abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 april 2020 @ 04:30:47 #276
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192591852
Hoorde dat mensen zelfs amper hun stad uitkunnen (Maastricht) zonder geldige reden?

Vind ik toch vrij pittig als je gewoon met de brommer een ritje wilt maken door het heuvelland. Zijn ze in NL toch een stuk strenger dan in HK.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192591880
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 04:30 schreef Maikuuul het volgende:
Hoorde dat mensen zelfs amper hun stad uitkunnen (Maastricht) zonder geldige reden?

Vind ik toch vrij pittig als je gewoon met de brommer een ritje wilt maken door het heuvelland. Zijn ze in NL toch een stuk strenger dan in HK.
krijg je ervan als mensen toch eigenwijs zijn.......gewoon terecht
en iedereen mag gewoon naar buiten, naar de bouwmarkt, boodschappen doen, buiten wandelen, vissen etc etc
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192591967
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 22:37 schreef Vallon het volgende:

[..]

Powerbi
12apr20: 2248 cumulatief opgenomen - (nu aanwezig 1148 + fataal 400) = 700 levend eraf wat met 63% voldoende in de buurt zit.

Overlevingspercentage loopt trouwens wel terug. Vorige week stond dat nog op 67-70%*.

Onder "normale" omstandigheden komt ruwweg ca. 90% in levende lijve van de IC af en overlijdt daarvan in binnen het jaar daarna alsnog een flink deel waarmee het overlevingspercentage ca 75-80% is. bron

Hoe ze het verder doen met allerlei PTSS-achtige trauma's vanwege langdurige beademing (in coma) zal de tijd gaan uitwijzen.
Normaal verblijft het merendeel (80%) maar 1 tot 3 dagen op de IC. Hoe dat uitpakt met het gemiddelde van (wat men zegt) nu 3 weken (ipv 10 dagen) houdt ik mijn hart vast; ook qua revalidatie (cq. verpleging).

*Kan zo maar zijn dat mensen, ervaring doet leren, nu iets minder snel op de IC komen en dan als erg serieus geval; er minder makkelijk levend vandaan komen.
Dus je deelt het aantal terug naar kliniek door totaal van uitstroom?

De langliggers laat je dus achterwege?

Klopt niet helemaal dan.

Je laatste punt klopt trouwens ook niet.
pi_192592007
Klopt het nou dat China weer een klein beetje stijgt qua nummers?
  maandag 13 april 2020 @ 07:18:20 #280
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192592088
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 06:44 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Klopt het nou dat China weer een klein beetje stijgt qua nummers?
Ja, allemaal import besmettingen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192592116
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 02:00 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

We kappen daar ook niet mee toch?! Essentiele zaken lopen gewoon door. Als iedereen ziek zou worden is er sowieso geen economie meer. Laten we nu gewoon de regels volgen en hopen dat het wel mee gaat vallen.

Ieder land (wat er toe doet) is momenteel is lockdown. Die economie komt echt wel weer op z'n pootjes hoor, maak je daar niet druk om.
Je daar niet druk om maken is net zo dom als je niet zo drukmaken om dit virus en met je carnavalsvereniging in een verzorgingshuis gaan optreden. .
Go hard or go home
pi_192592124
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 04:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en daarom blijven er nog heel lang nieuwe besmettingen en maatregelen......als je goed nadenkt kan iedereen dit jaar gewoon "afschrijven" en de maatregelen als normaal beschouwen.
Dit dus :Y
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192592132
Scholen gaan open na de meivakantie. Ze willen die kinderen weer terug op de radar hebben en dat is volledig terecht. Als maatschappij ga je nu niet alleen de ouderen en zwakkeren beschermen maar ook de kwetsbaren en dat zijn de kinderen.
Go hard or go home
pi_192592149
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 04:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en daarom blijven er nog heel lang nieuwe besmettingen en maatregelen......als je goed nadenkt kan iedereen dit jaar gewoon "afschrijven" en de maatregelen als normaal beschouwen.
Wat wel een voordeel is, is dat als het straks warmer word het makkelijker gaat worden om zieken te detecteren omdat je dan niet meer met de seizoensgriep zit, ik zou het ook verstandig vinden als men op drukke plekken massaal mensen op temperatuur gaan screenen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192592151
quote:

quote:

Vervelend, maar de idioten verpesten het voor de rest, ik zag ook weer van die idioten die massaal naar de bloemenvelden zijn gereden, zie je ook weer zo een stom wijf dat selfies aan het maken is voor Insta.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192592194
quote:

[..]

We kappen daar ook niet mee toch?! Essentiele zaken lopen gewoon door. Als iedereen ziek zou worden is er sowieso geen economie meer. Laten we nu gewoon de regels volgen en hopen dat het wel mee gaat vallen.

Ieder land (wat er toe doet) is momenteel is lockdown. Die economie komt echt wel weer op z'n pootjes hoor, maak je daar niet druk om.
Iedereen ziek... Dit virus wordt in dat optiek schromelijk overschat. In dat Duitse plaatsje was de verhouding sterfte / virus gehad 1/50 en dat was gemiddeld. Terwijl de sterfte voor 99% ofzo bij 65+ers met meerdere gezondheidsproblemen komt.

Ja dit virus is kut. Maar zwaar skewed naar mensen met een minder sterke weerstand. Dat laatste wordt een beetje onderschat.

Economie krabbelt wel weer op.. 5 jaar lang extra werkloosheid met onzichtbare doden / verminderde levensjaren.

Minder geld / capaciteit voor onderzoek voor medicijnen. Minder geld voor psychische gezondheidszorg.. Minder geld voor verbeteren milieu. Je kan wel ff doorgaan. Dat scheelt allemaal gezonde levensjaren. En waarschijnlijk meer dan we nu extra redden door de meest oude mensen met meerdere ziektes nog een kans te geven op de IC.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 13 april 2020 @ 08:13:25 #287
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192592208
In principe is het toch gunstig dat mensen zo snel mogelijk geïnfecteerd raken, zolang de zorg het aan kan. Dat zou dan toch betekenen dat eind april wat maatregelen weg gaan vallen? Als je langer die regels zou houden blijven mensen gemiddeld wel ietsjes leven, maar zit je nog 2 jaar in deze situatie.
pi_192592218
Mannen met kalende kruin en volle baard mogelijk vatbaarder voor COVID-19

Nieuw onderzoek legt een verband tussen COVID-19 en een hormoon dat onder meer kan leiden tot haarverlies.

Meer dan een miljoen mensen zijn onderhand wereldwijd besmet geraakt met het nieuwe coronavirus. Het zijn flinke aantallen. Terwijl het virus bijna alle landen op aarde al heeft aangedaan, proberen artsen en wetenschappers grip op de zaak te krijgen. Waar ze zich echter het hoofd over breken, is hoe het kan dat de één vrij milde symptomen ervaart, terwijl bij de ander het leven op het spel staat. Ongetwijfeld spelen hierbij leeftijd en onderliggende gezondheidsproblemen een rol. Maar ook jonge en gezonde patiënten zijn ondertussen aan het virus overleden.

Verder: https://www.scientias.nl/(...)arder-voor-covid-19/

Moeten we dit serieus nemen? Ik voldoe aan de beschrijving.... Zoals veel mannen.
pi_192592255
quote:

[..]

Iedereen ziek... Dit virus wordt in dat optiek schromelijk overschat. In dat Duitse plaatsje was de verhouding sterfte / virus gehad 1/50 en dat was gemiddeld. Terwijl de sterfte voor 99% ofzo bij 65+ers met meerdere gezondheidsproblemen komt.

Ja dit virus is kut. Maar zwaar skewed naar mensen met een minder sterke weerstand. Dat laatste wordt een beetje onderschat.
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 02:12 schreef VacaLoca het volgende:
Als mijn aannames kloppen zit je met dat je als politiek besef hebt dat voor de economie en normaal kunnen leven opheffen maatregelen voor minder ellende zorgt maar dat je dan nu vrij obvious zou stellen van dat zo'n 5000 mensen letterlijk en figuurlijk kunnen stikken.

Dat is sws ethisch al heel lastig iets. Mensen die je nu zichtbaar kan redden VS levens die in toekomst op spel komen te staan. Maar politiek gezien kunnen ze dat niet gaan stellen, dan zouden het kille moordenaars zijn. Voornamelijk door de vergrootglas waar het onder ligt want wereldwijd maakt de politiek dagelijks harde keuzes die over vele levens gaan.

Als je het een artificial intelligence zou vragen met de opdracht om lange termijn en absoluut gezien de meeste ellende te voorkomen zou ie waarschijnlijk voor opheffen maatregelen kiezen (als schatting dat groot deel NL al besmet is geweest klopt)

Dus eigenlijk komt het dan allemaal neer op dit plaatje van De Speld:

[ afbeelding ]
[..]

[..]

Goede satire.. Maar zijn wel het soort dilemma's van nu.
Als men 20 dagen op de ic ligt kunnen er wel 75 nieuwe bij per dag. Die proberen we dan allemaal te redden.

Als dat 150 wordt dan 75 van die groep niet 50%. Dan is de IC overbelast.

Dat wordt 3000 bezetting dan zegmaar. 1500 per 20 dagen niet helpen van de meest ongezonde / oude kwaliteit. De mensen waar het minste te redden valt.

Die hadden sowieso slechts 20% kans of iets. Dus dat komt uit op 300 per 20 dagen ofwel 3000 in een jaar ofzo. Dus idd tot moment vaccin 5000.

Maar dan heb je het echt over mensen die gemiddeld nog 4 jaar zouden hebben ofzo.

Liever niet hoor. Maar het zou kunnen dat dit verschil komt als je de huidige maatregelen zoveel mogelijk laat gelden maar de horeca met extra regels en alle scholen open doet of had gehouden.

Nu loopt die hele generatie wel een beetje achterstand op.

Sowieso worden mensen ook knettergek als ze niks meer mogen doen.

Met die 1.5 meter haal je wss 95% al uit de verspreiding van het virus. Door een beetje grieperigheid erbij nog serieuzer te nemen misschien 96%. Kijk maar naar NL statistieken die niet wezenlijk slechter zijn dan die van Frankrijk etc.

Daarnaast nog de grote grap dat het aantal besmettingen in erg besmette gebieden veel meer wordt beïnvloed door (schadelijke) maatregelen.

Had scholen per gemeente gesloten en had dan extra inspanningen verricht voor de uitzonderingen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192592262
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 02:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dit veronderstelt dat het aantal levens groter is als we doorgaan dan wanneer we nu stoppen. Er is geen om dat te denken, denk ik. Bovendien is het nogal utilitair gedacht.
Lees je niet wat ik post of wil je niet geloven dat een slechtere economie slecht is voor de gezondheid van velen?
pi_192592271
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 08:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
In principe is het toch gunstig dat mensen zo snel mogelijk geïnfecteerd raken, zolang de zorg het aan kan. Dat zou dan toch betekenen dat eind april wat maatregelen weg gaan vallen? Als je langer die regels zou houden blijven mensen gemiddeld wel ietsjes leven, maar zit je nog 2 jaar in deze situatie.
Onder de aanname dat er zoiets bestaat als groepsimmuniteit. Wat tot op heden nog niet bewezen is en dus gevaarlijk om aan te nemen.

Het kan nooit "gunstig" zijn om mensen ziek te laten worden. Dat zijn experimenten waar je heel ver weg moet blijven, als je niet weet wat de langdurige effecten zijn van de ziekte of hoe het exact werkt.

Beter houden we 3 meter afstand en gaan we uitgebreid testen of de mix van die huisarts werkt, zodat we kunnen voorkomen dat mensen er zwaar ziek van worden. Lijkt mij een veiliger experiment op dit moment dan groepsimmuniteit.
pi_192592297
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 08:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
Klopt, je wilt de IC eigenlijk op maximale capaciteit zonder neveneffecten laten draaien.

Overigens komt die virus nog steeds op bejaardentehuizen terecht etc dus.... Kun je het virus leuk afremmen maar het komt dan alsnog onder hun gelederen.

Succesvol isoleren is stap 1 om het aantal doden te verminderen en die is nu al tamelijk lek.

Maar okay. Er komt ook wat druk op de IC van de overige mensen. Maar ook daar zouden de risicogroepen perfect geïsoleerd moeten worden om hun levens te redden anders is dat ook uitstel van executie.

Naar verhouding zijn er te weinig gezonde mensen op de IC zou je moeten concluderen. Ieder persoon uit de risicogroep laat zien dat ze niet goed zijn geïsoleerd van de ziekte.
pi_192592311
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 08:28 schreef _I het volgende:

[..]

Onder de aanname dat er zoiets bestaat als groepsimmuniteit. Wat tot op heden nog niet bewezen is en dus gevaarlijk om aan te nemen.

Het kan nooit "gunstig" zijn om mensen ziek te laten worden. Dat zijn experimenten waar je heel ver weg moet blijven, als je niet weet wat de langdurige effecten zijn van de ziekte of hoe het exact werkt.

Beter houden we 3 meter afstand en gaan we uitgebreid testen of de mix van die huisarts werkt, zodat we kunnen voorkomen dat mensen er zwaar ziek van worden. Lijkt mij een veiliger experiment op dit moment dan groepsimmuniteit.
Als het niet werkt heeft het allemaal geen zin en is het uitstel van executie. Een vaccin is artificiële immuniteit. Als dat niet werkt heb je dus ook geen werkend vaccin.

Tis maar goed dat de wereld niet werkt zoals jij hem schetst. En het kan prima gunstig zijn om gezonde mensen wel redelijk bloot te laten stellen. Zij kunnen lekker verder leven en hebben het virus dan gehad waarmee ze de kans op besmetting lager maken. Uiteraard wel pas na het ziektebeeld.
pi_192592323
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 08:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als het niet werkt heeft het allemaal geen zin en is het uitstel van executie. Een vaccin is artificiële immuniteit. Als dat niet werkt heb je dus ook geen werkend vaccin.

Tis maar goed dat de wereld niet werkt zoals jij hem schetst. En het kan prima gunstig zijn om gezonde mensen wel redelijk bloot te laten stellen. Zij kunnen lekker verder leven en hebben het virus dan gehad waarmee ze de kans op besmetting lager maken. Uiteraard wel pas na het ziektebeeld.
Heb het niet over een vaccin, maar over groepsimmuniteit door ziek te worden. Als je alleen immuun bent nadat je doodziek bent geweest, gaat het niet werken.

En dan kan het nooit gunstig zijn om mensen ziek te laten worden, zoals je zelf ook zegt.

Heb het niet over andere gevallen waarin alles bekend is en onderzocht. Heb het over Covid en de staat waar we nu zijn.

We weten helemaal niet of er mensen asymptomatisch ziek zijn geweest. Die testen zouden ook besmet geweest kunnen zijn. Het is allemaal tasten in het duister, en dan lijkt mij voorzichtigheid het juiste principe.
  maandag 13 april 2020 @ 08:50:25 #296
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192592346
quote:
10s.gif Op maandag 13 april 2020 08:17 schreef _I het volgende:

We zijn het eens.
Mooi item ja _O- prima samenvatting van de laatste vijftig topics hier.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192592356
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 08:45 schreef _I het volgende:

[..]

Heb het niet over een vaccin, maar over groepsimmuniteit door ziek te worden. Als je alleen immuun bent nadat je doodziek bent geweest, gaat het niet werken.

En dan kan het nooit gunstig zijn om mensen ziek te laten worden, zoals je zelf ook zegt.

Heb het niet over andere gevallen waarin alles bekend is en onderzocht. Heb het over Covid en de staat waar we nu zijn.

We weten helemaal niet of er mensen asymptomatisch ziek zijn geweest. Die testen zouden ook besmet geweest kunnen zijn. Het is allemaal tasten in het duister, en dan lijkt mij voorzichtigheid het juiste principe.
Hoe denk je dat vaccins werken
pi_192592357
navalny twitterde op zaterdag 11-04-2020 om 18:00:22 Посмотрите видео, снятое из машины "Скорой помощи" и у вас больше не будет вопросов на тему "почему мы видим ролики с гигантскими очередями скорых перед больницами".
Чтобы сдать больного нужно прождать 9 часов. https://t.co/JBevUZk8al reageer retweet
Gister zei mijn moeder nog: "In Rusland schijnt niets aan de hand te zijn, daar hoor je niet over..."
Kijk dit filmpje -gefilmd vanuit een ambulance die met een patiënt naar het ziekenhuis wil, en leer tellen in het Russisch
pi_192592360
Het beste lijkt me om volgende week de maatregelen te verlengen met opnieuw 4 weken met uitzondering van strikt essentiële zaken zoals bijvoorbeeld basisscholen als men die ‘veilig’ verklaard voor kinderen en docenten.

Alle potentiële coronahaarden zoals horeca en toerisme/cultuur zou ik - in deze fase van het hellende vlak - echt nog even dicht laten. Je ziet wat er gisteren gebeurd in de Bollenstreek. Als je dat opengooit vraag je gewoon om een tweede golf aan besmettingen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192592369
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 08:52 schreef Adames het volgende:

[..]

Hoe denk je dat vaccins werken
Dat is mij duidelijk. En nee, ik denk ook niet dat die gaan komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')