abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:21:35 #1
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_192551766

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Alle grafieken
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf godverdomme thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A

[ Bericht 1% gewijzigd door Daarnaast op 10-04-2020 13:36:58 ]
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:22:22 #2
367178 Daarnaast
pi_192551783
maastricht heeft het zwaar

vrijdag 10 april 2020 @ 13:22:41 #3
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192551789
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:14 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
"mensen blijf thuis" :+

Duitsers zijn op weg naar NL voor een paasvakantie 8)7

De marechaussee aan de grens adviseert ze om terug te keren, maar velen rijden gewoon door.

En dan verwacht onze regering wel van ons dat wij opgehokt blijven
En maar denken dat je autoriteit uitstraalt....
De grenzen hadden gewoon dit weekend dicht gemoeten
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192551806
Volgens mij wordt het leger al klaargemaakt. Zag net 2 Apaches overvliegen en woon niet naast de vliegbasis.
.
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:24:24 #5
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192551815
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:23 schreef Fer het volgende:
Volgens mij wordt het leger al klaargemaakt. Zag net 2 Apaches overvliegen en woon niet naast de vliegbasis.
Hopen dat we het langer uithouden dan bij de vorige Duitse invasie.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192551821
quote:
Ze gaan het virus bombarderen?
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:26:07 #7
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192551845
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik merk ook bij mezelf dat het soms even ontschiet hoor. Maar okay. :7 We doen ons best.
Het gaat dan ook om de gemiddelde kans en risico; de besmetting in de "samenleving" laag te houden. Het is niet dat één keer even een foutje daarmee alles dus verloren is.

In theorie kan één zo'n 'superspreader', indirect wel oorzaak zijn van een gigantische uitbraak omdat die urgent een schilderijtje wilde ophangen of het raam te repareren dat al sinds een jaar stuk is.

De beste manier om die risico's laag te houden is simpel: wegblijven en je onnodige hobbyklusjes uitstellen tot later.

Natuurlijk moet het individu deze afweging, "mijn bijdrage doet er niet doe" of "ik wil", niet gebruiken als reden zich dan maar niet te hoeven houden aan de bedoeling van maatregelen.

Het zal wel weer tegen het zere been zijn van menigeen: ik vraag mij af waarom moet iemand nu zo nodig naar de bouwmarkt moet ?
Is dat noodzakelijk (stort huis in of zo) of verveelt men zich en wil dan wat constructiefs te doen hebben nu het ledig kan en niet expliciet verboden is ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:26:54 #8
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192551860
quote:
Heeft defensie wel geld voor brandstof dan?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192551899
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:14 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
"mensen blijf thuis" :+

Duitsers zijn op weg naar NL voor een paasvakantie 8)7

De marechaussee aan de grens adviseert ze om terug te keren, maar velen rijden gewoon door.

En dan verwacht onze regering wel van ons dat wij opgehokt blijven
goh dit terwijl rutte nog wel in het Duits aangaf dat iedereen thuis moest blijven, hoe kan dit nou mis gaan
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:30:14 #10
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192551902
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:26 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Brandstof is heel goedkoop momenteel. :P
pi_192551921
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:30 schreef Fukushima het volgende:

[..]

goh dit terwijl rutte nog wel in het Duits aangaf dat iedereen thuis moest blijven, hoe kan dit nou mis gaan
Welke bronnen bevestigen eigenlijk dan dat dit momenteel gaande is?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:33:10 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192551941
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:22 schreef ondeugend het volgende:

[..]

En maar denken dat je autoriteit uitstraalt....
De grenzen hadden gewoon dit weekend dicht gemoeten
„Je ziet dat er toch nog wel Duitsers zijn die willen komen, maar als je ze aanspreekt laten de meesten zich overtuigen en draaien om. Dus over het algemeen gaat het goed”, zegt de woordvoerder van de marechaussee.

zal wel meevallen dus
pi_192551946
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:26 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het gaat dan ook om de gemiddelde kans en risico; de besmetting in de "samenleving" laag te houden. Het is niet dat één keer even een foutje daarmee alles dus verloren is.

In theorie kan één zo'n 'superspreader', indirect wel oorzaak zijn van een gigantische uitbraak omdat die urgent een schilderijtje wilde ophangen of het raam te repareren dat al sinds een jaar stuk is.

De beste manier om die risico's laag te houden is simpel: wegblijven en je onnodige hobbyklusjes uitstellen tot later.

Natuurlijk moet het individu deze afweging, "mijn bijdrage doet er niet doe" of "ik wil", niet gebruiken als reden zich dan maar niet te hoeven houden aan de bedoeling van maatregelen.

Het zal wel weer tegen het zere been zijn van menigeen: ik vraag mij af waarom moet iemand nu zo nodig naar de bouwmarkt moet ?
Is dat noodzakelijk (stort huis in of zo) of verveelt men zich en wil dan wat constructiefs te doen hebben nu het ledig kan en niet expliciet verboden is ?
Ik vind het helemaal prima dat mensen hun tijd nuttig besteden terwijl ze thuis zijn, dat is meer dan genoeg concessie. Sterker nog, als we massaal nuttige dingen thuis doen als we niet kunnen werken thuis, bon, redden we een stukje economie (onzichtbaar maar toch) mee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192551954
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:30 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Brandstof is heel goedkoop momenteel. :P
Slechte zaak voor Gazprom -O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:34:39 #15
367178 Daarnaast
pi_192551963

Volgens mij had zij een initiatief bedacht voor het printen van gezichtsmaskers voor verpleegkundigen. Weet iemand iets daarover? Kan het niet meer terugvinden.
pi_192551969
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Welke bronnen bevestigen eigenlijk dan dat dit momenteel gaande is?
Valt geloof ik nog best mee:

quote:
11:36

De marechaussee heeft vrijdag in de loop van de ochtend bij overgangen aan de Nederlands-Duitse grens al vele Duitse dagjesmensen aangesproken en er bij hen op aangedrongen huiswaarts te keren. Velen geven gehoor aan dat advies, zegt een woordvoerder, een enkeling is 'eigenwijs' of geeft aan 'een essentiële reden' te hebben voor een bezoek aan Nederland.

Alleen al bij Venlo ging het in de ochtend om 'tientallen' auto's. Mensen worden er ook op aangesproken als zij zich niet aan de gedragsregels houden, bijvoorbeeld als zij met meerdere personen in een auto zitten en geen familie zijn. De marechaussee voert een zogeheten ontmoedigingsbeleid, in verband met het coronavirus, er geldt geen inreisverbod.
pi_192551972
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

„Je ziet dat er toch nog wel Duitsers zijn die willen komen, maar als je ze aanspreekt laten de meesten zich overtuigen en draaien om. Dus over het algemeen gaat het goed”, zegt de woordvoerder van de marechaussee.

zal wel meevallen dus
Heeft net zoveel effect als, helemaal niks.
pi_192551975
quote:
Bommetjes droppen op de onzichtbare vijand.
pi_192551981
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:34 schreef Daarnaast het volgende:

Volgens mij had zij een initiatief bedacht voor het printen van gezichtsmaskers voor verpleegkundigen. Weet iemand iets daarover? Kan het niet meer terugvinden.
Dat zijn wel twee flinke pluspunten, goed initiatief.
pi_192551984
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:34 schreef Freudie het volgende:

[..]

[..]

Nou dat wordt nog leuk dit weekend dan.. :{
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:36:08 #21
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192551986
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

zal wel meevallen dus
In het filmpje wordt er gezegd dat de meensen doorrijden juist. Er gaan maar een paar terug maar alle beetjes hielpen. Ze staan er gewoon voor gek. :')
pi_192551991
Wat vinden jullie van deze video

Een Fransman loopt een supermarkt in Turkije binnen.

Voordat je de markt ingaat ga je je handen desinfecteren. Hij geeft aan dat maskers en desinfectiespul gratis wordt uitgedeeld en dat er geen tekorten zijn.

yenisafak twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 12:28:10 Antalya'da yaşayan bir Fransız, koronavirüs günlerinde Türkiye'deki günlük yaşamı videoya aldı.

"Burada dezenfektanı ve maskeyi ücretsiz veriyorlar. Aradığınız her şey markette var. Belediyeler dahi maske dağıtıyor."

https://t.co/8BDUYPU1py https://t.co/d1tX92beCV reageer retweet
pi_192551997
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:34 schreef Daarnaast het volgende:

Daar wil ik ook wel 2 weken mee in quarantaine :9
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192552006
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:36 schreef polderturk het volgende:

Voordat je de markt ingaat ga je je handen desinfecteren. Hij geeft aan dat maskers en desinfectiespul gratis wordt uitgedeeld en dat er geen tekorten zijn.

yenisafak twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 12:28:10 Antalya'da yaşayan bir Fransız, koronavirüs günlerinde Türkiye'deki günlük yaşamı videoya aldı.

"Burada dezenfektanı ve maskeyi ücretsiz veriyorlar. Aradığınız her şey markette var. Belediyeler dahi maske dağıtıyor."

Gek hè, als alle shipments naar oa Italië en Spanje worden tegengehouden en ze die spullen zelf houden.
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:38:42 #25
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192552020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:34 schreef Freudie het volgende:

[..]

[..]

quote:
36 minuten geleden
Marechaussee praat in op Duitse toeristen

De marechaussee probeert bij de grensovergangen met Duitsland om Duitsers die naar Nederland willen op andere gedachten te brengen. Veel Duitsers geven geen gehoor aan die oproep en rijden toch Nederland binnen, zoals te zien is in onderstaande video:
Voor de video moet je even naar de NOS liveblog
pi_192552027
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:26 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Daarom zijn Apaches tweezitters.
De een is piloot en de ander trapt zich het leplazarus om die rotorbladen aan te drijven :Y
A murky, forgotten land.
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:39:25 #27
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192552031
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:36 schreef ondeugend het volgende:

[..]

In het filmpje wordt er gezegd dat de meensen doorrijden juist. Er gaan maar een paar terug maar alle beetjes hielpen. Ze staan er gewoon voor gek. :')
deze quote heb ik uit de Telegraaf en als die het downplayen moet het echt wel meevallen want niet hun soort nieuws
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:40:06 #28
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192552046
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

deze quote heb ik uit de Telegraaf en als die het downplayen moet het echt wel meevallen want niet hun soort nieuws
Check het filmpje op NOSliveblog
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:40:12 #29
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192552051
Benieuwd hoeveel verzorgingstehuizen in financiële problemen zullen komen na deze crisis.
En voor degenen die denken dat de sterfte de krapte op de woningmarkt zal verminderen: best mogelijk dat het op langere termijn het omgekeerde effect heeft, meer ouderen die kiezen voor verbouwingen, aanpassingen (trapliften etc) ipv verhuizen naar een instelling.
are we infinite or am I alone
pi_192552077
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:40 schreef crystal_meth het volgende:
Benieuwd hoeveel verzorgingstehuizen in financiële problemen zullen komen na deze crisis.
En voor degenen die denken dat de sterfte de krapte op de woningmarkt zal verminderen: best mogelijk dat het op langere termijn het omgekeerde effect heeft, meer ouderen die kiezen voor verbouwingen, aanpassingen (trapliften etc) ipv verhuizen naar een instelling.
Je moet het helemaal niet over deze marginale onzin gaan hebben joh. Tenzij je in de verpleeghuizen zit ofzo. :')
pi_192552078
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:36 schreef polderturk het volgende:

Echt fantastisch.
pi_192552090
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:36 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Net dat filmpje gekeken ja, wat een vertoning zeg. Die Duitsers zeggen vrolijk: wij gaan naar de camping, we letten op en zullen geen andere mensen ontmoeten.. :')

Dit is toch absurd.. grenzen dicht zou ik zeggen!
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:42:50 #33
367178 Daarnaast
pi_192552107
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Net dat filmpje gekeken ja, wat een vertoning zeg. Die Duitsers zeggen vrolijk: wij gaan naar de camping, we letten op en zullen geen andere mensen ontmoeten.. :')

Of er wordt gewoon 1 lijn getrokken, en je sluit alle campings. 1 beleid, is duidelijker ook. Scheelt weer, komen ze ook niet.
pi_192552111
quote:

[..]

Mwoah, lijkt me wel gezond eigenlijk. :')
pi_192552115
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:42 schreef Daarnaast het volgende:

Het wordt dus gewoon een griep in het kwadraat?
Uiteraard, maar hoe hard zoiets aankomt als iedereen het al enigszins kent is de vraag.
pi_192552117
quote:

Het is geen griepje!
:')

IC baas: De wereld gaat echt veranderen. Fok: Nee joh, conspiracy blabla.
pi_192552121
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:44 schreef Freudie het volgende:

[..]

Of er wordt gewoon 1 lijn getrokken, en je sluit alle campings. 1 beleid, is duidelijker ook. Scheelt weer, komen ze ook niet.
Niet alle Duitsers zullen naar campings gaan.. er gaan er genoeg gewoon een dagje de toerist uithangen.
pi_192552127
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:44 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Het is geen griepje!
:')
Hoezo geen griep eigenlijk? Je wordt koorstig en rillerig? Waarom noem je dat geen griep?
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:45:28 #40
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192552128
Maar waar het om gaat is; Als je niet wilt dat Duitsers met Pasen komen dan moet je de grens zo'n weekend sluiten. Niet adviseren.
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:45:28 #41
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_192552130
Zijn er eigenlijk schattingen of geruchten over hoeveel doden het virus in China werkelijk heeft geëist? Want de officiële cijfers die men daar naar buiten heeft gebracht gelooft natuurlijk niemand.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_192552139
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoezo geen griep eigenlijk? Je wordt koorstig en rillerig? Waarom noem je dat geen griep?
Ah we noemen influenza dus Griep en Corona niet.
pi_192552149
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:45 schreef ondeugend het volgende:
Maar waar het om gaat is; Als je niet wilt dat Duitsers met Pasen komen dan moet je de grens zo'n weekend sluiten. Niet adviseren.
Mee eens, iedereen lekker op z'n blauwe ogen vertrouwen is gewoon compleet onverantwoord gedrag.
pi_192552153
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet alle Duitsers zullen naar campings gaan.. er gaan er genoeg gewoon een dagje de toerist uithangen.
En elke gemeente kan zelf beslissen wat ze ermee doen. Als dus alle toeristenplekken gewoon dicht zijn, dan komen ze niet. Trek 1 lijn, makkelijk.
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:47:33 #45
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192552159
quote:

[..]

het zijn er ook zo enorm veel er staat niet eens een file maar dombo's zijn net als virussen die kennen geen grenzen
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:47:38 #46
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192552161
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Op Reddit kan je meer van die pluspunten zien O~)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:47:42 #47
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192552162
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:46 schreef Freudie het volgende:

[..]

En elke gemeente kan zelf beslissen wat ze ermee doen. Als dus alle toeristenplekken gewoon dicht zijn, dan komen ze niet. Trek 1 lijn, makkelijk.
Nederland wil niet dat ze komen. Duitsland wil niet dat ze gaan.
De oplossing is simpel
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:48:17 #48
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192552173
quote:

Toch raar dat je er nooit meer vanaf komt. Als iedereen gevaccineerd is, zou er dan nooit een mogelijkheid zijn (eventueel na een wereldwijde lockdown van een paar weken) om er helemaal vanaf te komen?
pi_192552176
quote:

[..]

Ik weet niet, herhaal wat ik hier 1000x gelezen heb.
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:49:44 #50
335133 MichaelScott
pi_192552190
quote:
Bemanning schip in quarantaine na mogelijke coronadode

De bemanning van een schip in de Waalhaven is vrijdag in quarantaine geplaatst na een geval van corona aan boord. Aan boord ligt ook het lichaam van iemand die mogelijk aan de ziekte is overleden.

Bij één bemanningslid is eerder al corona vastgesteld. Hij is woensdag naar het Erasmus MC overgebracht en daar is een coronabesmetting vastgesteld.

Aan boord van het schip zijn dertien bemanningsleden zijn in isolatie geplaatst. Zij zijn ook echt ziek.

Er zijn 77 bemanningsleden aan boord.

Het schip, de Saipem FDS, is een offshoreschip dat vaart onder de vlag van de Bahama's. Het ligt aangemeerd bij een overslagbedrijf aan de Kesterenstraat.
Eerder deze week is het van Schiedam naar Rotterdam gevaren. In Schiedam heeft het twee weken aan de kade gelegen.

Nadere informatie volgt.
https://www.rijnmond.nl/n(...)mogelijke-coronadode

Die bemanning heeft dus lekker 2 weken in Rotterdam en omstreken kunnen rondlopen. :X
pi_192552195
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:48 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik weet niet, herhaal wat ik hier 1000x gelezen heb.
Griep = influenza virus. Dit is Corona virus, derhalve, geen griep.
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:50:02 #52
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192552197
wordt echt moe van het RIVM, denk dat als zij voor Putin zouden werken en er na 2,5 mnd nog PPE tekorten zijn, dat ie dat softijs accepteert?, worden gelijk naar Siberië gedeporteerd
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:50:20 #53
68638 Zwansen
pi_192552202
quote:

[..]

Grenzen dicht? Weet je hoeveel mensen er over de grens werken? Weet je hoeveel transport er is tussen bedrijven van en naar Duitsland / België? IC-patiënten die naar Duitsland moeten? _O-
pi_192552208
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:50 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Grenzen dicht? Weet je hoeveel mensen er over de grens werken? Weet je hoeveel transport er is tussen bedrijven van en naar Duitsland / België? IC-patiënten die naar Duitsland moeten? _O-
plus het is praktisch op zo'n korte termijn vast ook niet haalbaar.
pi_192552210
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:50 schreef Freudie het volgende:

[..]

Griep = influenza virus. Dit is Corona virus, derhalve, geen griep.
Ik weet, klachten vaak wel hetzelfde.
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:51:13 #56
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192552211
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal prima dat mensen hun tijd nuttig besteden terwijl ze thuis zijn, dat is meer dan genoeg concessie. Sterker nog, als we massaal nuttige dingen thuis doen als we niet kunnen werken thuis, bon, redden we een stukje economie (onzichtbaar maar toch) mee.
Snap ik als individu wat haaks staat op de wens van de samenleving dwz insteek van kabinetsmaatregelen.

Die eigen afweging "we redden een stukje economie" is dan vooral comfortabel als excuus een persoonlijke actie (psychologisch) te rechtvaardigen om ongevraagd een bedoeling niet te volgen.
Zo redeneren kleine kinderen ook. Dat het "winkelen" niet expliciet verboden is, is nog geen reden het dan te doen omdat het kan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192552212
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Toch raar dat je er nooit meer vanaf komt. Als iedereen gevaccineerd is, zou er dan nooit een mogelijkheid zijn (eventueel na een wereldwijde lockdown van een paar weken) om er helemaal vanaf te komen?
Misschien omdat het net zoals griep continu muteert ? De jaarlijkse griepprik is ook een gefundeerde keuze naar welke variant de overhand gaat krijgen.
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_192552215
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:50 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik heb het puur over dit weekend - op deze manier ga je dus gewoon honderden, zo niet duizenden Duitsers de grens over krijgen. Totale waanzin.
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:52:40 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192552226
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb het puur over dit weekend - op deze manier ga je dus gewoon honderden, zo niet duizenden Duitsers de grens over krijgen. Totale waanzin.
kan toch altijd nog maar op basis van die 5 auto's in dat filmpje lijkt me dat wat overdreven
pi_192552229
21.762 Mensen besmet nu. + 1.213
pi_192552230
quote:

[..]

"totale waanzin"
kom op joh, ik ben het met je eens dat we onnodig reizen zo veel mogelijk moeten beperken.
Maar pleur op met je "totale waanzin"
pi_192552235
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:52 schreef StephanL het volgende:
21.762 Mensen besmet nu. + 1.213
Oude data.
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:53:23 #63
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192552236
quote:

[..]

ze denken gewoon wij hebben 200 bedden afgestaan,mag ook weleens wat voor terug komen
pi_192552241
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Oude data.
Ohh wacht, het is de 10e vandaag 8)7 :X
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:54:11 #65
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192552243
496 doden in België, dat is wel fors.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192552246
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:52 schreef koemleit het volgende:

[..]

"totale waanzin"
kom op joh, ik ben het met je eens dat we onnodig reizen zo veel mogelijk moeten beperken.
Maar pleur op met je "totale waanzin"
In deze tijden van "blijf binnen" vind ik dat wel ja. Hoe valt dit nou goed te praten. In het filmpje / tekst wordt al gesproken over tientallen auto's. Trek dat door gedurende vandaag en morgen over alle mogelijke wegen om Nederland binnen te komen.. dan weet je genoeg.
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:54:59 #67
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192552247
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze denken gewoon wij hebben 200 bedden afgestaan,mag ook weleens wat voor terug komen
die heeft Hoekstra al verdiend
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:55:23 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192552251
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

"Tachtig jaar geleden deden ze al niet zo moeilijk dus nu zal het ook wel loslopen".
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_192552254
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In deze tijden van "blijf binnen" vind ik dat wel ja. Hoe valt dit nou goed te praten. In het filmpje / tekst wordt al gesproken over tientallen auto's. Trek dat door gedurende vandaag en morgen over alle mogelijke wegen om Nederland binnen te komen.. dan weet je genoeg.
nou! het zijn er bijna meer dan 80 jaar geleden.
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:55:53 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192552255
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]

"Tachtig jaar geleden deden ze al niet zo moeilijk dus nu zal het ook wel loslopen".
toen kwamen ze ook met meer
pi_192552259
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]

hmm die oorlog vergelijking was dus blijkbaar voor de hand liggend :')
pi_192552265
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:51 schreef Theebag het volgende:

[..]

Misschien omdat het net zoals griep continu muteert ? De jaarlijkse griepprik is ook een gefundeerde keuze naar welke variant de overhand gaat krijgen.
Het muteert toch totaal niet even snel als de griep?
pi_192552276
quote:

[..]

zit je nou jezelf te quoten :?
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:59:20 #74
68638 Zwansen
pi_192552293
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoeveel wegen, straten en landweggetjes er tussen Nederland en Duitsland zijn? Het is niet alsof die allemaal een slagboom hebben die centraal kan worden aangestuurd. :+

Prima als je de snelwegen wilt afsluiten, maar als mensen naar Nederland willen komen dan kan dat alsnog gemakkelijk.
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:59:37 #75
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192552296
quote:

[..]

Het zou dan wel wat gek zijn als de Engelsen corona ook flu zouden noemen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:59:59 #76
335133 MichaelScott
pi_192552300
Kees Momma zou wel raad weten met die Duitsers.
pi_192552302
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het zou dan wel wat gek zijn als de Engelsen corona ook flu zouden noemen.
Kong flu toch
pi_192552312
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:59 schreef MichaelScott het volgende:
Kees Momma zou wel raad weten met die Duitsers.
Gewoon terug naar Mofrika
pi_192552314
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoeveel wegen, straten en landweggetjes er tussen Nederland en Duitsland zijn? Het is niet alsof die allemaal een slagboom hebben die centraal kan worden aangestuurd. :+

Prima als je de snelwegen wilt afsluiten, maar als mensen naar Nederland willen komen dan kan dat alsnog gemakkelijk.
Dat snap ik ook wel, maar afgelopen week lekker verkondigen "Bleib zu Hause" en dan nu als een lulletje rozenwater van de Marechaussee mensen vrolijk door laten rijden. :')
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:01:52 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_192552325
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:48 schreef maan_man het volgende:

[..]

Kijk jij moet of en toe poepen. Daarom heb jij wc-papier op voorraad en als dat op is, dan ga jij naar de winkel nieuw kopen. Maar nu heb jij in een keer diarree en jij hebt veel meer wc-papier nodig, maar niet alleen jij hebt meer wc-papier nodig. Iedereen heeft meer wc-papier nodig, want iedereen is aan de diarree. Daarom heb jij een gebrek aan wc-papier. Wiens schuld is dat?
Als je actief de strategie volgt om niet genoeg WC papier in huis te hebben, dan is het je eigen schuld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192552326
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

Leipe shit ouwe
pi_192552328
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:37 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Gek hè, als alle shipments naar oa Italië en Spanje worden tegengehouden en ze die spullen zelf houden.
Al die spullen zijn afgeleverd. Zat alleen vertraging op.

In Turkije geldt een exportverbod op beademingsapparatuur om te voorkomen dat ziekenhuizen of handelaren die spullen verkopen. Turkije heeft namelijk 42.000 beademingsapparaten. Voor de export moet daar officieel toestemming gegeven worden door de minister van buitenlandse zaken.

AranchaGlezLaya twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 20:40:03 Thank you #Turkey @MevlutCavusoglu 4 authorising the export of Turkish respirators bought by two of our Autonomous Communities Navarra & CastillaLaMancha in view of the urgency in 🇪🇸 we appreciate the gesture of a friend & ally 🇹🇷 reageer retweet
pi_192552342
quote:
Het srebrenica effect. Nouja de Duitsers hebben er vooral zichzelf mee door naar het Lombardije van west Europa te rijden.
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:03:35 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192552349
quote:
het is wat allemaal
pi_192552369
quote:

[..]

Ja dat kan, iedereen kan ook 2 weken lang niet de wapens oppakken.

Maar het gaat niet gebeuren. :+
pi_192552377
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel, maar afgelopen week lekker verkondigen "Bleib zu Hause" en dan nu als een lulletje rozenwater van de Marechaussee mensen vrolijk door laten rijden. :')
Ze kunnen niet anders, er is geen inreisverbod.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192552385
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:05 schreef vosss het volgende:

[..]

nee en dat is een fout denk ik
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:06:34 #88
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192552391
quote:

[..]

Nee daarom zegt hij ook, net als ik... dat die gasten er voor Jan Lul staan, geen autoriteit uitstralen en we dus beter de grenzen dit weekend hadden kunnen sluiten voor toeristen.
pi_192552398
quote:

[..]

Als we over 10-14 dagen ineens weer een piek in nieuwe besmettingen zien weten we iig waar het aan gelegen heeft.
pi_192552402
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:06 schreef Fukushima het volgende:

[..]

nee en dat is een fout denk ik
Ja dat kan wel, maar meer dan vriendelijk vragen om rechtsomkeer te maken kunnen ze nu niet. Het is wat het is.
vosss is de naam,
pi_192552408
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als we over 10-14 dagen ineens weer een piek in nieuwe besmettingen zien weten we iig waar het aan gelegen heeft.
Aan die kutmoffen :P
vosss is de naam,
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:07:40 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192552413
Wat zijn dat voor klapjosti's die nu naar Nederland komen voor een 'lekker weekendje weg' dan?

8)7
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:07:59 #93
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_192552416
Komen de cijfers later vandaag?
pi_192552419
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:51 schreef Vallon het volgende:

[..]

Snap ik als individu wat haaks staat op de wens van de samenleving dwz insteek van kabinetsmaatregelen.

Die eigen afweging "we redden een stukje economie" is dan vooral comfortabel als excuus een persoonlijke actie (psychologisch) te rechtvaardigen om ongevraagd een bedoeling niet te volgen.
Zo redeneren kleine kinderen ook. Dat het "winkelen" niet expliciet verboden is, is nog geen reden het dan te doen omdat het kan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry hoor al zou je strikt de wensen van de ministeries volgen dan zegt Mona Keizer, GA CONSUMEREN. ;) Dus ehh ja, wat eigenlijk?

Zolang het niet ff voor eruit zijn betekent is het gewoon prima en aan te moedigen. Wel met doorpolicy allicht ;)
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:08:14 #95
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192552422
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat zijn dat voor klapjosti's die nu naar Nederland komen voor een 'lekker weekendje weg' dan?

8)7
Nu is het overal lekker rustig.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192552423
quote:

8)7
Lekker hier op het terra.. Ooh
Manmanman
pi_192552428
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

is dat zo?
komen de Duitsers het brengen? of juist ophalen?.
Als iedereen zich aan de afspraken houdt dan maakt het geen drol uit hoeveel Duitsers er zijn.

Dit gaat dit weekend het topic zijn, waar mensen triomfantelijk komen melden dat ze een Duitser hebben gezien, net zoals er vorige weekenden melding werd gemaakt als er 3 man in een park zaten.
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:09:06 #98
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192552431
quote:
Naar zo'n lichtgewicht zou ik ook niet luisteren deze lutsers hebben 0,0 uitstraling
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:09:10 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192552432
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:06 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nee daarom zegt hij ook, net als ik... dat die gasten er voor Jan Lul staan, geen autoriteit uitstralen en we dus beter de grenzen dit weekend hadden kunnen sluiten voor toeristen.
normaliter staan er files het land in rond deze tijd, nu komen er 10 Duitsers het land binnen en alles moet op slot
pi_192552433
quote:

8)7
ja wat ze komen doen is mij ook een raadsel :')
pi_192552436
quote:

8)7
Ik vind het ook echt verbijsterend deze tijd dat mensen even hun luxes niet opzij kunnen zetten voor een aantal maanden. Wij hebben het hier ondanks alle maatregelen en ellende nog steeds zo goed, maar toch moeten mensen per se hun paasweekendje hebben. Misschien hebben we het ook wel veel te goed gehad hier in het westen, veel te veel gewend geraakt aan onze luxes.
pi_192552442
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

normaliter staan er files het land in rond deze tijd, nu komen er 10 Duitsers het land binnen en alles moet op slot
Denken dat het bij dit handjevol blijft uit het filmpje :N
pi_192552443
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:57 schreef Fukushima het volgende:

[..]

zit je nou jezelf te quoten :?
Een schizofreen is nooit alleen.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 10 april 2020 @ 14:10:14 #104
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192552450
Hup nokken met die WO2 vergelijking.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192552453
Tja de Duitsers moeten natuurlijk wel naar Outlet Roermond kunnen blijven gaan
pi_192552458
quote:

8)7
Gewoon te dom om te poepen dat volk.
pi_192552459
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

het is aanzienlijk minder dan normaal.
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:10:58 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192552460
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

relatief wel ja maar goed jij houdt van drama
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:11:24 #109
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192552463
Do ist der Bahnhof
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:11:32 #110
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192552467
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat of die gasten er niet neerzetten.
Er staan wel 20 man te adviseren, waar bijna niemand zich van aan trekt. Dan sta je toch voor gek?
  Spellchecker vrijdag 10 april 2020 @ 14:12:21 #111
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192552476
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:11 schreef -XOR- het volgende:
Do ist der Bahnhof
Wo? :+
pi_192552487
quote:
’Haal sites thuisseks uit de lucht’

ROTTERDAM - De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb gaat minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) vragen sekssites uit de lucht te halen die advertenties voor thuisseks plaatsen.

Die toezegging deed de stadsbestuurder in de eerste virtuele coronacommissie van de gemeenteraad.

Leefbaar Rotterdam-raadslid Tanya Hoogwerf had eerder deze week ’thuisprostitutie in de coronacrisis terwijl contactberoepen nu verboden zijn’ op de agenda laten zetten. Zij wilde dat prostituees die de maatregelen aan hun laars lappen en nu thuis werken door de gemeente Rotterdam worden aangepakt.

Volgens Aboutaleb wordt er al actief gecontroleerd op de sekssites. Er komt daarnaast extra inzet om te voorkomen dat sites toch doorgaan met het doorzetten van advertenties van thuiswerkers. Sommige websites bieden volgens hun homepage alleen onlineseks aan.

„Echter ik heb signalen gekregen dat er toch sites zijn die meewerken aan valse advertenties. Dat tijdens de virtuele seks toch afgesproken wordt om elkaar in het echt te ontmoeten. Gelukkig gaat Aboutaleb nu met Grapperhaus om tafel om te vragen of dit soort sites op zwart kunnen worden gezet als zij zich niet aan de afspraken houden”, aldus Hoogwerf.

Het raadslid wilde dat er strengere controles op onder meer homo-ontmoetingsplekken zoals het Kralingse Bos komen, omdat Hoogwerf constateerde dat het daar onverminderd druk was. Aboutaleb zegde toe dat er beter gecontroleerd wordt op de ontmoetingsplekken zoals het Kralingse Bos. Hij heeft daartoe de politie en de handhaving de opdracht gegeven om daar beter te controleren.

https://www.telegraaf.nl/(...)uisseks-uit-de-lucht
pi_192552491
Vandaag geen cijfers denk ik, het is immers Goede Vrijdag.
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:13:43 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192552496
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:11 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Er staan wel 20 man te adviseren, waar bijna niemand zich van aan trekt. Dan sta je toch voor gek?
nee helemaal niet, meer mogen ze niet doen
pi_192552504
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:11 schreef ondeugend het volgende:

[..]

kom op het is nooit goed, staan ze er niet dan roep jij.
ZET ER EEN PAAR VAN DE MARACHUSEE NEER!!! DAN DRAAIEN DIE DUITSERS WEL OM.

nu staan ze er, informeren ze Duitsers, sommige luisteren, sommige niet.
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:14:24 #116
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192552506
quote:

[..]

Dat begrijp ik dus ook niet
pi_192552507
quote:
"ze luisteren wel, maar ze rijden dan toch door" |:(

[ Bericht 28% gewijzigd door Nadelspiel op 10-04-2020 14:25:46 ]
pi_192552508
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
goeie.
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:15:19 #119
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_192552516
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:12 schreef maily het volgende:

[..]

Wo? :+
Nee, alleen op donderdag. :+
pi_192552519
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nondeju,ik kon ook nergens anders naar kijken :@
pi_192552524
quote:
Of Japie is omver gereden door de Duitsers.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:16:55 #122
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192552537
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:14 schreef Markesh het volgende:

[..]

Dat begrijp ik dus ook niet
Natuurlijk kom je er uiteindelijk wel vanaf, vraag is hoe lang dat duurt en vraag is wanneer mogelijk wordt om de maatregelen terug te schroeven.

Een pandemie heeft nog nooit eeuwig geduurd en dat zal nu ook niet zo zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192552539
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:13 schreef Gehrman het volgende:
Zij wilde dat prostituees die de maatregelen aan hun laars lappen en nu thuis werken door de gemeente Rotterdam worden aangepakt.
;(
Nog maar 1,5 jaar wachten tot mijn ontmaagding.
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:17:39 #124
68638 Zwansen
pi_192552545
quote:
Op een normale zondag hebben we toch ook cijfers?
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:17:45 #125
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192552546
quote:
Scherp !!!!
Sws waarom je laten "ophokken" wanneer je daar vervolgens wordt geïsoleerd om dood te gaan.

NB: Er is al weinig animo onder kwetsbaren om zich vrijwillig in een instellingen te begeven omdat dit veelal gelijkstaat met inleveren van de eigen autonomie en vrijheid.
Het aantal mensen in centra is hoog maar ook weer niet gigantisch, wat het niet minder schijnend maakt.

Ik schat dat een groep van ruwweg 250.000 mensen vanwege het virusbeleid, momenteel geen bezoek meer (mag/kan) ontvangen omdat zij in een (Corona afgesloten) instelling verblijven.

(bronnen: cbs/statline & biervilten):
6 op de 7 ouderen wonen thuis, iets van 115-130.000 van hen wonen om diverse redenen in een verpleeg -of opvanghuis. Tel daar de 45.000 jongeren in een jeugdinstelling en 25.000 voor de rest van intensieve zorgbehoevenden; en je spreekt over een groep van ca 200.000 die nu achter de deur zit van een (langdurige zorg)instelling. Daarnaast zijn er gevangenen (ca < 35.000) en ja die hebben ook recht op sociaal contact.
pi_192552550
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:15 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Nondeju,ik kon ook nergens anders naar kijken :@
:7 Ik weet ook echt niet wat ze gezegd heeft. Leuke meid.
pi_192552554
Ah, nu de Nederlandse cijfers positief stemmen gaan de paniekzaaiers zich richten op de Duitse 'invasie'.

Ik zei vandaag al tegen iemand anders dat je mooi het verschil ziet tussen Nederland en sommige andere landen. Uitgaan van de volwassenheid van het volk. Eigen verstand enzo. Dat lukt vooralsnog aardig. Ondanks wat de zolderkamerautisten ('normaal blijf ik ook al maanden binnen') soms willen doen geloven.

Gelukkig blijven dit soort dingen ons bespaard:
quote:
Een Belgisch echtpaar kreeg afgelopen weekend een proces-verbaal omdat het tijdens een fietstocht aan het uitrusten was op een bankje in Oostende. ,,Mijn vrouw is hartpatiënt en had rust nodig. Een politieagent slingerde ons zonder enige waarschuwing op de bon", vertelt Willy Verbeek (60) verontwaardigd. ,,We stevenen af op een totalitaire politiestaat."
https://www.ad.nl/buitenl(...)rust-nodig~ac90f353/
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192552558
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

:7 Ik weet ook echt niet wat ze gezegd heeft. Leuke meid.
Dat is nog maar de vraag..
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:19:01 #130
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192552562
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:09 schreef koemleit het volgende:

[..]

ja wat ze komen doen is mij ook een raadsel :')
Vaak een kwestie van ikke ikke ikkie

Maar ik wil even naar de camping
Maar ik wil even hier boodschappen
Maar ik wil even naar de jachthaven
Maar ik wil .....

En allemaal dingen die niet nodig zijn.
  PR/Manusje van alles vrijdag 10 april 2020 @ 14:19:27 #131
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_192552571
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:13 schreef Gehrman het volgende:

[..]

man man man man man wat een daadkracht weer.

Ga godverdomme de wijken in om al die hangmocro's op de parkeerplaatsen met de gummiknuppel terug hun quarantaine hok in te slaan. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:19:59 #132
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192552577
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:14 schreef koemleit het volgende:

[..]

kom op het is nooit goed, staan ze er niet dan roep jij.
ZET ER EEN PAAR VAN DE MARACHUSEE NEER!!! DAN DRAAIEN DIE DUITSERS WEL OM.

nu staan ze er, informeren ze Duitsers, sommige luisteren, sommige niet.
Ik schreeuw nooit. Dat doen droeftoeters. :)
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:20:15 #133
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192552581
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

man man man man man wat een daadkracht weer.

Ga godverdomme de wijken in om al die hangmocro's op de parkeerplaatsen met de gummiknuppel terug hun quarantaine hok in te slaan. :')
Die krijgen eerst een paar waarschuwingen en als dan de politie weer komt kunnen waarschijnlijk niks doen want dan staan ze allemaal 1,5 meter uit elkaar
pi_192552586
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag..
Ik zie letters maar het komt niet tot me. :7 *zwijmelt wat*
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:21:26 #135
22565 asco
Los in deze tent
pi_192552590
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:20 schreef Momo het volgende:

[..]

Die krijgen eerst een paar waarschuwingen en als dan de politie weer komt kunnen waarschijnlijk niks doen want dan staan ze allemaal 1,5 meter uit elkaar
Ze durven sowieso niks tegen dat krapuul te doen. De afgelopen 40 jaar niet, nu niet, nooit niet. :r
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:22:05 #136
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192552597
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, nu de Nederlandse cijfers positief stemmen gaan de paniekzaaiers zich richten op de Duitse 'invasie'.

Ik zei vandaag al tegen iemand anders dat je mooi het verschil ziet tussen Nederland en sommige andere landen. Uitgaan van de volwassenheid van het volk. Eigen verstand enzo. Dat lukt vooralsnog aardig. Ondanks wat de zolderkamerautisten ('normaal blijf ik ook al maanden binnen') soms willen doen geloven.

[..]

Je zou massaal gaan protesteren op het Malieveld. :7
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:22:31 #138
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192552600
quote:

[..]

Volgens Nederlanders (dus ook fokkers) is dit terecht die zijn ook voorstander van de kliklijn bellen.
Het is in en in triest gesteld :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192552601
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:18 schreef zoost het volgende:
https://www.stichting-nice.nl/

Top lijkt bereikt
Niceee. c_/
pi_192552604
quote:
Precies, de reputatie van verzorgingstehuizen krijgt een serieuze tik.
pi_192552606
quote:

[..]

Nee. Van de griep zijn we toch ook niet af?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192552607
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:19 schreef Momo het volgende:

[..]

Vaak een kwestie van ikke ikke ikkie

Maar ik wil even naar de camping
Maar ik wil even hier boodschappen
Maar ik wil even naar de jachthaven
Maar ik wil .....

En allemaal dingen die niet nodig zijn.
Wel voor de camping ondernemer om zijn boodschappen te betalen.
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:24:22 #143
68638 Zwansen
pi_192552621
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee. Van de griep zijn we toch ook niet af?
Nee, maar daar wordt ook maar een fractie van de wereldbevolking voor ingeënt en verder doen we ook vrijwel niks om die verspreiding tegen te gaan.
pi_192552625
Vgm zit jaapie nog in z'n paashazenpak.
pi_192552628
quote:
Vandaag zijn er 225 patiënten als in het ziekenhuis opgenomen (geweest) gemeld. Er zijn 115 personen als overleden gemeld.
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:25:48 #146
68638 Zwansen
pi_192552639
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:24 schreef Meloewa. het volgende:

[..]

Klinkt relatief goed.
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:25:50 #147
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192552640
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:50 schreef THEFXR het volgende:
wordt echt moe van het RIVM, denk dat als zij voor Putin zouden werken en er na 2,5 mnd nog PPE tekorten zijn, dat ie dat softijs accepteert?, worden gelijk naar Siberië gedeporteerd
Tja, wat er niet is kan je ook niet leveren. En door de klachten over waardeloze maskers heeft China nu alle exports zonder certificaat verboden. Waardoor ook de vaste leveranciers die al jaren PPEs leveren moeten stoppen. Want geen enkel exportbedrijf heeft dat, die produceren uitsluitend voor de buitenlandse markt en certificaten waren enkel verplicht voor de binnenlandse markt.
are we infinite or am I alone
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:25:56 #148
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192552642
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:24 schreef Meloewa. het volgende:

[..]

Dat zijn 'mooie' cijfers
pi_192552646
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

;(
Nog maar 1,5 jaar wachten tot mijn ontmaagding.
Sterkte man -O-
pi_192552647
quote:

[..]

Mooie wereld leven we op dit moment. Agenten die met surveillancewagens rondrijden, boetes uitschrijven voor een theekransje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')