abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 april 2020 @ 12:28:45 #51
80382 manny
30 is best veel
pi_192566156
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:54 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Even off-topic
Heb jij enig idee hoe triest het is wat je hier zegt? En een enorme leerachterstand in die paar weken? Overdrijven is ook een vak.. De scholen moesten dicht, maatschappelijke roep gebaseerd op fakebook en alle daarin gelovende mensen en nu na een paar weken bij de ouders zijn kinderen ongelukkiger en is het te zwaar voor de ouders..
De vraag waarom zou je kinderen krijgen dient RAP te worden veranderd in Waarvoor neem ik kinderen... en omdat het gesubsidieerd wordt is geen goede reden. Echt. Te. Triest!
mensen roepen maar wat zonder dat ze echt door-denken wat de impact in de echte wereld is.

eerst massaal roepen dat de scholen dicht moeten.

daarna na een paar weken roepen dat er leerachterstanden ontstaan

Intussen roepen "de school is geen kinderopvang" voor ouders moeten werken voor de maatschappij...

man man man, wat een negatief beeld over je eigen beroep heb je dan.

En als er straks gezegd gaat worden dat ze zomervakantie ingekort / aangepast gaat worden dan is er weer weerstand omdat...

Het lijkt me handiger om samen te kijken hoe je op een slimme manier, wellicht in kleinere groepen, meer buiten, weet ik veel hoe, op een verantwoorde wijze weer kinderen naar school kan krijgen, zonder emotie-praat over leerachterstanden of / en "we zijn geen kinderopvang". Gewoon praktisch kijken wat er kan op een verantwoorde manier. Wellicht is dat in Amsterdam wel iets anders dan in Drenthe.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Miss 200.000.000! zaterdag 11 april 2020 @ 12:28:55 #52
367000 roos94
pi_192566158
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 12:23 schreef probeer het volgende:

[..]

Regel maar snel dat die interviews telefonisch afgenomen mogen worden.
Ik moet de leefomgeving beoordelen.
pi_192566175
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 12:28 schreef roos94 het volgende:

[..]

Aiii. Nog tijd om een ander onderzoeksvoorstel in te dienen?
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 11 april 2020 @ 12:34:00 #54
80382 manny
30 is best veel
pi_192566217
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 12:28 schreef roos94 het volgende:

[..]

Daar kun je toch wel een creatief vragenlijstje voor bedenken en dat online doen. Geen docent gaat je nu dwingen het "real life" te doen toch.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192566788
quote:
16s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:03 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom kinderen zo min mogelijk laten zitten?
Kinderen in gemengde groepen doen en leren beter. Als je blijft zitten pas je qua leerniveau soms wel, maar vaak sociaal gezien niet goed bij de jongere groep waar je terecht komt.

Iets betere kinderen leren helpen en delen. Kinderen die wat achterstand hebben zien het voorbeeld. Mits de verschillen niet al te groot zijn .

Nederland is kampioen segmenteren geweest in het onderwijs. Dat liep ernstig uit de hand toen een jaar of 10 geleden de speciale scholen exorbitant bleven groeien en het aantal ''rugzakjes'' navant explodeerde.

Beter is het om het onderwijs aan te passen aan de kinderen dan omgekeerd. Bijvoorbeeld door meer handen en verschillende expertises in de klassen te hebben.

En kinderen niet te laten zitten maar met hun leeftijdsgenoten onderwijs te laten volgen.
  zaterdag 11 april 2020 @ 13:26:37 #56
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_192566832
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:22 schreef janzjanz het volgende:

[..]

Kinderen in gemengde groepen doen en leren beter. Als je blijft zitten pas je qua leerniveau soms wel, maar vaak sociaal gezien niet goed bij de jongere groep waar je terecht komt.

Iets betere kinderen leren helpen en delen. Kinderen die wat achterstand hebben zien het voorbeeld. Mits de verschillen niet al te groot zijn .

Nederland is kampioen segmenteren geweest in het onderwijs. Dat liep ernstig uit de hand toen een jaar of 10 geleden de speciale scholen exorbitant bleven groeien en het aantal ''rugzakjes'' navant explodeerde.

Beter is het om het onderwijs aan te passen aan de kinderen dan omgekeerd. Bijvoorbeeld door meer handen en verschillende expertises in de klassen te hebben.

En kinderen niet te laten zitten maar met hun leeftijdsgenoten onderwijs te laten volgen.
Maar gaat het dan niet ten koste van het gemiddelde niveau? Je hoort nu toch ook continu dat docenten veel te veel bezig zijn met speciale kinderen ten koste van de rest. Hoe doen ze dit in de betere landen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 11 april 2020 @ 13:29:02 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_192566863
quote:
16s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:26 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoe doen ze dit in de betere landen?
Pardon?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 11 april 2020 @ 13:32:05 #58
459912 FlippingCoin
pi_192566903
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Pardon?
Wablief? Er zijn landen die het onderwijs beter hebben toch.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  Spellchecker zaterdag 11 april 2020 @ 13:33:36 #59
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192566929
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:33 schreef roos94 het volgende:
Ik moet voor mijn afstudeeronderzoek bij twintig verschillende ouderen thuis langs. wanneer denken jullie dat dit weer gaat mogen.
Met een drone misschien?
  zaterdag 11 april 2020 @ 13:35:20 #60
346939 Janneke141
pi_192566962
quote:
16s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wablief? Er zijn landen die het onderwijs beter hebben toch.
Dat is een beetje een definitiekwestie. Ik vind het op dit forum altijd een beetje moeilijk inschatten of users Nederland nu een derdewereldland vinden qua onderwijs - wat het uiteraard niet is, of dat ze zich blind staren op PISAscores en andere lijstjes.
Nederland scoort vrij hoog in de internationale ranglijstjes, maar niet in de absolute top. Daar staan Scandinavische landen (die maken wat andere keuzes, zowel financieel als qua lesprogramma) en de landen in het Verre Oosten. Daar is de gemiddelde leeropbrengst waarschijnlijk een stuk hoger, maar zijn kinderen vergeleken met hier echt doodongelukkig.

Het hangt in elk geval samen met je verwachtingen van het onderwijs. Is het een leerfabriek, of is het een plek waar kinderen opgroeien?
  zaterdag 11 april 2020 @ 13:45:27 #61
459912 FlippingCoin
pi_192567138
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is een beetje een definitiekwestie. Ik vind het op dit forum altijd een beetje moeilijk inschatten of users Nederland nu een derdewereldland vinden qua onderwijs - wat het uiteraard niet is, of dat ze zich blind staren op PISAscores en andere lijstjes.
Nederland scoort vrij hoog in de internationale ranglijstjes, maar niet in de absolute top. Daar staan Scandinavische landen (die maken wat andere keuzes, zowel financieel als qua lesprogramma) en de landen in het Verre Oosten. Daar is de gemiddelde leeropbrengst waarschijnlijk een stuk hoger, maar zijn kinderen vergeleken met hier echt doodongelukkig.

Het hangt in elk geval samen met je verwachtingen van het onderwijs. Is het een leerfabriek, of is het een plek waar kinderen opgroeien?
Scandinavië is wel een goede om naar te kijken o.a., en we blijven ook zakken op die lijsten meen ik.
pi_192567144
Blijkbaar gaat deze situatie nog sowieso de rest van het jaar duren, dus daar moet een structurele oplossing voor komen. Je zit meestal met een gebouw waar de kinderen niet 1,5 meter afstand kunnen houden en je zit met leerkrachten die sneller ziek thuiszitten. Dat zijn dus al 2 randvoorwaarden: meer uitval bij leerkrachten en onvoldoende ruimte op school.

Een logische oplossing lijkt om met shifts te werken. 50% van de kinderen gaat op maandag en donderdag naar school. 50% van de kinderen gaat op dinsdag en vrijdag naar school.

Woensdag is een extra dag op school voor kinderen die leerachterstand oplopen. Gelijk een stok achter de deur voor de kinderen die er met de pet naar gooien ;)

Op de dagen dat kinderen niet op school zijn, moeten ze huiswerk maken en krijgen ze 1-op-1 begeleiding van een docent. Daar kun je dus mooi de docenten voor inzetten die in een risicogroep zitten of die verkouden zijn.

De meeste ouders gaan moeite hebben om de kinderen 6 weken zoet te houden in deze tijd, dus de zomervakantie uitsmeren over een langere tijd met zomerschool tussendoor is misschien ook een optie. Dus bijvoorbeeld 2 schoolvakanties van 2 á 3 weken en tussendoor 2 weken zomerschool waarin een thema behandeld wordt. Als je leerachterstand hebt, dan worden die 2 weken zomerschool gebruikt om dit zoveel mogelijk weg te werken.
  zaterdag 11 april 2020 @ 13:51:28 #63
346939 Janneke141
pi_192567235
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:45 schreef Jojoke het volgende:

Op de dagen dat kinderen niet op school zijn, moeten ze huiswerk maken en krijgen ze 1-op-1 begeleiding van een docent. Daar kun je dus mooi de docenten voor inzetten die in een risicogroep zitten of die verkouden zijn.
Hoeveel leerkrachten dacht jij dat Nederland heeft?
pi_192567262
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hoeveel leerkrachten dacht jij dat Nederland heeft?
Te weinig. Ik bedoel niet dat ze de hele dag een docent hebben die meekijkt, maar dat er een docent beschikbaar is voor vragen en begeleiding als ze niet uit het huiswerk komen.
pi_192568064
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:45 schreef Jojoke het volgende:

Een logische oplossing lijkt om met shifts te werken. 50% van de kinderen gaat op maandag en donderdag naar school. 50% van de kinderen gaat op dinsdag en vrijdag naar school.
Die shifts is nog niet zo'n gek idee! Dat zou ook een mogelijkheid zijn om het onderwijs weer op te voorzichtig op te bouwen totdat iedereen weer naar school kan.
pi_192568185
Scholen opengooien is echt het allerdomste wat je kunt doen.
  Moderator zaterdag 11 april 2020 @ 15:22:52 #67
236264 crew  capricia
pi_192568387
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:05 schreef JochemSjakie het volgende:
Scholen opengooien is echt het allerdomste wat je kunt doen.
Want? En wanneer dan wel?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 11 april 2020 @ 15:24:35 #68
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192568397
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:22 schreef capricia het volgende:

[..]

De regeerders hier willen dit sowieso gewoon uitstellen tot nooit. Die vinden een samenleving waarin iedereen alleen is prima omdat ze dat zelf zijn. Beetje van: nu krijgen jullie hetzelfde leven als wat ik heb.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192568461
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:54 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

En een enorme leerachterstand in die paar weken? Overdrijven is ook een vak..
Ik vond het ook wat overdreven, maar ik heb nu al van verscheidene experts gehoord dat deze leerachterstand niet even snel ingehaald is. Dit zijn doorgaans vrij belangrijke weken voor scholen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192568541
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 08:41 schreef halfway het volgende:
Zomervakantie overslaan, op vakantie zit er toch niet in.
Ik ben benieuwd wat ze met de zomervakantie gaan doen inderdaad.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192568596
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:22 schreef capricia het volgende:

[..]

30 kinderen en een leraar urenlang bij elkaar in een kleine ruimte.

What could possibly go wrong.

Na de zomervakantie op zijn vroegst.
pi_192568841
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:41 schreef JochemSjakie het volgende:
30 kinderen en een leraar urenlang bij elkaar in een kleine ruimte.

What could possibly go wrong.

Na de zomervakantie op zijn vroegst.
Gefaseerd open gaan. De klassen delen en met kleine groepen alvast starten bijvoorbeeld 2 dagen per week bij toerbeurt. Bij het speciaal onderwijs worden nu soms groepjes ''kwetsbare'' kinderen naar school gehaald.
https://www.oozo.nl/nieuw(...)t-te-lang%E2%80%9D-z
pi_192568874
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De regeerders hier willen dit sowieso gewoon uitstellen tot nooit. Die vinden een samenleving waarin iedereen alleen is prima omdat ze dat zelf zijn. Beetje van: nu krijgen jullie hetzelfde leven als wat ik heb.
Uhh, wat? Alle ‘regeerders’ ? Dan heb je blijkbaar de reacties niet allemaal gelezen. Of wel en zijn alleen de best passende in je geheugen achtergebleven. De reacties dus die precies vermelden hoe jij jezelf ziet op dit moment... alleen..
pi_192568940
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik vond het ook wat overdreven, maar ik heb nu al van verscheidene experts gehoord dat deze leerachterstand niet even snel ingehaald is. Dit zijn doorgaans vrij belangrijke weken voor scholen.
Ik begrijp dat er een achterstand ontstaat, maar het is niet zo dat al die kinderen nu geen onderwijs krijgen. Dat hoort namelijk nu thuis te gebeuren.. Zeggen dat er een gigantische leerachterstand is ontstaan is dus ook zeggen dat ouders geen van alle in staat zijn hun eigen kinderen te onderwijzen en/of dat alle leer mogelijkheden die zijn gecreëerd door leraren en scholen absoluut niet voldoen.. Er is nul komma nul nuance in het bericht van de topic opener alleen maar dramatisering van de werkelijkheid.. Dat is wat mij zo irriteert aan dit soort berichten..
pi_192568961
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Momenteel is het gewoon veel te vroeg en gevaarlijk om de scholen open te gooien.

Maar goed, jouw mening is de enige goede, en andere meningen sta jij niet toe.

Verder staat jouw post bol van trieste generalisaties, dus jij bent verder mijn tijd niet waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')