Is een probleem wat de ouders zelf veroorzaken dan.quote:Op zaterdag 11 april 2020 08:37 schreef janzjanz het volgende:
En wat doen we met de gigantische leerachterstand, vooral ook die van kinderen (niet die van ons...) die bijvoorbeeld thuis geen computer hebben of waarvan ouders geen nederlands spreken?
Dit. Overslaan, inkorten. Zoiets. En die mei'vakantie' dalijk laten vervallen en toch thuis leren.quote:Op zaterdag 11 april 2020 08:41 schreef halfway het volgende:
Zomervakantie overslaan, op vakantie zit er toch niet in.
Geen schoolreisjesquote:Op zaterdag 11 april 2020 08:43 schreef halfway het volgende:
Tevens overbodig geneuzel zoals L.O ed schrappen en gebruiken voor essentiele zaken.
De universiteit van Groningen blijft volgens mij tot september dicht.quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:07 schreef roos94 het volgende:
Mijn hogeschool heeft gezegd dicht te zijn tot 1 juni. Ben benieuwd of ze dat dan gaan terugdraaien.
Ik denk dat de basisscholen het eerst open gaan. Voortgezet onderwijs wellicht (iets) later en MBO/ROC en Hogescholen helemaal niet meer. Des te ouder de kinderen/jongeren, des te beter gaat het digitaal lesgeven. Op de hogescholen en ROC's wellicht wel enkele praktijkvakken waarbij nog? Theorie sowieso niet meerquote:Op zaterdag 11 april 2020 09:07 schreef roos94 het volgende:
Mijn hogeschool heeft gezegd dicht te zijn tot 1 juni. Ben benieuwd of ze dat dan gaan terugdraaien.
Hogescholen kunnen prima op afstand doceren.quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:07 schreef roos94 het volgende:
Dat lijkt me inderdaad een goed suggestie. Maak een splitsing in de leerlingen die veel en die minder veel begeleiding nodig hebben. Hoe je dat uit moet voeren en hoe ouders daarbij betrokken moeten worden is nog een vraagstuk. Want ouders die (weer) gaan werken willen dat hun kinderen op school zijn en blijven. Dat is ook een maatschappelijk belang.quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:17 schreef Janneke141 het volgende:
Als het noodzakelijk is om het onderwijs te gaan splitsen, d.w.z. telkens maar de helft op school, dan is het denk ik goed om niet iedere helft even veel les te geven. De leerlingen die het meeste gemist hebben of het thuis het zwaarste hebben zou je een langere schooldag kunnen geven dan degenen met wie het relatief goed gaat.
Wat denk je dan van de praktijkvakken? Het is een beroepsopleiding...[. Een deel van de vakken kan volgens mij inderdaad op afstand. Die hoorcolleges zijn soms zo massaal dat je letterlijk en figuurlijk op afstand zit...quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:28 schreef Zeroku het volgende:
Hogescholen kunnen prima op afstand doceren.
Het maatschappelijk belang (kinderen die thuis zitten en hun ouders) krijgen het steeds slechter. Kinderen leren veel minder , voelen zich ongelukkiger. Ouders die weer kunnen werken moeten aan het werk kunnen. Onze economie heeft al dreunen gehad. Als het virus enigszins onder controle is , moeten we weer voorzichtig startenquote:Op zaterdag 11 april 2020 09:30 schreef Fisherman het volgende:
Ik verwacht dat de scholen pas volgend schooljaar weer open gaan. We gaan het zien.
Als er een vaccin is. Ik zou maar een ander onderwerp kiezen als ik jou was. Tenzij je wil riskeren dat ze door jou toedoen ziek worden met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:33 schreef roos94 het volgende:
Ik moet voor mijn afstudeeronderzoek bij twintig verschillende ouderen thuis langs. wanneer denken jullie dat dit weer gaat mogen.
quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als er een vaccin is. Ik zou maar een ander onderwerp kiezen als ik jou was. Tenzij je wil riskeren dat ze door jou toedoen ziek worden met alle gevolgen van dien.
De kinderen in mijn buurt zijn allemaal heel erg blij en vrolijk hoor als ik ze zo buiten zie. De economie heeft nog niet echt een dreun gehad, die moet nog komen namelijk.quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:33 schreef janzjanz het volgende:
[..]
Het maatschappelijk belang (kinderen die thuis zitten en hun ouders) krijgen het steeds slechter. Kinderen leren veel minder , voelen zich ongelukkiger. Ouders die weer kunnen werken moeten aan het werk kunnen. Onze economie heeft al dreunen gehad. Als het virus enigszins onder controle is , moeten we weer voorzichtig starten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |