Welke poll?quote:Op maandag 13 april 2020 01:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waar heb je het in hemelsnaam over? Deugen? Gepollde economen vinden een lockdown de beste economische maatregel. Zelfs zo erg dat er geen enkele in de poll tegen was.
Stop gewoon eens met je geradicaliseerde bullshit en geef toe dat je fout zit en zat.
Zie er niet echt een goed argument tussen en meesten wijzen op 'it depends'. Neem deze bijvoorbeeld:quote:Op maandag 13 april 2020 01:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sommigen wel, sommigen niet, zie hier: http://www.igmchicago.org/surveys/policy-for-the-covid-19-crisis/
In algemene zin moet je het ermee doen, al zegt het wel wat dat niemand aan de andere kant zit.
En dat is dus mijn punt: gezien het waarschijnlijke aantal besmettingen wat we reeds hebben + dat we overgrote deel medisch niet kunnen helpen ongeacht lockdown of niet + resterende levensverwachting groep waar het om gaat qua overlijden + impact van langdurig een 1,5m maatschappij.. Maakt het wel op z'n minst een serieus te overwegen dilemma. Vandaar dat ik die stelling drop.quote:Again, it depends on what the true infection rate is (by locality). If everyone is already infected, lockdowns will not make a difference.
Ik zal het voor je vrij vertalen: Het stoppen met extreme lockdowns terwijl de kans op een heruitbraak van infecties hoog is, leidt tot een grotere economische schade dan het doorgaan met de lockdowns om het risico op heropleven te elimineren.quote:Op maandag 13 april 2020 01:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik lees niet eens een duidelijke vraag / antwoord dusseh, leuke pol.
Ik geradicaliseerd? We komen er straks vanaf met minder dan 40k doden. +- Allemaal 65+ met meerdere gezondheidsklachten.quote:Op maandag 13 april 2020 01:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waar heb je het in hemelsnaam over? Deugen? Gepollde economen vinden een lockdown de beste economische maatregel. Zelfs zo erg dat er geen enkele in de poll tegen was.
Stop gewoon eens met je geradicaliseerde bullshit en geef toe dat je fout zit en zat.
Als dat perfect zou lopen dan top, maar waarom viel 2009 dan zo erg tegen? Kon de overheid toen niet met geld smijten? Waarom gaat dat nu wel opeens goed?quote:Op maandag 13 april 2020 01:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een groot deel van de economie draait nog gewoon door, hoor. Natuurlijk zijn er wat sectoren die hierdoor geraakt worden, maar die krijgen steun van de overheid.
Een poll waarin economen met naam en toenaam en foto gevraagd wordt naar of lockdown opheffen schadelijker is voor economie.quote:
Als er niemand is met de ziekte is er niemand die iemand kan besmetten.quote:Op maandag 13 april 2020 01:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het virus nogal besmettelijk is, natuurlijk. Zonder maatregelen gaat zo'n virus als een lopend vuurtje door het hele land.
Die conclusie kan je helemaal niet zo stellig trekken.quote:Op maandag 13 april 2020 01:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zal het voor je vrij vertalen: Het stoppen met extreme lockdowns terwijl de kans op een heruitbraak van infecties hoog is, leidt tot een grotere economische schade dan het doorgaan met de lockdowns om het risico op heropleven te elimineren.
De president wordt genoemd bij naam? Dat kan vast niet kloppen dan.quote:Op maandag 13 april 2020 01:41 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Een poll waarin economen met naam en toenaam en foto gevraagd wordt naar of lockdown opheffen schadelijker is voor economie.
Vanwege gebrek aan anonimiteit dus niet echt betrouwbare antwoorden:
- ethiek speelt mee
- politiek speelt mee, Trump wordt zelfs genoemd
- ze worden ermee gevraagd te oordelen over wat impact qua aantal zieken en doden zou zijn. Daar hebben ze geen expertise in dus de meesten komen niet verder dan:
- it depends
Ofwel een goedkoop grafiekje van een nietszeggende poll uitslag er in gooien om zonder eigen argumenten een discussie proberen te winnen.
Eliminate resurgence risk..quote:Op maandag 13 april 2020 01:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sommigen wel, sommigen niet, zie hier: http://www.igmchicago.org/surveys/policy-for-the-covid-19-crisis/
In algemene zin moet je het ermee doen, al zegt het wel wat dat niemand aan de andere kant zit.
Dit is gewoon evident fout. Dus leuk en aardig allemaal maar dit gaat hem niet worden.quote:Op maandag 13 april 2020 01:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zal het voor je vrij vertalen: Het stoppen met extreme lockdowns terwijl de kans op een heruitbraak van infecties hoog is, leidt tot een grotere economische schade dan het doorgaan met de lockdowns om het risico op heropleven te elimineren.
Ohnee, want we hebben geen volgelopen ziekenhuizen, IC's gehad waardoor we de maatregelen moesten invoeren?quote:Op maandag 13 april 2020 01:42 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Die conclusie kan je helemaal niet zo stellig trekken.
Ik ben met één punt met je eens: Ondernemers moeten geholpen worden. Maar de hele economie zou juist gebaseerd moeten zijn op mensen, zoals je zelf al zegt. Waarbij bij een grote crisis zoals dit, mensen geholpen kunnen worden. Ongeacht wat het kost. Geld is een bedenksel, een mensenleven is dat niet!quote:Op maandag 13 april 2020 01:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
De gezondheidszorg wordt betaald door de economie. Mensenlevens worden beïnvloed door de economie. Gezondheid wordt direct beinvloed door de economie. Mentaal en fysiek. De productie die we hebben maakt het mogelijk meer te besteden aan gezondheidszorg of andere dingen die mensenlevens redden of verbeteren.
De economie slopen kost meer mensenlevens dan jij je kunt inbeelden. Denk daar alsjeblieft wat langer over na.
Ondernemers die hun rekeningen niet kunnen betalen komen niet meer terug na deze crisis die vragen faillissement aan. Mensen verliezen hun banen etc etc.
Je kan exact hetzelfde zeggen over dat jij daar over valt in plaats van het punt van m'n post.quote:Op maandag 13 april 2020 01:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De president wordt genoemd bij naam? Dat kan vast niet kloppen dan.Kom zeg, er is wel wat op aan te merken, maar dit...
Ik zou het zeer zeker niet willen aanvoeren als wetenschappelijk bewijs, maar wel dat elke econoom die langdurig gepolled wordt hier tegen het opheffen van deze maatregelen zijn als het er toe leidt dat het zorgsysteem overbelast wordt,quote:Op maandag 13 april 2020 01:49 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Je kan exact hetzelfde zeggen over dat jij daar over valt in plaats van het punt van m'n post.
Punt is dat je het aanvoert als soort wetenschappelijk bewijs terwijl ik niets meer dan 'it depends' lees.
En laten het nou net zo zijn dat ik eerder dit topic uiteengezet heb dat we zonder maatregelen wss 'slechts' 15% meer sterfte zouden hebben dan nu. Vraag de economen eens in dat scenario naar impact op economie VS lockdown.
Je gedraagt je alsof anderen goedkoop dingen roepen maar zelf kom je met geen enkel argument.
Geld is een transactiemiddel. De economie zijn wij die produceren. Ons nuttig maken voor elkaar.quote:Op maandag 13 april 2020 01:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik ben met één punt met je eens: Ondernemers moeten geholpen worden. Maar de hele economie zou juist gebaseerd moeten zijn op mensen, zoals je zelf al zegt. Waarbij bij een grote crisis zoals dit, mensen geholpen kunnen worden. Ongeacht wat het kost. Geld is een bedenksel, een mensenleven is dat niet!
Hij stelt "bij risico op een heruitbraak". Los van dat dat een nuance is die ie eerder niet aanbracht, lijkt het er op dat een heruitbraak zonder flattened curve tot een geringe toename in doden zou resulteren tov huidige maatregelen. Heb dat eerder in dit topic toegelicht.quote:Op maandag 13 april 2020 01:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ohnee, want we hebben geen volgelopen ziekenhuizen, IC's gehad waardoor we de maatregelen moesten invoeren?
We kappen daar ook niet mee toch?! Essentiele zaken lopen gewoon door. Als iedereen ziek zou worden is er sowieso geen economie meer. Laten we nu gewoon de regels volgen en hopen dat het wel mee gaat vallen.quote:Op maandag 13 april 2020 01:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geld is een transactiemiddel. De economie zijn wij die produceren. Ons nuttig maken voor elkaar.
Als we daarmee kappen gaat dat enorm veel gezondheid kosten. De mensen die op de IC buiten de boot zouden vallen zijn niet de meest gezonde mensen met niet veel jaar meer voor de boeg.
Wacht even hoor, ik vertaalde de vraag van een poll in een taal die ik passend vond gegeven de antwoorden. Dat kun je anders vertalen denk ik en dat zou niet op voorhand verkeerd zijn. Ik denk echter niet dat ik heel vrij ben geweest in het vertalen oid.quote:Op maandag 13 april 2020 01:55 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hij stelt "bij risico op een heruitbraak". Los van dat dat een nuance is die ie eerder niet aanbracht, lijkt het er op dat een heruitbraak zonder flattened curve tot een geringe toename in doden zou resulteren tov huidige maatregelen. Heb dat eerder in dit topic toegelicht.
quote:Computer lost ethisch dilemma op: ‘Gooi dikke man van brug’
Volgens het intelligente programma moet de man 'absoluut van de brug geduwd worden'.
Goede satire.. Maar zijn wel het soort dilemma's van nu.quote:De trein kan alleen gestopt worden door een dikke man van de spoorbrug af het spoor op te duwen. Met zijn lichaamsgewicht zal hij de trein zeker tegenhouden, waardoor de mensen worden gered. Moet de dikke man worden geduwd of niet?
Dit veronderstelt dat het aantal levens groter is als we doorgaan dan wanneer we nu stoppen. Er is geen om dat te denken, denk ik. Bovendien is het nogal utilitair gedacht.quote:Op maandag 13 april 2020 02:12 schreef VacaLoca het volgende:
Als mijn aannames kloppen zit je met dat je als politiek besef hebt dat voor de economie en normaal kunnen leven opheffen maatregelen voor minder ellende zorgt maar dat je dan nu vrij obvious zou stellen van dat zo'n 5000 mensen letterlijk en figuurlijk kunnen stikken.
Dat is sws ethisch al heel lastig iets. Mensen die je nu zichtbaar kan redden VS levens die in toekomst op spel komen te staan. Maar politiek gezien kunnen ze dat niet gaan stellen, dan zouden het kille moordenaars zijn. Voornamelijk door de vergrootglas waar het onder ligt want wereldwijd maakt de politiek dagelijks harde keuzes die over vele levens gaan.
Als je het een artificial intelligence zou vragen met de opdracht om lange termijn en absoluut gezien de meeste ellende te voorkomen zou ie waarschijnlijk voor opheffen maatregelen kiezen (als schatting dat groot deel NL al besmet is geweest klopt)
Dus eigenlijk komt het dan allemaal neer op dit plaatje van De Speld:
[ afbeelding ]
[..]
[..]
Goede satire.. Maar zijn wel het soort dilemma's van nu.
Juist!quote:Op maandag 13 april 2020 02:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit veronderstelt dat het aantal levens groter is als we doorgaan dan wanneer we nu stoppen. Er is geen om dat te denken, denk ik. Bovendien is het nogal utilitair gedacht.
En zeker niet nu het warmer weer begint te worden. Na een paar dagen is er volop te zien dat mensen aan de situatie wennen. De 1.5m is er, maar panisch iedereen ontwijken zie ik al niet meer gebeuren. Mensen fietsten vandaag om/door/naast elkaar, liepen zij aan zij door tulpenvelden, zaten zij aan zij langs grachten/watersloten, dronken bier in groepjes. In de supermarkt, weer normaal gevuld loopt men op minder dan een meter langs elkaar en over het algemeen gebruikt men maar amper handschoenen/gezichtsmaskers.quote:Op maandag 13 april 2020 02:40 schreef _Lily_ het volgende:
Er is een boel gediscussieer over het nut van social distancing/lock down en exitstrategieen etc.
Maar hoe je het ook wendt of keert —> ongeacht wat de economie doet, ongeacht hoe de opnames op de ic zich ontwikkelen etc etc, als dit nog lang duurt gaan mensen hun normale leven weer oppakken. Je ziet het nu alweer drukker worden op straat. Die soort intelligente lockdown die we hebben gaat niet >6 maanden vol te houden zijn voor de meesten en zal dus derhalve falen.
Dat zou een mooi iets zijn, dat we gewoon weer verder gaan met ons leven zo snel mogelijk.quote:Op maandag 13 april 2020 02:53 schreef KNAK het volgende:
[..]
En zeker niet nu het warmer weer begint te worden. Na een paar dagen is er volop te zien dat mensen aan de situatie wennen. De 1.5m is er, maar panisch iedereen ontwijken zie ik al niet meer gebeuren. Mensen fietsten vandaag om/door/naast elkaar, liepen zij aan zij door tulpenvelden, zaten zij aan zij langs grachten/watersloten, dronken bier in groepjes. In de supermarkt, weer normaal gevuld loopt men op minder dan een meter langs elkaar en over het algemeen gebruikt men maar amper handschoenen/gezichtsmaskers.
Zolang er geen mensen op straat dood neervallen zal voor de meerderheid geen urgentie/gevaar gevoeld worden. Tel daarbij op de Nederlandsche nuchterheid en het gevoel van 'mij overkomt niets' en 'er is in NL nooit wat aan de hand' en je hebt er een schepje ongedisciplineerde ongehoorzaamheid bij. Als we dadelijk dagelijks 20+ graden mogen verwelkomen blijft er los van wat de media verkondigt weinig meer over van een Corona-gevoel.
Tsja dat is dan vragen om een nog striktere lockdown.quote:Op maandag 13 april 2020 02:40 schreef _Lily_ het volgende:
Er is een boel gediscussieer over het nut van social distancing/lock down en exitstrategieen etc.
Maar hoe je het ook wendt of keert —> ongeacht wat de economie doet, ongeacht hoe de opnames op de ic zich ontwikkelen etc etc, als dit nog lang duurt gaan mensen hun normale leven weer oppakken. Je ziet het nu alweer drukker worden op straat. Die soort intelligente lockdown die we hebben gaat niet >6 maanden vol te houden zijn voor de meesten en zal dus derhalve falen.
en daarom blijven er nog heel lang nieuwe besmettingen en maatregelen......als je goed nadenkt kan iedereen dit jaar gewoon "afschrijven" en de maatregelen als normaal beschouwen.quote:Op maandag 13 april 2020 02:53 schreef KNAK het volgende:
[..]
En zeker niet nu het warmer weer begint te worden. Na een paar dagen is er volop te zien dat mensen aan de situatie wennen. De 1.5m is er, maar panisch iedereen ontwijken zie ik al niet meer gebeuren. Mensen fietsten vandaag om/door/naast elkaar, liepen zij aan zij door tulpenvelden, zaten zij aan zij langs grachten/watersloten, dronken bier in groepjes. In de supermarkt, weer normaal gevuld loopt men op minder dan een meter langs elkaar en over het algemeen gebruikt men maar amper handschoenen/gezichtsmaskers.
Zolang er geen mensen op straat dood neervallen zal voor de meerderheid geen urgentie/gevaar gevoeld worden. Tel daarbij op de Nederlandsche nuchterheid en het gevoel van 'mij overkomt niets' en 'er is in NL nooit wat aan de hand' en je hebt er een schepje ongedisciplineerde ongehoorzaamheid bij. Als we dadelijk dagelijks 20+ graden mogen verwelkomen blijft er los van wat de media verkondigt weinig meer over van een Corona-gevoel.
krijg je ervan als mensen toch eigenwijs zijn.......gewoon terechtquote:Op maandag 13 april 2020 04:30 schreef Maikuuul het volgende:
Hoorde dat mensen zelfs amper hun stad uitkunnen (Maastricht) zonder geldige reden?
Vind ik toch vrij pittig als je gewoon met de brommer een ritje wilt maken door het heuvelland. Zijn ze in NL toch een stuk strenger dan in HK.
Dus je deelt het aantal terug naar kliniek door totaal van uitstroom?quote:Op zondag 12 april 2020 22:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Powerbi
12apr20: 2248 cumulatief opgenomen - (nu aanwezig 1148 + fataal 400) = 700 levend eraf wat met 63% voldoende in de buurt zit.
Overlevingspercentage loopt trouwens wel terug. Vorige week stond dat nog op 67-70%*.
Onder "normale" omstandigheden komt ruwweg ca. 90% in levende lijve van de IC af en overlijdt daarvan in binnen het jaar daarna alsnog een flink deel waarmee het overlevingspercentage ca 75-80% is. bron
Hoe ze het verder doen met allerlei PTSS-achtige trauma's vanwege langdurige beademing (in coma) zal de tijd gaan uitwijzen.
Normaal verblijft het merendeel (80%) maar 1 tot 3 dagen op de IC. Hoe dat uitpakt met het gemiddelde van (wat men zegt) nu 3 weken (ipv 10 dagen) houdt ik mijn hart vast; ook qua revalidatie (cq. verpleging).
*Kan zo maar zijn dat mensen, ervaring doet leren, nu iets minder snel op de IC komen en dan als erg serieus geval; er minder makkelijk levend vandaan komen.
Ja, allemaal import besmettingen.quote:Op maandag 13 april 2020 06:44 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Klopt het nou dat China weer een klein beetje stijgt qua nummers?
Je daar niet druk om maken is net zo dom als je niet zo drukmaken om dit virus en met je carnavalsvereniging in een verzorgingshuis gaan optreden. .quote:Op maandag 13 april 2020 02:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
We kappen daar ook niet mee toch?! Essentiele zaken lopen gewoon door. Als iedereen ziek zou worden is er sowieso geen economie meer. Laten we nu gewoon de regels volgen en hopen dat het wel mee gaat vallen.
Ieder land (wat er toe doet) is momenteel is lockdown. Die economie komt echt wel weer op z'n pootjes hoor, maak je daar niet druk om.
Dit dusquote:Op maandag 13 april 2020 04:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en daarom blijven er nog heel lang nieuwe besmettingen en maatregelen......als je goed nadenkt kan iedereen dit jaar gewoon "afschrijven" en de maatregelen als normaal beschouwen.
Wat wel een voordeel is, is dat als het straks warmer word het makkelijker gaat worden om zieken te detecteren omdat je dan niet meer met de seizoensgriep zit, ik zou het ook verstandig vinden als men op drukke plekken massaal mensen op temperatuur gaan screenen.quote:Op maandag 13 april 2020 04:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en daarom blijven er nog heel lang nieuwe besmettingen en maatregelen......als je goed nadenkt kan iedereen dit jaar gewoon "afschrijven" en de maatregelen als normaal beschouwen.
quote:Op maandag 13 april 2020 04:30 schreef Maikuuul het volgende:
Hoorde dat mensen zelfs amper hun stad uitkunnen (Maastricht) zonder geldige reden?
Vind ik toch vrij pittig als je gewoon met de brommer een ritje wilt maken door het heuvelland. Zijn ze in NL toch een stuk strenger dan in HK.
Vervelend, maar de idioten verpesten het voor de rest, ik zag ook weer van die idioten die massaal naar de bloemenvelden zijn gereden, zie je ook weer zo een stom wijf dat selfies aan het maken is voor Insta.quote:Op maandag 13 april 2020 04:30 schreef Maikuuul het volgende:
Iedereen ziek... Dit virus wordt in dat optiek schromelijk overschat. In dat Duitse plaatsje was de verhouding sterfte / virus gehad 1/50 en dat was gemiddeld. Terwijl de sterfte voor 99% ofzo bij 65+ers met meerdere gezondheidsproblemen komt.quote:Op maandag 13 april 2020 02:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
We kappen daar ook niet mee toch?! Essentiele zaken lopen gewoon door. Als iedereen ziek zou worden is er sowieso geen economie meer. Laten we nu gewoon de regels volgen en hopen dat het wel mee gaat vallen.
Ieder land (wat er toe doet) is momenteel is lockdown. Die economie komt echt wel weer op z'n pootjes hoor, maak je daar niet druk om.
Iedereen ziek... Dit virus wordt in dat optiek schromelijk overschat. In dat Duitse plaatsje was de verhouding sterfte / virus gehad 1/50 en dat was gemiddeld. Terwijl de sterfte voor 99% ofzo bij 65+ers met meerdere gezondheidsproblemen komt.quote:Op maandag 13 april 2020 02:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als men 20 dagen op de ic ligt kunnen er wel 75 nieuwe bij per dag. Die proberen we dan allemaal te redden.quote:Op maandag 13 april 2020 02:12 schreef VacaLoca het volgende:
Als mijn aannames kloppen zit je met dat je als politiek besef hebt dat voor de economie en normaal kunnen leven opheffen maatregelen voor minder ellende zorgt maar dat je dan nu vrij obvious zou stellen van dat zo'n 5000 mensen letterlijk en figuurlijk kunnen stikken.
Dat is sws ethisch al heel lastig iets. Mensen die je nu zichtbaar kan redden VS levens die in toekomst op spel komen te staan. Maar politiek gezien kunnen ze dat niet gaan stellen, dan zouden het kille moordenaars zijn. Voornamelijk door de vergrootglas waar het onder ligt want wereldwijd maakt de politiek dagelijks harde keuzes die over vele levens gaan.
Als je het een artificial intelligence zou vragen met de opdracht om lange termijn en absoluut gezien de meeste ellende te voorkomen zou ie waarschijnlijk voor opheffen maatregelen kiezen (als schatting dat groot deel NL al besmet is geweest klopt)
Dus eigenlijk komt het dan allemaal neer op dit plaatje van De Speld:
[ afbeelding ]
[..]
[..]
Goede satire.. Maar zijn wel het soort dilemma's van nu.
Lees je niet wat ik post of wil je niet geloven dat een slechtere economie slecht is voor de gezondheid van velen?quote:Op maandag 13 april 2020 02:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit veronderstelt dat het aantal levens groter is als we doorgaan dan wanneer we nu stoppen. Er is geen om dat te denken, denk ik. Bovendien is het nogal utilitair gedacht.
Onder de aanname dat er zoiets bestaat als groepsimmuniteit. Wat tot op heden nog niet bewezen is en dus gevaarlijk om aan te nemen.quote:Op maandag 13 april 2020 08:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
In principe is het toch gunstig dat mensen zo snel mogelijk geïnfecteerd raken, zolang de zorg het aan kan. Dat zou dan toch betekenen dat eind april wat maatregelen weg gaan vallen? Als je langer die regels zou houden blijven mensen gemiddeld wel ietsjes leven, maar zit je nog 2 jaar in deze situatie.
Klopt, je wilt de IC eigenlijk op maximale capaciteit zonder neveneffecten laten draaien.quote:Op maandag 13 april 2020 08:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
In principe is het toch gunstig dat mensen zo snel mogelijk geïnfecteerd raken, zolang de zorg het aan kan. Dat zou dan toch betekenen dat eind april wat maatregelen weg gaan vallen? Als je langer die regels zou houden blijven mensen gemiddeld wel ietsjes leven, maar zit je nog 2 jaar in deze situatie.
Als het niet werkt heeft het allemaal geen zin en is het uitstel van executie. Een vaccin is artificiële immuniteit. Als dat niet werkt heb je dus ook geen werkend vaccin.quote:Op maandag 13 april 2020 08:28 schreef _I het volgende:
[..]
Onder de aanname dat er zoiets bestaat als groepsimmuniteit. Wat tot op heden nog niet bewezen is en dus gevaarlijk om aan te nemen.
Het kan nooit "gunstig" zijn om mensen ziek te laten worden. Dat zijn experimenten waar je heel ver weg moet blijven, als je niet weet wat de langdurige effecten zijn van de ziekte of hoe het exact werkt.
Beter houden we 3 meter afstand en gaan we uitgebreid testen of de mix van die huisarts werkt, zodat we kunnen voorkomen dat mensen er zwaar ziek van worden. Lijkt mij een veiliger experiment op dit moment dan groepsimmuniteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |