En maar denken dat je autoriteit uitstraalt....quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:14 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
"mensen blijf thuis"![]()
Duitsers zijn op weg naar NL voor een paasvakantie![]()
De marechaussee aan de grens adviseert ze om terug te keren, maar velen rijden gewoon door.
En dan verwacht onze regering wel van ons dat wij opgehokt blijven
Hopen dat we het langer uithouden dan bij de vorige Duitse invasie.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:23 schreef Fer het volgende:
Volgens mij wordt het leger al klaargemaakt. Zag net 2 Apaches overvliegen en woon niet naast de vliegbasis.
Ze gaan het virus bombarderen?quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:23 schreef Fer het volgende:
Volgens mij wordt het leger al klaargemaakt. Zag net 2 Apaches overvliegen en woon niet naast de vliegbasis.
Het gaat dan ook om de gemiddelde kans en risico; de besmetting in de "samenleving" laag te houden. Het is niet dat één keer even een foutje daarmee alles dus verloren is.quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik merk ook bij mezelf dat het soms even ontschiet hoor. Maar okay.We doen ons best.
Heeft defensie wel geld voor brandstof dan?quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:23 schreef Fer het volgende:
goh dit terwijl rutte nog wel in het Duits aangaf dat iedereen thuis moest blijven, hoe kan dit nou mis gaanquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:14 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
"mensen blijf thuis"![]()
Duitsers zijn op weg naar NL voor een paasvakantie![]()
De marechaussee aan de grens adviseert ze om terug te keren, maar velen rijden gewoon door.
En dan verwacht onze regering wel van ons dat wij opgehokt blijven
Brandstof is heel goedkoop momenteel.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Heeft defensie wel geld voor brandstof dan?
Welke bronnen bevestigen eigenlijk dan dat dit momenteel gaande is?quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:30 schreef Fukushima het volgende:
[..]
goh dit terwijl rutte nog wel in het Duits aangaf dat iedereen thuis moest blijven, hoe kan dit nou mis gaan
„Je ziet dat er toch nog wel Duitsers zijn die willen komen, maar als je ze aanspreekt laten de meesten zich overtuigen en draaien om. Dus over het algemeen gaat het goed”, zegt de woordvoerder van de marechaussee.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:22 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En maar denken dat je autoriteit uitstraalt....
De grenzen hadden gewoon dit weekend dicht gemoeten
Ik vind het helemaal prima dat mensen hun tijd nuttig besteden terwijl ze thuis zijn, dat is meer dan genoeg concessie. Sterker nog, als we massaal nuttige dingen thuis doen als we niet kunnen werken thuis, bon, redden we een stukje economie (onzichtbaar maar toch) mee.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om de gemiddelde kans en risico; de besmetting in de "samenleving" laag te houden. Het is niet dat één keer even een foutje daarmee alles dus verloren is.
In theorie kan één zo'n 'superspreader', indirect wel oorzaak zijn van een gigantische uitbraak omdat die urgent een schilderijtje wilde ophangen of het raam te repareren dat al sinds een jaar stuk is.
De beste manier om die risico's laag te houden is simpel: wegblijven en je onnodige hobbyklusjes uitstellen tot later.
Natuurlijk moet het individu deze afweging, "mijn bijdrage doet er niet doe" of "ik wil", niet gebruiken als reden zich dan maar niet te hoeven houden aan de bedoeling van maatregelen.
Het zal wel weer tegen het zere been zijn van menigeen: ik vraag mij af waarom moet iemand nu zo nodig naar de bouwmarkt moet ?
Is dat noodzakelijk (stort huis in of zo) of verveelt men zich en wil dan wat constructiefs te doen hebben nu het ledig kan en niet expliciet verboden is ?
Slechte zaak voor Gazpromquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:30 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Brandstof is heel goedkoop momenteel.
Valt geloof ik nog best mee:quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Welke bronnen bevestigen eigenlijk dan dat dit momenteel gaande is?
quote:11:36
De marechaussee heeft vrijdag in de loop van de ochtend bij overgangen aan de Nederlands-Duitse grens al vele Duitse dagjesmensen aangesproken en er bij hen op aangedrongen huiswaarts te keren. Velen geven gehoor aan dat advies, zegt een woordvoerder, een enkeling is 'eigenwijs' of geeft aan 'een essentiële reden' te hebben voor een bezoek aan Nederland.
Alleen al bij Venlo ging het in de ochtend om 'tientallen' auto's. Mensen worden er ook op aangesproken als zij zich niet aan de gedragsregels houden, bijvoorbeeld als zij met meerdere personen in een auto zitten en geen familie zijn. De marechaussee voert een zogeheten ontmoedigingsbeleid, in verband met het coronavirus, er geldt geen inreisverbod.
Heeft net zoveel effect als, helemaal niks.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
„Je ziet dat er toch nog wel Duitsers zijn die willen komen, maar als je ze aanspreekt laten de meesten zich overtuigen en draaien om. Dus over het algemeen gaat het goed”, zegt de woordvoerder van de marechaussee.
zal wel meevallen dus
Bommetjes droppen op de onzichtbare vijand.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:23 schreef Fer het volgende:
Dat zijn wel twee flinke pluspunten, goed initiatief.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:34 schreef Daarnaast het volgende:
Volgens mij had zij een initiatief bedacht voor het printen van gezichtsmaskers voor verpleegkundigen. Weet iemand iets daarover? Kan het niet meer terugvinden.
Nou dat wordt nog leuk dit weekend dan..quote:
In het filmpje wordt er gezegd dat de meensen doorrijden juist. Er gaan maar een paar terug maar alle beetjes hielpen. Ze staan er gewoon voor gek.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
„Je ziet dat er toch nog wel Duitsers zijn die willen komen, maar als je ze aanspreekt laten de meesten zich overtuigen en draaien om. Dus over het algemeen gaat het goed”, zegt de woordvoerder van de marechaussee.
zal wel meevallen dus
twitter:yenisafak twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 12:28:10Antalya'da yaşayan bir Fransız, koronavirüs günlerinde Türkiye'deki günlük yaşamı videoya aldı.
"Burada dezenfektanı ve maskeyi ücretsiz veriyorlar. Aradığınız her şey markette var. Belediyeler dahi maske dağıtıyor."
https://t.co/8BDUYPU1py https://t.co/d1tX92beCV reageer retweet
Daar wil ik ook wel 2 weken mee in quarantainequote:Op vrijdag 10 april 2020 13:34 schreef Daarnaast het volgende:
Volgens mij had zij een initiatief bedacht voor het printen van gezichtsmaskers voor verpleegkundigen. Weet iemand iets daarover? Kan het niet meer terugvinden.
Gek hè, als alle shipments naar oa Italië en Spanje worden tegengehouden en ze die spullen zelf houden.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:36 schreef polderturk het volgende:
Wat vinden jullie van deze video
Een Fransman loopt een supermarkt in Turkije binnen.
Voordat je de markt ingaat ga je je handen desinfecteren. Hij geeft aan dat maskers en desinfectiespul gratis wordt uitgedeeld en dat er geen tekorten zijn.twitter:yenisafak twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 12:28:10Antalya'da yaşayan bir Fransız, koronavirüs günlerinde Türkiye'deki günlük yaşamı videoya aldı.
"Burada dezenfektanı ve maskeyi ücretsiz veriyorlar. Aradığınız her şey markette var. Belediyeler dahi maske dağıtıyor."
quote:
Voor de video moet je even naar de NOS liveblogquote:36 minuten geleden
Marechaussee praat in op Duitse toeristen
De marechaussee probeert bij de grensovergangen met Duitsland om Duitsers die naar Nederland willen op andere gedachten te brengen. Veel Duitsers geven geen gehoor aan die oproep en rijden toch Nederland binnen, zoals te zien is in onderstaande video:
Daarom zijn Apaches tweezitters.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Heeft defensie wel geld voor brandstof dan?
deze quote heb ik uit de Telegraaf en als die het downplayen moet het echt wel meevallen want niet hun soort nieuwsquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:36 schreef ondeugend het volgende:
[..]
In het filmpje wordt er gezegd dat de meensen doorrijden juist. Er gaan maar een paar terug maar alle beetjes hielpen. Ze staan er gewoon voor gek.
Check het filmpje op NOSliveblogquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
deze quote heb ik uit de Telegraaf en als die het downplayen moet het echt wel meevallen want niet hun soort nieuws
Je moet het helemaal niet over deze marginale onzin gaan hebben joh. Tenzij je in de verpleeghuizen zit ofzo.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:40 schreef crystal_meth het volgende:
Benieuwd hoeveel verzorgingstehuizen in financiële problemen zullen komen na deze crisis.
En voor degenen die denken dat de sterfte de krapte op de woningmarkt zal verminderen: best mogelijk dat het op langere termijn het omgekeerde effect heeft, meer ouderen die kiezen voor verbouwingen, aanpassingen (trapliften etc) ipv verhuizen naar een instelling.
Echt fantastisch.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:36 schreef polderturk het volgende:
Wat vinden jullie van deze video
Een Fransman loopt een supermarkt in Turkije binnen.
Voordat je de markt ingaat ga je je handen desinfecteren. Hij geeft aan dat maskers en desinfectiespul gratis wordt uitgedeeld en dat er geen tekorten zijn.twitter:yenisafak twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 12:28:10Antalya'da yaşayan bir Fransız, koronavirüs günlerinde Türkiye'deki günlük yaşamı videoya aldı.
Net dat filmpje gekeken ja, wat een vertoning zeg. Die Duitsers zeggen vrolijk: wij gaan naar de camping, we letten op en zullen geen andere mensen ontmoeten..quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:36 schreef ondeugend het volgende:
[..]
In het filmpje wordt er gezegd dat de meensen doorrijden juist. Er gaan maar een paar terug maar alle beetjes hielpen. Ze staan er gewoon voor gek.
Of er wordt gewoon 1 lijn getrokken, en je sluit alle campings. 1 beleid, is duidelijker ook. Scheelt weer, komen ze ook niet.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Net dat filmpje gekeken ja, wat een vertoning zeg. Die Duitsers zeggen vrolijk: wij gaan naar de camping, we letten op en zullen geen andere mensen ontmoeten..
Dit is toch absurd.. grenzen dicht zou ik zeggen!
Mwoah, lijkt me wel gezond eigenlijk.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Net dat filmpje gekeken ja, wat een vertoning zeg. Die Duitsers zeggen vrolijk: wij gaan naar de camping, we letten op en zullen geen andere mensen ontmoeten..
Uiteraard, maar hoe hard zoiets aankomt als iedereen het al enigszins kent is de vraag.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:42 schreef Daarnaast het volgende:
Het wordt dus gewoon een griep in het kwadraat?
Het is geen griepje!quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:42 schreef Daarnaast het volgende:
Niet alle Duitsers zullen naar campings gaan.. er gaan er genoeg gewoon een dagje de toerist uithangen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:44 schreef Freudie het volgende:
[..]
Of er wordt gewoon 1 lijn getrokken, en je sluit alle campings. 1 beleid, is duidelijker ook. Scheelt weer, komen ze ook niet.
Hoezo geen griep eigenlijk? Je wordt koorstig en rillerig? Waarom noem je dat geen griep?quote:
Ah we noemen influenza dus Griep en Corona niet.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoezo geen griep eigenlijk? Je wordt koorstig en rillerig? Waarom noem je dat geen griep?
Mee eens, iedereen lekker op z'n blauwe ogen vertrouwen is gewoon compleet onverantwoord gedrag.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:45 schreef ondeugend het volgende:
Maar waar het om gaat is; Als je niet wilt dat Duitsers met Pasen komen dan moet je de grens zo'n weekend sluiten. Niet adviseren.
En elke gemeente kan zelf beslissen wat ze ermee doen. Als dus alle toeristenplekken gewoon dicht zijn, dan komen ze niet. Trek 1 lijn, makkelijk.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet alle Duitsers zullen naar campings gaan.. er gaan er genoeg gewoon een dagje de toerist uithangen.
het zijn er ook zo enorm veel er staat niet eens een file maar dombo's zijn net als virussen die kennen geen grenzenquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op Reddit kan je meer van die pluspunten zienquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat zijn wel twee flinke pluspunten, goed initiatief.
Nederland wil niet dat ze komen. Duitsland wil niet dat ze gaan.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:46 schreef Freudie het volgende:
[..]
En elke gemeente kan zelf beslissen wat ze ermee doen. Als dus alle toeristenplekken gewoon dicht zijn, dan komen ze niet. Trek 1 lijn, makkelijk.
Toch raar dat je er nooit meer vanaf komt. Als iedereen gevaccineerd is, zou er dan nooit een mogelijkheid zijn (eventueel na een wereldwijde lockdown van een paar weken) om er helemaal vanaf te komen?quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:42 schreef Daarnaast het volgende:
Ik weet niet, herhaal wat ik hier 1000x gelezen heb.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoezo geen griep eigenlijk? Je wordt koorstig en rillerig? Waarom noem je dat geen griep?
https://www.rijnmond.nl/n(...)mogelijke-coronadodequote:Bemanning schip in quarantaine na mogelijke coronadode
De bemanning van een schip in de Waalhaven is vrijdag in quarantaine geplaatst na een geval van corona aan boord. Aan boord ligt ook het lichaam van iemand die mogelijk aan de ziekte is overleden.
Bij één bemanningslid is eerder al corona vastgesteld. Hij is woensdag naar het Erasmus MC overgebracht en daar is een coronabesmetting vastgesteld.
Aan boord van het schip zijn dertien bemanningsleden zijn in isolatie geplaatst. Zij zijn ook echt ziek.
Er zijn 77 bemanningsleden aan boord.
Het schip, de Saipem FDS, is een offshoreschip dat vaart onder de vlag van de Bahama's. Het ligt aangemeerd bij een overslagbedrijf aan de Kesterenstraat.
Eerder deze week is het van Schiedam naar Rotterdam gevaren. In Schiedam heeft het twee weken aan de kade gelegen.
Nadere informatie volgt.
Griep = influenza virus. Dit is Corona virus, derhalve, geen griep.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik weet niet, herhaal wat ik hier 1000x gelezen heb.
Grenzen dicht? Weet je hoeveel mensen er over de grens werken? Weet je hoeveel transport er is tussen bedrijven van en naar Duitsland / België? IC-patiënten die naar Duitsland moeten?quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
plus het is praktisch op zo'n korte termijn vast ook niet haalbaar.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Grenzen dicht? Weet je hoeveel mensen er over de grens werken? Weet je hoeveel transport er is tussen bedrijven van en naar Duitsland / België? IC-patiënten die naar Duitsland moeten?
Ik weet, klachten vaak wel hetzelfde.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:50 schreef Freudie het volgende:
[..]
Griep = influenza virus. Dit is Corona virus, derhalve, geen griep.
Snap ik als individu wat haaks staat op de wens van de samenleving dwz insteek van kabinetsmaatregelen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal prima dat mensen hun tijd nuttig besteden terwijl ze thuis zijn, dat is meer dan genoeg concessie. Sterker nog, als we massaal nuttige dingen thuis doen als we niet kunnen werken thuis, bon, redden we een stukje economie (onzichtbaar maar toch) mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Misschien omdat het net zoals griep continu muteert ? De jaarlijkse griepprik is ook een gefundeerde keuze naar welke variant de overhand gaat krijgen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Toch raar dat je er nooit meer vanaf komt. Als iedereen gevaccineerd is, zou er dan nooit een mogelijkheid zijn (eventueel na een wereldwijde lockdown van een paar weken) om er helemaal vanaf te komen?
Ik heb het puur over dit weekend - op deze manier ga je dus gewoon honderden, zo niet duizenden Duitsers de grens over krijgen. Totale waanzin.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Grenzen dicht? Weet je hoeveel mensen er over de grens werken? Weet je hoeveel transport er is tussen bedrijven van en naar Duitsland / België? IC-patiënten die naar Duitsland moeten?
kan toch altijd nog maar op basis van die 5 auto's in dat filmpje lijkt me dat wat overdrevenquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb het puur over dit weekend - op deze manier ga je dus gewoon honderden, zo niet duizenden Duitsers de grens over krijgen. Totale waanzin.
"totale waanzin"quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb het puur over dit weekend - op deze manier ga je dus gewoon honderden, zo niet duizenden Duitsers de grens over krijgen. Totale waanzin.
ze denken gewoon wij hebben 200 bedden afgestaan,mag ook weleens wat voor terug komenquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In deze tijden van "blijf binnen" vind ik dat wel ja. Hoe valt dit nou goed te praten. In het filmpje / tekst wordt al gesproken over tientallen auto's. Trek dat door gedurende vandaag en morgen over alle mogelijke wegen om Nederland binnen te komen.. dan weet je genoeg.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:52 schreef koemleit het volgende:
[..]
"totale waanzin"
kom op joh, ik ben het met je eens dat we onnodig reizen zo veel mogelijk moeten beperken.
Maar pleur op met je "totale waanzin"
die heeft Hoekstra al verdiendquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze denken gewoon wij hebben 200 bedden afgestaan,mag ook weleens wat voor terug komen
"Tachtig jaar geleden deden ze al niet zo moeilijk dus nu zal het ook wel loslopen".quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze denken gewoon wij hebben 200 bedden afgestaan,mag ook weleens wat voor terug komen
nou! het zijn er bijna meer dan 80 jaar geleden.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In deze tijden van "blijf binnen" vind ik dat wel ja. Hoe valt dit nou goed te praten. In het filmpje / tekst wordt al gesproken over tientallen auto's. Trek dat door gedurende vandaag en morgen over alle mogelijke wegen om Nederland binnen te komen.. dan weet je genoeg.
toen kwamen ze ook met meerquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
"Tachtig jaar geleden deden ze al niet zo moeilijk dus nu zal het ook wel loslopen".
hmm die oorlog vergelijking was dus blijkbaar voor de hand liggendquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
"Tachtig jaar geleden deden ze al niet zo moeilijk dus nu zal het ook wel loslopen".
Het muteert toch totaal niet even snel als de griep?quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:51 schreef Theebag het volgende:
[..]
Misschien omdat het net zoals griep continu muteert ? De jaarlijkse griepprik is ook een gefundeerde keuze naar welke variant de overhand gaat krijgen.
zit je nou jezelf te quotenquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ah we noemen influenza dus Griep en Corona niet.
Heb je enig idee hoeveel wegen, straten en landweggetjes er tussen Nederland en Duitsland zijn? Het is niet alsof die allemaal een slagboom hebben die centraal kan worden aangestuurd.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In deze tijden van "blijf binnen" vind ik dat wel ja. Hoe valt dit nou goed te praten. In het filmpje / tekst wordt al gesproken over tientallen auto's. Trek dat door gedurende vandaag en morgen over alle mogelijke wegen om Nederland binnen te komen.. dan weet je genoeg.
Het zou dan wel wat gek zijn als de Engelsen corona ook flu zouden noemen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ah we noemen influenza dus Griep en Corona niet.
Kong flu tochquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het zou dan wel wat gek zijn als de Engelsen corona ook flu zouden noemen.
Gewoon terug naar Mofrikaquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:59 schreef MichaelScott het volgende:
Kees Momma zou wel raad weten met die Duitsers.
Dat snap ik ook wel, maar afgelopen week lekker verkondigen "Bleib zu Hause" en dan nu als een lulletje rozenwater van de Marechaussee mensen vrolijk door laten rijden.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel wegen, straten en landweggetjes er tussen Nederland en Duitsland zijn? Het is niet alsof die allemaal een slagboom hebben die centraal kan worden aangestuurd.
Prima als je de snelwegen wilt afsluiten, maar als mensen naar Nederland willen komen dan kan dat alsnog gemakkelijk.
Als je actief de strategie volgt om niet genoeg WC papier in huis te hebben, dan is het je eigen schuld.quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Kijk jij moet of en toe poepen. Daarom heb jij wc-papier op voorraad en als dat op is, dan ga jij naar de winkel nieuw kopen. Maar nu heb jij in een keer diarree en jij hebt veel meer wc-papier nodig, maar niet alleen jij hebt meer wc-papier nodig. Iedereen heeft meer wc-papier nodig, want iedereen is aan de diarree. Daarom heb jij een gebrek aan wc-papier. Wiens schuld is dat?
quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
deze quote heb ik uit de Telegraaf en als die het downplayen moet het echt wel meevallen want niet hun soort nieuws
Al die spullen zijn afgeleverd. Zat alleen vertraging op.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:37 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Gek hè, als alle shipments naar oa Italië en Spanje worden tegengehouden en ze die spullen zelf houden.
twitter:AranchaGlezLaya twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 20:40:03Thank you #Turkey @MevlutCavusoglu 4 authorising the export of Turkish respirators bought by two of our Autonomous Communities Navarra & CastillaLaMancha in view of the urgency in 🇪🇸 we appreciate the gesture of a friend & ally 🇹🇷 reageer retweet
Het srebrenica effect. Nouja de Duitsers hebben er vooral zichzelf mee door naar het Lombardije van west Europa te rijden.quote:
Ja dat kan, iedereen kan ook 2 weken lang niet de wapens oppakken.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Toch raar dat je er nooit meer vanaf komt. Als iedereen gevaccineerd is, zou er dan nooit een mogelijkheid zijn (eventueel na een wereldwijde lockdown van een paar weken) om er helemaal vanaf te komen?
Ze kunnen niet anders, er is geen inreisverbod.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, maar afgelopen week lekker verkondigen "Bleib zu Hause" en dan nu als een lulletje rozenwater van de Marechaussee mensen vrolijk door laten rijden.
nee en dat is een fout denk ikquote:Op vrijdag 10 april 2020 14:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ze kunnen niet anders, er is geen inreisverbod.
Nee daarom zegt hij ook, net als ik... dat die gasten er voor Jan Lul staan, geen autoriteit uitstralen en we dus beter de grenzen dit weekend hadden kunnen sluiten voor toeristen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Als we over 10-14 dagen ineens weer een piek in nieuwe besmettingen zien weten we iig waar het aan gelegen heeft.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja dat kan wel, maar meer dan vriendelijk vragen om rechtsomkeer te maken kunnen ze nu niet. Het is wat het is.quote:
Aan die kutmoffenquote:Op vrijdag 10 april 2020 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als we over 10-14 dagen ineens weer een piek in nieuwe besmettingen zien weten we iig waar het aan gelegen heeft.
quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Snap ik als individu wat haaks staat op de wens van de samenleving dwz insteek van kabinetsmaatregelen.
Die eigen afweging "we redden een stukje economie" is dan vooral comfortabel als excuus een persoonlijke actie (psychologisch) te rechtvaardigen om ongevraagd een bedoeling niet te volgen.
Zo redeneren kleine kinderen ook. Dat het "winkelen" niet expliciet verboden is, is nog geen reden het dan te doen omdat het kan.Sorry hoor al zou je strikt de wensen van de ministeries volgen dan zegt Mona Keizer, GA CONSUMEREN.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ehh ja, wat eigenlijk?
Zolang het niet ff voor eruit zijn betekent is het gewoon prima en aan te moedigen. Wel met doorpolicy allicht
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Nu is het overal lekker rustig.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat zijn dat voor klapjosti's die nu naar Nederland komen voor een 'lekker weekendje weg' dan?
Lekker hier op het terra.. Oohquote:Op vrijdag 10 april 2020 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat zijn dat voor klapjosti's die nu naar Nederland komen voor een 'lekker weekendje weg' dan?
is dat zo?quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als we over 10-14 dagen ineens weer een piek in nieuwe besmettingen zien weten we iig waar het aan gelegen heeft.
Naar zo'n lichtgewicht zou ik ook niet luisteren deze lutsers hebben 0,0 uitstralingquote:
normaliter staan er files het land in rond deze tijd, nu komen er 10 Duitsers het land binnen en alles moet op slotquote:Op vrijdag 10 april 2020 14:06 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee daarom zegt hij ook, net als ik... dat die gasten er voor Jan Lul staan, geen autoriteit uitstralen en we dus beter de grenzen dit weekend hadden kunnen sluiten voor toeristen.
ja wat ze komen doen is mij ook een raadselquote:Op vrijdag 10 april 2020 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik vind het ook echt verbijsterend deze tijd dat mensen even hun luxes niet opzij kunnen zetten voor een aantal maanden. Wij hebben het hier ondanks alle maatregelen en ellende nog steeds zo goed, maar toch moeten mensen per se hun paasweekendje hebben. Misschien hebben we het ook wel veel te goed gehad hier in het westen, veel te veel gewend geraakt aan onze luxes.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Denken dat het bij dit handjevol blijft uit het filmpjequote:Op vrijdag 10 april 2020 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
normaliter staan er files het land in rond deze tijd, nu komen er 10 Duitsers het land binnen en alles moet op slot
Een schizofreen is nooit alleen.quote:
Gewoon te dom om te poepen dat volk.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
het is aanzienlijk minder dan normaal.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denken dat het bij dit handjevol blijft uit het filmpje
relatief wel ja maar goed jij houdt van dramaquote:Op vrijdag 10 april 2020 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denken dat het bij dit handjevol blijft uit het filmpje
Dat of die gasten er niet neerzetten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
normaliter staan er files het land in rond deze tijd, nu komen er 10 Duitsers het land binnen en alles moet op slot
quote:’Haal sites thuisseks uit de lucht’
ROTTERDAM - De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb gaat minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) vragen sekssites uit de lucht te halen die advertenties voor thuisseks plaatsen.
Die toezegging deed de stadsbestuurder in de eerste virtuele coronacommissie van de gemeenteraad.
Leefbaar Rotterdam-raadslid Tanya Hoogwerf had eerder deze week ’thuisprostitutie in de coronacrisis terwijl contactberoepen nu verboden zijn’ op de agenda laten zetten. Zij wilde dat prostituees die de maatregelen aan hun laars lappen en nu thuis werken door de gemeente Rotterdam worden aangepakt.
Volgens Aboutaleb wordt er al actief gecontroleerd op de sekssites. Er komt daarnaast extra inzet om te voorkomen dat sites toch doorgaan met het doorzetten van advertenties van thuiswerkers. Sommige websites bieden volgens hun homepage alleen onlineseks aan.
„Echter ik heb signalen gekregen dat er toch sites zijn die meewerken aan valse advertenties. Dat tijdens de virtuele seks toch afgesproken wordt om elkaar in het echt te ontmoeten. Gelukkig gaat Aboutaleb nu met Grapperhaus om tafel om te vragen of dit soort sites op zwart kunnen worden gezet als zij zich niet aan de afspraken houden”, aldus Hoogwerf.
Het raadslid wilde dat er strengere controles op onder meer homo-ontmoetingsplekken zoals het Kralingse Bos komen, omdat Hoogwerf constateerde dat het daar onverminderd druk was. Aboutaleb zegde toe dat er beter gecontroleerd wordt op de ontmoetingsplekken zoals het Kralingse Bos. Hij heeft daartoe de politie en de handhaving de opdracht gegeven om daar beter te controleren.
https://www.telegraaf.nl/(...)uisseks-uit-de-lucht
nee helemaal niet, meer mogen ze niet doenquote:Op vrijdag 10 april 2020 14:11 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat of die gasten er niet neerzetten.
Er staan wel 20 man te adviseren, waar bijna niemand zich van aan trekt. Dan sta je toch voor gek?
kom op het is nooit goed, staan ze er niet dan roep jij.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:11 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat of die gasten er niet neerzetten.
Er staan wel 20 man te adviseren, waar bijna niemand zich van aan trekt. Dan sta je toch voor gek?
Dat begrijp ik dus ook nietquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
"ze luisteren wel, maar ze rijden dan toch door"quote:
goeie.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Vandaag geen cijfers denk ik, het is immers Goede Vrijdag.
Nondeju,ik kon ook nergens anders naar kijkenquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat zijn wel twee flinke pluspunten, goed initiatief.
Of Japie is omver gereden door de Duitsers.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Natuurlijk kom je er uiteindelijk wel vanaf, vraag is hoe lang dat duurt en vraag is wanneer mogelijk wordt om de maatregelen terug te schroeven.quote:
quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:13 schreef Gehrman het volgende:
Zij wilde dat prostituees die de maatregelen aan hun laars lappen en nu thuis werken door de gemeente Rotterdam worden aangepakt.
Op een normale zondag hebben we toch ook cijfers?quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Scherp !!!!quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:40 schreef crystal_meth het volgende:
Benieuwd hoeveel verzorgingstehuizen in financiële problemen zullen komen na deze crisis.
En voor degenen die denken dat de sterfte de krapte op de woningmarkt zal verminderen: best mogelijk dat het op langere termijn het omgekeerde effect heeft, meer ouderen die kiezen voor verbouwingen, aanpassingen (trapliften etc) ipv verhuizen naar een instelling.
quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:15 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Nondeju,ik kon ook nergens anders naar kijken
https://www.ad.nl/buitenl(...)rust-nodig~ac90f353/quote:Een Belgisch echtpaar kreeg afgelopen weekend een proces-verbaal omdat het tijdens een fietstocht aan het uitrusten was op een bankje in Oostende. ,,Mijn vrouw is hartpatiënt en had rust nodig. Een politieagent slingerde ons zonder enige waarschuwing op de bon", vertelt Willy Verbeek (60) verontwaardigd. ,,We stevenen af op een totalitaire politiestaat."
Dat is nog maar de vraag..quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:18 schreef ludovico het volgende:
[..]Ik weet ook echt niet wat ze gezegd heeft. Leuke meid.
Vaak een kwestie van ikke ikke ikkiequote:Op vrijdag 10 april 2020 14:09 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja wat ze komen doen is mij ook een raadsel
man man man man man wat een daadkracht weer.quote:
Ik schreeuw nooit. Dat doen droeftoeters.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:14 schreef koemleit het volgende:
[..]
kom op het is nooit goed, staan ze er niet dan roep jij.
ZET ER EEN PAAR VAN DE MARACHUSEE NEER!!! DAN DRAAIEN DIE DUITSERS WEL OM.
nu staan ze er, informeren ze Duitsers, sommige luisteren, sommige niet.
Die krijgen eerst een paar waarschuwingen en als dan de politie weer komt kunnen waarschijnlijk niks doen want dan staan ze allemaal 1,5 meter uit elkaarquote:Op vrijdag 10 april 2020 14:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
man man man man man wat een daadkracht weer.
Ga godverdomme de wijken in om al die hangmocro's op de parkeerplaatsen met de gummiknuppel terug hun quarantaine hok in te slaan.
Ik zie letters maar het komt niet tot me.quote:
Ze durven sowieso niks tegen dat krapuul te doen. De afgelopen 40 jaar niet, nu niet, nooit niet.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Die krijgen eerst een paar waarschuwingen en als dan de politie weer komt kunnen waarschijnlijk niks doen want dan staan ze allemaal 1,5 meter uit elkaar
Je zou massaal gaan protesteren op het Malieveld.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, nu de Nederlandse cijfers positief stemmen gaan de paniekzaaiers zich richten op de Duitse 'invasie'.
Ik zei vandaag al tegen iemand anders dat je mooi het verschil ziet tussen Nederland en sommige andere landen. Uitgaan van de volwassenheid van het volk. Eigen verstand enzo. Dat lukt vooralsnog aardig. Ondanks wat de zolderkamerautisten ('normaal blijf ik ook al maanden binnen') soms willen doen geloven.
Gelukkig blijven dit soort dingen ons bespaard:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)rust-nodig~ac90f353/
Volgens Nederlanders (dus ook fokkers) is dit terecht die zijn ook voorstander van de kliklijn bellen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, nu de Nederlandse cijfers positief stemmen gaan de paniekzaaiers zich richten op de Duitse 'invasie'.
Ik zei vandaag al tegen iemand anders dat je mooi het verschil ziet tussen Nederland en sommige andere landen. Uitgaan van de volwassenheid van het volk. Eigen verstand enzo. Dat lukt vooralsnog aardig. Ondanks wat de zolderkamerautisten ('normaal blijf ik ook al maanden binnen') soms willen doen geloven.
[..]
Niceee.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:18 schreef zoost het volgende:
https://www.stichting-nice.nl/
Top lijkt bereikt
Precies, de reputatie van verzorgingstehuizen krijgt een serieuze tik.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:40 schreef crystal_meth het volgende:
Nee. Van de griep zijn we toch ook niet af?quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wel voor de camping ondernemer om zijn boodschappen te betalen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Vaak een kwestie van ikke ikke ikkie
Maar ik wil even naar de camping
Maar ik wil even hier boodschappen
Maar ik wil even naar de jachthaven
Maar ik wil .....
En allemaal dingen die niet nodig zijn.
Nee, maar daar wordt ook maar een fractie van de wereldbevolking voor ingeënt en verder doen we ook vrijwel niks om die verspreiding tegen te gaan.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee. Van de griep zijn we toch ook niet af?
quote:Vandaag zijn er 225 patiënten als in het ziekenhuis opgenomen (geweest) gemeld. Er zijn 115 personen als overleden gemeld.
Tja, wat er niet is kan je ook niet leveren. En door de klachten over waardeloze maskers heeft China nu alle exports zonder certificaat verboden. Waardoor ook de vaste leveranciers die al jaren PPEs leveren moeten stoppen. Want geen enkel exportbedrijf heeft dat, die produceren uitsluitend voor de buitenlandse markt en certificaten waren enkel verplicht voor de binnenlandse markt.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:50 schreef THEFXR het volgende:
wordt echt moe van het RIVM, denk dat als zij voor Putin zouden werken en er na 2,5 mnd nog PPE tekorten zijn, dat ie dat softijs accepteert?, worden gelijk naar Siberië gedeporteerd
Dat zijn 'mooie' cijfersquote:
Sterkte manquote:Op vrijdag 10 april 2020 14:17 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Nog maar 1,5 jaar wachten tot mijn ontmaagding.
Mooie wereld leven we op dit moment. Agenten die met surveillancewagens rondrijden, boetes uitschrijven voor een theekransje.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |