemen naar de toekomst.
Minder eten, vooral als ik met mensen samen ben dus gewoon geen taart op verjaardagen geen chips tijdens een bordspel en vooral gewoon minder eten. Verder naast het wandelen ook een beetje aan spieren trainen. En minder eten.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 13:18 schreef Salina het volgende:
[..]
Goed bezig! Maar je denkt dat je nu weer gaat aankomen? Omdat je weer werkt?
Nou, wat neem je mee voor naar de toekomst?
Goede voornemens.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Minder eten, vooral als ik met mensen samen ben dus gewoon geen taart op verjaardagen geen chips tijdens een bordspel en vooral gewoon minder eten. Verder naast het wandelen ook een beetje aan spieren trainen. En minder eten.
Ik ben blijkbaar een gezelschaps eter en vaak in gezelschap waar veel wordt gegeten.
Ik had trouwens jouw advies van die callorienteller een week gedaan. De resultaten waren schrikbarend. Daarnaast ook dipje gehad in de disciplinequote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:54 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Keto werkt wel, maar niet perse beter dan elk ander dieet dat lager in kcal is. Want van keto eet je gewoon wat minder en je hebt waarschijnlijk minder honger.
Bij mij werkt matigen van koolhydraten ook redelijk, maar dan vooral als ik minder koolhydraten eet dan mijn glycogeen aanvult.
Uiteindelijk werkt bij iedereen kcal in vs kcal uit. Maar vrijwel niemand schat hoeveelheden goed in. Laat staan dat ze alles afwegen.
Overigens top als dit voor jou werkt. Gewoon lekker doen waar je gezond bij blijft.
Het kan nogal confronterend zijn. En als je je houdt aan een bepaald aantal kcal ga je snel kiezen voor voedsel waarvan je vol zit (eiwit en vezels) en die per volume weinig kcal hebben (stevige kwark bijv). En ik neem bijvoorbeeld een zak groenten mee naar mijn werk. Om eventueel honger te stillen. Overigens eet ik rond de 3100 kcal, dat is meer dan de meesten kunnen eten zonder aan te komen. Kwestie van veel verbranden.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik had trouwens jouw advies van die callorienteller een week gedaan. De resultaten waren schrikbarend. Daarnaast ook dipje gehad in de discipline
Oké dat was het inderdaad.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 16:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja ben geen sporter maar je herinnert je vast dat ik vooral niet zo'n sportschool fan ben.
Heb een haltertje en die gebruik ik een beetje.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:00 schreef Salina het volgende:
[..]
Oké dat was het inderdaad.
Maar je doet dus wél wat krachttraining? Of wilt dat gaan doen?
Meer dan genoeg toch? Niets hoeft in een groep. Als het maar werkt. En een beetje leuk is.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heb een haltertje en die gebruik ik een beetje.
Ik zou het nooit in een groep doen.
Echt leuk is het niet maarjaquote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:19 schreef Salina het volgende:
[..]
Meer dan genoeg toch? Niets hoeft in een groep. Als het maar werkt. En een beetje leuk is.
Haha. Vind ik ook niet altijd hoor.quote:
quote:
Is helaas als jaren zo en ik zit aan de onderkant van het gewicht wat ik zou moeten hebben, tis niet anders .quote:Op zaterdag 20 juni 2020 14:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]als je voor jou op een goed gewicht zit is dat prima toch
Goed bezig. En herkenbaar. Hier inmiddels ook de ervaring dat gewichtsbeheersing veel meer om insulineregulatie draait dan om calorieën. Vrij simpel te bereiken met IF.quote:Op zondag 7 juni 2020 11:04 schreef Arkai het volgende:
9.5 kg eraf in 6 weken. Sinds ik heb geleerd dat gewicht aankomen en afvallen voornamelijk door hormonen wordt geregeld kan ik heel gericht mijn gewicht sturen. Lange leve intermittent fasting.
Dat adviseren we omdat het de waarheid is. Meer kcal verbranden dan je binnenkrijgt is de manier.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:27 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Goed bezig. En herkenbaar. Hier inmiddels ook de ervaring dat gewichtsbeheersing veel meer om insulineregulatie draait dan om calorieën. Vrij simpel te bereiken met IF.
Waarom we anno 2020 nog caloriebeperking adviseren als the way to go is me echt een raadsel.
Ik ben er ook per ongeluk achter gekomen door een filmpje op YT van Jason Fung (inmiddels heb ik het meer dan 10x gezien). Het is vooral jammer om te zien dat mensen die minder eten en meer bewegen bijna nooit structureel kunnen afvallen omdat het metabolisme afschakelt. Hoe vaak lees je hier niet dat mensen wekenlang op een plateau zitten rondom een bepaald gewicht. Nou, daarom dus. Wetenschappelijk bewijs toont dit dus ook aan. Het is echt schandalig dat dit anno 2020 nog steeds gepromoot wordt inderdaad.quote:Op maandag 22 juni 2020 19:27 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Goed bezig. En herkenbaar. Hier inmiddels ook de ervaring dat gewichtsbeheersing veel meer om insulineregulatie draait dan om calorieën. Vrij simpel te bereiken met IF.
Waarom we anno 2020 nog caloriebeperking adviseren als the way to go is me echt een raadsel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |