Liever Apple/Google dan de overheid eigenlijkquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:15 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
De wereld verbroedert op een heel bijzondere wijze.
Weet alleen niet of ik google en of Apple hierin vertrouw
Niet qua besmettingen, maar misschien wel in de heftigheid van hoe het bij mensen toeslaat ofzo...quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:14 schreef JanCees het volgende:
[..]
Effect van het mooie weer is toch nog niet zichtbaar ?
Dat zonder meerquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:15 schreef JanCees het volgende:
[..]
Liever Apple/Google dan de overheid eigenlijk
Zou kunnen, je ziet ook terugloop in opnames natuurlijkquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Niet qua besmettingen, maar misschien wel in de heftigheid van hoe het bij mensen toeslaat ofzo...
Dat weet ik niet. Echt, geen idee.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:15 schreef JanCees het volgende:
[..]
Die weten toch alles al, dan maakt het niet meer zoveel uit neequote:Op vrijdag 10 april 2020 19:15 schreef JanCees het volgende:
[..]
Die zijn in ieder geval een stuk competenter.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:15 schreef JanCees het volgende:
[..]
Ik heb het toch eerder andersom, al weet google al zoveel van me dat het me eigenlijk toch geen reet meer uitmaaktquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:15 schreef JanCees het volgende:
[..]
Precies.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:16 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Die weten toch alles al, dan maakt het niet meer zoveel uit nee
Ik denk dat ze weinig moeite hoeven te doen om dit te realiseren jaquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:16 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Die weten toch alles al, dan maakt het niet meer zoveel uit nee
Klopt wel dit.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb het toch eerder andersom, al weet google al zoveel van me dat het me eigenlijk toch geen reet meer uitmaakt
Wel opvallend hoe zij dit soort datamodellen nu openlijk gaan gebruiken om patronen van mensen aan te tonen en dat niemand daar eigenlijk over valt... als dit zonder corona zo door ze was uitgemolken was het land te klein
Eens hoor, maar ik denk dat bijvoorbeeld Facebook had gewild dat corona een paar jaar eerder was opgedokenquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Klopt wel dit.
Maar for the greater good moeten we nou eenmaal dingen doen en laten gebeuren die we anders nooit hadden laten gebeuren.
Ik gebruik het nogquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Toen er daadwerkelijk nog mensen FB gebruikten bedoel je
Toch heeft de overheid sneller dan ik had verwacht dit proces op poten gezetquote:Bijna 79.000 aanvragen voor noodsteun bedrijven
Het UWV heeft in één week bijna 79.000 aanvragen gekregen van werkgevers die aanspraak willen maken op steun van de overheid. Dat maakte de instantie vrijdag bekend. Het digitale loket voor de 'Noodmaatregel Overbrugging voor Werkbehoud' (NOW) was sinds maandag geopend.
Via de NOW probeert het kabinet de werkgelegenheid zo veel mogelijk op peil te houden in de coronacrisis. Werkgevers die als gevolg van de crisis omzetverlies lijden, kunnen tot maximaal 90% van hun werknemersloonkosten vergoed krijgen voor de maanden maart tot en met mei. Daar komt een toeslag van 30% bovenop voor werkgeverskosten zoals de opbouw van vakantiegeld, pensioen en werkgeverspremies. De bedragen worden uitgekeerd in 3 termijnen.
'Betalen vóór salarisronde april'
Van de aanvragen zijn er reeds 66.000 verwerkt, meldt het UWV. Een klein deel van de aanvragers, zo'n 9.000 heeft al een bedrag voor de eerste termijn ontvangen. Voor de rest is een betaalopdracht uitgegaan, maar de bedragen zullen pas na het weekend op de rekeningen staan.
Met de nu door het UWV verzonden betaalopdrachten is in totaal een bedrag gemoeid van ongeveer ¤1,1 mrd. Bestuursvoorzitter Fred Paling van het UWV stelt ‘alles op alles te zetten’ om ervoor te zorgen dat de bedragen zijn overgemaakt vóór de salarisrondes van april.
Minister Wouter Koolmees van Sociale Zaken zei bij de presentatie van de regeling 'vele duizenden' aanvragen te verwachten. Werkgeverskoepel VNO-NCW schatte 'heel voorzichtig' in dat 100.000 tot 150.000 bedrijven zich zullen melden.
Het kabinet heeft in eerste instantie ¤10 mrd uitgetrokken voor de noodsteun. Bedrijven die in de maanden maart tot mei tenminste 20% omzetverlies hebben, kunnen met terugwerkende kracht vanaf 1 maart een tegemoetkoming van maximaal 90% van de loonsom krijgen, naar rato van hun omzetdaling.
Stimulans voor aanhouden flexwerkers
Voorwaarde is dat zij hun medewerkers doorbetalen en dat zij tijdens de periode dat er subsidie loopt personeel niet ontslaan om bedrijfseconomische redenen. Wie dat wel doet moet de loonsteun terugbetalen, plus een boete. 'De regeling is echt bedoeld om mensen in dienst te houden', onderstreepte Koolmees.
Het voorschot dat een bedrijf kan krijgen, is gebaseerd op de loonsom van januari 2020. Als een bedrijf in maart-april-mei minder loon uitbetaalt, dan valt de subsidie navenant lager uit. Het kabinet hoopt zo werkgevers te stimuleren hun flexwerkers eenzelfde aantal uren door te betalen als zij voor de crisis werkten. Maar het aanhouden van personeel met een flexibel contract is uiteindelijk niet als harde voorwaarde opgenomen in de regeling omdat dit te complex bleek.
Niet zo gek aangezien alles automatisch wordt goedgekeurd. Lekker veilig ook.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Toch heeft de overheid sneller dan ik had verwacht dit proces op poten gezet
Ze moeten ook wel. Als er zoveel bedrijven omvallen zijn de kosten nog veel hoger lijkt me.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Toch heeft de overheid sneller dan ik had verwacht dit proces op poten gezet
Dat moet ook wel.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:27 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Niet zo gek aangezien alles automatisch wordt goedgekeurd. Lekker veilig ook.
Wie?quote:
Uiteraard. Gok dat er wel ontzettend gecontroleerd gaat worden als dit allemaal voorbij is.quote:
Ja, daar kunnen we wel zeker van zijn. Dit gaat gebruikt worden.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Uiteraard. Gok dat er wel ontzettend gecontroleerd gaat worden als dit allemaal voorbij is.
Uiteraard. Helaas.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, daar kunnen we wel zeker van zijn. Dit gaat gebruikt worden.
Ik hoop het wel ja. Het bedrijf dat hier misbruik van maakt moet direct worden geliquideerd.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Uiteraard. Gok dat er wel ontzettend gecontroleerd gaat worden als dit allemaal voorbij is.
Dus alle ogen zijn op dit dus mocht iemand de belasting nog willen tillen op een of andere manier dan is dit een uitgelezen kans om het "ongezien" te doenquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, daar kunnen we wel zeker van zijn. Dit gaat gebruikt worden.
Linkje?quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Die beelden van dat eiland in New York zijn trouwens wel heftig. Staatsgeorganiseerde massagraven
Dat zijn volgens mij graven voor anonieme overledenen, die voorheen al bestonden. Nu worden ze alleen uitgebreid.quote:
Was blijkbaar altijd al een plek in NY waar eenzame Amerikanen zonder familie begraven werden, maar niemand had 4 weken geleden kunnen denken dat het nu masssaal gebruikt moest worden....quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Die beelden van dat eiland in New York zijn trouwens wel heftig. Staatsgeorganiseerde massagraven
Zijn dat niet veelal overledenen wiens lichamen niet door familie zijn geclaimd?quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:36 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
https://www.demorgen.be/n(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Van 25 per week naar 25 per dag. Het is wel veel natuurlijk, maar bezien in het grote geheel vind ik het toch vooral sensatiejournalistiek.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Was blijkbaar altijd al een plek in NY waar eenzame Amerikanen zonder familie begraven werden, maar niemand had 4 weken geleden kunnen denken dat het nu masssaal gebruikt moest worden....
Dat is ook bekend. Omdat het snel geregeld moest worden is er weinig aan anti-fraude gedaan. Het is ook bekend dat bedrijven die hiermee frauderen later keihard worden aangepakt.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:27 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Niet zo gek aangezien alles automatisch wordt goedgekeurd. Lekker veilig ook.
En hoe denk je dat geld nog terug te krijgen van bedrijfjes die na een half jaar failliet gaan of zichzelf opheffen?quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:39 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dat is ook bekend. Omdat het snel geregeld moest worden is er weinig aan anti-fraude gedaan. Het is ook bekend dat bedrijven die hiermee frauderen later keihard worden aangepakt.
Ik las gisteren dat dat over de netto toename ging, en dat dat er wel eens mee te maken zou kunnen hebben dat de ziekenhuizen zo goed als vol liggen, dus er weinig ruimte is voor een netto toename. Weet niet zeker of het klopt, waar komen deze nieuwe getallen vandaan?quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:43 schreef banaantjeEE het volgende:
Het aantal ziekenhuisopnames is toch al fors gedaald in NY - 1.400 naar 200...
New York had 3000 IC bedden, maar gezien de cijfers van de afgelopen dagen hadden die denk ik al lang voor moeten liggen. Die 200 opnamen zijn waarschijnlijk van mensen die gestorven zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:47 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik las gisteren dat dat over de netto toename ging, en dat dat er wel eens mee te maken zou kunnen hebben dat de ziekenhuizen zo goed als vol liggen, dus er weinig ruimte is voor een netto toename. Weet niet zeker of het klopt, waar komen deze nieuwe getallen vandaan?
Ik begin er steeds minder van te begrijpen. Elke dag al die verschillende cijfers. Word er kierewiet van.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:47 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik las gisteren dat dat over de netto toename ging, en dat dat er wel eens mee te maken zou kunnen hebben dat de ziekenhuizen zo goed als vol liggen, dus er weinig ruimte is voor een netto toename. Weet niet zeker of het klopt, waar komen deze nieuwe getallen vandaan?
quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:57 schreef PippenScottie het volgende:
Mijn dochtertjes hebben dus een spelletje bedacht waarbij ze met een bal op de trampoline springen en als je de bal aanraakt moet je tien seconden naar het ziekenhuis (even zitten aan de rand van de trampo)
Ze noemen het Corona-bal. Ze zijn vijf en zeven. Ik ben trots.
Fijn voor die ouders en kinderen, maar is er ook verteld waarom onderwijs en kinderopvang de meeste urgentie krijgen?quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:55 schreef bitterbal het volgende:
ad
18:45
Het kabinet werkt aan voorbereidingen om de coronamaatregelen na 28 april geleidelijk te versoepelen. Alle ministeries moeten protocollen opstellen over hoe sectoren 'geleidelijk geopend kunnen worden', staat in een verslag van het overleg van topambtenaren in handen van de politieke redactie van RTL Nieuws.
De meeste urgentie krijgen het onderwijs en de kinderopvang. ,,Er wordt gewerkt aan flexibilisering van maatregelen", valt te lezen. Die maatregelen zullen dan voor advies worden voorgelegd aan de medische experts die verenigd zijn in het Outbreak Management Team, OMT.
Mijn dochtertjes hebben dus een spelletje bedacht waarbij ze met een bal op de trampoline springen en als je de bal aanraakt moet je tien seconden naar het ziekenhuis (even zitten aan de rand van de trampo)
Omdat dat veel druk weghaald.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:01 schreef highender het volgende:
[..]
Fijn voor die ouders en kinderen, maar is er ook verteld waarom onderwijs en kinderopvang de meeste urgentie krijgen?
Zodat we weer naar het werk kunnen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:01 schreef highender het volgende:
[..]
Fijn voor die ouders en kinderen, maar is er ook verteld waarom onderwijs en kinderopvang de meeste urgentie krijgen?
Ach, wat leuk. Ze maken er het beste van. Kinderen zijn vindingrijk he?quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:57 schreef PippenScottie het volgende:
Wij volwassenen kunnen nog heel wat leren van kinderenquote:Op vrijdag 10 april 2020 20:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]![]()
Geweldig!
Heel de wereld in rep en roer, kinderen maken er een game van.Doet me denken aan een verhaal van mijn vader. Die speelde toen ze met het hele gezin in de kelder moesten schuilen tijdens artillerie-uitwisselingen tussen de Duitsers en de geallieerden tankje op het grote bed met zijn broertjes.
Kunt thuis ook aan het werk.quote:
Ook hoger dan week 5 1953?quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:07 schreef Faraday01 het volgende:
Hoogste weeksterfte sinds de hongerwinter
Financieel wanbeleid maakt de eigenaars van zulke bedrijfjes persoonlijk aansprakelijk.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:43 schreef Zeroku het volgende:
[..]
En hoe denk je dat geld nog terug te krijgen van bedrijfjes die na een half jaar failliet gaan of zichzelf opheffen?
allebei zijn USA bedrijven, hebben het niet hoog op met de privacyquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik hoop het wel ja. Het bedrijf dat hier misbruik van maakt moet direct worden geliquideerd.
En ik maar denken dat je een wulpse twintiger bentquote:Op vrijdag 10 april 2020 20:18 schreef -river- het volgende:
[..]
Mijn kind is 16 dus kan ik sws overal werken.
Is daar een grafiek van van toen tot nu?quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:07 schreef Faraday01 het volgende:
Hoogste weeksterfte sinds de hongerwinter
Nee. Is terug. Foutjuh.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:21 schreef vosss het volgende:
Hey dat andere berichtje van mij hoefde toch niet weg waarin ik vroeg of er een grafiekje was vanaf hongerwinter tot nu mbt oversterfte??
Mooiquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:57 schreef PippenScottie het volgende:
Dat is wel vreemd, maar werken de gemeenten wel samen met het RIVM en GGD/NICE?quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:25 schreef vosss het volgende:
Heb even gekeken op de nos site, maar van zowat alle gemeentes loopt het oversterftecijfer vanaf week 11 tm week 13 flink op. Nergens een daling.
Zijn er al nieuwere cijfers mbt die oversterfte of nog niet? Dat zou toch ook moeten dalen de laatste week zou je zeggen. Of althans niet meer worden dan de week ervoor. Wat van 11 --> 12 --> 13 wel het geval was.
Uiteindelijk moet je het denk ik voornamelijk over de lange termijn bekijken lijkt mij? De oversterfte is nu hoog, maar als het veelal doden zijn die al wat onderliggende kwalen hadden dan is de kans natuurlijk aanwezig dat ze misschien later zouden overlijden. Binnen pak hem beetje een jaar?quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:25 schreef vosss het volgende:
Heb even gekeken op de nos site, maar van zowat alle gemeentes loopt het oversterftecijfer vanaf week 11 tm week 13 flink op. Nergens een daling.
Zijn er al nieuwere cijfers mbt die oversterfte of nog niet? Dat zou toch ook moeten dalen de laatste week zou je zeggen. Of althans niet meer worden dan de week ervoor. Wat van 11 --> 12 --> 13 wel het geval was.
Het heeft mijn jongste nichtje zelfs een dubbele beenbreuk opgeleverd een paar jaar terugquote:Op vrijdag 10 april 2020 20:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mooi
Wel uitkijken met 2 op 1 trampoline. Kapotte tanden en "gat in de kop" liggen op de loer
Cijfers hebben dan ook geen enkele waarde wanneer je niet weet waarop die zijn gebaseerd om welk doel te dienen. Zoals vaker gezegd zijn we aan het kijken naar een bespiegeling.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begin er steeds minder van te begrijpen. Elke dag al die verschillende cijfers. Word er kierewiet van.
Gelukkig hebben wij als kind - veelal - ook een goede opvoeding gehad om dat in te zienquote:Op vrijdag 10 april 2020 20:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wij volwassenen kunnen nog heel wat leren van kinderen
https://nos.nl/liveblog/2(...)eschermd-werken.htmlquote:Oproep aan artsen: stop met werken als er geen beschermingsmiddelen zijn
Artsenorganisatie KNMG wil niet dat artsen en andere zorgverleners zonder de juiste beschermingsmiddelen hun werk doen. Er is op dit moment schaarste aan bijvoorbeeld mondkapjes. Daardoor zijn de risico's op besmetting met het coronavirus nu te groot, zegt de federatie.
"Een besmetting kan ook voor gezonde mensen grote risico's met zich meebrengen. Hulpverleners die zelf besmet zijn met covid-19 lopen potentieel ook het risico eraan te overlijden of schade op te lopen wanneer de ziekte ernstig zou verlopen", staat in een verklaring van de KNMG. "Daarnaast lopen zij de kans langdurig niet inzetbaar te worden door ziekte, en verhogen zij de kans dat andere patiënten in de zorg besmet raken." Dat laatste brengt de continuïteit van de zorg in gevaar, zeggen de artsen.
"Dit betekent dat aan hulpverleners alleen directe zorg aan patiënten met (vermoedelijk) covid-19 gevraagd mag worden, als zij voorzien zijn van afdoende persoonlijke beschermingsmiddelen. Wat als 'afdoende' geldt wordt bepaald door de richtlijnen van het RIVM."
De organisatie vermoedt dat artsen in situaties van uiterste nood zullen besluiten om toch zorg te verlenen, ook als ze niet genoeg beschermingsmiddelen hebben. Maar daarmee moeten ze "zeer terughoudend" zijn, zegt de KNMG.
Oh jeetjequote:Op vrijdag 10 april 2020 20:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)eschermd-werken.html
De KNMG is er mee klaar. En terecht.
Er is geen influx van tienduizenden herbesmette mensen in Wuhan.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:53 schreef Vallon het volgende:
Ook zg immuniteit en (on)besmettelijkheid daarvan blijkt onbewezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |