Liever Apple/Google dan de overheid eigenlijkquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:15 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
De wereld verbroedert op een heel bijzondere wijze.
Weet alleen niet of ik google en of Apple hierin vertrouw
Niet qua besmettingen, maar misschien wel in de heftigheid van hoe het bij mensen toeslaat ofzo...quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:14 schreef JanCees het volgende:
[..]
Effect van het mooie weer is toch nog niet zichtbaar ?
Dat zonder meerquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:15 schreef JanCees het volgende:
[..]
Liever Apple/Google dan de overheid eigenlijk
Zou kunnen, je ziet ook terugloop in opnames natuurlijkquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Niet qua besmettingen, maar misschien wel in de heftigheid van hoe het bij mensen toeslaat ofzo...
Dat weet ik niet. Echt, geen idee.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:15 schreef JanCees het volgende:
[..]
Die weten toch alles al, dan maakt het niet meer zoveel uit neequote:Op vrijdag 10 april 2020 19:15 schreef JanCees het volgende:
[..]
Die zijn in ieder geval een stuk competenter.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:15 schreef JanCees het volgende:
[..]
Ik heb het toch eerder andersom, al weet google al zoveel van me dat het me eigenlijk toch geen reet meer uitmaaktquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:15 schreef JanCees het volgende:
[..]
Precies.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:16 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Die weten toch alles al, dan maakt het niet meer zoveel uit nee
Ik denk dat ze weinig moeite hoeven te doen om dit te realiseren jaquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:16 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Die weten toch alles al, dan maakt het niet meer zoveel uit nee
Klopt wel dit.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb het toch eerder andersom, al weet google al zoveel van me dat het me eigenlijk toch geen reet meer uitmaakt
Wel opvallend hoe zij dit soort datamodellen nu openlijk gaan gebruiken om patronen van mensen aan te tonen en dat niemand daar eigenlijk over valt... als dit zonder corona zo door ze was uitgemolken was het land te klein
Eens hoor, maar ik denk dat bijvoorbeeld Facebook had gewild dat corona een paar jaar eerder was opgedokenquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Klopt wel dit.
Maar for the greater good moeten we nou eenmaal dingen doen en laten gebeuren die we anders nooit hadden laten gebeuren.
Ik gebruik het nogquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Toen er daadwerkelijk nog mensen FB gebruikten bedoel je
Toch heeft de overheid sneller dan ik had verwacht dit proces op poten gezetquote:Bijna 79.000 aanvragen voor noodsteun bedrijven
Het UWV heeft in één week bijna 79.000 aanvragen gekregen van werkgevers die aanspraak willen maken op steun van de overheid. Dat maakte de instantie vrijdag bekend. Het digitale loket voor de 'Noodmaatregel Overbrugging voor Werkbehoud' (NOW) was sinds maandag geopend.
Via de NOW probeert het kabinet de werkgelegenheid zo veel mogelijk op peil te houden in de coronacrisis. Werkgevers die als gevolg van de crisis omzetverlies lijden, kunnen tot maximaal 90% van hun werknemersloonkosten vergoed krijgen voor de maanden maart tot en met mei. Daar komt een toeslag van 30% bovenop voor werkgeverskosten zoals de opbouw van vakantiegeld, pensioen en werkgeverspremies. De bedragen worden uitgekeerd in 3 termijnen.
'Betalen vóór salarisronde april'
Van de aanvragen zijn er reeds 66.000 verwerkt, meldt het UWV. Een klein deel van de aanvragers, zo'n 9.000 heeft al een bedrag voor de eerste termijn ontvangen. Voor de rest is een betaalopdracht uitgegaan, maar de bedragen zullen pas na het weekend op de rekeningen staan.
Met de nu door het UWV verzonden betaalopdrachten is in totaal een bedrag gemoeid van ongeveer ¤1,1 mrd. Bestuursvoorzitter Fred Paling van het UWV stelt ‘alles op alles te zetten’ om ervoor te zorgen dat de bedragen zijn overgemaakt vóór de salarisrondes van april.
Minister Wouter Koolmees van Sociale Zaken zei bij de presentatie van de regeling 'vele duizenden' aanvragen te verwachten. Werkgeverskoepel VNO-NCW schatte 'heel voorzichtig' in dat 100.000 tot 150.000 bedrijven zich zullen melden.
Het kabinet heeft in eerste instantie ¤10 mrd uitgetrokken voor de noodsteun. Bedrijven die in de maanden maart tot mei tenminste 20% omzetverlies hebben, kunnen met terugwerkende kracht vanaf 1 maart een tegemoetkoming van maximaal 90% van de loonsom krijgen, naar rato van hun omzetdaling.
Stimulans voor aanhouden flexwerkers
Voorwaarde is dat zij hun medewerkers doorbetalen en dat zij tijdens de periode dat er subsidie loopt personeel niet ontslaan om bedrijfseconomische redenen. Wie dat wel doet moet de loonsteun terugbetalen, plus een boete. 'De regeling is echt bedoeld om mensen in dienst te houden', onderstreepte Koolmees.
Het voorschot dat een bedrijf kan krijgen, is gebaseerd op de loonsom van januari 2020. Als een bedrijf in maart-april-mei minder loon uitbetaalt, dan valt de subsidie navenant lager uit. Het kabinet hoopt zo werkgevers te stimuleren hun flexwerkers eenzelfde aantal uren door te betalen als zij voor de crisis werkten. Maar het aanhouden van personeel met een flexibel contract is uiteindelijk niet als harde voorwaarde opgenomen in de regeling omdat dit te complex bleek.
Niet zo gek aangezien alles automatisch wordt goedgekeurd. Lekker veilig ook.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Toch heeft de overheid sneller dan ik had verwacht dit proces op poten gezet
Ze moeten ook wel. Als er zoveel bedrijven omvallen zijn de kosten nog veel hoger lijkt me.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Toch heeft de overheid sneller dan ik had verwacht dit proces op poten gezet
Dat moet ook wel.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:27 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Niet zo gek aangezien alles automatisch wordt goedgekeurd. Lekker veilig ook.
Wie?quote:
Uiteraard. Gok dat er wel ontzettend gecontroleerd gaat worden als dit allemaal voorbij is.quote:
Ja, daar kunnen we wel zeker van zijn. Dit gaat gebruikt worden.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Uiteraard. Gok dat er wel ontzettend gecontroleerd gaat worden als dit allemaal voorbij is.
Uiteraard. Helaas.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, daar kunnen we wel zeker van zijn. Dit gaat gebruikt worden.
Ik hoop het wel ja. Het bedrijf dat hier misbruik van maakt moet direct worden geliquideerd.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Uiteraard. Gok dat er wel ontzettend gecontroleerd gaat worden als dit allemaal voorbij is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |