Zo lees ik t niet in het bericht, maar goed we zien t wel verschijnen binnenkort.quote:Op zondag 12 april 2020 00:42 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat is toch alleen een api, wat in een os zit?
Zit waarschijnlijk allang in beide OS.quote:Op zondag 12 april 2020 00:37 schreef Jed1Gam het volgende:
Voor de mensen die denken dat ze de app wel even verwijderen, veel succes want het wordt gewoon geïntegreerd in ios/Android.
quote:Op zondag 12 april 2020 00:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoezo?, het is in deze reeks uitgebreid aan de orde geweest
Kan je het niet verwijderen dan?quote:Op zondag 12 april 2020 00:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De groeten van BNW
https://www.google.com/am(...)-op-smartphones.html
Joh, maak je niet zo druk.quote:Op zondag 12 april 2020 00:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoeft in zijn geheel niet, maar deze user komt wel vaak terug. Verder weet ik nog niet waar ik nou echt persoonlijk werd. Op het tweakers forum hanteren ze wel een wat hogere standaard, wat niet tot problemen leidt.
of bron.... waarbij de minister trouwens heeft aangegeven op een vraag dat het ee OpenSource applicatiequote:
Want daar hebben ze geen internetquote:Op zondag 12 april 2020 00:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zullen we met zijn allen migreren naar Noorwegen?
als je de reeks gewoon volgt, wist dat het uitgebreid aan de orde is geweest, ik herhaal dat even in het kort, wat gewoon nog een gunst is.quote:Op zondag 12 april 2020 00:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoeft in zijn geheel niet, maar deze user komt wel vaak terug. Verder weet ik nog niet waar ik nou echt persoonlijk werd. Op het tweakers forum hanteren ze wel een wat hogere standaard, wat niet tot problemen leidt.
twitter:realDonaldTrump twitterde op zondag 12-04-2020 om 00:27:01So now the Fake News @nytimes is tracing the CoronaVirus origins back to Europe, NOT China. This is a first! I wonder where the Failing New York Times got for this one? Are there any NAMED sources? They were recently thrown out of China like dogs, and obviously want back in. Sad! reageer retweet
Nee, omdat het in bijna elke metriek die door de overheid beinvloed wordt daar beter is dan hier ...quote:
Ik ben volledig chill, geen SM, vrijwel onzichtbaar. Vrijwel, jaquote:Op zondag 12 april 2020 00:49 schreef Heeinz het volgende:
Waarom mensen nu ineens lopen miepen over een app snap ik totaal niet, iedereen gebruikt toch ook Facebook en weet ik veel wat op z'n telefoon
Ga eens voor de grap naar je tijdlijn op Google Maps
Waarom zit je dan nog in Nederland?quote:Op zondag 12 april 2020 00:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, omdat het in elke metriek daar beter is dan hier ...
Nogmaals, wat doe je dan hier?quote:Op zondag 12 april 2020 00:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, omdat het in bijna elke metriek die door de overheid beinvloed wordt daar beter is dan hier ...
Exact. En dan krijg je reacties zoals die van Red.quote:Op zondag 12 april 2020 00:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
of bron.... waarbij de minister trouwens heeft aangegeven op een vraag dat het ee OpenSource applicatie![]()
wordt. Nergens is ook maar gesuggereerd dat het een DeepState verhaal is.
Het OMT roept om een middel waarmee zij de besmettingsgraad kunnen vaststellen en (of anderen) tot op persoon herleidbaar een ontdekte besmetting kan duiden en/of op basis van contactinformatie dan (automatisch) mogelijk andere besmette personen kunnen traceren. de natte droom is dat van iedereen bekend is of die wel/niet besmet zijn en met wie die/wel niet de afgelopen periode in aanraking is gekomen. Lovenswaardig ware het niet dat dit tot allerlei onwenselijkheden leidt.
De fout die hier gemaakt wordt, is grijpen naar een oplossing zonder dat in het debat helder is wat nu precies wordt beoogd als doel en/of dat niet anders kan worden verkregen.
Ik heb hier een prima leven. Waarom zou ik weg gaan? Het is geen klaagzang, maar een voorbeeld waarom ik op fok rondhang in plaats van tweakers. Kennelijk lees je niet verder terug dan de laatste post net als Stray_cat.quote:
De vraag is dan hoe lang gaat deze crisis duren? hoe langer ik me inlees hoe minder ik er vertrouwen in krijg dat dit virus ooit zal verdwijnen. snel een goed vaccin vinden is de beste oplossing, maar tot dan blijft het virus slachtoffers maken.quote:Op zondag 12 april 2020 00:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
Exact. En dan krijg je reacties zoals die van Red.
Men moet het niet zelf invullen. De regering miet gewoon even duidelijk maken dat het alleen voor deze crisis is en dat het daarna verwijdend kan worden.
A, johquote:Op zondag 12 april 2020 00:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb hier een prima leven. Waarom zou ik weg gaan? Het is geen klaagzang, maar een voorbeeld waarom ik op fok rondhang in plaats van tweakers. Kennelijk lees je niet verder terug dan de laatste post net als Stray_cat.
Zo'n app gaat niet centraal werken.quote:
Nou, dat herkennen we allemaal welquote:Op zondag 12 april 2020 00:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit iemand al thuis te lang tegen dezelfde kop aan te kijken.
OS jailbreaken en functie disablen, kan iedere user hier toch.quote:Op zondag 12 april 2020 00:51 schreef Jed1Gam het volgende:
Gegevens worden uitgewisseld met de staat, medische data, vind ik wel weer een stapje verder in de verkeerde richting.
Ja ze zeggen van niet, maar dat ken ik, dat zeggen, daarna ligt alles weer op straat.
Je hebt ook weinig aan die app als mensen straks weer kunnen reizen, daarom beter wereldwijde dekking verzorgd door apple/Google.(gedacht uit de optiek van de staten)
Kennelijk was mijn reactie op je wat te confronterend voor je onzinquote:Op zondag 12 april 2020 00:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit iemand al thuis te lang tegen dezelfde kop aan te kijken.
ja, alleen wat dan? wat heb je dan aan die achteraf info?quote:Op zondag 12 april 2020 00:58 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Zo'n app gaat niet centraal werken.
Iedereen die zijn locatiegevens heeft aangezet houdt deze gewoon al bij op zijn telefoon. Google en/of Apple zullen dit wel meer precies gaan meten, echt per seconde en wellicht ook meer nauwkeurig, als GPS voor militaire doeleinden wordt vrijgegeven voor die apps. Dit kan qua hoeveelheid data wel, omdat ze dit maar met een paar weken retentie hoeven bij te houden.
Zoals gezegd blijft die data gewoon op jouw foon staan.
Persoon A wordt ziek en heeft Corona. We weten dat de besmetting dan tussen (zeg) twee weken geleden en enkele dagen geleden gebeurd moet zijn.
De exacte locatiegegevens van die zieke persoon over die beperkte 'besmettingstijd' (de rest is gewist) worden dan door de zieke persoon anoniem naar alle gebruikers gestuurd, en hun telefoon/OS checkt vervolgens of er een match is qua locatie.
Zoiets zal het wel zijn.
Ja, ik zit er wel een beetje mee moet ik eerlijk zeggen..quote:Op zondag 12 april 2020 01:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kennelijk was mijn reactie op je wat te confronterend voor je onzin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De reden dat ik mijn telefoon onder een vrachtwagen plak en Google denkt dat ik vaak reis en ik ondertussen met de telefoon van mijn vriendin zit te Tinderen op zoek naar 3somes.quote:Op zondag 12 april 2020 00:49 schreef Heeinz het volgende:
Waarom mensen nu ineens lopen miepen over een app snap ik totaal niet, iedereen gebruikt toch ook Facebook en weet ik veel wat op z'n telefoon
Je hebt dan een goede kans dat, als je besmet bent, dat je dan nog asymptomatisch bent (of hele lichte klachten hebt). Dus dan houd je nog meer afstand, of blijf je helemaal binnen.quote:Op zondag 12 april 2020 01:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, alleen wat dan? wat heb je dan aan die achteraf info?
Google Maps die realtime mensen met HIV toont of andere infecties, dat zou wat zijn.quote:Op zondag 12 april 2020 01:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
De reden dat ik mijn telefoon onder een vrachtwagen plak en Google denkt dat ik vaak reis en ik ondertussen met de telefoon van mijn vriendin zit te Tinderen op zoek naar 3somes.
Het verschil zit 'm in het doel van tracking/tracing informatie. Op het moment dat je iemand medische staat vanuit de overheid wilt "volgen" moet je wel verdomd goede redenen hebben.
Die redenen zijn daarbij uitsluitend een persoonlijke keuze tenzij men aantoont daarmee de volksgezondheid wordt bedreigd. De staat of dokter heeft t.a.v. mijn medische gegevens alleen een (onder)steunende taak.
Stel je dit verhaal eens voor als men dit nu zou toepassen voor stel (als voorbeeld) HIV geïnfecteerden of mensen die een lactose -of gluten intolerantie hebben of last hebben van hun hart of psychische gesteldheid etc.etc. In no-time wordt je beoordeeld op grond wat je hebt ipv wie je bent.
quote:
Ik heb ook geen fiducie in een dergelijke vrijblijvende app. Maar het is wel een hulpmiddel wat wat mij betreft best wel ingezet mag worden.quote:Op zondag 12 april 2020 00:58 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Zo'n app gaat niet centraal werken.
Iedereen die zijn locatiegevens heeft aangezet houdt deze gewoon al bij op zijn telefoon. Google en/of Apple zullen dit wel meer precies gaan meten, echt per seconde en wellicht ook meer nauwkeurig, als GPS voor militaire doeleinden wordt vrijgegeven voor die apps. Dit kan qua hoeveelheid data wel, omdat ze dit maar met een paar weken retentie hoeven bij te houden.
Zoals gezegd blijft die data gewoon op jouw foon staan.
Persoon A wordt ziek en heeft Corona. We weten dat de besmetting dan tussen (zeg) twee weken geleden en enkele dagen geleden gebeurd moet zijn.
De exacte locatiegegevens van die zieke persoon over die beperkte 'besmettingstijd' (de rest is gewist) worden dan door de zieke persoon anoniem naar alle gebruikers gestuurd, en hun telefoon/OS checkt vervolgens of er een match is qua locatie.
Zoiets zal het wel zijn.
En dat kun je wel niet willen, maar hoe meer we eraan doen, hoe meer we in andere zin los kunnen laten. Met goede opsporing/isolatie, kunnen we bijvoorbeeld meer mensen in de horeca hebben, of meer mensen in de winkel.
Dus mensen die misschien Corona virus hebben worden misschien getest met corona test die ze nog niet hebben maar misschien binnenkort.....en dan na 7miljoen testen weten ze da 1% het virus heeft gehad....... Ze hebben na veel testen veel DATA omdan een APP te installeren op elke Phone.quote:Op zondag 12 april 2020 01:06 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Je hebt dan een goede kans dat, als je besmet bent, dat je dan nog asymptomatisch bent (of hele lichte klachten hebt). Dus dan houd je nog meer afstand, of blijf je helemaal binnen.
En je kunt, als je met risicogroepen omgaat, ook wellicht jouw locatiegegevens weer doorgeven, waarna die andere mensen een low-risk melding krijgen of zoiets.
ik zie toch meer heil in een masker, dat is gewoon preventie.quote:Op zondag 12 april 2020 01:06 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Je hebt dan een goede kans dat, als je besmet bent, dat je dan nog asymptomatisch bent (of hele lichte klachten hebt). Dus dan houd je nog meer afstand, of blijf je helemaal binnen.
En je kunt, als je met risicogroepen omgaat, ook wellicht jouw locatiegegevens weer doorgeven, waarna die andere mensen een low-risk melding krijgen of zoiets.
Kijk, we kunnen dit virus niet uitroeien als er geen vaccin komt. We moeten er met zijn allen voor zorgen dat een gemiddeld persoon het aan gemiddeld minder dan 1,0 persoon overdraagt, zonder dat we economisch (en dan ook medisch) instorten. Dat doe je door vele kleine dingen.
Ik zie ook niet dat een rotonde veiliger is dan een kruispunt, maar als je er een paar miljoen keer gebruik van maakt, dan scheelt het wat doden. En daarom is het nu 10 keer zo veilig om aan het verkeer deel te nemen als 40 jaar geleden het geval was.
Je hebt het over 3somes van vriendinnen van vriendinnen? Damn.quote:Op zondag 12 april 2020 01:12 schreef Vallon het volgende:
[..]![]()
dat werkt sws beter dan als geilaard jezelf hulpeloos aanbieden... als ik zo de vriendinnen van vriendinnen mag geloven....
.....
vliegen met masker en 2m afstand gaat wel duur wordenquote:Op zondag 12 april 2020 01:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe kijken we tegen vliegen aan voor de rest van het jaar? KLM schrapt nu al vluchten naar de VS voor mid Juni - gaan we pas echt tegen het nieuwe jaar mondjesmaat weer vliegen?
7 miljoen testen? Hoe kom je daar bij? Het gaat er om dat iemand die met een positief getest persoon in contact kwam dat weet en zich kan isoleren en daarnaast ook kan laten testen. Dit om de economie wel wat meer te kunnen openen terwijl er wel wat controle is zodat de R0 niet structureel boven de 1 is.quote:Op zondag 12 april 2020 01:14 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Dus mensen die misschien Corona virus hebben worden misschien getest met corona test die ze nog niet hebben maar misschien binnenkort.....en dan na 7miljoen testen weten ze da 1% het virus heeft gehad....... Ze hebben na veel testen veel DATA omdan een APP te installeren op elke Phone.
En dan werkt het systeem....... Fuck dat zijn veel misschiens en is dit voor Nederlandse begripgen haalbaar? Iemand idee hoeveel testen ze gaan doen?
Eerste moeten de grenzen open en daar zal een tijd overheen gaan. Als wij dan nog in de 1,5 meter samenleving leven, dan wordt vliegen een dure hobby, met veel beenruimte en zal er nog maar mondjesmaat gevlogen worden.quote:Op zondag 12 april 2020 01:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe kijken we tegen vliegen aan voor de rest van het jaar? KLM schrapt nu al vluchten naar de VS voor mid Juni - gaan we pas echt tegen het nieuwe jaar mondjesmaat weer vliegen?
Maar dit hoeft dus niet perse.quote:Op zondag 12 april 2020 01:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vliegen met masker en 2m afstand gaat wel duur worden
R0 is juist kleiner dan 1 door de afstand die wij houden. Geen jij dat loslaten, dan gaat R0 waarschijnlijk omhoog.quote:Op zondag 12 april 2020 01:23 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Maar dit hoeft dus niet perse.
We hebben nu zo veel besmettingen dat het eerst hard omlaag moet. Om een gegeven moment kun je wat losser worden (stapje voor stapje), zolang het gemiddelde van een vervolgbesmetting maar onder de 1,0 is.
Meer besmettingen is op zich acceptabel (die heb je altijd totdat er een vaccin is), als het gemiddelde maar onder de 1,0 blijft.
Je kunt geen nieuwe uitbraak krijgen als iemand een heel vliegtuig besmet. Want al komen er 200 mensen besmet uit zo'n vliegtuig, dan nog besmetten die maar 180 anderen, en die op hun beurt weer 150.
Een tandarts kan ook niet boren en een kapper kan niet knippen op 1,5 meter afstand. Toch gaat dat weer gebeuren en gaat dat niet voor problemen zorgen, omdat we met zijn allen ervoor zorgen dat het gemiddelde onder de 1,0 blijft.
Dat het nu niet kan, maakt niet dat het niet kan. Het kan nu niet omdat we hard omlaag moeten, zodat het zorgsysteem niet overbelast blijft en mensen met kanker weer behandeld kunnen worden.
Goed nieuws voor het milieu welquote:Op zondag 12 april 2020 01:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga er vanuit dat het virus er volgend jaar nog steeds is. Ik denk dat we straks alleen nog maar dingen kunnen doen als we kunnen aantonen dat we gezond en schoon zijn (dmv een app).quote:Op zondag 12 april 2020 01:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze hebben nu ongeveer 70.000 mensen getest is dat dan genoeg om met zo weinig data een app te laten werken dan?quote:Op zondag 12 april 2020 01:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
7 miljoen testen? Hoe kom je daar bij? Het gaat er om dat iemand die met een positief getest persoon in contact kwam dat weet en zich kan isoleren en daarnaast ook kan laten testen. Dit om de economie wel wat meer te kunnen openen terwijl er wel wat controle is zodat de R0 niet structureel boven de 1 is.
Dat gaat nooit gebeuren, dat zei Rutte al, wen er maar aan. En stem vooral VVDquote:Op zondag 12 april 2020 01:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat het virus er volgend jaar nog steeds is. Ik denk dat we straks alleen nog maar dingen kunnen doen als we kunnen aantonen dat we gezond en schoon zijn (dmv een app).
Hebben we geen groen schermpje. Dan niet vliegen, dan niet naar de kroeg
Totdat corona Nederland/Europa uit is.
Tja, het nieuws is op zich vrij eentonig. Meer besmettingen, meer doden, maar "spectaculaire" ontwikkelingen zijn er niet meer.quote:Op zondag 12 april 2020 02:26 schreef Tijn het volgende:
Wow, de activiteit in deze reeks is ook flink afgevlakt.
Het doemdenken is voorbij.quote:Op zondag 12 april 2020 02:26 schreef Tijn het volgende:
2601%quote:Op zondag 12 april 2020 05:36 schreef crystal_meth het volgende:
Oversterfte in Italië, periode 1 tot 21 maart, van -50% tot +2601%:
[ afbeelding ]
Kan natuurlijk een klein dorpje zijn waar men vorig jaar nauwelijks sterfgevallen had.quote:Op zondag 12 april 2020 07:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
2601%
Buiten oorlogstijd om is dat echt bizar
Grappig dat je de vergelijking met HIV maakt; mijn (werkende) strategie is al decennia dat ik me gedraag of iedereen met wie ik iets doe besmet is met HIV en ikzelf volledig verantwoordelijk ben voor mijn status. Het probleem met corona is de druppelinfectie, waardoor mijn 'zelfzorg' nogal extreem zou kunnen uitvallen (isolatie, distancing etc) zodat ik geen vrijheid meer over hou.quote:Op zondag 12 april 2020 01:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
De reden dat ik mijn telefoon onder een vrachtwagen plak en Google denkt dat ik vaak reis en ik ondertussen met de telefoon van mijn vriendin zit te Tinderen op zoek naar 3somes.
Het verschil zit 'm in het doel van tracking/tracing informatie. Op het moment dat je iemand medische staat vanuit de overheid wilt "volgen" moet je wel verdomd goede redenen hebben.
Die redenen zijn daarbij uitsluitend een persoonlijke keuze tenzij men aantoont daarmee de volksgezondheid wordt bedreigd. De staat of dokter heeft t.a.v. mijn medische gegevens alleen een (onder)steunende taak.
Stel je dit verhaal eens voor als men dit nu zou toepassen voor stel (als voorbeeld) HIV geïnfecteerden of mensen die een lactose -of gluten intolerantie hebben of last hebben van hun hart of psychische gesteldheid etc.etc. In no-time wordt je beoordeeld op grond wat je hebt ipv wie je bent.
Topic kan dicht.quote:Op zondag 12 april 2020 02:26 schreef Tijn het volgende:
Ja, mooi geweest.quote:
Kan natuurlijk ook zijn dat er hier wat statistische foutjes gemaakt worden. Men moet eerst al voor elke dorp appart de gemiddelde sterfte over de voorafgaande zelfde periodes zien te komen. Als we van nl weten dat alleen bij het CBS landelijke cijfers worden bijgehouden over oversterfte dan lijkt me het erg onwaarschijnlijk dat men Italië op dit micro niveau deze gegevens bijhoud.quote:Op zondag 12 april 2020 07:46 schreef crystal_meth het volgende:
Kan natuurlijk een klein dorpje zijn waar men vorig jaar nauwelijks sterfgevallen had.
Nu 70.000, maar op korte termijn wordt dat toch verhoogd naar 14k per dag en dan naar 26k per dag?quote:Op zondag 12 april 2020 01:34 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Ze hebben nu ongeveer 70.000 mensen getest is dat dan genoeg om met zo weinig data een app te laten werken dan?
Sorry ik ben nog dommer dan stom even in jap en jinneke taal uit leggen anders snap ik het helemaal niet meer. Iig bedankt voor u begrip. Als u het niet snapt..... Vraag in holland dan in duidelijke taal het u uit te leggen.....alvast bedankt
Een bevolkingsregister is een normale zaak in de meeste Europese landen, elke gemeente past die gegevens aan wanneer een overlijden gemeld wordt (aners zou men niet weten hoeveel kiezers er zijn, kan men de zetelverdeling niet berekenen etc).quote:Op zondag 12 april 2020 08:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook zijn dat er hier wat statistische foutjes gemaakt worden. Men moet eerst al voor elke dorp appart de gemiddelde sterfte over de voorafgaande zelfde periodes zien te komen. Als we van nl weten dat alleen bij het CBS landelijke cijfers worden bijgehouden over oversterfte dan lijkt me het erg onwaarschijnlijk dat men Italië op dit micro niveau deze gegevens bijhoud.
Net zoals we boven genova zelfs een geel gebiedje zien met ondersterfte van 25 tot 50% en met aan aansluitend een gebied met 100% oversterfte.
Hoe werkt dat daar eigenlijk met die verplichting? Krijgt iedereen mondkapjes thuisgestuurd oid?quote:Op zondag 12 april 2020 08:59 schreef Pumpalov het volgende:
Nou, vanaf vandaag dus maskers verplicht. Scheelt dat ik er nog een stuk of 30 plus een vijftal herbruikbare heb.
Ondertussen bekend geworden dat iig tot 13 mei er geen buitenlands toerisme welkom is. In principe zijn alle maatregelen ook tot 13 mei verlengd maar is er nog steeds verlichting mogelijk vanaf het moment dat er 3 dagen op rij minder besmettingen in totaal zijn.
Dom gelul natuurlijk want in principe kan het hele land dan alweer met minder beperkingen buiten de hoofdstad waar ruim.400 van de 669 besmettingen in totaal vandaan komen.
Dankjequote:
Dat vraag ik me ook af in landen die het verplichten. Of mag het ook een sjaal o.i.d. zijn? Of heb je gewoon pech en kun je je huis niet uit zolang je geen mondkapjes weet te versieren?quote:Op zondag 12 april 2020 09:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe werkt dat daar eigenlijk met die verplichting? Krijgt iedereen mondkapjes thuisgestuurd oid?
O ik ga nog even een kaartje leggen.quote:Op zondag 12 april 2020 09:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Dankje
Ga wel op anderhalve meter van die boomers, mijn ouders, zitten natuurlijk!
Dit is een valse tegenstelling.quote:Op zondag 12 april 2020 00:34 schreef maan_man het volgende:
[..]
Maar dan geef jij een creatieve definitie aan het woord dodelijker.
Als ik een drankje heb, waarbij de kans 20% is dat je zal sterven na het drinken ervan en 1000 mensen drinken het, waardoor er 200 mensen sterven na het drinken van het drankje.
En ik heb een drankje, waarbij de kans 75% is dat je zal sterven na het drinken ervan en 20 mensen drinken het, waardoor er 15 mensen sterven na het drinken van het drankje.
Welk drankje is dan dodelijker volgens jou?
Engnek.quote:
Het gaat me ook om die scanauto's en spydrones en de directe consequenties die er aan hangen.quote:Op zondag 12 april 2020 00:01 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vind dit best overdreven hoor.
Je kunt de app gewoon weer verwijderen nadat de crisis voorbij is.
Ik ga pas met jouw angstbeeld mee als daarna het gewone leven weer is hervat en de overheid dan nog wil dat we als burgers zo'napp moeten nu hebben, dan is het 1984. NU dient een dergelijke app een doel.
Echt een flink verschil met een app van de overheid (zoals in 1984-China).
Dat is ook een probleem. Valse tegenstelling dus.quote:Op zondag 12 april 2020 00:49 schreef Heeinz het volgende:
Een probleem waar haast niemand iets om geeft. Er zijn weinig mensen die voor hun privacy überhaupt de moeite nemen om hun privacy instellingen door te nemen, laat staan dat ze hun privacy zo belangrijk vinden om te stoppen met populaire apps. En nu is het opeens een groot probleem terwijl het voor een heel nuttig doel kan worden ingezet.quote:Op zondag 12 april 2020 09:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is ook een probleem. Valse tegenstelling dus.
Stelletje makke schapen, zien jullie niet in dat dit totaal verkeerd is?quote:Op zondag 12 april 2020 01:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat het virus er volgend jaar nog steeds is. Ik denk dat we straks alleen nog maar dingen kunnen doen als we kunnen aantonen dat we gezond en schoon zijn (dmv een app).
Hebben we geen groen schermpje. Dan niet vliegen, dan niet naar de kroeg
Totdat corona Nederland uit is en onze bestemming de passagier weer accepteert.
Overheden hebben erg veel macht. Die falen. Je neemt een risico en dat gaat allemaal goed zolang het goed gaat.quote:Op zondag 12 april 2020 10:03 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Een probleem waar haast niemand iets om geeft. Er zijn weinig mensen die voor hun privacy überhaupt de moeite nemen om hun privacy instellingen door te nemen, laat staan dat ze hun privacy zo belangrijk vinden om te stoppen met populaire apps. En nu is het opeens een groot probleem terwijl het voor een heel nuttig doel kan worden ingezet.
Want Google kun je natuurlijk ook echt meer vertrouwen dan onze overheid.
Favoriet woord he? Schapen. Misschien is het niet zo gezond om obsessief bezig zijn met het idee van vrijheid. Helemaal niet in Nederland waar we een extreme bescherming van onze privacy hebben.quote:Op zondag 12 april 2020 10:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Stelletje makke schapen, zien jullie niet in dat dit totaal verkeerd is?
Kopen. Arme mensen krijgen ze sowieso gratis. En op veel plekken werden ze al uitgedeeld, bijvoorbeeld als je naar de markt of in sommige supermarkten ging.quote:Op zondag 12 april 2020 09:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe werkt dat daar eigenlijk met die verplichting? Krijgt iedereen mondkapjes thuisgestuurd oid?
Je beschermt vooral de vrijheid van ontzettend veel mensen om voor onbeperkte tijd opgesloten te zitten. Jouw fantasie vrijheid tegen de vrijheid van mensen om gewoon naar de Albert Heijn te kunnen gaan. De keuze is duidelijk.quote:Op zondag 12 april 2020 10:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Overheden hebben erg veel macht. Die falen. Je neemt een risico en dat gaat allemaal goed zolang het goed gaat.
Als een partij zoveel macht heeft dat ze gegevens kunnen gaan misbruiken en je leven daar echt mee vernielen.. Dat moet je tegengaan.
Je zegt eigenlijk dat de overheid faalt met Facebook. Prima hoor. Maar dat is geen reden om het voor de overheid ook toe te staan.
En je mag het allemaal zelf weten hoor. Ik ben liberaal. Maar ga anderen niet lastig vallen en bescherm onze vrijheid.
Denk nou ff na wat er gebeurt als jij een politiek tegenstander bent van Erdohan of Putin en je hebt dit soort systemen in macht van de staat....quote:Op zondag 12 april 2020 10:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Favoriet woord he? Schapen. Misschien is het niet zo gezond om obsessief bezig zijn met het idee van vrijheid. Helemaal niet in Nederland waar we een extreme bescherming van onze privacy hebben.
Ik geloof dat dat in Nederland afgezet tegen andere westerse landen juist nogal tegenvaltquote:Op zondag 12 april 2020 10:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Favoriet woord he? Schapen. Misschien is het niet zo gezond om obsessief bezig zijn met het idee van vrijheid. Helemaal niet in Nederland waar we een extreme bescherming van onze privacy hebben.
Nee, ik zeg dat wij als burgers niet echt consistent zijn in hoe belangrijk we privacy vinden.quote:Op zondag 12 april 2020 10:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Overheden hebben erg veel macht. Die falen. Je neemt een risico en dat gaat allemaal goed zolang het goed gaat.
Als een partij zoveel macht heeft dat ze gegevens kunnen gaan misbruiken en je leven daar echt mee vernielen.. Dat moet je tegengaan.
Je zegt eigenlijk dat de overheid faalt met Facebook. Prima hoor. Maar dat is geen reden om het voor de overheid ook toe te staan.
En je mag het allemaal zelf weten hoor. Ik ben liberaal. Maar ga anderen niet lastig vallen en bescherm onze vrijheid.
Alsof formele waarborgen je beschermen tegen de dictatuur. De bescherming zit in de samenleving niet in details als wel of geen app.quote:Op zondag 12 april 2020 10:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk nou ff na wat er gebeurt als jij een politiek tegenstander bent van Erdohan of Putin en je hebt dit soort systemen in macht van de staat....
Denk nou ff na zeg. De staat is er om ons te beschermen van dit soort profileringen.
Jawel.quote:Op zondag 12 april 2020 10:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Stelletje makke schapen, zien jullie niet in dat dit totaal verkeerd is?
Stel het kan niet anders allemaal leuk en aardig maar dit virus met een fatality rate van 0.37% terwijl slechts 60% het zou krijgen al zou je het totaal loslaten + met betere isolatie risicogroepen nog lager + geredde gezonde levensjaren van risicogroepen sowieso laag is.quote:Op zondag 12 april 2020 10:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je beschermt vooral de vrijheid van ontzettend veel mensen om voor onbeperkte tijd opgesloten te zitten. Jouw fantasie vrijheid tegen de vrijheid van mensen om gewoon naar de Albert Heijn te kunnen gaan. De keuze is duidelijk.
In landen in Afrika en Zuid-Amerika gaat het virus ook rond, maar die zullen veel niet testen en meetellen..quote:Op zondag 12 april 2020 10:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Dagelijkse toename van geregistreerde nieuwe besmettingen wereldwijd lijkt te stabiliseren (en procentueel zelfs te dalen). Voor wat het waard is natuurlijk, want lang niet alles wordt geregistreerd.
Lang niet iedereen is getest, door minder te testen dan manipuleer je de cijfers en publieke opiniequote:Op zondag 12 april 2020 10:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Dagelijkse toename van geregistreerde nieuwe besmettingen wereldwijd lijkt te stabiliseren (en procentueel zelfs te dalen). Voor wat het waard is natuurlijk, want lang niet alles wordt geregistreerd.
echt? Ik en velen met mij zien er niks verkeerds in.quote:Op zondag 12 april 2020 10:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jawel.
Wat is een realistisch prettig alternatief?
en in NL hebben we een APPquote:Op zondag 12 april 2020 10:10 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kopen. Arme mensen krijgen ze sowieso gratis. En op veel plekken werden ze al uitgedeeld, bijvoorbeeld als je naar de markt of in sommige supermarkten ging.
het gaat ze om macht en in deze crisis nemen ze grote stappenquote:Op zondag 12 april 2020 10:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk nou ff na wat er gebeurt als jij een politiek tegenstander bent van Erdohan of Putin en je hebt dit soort systemen in macht van de staat....
Denk nou ff na zeg. De staat is er om ons te beschermen van dit soort profileringen.
nee hoorquote:
Bezoeken van kroegen, festivals, concerten. Hoe gaat dat dan weer gebeuren in het corona tijdperk?quote:Op zondag 12 april 2020 10:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
echt? Ik en velen met mij zien er niks verkeerds in.
Maar wat jij zegt over groen schermptje gaat niote gebeuren want dan gaan massaal mensen zich express besmetten, en dat is juist tegen alle maatregelen in.
geen idee, daar ga ik niet over, en waar jij vanuit gaat maakt het corona virus geen shit uit, die doet wat hij/zij wil en daarom is niet een aanname van jou belangrijk, maar wat onderzoekers vinden.quote:Op zondag 12 april 2020 10:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bezoeken van kroegen, festivals, concerten. Hoe gaat dat dan weer gebeuren in het corona tijdperk?
Ik ga er vanuit dat mensen net zoals griep of een verkoudheid, vaker het virus kunnen krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |