abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 april 2020 @ 09:46:12 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192563987
Dat hangt ook nog af van dat RIVM onderzoek. Als blijkt dat kinderen een laag risico zijn zullen maatregelen wel beperkt zijn.
pi_192564017
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:41 schreef Fisherman het volgende:
De kinderen in mijn buurt zijn allemaal heel erg blij en vrolijk hoor als ik ze zo buiten zie. De economie heeft nog niet echt een dreun gehad, die moet nog komen namelijk.
Wanneer is volgens jou het virus onder controle?
De kinderen die je ziet zijn blij en vrolijk, maar met name ook kinderen van de speciaal onderwijs scholen hebben het zwaar. En ook hun ouders. Het virus is onder controle als het aantal IC bedden dat bezet is lager gaat worden. En het aantal besmettingen daalt en onder een structureel onder een kritische grens komt. Bijvoorbeeld minder dan 1000 IC bedden. Dan kun je de bestaande maatregelen afbouwen. Ik zou het oordeel hierover aan RIVM overlaten

https://nos.nl/artikel/23(...)coronacrisis-af.html
  zaterdag 11 april 2020 @ 09:49:04 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_192564018
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:41 schreef Fisherman het volgende:
De kinderen in mijn buurt zijn allemaal heel erg blij en vrolijk hoor als ik ze zo buiten zie.
Nou, gelukkig maar. Dan is er vast niks aan de hand.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 11 april 2020 @ 09:55:07 #29
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192564076
We kregen deze week een brief vanuit de schooldirectie waarin ze aangaven dat ze begrepen dat het een hele lastige situatie is voor ouders die thuiswerken met kinderen en ook nog eens hun kinderen moeten lesgeven, maar dat een stabiele, rustige en fijne thuissituatie nu veel belangrijker is dan het schoolwerk dat wel of niet af is.

Vind ik persoonlijk wel een goede insteek. *;
  zaterdag 11 april 2020 @ 10:03:37 #30
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_192564204
Waarom kinderen zo min mogelijk laten zitten?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_192564226
Het komt vooral omdapt ouders de combinatie van kinderen en thuiswerken niet trekken.

Probleem zit em in dat werkgevers dezelfde productiviteit eisen. Of mensen voelen zich er verplicht toe.
Ze trekken dat niet met stuiterende kinderen.

Iedereen wil 40 uur werken en de kinderen dumpen.
School die open moet is meer de kinderen lozen zodat ouders meer kunnen werken dan het zogenaamd vanuit het belang van de kinderen is.

In werkelijkheid laait het virus weer helemaal op met basisscholen open.
Dat is logisch en daarom dus een dom idee om dit nu al te doen.

Trek het door tot september en er is ruimte voor meer onderzoek en innovatieve oplossingen.
  zaterdag 11 april 2020 @ 10:11:06 #32
346939 Janneke141
pi_192564341
quote:
16s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:03 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom kinderen zo min mogelijk laten zitten?
Omdat je ze niet wil bestraffen voor iets waar ze niks aan kunnen doen. Pedagogisch volkomen onverantwoord.
  zaterdag 11 april 2020 @ 10:11:51 #33
346939 Janneke141
pi_192564355
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:55 schreef Zwansen het volgende:
We kregen deze week een brief vanuit de schooldirectie waarin ze aangaven dat ze begrepen dat het een hele lastige situatie is voor ouders die thuiswerken met kinderen en ook nog eens hun kinderen moeten lesgeven, maar dat een stabiele, rustige en fijne thuissituatie nu veel belangrijker is dan het schoolwerk dat wel of niet af is.

Vind ik persoonlijk wel een goede insteek. *;
Ja, dat vind ik ook. Bij ons 'moeten' alleen de examenleerlingen iets, uiteraard. Voor de rest geldt 'alles wat er gebeurt is meegenomen', maar welzijn gaat boven leeropbrengst.
  zaterdag 11 april 2020 @ 10:14:00 #34
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_192564389
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat je ze niet wil bestraffen voor iets waar ze niks aan kunnen doen. Pedagogisch volkomen onverantwoord.
Is ze zo iets onmogelijk aan het verstand te brengen als zij het geen straf is? Hoe zit dat met bormale leerlingen die blijven zitten dan?

En blijft die achterstand van probleemgezinnen zo niet door schuiven tot het middelbaar schooladvies? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_192564419
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:48 schreef janzjanz het volgende:

[..]

De kinderen die je ziet zijn blij en vrolijk, maar met name ook kinderen van de speciaal onderwijs scholen hebben het zwaar. En ook hun ouders. Het virus is onder controle als het aantal IC bedden dat bezet is lager gaat worden. En het aantal besmettingen daalt en onder een structureel onder een kritische grens komt. Bijvoorbeeld minder dan 1000 IC bedden. Dan kun je de bestaande maatregelen afbouwen. Ik zou het oordeel hierover aan RIVM overlaten

https://nos.nl/artikel/23(...)coronacrisis-af.html
Ze gaan pas afbouwen als het aantal IC bedden gehalveerd is. Dan zullen ze ook pas gaan nadenken over versoepeling van de beperkende maatregelen. Dat gaat voorlopig nog niet gebeuren als het zo gestaag daalt.
pi_192564421
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:33 schreef janzjanz het volgende:

[..]

Het maatschappelijk belang (kinderen die thuis zitten en hun ouders) krijgen het steeds slechter. Kinderen leren veel minder , voelen zich ongelukkiger. Ouders die weer kunnen werken moeten aan het werk kunnen. Onze economie heeft al dreunen gehad. Als het virus enigszins onder controle is , moeten we weer voorzichtig starten
wie zegt dat? alsof je op school zoveel leert. in de praktijk kan je ook veel leren.
  zaterdag 11 april 2020 @ 10:18:20 #37
346939 Janneke141
pi_192564428
quote:
16s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Is ze zo iets onmogelijk aan het verstand te brengen als zij het geen straf is?
Ja. En zeker in dit geval, waar het kinderen die het toch al niet zo goed getroffen hebben onevenredig hard gaat treffen.
quote:
En blijft die achterstand van probleemgezinnen zo niet door schuiven tot het middelbaar schooladvies? :o
Als een school daar goed mee omgaat niet. Wat ik al eerder opmerkte: in de acht weken die het schooljaar nog over heeft is er niet veel aan te redden. Maak je een plan hebt om in een heel (volgend) schooljaar de achterstanden die ontstaan zijn weg te werken, dan is dat prima te doen. Als je leerlingen 'gewoon' meeneemt naar volgend schooljaar en vervolgens geen actie onderneemt dan is de achterstand er aan het einde van het schooljaar in veel gevallen nog steeds, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
pi_192564583
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

School die open moet is meer de kinderen lozen zodat ouders meer kunnen werken dan het zogenaamd vanuit het belang van de kinderen is.

..

Trek het door tot september en er is ruimte voor meer onderzoek en innovatieve oplossingen.
Waarom zouden mensen beide 40 uur willen werken en daarnaast kinderen willen "opvoeden"?

Inderdaad is het beste om gewoon langzaam weer op te bouwen. De financiële en maatschappelijke klappen krijgen we toch wel te verwerken daar ontkomen we niet aan.
  Moderator zaterdag 11 april 2020 @ 10:44:31 #39
236264 crew  capricia
pi_192564811
Ik merk gewoon dat mijn dochter van 8 steeds moeilijker te motiveren valt om schoolwerk te doen.
Als ze 2 uur per dag bezig is, is het veel.
En dan kunnen we wel boos worden. En dreigen of juist heel veel belonen. Maar dat is ook niet hoe je je gezin wil hebben.
Ik zou het heel fijn vinden, juist in verband met achterstanden en continuïteit, als de scholen weer open gaan.
Dan komt er weer een betere structuur in het leren en bezig zijn met school.

Het is lastig als de ene helft van de kinderen op het pleintje aan het spelen is, en zij thuis binnen met school bezig moet zijn.

Ik ga er vanuit dat wij niet de enige ouders zijn die dit lastig vinden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 11 april 2020 @ 10:46:21 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192564839
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het komt vooral omdapt ouders de combinatie van kinderen en thuiswerken niet trekken.

Probleem zit em in dat werkgevers dezelfde productiviteit eisen. Of mensen voelen zich er verplicht toe.
Ze trekken dat niet met stuiterende kinderen.

In werkelijkheid laait het virus weer helemaal op met basisscholen open.
Dat is logisch en daarom dus een dom idee om dit nu al te doen.

Wat een geleuter. In een samenleving waarin tweeverdieners normaal zijn geworden is het natuurlijk logisch dat deze situatie het moeilijk maakt voor hen. Dus totale nonsens om dan nu met een moralistisch praatje aan te komen zetten.

Verder is het heropenen van basisscholen te overwegen. Het risico is daarvan beperkt en zolang de verspreiding daarmee onder 1 blijft (wat ze zeker als voorwaarde zullen stellen) dan kan dat prima.
  Moderator zaterdag 11 april 2020 @ 10:48:01 #41
236264 crew  capricia
pi_192564876
Het gaat ook helemaal niet over het dumpen van je kinderen.
Het gaat om zo goed mogelijk onderwijs in de gegeven omstandigheden. De achterstanden zo klein mogelijk houden.

Ouders zijn geen geschoolde leerkrachten. Ik kan nooit die onderwijskwaliteit leveren zoals vakmensen dat doen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 11 april 2020 @ 10:51:46 #42
346939 Janneke141
pi_192564957
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:48 schreef capricia het volgende:
Het gaat ook helemaal niet over het dumpen van je kinderen.
Het gaat om zo goed mogelijk onderwijs in de gegeven omstandigheden. De achterstanden zo klein mogelijk houden.

Ouders zijn geen geschoolde leerkrachten. Ik kan nooit die onderwijskwaliteit leveren zoals vakmensen dat doen.
En digitaal onderwijs is ook nooit een substituut voor contactonderwijs. Plus, sociale vorming is ook nogal lastig als je kind in zijn eentje achter de laptop zit.
  Moderator zaterdag 11 april 2020 @ 10:55:33 #43
236264 crew  capricia
pi_192565048
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En digitaal onderwijs is ook nooit een substituut voor contactonderwijs. Plus, sociale vorming is ook nogal lastig als je kind in zijn eentje achter de laptop zit.
Ja.
Alle opdrachten die ze bijv samen met hun leeftijdsgenoten moeten doen, zijn weg. Toneel, gym, bouwopdrachten samen, muziekonderwijs.
Over blijft alleen rekenen en taalonderwijs.
Terwijl school zoveel meer is.

Sociale vorming is nu met de buurtkinderen op het pleintje. Of zo.
En 10 minuten 1 op 1 online met de juf per week. Het is erg armoedig dit soort onderwijs.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 11 april 2020 @ 10:58:07 #44
236264 crew  capricia
pi_192565094
En vergeet ook niet dat leerkrachten gewoon professionals zijn. Een gemiddelde ouder kan nooit die kwaliteit bieden.
Ik vind dat daar veel te makkelijk over gedacht wordt, door sommigen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192565510
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat een geleuter. In een samenleving waarin tweeverdieners normaal zijn geworden is het natuurlijk logisch dat deze situatie het moeilijk maakt voor hen. Dus totale nonsens om dan nu met een moralistisch praatje aan te komen zetten.

Verder is het heropenen van basisscholen te overwegen. Het risico is daarvan beperkt en zolang de verspreiding daarmee onder 1 blijft (wat ze zeker als voorwaarde zullen stellen) dan kan dat prima.
Er is een groot verschil tussen 2 verdieners en ouders die allebei werken. Een samenleving waarbij ouders allebei moeten werken om rond te kunnen komen is alles behalve normaal. Die ouders hebben toch echt een verkeerd uitgavenpatroon.
pi_192565733
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:28 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen 2 verdieners en ouders die allebei werken. Een samenleving waarbij ouders allebei moeten werken om rond te kunnen komen is alles behalve normaal. Die ouders hebben toch echt een verkeerd uitgavenpatroon.
Dats wel heel makkelijk zeg sjongejonge
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_192565768
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:33 schreef janzjanz het volgende:

[..]

Het maatschappelijk belang (kinderen die thuis zitten en hun ouders) krijgen het steeds slechter. Kinderen leren veel minder , voelen zich ongelukkiger. Ouders die weer kunnen werken moeten aan het werk kunnen. Onze economie heeft al dreunen gehad. Als het virus enigszins onder controle is , moeten we weer voorzichtig starten
Even off-topic
Heb jij enig idee hoe triest het is wat je hier zegt? En een enorme leerachterstand in die paar weken? Overdrijven is ook een vak.. De scholen moesten dicht, maatschappelijke roep gebaseerd op fakebook en alle daarin gelovende mensen en nu na een paar weken bij de ouders zijn kinderen ongelukkiger en is het te zwaar voor de ouders..
De vraag waarom zou je kinderen krijgen dient RAP te worden veranderd in Waarvoor neem ik kinderen... en omdat het gesubsidieerd wordt is geen goede reden. Echt. Te. Triest!
pi_192565936
mensen nemen toch zelf 3 kinderen en dan een oaar weken thuis zitten is niet zo erg hoor.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  zaterdag 11 april 2020 @ 12:16:31 #49
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_192566008
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:17 schreef Janneke141 het volgende:

Als het noodzakelijk is om het onderwijs te gaan splitsen, d.w.z. telkens maar de helft op school, dan is het denk ik goed om niet iedere helft even veel les te geven. De leerlingen die het meeste gemist hebben of het thuis het zwaarste hebben zou je een langere schooldag kunnen geven dan degenen met wie het relatief goed gaat.
Andersom lijkt me beter. Lekker belangrijk dat de steuntrekkers van 2030 nog wat meer achterstand hebben.
pi_192566085
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:33 schreef roos94 het volgende:
Ik moet voor mijn afstudeeronderzoek bij twintig verschillende ouderen thuis langs. wanneer denken jullie dat dit weer gaat mogen.
Regel maar snel dat die interviews telefonisch afgenomen mogen worden.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')