Volgens mij staan huidige maatregelen en de aandacht voor corona patiënten in de zorg de medische zorgverlening juist meer in de weg dan wanneer we het z'n beloop laten gaan en er geen extra aandacht meer aan schenken.quote:Op maandag 13 april 2020 01:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Voor de miljoenmiljardste keer: het gaat niet om de doden. Het is natuurlijk te betreuren dat er mensen aan dit virus komen te overlijden, maar daarvoor gaat de hele maatschappij niet op slot.
Waar de maatschappij wel voor op slot gaat, is zorgen dat de medische zorgverlening nog kan functioneren in dit land. Daarvoor is het belangrijk dat er plek is voor patiënten in de ziekenhuizen. De ICs in Nederland zijn zwaar overbelast en kunnen de aantallen zieken net aan, omdat dat ze opereren op 250% van de normale capaciteit. Dat betekent dat we niet meer zieken kunnen gebruiken. Om dat te waarborgen, is het belangrijk dat het virus zich niet te snel kan verspreiden.
Daarom zitten we allemaal binnen. Niet vanwege een paar bejaarden.
Denk je nou echt dat de economie lekker zou draaien wanneer de medische zorg in dit land overbelast was geraakt?quote:Op maandag 13 april 2020 01:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Welk onderdeel is precies niet aan de gang? De economie gaat harder naar beneden dan in de financiële crisis en bij triage worden de oudste mensen het eerst niet meer geholpen.
Beide feiten.
Gewoon alles open en een beetje opletten eventueel alleen festivals nog wat langer verbieden daar draaien ze toch alleen graf muziek op de meeste festivalsquote:Op maandag 13 april 2020 01:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ah ja, kroegen open is beter dan restaurants eerder open?
Welk onderdeel is precies niet aan de gang? De economie gaat harder naar beneden dan in de financiële crisis en bij triage worden de oudste mensen het eerst niet meer geholpen.quote:Op maandag 13 april 2020 01:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja, want dat is echt wat er aan de gang is.
Als artsen gaan oordelen dan worden de levens gered die de meeste gezonde levensjaren zullen krijgen als ze geholpen worden.quote:Op maandag 13 april 2020 01:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe kon het fijnmaziger gegeven de resources?
Hoe is dat common sense?
[..]
De economische schade zal deels structureel worden, ik zie niet hoe dat anders zou kunnen?!
Je denkt dat het met andere maatregelen beter was geweest? Hoezo?
[..]
Raar waarom je hier een heel specifieke groep benoemt. Waarom doe je dat? Het komt op me over alsof je oneerlijk bent.
Ja, dat werkte in Italië zo lekker. Gewoon het virus z'n gang laten gaan. Tot het zulke proporties had dat er geen redden meer aan was.quote:Op maandag 13 april 2020 01:14 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Volgens mij staan huidige maatregelen en de aandacht voor corona patiënten in de zorg de medische zorgverlening juist meer in de weg dan wanneer we het z'n beloop laten gaan en er geen extra aandacht meer aan schenken.
Geen idee waarom jij denkt dat er een brandhaard gaat vormen in gebieden waar bijna niemand besmet is.quote:Op maandag 13 april 2020 01:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alle IC-capaciteit in heel Nederland was nodig voor de bestaande brandhaarden in o.a. Brabant. Nieuwe brandhaarden creëeren met halfbakken maatregelen zou gekkenwerk zijn geweest.
Bovendien was er een sterke vraag vanuit ouders om de scholen te sluiten. Voordat de maatregel vanuit de overheid kwamen, waren de klassen al half leeg omdat kinderen thuis werden gehouden.
Beide feiten zijn juist. Volgens jou is geld belangrijker dan mensenlevens. Dat stoort me! De economie komt er wel weer bovenop hoor! Zeker omdat de crisis niet in de economische sector zelf zit. De economie zal weer 'booming' zijn na deze crisis. Nu zijn mensen even belangrijk!quote:Op maandag 13 april 2020 01:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Welk onderdeel is precies niet aan de gang? De economie gaat harder naar beneden dan in de financiële crisis en bij triage worden de oudste mensen het eerst niet meer geholpen.
Beide feiten.
Waar heb je het in hemelsnaam over? Deugen? Gepollde economen vinden een lockdown de beste economische maatregel. Zelfs zo erg dat er geen enkele in de poll tegen was.quote:Op maandag 13 april 2020 01:16 schreef ludovico het volgende:
[...]
Als artsen gaan oordelen dan worden de levens gered die de meeste gezonde levensjaren zullen krijgen als ze geholpen worden.
Dat zijn geheid de ouderen van de zieken die geholpen willen worden.
Leuk deugen en weet ik veel wat verziekt alleen maar de discussie dus hou het vanaf nu svp zakelijk.
Brabant gaat veel slechter en de steden gaan veel slechter dan de rest van Nederland. Dat is logisch want dat is dichtbevolkt. Fijnmaziger bedoel ik mee dat h
Daar dus strengere regels gelden dan in Groningen en Friesland bijv.
Daar de scholen open. In Brabant meer quarantaine. Je zou parken kunnen afsluiten of andere plekken die teveel uitnodigen om op een kluitje te staan. Je kan winkels verplichten te sluiten er zijn nog wel meer zaken die mogelijk zijn. Kerken dicht. Moskee dicht. Bouwmarkten ging het ook totaal fout bij. Beperken hoeveel mensen binnen zijn dus. Dat soort zaken.
Nederland was net zo laat als Italië en hoogstwaarschijnlijk hebben 3-4 miljoen Nederlanders het al gehad.quote:Op maandag 13 april 2020 01:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat werkte in Italië zo lekker. Gewoon het virus z'n gang laten gaan. Tot het zulke proporties had dat er geen redden meer aan was.
Omdat het virus nogal besmettelijk is, natuurlijk. Zonder maatregelen gaat zo'n virus als een lopend vuurtje door het hele land.quote:Op maandag 13 april 2020 01:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen idee waarom jij denkt dat er een brandhaard gaat vormen in gebieden waar bijna niemand besmet is.
Het gaat niet om lekker draaien. Het gaat erom dat ondernemers hun hoofd boven water kunnen houden. Want als dat niet zo is krijg je faillissementen en structurele schade. Dat kost gezonde levensjarenquote:Op maandag 13 april 2020 01:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat de economie lekker zou draaien wanneer de medische zorg in dit land overbelast was geraakt?
Zoals Rutte al zei, het is geen keus tussen de bestrijding van het virus en de economie. De economie is sowieso de dupe.
Zijn allemaal jonge mensen dat is goed voor groepsimmuniteit.quote:Op maandag 13 april 2020 01:15 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Gewoon alles open en een beetje opletten eventueel alleen festivals nog wat langer verbieden daar draaien ze toch alleen graf muziek op de meeste festivals
Een groot deel van de economie draait nog gewoon door, hoor. Natuurlijk zijn er wat sectoren die hierdoor geraakt worden, maar die krijgen steun van de overheid.quote:Op maandag 13 april 2020 01:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het gaat niet om lekker draaien. Het gaat erom dat ondernemers hun hoofd boven water kunnen houden. Want als dat niet zo is krijg je faillissementen en structurele schade. Dat kost gezonde levensjaren
Geven ze ook ergens toelichting?quote:Op maandag 13 april 2020 01:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Er is in het panel van economen geen enkele voor gegeven de risico's.
Die denken dat het slecht is voor de economie.
Bron?quote:Op maandag 13 april 2020 01:21 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Nederland was net zo laat als Italië en hoogstwaarschijnlijk hebben 3-4 miljoen Nederlanders het al gehad.
Sommigen wel, sommigen niet, zie hier: http://www.igmchicago.org/surveys/policy-for-the-covid-19-crisis/quote:
Heb eerder in deze reeks wat cijfers onderbouwd. Maar losjes gebaseerd op cijfers andere landen, met name waar ze veel testen. En de artikelen die nu steeds meer verschijnen dat uit bloedonderzoeken groot % deelnemers het geeft gehad zonder symptomen.quote:
Ik lees niet eens een duidelijke vraag / antwoord dusseh, leuke pol.quote:Op maandag 13 april 2020 01:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Er is in het panel van economen geen enkele voor gegeven de risico's.
Die denken dat het slecht is voor de economie.
De gezondheidszorg wordt betaald door de economie. Mensenlevens worden beïnvloed door de economie. Gezondheid wordt direct beinvloed door de economie. Mentaal en fysiek. De productie die we hebben maakt het mogelijk meer te besteden aan gezondheidszorg of andere dingen die mensenlevens redden of verbeteren.quote:Op maandag 13 april 2020 01:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Beide feiten zijn juist. Volgens jou is geld belangrijker dan mensenlevens. Dat stoort me! De economie komt er wel weer bovenop hoor! Zeker omdat de crisis niet in de economische sector zelf zit. De economie zal weer 'booming' zijn na deze crisis. Nu zijn mensen even belangrijk!
Welke poll?quote:Op maandag 13 april 2020 01:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waar heb je het in hemelsnaam over? Deugen? Gepollde economen vinden een lockdown de beste economische maatregel. Zelfs zo erg dat er geen enkele in de poll tegen was.
Stop gewoon eens met je geradicaliseerde bullshit en geef toe dat je fout zit en zat.
Zie er niet echt een goed argument tussen en meesten wijzen op 'it depends'. Neem deze bijvoorbeeld:quote:Op maandag 13 april 2020 01:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sommigen wel, sommigen niet, zie hier: http://www.igmchicago.org/surveys/policy-for-the-covid-19-crisis/
In algemene zin moet je het ermee doen, al zegt het wel wat dat niemand aan de andere kant zit.
En dat is dus mijn punt: gezien het waarschijnlijke aantal besmettingen wat we reeds hebben + dat we overgrote deel medisch niet kunnen helpen ongeacht lockdown of niet + resterende levensverwachting groep waar het om gaat qua overlijden + impact van langdurig een 1,5m maatschappij.. Maakt het wel op z'n minst een serieus te overwegen dilemma. Vandaar dat ik die stelling drop.quote:Again, it depends on what the true infection rate is (by locality). If everyone is already infected, lockdowns will not make a difference.
Ik zal het voor je vrij vertalen: Het stoppen met extreme lockdowns terwijl de kans op een heruitbraak van infecties hoog is, leidt tot een grotere economische schade dan het doorgaan met de lockdowns om het risico op heropleven te elimineren.quote:Op maandag 13 april 2020 01:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik lees niet eens een duidelijke vraag / antwoord dusseh, leuke pol.
Ik geradicaliseerd? We komen er straks vanaf met minder dan 40k doden. +- Allemaal 65+ met meerdere gezondheidsklachten.quote:Op maandag 13 april 2020 01:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waar heb je het in hemelsnaam over? Deugen? Gepollde economen vinden een lockdown de beste economische maatregel. Zelfs zo erg dat er geen enkele in de poll tegen was.
Stop gewoon eens met je geradicaliseerde bullshit en geef toe dat je fout zit en zat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |